Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Błąd P2008 Przełączanie kanałów dolot. Przerwa.


Set
04-05-2016, 18:39
Jak w temacie. Foczka MK2 04-08 2.0 16V 145km benzynka. Jakieś mądre spostrzeżenia?

kabar3
10-08-2016, 19:15
heja, odkopie ten temat bo mam identyczna sprawe. check engine i muli az do ok 3 tys obrotow.

wiem z lektury forum (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=100786), ze chodzi o ta czesc - 1357313. chcialbym sie jednak upewnic, ze na pewno ona padla.

omomierzem (skala 20k omow) zmierzylem rezystancje solenoidow, "gorny" (patrzac od gory na silnik) - 0,80, dolny 1,05. Nie jestem elektrykiem i niewiele mi to mowi, natomiast nie wyglada mi to na jakas wzglednie wielka roznice, wiec albo oba padly na raz (co dziwne), albo oba sa dobre.

jakies wskazowki?

kabar3
13-08-2016, 21:33
a wiec rzecz ma sie nastepujaco - odpialem solenoidy, przeczyscilem zlacza sprayem do zlacz, odgialem minimalnie piny, zeby ciasniej "siedzialy" we wtyczkach. po odpaleniu samochodu oba solenoidy byly otwarte (odlaczylem wezyki i czulem ssanie). po odpieciu wtyczek ssanie znikalo na obydwu, wnioskuje wiec ze dzialaja prawidlowo. przy okazji uslyszalem ze gorne klapki stukaja.. :/) przejechalem sie po calej operacji i samochod o dziwo jezdzi normalnie. skasowalem wiec elmem blad, przejechalem testowo jakies 50 km i poki co sie nie pojawil a foka jezdzi normalnie. nie wiem o co chodzi. nie wydaje mi sie zeby czyszczenie (i tak czystych) wtykow cokolwiek mialo zmienic. nie wiem co jest grane

Bazylot
31-05-2017, 14:36
Moja foczka to MK2 duratec 2.0 benzyna z 2005 roku.
Wczoraj miałem podobną sytuację. Podczas jazdy w pewnym momencie odczułem znaczący spadek mocy i zapaliła się kontrolka "Check Engine". Jedynka - rozpędzam samochód, ale na takim przełożeniu ciężko coś wyczuć -> dwójka - cisnę gaz żeby przyspieszyć tak do ~35km/h a wskazówka obrotomierza z ~2000obr/min ledwo co podnosi się do góry. Byłem u mechanika (nawiasem mówiąc takim mechanikiem to i ja mógłbym być). Podpiął komputer sczytał kod błędu P2008. Posprawdzał wężyki od zaworków. Przejechaliśmy się ze dwa razy po czym stwierdził że prawdopodobnie jeden z zaworków jest do wymiany... oczywiście skasował 50zł za diagnostykę... Sprawdziłem oporność obydwu zaworków i są podobne. Jedyny mój trop to lipna benzynka, którą zatankowałem parę dni temu na jednej takiej stacji beznynowej w mojej okolicy... pozbędę się paliwka, zaleję porządną 98-kę i zobaczę reakcję foczki :mrgreen: dam znać później co i jak
Edit:
Zawiozłem samochód do innego mechanika. Sprawdził te elektrozaworki. Okazało się jednak, że jeden z nich był zepsuty. Wymieniłem i teraz jest już ok.

radoos
26-02-2020, 11:36
Cześć.
Mam problem z utratą mocy w upałach. Auto potrafi stracić moc, silnik wydaje stłumiony dźwięk.
Problem pojawia się tylko latem w upalne dni.
Błąd P2008 pojawia codziennie , nawet zimą, zdarza się że obroty falują a auto nie wchodzi szybko i płynnie na obroty. Czytałem inne posty nt. P2008 jednak nie znalazłem powiązania z wysokimi temperaturami/upałami.

Czy macie jakieś sugestie ? Dlaczego auto traci moc tylko w upale ? Obserwuję to już drugi sezon letni.

1.8 Benzyna/LPG
Ford Focus
2005

Rafał A.(antek)
27-02-2020, 01:46
Wymien zawory sterowaia klapami dolotu

radoos
27-02-2020, 07:09
Rafał, dzięki za odpowiedź.
Czy temperatura otoczenia na nie wpływa ?
Skąd pewność że to nie klapy ? ( luzy, wyłamanie, tulejka )

Rafał A.(antek)
27-02-2020, 08:38
Czy temperatura otoczenia na nie wpływa ?
wpływa, a raczej silnika. jak mocno rozgrzejesz zimą motor to tez bedzie problem
Skąd pewność że to nie klapy ? ( luzy, wyłamanie, tulejka )

99% pewności z doświadczenia

radoos
27-02-2020, 09:50
Dziękuję. Od tego zaczynam.
Rozumiem że mówimy o czujniku z linku poniżej.
Widzę rozrzut cenowy - czy masz jakiegoś producenta którego możesz polecić ?
https://www.google.com/search?q=BS7E-9J559-AA&safe=active&rlz=1C1GCEU_plPL869PL869&sxsrf=ALeKk01I9Kt7BRuzLfB6JOVGJ84zNxc6YQ:158279672 1781&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiHvumiufHnAhUSuIsKHSOgCVwQ_AUoAXoECAsQA w&biw=1920&bih=969

Dziękuję

Rafał A.(antek)
27-02-2020, 21:18
ERA - w pudełku oryginał

karol159
03-06-2020, 14:24
Witam, ostatnio 2 razy z rzedu wywala mi błąd P2008 objawy to jak ktos pisał muł itd. Treść tego błędu to "Obwód otwarty siłownika sterującego powietrza kolektora dolotowego nr 1". I tu moje pytanie. Czy jest to siłownik od klapek czy ten drugi na dole i ktorys zaworek sie zacina? Czy jeśli jest to ten drugi a mam wywalone te 4 klapki bo jedna juz wisiała na włosku to mogę zamienic wtyczki i wężyki i liczyc ze teoretycznie bedzie ok czy raczej sie szykowac na nowe zaworki?

naza13
11-07-2020, 09:31
Witam,
mam podobne problemy i błąd P2008-P - Obwód sterowania przepustnicą kolektora ssącego otwarty (rząd cylindrów 1)
Stawiałem na zaworki podciśnienia jak i wyczytałem na forum, ale ktoś pisał że jeśli zaworki mają oporność w granicach 30-70 Ohmów to są sprawne. Moje mają 31 Ohm i drugi 35 Ohm (na skali 200) i czy mimo to jest możliwość że walnięty zawór czy szukać problemu gdzie indziej?
Po przejechaniu się i ponownym sprawdzeniu (na ciepłym silniku) jeden miał około 40 Ohm a drugi nawet 200 Ohm. Więc stawiam, że jeden jest walnięty

Rafał A.(antek)
18-07-2020, 10:27
Raczej dobrze stawiasz.

naza13
18-07-2020, 11:37
Jestem 5 dni po wymianie zaworów, jak na razie problem nie powrócił.