Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Światła dzienne w długich


markach
16-05-2016, 13:36
Witam ,
czy jest możliwość w Focusie uruchomienia długich na 30 % ,żeby świeciły jako dzienne ? może ktoś wie gdzie można coś takiego zrobić na śląsku ?

Grzegorz MX
16-05-2016, 19:07
Zakładasz moduł - najprostszy http://allegro.pl/swiatla-dzienne-z-lamp-drogowych-apn-plus-i6187778124.html

trochę szybkozłączek lub jak lubisz lutować :)

albo ze schematem http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-drogowych-dzienne-nie-led-i5998976504.html

dołączasz tylko do żarówek drogowych, + i - z akumulatora, i z postojowego.

markach
19-05-2016, 08:05
A mam pytanie czy to zastosowanie będzie współgrać z automatem świateł gdy ciemno sam przeżuci na światła normalne czy nie ?

boncio
20-05-2016, 15:00
Będzie poprawnie. Automat zmierzchowy jest niezależny. Po to się podpina pod postojowe, żeby zgasły dzienne "długie" jak czujnik włączy mijania.

markach
23-05-2016, 08:22
Dzięki bardzo za odpowiedź. Pozdrawiam

mergi
23-05-2016, 17:14
a nie lepiej pokusić się o tzw światła skandynawskie koszt też niewielki

weuek
23-05-2016, 18:36
Nie, bo H7 bardzo szybko padają.

boncio
25-05-2016, 09:19
W foce mk3 sknadynawskie kosztują tyle co ich aktywacja, ale niestety świecą na 100%, więc wymiana żarówek bardzo częsta. Rozwiązanie "w długich" jest też po lifcie, tylko tam jest dwuwłókonwa H15. Opcja całkowicie wystarczająca i nikt się nie przyczepi.

Teisejas
25-05-2016, 13:02
ale niestety świecą na 100%.

Akurat to można zmienić w konfiguracji w programie FoCCCus - wystarczy ustawić opcję "with dimmed dipped headlights" w wierszu Dimmed Dipped Headlights i w pozycji 0 oraz w dzień w trybie auto światła będę świecić odrobinę słabiej. Osobiście sprawdziłem.

Istnienie tej opcji oraz fakt, że reflektory przed FL są homologowane także na funkcję świateł dziennych (jest oznaczenie RL) skłania mnie ku teorii, że ford w FF3 chciał zrobić dzienne tak jak w mk2, czyli na światłach mijania o ograniczonej mocy, tyle tylko, że po zaprojektowaniu instalacji, a raczej napisaniu softu do BCM zmieniły się przepisy i zabronione stało się łączne świecenie dziennych i pozycyjnych (dyrektywa UE była we wrześniu 2008 r., państwa członkowskie miały czas do 15 października 2009 r. na jej implementowanie) . Ford może już nie był w stanie albo nie chciał zmieniać oprogramowania i tak zaczęli sprzedawać samochody ze światłami skandynawskimi. O ile zaś, w mk2 można problem świecących się pozycyjnych obejść wyciągając odpowiednie bezpieczniki, to nie da się tego w mk3 gdzie światłami steruje już w pełni elektronicznie BCM.

p.saw
25-05-2016, 18:54
No i wielka szkoda, że do mk3 nie zaimplementowano rozwiązania znanego z mk2 z opcją wyjęcia bezpiecznika. Sam to stosowałem gdy miałem mk2 i powiem szczerze, że rozwiązanie rewelacyjne a "wysilone" żarówki wymieniałem nie częściej niż co 2 lata..
Czyli generalnie można w mk3 przyciemnić lekko h7 w opcji skandynawskiej? Oczywiście pozostałe światła (postojówki i ośw. tablicy) niestety będą świeciły?

Teisejas
25-05-2016, 20:09
Tak, można przyciemnić ale to że świecą słabiej można w zasadzie spostrzec tylko w chwili przełączania na pełną moc (zresztą w mk2 było tak samo). Pozycyjne i oświetlenie tablicy pozostaną włączone.
Generalnie rozwiązanie sterowania światłami w mk3 jest krokiem naprzód bo steruje nimi elektronika a nie mechaniczny przelacznik i przekaźniki- trzeba pamiętać, że możliwość wyłączenia pozycyjnych w FF2 była raczej dziełem przypadku i spostrzegawczości użytkowników a nie świadomym zamierzeniem inżynierów Forda - żaden mk2 z tak działającymi światłami z fabryki nie wyjechał...

artaks
11-07-2016, 13:04
hejka

czy to rozwiazanie z dualna funkcja dlugich jest zgodne z prawem w przypadku focusa MK3? kraza rozne opinie na necie i w sumie jestem zdezorientowany

Teisejas
11-07-2016, 14:01
W żadnym samochodzie dokładanie niefabrycznych modułów umożliwiających świecenie długich w trybie dziennych nie jest legalne.

artaks
13-07-2016, 10:27
dzieki!

nori76
14-07-2016, 08:48
Czy ktoś z forumowiczów instalował ten moduł w MK3 i może się podzielić spostrzeżeniami? Czy wszystko działa prawidłowo?

KamilekFCP
10-06-2018, 09:28
Podbijamy temat, również jestem zainteresowany takim rozwiązaniem.

Na aukcji znalazłem moduł polskiej produkcji: http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-dziennych-dzienne-drl-30-i7149562839.html

Kamil2903
31-12-2021, 16:06
Na początek chciałem wszystkich Was serdecznie powitać. Jestem nowy, ale mam nadzieję zostać tu dłużej.

Do rzeczy kupiłem ten moduł do świateł DRL i podłączyłem zgodnie z instrukcją. Ale światła gasną jak alternator nie ładuje aku. Wiem trzeba podłączyć się po stacyjce do 12v i wiem że to bezpiecznik F42 pod maską. Już się miałem wpiąć a tu takie zdziwienie :

Czy ktoś może podpowie czemu nie mam bezpiecznika nr 42? Mam wersję kombi i wycieraczka działa. Ja trochę zgłupiałem a nie chcę zaszkodzić i narozrabiać. Z góry dzięki za podpowiedzi.

Andrzej_K
31-12-2021, 16:36
(...) Do rzeczy kupiłem ten moduł do świateł DRL(...)

Ten to czyli który?

Ale światła gasną jak alternator nie ładuje aku. (...).

Mają gasnąć gdy wyłączysz silnik i nie jest ładowany akumulator. (i spada napięcie poniżej iluś tam V)

kln1920
31-12-2021, 16:37
A pozostałe pomierzyles? Pewnie więcej będzie miało zasilanie po zapłonie

Kamil2903
31-12-2021, 16:46
Miałem w temacie ale coś musiałem usunąć... Ten - czyli moduł świateł ORZEŁ. Wiem, że ma gasnąć tylko gasną mi w trakcie jazdy. Spowodowane to jest odłączaniem ładowania akumulatora przez alternator, wówczas nie mam napięcia i gasną. Producent to przewidział i każe podpiąć do napięcia 'po stacyjce'. Stąd też kupiłem łącznik z bezpiecznikiem do skrzynki tylko że tam niewiele wpiętych jest rzeczy. Zmierzyłbym ale nie mam mierniczka do sprawdzania napięcia, a na przypal nie chcę się łączyć, żeby nie dać ciała i zwarć nie narobić.

sabaciontko
31-12-2021, 17:24
Spróbuj F39 a jak masz łącznik bypass z bezpiecznikiem , to raczej ryzyko żadne.

lukaszooo
02-01-2022, 10:10
Bezpieczniki F42 i wszystkie w jego bliskiej odległości są zasilane jednym przekaźnikiem i nie ma znaczenia pod który się podepniesz, kwestia w tym aby wybrać najmniej obciążony obwód ale przy lampkach led ma to znikome znaczenie. Kolejna kwestia jeśli F42 jest puste to i tak ma jedna nóżkę, nie ma drugiej ale przy zastosowaniu bajpasu nie ma to znaczenia.

Andrzej_K
02-01-2022, 11:18
(...) aby wybrać najmniej obciążony obwód ale przy lampkach led ma to znikome znaczenie. (...)

Wrzuciłem w google ten moduł "Orzeł" i niestety, ale to nie jest do LED, a do 'przerobienia' drogowych na dzienne. :(

Kamil2903
02-01-2022, 12:12
Tak dokładnie to są drogowe na dziene, bo myślałem że szybko temat załatwię, a tu jeszcze jakieś operacje muszę robić ;) bypassy itd. Nie chciałem bawić się w ledy bo kiedyś do mazdy 6 kupiłem seryjne i tam je też zamontowałem ponad 2 tysie mnie to wyszło i na koniec okazało się że zaczęły się palić i rozpuściły część plastiku w który były wpięte ledy.

Lukaszooo czyli normalnie wpinać się bypassem w 42 bezpiecznik i nie przejmować się? Jaki bezpiecznik mam tam dać? 5A wystarczy czy jakiś mocniejszy?

kln1920
02-01-2022, 13:06
A ile moduł pobiera? Powinno być napisane na nim, pudełku czy tam instrukcji

lukaszooo
02-01-2022, 13:41
Nie polecam tych modułów do drl, potrafią migac światła.... Ja stosuje zwykły przekaźnik.

Kamil2903
02-01-2022, 19:01
Jak zaczną migać to wyrzucę to w siną dal. Namówił mnie sąsiad na ten moduł bo miał w kilku samochodach i sobie chwalił. Moje co jakiś czas gasną, ale tak jak pisałem to wina braku stałego prądu. Zobaczymy co będzie teraz. Patrzyłem jest napisane na obudowie 7,5A max więc taki bezpiecznik zastosuję. Ok wtorku dam znać jak efekty wyglądają.

Zrobiłem tak jak mówiliście. Podłączyłem ten booster w bezpiecznik F42 dałem tam 15a bezpiecznik i na górze 7,5a. Wycieraczka działa, spryskiwacz działa. Światła nie gasną. Dziękuję wszystkim za pomoc i rady.