Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Poprawna praca sztangi turbo - próba oceny jej działania
szafarek 10-05-2016, 17:54 Walczę już od dłuższego czasu z problemami z dynamiczną jazdą. Problem w zasadzie dotyczy tylko przyspieszania przy większych prędkościach. Dynamika na biegach 1 (ruszanie), 2,3 jest jak najbardziej poprawne. Czuję, że z mojego 1.6 po chipie żyje tam te 135 koni ....
Źle się dzieje na 4 i 5 biegu. Przyspieszanie praktycznie nie istnieje.
Wiele informacji opisywałem już w innych postach (ale jakoś nic konkretnego się nie "urodziło". Postanowiłem założyć nowy temat i zebrać wszystko w jednym poście) :
Rozsadziło rezonator (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=243010) oraz w wątu Czaja95
Zbyt duża turbodziura, długa reakcja na gaz-1.6 tdci (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=242155).
Dziś mam już dodatkowo wymienioną "gruszkę" turbo ale to też nic nie dało.
Mam pewne podejrzenia, ale nie chcę Wam nic sugerować.
Oczywiście w PCM jedyny błąd to P0234 czyli przeładowanie turbo, pojawia się przy większych prędkościach.
Jutro będę wiedział czy po wymianie gruszki dalej się pojawia.
Jeśli chodzi o post "rozsadziło rezonator" to jeśli chodzi o prędkość max to juz jest ok - dziś pozwoliłem sobie na 190 km/h na A2 ale trwało to wieczność ....
Załączam linki do dwóch moich filmów na yt gdzie sfilmowałem zachowanie sztangi turbo w c-maxie oraz pugu 308 mojej małżonki gdzie mam dokładnie ten sam silnik (1.6 HDi PSA). Ten w dalszym ciągu mam wrażenie że jedzie lepiej .... sporo lepiej jak moje zhakowane 1.6 TDCI. Program w pugu jest fabryczny i zgłasza się mocą (zmierzone na hamowni) 114 koni / 254 Nm.
Proszę Was o ocenę zachowania sztangi bo jak widać na filmach jej praca w pugu jest inna niz w tdci. Chodzi mi o szybkość schodzenia sztangi w dół po odpaleniu oraz co najważniejsze (jak mi się wydaje) powrót sztangi do pozycji wyjściowej po zgaszeniu auta (pug - od razu po zgaszeniu, ford - dużo później)
Film - sztanga turbo PEUGEOT (https://www.youtube.com/watch?v=q5bgVGNUrZU&feature=em-share_video_user)
Film - sztanga turbo FORD (https://www.youtube.com/watch?v=1YgX_ILUV2w&feature=em-share_video_user)
UWAGA !!! Na prośbę kolegi pilot14 wrzucam do pierwszego postu link do yt z poprawną pracą sztangi po wymianie Pierburga.
Sztanga - po wymianie Pierbugra (https://youtu.be/lfqXsj3vzgE)
endrius33 10-05-2016, 18:11 A bym obstawial zawor Pierburg'a.
U mnie też tak dlugo schodzila sztanga a po wymianie na uzywke z cytryny jak na filmie z Peugota.
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
slawek-kali 10-05-2016, 18:14 Slychac nawet zawor..
szafarek 10-05-2016, 18:19 A bym obstawial zawor Pierburg'a.
U mnie też tak dlugo schodzila sztanga a po wymianie na uzywke z cytryny jak na filmie z Peugota.
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Bingo,o nim właśnie myślę, zamówiłem już oryginał. Czekam na przesyłkę.
Slychac nawet zawor..
Sławku, ten dźwięk dochodzi z turbo ...
slawek-kali 10-05-2016, 18:22 Ten koncowy basowy dzwiek to wlasnie pierburg..
szafarek 10-05-2016, 18:26 pierburg..
Uwalony ? Też myślałem że to on wydaje te dźwięki, jednak słychać to z bliskich okolic turbo.
endrius33 - jakie miałeś objawy przed wymianą zaworu ?
endrius33 10-05-2016, 18:38 U mnie wystepowalo kilka bledow miedzy innymi przeladowanie turbo i niepoprawna praca przepustnicy.
Po wymiani obu jak reka odjal wiecej sie nie pojawily.
Zaznaczam.... dwie czesci wymienialem odrazu.
Objawy?! Odcinanie turbo i mul ale sztanga chodzila jak w Twoim silniku
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Czy mi się wydaje, czy na filmie z Forda słychać taki ciągły pisk, jakby z aparatury elektrycznej?
Mam u siebie coś podobnego i dochodzi to z pierwszej przepustnicy za turbiną (mam dwie). Błędów żadnych to nie zgłasza, łopatki chodzą luźno.... Czy ona może być przyczyną braku mocy przy ruszaniu? Czy tak ma być?
szafarek 10-05-2016, 19:07 Czy tak ma być?
To normalne, w pugu też tak jest ...
To przepustnice wydają takie dźwięki.
dochodzi to z pierwszej przepustnicy za turbiną (mam dwie)
Jak masz dwie to masz/miałeś DPF-a.
Wklej wykres z doładowanie/obr na tych wyższych biegach z Forscana.
szafarek 11-05-2016, 19:25 Wklej wykres z doładowanie/obr na tych wyższych biegach z Forscana.
Który PID jest od doładowania ... jakoś nie znalazłem
Dobrzy ludzie, oceńcie pracę mojego zaworu: http://paweld.stawki.sm.pl/FOCUS/20160511_195119.mp4
szafarek 11-05-2016, 20:59 Dobrzy ludzie, oceńcie pracę mojego zaworu:
Rozruch - identycznie jak u mnie.
Zgaszenie - za krótko nagrałeś, nie ma momentu powrotu sztangi
Zachowanie (rozruch) jest tak samo jak u mnie ... czyli do d....
Naoglądałem się dziś różnych filmów na yt (głównie auta grupy VW, bo tego jest najwięcej).
Poprawnie działający Pierburg to zachowanie sztangi tak jak moim filmie z peugeot'em.
Jak jutro dotrze zawór to jutro też będzie wymieniony (mam dogadane z moim mechaniorem że jak dojdzie zawór to mam przyjechać).
Dam znać czy po wymianie sztanga zachowuje się tak samo jak w 308.
Jakie u Ciebie objawy ?
Brak mocy do 2k.
Widzę zasadniczą różnicę w tym co ma P. U mnie ta sztanga chodzi jakby chciała a nie mogła. Wolno się chowa i wolno wychodzi.
Zasadnicze pytanie - czy ma to wpływ ma moc silnika przy ruszaniu?
szafarek 11-05-2016, 21:03 heee, czyli odwrotnie jak u mnie .
Masakra jakaś .....
Brak mocy do 2k. czy ma to wpływ ma moc silnika przy ruszaniu?
Może mieć, w sumie to u mnie jest ok bo mam "grzebnięty" program i może jakoś silnik sobie z tym radzi.
Który PID jest od doładowania ... jakoś nie znalazłem
MAP.OBDII(kPa) - ciśnienie doładowania
VGTDC(%) - zaworek overboost
RPM(obr/min) - wiadomo obroty
To jeszcze raz: http://paweld.stawki.sm.pl/FOCUS/20160511_222358.mp4
Mimo zwiększania obrotów pomiędzy 1 a 3 tys. sztanga praktycznie nie zmienia położenia, poza krótkim skokiem.
Znalazłem coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=rDcpvdX2P3g i ponoć to źle.
szafarek 12-05-2016, 07:09 MAP.OBDII(kPa) - ciśnienie doładowania
VGTDC(%) - zaworek overboost
RPM(obr/min) - wiadomo obroty
Podziękował, sprawdzę ...
Zrób logi przed wymiana zaworka i po. Będziesz miał 100% pewności czy był on winny.
szafarek 12-05-2016, 17:46 Zrób logi przed wymiana zaworka i po. Będziesz miał 100% pewności czy był on winny.
Chciałbym, tylko qrcze czasu mi brak.
Jutro wymiana i zobaczymy jak będzie. Zawór dziś po południu dotarł.
Nie ukrywam, że miałem nadzieję, że koledzy co mają 109 konne, 1.6 sprawdzą jak działa u nich sztanga i się wypowiedzą.
Niestety, słabo to wyszło.
Może ktoś mógłby spojrzeć i się wypowiedzieć ? Byłbym (pewnie nie tylko jak) ogromnie wdzięczny.
krzys1968 12-05-2016, 18:47 Nie ukrywam, że miałem nadzieję, że koledzy co mają 109 konne, 1.6 sprawdzą jak działa u nich sztanga i się wypowiedzą
Nagralem prace sztangi swojej wrzuce link jak sie wgra na Yuo tube
szafarek 12-05-2016, 18:49 Nagralem prace sztangi swojej wrzuce link jak sie wgra na Yuo tube
Podziękował, czekam na link.
Napisz chociaż na szybko jak jest - wolno się chowa czy szybko jak w pugu ....
krzys1968 12-05-2016, 19:00 Wyglada ze sie szybciej chowa
szafarek 12-05-2016, 19:01 Wyglada ze sie szybciej chowa
Krzyś, a rozumiem, że z Twoim autem wszystko jest ok ?
Zbiera się, przyspiesza i takie tam :)
Zaczerpnięte z forum alfy:
W dalszej kolejności należy przyjrzeć się zmiennej geometrii turbiny, a właściwie jej sterowaniu. Głównym winowajcą jest zaworek elektromagnetyczny (overboost) – znajduje się na pasie przednim.
Łatwo sprawdzić czy spełnia on właściwie swoją rolę. Na pracującym silniku odpinamy od niego wtyczkę obserwując jednocześnie „sztangę” siłownika („gruchy”) po odłączeniu powinna się wysunąć z siłownika, a po podłączeniu sztanga powinna się cofnąć w miarę dynamicznie – jeśli czyni to wolno to mamy problem albo szwankuje sterowanie, albo niestety mamy zapieczone kierownice zmiennej geometrii.
Sztanga powinna chodzić błyskawicznie - tak jak na filmie z Peugotem.
Mam podobny problem, turbina mi czasami przeładowuje na wysokich obrotach.
Na szczęście w Alfie zawór sterujący jest rozbieralny, można wyczyścić, przesmarować i złożyć - w najbliższej wolnej chwili to zrobię.
Za to nie wiem jak to wygląda w Fordzie ;)
krzys1968 12-05-2016, 19:04 Tak nie mam problemu ciagnie do 190 km wiecej nie prubowalem z rozsadku
szafarek 12-05-2016, 19:06 Sztanga powinna chodzić błyskawicznie - tak jak na filmie z Peugotem.
Czyli tak jak pisałem tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2594250&postcount=66 )
Na szczęście w Alfie zawór sterujący jest rozbieralny, można wyczyścić, przesmarować i złożyć - w najbliższej wolnej chwili to zrobię.
Za to nie wiem jak to wygląda w Fordzie
Nierozbieralny ....
Tak nie mam problemu ciagnie do 190 km wiecej nie prubowalem z rozsadkuA jak ruszasz to czujesz moc? Chodzi o zakres 1000-2000 obr. Nie mówimy przecież o problemach z rozwinięciem 200 km.h :)
szafarek 12-05-2016, 19:18 A jak ruszasz to czujesz moc? Chodzi o zakres 1000-2000 obr. Nie mówimy przecież o problemach z rozwinięciem 200 km.h :)
Tak, racja. Nie chodzi o 200km/h.
Start jest ok, 2,3-ci bieg tez jest ok. Problemy są przy wyprzedzaniu na 4 i przy przyspieszaniu na 5. Wcisnę gaz i nic się nie dzieje, przyspieszanie trwa, trwa, trwa i trwa ....
Tylko, że mam program zrobiony i mam wrażenie że jakoś radzi sobie z niskimi prędkościami/obrotami.
Sporadycznie zdarza się że ma problem z rozpędzeniem się po zmianie z 1 na 2.
Ruszę normalnie (dokręcam tak do ok 2300 obr/min), wrzucam dwójkę i .... nic się nie dzieje.
Dojdzie do 2300-2500 (na tej dwójce) i zaczyna wciskać w fotel.
Ogólnie dziwnie jakoś ....
W pugu przy 160km/h jak dotknę gazu to czuję może nawet lekkie szarpniecie i rwie do przodu.
Przy ruszaniu, potem dwójka, trójka (styl jazdy ten sam co w fordzie) i auto wciska.
Mam o tyle fajnie, że mogę wszystko porównywać (ford, pug) :)
To o czym piszesz, też miałem, ale pomagało odłączenie EGR'a. Został wycięty przy okazji wgrywania bez-dpf'owego oprogramowania. Ale problemy z mocą chyba kręcą się wokół tych samych elementów.
Dla porządku. U mnie rusza nieco mułowato, jak się rozbuja jakoś idzie, ale takiego kopa, którego nagle dostał po wizycie u mechanika, który wymieniał elektronikę alternatora już nie ma. Może gdzieś pod silnikiem pies jest pogrzebany.... tylko dostęp ciężki.
krzys1968 12-05-2016, 19:24 Link https://www.youtube.com/watch?v=hoCwoDXlG04&feature=youtu.be
Może to banalne, ale sprawdź jeszcze a najlepiej wymień na nowe wężyki z podciśnienia do VNT oraz z VNT do gruszki.
Mimo, że wyglądają na dobre, wymień na nowe. Kosztuje to grosze - z metra cięte, a będziesz miał pewność, że z nimi jest wszystko ok.
krzys1968 12-05-2016, 19:26 A jak ruszasz to czujesz moc? Chodzi o zakres 1000-2000 obr. Nie mówimy przecież o problemach z rozwinięciem 200 km.h :)
Tak raz prubowalem jak buzuja opony to potem musiajem je wymienic . Zakres o ktory pytasz nie mam problemu
szafarek 12-05-2016, 19:27 Tez tak myślę.
Mamy gdzieś problem z :
1. EGR-em
2. turbo
3. pierburgiem
4. vacum
5. szczelnością
6. Intercooler
U mnie 1 - opada (nowy EGR, ma 30kkm przebiegu), 2 - sprawdzone, zrobione, część nawet profilaktycznie, 3 - zobaczymy jutro po podmianie, 4 - ??? tu nic nie robiłem, nie sprawdziłem jeszcze, 5 - wszystko szczelne, 6 - sprawdzone, drożny, cały.
Link https://www.youtube.com/watch?v=hoCwoDXlG04&feature=youtu.be
Musisz chyba upublicznić film, przynajmniej u mnie jest taki komunikat.
szafarek 12-05-2016, 19:28 Link https://www.youtube.com/watch?v=hoCwoDXlG04&feature=youtu.be
Film jest prywatny.
Opublikuj proszę.
krzys1968 12-05-2016, 19:35 Tak, racja.
Problemy są przy wyprzedzaniu na 4 i przy przyspieszaniu na 5. Wcisnę gaz i nic się nie dzieje, przyspieszanie trwa, trwa, trwa i trwa ....
Na 4 nie mam problemu ciagnie ladnie 5 to ruznie tez mi sie zdazy ze wcisne 5 i dopiero po chwilce ciagnie nie wiem od czego to zalezy ale mi to nie przeszkadza do wyprzedzania uzywam 4 i nie mam problemu reaguje od razu . Ale ogulnie staram sie spokojnie jezdzic . tylko czasami mi sie zdaza jak musze sie wlaczyc do ruchu dac mu czadu
Bump: https://youtu.be/hoCwoDXlG04 teraz sorry pierwszy raz to robie
szafarek 12-05-2016, 19:43 teraz sorry pierwszy raz to robie
Dałeś radę :)
Obejrzałem, u Ciebie to działa.
Jedyne co można zaobserwować to też jak u nas późno odskakuje po zgaszeniu silnika.
W pugu o razu a u nas po kilku/kilkunastu sekundach. Może to być związane z sterowaniem napięciowym zaworu alr to tylko teoria i do tego teraz mało ważna.
Przy przegazówce u mnie, sztanga owszem porusza się ale tak samo wolno jak przy gaszeniu / opalaniu. U Ciebie to ona się rusza ....
krzys1968 12-05-2016, 19:47 Moze wolniej schodzi cisnienie u nas , ale kumpel ma 407 z tym samym silnikiem i jak sie nie myle to u niego tak samo wolno wychodzi po zgaszeniu . No i umnie nie ma tego bzyczenia jak sztanga idzie do gory
Prawdę mówiąc, niestety nie dostrzegam różnic z tym co u mnie: http://paweld.stawki.sm.pl/FOCUS/20160511_222358.mp4
Chyba, że macie bardziej wyczulony słuch co się dzieje w jakim momencie. Niby podczas dodawaniu gazu trzpień się lekko wysuwa ku górze aby przy puszczaniu zdecydowanie pójść w górę i opaść. :(
szafarek 12-05-2016, 19:53 Paweł, ale u Ciebie raczej jest ok, (tak jak na filmie z peugeot-em)
Dzięki za pocieszenie, czyli dalej wiem, że nie wiem co jest grane :(
krzys1968 12-05-2016, 19:55 Ja staram sie systematycznie czyscic dolot dokladnie z oleju i osadow bo to tez wplywa zle na ciagniecie turbo . Tomek tylko nie wiem dlaczego bzyczka masz jak sztanga idzie do gory po wylaczeniu
Też walczę z tym problemem.
Sztanga schodzi błyskawicznie natomiast podnosi siębardzo powoli.
Mocy brak.
Nie wiem na ile to pomocne z obu stron dla każdego bo ja nie mam zmiennej geometrii.
krzys1968 12-05-2016, 20:00 Dzięki za pocieszenie, czyli dalej wiem, że nie wiem co jest grane :(
Co moge doradzic to sprubuj wyczyscic intercoler i przewody dolotowe . Chyba ze czysciles , jak swoja czyszcze to czazna maz wyplywa od oleju ktory sie tam osadza
szafarek 12-05-2016, 20:01 bzyczka
Mam go, ale nie zawsze.
Sławek pisał, że to właśnie pierburg.
Pytałem czy wg niego to objaw jego uwalenia ale nie odpowiedział ....
Też walczę z tym problemem.
Sztanga schodzi błyskawicznie natomiast podnosi siębardzo powoli.
Mocy brak.
Nie wiem na ile to pomocne z obu stron dla każdego bo ja nie mam zmiennej geometrii.
Problem staje się globalny.
Może by zapytać w fordzie ?
... eee, przecież oni nic nie wiedzą ...
To my jesteśmy "wiedzą" ....
Panowie a kto powiedział, że zaworka Pierburg nie da się rozebrać :)
Do dzisiaj na nim jeżdżę:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218200
Nie wiem na ile to pomocne z obu stron dla każdego bo ja nie mam zmiennej geometrii. Hubert, u nas jest tylko zawór upustowy, nie mieszaj chłopakom :)
krzys1968 12-05-2016, 20:17 Hubert, u nas jest tylko zawór upustowy
Siema Radek:wink: wlasnie sie zastanawialem jaka jest ruznica pracy pomiedzy z geometria i bez , wlasnie mialem szukac odpowiedzi ale odpowiedziales dzieki:one:
adamon
Zawór prawie taki sam jak w Alfach, Fiatach itd
Tutorial z reanimacji:
http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2463-elektrozawor-vgt-overboost-alfa-romeo-156.html
To ja dorzucę swoją sztangę do kompletu :)
Trochę cienko widać bo w słońcu robiony film.
Ale po zgaszeniu auta sztanga wyskakuje do góry dopiero jak się EGR uspokoi - u mnie słychać głośno pracę EGR-a.
https://www.youtube.com/watch?v=EYnG8nQaPIc
szafarek 13-05-2016, 18:03 Panowie, Zawór wymieniony.
Efekty możecie zobaczyć na yt : Sztanga - po wymianie Pierbugra (https://youtu.be/lfqXsj3vzgE)
Wszystko wróciło do normy, auto ma pełną moc i jedzie wreszcie lepiej jak pug mojej małżonki :)
Cóż, pogratulować :)
A możesz jeszcze nakręcić film albo zobaczyć jak się zachowuje przy dodawaniu gazu tak do 2-3k? Chodzi mi czy podobnie jak u mnie - post #40 dla przypomnienia.
szafarek 13-05-2016, 18:22 Cóż, pogratulować :)
A możesz jeszcze nakręcić film albo zobaczyć jak się zachowuje przy dodawaniu gazu tak do 2-3k?
Zrobię, wrzucę, ale już dziś nie dam rady...
slawek-kali 13-05-2016, 18:23 Sławek pisał, że to właśnie pierburg.
Pytałem czy wg niego to objaw jego uwalenia ale nie odpowiedział ....
Tak uwalony, jak buczy lub pierdzi to jest uwalony :D
szafarek 13-05-2016, 18:31 Tak uwalony, jak buczy lub pierdzi to jest uwalony :D
noo, faktycznie był
szafarek ile dałeś za zaworek i gdzie kupiłeś pochwal się :)
szafarek 13-05-2016, 18:44 szafarek ile dałeś za zaworek i gdzie kupiłeś pochwal się :)
kupiłem na all, oryginał, podobno nówka choć nie wyglądał.
Okazał się złomem na którym auto nie jechało w ogóle. Sztanga stała jak nie powiem co :)
Szybki zakup w intercarscie i montaż.
Cena (dla mnie) 209 zł.
Za ten złom z all dałem 190 zł - już spakowałem i odsyłam i zwrot kasy.
Rozumiem że tego kupiłeś :)
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3035182215320-700968040-O17631-elektropneumatyczny-zawor-sterujacy.html
slawek-kali 13-05-2016, 19:29 Strasznie drogo.. tutaj taniej http://www.czesciauto24.pl/autoczesci-producent/pierburg/urzadzenie_doladowujace/10972/ford
szafarek 13-05-2016, 19:50 Rozumiem że tego kupiłeś :)
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3035182215320-700968040-O17631-elektropneumatyczny-zawor-sterujacy.html
Dokładnie ten. Faktycznie 303 zł sporo.
Ja dalem tak jak pisałem 209 zł z rabatami ... :)
slawek-kali 13-05-2016, 19:51 Sa tansze ponizej 200zl, ale nie jestem google przeciez :p
szafarek 13-05-2016, 20:05 Sa tansze ponizej 200zl, ale nie jestem google przeciez :p
Sławek, nie chodzi (przynajmniej mi) o 20-30 zł.
Najważniejsze że auto żyje a to cieszy najbardziej ... a myślałem już by go pogonić ...
... a myślałem już by go pogonić ...
Teraz to go możesz pogonić po trasie :D
szafarek 13-05-2016, 21:18 Teraz to go możesz pogonić po trasie :D
Racja, właśnie wróciłem.
Cóż za przyjemność z jazdy ....
Wszystko wróciło do normy, auto ma pełną moc i jedzie wreszcie lepiej jak pug mojej małżonki Chyba przemyślał groźby "pogonienia" i wykorzystał ostatnią szansę pozostania u Ciebie :)
szafarek 13-05-2016, 21:35 Chyba przemyślał groźby "pogonienia" i wykorzystał ostatnią szansę pozostania u Ciebie :)
Tak, Radek, dokładnie tak.
Wrzuciłem jeszcze film nagrany co prawda telefonem jak teraz jedzie auto.
Nie łatwo jakoś jechać i nagrywać ale jakoś wyszło.
Najlepiej widać jak zapitala od 39 sek kiedy zaczynam wyprzedzanie (4 bieg).
4 gear (https://www.youtube.com/watch?v=PuNCRY-4PSg&feature=youtu.be)
Wrzuciłem jeszcze film nagrany co prawda telefonem jak teraz jedzie auto.
Od 90 (39 sek) do prawie 140 zbiera się nieźle :) Wszystko widać.
szafarek 14-05-2016, 20:00 Dziś była trasa (krajówka, eSka, A2), potem trochę po zatłoczonym mieście, powrót do domu. Myślę, że mogę pozwolić sobie na małe podsumowanie.
- sterownik silnika chyba dopiero dziś zrozumiał, że wszystko jest już ok i jeszcze poprawił osiągi w porównaniu z dniem wczorajszym (patrz film z postu #67)
- dynamika jest niewyobrażalna, tak to auto chyba nigdy nie jeździło. Startuje na każdym biegu z obrotów jak powinno, efekt wciskania w fotel ... dostępny
- po ruszeniu i wrzuceniu 2-go biegu (jak zechcę) to potrafi zerwać nawet przyczepność
- po powrocie podłączyłem pod elma bo ciekawiło mnie czy błąd P0234 z którym walczyłem od zawsze nadal się pojawia ... nic, zero błędów. Walczyłem z tym dwa lata
- hmmm, teraz najlepsze .... cytuję słowa mojej małżonki (która jest tak jak ja motoryzacyjnie skrzywiona) "daj moją 308 do Wojtasa i niech mi zrobi program tak jak u Ciebie ..... :)", Cóż jak zaczną się problemy z FAP-em to pewnie tak się skończy :)
Skoro padły słowa o odczytach to mam takie (w ruchu nieduże prędkości):
n MAP MAF VGTDC
obr/min kPa g/s %
800 102 9,8 67
1000 102 10,2 62
1100 102 10,2 61
1200 102 13,0 60
1300 103 16,0 58
1400 106 21,7 57
1500 107 20,0 56
1600 108 21,0 55
1700 109 22,0 55
1800 111 24,0 56
1900 123 29,0 54
2000 125 28,0 53
2100 127 32,0 52
2200 129 36,0 52
2300 131 40,0 51
2400 136 46,0 51
2500 140 50,0 51
2600 143 50,0 51
2700 148 48,0 51
Można prosić słowo komentarza?
szafarek 15-05-2016, 21:19 wrzucam stare dane. Tylko takie teraz mam dostępne, logi robione kiedyś
obr MAP MAF VGT
932 99.0 9.31 58.57
949 99.0 9.45 58.60
965 99.0 9.59 58.63
982 100.0 9.73 58.66
998 100.0 9.88 58.69
1014 100.0 10.02 58.72
1031 100.0 10.16 58.75
1047 100.0 10.30 58.77
1063 100.0 10.45 58.80
1080 100.0 10.59 58.83
1096 100.0 10.73 58.86
1112 101.0 10.87 58.89
1129 101.0 11.02 58.92
1145 101.0 11.16 58.95
1161 101.0 11.30 58.98
1178 101.0 11.46 59.01
1194 101.0 11.62 59.04
1211 101.0 11.78 59.06
1228 102.0 11.94 58.96
1245 102.0 12.09 58.87
1262 102.0 12.25 58.76
1279 102.0 12.41 58.67
1296 102.0 12.57 58.57
1314 102.0 12.73 58.47
1331 103.0 12.89 58.37
1348 103.0 13.05 58.27
1365 103.0 13.21 58.17
1382 103.0 13.36 58.07
1399 103.0 13.52 57.97
1416 103.0 13.68 57.87
1433 104.0 13.84 57.77
1450 104.0 14.00 57.67
1467 104.0 14.13 57.57
1484 104.0 14.25 57.47
1501 104.0 14.38 57.37
1517 104.0 14.51 57.36
1534 104.0 14.64 57.35
1550 105.0 14.76 57.34
1567 105.0 14.89 57.33
1583 105.0 15.02 57.32
1600 105.0 15.14 57.32
1616 105.0 15.27 57.30
1633 105.0 15.40 57.29
1649 105.0 15.52 57.28
1666 105.0 15.65 57.28
1682 106.0 15.78 57.26
1699 106.0 15.91 57.25
1716 106.0 16.03 57.24
1732 106.0 16.16 57.24
1749 106.0 16.14 57.22
1765 106.0 16.12 57.21
1774 106.0 16.10 57.21
1782 106.0 16.08 57.18
1791 106.0 16.06 57.15
1799 106.0 16.04 57.13
1808 106.0 16.02 57.10
1817 106.0 16.00 57.07
1825 106.0 15.99 57.05
1834 106.0 15.97 57.02
1842 106.0 15.95 57.00
1851 106.0 15.93 56.97
1860 106.0 15.91 56.95
1868 106.0 15.89 56.92
1877 106.0 15.87 56.89
1885 106.0 15.85 56.87
1894 106.0 15.83 56.84
1903 106.0 15.87 56.81
1911 106.0 15.92 56.79
1917 106.0 15.96 56.76
1923 106.0 16.01 56.74
1929 106.0 16.05 56.72
1935 107.0 16.09 56.70
1941 107.0 16.14 56.68
1947 107.0 16.18 56.67
1953 107.0 16.23 56.64
1959 107.0 16.27 56.63
1965 107.0 16.32 56.60
1971 107.0 16.36 56.59
1977 107.0 16.40 56.56
1983 108.0 16.45 56.55
1989 108.0 16.49 56.52
1995 108.0 16.54 56.51
2001 108.0 16.58 56.48
2007 108.0 16.63 56.47
2013 108.0 16.68 56.45
2018 108.0 16.73 56.43
2022 108.0 16.78 56.40
2027 108.0 16.83 56.38
2031 108.0 16.88 56.35
2036 108.0 16.93 56.32
2040 108.0 16.98 56.30
2045 108.0 17.04 56.27
2049 109.0 17.09 56.24
2054 109.0 17.14 56.22
2058 109.0 17.19 56.19
2063 109.0 17.24 56.17
2067 109.0 17.29 56.14
2072 109.0 17.34 56.12
2077 109.0 17.39 56.09
2081 109.0 17.44 56.06
2086 109.0 17.46 56.04
2090 109.0 17.47 56.01
2091 109.0 17.49 55.98
2092 109.0 17.51 55.96
2093 109.0 17.52 55.93
2094 109.0 17.54 55.91
2095 109.0 17.56 55.88
2096 109.0 17.57 55.85
2097 109.0 17.59 55.82
2098 108.0 17.60 55.80
2099 108.0 17.62 55.77
2100 108.0 17.64 55.74
2101 108.0 17.65 55.72
2102 108.0 17.67 55.69
2103 108.0 17.69 55.66
2104 108.0 17.70 55.64
2105 108.0 17.72 55.61
2106 108.0 17.74 55.58
2107 108.0 17.77 55.56
2107 108.0 17.79 55.53
2108 108.0 17.82 55.54
2108 108.0 17.84 55.55
2109 108.0 17.86 55.57
2109 108.0 17.89 55.58
2109 108.0 17.91 55.59
2110 108.0 17.94 55.60
2110 109.0 17.96 55.62
2110 109.0 17.99 55.63
2111 109.0 18.01 55.64
2111 109.0 18.03 55.65
2111 109.0 18.06 55.66
2112 109.0 18.08 55.68
2112 109.0 18.11 55.69
2112 109.0 18.13 55.70
2113 109.0 18.13 55.71
2113 109.0 18.13 55.73
2113 109.0 18.14 55.74
2114 109.0 18.14 55.74
2114 109.0 18.14 55.74
2114 109.0 18.14 55.74
2114 109.0 18.14 55.74
2115 109.0 18.14 55.74
2115 109.0 18.15 55.74
2115 110.0 18.15 55.74
2115 110.0 18.15 55.74
2115 110.0 18.15 55.74
2116 110.0 18.15 55.74
2116 110.0 18.15 55.74
2116 110.0 18.16 55.74
2116 110.0 18.16 55.74
2117 110.0 18.16 55.74
2117 110.0 18.17 55.75
2117 110.0 18.17 55.75
2117 110.0 18.18 55.75
2117 110.0 18.19 55.71
2116 110.0 18.19 55.67
2116 110.0 18.20 55.63
2116 110.0 18.21 55.60
2115 110.0 18.21 55.56
2115 110.0 18.22 55.52
2115 110.0 18.22 55.48
2114 110.0 18.23 55.45
2114 110.0 18.24 55.41
2114 110.0 18.24 55.37
2114 110.0 18.25 55.33
2113 110.0 18.26 55.29
2113 110.0 18.26 55.26
2113 110.0 18.27 55.22
2112 110.0 18.14 55.18
2112 110.0 18.01 55.15
2108 110.0 17.88 55.11
2105 110.0 17.75 55.14
2101 110.0 17.62 55.17
2097 109.0 17.49 55.20
2093 109.0 17.36 55.24
2090 109.0 17.23 55.27
2086 109.0 17.09 55.30
2082 109.0 16.96 55.33
2078 109.0 16.83 55.36
2074 109.0 16.70 55.40
2071 109.0 16.57 55.43
2067 108.0 16.44 55.46
2063 108.0 16.31 55.49
2059 108.0 16.18 55.52
2056 108.0 16.05 55.55
2052 108.0 15.99 55.58
2048 108.0 15.93 55.62
2048 108.0 15.87 55.65
2047 108.0 15.81 55.67
2046 108.0 15.76 55.69
2046 108.0 15.70 55.71
2045 108.0 15.64 55.73
2045 108.0 15.58 55.76
2044 108.0 15.52 55.78
2043 107.0 15.46 55.80
2043 107.0 15.40 55.82
2042 107.0 15.34 55.84
2042 107.0 15.29 55.86
2041 107.0 15.23 55.88
2040 107.0 15.17 55.91
2040 107.0 15.11 55.93
2039 107.0 15.05 55.95
2039 107.0 15.03 55.97
2038 107.0 15.00 55.99
2038 107.0 14.98 56.01
2038 107.0 14.95 56.03
2038 107.0 14.93 56.05
2038 107.0 14.90 56.07
2038 107.0 14.88 56.09
2038 107.0 14.85 56.11
2039 107.0 14.83 56.13
2039 106.0 14.80 56.16
2039 106.0 14.78 56.17
2039 106.0 14.75 56.20
2039 106.0 14.73 56.21
2039 106.0 14.70 56.23
2039 106.0 14.68 56.26
2039 106.0 14.65 56.27
2039 106.0 14.63 56.30
2039 106.0 14.60 56.32
2039 106.0 14.58 56.34
2039 106.0 14.55 56.36
2038 106.0 14.53 56.35
2038 106.0 14.50 56.35
2037 106.0 14.47 56.34
2037 106.0 14.45 56.34
2037 106.0 14.42 56.34
2036 106.0 14.40 56.33
2036 106.0 14.37 56.33
2035 106.0 14.35 56.33
2035 106.0 14.32 56.32
2035 106.0 14.29 56.32
2034 106.0 14.27 56.31
2034 106.0 14.24 56.31
2033 106.0 14.22 56.30
2033 106.0 14.19 56.30
2033 106.0 14.18 56.30
2032 106.0 14.17 56.29
2033 106.0 14.16 56.29
2034 106.0 14.15 56.28
2035 106.0 14.14 56.28
2036 106.0 14.13 56.27
2037 106.0 14.12 56.27
2038 106.0 14.11 56.26
2039 106.0 14.10 56.26
2040 105.0 14.09 56.25
2041 105.0 14.08 56.24
2042 105.0 14.07 56.24
2043 105.0 14.06 56.23
2044 105.0 14.05 56.23
2045 105.0 14.04 56.22
2046 105.0 14.03 56.22
2047 105.0 14.02 56.21
2048 105.0 14.90 56.20
2049 106.0 15.78 56.20
2072 106.0 16.66 56.19
2094 107.0 17.54 56.02
2117 108.0 18.42 55.85
2140 108.0 19.30 55.68
2162 109.0 20.18 55.51
2185 110.0 21.06 55.34
2208 110.0 21.93 55.17
2230 111.0 22.81 55.00
2253 111.0 23.69 54.83
2276 112.0 24.57 54.66
2298 113.0 25.45 54.50
2321 113.0 26.33 54.32
2344 114.0 27.21 54.15
2366 115.0 28.09 53.99
2389 115.0 28.97 53.81
2411 116.0 29.39 53.64
2434 117.0 29.82 53.48
2444 118.0 30.24 53.31
2454 119.0 30.67 53.24
2465 120.0 31.09 53.17
2475 121.0 31.52 53.10
2485 122.0 31.94 53.03
2495 123.0 32.37 52.97
2505 124.0 32.79 52.90
2516 125.0 33.22 52.83
2526 126.0 33.64 52.76
2536 127.0 34.07 52.69
2546 128.0 34.49 52.63
2556 129.0 34.92 52.56
2566 130.0 35.34 52.49
2577 131.0 35.77 52.43
2587 132.0 36.19 52.36
2597 133.0 36.52 52.29
2607 134.0 36.86 52.22
2614 134.0 37.19 52.15
2621 135.0 37.52 52.13
2628 136.0 37.86 52.11
2635 137.0 38.19 52.08
2642 137.0 38.52 52.06
2649 138.0 38.86 52.04
2656 139.0 39.19 52.01
2663 139.0 39.53 51.99
2670 140.0 39.86 51.97
2677 141.0 40.19 51.95
2683 141.0 40.53 51.92
2690 142.0 40.86 51.90
2697 143.0 41.19 51.88
2704 144.0 41.53 51.85
2711 144.0 41.86 51.83
2718 145.0 42.13 51.81
2725 145.0 42.40 51.79
2735 146.0 42.66 51.76
2745 146.0 42.93 51.71
2755 147.0 43.20 51.66
2766 147.0 43.47 51.61
2776 147.0 43.73 51.56
2786 148.0 44.00 51.51
2796 148.0 44.27 51.46
2806 149.0 44.54 51.41
2816 149.0 44.80 51.36
2826 150.0 45.07 51.31
2836 150.0 45.34 51.26
2847 150.0 45.61 51.21
2857 151.0 45.87 51.16
2867 151.0 46.14 51.10
2877 152.0 46.41 51.06
2887 152.0 46.51 51.00
2897 152.0 46.62 50.96
2900 152.0 46.72 50.90
2903 153.0 46.83 50.90
2905 153.0 46.93 50.90
2908 153.0 47.04 50.90
2911 153.0 47.14 50.90
2914 154.0 47.25 50.90
2916 154.0 47.35 50.90
2919 154.0 47.46 50.90
2922 154.0 47.56 50.89
2925 155.0 47.67 50.89
2928 155.0 47.77 50.89
2930 155.0 47.88 50.89
2933 155.0 47.98 50.89
2936 156.0 48.09 50.89
2939 156.0 48.19 50.89
2941 156.0 48.24 50.89
2944 156.0 48.29 50.89
2945 156.0 48.33 50.89
2947 157.0 48.38 50.89
2948 157.0 48.43 50.89
2949 157.0 48.48 50.90
2951 157.0 48.52 50.90
2952 157.0 48.57 50.91
2953 157.0 48.62 50.91
2954 158.0 48.67 50.92
2956 158.0 48.71 50.92
2957 158.0 48.76 50.93
2958 158.0 48.81 50.93
2960 158.0 48.86 50.94
2961 158.0 48.90 50.94
2962 159.0 48.95 50.95
2964 159.0 49.00 50.95
2965 159.0 49.01 50.96
2966 159.0 49.02 50.96
2968 159.0 49.03 50.96
2969 159.0 49.04 50.97
2971 159.0 49.06 50.98
2973 159.0 49.07 50.99
2974 159.0 49.08 51.00
2976 159.0 49.09 51.01
2978 159.0 49.10 51.02
2979 158.0 49.11 51.03
2981 158.0 49.12 51.03
2983 158.0 49.13 51.04
2984 158.0 49.15 51.05
2986 158.0 49.16 51.06
2988 158.0 49.17 51.07
2989 158.0 49.18 51.08
2991 158.0 49.19 51.09
2992 158.0 49.20 51.09
2994 158.0 49.22 51.10
2994 158.0 49.23 51.11
2994 158.0 49.24 51.11
2993 158.0 49.25 51.11
2993 159.0 49.27 51.11
2993 159.0 49.28 51.11
Jeśli można to też podepnę się pod temat. Również borykam się z problemem braku mocy i wiecznego rozpędzania auta. Po podłączeniu do kompa wyskoczyły mi dwa błędy P0428 - Wartość wysoka czujnika temperatury katalizatora zespołu cylindrów 1 oraz P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej.
Liczę na waszą pomoc.
Co zostało zrobione:
- zawór EGR naprawiony bo minimalnie się nie domykał,
- zawór Pierburga wymieniony na nowy,
- brak DPF-u,
- rura od odmy, przepływomierz wyczyszczone od oleju,
- nie słychać syczenia (wykluczam nieszczelność),
szafarek 15-05-2016, 22:02 P0428 - Wartość wysoka czujnika temperatury katalizatora zespołu cylindrów 1 oraz
P0299 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej.
,
No masz odpowiedź, dopóki nie usuniesz powyższych błędów auto nie będzie jeździć poprawnie. Jak u Ciebie zachowuje się sztanga ?
P0428 - pewnie musisz sprawdzić/wymienić ten czujnik
P0299 - mi się pojawił jak założyłem uszkodzonego pierburga (tego co kupiłem niby jako nowy)
"W sztandze" jak widzisz po moich przygodach może tkwić problem...
DPF był, kiedyś ?
Jeśli chodzi o błąd P0428 to podziałam w tym temacie, a co do błędu P0299 to maiłem go już wcześniej, wykasowałem i założyłem nowy Pierburg bo sztanga chodziła zbyt wolno do góry, po wymianie jest już OK. Trochę jeżdżenia i znowu pojawiła mi się żółta kontrolka silnika i wyskoczyły te dwa błędy. Już kończą mi się pomysły.
DPF był kiedyś i prawdopodobnie przy wyciąganiu go został uszkodzony ten czujnik bo jest lekko skrzywiony.
szafarek 16-05-2016, 07:02 P0299
Może znów padł, to podobno bardzo często pada w 1.6
Sztanga teraz działa ok ?
P0299 to niedoładowanie, może turbo umarło, może wężyk spadł (przy gruszce turbo, albo przy pierburgu).
.... może być wszystko.
Wg mnie jak masz P0299 to sztanga powinna stać w miejscu lub poruszać się baaaaaardzo wolno. U mnie właśnie tak było jak założyłem ten uszkodzony (to już na moim lepiej chodziła).
Tu właśnie bym szukał.
Niemożliwe żeby po paru godzinach nowy pierburg padł. Zaraz po założeniu nowego pierburga odpaliłem auto, sztanga ładnie opadła, a po zgaszeniu po chwili energicznie podskoczyła do góry (tak jka u Ciebie po wymianie na nowy). Jak żona przyjedzie z pracy to sprawdzę wszystkie wężyki, raczej powinny być na swoim miejscu bo wszystko dobrze pozakładałem. A jak sprawdzić czy turbo jest padnięte?
szafarek 16-05-2016, 10:08 Niemożliwe żeby po paru godzinach nowy pierburg padł.
Hmm, jesteś pewien ? To tylko zawór ....
A jak sprawdzić czy turbo jest padnięte?
Zobaczy czy przy przegazówce twardnieją rury od turbo.
Jeśli masz błąd P0299 to pewnie będą miękkie.
Zobaczy czy przy przegazówce twardnieją rury od turbo.
To te kolano co idzie do intercoolera?
szafarek 16-05-2016, 11:44 To te kolano co idzie do intercoolera?
Tak.
czesiek_22 16-05-2016, 14:01 A jak to się ma do 1,8 TDCI czy też jest taka budowa turbo, sztanga i pierburg?
szafarek 16-05-2016, 16:10 A jak to się ma do 1,8 TDCI czy też jest taka budowa turbo, sztanga i pierburg?
a jakie tam turbo siedzi ? Ze zmienną geometrią ?
Chyba już znalazłem przyczynę niedoładowania turbo (luz na wirnikach). Teraz muszę znaleźć jakiegoś fachowca od regeneracji turbo. Co do nowego zaworu pierburga to działa on poprawnie.
czesiek_22 17-05-2016, 07:00 a jakie tam turbo siedzi ? Ze zmienną geometrią ?
No właśnie przeglądając forum wynika, że jest bez zmiennej geometrii łopatek. Ostatnio parez razy na trasie wydał mi się trochę mułowaty na 4 biegu ale tutaj chyba trzeba patrzeć w innym kierunku niż u Ciebie.
Silnik 1.8 TDCI z systemem Common Raill pojawiły się w 2001 roku. W zależności od modelu posiadał moc 100KM,115KM. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Rail występowała w modelach Focus ,C-Max. Początkowo był on realizowany przy pomocy układu wtrysków Delphi. W roku 2004 wprowadzono tzw. piezo wtryskiwacze Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość. Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.
Skoro padły słowa o odczytach to mam takie (w ruchu nieduże prędkości):
n MAP MAF VGTDC
obr/min kPa g/s %
800 102 9,8 67
1000 102 10,2 62
1100 102 10,2 61
1200 102 13,0 60
1300 103 16,0 58
1400 106 21,7 57
1500 107 20,0 56
1600 108 21,0 55
1700 109 22,0 55
1800 111 24,0 56
1900 123 29,0 54
2000 125 28,0 53
2100 127 32,0 52
2200 129 36,0 52
2300 131 40,0 51
2400 136 46,0 51
2500 140 50,0 51
2600 143 50,0 51
2700 148 48,0 51
Można prosić słowo komentarza?
Zrób pomiar na pełnym gazie - takie są bezwartościowe.
Powinno pompować do 2,5 bara u ciebie jest niecałe 1,5
szafarek 17-05-2016, 19:03 1,5
Rozumiem, że chodzi o wartość 148 przy 2700. Te 148 to prawie 1,5 bara, tak ?
Rozumiem, że chodzi o wartość 148 przy 2700. Te 148 to prawie 1,5 bara, tak ?
Tak, 1 bar to ciśnienie atmosferyczne a te 0,48 wyprodukowała turbina ;)
Zrób pomiar na pełnym gazie - takie są bezwartościowe.
Powinno pompować do 2,5 bara u ciebie jest niecałe 1,5
Mówimy o MAP? Na postoju przy 3300 obr/min podaje 177 kPa (to ~max). U mnie nieco brakuje mocy przy ruszaniu, więc na tych odczytach się skupiłem.
Jeżeli masz możliwość sprawdzenia i porównania tych wartości właśnie przy ruszaniu będę wdzięczny, bo skoro podawane jest za małe ciśnienie, to pewnie odczuje się to przy różnych prędkościach - dla mnie najbardziej wyczuwalny jest brak mocy przy ruszaniu (choć źle nie jest i tak).
Wczoraj odbyłem bardzo owocne spotkanie z jednym z kolegów i mam już źródła ewentualnych problemów. Po długim weekendzie zdam meldunek jak sprawy stoją.
Mówimy o MAP? Na postoju przy 3300 obr/min podaje 177 kPa (to ~max). U mnie nieco brakuje mocy przy ruszaniu, więc na tych odczytach się skupiłem.
Jeżeli masz możliwość sprawdzenia i porównania tych wartości właśnie przy ruszaniu będę wdzięczny, bo skoro podawane jest za małe ciśnienie, to pewnie odczuje się to przy różnych prędkościach - dla mnie najbardziej wyczuwalny jest brak mocy przy ruszaniu (choć źle nie jest i tak).
Wczoraj odbyłem bardzo owocne spotkanie z jednym z kolegów i mam już źródła ewentualnych problemów. Po długim weekendzie zdam meldunek jak sprawy stoją.
Tak MAP. Spróbuj na 4 biegu od niskich obrotów ale z pełnym butem - będzie widać jak się buduje doładowanie.
szafarek 17-05-2016, 21:03 wyczuwalny jest brak mocy przy ruszaniu (choć źle nie jest i tak).
Powiem Ci co jest .... :)
Źle wyregulowana sztanga od turbo. Jedź na hamownię i zobaczysz, że moc jest ok ale moment baardzo słaby.
Nic przy turbinie czy gruszce nie było robione od kiedy z wyjechał z fabryki (hmm... albo ja o czymś nie wiem). Ale faktycznie jak oglądaliśmy tą sztangę to było podejrzenie, że nie do końca się chowa. Czy może to być wina Pierburga, bo jakieś 2 lata temu była wstawiona używka i może już nawalać. Sama turbina pracuje bardzo ładnie.
Można sprawdzić regulację domowymi sposobami?
Czy moment słaby jest? Zbiera się nieźle, ale w fotel nie wciska tak mocno jak kiedyś. Każdy kto w niego wsiądzie oceni na 5, ja tylko dołożę minus za ten brak zrywu.
Problem typu - kiedyś rozpędzał się do 180, a teraz tylko do 160 - i weź komuś udowodnij, że było lepiej. Każdy mechanik zapyta "ale o co chodzi, przecież jeździ!".
szafarek 18-05-2016, 08:25 Każdy mechanik zapyta "ale o co chodzi, przecież jeździ!".
No właśnie takich mamy mechaników....niestety.
Ja też sam dochodziłem co u mnie jest źle, wg mechaników było wszystko ok.
Rzeczywistość okazała się inna. Mechanik dostał część - wymień ...
Mechanikiem nie jestem ale coś tam wiem, zaznaczam coś. Oczywiście, mnóstwo informacji pozyskałem z naszego forum.
kiedyś rozpędzał się do 180, a teraz tylko do 160 -
ale 160 to max czy dojdzie do 180 ale trwa to długo ?
Zrób pomiary jak pisał axel83 i zobaczymy.
Dopadnę laptopa z porządną baterią to tak zrobię.
A to przyśpieszanie od 160 do 180 to był tylko przykład rodzaju problemu. Chodziło mi nie o konkretny problem w zakresie 160-180, tylko skalę problemu, którą ciężko wykazać. U mnie konkretnie rusza żwawo, ale nie wciska w fotel tak jak dawniej. Większość mechaników mówi, że 1,6 nie wciska w fotel i zawracam d....
Postaram się nie używać skrótów myślowych :)
Jeśli juz mowa o wartościach to czy możecie mi powiedzieć czy wartość na końcu tabeli odnośnie zaworu EGR jest poprawna(po wyłączeniu silnika nadal zostaje te 20%)?
|
|