Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Pompa wtryskowa?


tomi710
28-04-2016, 09:09
Witam
Posiadam forda focusa 1.8 tddi 90km 1999 od ponad roku, i zmagam się z brakiem mocy samochód na luzie wkręci się na max obroty na 1 2 i 3 biegu również lecz nie ma mocy przyśpieszenie do 100 km/h trwa z 20 sekund,pod górę na 4 jadzie z taką samą prędkością co tiry po redukcji wcale nie jest lepiej.Samochód rano kopci na siwo jakby nie spalone paliwo.Byłem dziś na diagnostyce komputerowej co wykazało problem z pompa wtryskową wywala 2 błędy mechanik mówi ze zaworek się zacina pokazuje raz 50 a raz 90 w programie.Jest to możliwe żeby siadała pompa???, czy może co innego bo trochę przeraża mnie myśl regeneracja pompy za 2500 tys gdy samochód jest warty 3 tys teraz pewnie sporo mnie :(.Pozdrawiam i proszę o radę co robić z tym samochodem :)

maciej_b
28-04-2016, 10:22
Szukaj na forum, jest dużo inf. na ten temat.
Podaj nr tych błędów.
Czy ten problem byl odkąd kupiłeś auto czy nastąpiło nagłe pogorszenie osiągów?
Do sprawdzenia czujnik temp. ten w intercoolerze, egr, dobrze by było wiedzieć jak wyglądaają dawki paliwa na wtryskach, korekty dawki.
Skoro kopci na siwo to jak długo, jaki zapach spalin. Te objawy wskazują na spalanie na zimno lub co gorsze brak kompresji.

Ogólnie samochód masz już 17 letni, więc pewnie ma 500k km nalatane... a to jest już pewien wyczyn.
Dopisz więcej informacji, nawet takie które pozornie nie mają związku ze sprawą.
Aha i popraw treść tematu, moderatorzy nie śpią.

tomi710
28-04-2016, 11:40
Problem występuje odkąd kupiłem auto jeżdżę z tym problemem dokładnie 14 miesięcy w zimie poniżej -10 odpalał za pierwszym razem lecz trzeba go było dłużej pokręcić w wyższych temp nie było problemu.Teraz wygląda tak że rano wsiadam do samochodu samochód stoi pod wiatą odpalam pali od strzała lecz kopci na siwo wtedy lepiej poczekać 5 min jak się rozgrzeje bo inaczej podczas przyśpieszania tak jak by się zalewał coś przepalał oczywiście podczas zwiększania obrotów bardziej kopci ale po przepaleniu się zazwyczaj 3 minut kopcenie ustaje, później samochód odpala dobrze bez kopcenia.Po przegazowaniu go do 4 tys puszcza małego czarnego dymka ale to raczej normalne jak na diesla.Samochód jest w polsce od 2011 poprzedni właściciel sprowadził go dla siebie, aktualnie mam na liczniku 240, ale z racji z tego ze to diesel i z niemiec zdaje sobie sprawe ze może być nawet 500 tys.Wracając do tematu kolega ma fieste 60km i szczerze to lepiej przyśpiesza niż focus.Samochód pali 6/6,5 wiec myślę że to nie najgorszy wynik.Przez 10 tys km nie dolalem ani 1ml oleju.Zaznaczam ze wszystkie filtry i olej wymieniałem.Rozrząd był wymieniany.Po odłaczeniu przepływomierza żadnej różnicy po odpieciu czujnika od ic także.Płyn w zbiorniczku wyrównawczym czysty bez osadów lecz go ubywa w ciagu 10 tys km dolałem 1l podejrzewam, że gdzieś wycieka.Generalnie silnik jest suchy, turbo cicho pracuje lecz jest trochę zapocone.Apropo kodów błedów to ich nie pamiętam lecz wyskakiwały 2 i były zwiazane z pompa wtryskową mechanik robił jakiś test dodawał gazu i patrzył na monitor i mówił ze zawór/tłoczek się zacina i żebym patrzył na wartości bo są 40 50 90.Spaliny pachną na 100 ropą u ojca w 1.9 tdi jest taki sam zapach lecz u niego nic nie kopci ;)

maciej_b
28-04-2016, 11:59
Ubytek płynu zastanawia... jeżeli leci na tłoki to masz powód kopcenia na siwo, byc może to "tylko" uszczelka pod głowicą.

Siwy kolor to również zimne spalanie. Swiece żarowe do sprawdzenia/wymiany. Ale tu powinno szybciej ustać kopcenie.
Po odłaczeniu czujnika na IC auto powinno wyrażnie osłabnąc, tak jakby bez turbiny. Do sprawdzenia czujnik ciśnienia względnego (na ścianie grodziowej).
Na koniec jeśli nadal bedzie kopcił na zimno, a wymiana swiec nie pomoże sprawdź kompresję na zimnym silniku.

tomi710
28-04-2016, 21:28
W przyszłym tygodniu kompletna diagnostyka wtryski pompa ciśnienie.Za tydzień dam znać jaki jest powód, ale wydaje mi się że to jednak pompa wyjdzie ;(.

wojtekn
29-04-2016, 14:38
Witam
Posiadam forda focusa 1.8 tddi 90km 1999 od ponad roku, i zmagam się z brakiem mocy samochód na luzie wkręci się na max obroty na 1 2 i 3 biegu również lecz nie ma mocy przyśpieszenie do 100 km/h trwa z 20 sekund,pod górę na 4 jadzie z taką samą prędkością co tiry po redukcji wcale nie jest lepiej.Samochód rano kopci na siwo jakby nie spalone paliwo.Byłem dziś na diagnostyce komputerowej co wykazało problem z pompa wtryskową wywala 2 błędy mechanik mówi ze zaworek się zacina pokazuje raz 50 a raz 90 w programie.Jest to możliwe żeby siadała pompa???, czy może co innego bo trochę przeraża mnie myśl regeneracja pompy za 2500 tys gdy samochód jest warty 3 tys teraz pewnie sporo mnie :(.Pozdrawiam i proszę o radę co robić z tym samochodem :)

Proszę poprawić tytuł tematu.

Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988

bercolek
29-04-2016, 20:17
sprawdź przewód pneumat silownika zaworu turbo , też tak miałem po wymianie idzie do odcinki