Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Zestaw sprzegla - czy wszystko juz mam?


gorcia94
13-05-2016, 21:23
Witam was. Pierw przestawie pacjenta : mondeo mk3, 2.0 tdci, 130KM, 2006r, 6-cio biegowa skrzynia.

Do rzeczy. Czułem objawy padającego sprzegla (212tys km na fabrycznym) wiec postanowiłem kupić nowy zestaw.. wybrałem www.ucando.pl gdzie konsultant mi pomógł w wyborze i zakupiłem następujące części :

https://www.ucando.pl/produkt/zestaw_sprzegla-luk-624_3136_09/N-U18C008D975-479

https://www.ucando.pl/produkt/wysprzeglik-sachs-3182_600_149/N-U19C013D579-47

https://www.ucando.pl/produkt/kolo_zamachowe_dwumasowe-luk-415_0168_10/N-U10C007D521-577

1. Skoro sprzeglo jest firmy LuK a wysprzeglik Sachs to wszystko będzie do siebie pasowalo?
2. W linku z dwumasa jest napisane iż nie ma zestawu śrub oraz łożyska prowadzacego... to chyba nie jest gotowe do montażu tak?
3. Powiedzcie mi proszę czy gdy przyjdą do mnie te części, mogę spokojnie jechać do mechanika na operacje?
4. Przy wymianę w/w części zmieniać olej w skrzyni? Jeśli tak to na jaki.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi

gorcia94
14-05-2016, 07:33
Proszę o pomoc gdyż w przypadku gdy nie jest to kompletny zestaw mam prawo nie przyjąć paczki bo pytając konsultanta zapewniał ze to jest już wszystko potrzebne

aprox99
14-05-2016, 09:06
Witam,ten zestaw jest kompletny tylko LUK ma swoj wysprzęglik.

gorcia94
14-05-2016, 19:12
Czyli brak śrub mocujących oraz łożyska prowadzacego w dwunasie nie szkodza?

Adept
14-05-2016, 19:16
Śruby powinny być w kompletnym zestawie

gorcia94
14-05-2016, 19:29
Jak nie ma to może ze starej dwumasy się uda odzyskac

AKuba
17-05-2016, 01:55
"Wspólną cechą jest też niska trwałość koła dwumasowego oraz koła pasowego. Z tym pierwszym jest o tyle problem, że właściciele często wymieniają sprzęgło u mechaników bez kwalifikacji, narzędzi i nieznających technologii. Mondeo Mk3 w większości egzemplarzy ma sprzęgło samonastawne, które wymaga stosowania odpowiedniego narzędzia równomiernie napinającego sprężynę talerzową docisku. Sprzęgło zamontowane w klasyczny sposób będzie generowało wibracje, a to one odpowiadają za trwałość koła dwumasowego. Co więcej, trudno o dobry montaż sprzęgła za niewielkie pieniądze, bowiem ta operacja wymaga demontażu ramy pomocniczej zawieszenia. Co warto zaznaczyć, oszczędzanie na wysprzęgliku, który w Mondeo jest zamontowany wewnątrz skrzyni biegów również może skutkować szybszym zużyciem sprzęgła i koła dwumasowego. Trzeba jeszcze wybrać właściwe koło dwumasowe, bo pasujące do jednej wersji silnikowej różnią się kątem przyłożenia i ceną. Różnice w cenie są duże, a w kącie małe. Można przypuszczać, że wybór nieodpowiedniego koła do silnika skraca jego żywotność."
http://autokult.pl/2864,uzywany-ford-mondeo-mk3-2-0-tddi-tdci-ryzykowny-zakup

Deryll
21-08-2016, 17:19
Ogrzewam temat. Może ktoś mi polecić sprawdzonego sprzedawcę kompletu? U mnie przy przebiegu 272kk padła dwumasa, przy okazji wyciek na wale się zlikwiduje.