Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Elektrozawór - podciśnienia turbiny 2.0 TDCi - jak powinien poprawnie pracowac


gogigi
07-05-2016, 11:56
Cześć

Postanowiłem napisać ponieważ mam dylemat związany z pracą elektrozaworu sterowania podciśnienia turbiny w silniku psa DW10 2.0 TDCi - chodzi mi o wydawane przez niego dźwięk po wyłączeniu silnika (zdjęcie przykładowe silnika zaznaczone nr 1 chodzi mi właśnie o ten zawór). Draże temat ponieważ zapaliła mi się sama kontrolka check engine po naprawie wysprzeglika. Po skasowaniu błędu, który wskazuje na przeładowanie turbiny zapala się z powrotem po przekroczeniu 130 km ale jazda po mieście jest ok i w momencie jak się bujne na autostradę to błąd powraca. Mechanik wszystko posprawdzał podociskał po naprawie 2 razy sprawdzali i dalej to samo.

Zaniepokoił mnie dźwięk jaki pojawia się po wyłączeniu silnika tak jakby coś zeziło i buczało na końcu słychać syk powietrza przez kilka sekund od wylaczenia. Z autem nie ma problemu jeździ odpala od kopa. Teraz wymieniony komplet filtrów olej. Turbina zregenerowana, wycięty pdf w tamtym roku. Auto nie kopci odpala od kopa i smiga bez problemu.

Czy ten dźwięk może być oznaka uszkodzenia zaworka. Jeżeli kupie nowy zawór wystarczy go podmienić zastępując stary ? Czy trzeba jeszcze dokonać jakieś adaptacji ?

Czy ten będzie pasował do mojego motoru http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-sterowanie-podcisnienia-turbiny-2.0-TDCi/4133 ?

Prośba o jakieś wskazówki.

Ponieważ mój kabel od viakena został uszkodzony nie mam możliwości podpięcia się pod kompa ale w teście zegarów pojawił się błąd DTC A19A.

Pozdrawiam

Pawel
07-05-2016, 23:25
Choć moja odpowiedź opiera się na "przygodach" z laguną ii 1.9 dci, to zapewne zawór jak i jego budowa są bardzo podobne. W środku jest blaszka sterowana elektromagnesem, komputer wysyła sygnał, aby przyciągnąć blaszkę i stworzyć podciśnienie na gruszkę, częstotliwość pracy jest bardzo duża, dlatego pojawia się taki dźwięk - jest to normalne. Dla upewnienia możesz go wyjąć i potrząsnąć, jeśli w środku coś lata, to jest tak samo jak w lagunie. Co do wymiany najlepiej poszukać tej samej firmy i nr cześci, w lagunie zamówiłem niby ten sam, ale pierburga zamiast bitrona i źle się sprawował, dopiero kolejny bitrona działał poprawnie. Przeładowywać może bo jest źle wyregulowana sztanga na turbinie.

gogigi
08-05-2016, 10:08
Dzieki za odpowiedz. Zgadzam sie ze ten zawor wydaje dzwiek przy wyłączeniu bo pamietam jak sie zachowywał bo dobrze mu sie kiedys przysluchiwalem ale teraz na koncu jest takie jakby tarcie na koncu i nie wydaje mi sie ze jest to poprawny dzwiek a tym bardziej ze pod maska jest drugi taki zaworek ktory pracuje cichutko.

Link https://youtu.be/qkCaR3-Ldss

Dajcie znac jakie macie zdanie.

Pawel
08-05-2016, 12:25
Zawór do wymiany, na tym forum można doktorat zrobić z tego tematu, wpisz w szukajce na ten przykład "pierburg".

gogigi
08-05-2016, 21:11
Zawór do wymiany, na tym forum można doktorat zrobić z tego tematu, wpisz w szukajce na ten przykład "pierburg".

Dzieki za odpowiedz - ten powinien pasować ? http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-sterowanie-podcisnienia-turbiny-2.0-TDCi/4133

Pawel
09-05-2016, 06:06
Tak, ale na alledrogo widziałem o wiele taniej, wpisz numer wydrapany na boku zaworku.