bolo1st
09-05-2016, 15:22
Witam,ostatnio miałem problem ze stukaniem pod maską podczas odpalania oraz gaszenia silnika, drugi problem był podczas hamowania silnikiem występowało terkotanie (podobny dźwięk robi patyczek w szprychach roweru imitujący motor :P ).
Po przeszukaniu forum nie znalazłem informacji ale w mondeo podobne objawy były przy uszkodzonej poduszce z lewej strony (po stronie kierowcy)
Moja poduszka po demontażu wyglądała tak:
http://images78.fotosik.pl/580/b26e99ee1892dd45med.jpg (http://images78.fotosik.pl/580/b26e99ee1892dd45.jpg)
Całą operację trzeba rozpocząć od odkręcenia akumulatora oraz demontażu tej skrzyneczki w której jest akumulator, przykręcona jest na jedną śrubę na klucz 13.
Następną rzeczą do odkręcenia jest stelaż pod skrzynką który jest przykręcony na 3 śruby na klucz 10 (na zdjęciu na żółto) oraz 2 wkręty "krzyżak" (zaznaczone na czerwono).
W moim przypadku krzyżaki były tak zapieczone że trzeba było wycinać gumóweczką,następnie rozwiercić i zagwintować całość na śrubę na klucz "10"
http://images75.fotosik.pl/580/d9f10f25f2304810med.jpg (http://images75.fotosik.pl/580/d9f10f25f2304810.jpg)
Tutaj zaczyna się cała zabawa,podpieramy lewarkiem skrzynie biegów:
http://images76.fotosik.pl/581/4faadd003e8abc7bmed.jpg (http://images76.fotosik.pl/581/4faadd003e8abc7b.jpg)
I teraz do odkecenia mamy 3 śruby, w moim przypadku były mega przerdzewiałe więc poszła cała puszka WD-40 oraz jakieś 40min czekania, na zdjęciu zaznaczyłem jakie klucze nasadowe należy użyć:
http://images75.fotosik.pl/580/86bd26ba24d03f66med.jpg (http://images75.fotosik.pl/580/86bd26ba24d03f66.jpg)
Po odkręceniu tylko wyjmujemy poduszkę do góry i wkładamy nową,moja była całkowicie zerwana. Na zdjęciu jest nowa poduszka oraz "część starej"
http://images76.fotosik.pl/581/f0e1966fae1ee62cmed.jpg (http://images76.fotosik.pl/581/f0e1966fae1ee62c.jpg)
Poduszkę można włożyć tylko w jedną stronę wieć warto sprawdzić żeby za pierwszym razem włożyć tak jak była poprzednia włożona.
Pierwsze co przykręcamy to środkową śrubę i opuszczamy lewarek, teraz 2 pozostałe śruby, ja dokręcałem z wyczuciem bez klucza dynamometrycznego, i reszta elementów w odwrotnym kierunku. W moim przypadku wszystkie problemy zniknęły a byłem straszony uszkodzoną dwumasą więc polecam sprawdzić bo oszczędność dużych pieniędzy.
Po przeszukaniu forum nie znalazłem informacji ale w mondeo podobne objawy były przy uszkodzonej poduszce z lewej strony (po stronie kierowcy)
Moja poduszka po demontażu wyglądała tak:
http://images78.fotosik.pl/580/b26e99ee1892dd45med.jpg (http://images78.fotosik.pl/580/b26e99ee1892dd45.jpg)
Całą operację trzeba rozpocząć od odkręcenia akumulatora oraz demontażu tej skrzyneczki w której jest akumulator, przykręcona jest na jedną śrubę na klucz 13.
Następną rzeczą do odkręcenia jest stelaż pod skrzynką który jest przykręcony na 3 śruby na klucz 10 (na zdjęciu na żółto) oraz 2 wkręty "krzyżak" (zaznaczone na czerwono).
W moim przypadku krzyżaki były tak zapieczone że trzeba było wycinać gumóweczką,następnie rozwiercić i zagwintować całość na śrubę na klucz "10"
http://images75.fotosik.pl/580/d9f10f25f2304810med.jpg (http://images75.fotosik.pl/580/d9f10f25f2304810.jpg)
Tutaj zaczyna się cała zabawa,podpieramy lewarkiem skrzynie biegów:
http://images76.fotosik.pl/581/4faadd003e8abc7bmed.jpg (http://images76.fotosik.pl/581/4faadd003e8abc7b.jpg)
I teraz do odkecenia mamy 3 śruby, w moim przypadku były mega przerdzewiałe więc poszła cała puszka WD-40 oraz jakieś 40min czekania, na zdjęciu zaznaczyłem jakie klucze nasadowe należy użyć:
http://images75.fotosik.pl/580/86bd26ba24d03f66med.jpg (http://images75.fotosik.pl/580/86bd26ba24d03f66.jpg)
Po odkręceniu tylko wyjmujemy poduszkę do góry i wkładamy nową,moja była całkowicie zerwana. Na zdjęciu jest nowa poduszka oraz "część starej"
http://images76.fotosik.pl/581/f0e1966fae1ee62cmed.jpg (http://images76.fotosik.pl/581/f0e1966fae1ee62c.jpg)
Poduszkę można włożyć tylko w jedną stronę wieć warto sprawdzić żeby za pierwszym razem włożyć tak jak była poprzednia włożona.
Pierwsze co przykręcamy to środkową śrubę i opuszczamy lewarek, teraz 2 pozostałe śruby, ja dokręcałem z wyczuciem bez klucza dynamometrycznego, i reszta elementów w odwrotnym kierunku. W moim przypadku wszystkie problemy zniknęły a byłem straszony uszkodzoną dwumasą więc polecam sprawdzić bo oszczędność dużych pieniędzy.