jurman
03-05-2016, 13:10
Chce się podzielić nietypową sytuacją. Otóż miałem taką zachciankę, aby zmienić radio Sony na multimedialną stację z nawigacją. Sony jest ze sterowaniem głosowym w j. polski, ale to tylko bajer. Wybór padł (tak mi podpowiedziano) na w/w Kenwood DNX 4150 BT. Po instalacji radia akumulator padł po trzech dniach. Sprawdzanie podłączenia radia itp wykazało, że wszystko jest ok. Ładowanie akumulatora - trzy dni akumulator nie żyje. Kolejne sprawdzanie co się dzieje przez elektryka - wymiana akumulatora. Nowy akumulator stacja multimedialna sprawdzona - i kolejne dni prawdy - akumulator pada w czasie od 3 - 5 dni.
Kolejne wizyty u elektryków - diagnoza zbyt duży pobór prądu w stanie czuwania - przez co? Nie wiadomo - może radio. Podpowiedź elektryka - wizyta w ASO Ford zmiana ustawień komputera. ASO stwierdza - radio uszkodzone, wymiana lub serwis; akumulator może też nie taki, bo nie założony w ASO.
Dajemy radio do ekspertyzy - wynik radio dobre. Rozmowa z elektrykiem z ASO - odłączyć oryginalny bluetooth prawdopodobnie pomoże. Wynik akumulator rozładowany po trzech dniach.
Kolejna rozmowa z elektrykiem z ASO - komputerowo odłączyć oryginalne radio. Wynik - nie da się w tych modelach, akumulator j/w rozładowany.
Wizyta w ASO (nadmienię, że wszyscy elektrycy niezależni, również inne ASO) - diagnoza - po podłączeniu radia Kenwood zbyt wysoki pobór prądu. Ustalamy odłączenie radia Kenwood - diagnoza - zbyt duży pobór prądu. Tak więc i z radiem Kenwood i bez niego zbyt duży pobór prądu i w efekcie rozładowany akumulator do 0. Ostateczna diagnoza samochód musi mieć podłączone radio i to te fabrycznie lub znaleźć informatyka, który coś może wymyśli jak się pozbyć problemu (informacja z ASO).
Jeszcze nie wiem jak się to zakończy, bo zdecydowałem się na ponowne założenia radia Sony, ale jeszcze nie odebrane.
Koszt wszystkich operacji wraz z radiem Kenwood to już ok 6 000 do tego dojdzie ostatnia diagnoza i założenie ponownie poprzedniego radia.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? A może ten egzemplarz - Kuga I z roku 2012 „nie toleruje innego radia” poza Sony?
Kolejne wizyty u elektryków - diagnoza zbyt duży pobór prądu w stanie czuwania - przez co? Nie wiadomo - może radio. Podpowiedź elektryka - wizyta w ASO Ford zmiana ustawień komputera. ASO stwierdza - radio uszkodzone, wymiana lub serwis; akumulator może też nie taki, bo nie założony w ASO.
Dajemy radio do ekspertyzy - wynik radio dobre. Rozmowa z elektrykiem z ASO - odłączyć oryginalny bluetooth prawdopodobnie pomoże. Wynik akumulator rozładowany po trzech dniach.
Kolejna rozmowa z elektrykiem z ASO - komputerowo odłączyć oryginalne radio. Wynik - nie da się w tych modelach, akumulator j/w rozładowany.
Wizyta w ASO (nadmienię, że wszyscy elektrycy niezależni, również inne ASO) - diagnoza - po podłączeniu radia Kenwood zbyt wysoki pobór prądu. Ustalamy odłączenie radia Kenwood - diagnoza - zbyt duży pobór prądu. Tak więc i z radiem Kenwood i bez niego zbyt duży pobór prądu i w efekcie rozładowany akumulator do 0. Ostateczna diagnoza samochód musi mieć podłączone radio i to te fabrycznie lub znaleźć informatyka, który coś może wymyśli jak się pozbyć problemu (informacja z ASO).
Jeszcze nie wiem jak się to zakończy, bo zdecydowałem się na ponowne założenia radia Sony, ale jeszcze nie odebrane.
Koszt wszystkich operacji wraz z radiem Kenwood to już ok 6 000 do tego dojdzie ostatnia diagnoza i założenie ponownie poprzedniego radia.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? A może ten egzemplarz - Kuga I z roku 2012 „nie toleruje innego radia” poza Sony?