Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] Niedziałająca klimatyzacja


karole
04-05-2016, 19:06
Witam,
Kolejna usterka Kugi... Szlag trafił klimę, wieje ale temperaturą otoczenia. :/
Mam prośbę, na co zwrócić uwagę w serwisie klimatyzacji? Czy jest określona temperatura powietrza na wylocie dla Kugi? Są na forum różne opinie odnośnie temperatury - ludzie podają dla innych samochodów temperaturę na kratkach od -2 do 10 st C.
Jutro idę do samochodu z termometrem. Temperaturę mierzy się tylko z jednym wylotem otwartym?

Jak się mierzy temperaturę na przewodzie wylotowym parownika i ile ona powinna wynosić?

Pozdrawiam

radek70
04-05-2016, 19:44
Szlag trafił klimę, wieje ale temperaturą otoczenia. Karol, nie dorabiaj ideologii. Ubyło czynnika, więc presostat nie pozwala na włączenie sprężarki. Jedź na zwykły serwis klimy, po nabiciu powinno być około 8st/C na kratkach.

juri2069
04-05-2016, 19:48
Temperaturę mierzy się tylko z jednym wylotem otwartym?

Wtedy masz najlepszy i najszybszy pomiar , całe powietrze skupia się na jednym wylocie :) U mnie wylatuje ok 5 stopni :)

karole
05-05-2016, 06:24
Karol, nie dorabiaj ideologii.
Ale ja nie dorabiam ideologii. Po prostu uważam, że w samochodzie który nie przejechał jeszcze 30k km nie powinna się psuć klima.

duo21
05-05-2016, 15:48
W mojej Kudze poszła chłodnica klimatyzacji, a dokładniej jeden spaw w niej. Dobrze, że mam Ford Protec...

karole
25-05-2016, 09:41
W serwisie stwierdzono całkowity brak czynnika chłodzącego. Po napełnieniu układu czynnikiem z barwnikiem - brak wycieku. Kolejna kontrola po dwóch tygodniach używania klimatyzacji, dalej brak wycieku.
"Czary z mleka" Panowie, był i zniknął, bo nieszczelności brak...

aprox99
26-05-2016, 11:15
Nieszczelność jest tylko taka mikroskopijna i nawet barwnik niekiedy nie pomoże

hyrus1
28-05-2016, 13:09
w mondeo po zaladowaniu czynnika na maxa-po miesiacu zero chlodzenia, po zaladowaniu 50 proc 3 miesiace, pomogla wymiana chlodnicy. Jezeli za jakis czas ubedzie czynnika poprostu wymien chlodnice, jest ona narazona na uszkodzenia mechaniczne, do tego mikropekniecia

Robertgd
29-06-2016, 18:41
Wczoraj byłem na reklamacji Kugą ojca własnie z klimą , całkowity brak czynnika . Auto z 2013 roku , teraz na gwarancji Ford Protect , mechanik stwierdził , że czynnik został wyrzucony przez zawór bezpieczenstwa na sprężarce , mówi że przyczyną mogło być zacięcie sie sprzęgła na kompresorze. Na razie klima nabita i działa , zobaczymy co bedzie dalej . Auto ma przejechane 21 tys km

Po miesicu klima przestała działać .Kolejna wizyta w Aso , diagnoza , do wymiany skraplacz.

Tomas123
03-06-2021, 13:27
Panowie mam problem z klimatyzacją - dwa tygodnie temu, klima nabita - weszło 680g czynnika, obecnie zostało 85g, oczywiście jest gdzieś nieszczelność... Został dodany barwnik - niestety nigdzie nie ma śladu, klimatyzacja nadal się załącza. Klima nabita azotem i bardzo szybko ciśnienie spadło...
Bardzo dziwna sprawa bo wychodzi, ze jest spora nieszczelność.
Auto z 2013r - lakier oryginał jeszcze, na pewno nie było uszkodzone, skraplacz sprawdzony i wychodzi na to, ze je jest OK.
Gość z serwisu podejrzewa, że usterki nalezy szukać pod dechą? Tylko pytanie jakby usterka była wew. pojazdu to chyba było by czuć czynnik, gdyż ma on specyficzny zapach oraz przednia szyba była by tłusta???
Czy macie jakieś pomysły ??? Bo mnie dosłownie trafii jak zdejmą dechę a tam nic nie znajdą!!!!

Pozdrawiam

volak
03-06-2021, 14:04
Niech sprawdza hydrogenem. U mnie przez 3 lata co roku uzupełnianie i sprawdzanie kontrastem. Zawsze szczelne wg. Serwisu. W tym roku pojechałem gdzie indziej i sprawdzili hydrogenem i diagnoza skraplacz do wymiany.

Tomas123
03-06-2021, 14:14
Oki dziękuje za informację - jak nie będą mieli hydrogenu to zmiana warsztatu. Pozdrawiam

John04
04-06-2021, 04:26
Niech sprawdza hydrogenem. U mnie przez 3 lata co roku uzupełnianie i sprawdzanie kontrastem. Zawsze szczelne wg. Serwisu. W tym roku pojechałem gdzie indziej i sprawdzili hydrogenem i diagnoza skraplacz do wymiany.

Ja tez sie zdziwilem w tamtym roku jak robilem serwis klimy ze nie mam ani grama odczynnika. W tym roku bede musial jeszcze raz zrobic serwis, a ile Cię kosztował skraplacz?

volak
04-06-2021, 07:41
W poniedziałek będę robił ale moj serwis wycenił wszystko na 1000 a ASO ok. 3000.

Czupa_kabras
04-06-2021, 14:04
no niestety chłodnice w Fordach od klimatyzacji nie sa trwałe
To na uszach ,to na osuszaczach ,to na nitach zawsze gdzieś jest wyciek
chłodnice ok 300-500 zł zamienniki
Ale juz w kugach II Ford wprowadził nowe uszczelnienia na chłodnicy i kpl 6 sztuk kosztuje ok 250 zł

Tomas123
05-06-2021, 12:11
Usterka zdiagnozowana - podjechałem do speca, który zajmuje się tylko klimatyzacją, odrazu zabrał się za demontaż zderzaka i powiedział, że na 100% wina leży po stronie skraplacza. Niestety często w nich dochodzi do mikro nieszczelności i nie dziwi się, że wielu fachowców nie może znaleść usterki.
Auto z 2013r i nie miało już orygnalnej chłodnicy, u mnie był Nissens - lecz gość odradzał montaż nowego parownika tej firmy, gdyż jak twierdził to już nie ta sama jakość co kiedyś i ma dużo reklamacji, a cena też nie mała.
Polecił mi skraplacz firmy NRF, który jest tańszy i według niego bardziej wytrzymały...
Skoro gość w tym siedzi i robi tylko klimatyzację - zgodziłem się na takie rozwiązanie.
On też często poleca oryginaly ale niestety nie do Forda Kugi - gdyż są wręcz fatalne, loteria jak sie komu trafi...
Pozdrawiam

Czupa_kabras
05-06-2021, 18:33
te NRF czy NISSENS czasem jak otwieram w pudełku to wygladają już jakby były po regeneracji
Wiadomo klient patrzy zawsze na cene bo tanie ale niestety coś za coś
Więc zakładam to co klient sobie wybierze

FORD 90% przypadków nieszczelności to chłodnice

luckyboy
05-06-2021, 21:09
Nowe chłodnice klimatyzacji to kiepska jakość. Nie zdziw się jak jak już po 2-3 latach padnie.

Capsell
07-06-2021, 19:29
Za zderzakiem jest SKRAPLACZ klimatyzacji.
W kabinie jest PAROWNIK klimatyzacji.
Chłodnicą w chłodnictwie jest parownik....
Jak mechanik skraplacz nazwie chłodnicą to zmieniam warsztat, na taki gdzie się znają na klimatyzacjach :)

brylant238
15-06-2021, 09:07
Sterownik silnika nie załącza przekaźnik od sprzęgła sprężarki.
Obwód przekaźnika sprawny, jak wyjmę przekaźnik jest błąd, przerwa w obwodzie.
Błędów brak, Ciśnienie widziane przez czujnik ponad 7 Bar
Podając masę na przekaźnik sprężarka startuje, robi 14 Bar,

Auto miało już przez kogoś mieszane w oprogramowaniu wiec zrobiłem aktualizacje.
PCM, HAVC, Przywrócone ASbulit, Direct config itp..

Jedna rzecz jest tylko dziwna, w parametrach HAVC widzę temperaturę wewnętrzna w samochodzie 215'C

W teście PCM wentylatory startują, sterownik nie zgłasza żadnych błędów, więc zgniata wiązka odpada.
Przy wysterowaniu sprężarki na krótko ciśnienie doszło do 23bar a wentylatory nie ruszyły.

jaroradom
16-06-2021, 07:23
Witaj. Obstawiam że coś z wiązką czujnika temperatury wnętrza lub samym czujnikiem. Pod przyciskiem START masz takie poziome kratki, za nimi jest czujnik. Aby sie do niego dostać musisz zdjąć dolną osłonę kolumny kierownicy.

brylant238
24-06-2021, 16:31
Nie działa klimatyzacja. Nie załącza wentylatorów.
Żadnych błędów. W testach wszystko startuje.
Wszystkie parametry prawidłowe.
Silnik można rozgrzać do 105C i wentylatory nie startują.
Wiązka wszystko przejrzane

volak
29-06-2021, 19:10
U mnie po wymianie skraplacza klima zaczęła działać ale okazuje się, że tylko na początku. Tzn. wsiadam do auta, jade, klima chłodzi jest ok. Po pewnym czasie zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Podjechałem do serwisu i szukamy: ciśnienia ok(wysokie koło 16-17 niskie koło 2), kompresor widać po sprzęgle kompresora, że załącza. Na początku chłodzi ale po osiągnięciu temp., wyłącza się kompresor i temp. zaczyna roznąć, zniżam temp. na 16, po chwili widać że sprzęgło kompresora łapie, ciśnienia ok a temp. nie spada tylko wieje coraz cieplej. Obecny pomysł to zacinający się zawór rozprężny? Co sądzicie?