Wari
01-05-2016, 23:51
Szanowni forumowicze.
Zaraz po zakupie używanego Focusa mk 2 zwróciłem uwagę na "oryginalne" zamocowanie bębnów. Otóż bębny są PRZYSPAWANE do tylnej belki. Co ciekawe w bębnach znajdują się cztery (puste) otwory na śruby mocujące bęben.
Stąd mam pytanie - czy to normalne? Czy tak właśnie w Focusach były montowane hamulce bębnowe?
Nie jestem specem ale te spawy nie wyglądają mi na fabryczne. Ale z drugiej strony po co ktoś miałby zadawać sobie tyle trudu z tym spawaniem zamiast zwyczajnie te bębny do belki przykręcić ?
Auto jest bezwypadkowe, ma znakomite właściwości jezdne. I dlatego machnąłbym na to ręką gdyby nie fakt, że muszę wymienić cylinderki hamulcowe (odpowietrznik przegnił). I teraz się zastanawiam czy dedykowane cylinderki będą pasowały. Nie uśmiecha mi się rozgrzebanie hamulców a potem poszukiwanie pasujących cylinderków :/
Czytałem gdzieś w internetach, że Focusy składane w Niemczech i przeznaczone na wschodni (polski) rynek (tak jak mój) miały w fabrykach przerabiane tylne zawieszenie z tarczowych na bębnowe (w Niemczech był lub jest wymóg hamulców tylnych tarczowych). To mi wygląda na bujdę, ale jest to jedyne w miarę racjonalne wyjaśnienie dlaczego te bębny są przyspawane do tylnej belki.
Zaraz po zakupie używanego Focusa mk 2 zwróciłem uwagę na "oryginalne" zamocowanie bębnów. Otóż bębny są PRZYSPAWANE do tylnej belki. Co ciekawe w bębnach znajdują się cztery (puste) otwory na śruby mocujące bęben.
Stąd mam pytanie - czy to normalne? Czy tak właśnie w Focusach były montowane hamulce bębnowe?
Nie jestem specem ale te spawy nie wyglądają mi na fabryczne. Ale z drugiej strony po co ktoś miałby zadawać sobie tyle trudu z tym spawaniem zamiast zwyczajnie te bębny do belki przykręcić ?
Auto jest bezwypadkowe, ma znakomite właściwości jezdne. I dlatego machnąłbym na to ręką gdyby nie fakt, że muszę wymienić cylinderki hamulcowe (odpowietrznik przegnił). I teraz się zastanawiam czy dedykowane cylinderki będą pasowały. Nie uśmiecha mi się rozgrzebanie hamulców a potem poszukiwanie pasujących cylinderków :/
Czytałem gdzieś w internetach, że Focusy składane w Niemczech i przeznaczone na wschodni (polski) rynek (tak jak mój) miały w fabrykach przerabiane tylne zawieszenie z tarczowych na bębnowe (w Niemczech był lub jest wymóg hamulców tylnych tarczowych). To mi wygląda na bujdę, ale jest to jedyne w miarę racjonalne wyjaśnienie dlaczego te bębny są przyspawane do tylnej belki.