Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wymiana rozrządu w 1.6 TDCi - jaki producent?


KolarzNFS
17-05-2016, 20:32
Cześć ponownie,

Panowie - dziś wymieniłem rozrząd w moim nowym nabytku (FF3 1.6 TDCi), przy przebiegu 157600. Jak się okazało nieco na wyrost, bo wszystkie części (obydwie rolki i pompa wody) "kręciły się" bez najmniejszego szumu i luzu. Ale nie o tym.

Mój wybór padł na SKF - sam handluję częściami choć do nieco większych pojazdów (np DMC jakieś 40 ton :D) i moim zdaniem SKF należy do pierwszej ligi pod względem jakości swoich produktów. Tymczasem... na warsztacie usłyszałem, że układy napędzające rozrząd generalnie im nie wychodzą - ciekną pompy wody, rozpadają się łożyska na napinaczach itp. Przyznam szczerze, że ogarnęło mnie przerażenie ale części już zostały założone.

Jakie macie doświadczenia z producentami układów napędzających rozrząd? Czy faktycznie jest różnica między producentami z pierwszej ligi jakimi jak INA, SKF, Rouville czy Hepu?

Czy ktoś z Was miał przygody z rozrządami SKF?

Chyba nie będę dziś spał jak mnie nie uspokoi ktoś... :D

rav 75
18-05-2016, 04:41
W minionym tygodniu postanowiłem zlecić wymianę rozrządu w moim Focusie. Mechanik który zajął się moim autem,po rozebraniu stwierdził że rozrząd był już wymieniany (mimo 170 kkm przebiegu,ku jego i moim zdziwieniu). Zamontowano zestaw SKF z pompą wody, i co ciekawe, o ile rolki,pasek były w stanie idealnym,pompa już ciekła.
Zamontował mi zestaw INA z pompą INA, polecał również że pompę Hepu,podobno nie ma z nimi problemów.

krzys1968
18-05-2016, 05:11
Osobiscie mam zalozona pompe SKF , Rolki INA , Pasek Gates . Z pompa narazie nic sie nie dzieje , zrobilem juz 15 tys km

Fulara
18-05-2016, 07:23
ZAWSZE od lat jezdze na skf-ach jeszcze nie było awarii

cezarg1410
18-05-2016, 07:44
Ja od lat ciągle montuje skfy albo ine - raczej na zasadzie ci akurat mam dostępne w sklepie. Nigdy żadnych problemów.

raptorf22
18-05-2016, 11:02
W mojej Foce robiłem wymianę rozrządu przy przebiegu 144000 km, zaraz po niedawanym zakupie.
Wsadziłem cały komplet "INA", w zestawie były rolki i pasek , pompę wody zakupiłem z Valeo.
Co ciekawe oryginalny zestaw pompy wody już podciekał , także wymiana w porę.
Z takich ciekawostek, fabrycznie mój silnik miał założony pasek FoMoCo dla PSA z logiem Citroena, rolki INA Germany i France.

KolarzNFS
18-05-2016, 17:27
Czyli szansa na spokojną eksploatację jest :)

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Mam nadzieję, że i ja będę żywym przykładem na jakość SKF-a :D

Rafał A.(antek)
05-06-2016, 09:09
a ja pompy wody SKFu juz 3 reklamowałem po przebiegach ok 20 000 i roku czasu. Była słaba seria pomp wody związaną ze zmiana miejsca produkcji. Czy się poprawili dowiemy się za jakiś czas, ale ja na razie unikam SKF jak mogę w rozrządzie.

akajo
09-06-2016, 10:11
Witam

Jeśli chodzi o pompy wody to hepu są najlepsze, rolki i napinacz ina lub skf,
a pasek gates albo conti.
Ford podaje w tym silniku interwał wymiany co 180 tys na Motorcrafcie ale to utopia.
Mi pompa ciekła przy 160tys i trzeba było wymieniać rozrząd. Założyłem Motorcrafta i uważam, że niepotrzebnie przepłaciłem, bo w/w części wyjdą taniej. Naopowiadali mi w serwisie, że jak wymieniłem u nich, to przejedzie tyle co nowy, a kilku mechaników niezależnych mnie naprostowało, że drugi i kolejny rozrząd max 120tys, a nawet dla bezpieczeństwa co 90

MK 3
09-06-2016, 10:16
A ja bylem przekonany że w moim MK 3 nie ma podwójnego wałka rozrządu w głowicy, a jednak jest DOHC

akajo
09-06-2016, 10:19
Według mnie DOHC było w 90KM i 109KM, a po lifcie w 2011 weszły 95KM I 115KM
i te są już OHC

MK 3
09-06-2016, 10:25
Też tak myślałem. Mam auto z listopada 2011 roku- 95 KM i dziś dowiedziałem się że jest tam DOHC...

voodo
09-06-2016, 10:55
Możesz kolego MK3 podać kod swojego silnika? Chętnie zobaczyłbym schemat rozrządu bo też myślałem, że masz na jednym wałku.

Rafał A.(antek)
10-06-2016, 13:38
są na 2 wałkach, tylko na pasek wychodzi jeden, i jest jedno koło pasowe

akajo
10-06-2016, 14:46
Dzisiaj na innym poście ustaliliśmy z MK3, że jego silnik jak wszystkie od 2011 roku
1,6 TDCI 95 i 115KM są 8v i mają jeden wałek rozrządu, dzięki czemu nie mają łańcucha spinającego wałki, a co najważniejsze zapychającego się sitka na przewodzie doprowadzającym olej do turbiny:)

cezarg1410
10-06-2016, 19:12
są na 2 wałkach, tylko na pasek wychodzi jeden, i jest jedno koło pasowe
Stary doceniam Twoją wiedzą o autach, ale jeśli nie masz o czymś pojęcia to o tym nie pisz....
1.6 TDCI w mk3 to 8V....

Rafał A.(antek)
10-06-2016, 21:15
Przepraszam poszła nieścisłość,
zasugerowałem się liftem focusa mk2 i jego silnikami czytając 1 post. Tam można sie schematem rozrządu zasugerować iż to OHC jest
Stary doceniam Twoją wiedzą o autach, ale jeśli nie masz o czymś pojęcia to o tym nie pisz....
1.6 TDCI w mk3 to 8V....
racja

luk_20_89
12-08-2016, 08:43
Witam! Panowie mam dylemat ktory zestaw załozyc rozrządu? pomozcie co jest warte uwagi?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrz...otorcraft/3669

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrz...-DAYCO-HT/2758

i jakie inne polecacie? i co ile nalezy wymianiac?

Hermes5
12-08-2016, 09:55
Ja tydzień temu wymieniałem rozrząd i brałem ori - Motorcrafta
Przy okazji wymieniłem wielorowkowy

akajo
12-08-2016, 19:12
Co byście nie założyli, to jedynie pierwszy montaż wytrzymuje teoretycznie 180 tys, a praktycznie po max 160 tys pompa wody już cieknie
Każdy następny pasek powinno się wymieniać co 90 max 120tys w zależności od eksploatacji
Pompy wody chyba najlepsze to hepu albo rouvile, rolki ina lub skf, a paski gates albo conti ( conti ponoć głośniejsze)
Dobrą opinię mają też zestawy też ina ale raczej do silników VAGA

Ja założyłem Motorcrafta, ale wiem, że niepotrzebnie przepłaciłem, bo mimo iż serwis zapewnia że wytrzyma tyle co pierwszy montaż, to gwarancji nie da, więc za namową mechanika zmienię po 120 tys

Marks1
13-08-2016, 11:20
Witam


Witam! Panowie mam dylemat ktory zestaw załozyc rozrządu? pomozcie co jest warte uwagi?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrz...otorcraft/3669

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrz...-DAYCO-HT/2758

i jakie inne polecacie? i co ile nalezy wymianiac?


Ja bym montował
CT1092K1 (260)+ PA938 (113) albo VKMA03259 (209) + PA938 albo 5595372 (211) + PA938 trochę taniej niż 550
pozdrawiam

Jacek_l
14-08-2016, 11:17
Kup zestaw INA z pompą albo oryginał oczywiście.

Krzyschu
22-08-2016, 07:50
Czy ktoś wymieniał sam rozrząd w tym silniku i może podać namiary na spawdzony zestaw elementów blokujących?

Rafał A.(antek)
22-08-2016, 09:34
Wybierz dowolny pasujący. Tam nie ma filozofii w blokadach.

Krzyschu
22-08-2016, 09:57
Chodziło mi właśnie o wskazanie pasującego do tego silnika. Pełno takich zestawów na allegro ale w opisach nie znalazłem, że pasują do silnika T1DA.

Rafał A.(antek)
22-08-2016, 10:14
to jak już tak pytasz to może uściślij do czego potrzebujesz, bo w profilu nawet rocznika auta nie masz.
Najprościej znaleść nr oryginalnych blokad i zobaczyc ktory zestaw to ma. To proste kołki wiec filozofi nie ma.

cezarg1410
16-01-2017, 16:59
I mnie dopadła wymiana więc pytanie:
czy były jakieś paski typu "wzmocniony"?
Nie ukrywam, że interesowałaby mnie wymiana, która załatwi problem na kolejne 140 czy 160 tysięcy.

minciu
16-01-2017, 17:16
Najlepiej oryginał. Tylko szukaj takiego ze świeżą datą produkcji, nie zleżałego na półce.

cezarg1410
16-01-2017, 18:01
z datą będzie ciężko planowałem wziąć z ford.sklep.pl ;)

minciu
16-01-2017, 18:09
Ja tam chyba kupowalem gumy stabilizatora. Data produkcji 3 lata temu.. trochę lipa:P

Wojtek O.
16-01-2017, 18:44
I mnie dopadła wymiana więc pytanie:
czy były jakieś paski typu "wzmocniony"?
Nie ukrywam, że interesowałaby mnie wymiana, która załatwi problem na kolejne 140 czy 160 tysięcy.

Resus tych pasków wynosi 140 tyś. km więcej nie ryzykuj. w 16V było 200tyś. km

spenser696969
16-01-2017, 19:05
Resus? Resurs :)

raptorf22
16-01-2017, 20:28
Jest jeszcze jedna kwestia w temacie żywotności paska. Jakiś czas temu rozmawiałem w ASO Forda o paskach rozrządu i usłyszałem, że 140000 km to przy założeniu nowego koła pasowego na wale i rozrządzie. W praktyce gość z serwisu zalecał co 100-120 000 km.

cezarg1410
16-01-2017, 20:33
Z tym kołem to bym nie demonizował - w życiu tego nie robiłem w żadnym samochodzie.
Żywotność rozrządu w tym silniku jest rzeczą sprzeczną stąd napisałem 140 - 160 kkm ;).
Mam obecnie 137 tysięcy i chcę na dniach zmienić. Natomiast jeśli da się wsadzić jakiś wzmocniony pasek, który pozwoli mi spać spokojniej - to chętnie zapłacę i dwie stówy więcej - stąd właśnie moje rozterki.

minciu
16-01-2017, 20:50
http://autokult.pl/24724,tlumiki-drgan-skretnych-i-wolne-kola-alternatora-idea-stosowania-i-eksploatacja

Koło pasowe nie jest nieśmiertelne. Aczkolwiek ford ma chyba je wyjątkowo żywotne w silnikach TDCI. Tylko, że pasowe to raczej przy okazji wymiany pasków i rolek osprzętu. Najlepiej rzucić okiem czy się nie rozkleja, od boku auta widać.

Wojtek O.
18-01-2017, 19:19
W przypadku 1,6 i 2,0 TDCI to są silniki HDI fransuskie. W 2,0HDI juz 2 koła pasowe ojczulkowi siadły. Jedno przy 40 tyś. km, a drugie coś powyżej 190.

luckyboy
11-10-2023, 10:37
Koledzy pytanie jak w temacie. Na jakiej marki rozrząd zdecydować się? Mi chyba najbliżej do Continentala albo Dayco, a co Wy sądzicie?

konieczko5
11-10-2023, 12:58
...