Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Elektryczna pompka wody 1.0 100km


CERES
03-05-2016, 15:53
Witajcie!
Banalne pytanie: czy w 1.0 EB 100KM jest elektryczna pompka wody do chłodzenia turbo??
Jeżeli tak to gdzie ??

CERES
15-05-2016, 11:38
dla potomnych dodam że wersja 1.0 100km nie posiada dodatkowej elektrycznej pompki wodnej

SRS
15-05-2016, 13:08
Działanie układu chłodzenia
Sterowanie układem chłodzenia przebiega w 3 fazach.
Faza 1
W przypadku zimnego silnika termostat małego/ dużego obiegu płynu chłodzącego oraz termostat bloku silnika są zamknięte.
Mechaniczna pompa płynu chłodzącego tłoczy płyn chłodzący tylko do tej części głowicy cylindrów, która znajduje się po stronie wydechowej. W tej fazie płyn chłodzący stoi w płaszczu chłodzącym wokół cylindrów oraz w tej części głowicy cylindrów, która znajduje się po stronie ssącej.
Przy temperaturze płynu chłodzącego silnik poniżej ok. 70 °C, jak również przy prędkości obrotowej silnika poniżej ok. 3000 obr/min jest chłodzona tylko ta część głowicy cylindrów, która znajduje się po stronie wydechowej.
Płyn chłodzący przepływa z części głowicy cylindrów znajdującej się po stronie wydechowej do obudowy termostatu małego/ dużego obiegu płynu chłodzącego i zaworu obejściowego, stamtąd dalej przez wymiennik ciepła do chłodnicy oleju, a następnie z powrotem do pompy płynu chłodzącego.
Ponadto część płynu chłodzącego z bloku silnika przepływa przez elektryczną pompę płynu chłodzącego i stamtąd dalej przez turbosprężarkę doładowującą zasilaną gazami spalinowymi do zbiornika wyrównawczego, a następnie z powrotem do pompy płynu chłodzącego.
Przy temperaturze płynu chłodzącego silnik poniżej ok. 70 °C, jak również przy prędkości obrotowej silnika poniżej ok. 3000 obr/min termostat małego/ dużego obiegu płynu chłodzącego i zawór obejściowy są zamknięte.
Jeżeli prędkość obrotowa silnika przekracza około 3000 obr/min, zawór obejściowy otwiera się. Zwiększone ciśnienie płynu chłodzącego z silnika otwiera zawór obejściowy, dzięki czemu zwiększone ciśnienie może przedostać się bezpośrednio do strony ssącej pompy płynu chłodzącego.
Faza 2
Termostat bloku silnika otwiera się przy temperaturze płynu chłodzącego wynoszącej 70 °C i przy 85 °C jest całkowicie otwarty.
Podobnie jak w konwencjonalnych układach otwiera się w tym przypadku mały obieg płynu chłodzącego.
Pompa płynu chłodzącego tłoczy teraz płyn chłodzący również do płaszcza chłodzącego wokół cylindrów. Płyn chłodzący je opływa i przedostaje się przez przeloty do całej głowicy cylindrów.
Faza 3
Termostat małego/dużego obiegu płynu chłodzącego otwiera się przy temperaturze płynu chłodzącego wynoszącej 92 °C i przy 106 °C jest całkowicie otwarty. Jednocześnie termostat zamyka zawór obejściowy. To gwarantuje, że cały strumień płynu chłodzącego jest prowadzony zawsze przez chłodnicę, niezależnie od ciśnienia płynu chłodzącego.

Elektryczna pompa płynu chłodzącego

W przypadku tego silnika w obiegu płynu chłodzącego, oprócz zwykłej mechanicznej pompy płynu chłodzącego, znajduje się elektryczna pompa płynu chłodzącego.
Ta pompa jest przymocowana do obudowy wentylatora chłodnicy za pomocą wspornika.
Pompa płynu chłodzącego jest uruchamiana tylko wtedy, gdy temperatura płynu chłodzącego przekroczy krytyczną wartość. Może to mieć miejsce zwłaszcza wtedy, gdy silnik długo pracował przy dużym obciążeniu i zaraz po tym został wyłączony. Na przykład po długiej jeździe z dużą prędkością po autostradzie i zjechaniu tuż po tym do zajazdu. Po wyłączeniu silnika dochodzi wtedy do nadmiernego nagromadzenia ciepła wokół silnika

Aby nie dopuścić, by nagromadzone ciepło spowodowało uszkodzenia, moduł PCM (moduł sterowania zespołem napędowym) włącza elektryczną pompę płynu chłodzącego.
Może się więc zdarzyć, że elektryczna pompa płynu chłodzącego będzie pracować przez jakiś czas po wyłączeniu silnika.
Przy włączonej elektrycznej pompie płynu chłodzącego płyn chłodzący przepływa przez turbosprężarkę doładowującą zasilaną gazami spalinowymi do zbiornika wyrównawczego, a stamtąd przez mechaniczną pompę płynu chłodzącego do bloku silnika i do elektrycznej pompy płynu chłodzącego.

CERES
15-05-2016, 16:50
fajnie fajnie, znajdź złącze do podłączenia pompy elektrycznej w moim samochodzie...

Bump: dodam że nie mam żadnego błędu

Bump: dodam że katalog podaje że mogę ją mięć...

Bump: złącze elektryczne oczywiście

SRS
15-05-2016, 20:03
http://fotoo.pl//out.php?t=1103516_pompa.png (http://fotoo.pl/show.php?img=1103516_pompa.png.html)

CERES
16-05-2016, 07:19
No właśnie, ten obrazek też widziałem.
Sam się dziwię, że jej nie mam. Nie mam też kostki do jej podłączenia.

Bump: może ktoś sprawdzić w EB 1.0 100km czy na dole chłodnicy ma pompkę ??

wolff1
16-05-2016, 10:38
Mam focusa 1.0, 100 km z 2015 i pompa elektryczna jest zamontowana.

CERES
16-05-2016, 10:51
a czy jest ktoś, kto ma 1.0 EB 100km przed liftem ??

CERES
18-05-2016, 20:46
sam sobie odpowiem.
Dzisiaj przez przypadek na holenderskim forum znalazłem.
Uwaga!! Tłumaczone przez google

dodatkowa pompa wody elektryczne standardowo fabrycznie na 1,0 EcoBoost zmontowane z dniem 05-05-2014. Wcześniej, aby nadawała się tylko z 1.0 EcoBoost, gdy zakład jest wyposażony w zaczep przyczepy.

Gdy potem zaczep przyczepy jest umieszczone w 1,0 EcoBoost przepisanych produkowane 05-05-2014 również umieścić elektryczną pompę wodną.

Niezbędne składniki umieścić koszty elektryczne pompy wody w salonie około € 225, -. Musisz posiadać następujące elementy:

* Pompy wody chłodzącej elektryczny. Finis numer 1763048. Część CM5G-8C419-AA.
* Wiązka przewodów. Finis numer 1772607. Część BV6T-14C361-AA.
* Wężownicę chłodzącą. Finis numer 1853623. Część CM5G-9V427-GD.
* Wężownicę chłodzącą. Finis numer 1793564. Część CV61-8B573-VD.
* Śruba M6 x 14. Finis 1381665.

Ponadto, jest również wymagane w celu zastąpienia notorycznie wąż Degas, gdy nie jest jeszcze wymienić.

W piątek jestem umówiony na Akcję serwisową "Degas Hose" - zobaczymy co powiedzą

Bump: Czyli fabrycznie nie mam ale mam mieć.
hahahahah

CERES
20-05-2016, 22:18
byłem dzisiaj w ASO na akcję serwisową "Degas hose"
Trwało to 23,5 sekundy :D
Podniosłem maskę, gość rzucił okiem i stwierdził: plasikowy... dobrze,dobrze,
zamawiamy węża i będziemy dzwonić do Pana w przyszłym tygodniu żeby umówić się na wymianę. Q...a zrobiłem 100km po to żeby być 23,5 sekundy w serwisie. Mogłem mu to przez telefon powiedzieć bo akurat wiem który to jest wąż.

Zapytałem o tą pompkę. Sprawdził i Ford nic nie napisał że trzeba ją założyć. Pytał tylko czy mam hak, zanegowałem bo nie mam. Stwierdził że tak ma być.

Pawel
11-05-2020, 15:53
Co odpowiada za sterowanie tą pompą? Na krótko działa. Załącza się, wypycha płyn. Mam ją w ręce. Są 3 piny: +, -, "S". Literka "S" to najprawdopodobniej sterowanie, ale gdzie szukać?

Bardzo proszę o pomoc. Drugi dzień pod autem siedzę.