Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] 1.6 TDCi kręci, nie zapala


Camuflage
30-04-2016, 20:46
Witam, proszę o pomoc bardziej zoorientowanych w fordach użytkowników.
Auto unieruchomione 5 tyg temu. Zona rano pojechała po zakupy i do szkoly syna, wróciła, postawiła pod domem, a gdy chciała jechać po syna 3 godziny późnej, to auto nie zapaliło tak do dzisiaj. W telegraficznym skrocie - mechanik nr 1- zdiagnozował zawór regulujący ciśnienie na pompie - wymenione na urzywkę. Po wymianie auto nie zapaliło. Mechanik sprawdził wtryski i stwierdził brk ciśnienia więc poszła do wymiany pompa. Wymieniona - ciśnienie jest ale dalej nie pali. Pojawił się za to błąd o polożeniu wałka - podmieniony na inny a auto nadal nie pali a błąd nadal się pojawiał. Mijają 3 tyg - mechanik stwierdził że musi odstawićdo kolegi z lepszym kompem. pojechałe z nim a tam żadnego błędu o czujniku wałka ale pokazuje totalny brak ciśnienia paliwa. Zamówiony kolejny zawór ale w miedzy czasie mechanik przyczepil się do paliwa i zalecił wyjęcie baku i przeczyszczenie całego ukladu - bo nie możliwe jest żeby 3 kupione zawory nie działały.
Auto sholowałem dziś do domu i już ręce mi już opadają. Pożyczylem mały ręczny komputer a tam błąd p0100, 02141 i p0405?

pomóżcie bo już brak mi pomysłów

dodam że na plaka auto pali a i podejżenie o lewym paliwie ze stacji jest wykluczone.

mondek84
30-04-2016, 20:54
błąd p0100, 02141 i p0405?

http://obdii.pro/en/code/P0100
Mass or Volume Air Flow "A" Circuit

http://obdii.pro/en/code/P2141
Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit "A" Low

http://obdii.pro/en/code/P0405
Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor A – low input

A tutaj http://obdii.pro/en/model/ford cała lista.


Może układ paliwowy jest zapowietrzony? Jak próbujesz go odpalić to kręci rozrusznik? Zmień mechanika, bo z tego co piszesz to ten jest debilem.

Szymon_Zy
30-04-2016, 20:57
Nie masz jakiegoś dodatkowe odcięcia paliwa? Jakiś przełącznik oprócz immobilizera - zakładam, że immobilizer sprawdzony czy kluczyki są rozpoznane.

Mnie gość sprzedał audi i nie powiedział, do czego służy taki mały przełącznik za schowkiem. Dobrze, że szybko skojarzyłem, że coś tam klikałem.

Camuflage
30-04-2016, 21:50
Dodatkowych odcięć brak, a przynajmniej od 3 lat użytkowania nic o nich niewiem. Dziś jak przyprowadziłem to przyszło mi do głowy właśnie immo i może ze jest powrót gdzieś zatkany wiec a) podłączyłem dojście i powrót na krótko do banki (paliwo dochodzi i wychodzi do banki) układ odpowietrzony. Kluczyk jeden (taki którego nie wkłada się do stacyjki) jak go nie ma w pobliży to pokazuje komunikat. Rozumiem ze jak by coś z immo to w ogóle by nie zakręcił rozrusznikiem tak? A on kręci jak głupi.

mondek84
30-04-2016, 22:01
Rozumiem ze jak by coś z immo to w ogóle by nie zakręcił rozrusznikiem tak? A on kręci jak głupi.

U mnie kreci, ale nie odpala jak próbuje go uruchomić kluczykiem bez immo.

Camuflage
30-04-2016, 22:50
Z 2 strony gdyby to chodziło o immo to nie zapalił by na plaka czy się mylę?

mondek84
30-04-2016, 22:54
Z 2 strony gdyby to chodziło o immo to nie zapalił by na plaka czy się mylę?

Masz rację.

karolh
01-05-2016, 22:15
Witam, podepnę się pod temat. Mianowicie standard sprężynka zaświeciła i było po jezdzie. Regeneracja pompy i wtrysków, mimo to nie odpala mechanok rozkłada ręce i ( kasy nie brał za naprawę bo auto nie chodzi) ale co mi po tym jak odpalić nie idzie. będe wdzięczny za pomoc

Camuflage
02-05-2016, 06:11
Witam, podepnę się pod temat. Mianowicie standard sprężynka zaświeciła i było po jezdzie. Regeneracja pompy i wtrysków, mimo to nie odpala mechanok rozkłada ręce i ( kasy nie brał za naprawę bo auto nie chodzi) ale co mi po tym jak odpalić nie idzie. będe wdzięczny za pomoc

Ja na chhłopski rozum próbowałem tak - czy jest paliwo, czy pali na plaka (jeżeli tak to moim zdaniem plak potwierdza że jest to coś z paliwem a nie np immo - niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę). Potem błędy ale z tego nic nie wyszło, podobno często zawiesza się zawór na pompie. Ostatnią żeczą która mi przyszła do głowy to zapchany powrót do baku więc zrobiłem prowizoryczny bak z bańki. Tyle z doświadczeń mechanika amatora.

damiasek
02-05-2016, 11:37
Z 2 strony gdyby to chodziło o immo to nie zapalił by na plaka czy się mylę?

Nie, bo immo odcina rozrusznik, silnik sie nie kręci.

Chyba czas zmienić mechaników. Do takich diagnoz wystarczy ELM na bluetooth i komórka.

1. Jeśli kręci to jakie daje ciśnienie na listwie CR? Można to sprawdzić np. torque na komórce. Do odpalenia musi być więcej niż 150 bar.
2. Jeżeli są błędy EGR-a to go odepnij, zgłosi więcej błędów z wiązanych z EGR, ale odpali (jeśli to tylko EGR) - u mnie np. EGR rozbił zwarcie i wyskakiwał błąd wałka, po odpięciu EGR-a znikał błąd wałka i silnik odpalał
3. Jeżeli jest za niskie ciśnienie na CR to na pala odpali na moment.
4. Przy za niskim ciśnieniu sprawdzamy najpierw filtr paliwa, można też odpalić auto poza filtrem np. przefiltrowanym paliwem z butelki, jeśli to filtr i bak to auto tak odpali (choć przy takim uszkodzeniu coś powinno palić choć przez moment), potem z sprawdzamy zawór regulacji ciśnienia, pompę CR i wtryski.

Jeśli są błędy związane z czujnikiem wału lub wałka to auto nie odpali, bo komputer nie wie kiedy wtryskiwać paliwo.
Z uszkodzonym, zaciętym egr-em odpali, będzie nierówno pracował, gasł, dymił itp. ale odpali, tak samo z niesprawnym(lub odpiętym) przepływomierzem powietrza.

Camuflage
04-05-2016, 20:17
Ciągle proszę o pomoc.
Jak radził damiasek zakupiłem dzisiaj elm327 (ver 2.1 - podobno nie najlepsza ale nie wiedziałem), torque nie bardzo chciał się połączyć ale obd doctor połączył się bez problemu. Chciałem sprawdzić ciśnienie i przy kręceniu skakało ale dobiło nawet do 150, odpaliłem na plaka i w zależności od obrotów było między 140 a nawet 510 - wnioskuję że pompa + zawór + czujnik cisnienia na listwie są ok. Po zabiegu z plakiem pojawiły się 3 błędy które po wykasowaniu powracały po kolejnym zakręceniu rozrusznikiem
p1934
p0500
u0073
Wiem że pierwsze dwa związane są z sensorem prędkości pojazdu A i problemem z jej pomiarem. Czy ktoś z was forumowiczów miał do czynienia z tymi błędami?

damiasek
05-05-2016, 05:25
Ciśnienie przy rozruchu ma nie dobijać tylko przekraczać 150 bar. Odpalił na plaka i co? Pracował dalej już samodzielnie - jeżeli tak to nadal wskazuje to na problemy z ciśnieniem na CR, np. zawór rególacji ciśnienia nie trzyma dobrze na początku, lub pompa ma problemy z wydajnością albo wtryski leją (to mniej prawdopodobne). Natomiast jeżeli pracuje tylko na plaku, to problemów w pierwszym rzędzie szukałbym w elektryce. Z tym że cześć tych błędów wyskakujących przy uruchamianiu spowodowana jest spadkami napięcia przy kręceniu i jeżeli znikają po chwili od uruchomienia to nie ma co nimi się przejmować. Czy 3 zawór CR i pompa były nowe lub na 100% sprawne.

Camuflage
06-05-2016, 19:28
Witam
Przed wszystkim damiasek dziękuje za pomoc. Auto dalej stoi. Za poradą mechanika kupiłem nowy zawór regulacji, poprzednie 3 to używki. Sytuacja się jednak nie poprawiła znacząco. Auto odpaliło na plaku. Pochodziło z 10 sekund, w tym czasie zegar nie wskazywał obrotów (komp pokazywał 1200), ciśnienie stała wartość około 260, auto nie reagowało na gaz i zgasło. Plak się skończył i tyle. Kolejne próby uruchomienia z podpiętym kompem pokazywały ze w czasie kręcenie ciśnienie jest dużo niższe niż 150, gdy na moment dobijało do 160 silnik jakby chciał zaskoczyć. Nie mam opcji innego mechanika w okolicy bo to jest mała dziura wiec kontaktuje się z tym co mam. Tym razem powiedział ze któryś wtrysk przelewa i pompa nie napompuje ciśnienia a auto nie będzie reagowało na gaz. Czy to możliwe? Jeżeli pytam o głupoty to przepraszam ale mam już serdecznie dość zarówno kłopotu jak i zgadywanek mechaników

Pozdrawiam

Aha nadal wyskakują powyże błędy a na tablicy ukazuje się komunikat o usterce esp i usterce układu silnika

damiasek
06-05-2016, 21:54
Jak auto chodzi na plaku i kończysz podawanie plaku to praktycznie gaśnie po 3-4s nie dociągnie do 10s.
Takie objawy jak opisujesz wskazują na brak wystarczającego ciśnienia na listwie CR. Lejący wtrysk to mało prawdopodobne, aczkolwiek nie niemożliwe, tyle że objawy byłyby już wcześniej kiedy jeszcze działał. Co z pompą, w pierwszy poście piszesz że wymieniona i ciśnienie jest - teraz wychodzi na to że z ciśnieniem jednak jest kiepsko.
Co do zgadywanek, to moje na odległość są jeszcze trudniejsze i obarczone mniejszym prawdopodobieństwem prawidłowej diagnozy niż mechaników na miejscu. Mam nadzieję że zdajesz sobie z tego sprawę.

Jakim programem czytasz błędy? Najwięcej (poza IDS-em) zczytują SCAN XL (for ench. ford) i forscan. Problem może też leżeć w elektryce i odczytane błędy nie dają wprost odpowiedzi na pytanie co jest zepsute. Np. uszkodzony EGR potrafi zrobić zwarcie w obwodzie na którym też pracuje czujnik wałka i silnik nie daje się uruchomić, a wyskakuje błąd od czujnika wałka który jest sprawny. Odpięcie EGR-a umożliwia uruchomienie silnika, a zamiast błędu czujnika wałka pojawia się kilka błędów związanych z EGR-em.

Camuflage
07-05-2016, 12:22
Pompa podmieniona była z innego silnika wiec nie ma pewności w 100%. Wiem ze jest to wróżenie z fusów, wiec będę się starał teraz po kolei wyeliminować wszystko po kolei. Rozumiem i dziękuję damiasek za ogromną pomoc, wiem że trudne jest diagnoza na odległoś dlatego jeszcze raz dziękuję, chodzi mi bardziej o pomoc bardziej doświadczonych ode mnie mechaników.
Dzisiejsza diagnoza jest taka - mam nadzieję że ostateczna. Auto zapaliło na plak ale po odłączeniu plaka zgasło. Kolejne uruchomienie i trzymanie na plaku pokazało że:
Obroty trzyma na ok 800 obrotów
W tym czasie ciśnienie jest na poziomie 120 (skaczące obroty wzbijają ciśnienie ale zaraz ono spada)
Rozumiem ze przy rozruchu kiedy silnik ma obroty 200-300 a ciśnienie powinno się w Max 2 sekundy urosnąć do min 150 to przy stałych obrotach na poziomi 800 powinno być wiele wyższe.
Auto nie reaguje na pedał gazu ale rozumiem ze jak wtryski nie są otwarte to i reakcji na gaz nie będzie.
Wiec wnioskuję ze albo pompa albo wtryskiwacze przelewają. Chyba ani czujnik ciśnienia (choć być może) na listwie ani czujnik położenia wału nie maja wpływu na takie objawy.
Rozumiem damiasek ze z twojego doświadczenia bardziej pompa niż wtryskiwacze (czy ich przelewanie w ogóle może mieć wpływ na takie braki w ciśnieniu)
I czy moja diagnoza jest prawdziwa?

Camuflage
27-05-2016, 21:14
Panowie
To już 2 miesiąc bez auta. Robota goni mnie z dnia na dzień a żona bez samochodu. Auto nadal u mechanika. Pomóżcie bo już mam ochotę pomalować na zielono i puścić między żaby.
Pompa sprawdzona u speca - diagnoza - stan idealny
Regulator ciśnienia nowy
Czujnik ciśnienia nowy.
Auto nadal nie pali a na plaku pompa puszcza prawie całą ropę w przelew (prawie nic w przelew wtryskiwaczy). Po odłączeniu plaka auto gaśnie. Mechanik przez telefon powiedział że wyskakuje błąd za wysokiego ciśnienia paliwa a komp pokazuję 4000 (tak 4000 nie 400) cisnienie na listwie.
Co robić i co jeszcze/jak sprawdzić?

axel83
27-05-2016, 23:18
Panowie
To już 2 miesiąc bez auta. Robota goni mnie z dnia na dzień a żona bez samochodu. Auto nadal u mechanika. Pomóżcie bo już mam ochotę pomalować na zielono i puścić między żaby.
Pompa sprawdzona u speca - diagnoza - stan idealny
Regulator ciśnienia nowy
Czujnik ciśnienia nowy.
Auto nadal nie pali a na plaku pompa puszcza prawie całą ropę w przelew (prawie nic w przelew wtryskiwaczy). Po odłączeniu plaka auto gaśnie. Mechanik przez telefon powiedział że wyskakuje błąd za wysokiego ciśnienia paliwa a komp pokazuję 4000 (tak 4000 nie 400) cisnienie na listwie.
Co robić i co jeszcze/jak sprawdzić?

Spróbuj jeszcze zaślepić EGR. Może jest zablokowany w pozycji otwartej.

damiasek
28-05-2016, 08:02
Nawet jak jest otwarty, to auto da się uruchomić, może czasami nie od "strzała", ale po paru obrotach rozrusznika zaskoczy.