Zobacz pełną wersję : Gasnie - nie zawsze, ale często.


BiEj
01-05-2007, 10:25
Witam,

na tym forum pisze poraz pierwszy. Escorta mam od miesiąca. Jest to samochód z silnikiem 1.8 16V zetec z 95 roku, 5D.
Auto kupiłem z pewną usterką. Jak na złość w trakcie kupowania cholera sie nie ujawniła :fcp5 Na czym ona polega? Już wyjaśniam. Kiedy spuszczam silnik z wyższych obrotów np 3500-4000 to silnik ma tendencję do gaśnięcia. Obserwując obrotomierz odnoszę wrażenie ze wskazówka jest za "ciężka". Tzn gdy sobie spada z tych 4000 to tak jakby nie wychamowywała na 1000 obratoch tylko leci na 500 i niżej. Poczym wraca do poziomu 900-1000 obrotów i tak sobie tam stoi. No i problem w tym, że czaami spadnie za nisko i nie zdoła sie podnieść - silnik gaśnie :fcp7 Byłem u gościa, który podpinał auto pod komputer. Wyszło, że jest pęknięty wąż od analizatora spalin (chyba dobrze zapamiętałem). Wąż został wymieniony i objawy nie ustąpiły :fcp5 Dodam, że przy pierwszym odpalniu np. rano za pierwszą odpałką silnik gasnie. Po odpaleniu obroty sięgną 1200-1300 na ułamek sekundy, po czym płynnie spadają aż do momentu zgaśniecia silnika - całość trwa 4-6 sekund. Za drugim razem odpala i nie gaśnie ale obroty sa na poziomie 1000, a podobno powinno być 1200-1300 - ssanie.

Jeśli ktoś wie co to może być, to będe bardzo wdzięczny za pomoc, gdyż w niedalekiej przyszłości chciałbym auto zagazować i zdaję sobie sprawę, że gazownik będzie głupiał gdy auto na benzynie bedzie miało dziwne fazy. Po drugie denerwuje mnie to juz np. gdy ruszam ze skrzyżowania na wyłączonym silniku, bo nawet nie słyszę ze silnik nie pracuje :fcp4

pk40
01-05-2007, 10:48
Radziłbym poczytać tutaj http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=3601
Poza tym wyczyszczenie krokowca też nie zaszkodzi
A jak to zrobić? Na forum temat ruszany dość często. Użyj opcji szukaj.

Rafał100
01-05-2007, 10:49
Wpisz w wyszukiwarke na forum hasło "gaśnie na wolnych" i dostaniesz kilkaset podobnych tematów na podstawie których powinieneś sobie poradzić z rozwiązaniem tego problemu. Przyczyny mogą być różne od brudnego filtra powietrza poprzez problemy z czujnikami lub odpowietrzeniem po standart - silnik krokowy. Generalnie życze miłej lektóry bo temat jest jak żeka.

pk40
01-05-2007, 11:08
Tak, tylko że mało kto pisze obiektywnie. Ale czytając wiele wypowiedzi bardzo szybko nauczysz się odsiewać bzdury i wodolejstwo,wyłapywać to co istotne, a przy okazji wiele innych rzeczy się dowiesz :fcp20

radekbox
01-05-2007, 11:13
krokowy i zawor odpowietzenia skrzyni korbowej na poczatek do gruntownego czyszczenia, reszte znajdziesz w archiwum :fcp3

BiEj
01-05-2007, 12:01
Wpisz w wyszukiwarke na forum hasło "gaśnie na wolnych" i dostaniesz kilkaset podobnych tematów na podstawie których powinieneś sobie poradzić z rozwiązaniem tego problemu.

Spoko, tyle z tych tematów było mniej niż 1000 - a mianowicie 32 :fcp4

Ale muszę przyznać rację, iż jakieś wskazówki już są. Teraz tylko kwestia chwili czasu i wypróbowania ich w realu.

Klara
01-05-2007, 20:13
Przyczyna gasniecia może tez byc za gęsty olej, tylko wtedy to objawia sie najczęściej na zimnym silniku

pk40
04-05-2007, 01:58
Przyczyna gasniecia może tez byc za gęsty olej, tylko wtedy to objawia sie najczęściej na zimnym silniku
No,to musiałby to być chyba olej cylindrowy(taki jak kiedyś w parowozach używali), albo mieć garaż w chłodni z -40stopniC. żeby silnik nie uciągnął.