Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Automatyczny Start-Stop dziwne zachowanie.
Witam serdecznie.
Jestem nowy na forum, a w kwestii samochodów jestem kompletny laik.
Kupiłem niedawno Forda Focusa Turnier 1.6 tdci z 2013 roku, przebieg 149000.
Samochód ten wyposażony jest w system Start-Stop (wyłączający silnik np. na światłach). Samochód kupiłem od handlarza z roczną gwarancją i wszystko było niby sprawdzone.
A teraz do rzeczy: Kiedy jeżdżę samochodem bez włączonej klimatyzacji (A/C off) samochód normalnie gaśnie na postojach. Kiedy klimatyzacja jest włączona (A/C on) nie ma szans aby Start-Stop zadziałał :(
Dodatkowo zauważyłem po kilku dniach jazdy, że klimatyzacja prawie nie chłodzi. Pojechałem do sprzedawcy, który stwierdził że pewnie brakuje tego "płynu" chłodzącego w klimatyzacji. Czy to nie dziwne w 3 letnim aucie ?
Kazał mi poczekać, wziął samochód na swój warsztat i po ok 40 min wrócił, twierdząc, że już jest wszystko dobrze i o dziwo system Start-Stop zaczął wyłączać samochód kiedy klimatyzacja była włączona (A/C on). Jednak po tygodniu jazdy zauważyłem, że system Start-Stop znowu nie wyłącza samochodu, gdy klimatyzacja jest włączona (A/C on). Ja już nie mam pojęcia o co tu chodzi, a handlarz wymiguje się tym, że system Start-Stop uwzględnia wiele czynników i dla tego nie wyłącza samochodu.
Bardzo proszę wszystkich posiadających ten system o jakąś podpowiedz :( Wydałem dużo pieniędzy na ten samochód, a już od początku problemy :(
Bump:
Witam
1) Poszukaj wątku na temat Sart - STop => generalnie - różnie to działa
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=152009
2) Po co upierasz się aby to działało?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218344
3) Miałem to badziewie i podjechałem do kolegi Tedi_K aby mi to wyłączył na stałe.
Teraz jestem zadowolony, gdy Auto Start Stop mam NIE aktywne
4) Chyba w instrukcji obsługi o tym piszą, że Auto Start Stop nie zawsze wyłącza silnik
Gdy jest zapotrzebowanie na moc / elektrykę to nie gasi silnika
Miałem inny przypadek - przed przejazdem kolejowym, system wyłączył silnik
W międzyczasie przestawiłem biegi na "1".
po chwili pojawił się komunikat abym przełączył na "luz",
bo system musi ponownie musi włączyć silnik
To raczej normalne, że sprężarka klimy potrzebuje napędu, więc aby działała klima, silnik musi pracować
Po wyłączeniu silnika, nie ma co napędzać sprężarki klimy
pozdrawiam
Arturek
Witam serdecznie.
...a handlarz wymiguje się tym, że system Start-Stop uwzględnia wiele czynników i dla tego nie wyłącza samochodu.
Bump:
Nie wymiguje się tylko ma rację.
Poczytaj watki, które przytoczył Arturek. Gdybyś zrobił to na początku to nie zakładałbyś nowego wątku. Tak mi się zrymowało. :one:
W tym przypadku zgodzę się z handlarzem, u mnie start stop nie działa już od ponad 3 tygodni i nie ma znaczenia AC w tym przypadku :) po prostu jeżdżę po mieście po 1 km odcinki więc jak ma się to wszystko włączyć? ale ostatnio zrobiłem trasę 150 km przeganiając go i przez kolejne 3 dni system działał dopóki znów nie zaczałem robić tylko miasta;) więc nie przejmuj się tym. A ubytki czynniku są do sprawdzenia
Miałem inny przypadek - przed przejazdem kolejowym, system wyłączył silnik
W międzyczasie przestawiłem biegi na "1".
Musiałeś to zrobić bez sprzęgła lub szybciej wrzuciłeś bieg niż wcisnąłeś sprzegło. Też raz miałem komunikat "wrzuć (na) luz" ;) Wtedy to już nie system, tylko kierowca odpala z guzika.
Witam
NIE
Sytuacja wyglądała tak
- zatrzymałem się przed przejazdem
- dałem na luz i puściłem sprzęgło
- silnik zgasł
- silnik był zgaszony przez dłuższą chwilę
- w tym czasie dałem na "1"
- po chwili pojawił się komunikat abym dał na luz,
bo system musi uruchomić silnik
Mam klimę automatyczną => zgaduję , że czujnik temperatury wymusił włączenie silnika,
aby schłodzić wnętrze
pozdrawiam
Arturek
Żeby wrzucić 1 musiałeś wcisnąć sprzęgło, a to powinno uruchomić silnik.
Witam
- silnik był zgaszony
- ponieważ silnik był zgaszony, to mogłem przełączyć na "1" bez naciskania sprzęgła
- po chwili pojawił się komunikat abym dał na luz,
bo silnik musi się uruchomić
(Generalnie - jeśli mamy zgaszony silnik, to możemy przełączyć na dowolny bieg, bez konieczności naciskania sprzęgła i nic się nie dzieje)
pozdrawiam
Arturek
W systemie start-stop aby odpalić silnik zawsze trzeba mieć wciśnięte sprzęgło. Czy robisz to manualnie czy robi to automat.
pjetrucha 26-05-2016, 11:11 Lub wystarczy wyłączyć system przyciskiem. Wtedy sprzęgło nie jest potrzebne. Sam tak często robię, bo systemu używam tylko wtedy gdy wiem, że faktycznie będę długo stał i jego włączenie/wyłączenie kontroluje przyciskiem, a nie zdaję się na automat.
W systemie start-stop aby odpalić silnik zawsze trzeba mieć wciśnięte sprzęgło. Czy robisz to manualnie czy robi to automat.
Nie zawsze. Jeżeli stoisz na luzie z silnikiem unieruchomionym przez ASS, to po dłuższej chwili, jak system uzna że brakuje prądu, silnik startuje bez włączonego sprzęgła.
A tak, oczywiście masz rację.
Misieksmig 26-05-2016, 18:31 Bardzo proszę wszystkich posiadających ten system o jakąś podpowiedz :( Wydałem dużo pieniędzy na ten samochód, a już od początku problemy :(
Bump:
Spróbuj doładować akumulator. U mnie start-stop przestał działać. Myślałem że coś z samym system. Będąc na przeglądzie poprosiłem o sprawdzenie systemu i okazało się że jest wszytko ok. Diagnoza słabo naładowany akumulator. Po naładowaniu system zaczął działać. Jednak nie na długo. Problem prawdopodobnie tkwi w fabrycznych akumulatorach. W innych wątkach o start-stop pojawiały się wpisy o wymianie aku na gwarancji.
No to jak w temacie.
Autkiem jeżdżę już 2 miesiące i systemu start stop myślałem że nie mam.
I pomimo że dobrze znam Focusy i dobrze znam swoje auto, to przedwczoraj miałem taką sytuację, która zmusiła mnie do grzebania i sprawdzania co i jak.
Ale po kolei. Wiadomo nie od dziś, że części w aucie są uniwersalne i nikt nie robi osobnych podzespołów w zależności od wyposażenia samochodu, stąd nie dziwi mnie, że np. auta bez systemu start stop i tak miałyby znaczek na desce rozdzielczej. Stąd spojrzałem na swoją, znalazłem znaczek "A" i uznałem - ok - to jeszcze nie świadczy że mam system start stop.
http://i.imgur.com/xroenDM.jpg
Spojrzałem ponownie na panel klimatyzacji i też zwróciłem uwagę na przycisk "A off"
http://i.imgur.com/zkWHxVM.jpg
Ale znowu - instrukcja twierdzi że jeśli nie mam systemu start stop, to tym przyciskiem wyłączam Hill Assist czyli wspomaganie ruszania pod górę.
Dziwiło mnie tylko, że czemu kiedy włączę automatyczne parkowanie, to świeci się właśnie ta "A off".
Logicznie na mój umysł, system automatycznego parkowania nie wyłączał by hill asist ale z pewnością wyłączyłby auto start stop.
Samo nacisnięcie przycisku jedynie podświetla przycisk, ale na desce rozdzielczej czy na wyświetlaczu nie pojawia się żadna informacja.
No ale jak mówiłem, 2 dni temu stało się. Coś się śpieszyłem, coś zapomniałem i stojąc na parkingu puściłem sprzęgło kiedy auto stało na jedynce. Oczywiście łup - auto zgasło a na wyświetlaczu następująca informacja:
"Auto StartStop Manualny start konieczny"
Auto odpaliłem i oczywiście w drogę, ale że miałem 5 godzin jazdy, to zacząłem się zastanawiać - skąd komunikat o Auto Start/Stop jeśli nigdy mi ten start/stop w aucie nie działał.
I tu zagadka:
a) system jest ale ktoś go wyłączył?
b) system jest ale nie działa
c) systemu start stop nie ma
W etis udało mi się znaleźć tylko to:
http://i.imgur.com/caH10Bg.png
Ktoś podpowie gdzie szukać i czego? Wciąż nie mogę się zebrać żeby się Focussem podłączyć do auta :)
...Spojrzałem ponownie na panel klimatyzacji i też zwróciłem uwagę na przycisk "A off"
...
Ale znowu - instrukcja twierdzi że jeśli nie mam systemu start stop, to tym przyciskiem wyłączam Hill Assist czyli wspomaganie ruszania pod górę.
...
Nie ma moim zdaniem na świecie fabrycznego Focusa z z guzikiem "AtoStart-Stop Off" (owe A w okrężnej strzałce) nie mającego Start-Stop. Do wyłączania HLA służy menus w zegarach.
edmun , starałem się to ogarnąć, ale poległem na 23 str. schematów STOP / START FUNCTION.
Czyli wychodzi na to że system jest :-) tylko nie działa. Kwestia czy nie działa bo jest uszkodzony czy nie działa bo ktoś go wyłączył... Tylko kto w Anglii bawiłby się w jakiekolwiek przeróbki kiedy dla nich zmiana żarówki to już zadanie dla "wyszkolonego technika z uprawnieniami"... Gr.. No nic. Czeka mnie pewnie małe dochodzenie
Poza tym na str. 136 i 137 Twojej instrukcji obsługi (przynajmniej w PL) jest opis układu start-stop oraz jego wyłącznika i jako żywo nie ma tam ani słowa, że alternatywnie do HLA służy...
Czyli masz system start-stop i akumulator kwalifikujący się do wymiany najwyraźniej.
Czyli masz system start-stop i akumulator kwalifikujący się do wymiany najwyraźniej. Czyli Battery Sensor Monitoring wykrył zużycie aku i nie pozwala na działanie start-stop?
Gdyby mi taki niepożądany bajer nie działał, to tylko rad byłbym z tego powodu. :-)
Czyli Battery Sensor Monitoring wykrył zużycie aku i nie pozwala na działanie start-stop?
Zapewne tak właśnie jest. Choć oczywiście jest więcej warunków działania ASS...
Zapewne tak właśnie jest. Choć oczywiście jest więcej warunków działania ASS... Kondycja aku wygląda na kluczową, układ sprawdza zużycie na kablu minusowym i wysyła po LIN. Dobranoc :)
Bardzo dobrze, że nie działa ten jeden z najgorszych wynalazków eco-oszołomów....
Szymon_Zy 31-05-2016, 09:08 Ok, ale czy jeśli aku jest słaby nie zapaliłaby się dioda pod A w kółeczku? W ogóle reaguje Ci na ten przycisk?
Ok jestem (nie wiedziałem że tak tutaj się rozwinęła dyskusja).
Wytłumaczę się tylko - co by nie było niedomówień.
Ogólnie odkąd zakupiłem samochód to coś mi ten przycisk drażnił, bo wiedziałem że jest to przycisk od start stop, ale po próbnej przejażdżce i po miesiącu jeżdżenia uznałem, że systemu start stop nie mam, a przycisk "pewnie jest od czegoś innego".
Szukam właśnie rozpiskę z tymi przyciskami, bo jak zaznaczył:
Nie ma moim zdaniem na świecie fabrycznego Focusa z z guzikiem "AtoStart-Stop Off" (owe A w okrężnej strzałce) nie mającego Start-Stop. Do wyłączania HLA służy menus w zegarach.
to coś mi nie pasowało bo HLA znalazłem w zegarach i dziwiło mnie - po co by wrzucali to pod klimatyzację?
Plus przecież jeździłem MK3 z auto start stop i własnie tym przyciskiem wyłączałem ten system jak nie chciałem żeby pracował.
Gdzie wyczytałem o HLA - sam nie wiem - gdzieś w głowie było że w instrukcji, ale jak zajrzałem na parkingu tak na szybkiego nie udało mi się znaleźć.
Poszukam znowu gdzie to wyczytałem :D
Czyli masz system start-stop i akumulator kwalifikujący się do wymiany najwyraźniej.
To byłoby zaskoczeniem dla mnie, gdyż auto jest 4 letnie a przebieg przy zakupie to niecałe 20 tyś km. Plus wszystkie pieczątki z ASO że był sprawdzany co pół roku. Chociaż sam jak byłem w ASO to się nauczyłem że to żaden wyznacznik.
Pomimo że jest to system wkurzający i przez 2 miesiące cieszyłem się że kupiłem auto bez tego systemu, to jak teraz znalazłem że ten system mam, ale nie działa - to jestem wkurzony że nie działa. Dziwnie działa umysł ludzki co nie ?
Jak znajdę czas na dniach - to się muszę zmusić aby podłączyć się kablem pod ODB2 i chociaż ustawić automatyczne zamykanie drzwi.
Czy ktoś się orientuje, czy jest choćby minimalna możliwość że jest to po prostu "wyłączone" i można za pomocą Focussa uruchomić to z powrotem?
Albo inaczej - czy szukać w oprogramowaniu start stop czy nie ma takiej możliwości i od razu szykować akumulator ? (który co dziwne radzi sobie absolutnie świetnie i nawet jak byłem w sobotę na polu namiotowym i auto przez prawie bite 4 godziny było w kółko otwierane i zamykane przez co świeciły się światła i zewnętrzne led'owe jak i te w bagażniku - to nawet po takim czasie nie było problemów żeby "zabrakło prądu")
Bump: Ok, ale czy jeśli aku jest słaby nie zapaliłaby się dioda pod A w kółeczku? W ogóle reaguje Ci na ten przycisk?
No właśnie też o tym myślałem - że będę miał cokolwiek że system nie działa bo np. aku za słabe, albo coś.
A tak przycisk mam - w standardzie nie świeci.
Jak go wcisnę to świeci - ale poza świeceniem to nic się nie dzieje :)
Osobiście uważam, że system START/STOP powinien być włączany manualnie przez kierowcę a nie działa z automatu po włączeniu zapłonu.
Tu producent popełnił błąd, bo czasem zapomina się wyłączyć ten super system a samochód po długiej i ostrej jeździe sam się wyłącza bez chwili na schłodzenie turbiny.
W moim MK3 mam specjalny przycisk START/STOP, w drugim zaś z tego samego roku- tylko w wersji kombi na szczęście nie ma tego ustrojstwa.
pjetrucha 31-05-2016, 09:22 Przycisk świeci gdy system jest wyłączony. Aby system działał przycisk nie powinien się świecić. Po uruchomieniu silnika przycisk nie świeci bo system jest domyślnie włączony.
Z tym aku to jeśli przez 4 lata ktoś zrobił 20 tysięcy to raczej więcej stał ten samochód niż jeździł co nie jest dobre dla akumulatora i być może jest to wina właśnie niedoładowania. Ale tak jak wielu już pisało działanie systemu zależne jest od masy różnych czynnikow i nikt się raczej nie pokusi o jednoznaczna odpowiedz :) najłatwiej chyba będzie pojechać na sprawdzenie aku. Jeśli ten jest dobry to wtedy sprawdź czy poprzedni właściciel nie wyłączył tego na stałe.
MK 3 turbina ma niezalezne podtrzymanie obiegu.
bo czasem zapomina się wyłączyć ten super system a samochód po długiej i ostrej jeździe sam się wyłącza bez chwili na schłodzenie turbiny.
nie całkiem... po pierwsze - po wyłączeniu silnika wciąż działa chłodzenie turbiny (wraz ze smarowaniem). Punkt drugi - instrukcja wskazuje żeby "nie wyłączać silnika na wysokich obrotach i że z systemem start stop należy poczekać aż obroty spadną do minimalnego poziomu przed wyłączeniem silnika".
pjetrucha - no chyba to będzie rozwiązaniem. I tak wolę się podłączyć pod auto i sprawdzić co w trawie piszczy. Nie chcę mi się wierzyć że jeśli akumulator jest za słaby na start stop - to nie ma żadnej informacji od samochodu
[QUOTE=edmun;2604099]nie całkiem... po pierwsze - po wyłączeniu silnika wciąż działa chłodzenie turbiny (wraz ze smarowaniem). Punkt drugi - instrukcja wskazuje żeby "nie wyłączać silnika na wysokich obrotach i że z systemem start stop należy poczekać aż obroty spadną do minimalnego poziomu przed wyłączeniem silnika".
Skoro tak jest, to dobra wiadomość. Pytanie tylko o rozrusznik, czy na każdych światłach odpalanie na nowo silnika jest dla niego zdrowe.
Skoro tak jest, to dobra wiadomość. Pytanie tylko o rozrusznik, czy na każdych światłach odpalanie na nowo silnika jest dla niego zdrowe.
zdrowe nie jest, ale nie raz o tym było na tym forum rozmawiane, że oszczędności uzyskane za pomocą systemu start stop nie wynagradzają wymiany akumulatora plus szybszego zużycia rozrusznika. Ale tak to już jest, jak któryś mądry wymyślił, że lepiej będzie "dla środowiska" żeby auta mniej spalały paliwa ale nikt nie zwraca uwagi na częściej wymieniane akumulatory czy właśnie rozruszniki. Nie wspominając o prawdziwym środowiskowym koszcie wprowadzenia systemu start stop do produkcji.
Witam
Już istnieje jeden wątek o Auto Start Stop => po co zakładać drugi
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=244890
pozdrawiam
Arturek
Z tym, że rozrusznik i reszta układów elektrycznych są projektowane pod system start-stop i wytrzymują znacznie więcej niż stare urządzenia. Znam osobę, która jeździ ze start-stop bodajże piąty już rok, ponad 100 000km i nic się jak dotąd nie zepsuło. Tak, że osobiście wątpię, aby ten paniczny strach przed tym wynalazkiem miał rzeczywiste uzasadnienie.
miedzianek 31-05-2016, 09:59 akumulator ? (który co dziwne radzi sobie absolutnie świetnie i nawet jak byłem w sobotę na polu namiotowym i auto przez prawie bite 4 godziny było w kółko otwierane i zamykane przez co świeciły się światła i zewnętrzne led'owe jak i te w bagażniku - to nawet po takim czasie nie było problemów żeby "zabrakło prądu")
Nie jest to wyznacznikiem sprawnego aku.
4 godziny to nic, odpalić odpali, ale będzie doładowywał-bo na pewno się lekko wypróżnił. Po nocnym postoju na światłach każdy aku się rozładuje, bez względu na sprawność.
arturek - zgadza się - stąd myślę, żeby ewentualne dyskusje na temat samego systemu przenieść do tamtego tematu a tu po prostu sprawdzimy dlaczego u mnie nie działa :)
Dam znać jak się podłączę i postaram się poszukać serwisu co mi akumulator sprawdzi bo samemu mi się brudzić nie chce. Odkąd mam nowe auto to nie chce mi się rączek brudzić.
ponieważ silnik był zgaszony, to mogłem przełączyć na "1" bez naciskania sprzęgła
A nie pisałem ;)
Musiałeś to zrobić bez sprzęgła
U mnie z guzikiem po włączeniu biegu bez sprzegła konieczny jest manualny start, system nie uruchomi już silnika (luz, sprzęgło i power).
Wymieniałem akumulator na gwarancji z powodu naładowania poniżej 75% co jest nieakceptowalne dla systemu start-stop. Przy tym poziomie użytkownik nie jest w stanie tego zauważyć. Teoretycznie w takiej sytuacji system nie powinien wyłączyć silnika ale widocznie było to na granicy tych 75% i silnik zgasł ale już sam nie odpalił i wyskoczył komunikat o konieczności manualnego odpalenia.
Po kilku takich komunikatach zawitałem do ASO i tam stwierdzono za niski poziom naładowania akumulatora, pomimo, że samochód jeździ w trasy a obwód ładowania jest ok. Widocznie jakiś felerny aku. Całe szczęście, że było to na gwarancji bo normalnie ASO za tą przyjemność liczy około 1 tys. zł.
Ponoć wzmocnione akumulatory chodzą u nich w takich cenach + wymiana i diagnostyka.
Rozrusznik też jest przystosowany do systemu start-stop.
Gdy wspomniałem, że chcę na stałe wyłączyć system (ASO tego nie może, co potwierdzili), uznali, że to bardzo dobry pomysł i w przyszłości zaoszczędzi mi to kosztów.
Niestety jeszcze tego nie zrobiłem. Na szczęście autem jeździ żona, która nauczyła się za każdym razem wyłączać układ przyciskiem.:razz:
...Gdy wspomniałem, że chcę na stałe wyłączyć system (ASO tego nie może, co potwierdzili), uznali, że to bardzo dobry pomysł i w przyszłości zaoszczędzi mi to kosztów.
Niestety jeszcze tego nie zrobiłem. Na szczęście autem jeździ żona, która nauczyła się za każdym razem wyłączać układ przyciskiem.:razz:
Wyłączenie na stałe ASS trwa 10 minut i jest trywialnie proste.... Oczywiście UCDSem...
Wiem Tadeusz. Ale jakoś nie mogę się zebrać....:roll:
Szymon_Zy 01-06-2016, 09:36 U mnie dziś start-stop zadziałał pierwszy raz w życiu. Wreszcie zgasła żółta dioda pod przyciskiem. Czujnik pozycji sprzęgła na pompie ma tu kluczowe znaczenie.
A ja wczoraj chciałem się pod autko podłączyć, a zdziwiłem się nieźle że Windows 8 (służbowy laptop) nie łapie mojego ELM327. Na szczęście jako informatyk mam chyba z 6 różnych komputerów więc wyciągnąłem jednego czołga z szafy (laptop o wadze chyba z 200kg) i własnie kończy się instalować Windows 7. O ile pogoda i czas pozwoli, dzisiaj podpinam się pod swojego zobaczyć czy czasami start stop nie jest zdezaktywowany, albo chociaż zczytam wartości akumulatora (choć nie wiem czy taki pomiar to jednak "fizycznie" jednak nie byłoby lepiej - znaczy się chodzi o miernik)
Edmun , wejdź w tryb serwisowy wyświetlacza, tam można sprawdzić napięcie akumulatora.
A faktycznie. Zapomniałem o trybie serwisowym :) Choć nie wiem czy samo napięcie da mi wyznacznik czy to tylko akumulator jest winny.
Napięcie aku to nie wszystko. Jak już wyżej było napisane BMS (moduł monitorowania akumulatora) ocenia stopień zużycia aku/jego aktualną pojemność... Tego nie widać inaczej niż przy pomocy komputera... Nie sprawdzałem czy na PIDach w FORscanie nawet to jest... My to czytamy z parametrów BCMi, gdzie to jest zapisane - ale to da się zrobić tylko UCDSem.
Kurcze :/
Pozostanie pewnie ASO :/
Bump: bump - system naprawiony.
Wsiadłem przed chwilą do samochodu, przejechałem kawałek, pociągnąłem butem pedał sprzęgła do góry i od tej pory start stop działa na każdym skrzyżowaniu.
Idę teraz walić głową w umywalkę :P
Wymieniałem akumulator na gwarancji z powodu naładowania poniżej 75% co jest nieakceptowalne dla systemu start-stop
Ja też pod koniec 2013 roku, było nawet poniżej 70%. I było ok przez 2 lata. Teraz poziom naładowania poniżej 75% mimo codziennych kilkudziesięciu km... Do jazdy bez ASS jest ok :D
edmun, jeszcze powinieneś odszczekać, bo pisałeś, że nie masz ASS :P I dobrze kojarzyłem, że nie było ecoboosta od połowy 2011 roku bez ASS.
hał hał :) odszczekane :)
No już wiele razy się tutaj tłumaczyłem tutaj że nie wiem dlaczego 2 miesiące mnie to nie zainteresowało mocniej - żeby poszukać :) Może emocje bo nowe auto - bo pełno bajerów, że język trzeba zmienić, nawigację zaktualizować itp itd. I tak po dwóch miesiącach naprawiłem sobie ASS... Butem :)
Wracam po pracy do domu, pewnie będzie działać bezproblemowo :P
Pytanie jak z powrotem "popsuć" aby udowodnić co się dokładnie "popsuło" :D :D
Może cieszysz się, że naprawiłeś ASS ale dla mnie system jest zbędny, bo oszczędności na paliwie żadne a w przyszłości wydatki mogą odbić się czkawką.:roll:
Muszę się zebrać i wyłączyć na stałe to ustrojstwo. Może przy okazji jakiejś modyfikacji.:(
Wiesz. Ja ogólnie jestem szczęśliwy i ciesze się z wielu rzeczy :-) co do systemu. Mi nie przeszkadza z takiego powodu że w Anglii nie trzyma się na tyle długo samochodu żeby takie usterki zaczęly wychodzić :-)
Nie wiem co znaczy na tyle długo ale myślę, że to wcale nie musi być długo. Akumulator wymieniałem w 1,5 rocznym samochodzie bo ASS świrował. W ASO panowie powiedzieli, że już kilka akumulatorów i rozruszników z tego powodu wymieniali. Nie wiem na co jeszcze może w przyszłości mieć wpływ.
Czy ASS jest przyczyną czy skutkiem (aby działał prawidłowo).
Nie zamierzam jeździć samochodem dłużej niż 5 lat i chciałby w tym czasie cieszyć się bezawaryjnością (czytaj w domyśle - jak najmniej w niego wkładać).:one:
Ja korzyści z ASS nie widzę w ogóle, jedynie potencjalne koszty. Ale to moja subiektywna ocena i nie będę nikogo do tego przekonywał.:wink:
A tak na marginesie mnie też cieszą drobne rzeczy, szczególnie te przydatne, jak również te, które uda mi się samemu lub z pomocą kolegów dołożyć.:razz:
Ja nie miałem kłopotów z aku i rozrusznikiem, bo ASS wyłączam automatycznie po wejściu do auta od początku eksploatacji :mrgreen:
I ciekawostka. O ile wczoraj system działał całe popołudnie i w drodze do domu, tak wieczorem pojechałem po żonę i znowu nie działa. Dzisiaj to samo. Systemu start stop brak. No i teraz mam jeszcze większą zagadkę dlaczego działał tylko przez jedno popołudnie
Jest tyle czynników, które go dezaktywują, że nie przesadzaj (klima, akumulator itp). Mnie też po kilku miesiącach zimowej przerwy zadziałał dziś rano po 15 minutach jazdy.
Czyli w przypadku używanego pojazdu jest to system który rzadziej działa i większość czasu nie działa ? :P
Sprawdziłem w menu serwisowym.
Przy wyłączonym zapłonie i włączonej kamerce samochodowej Battery pokazało 11.6V. Mimo że nie wiem jakie powinno być to podejrzewam że jest to za mało. Czyżby wyciągnąć akumulator na prostownik?
Szymon_Zy 02-06-2016, 19:45 Nie wyciągaj odepnij plusa i przypnij sie do niego i punktu masowego z boku akumulatora. Ile masz ładowanie - mój pokazuje 14,96 .... zawsze miałem regulatory na 14,4V, ale tu pewnie musi być wyższe.
Oj nie nie. Ja tak akumulatora ładować nie będę :-D żadnego chińskiego prostownika nie podepne pod auto za 60tys zł. :-) z tego co kojarzę to minimalnie powinno być 14.2 ale mogę się mylić. Do ładowania jak nic. Ale to chyba w weekend zrobie albo jutro w pracy. Coś muszę naszykować? Jakieś kody do radia? Instrukcja mówi że nie trzeba
Szymon_Zy 02-06-2016, 20:53 Żadnych kodów, żyjesz w czasach sprzed nastu lat, moje ostatnie samochody zawsze były parowane z VIN'em.
Jak odepniesz plusa, dopniesz się tylko do punktu masowego obok to przecież w obwodzie samochodu prąd nie popłynie .... elektrotechnika się kłania - piszesz, że jesteś informatykiem tak jak ja więc zakładam, że miałeś kupę przedmiotów ogólnotechnicznych bo bez tego w zawodzie ani rusz.
Od kilku lat używam jakiegoś prostego prostownika z lidla, który ładuje 3.8A, a potem 0.8A. Można też wymusić stałe ładowanie impulsowe deltaV 0.8A. Ma atest TUV więc nie wiem co miało by się stać. To nie ogniwa LiIon gdzie masz kilka faz ładowania i nie zachowanie reżimu grozi wybuchem lub uszkodzeniem.
Jak chcesz wyciągać akumulator to .... masz bardzo dużo czasu na rozbiórkę sporego kawałka auta, tu klucze 10 i 13 + 2 minuty roboty nie wystarczą.
BTW: Nie przesadzaj z wartością bo wycena takiego auta w wersji TI jest o blisko połowę niższa nawet dla 2013 r. jak mój.
Żadnych kodów, żyjesz w czasach sprzed nastu lat,
to Ford tak żyje bo w MK2FL z 2008 musisz znać kod do radia. Mówimy o 8-miu latach :P lub jak kupisz takiego z 2011 roku zaraz sprzed MK3 to masz 5-cio letnie auto z kodem do radia :D
Jak odepniesz plusa, dopniesz się tylko do punktu masowego obok to przecież w obwodzie samochodu prąd nie popłynie .... elektrotechnika się kłania - piszesz, że jesteś informatykiem tak jak ja więc zakładam, że miałeś kupę przedmiotów ogólnotechnicznych bo bez tego w zawodzie ani rusz.
Zgadza się :) Za szybko przeczytałem post, musisz mi wybaczyć ale czasami mam tylko pół ręki wolnej na 12 minut w ciągu dnia żeby przeczytać na ekranie smartfona. (mimo ilości postów, bo pracę mam wyjątkowo elastyczną.. zdarzają się dni że się nic nie dzieje a czasami przez cały tydzień nie orientujesz się jaki jest rok)
Masz całkowitą rację że podpinając się pod plusa bezpośrednio a zostawiając tylko masę na karoserii to prąd nie idzie przez auto. Tak czy siak nie mam jak zostawić auta z prostownikiem na tyle godzin bo garaż mam, ale 20metrów od domu. w garażu prądu brak. Pozostaje więc zabranie aku do biura czy domu.
Od kilku lat używam jakiegoś prostego prostownika z lidla, który ładuje 3.8A, a potem 0.8A. Można też wymusić stałe ładowanie impulsowe deltaV 0.8A. Ma atest TUV więc nie wiem co miało by się stać. To nie ogniwa LiIon gdzie masz kilka faz ładowania i nie zachowanie reżimu grozi wybuchem lub uszkodzeniem.
sam mam coś kupione na szybko z Halfordsa bo kiedyś MK2FL odmówiło posłuszeństwa więc aku poszło do domu a ja autobusem dojechałem do biura nie na 9-tą ale na 15-tą aby o 17-tej wracać do domu. Szef docenił poświęcenie (że się pojawiłem w biurze mimo awarii) i dostałem bonusa :) Nie mówiąc o tym, że wystarczyło wypchnąć auto na jezdnię i na wyłączonym silniku przejechać 200metrów w dół ulicy aby móc zadzwonić po assistance... ale głupi byłem :)
Jak chcesz wyciągać akumulator to .... masz bardzo dużo czasu na rozbiórkę sporego kawałka auta, tu klucze 10 i 13 + 2 minuty roboty nie wystarczą.
tak na szybkiego zajrzałem pod maskę i myślę że będzie identycznie jak w MK2 FL. jakieś 10 minut na 6 śrubek plus 2-3 plastikowe osłony i aku wychodzi pod kątem - czy się mylę ?
BTW: Nie przesadzaj z wartością bo wycena takiego auta w wersji TI jest o blisko połowę niższa nawet dla 2013 r. jak mój.
Czy ja wiem? Za swój zapłaciłem 11 200 funtów. Kurs to jakieś 5.20-5.50 więc około 65 - 70 tyś złotych. Z tego co patrzyłem dzisiaj na autotrader'a to swojego wciąż na luzie jestem w stanie sprzedać w ciągu dnia za 10 000 funtów czyli 52 - 55 tyś złotych.
Wiem że nie ma jak za bardzo stosować przelicznika - funt > PLN ale głupio mi pisać ceny w funtach bo nie każdy musi znać na pamięć aktualny kurs.
Witam
Szanowni koledzy - czy wam naprawdę odpowiada patent pod nazwą Auto Start / Stop?
Bo widzę radość w wypowiedziach ludzi u których to zadziałało i konsternację u których nie działa!
Czy naprawdę warto walczyć o działanie tego systemu?
Mnie to wkurzało i dlatego kolega z forum wyłączył mi to na stałe
pozdrawiam
Arturek
Szymon_Zy 03-06-2016, 07:18 U mnie jest radość bo nie działanie start stop było związane z nie działaniem tempomatu, ograniczania prędkości i niepoprawnym działaniem ford power (po ponownym włączeniu zapłonu nie dało się wyłączyć go) :D Okazuje się, że czujnik położenia sprzęgła na pompie spina w całość te wszystkie systemy.
A czy to przeszkadza? W sumie żeby to działało trzeba zmienić styl jeżdżenia. Ja zawsze obciążam sprzęgło więc jeśli celowo nie zadziałam to nie zatrzyma silnika.
Czy naprawdę warto walczyć o działanie tego systemu?
Mnie to wkurzało i dlatego kolega z forum wyłączył mi to na stałe
pozdrawiam
Arturek
Nie wiesz jak to jest?
Jak nie działało a myślałem że nie mam, to się cieszyłem że nie mam.
Teraz jak wiem że mam, ale nie działa - to chcę żeby działało.
Jak dziecko :)
A czy fajnie że jest? Czasami fajnie...
Czy fajnie jak nie ma - pewnie też fajnie.
Tak czy siak - jak już mam a nie działa to przynajmniej chciałbym wiedzieć dlaczego.
Akumulator dzisiaj zlokalizowałem (aż ten talent co nie? ;) )
http://i.imgur.com/mQEzCFE.jpg
FINIS 1693470
BV6N-10655-AA
12V 100RC
Enchanced Flooded
590cca 60Ah SAE T6
Zastanawiam się czy zwykły prostownik nadaje się do ładowania tego typu akumulatorów. Szybki przegląd internetu i coś znalazłem wątek o Kudze i właśnie tych akumulatorach i wygląda że zwykły prostownik nie jest wskazany przy takich akumulatorach.
Przy okazji znalazłem na angielskim forum że ktoś dostał maila odnośnie systemu start stop:
"The letter then went on to say that in regards to my auto stop/start issue, they can confirm that currently the logic on the Power-Train Control Module (PCM) does not allow the feature to operate at the same time as the air-conditioning system. Due to continual improvements made by the Engineering Department within Ford Motor Company from feedback from customers; there is an update planned to revise the operation of the auto stop/start so that it can work whilst air-conditioning is engaged. When the resolution is available, they will notify customers via their dealership network."
Po krótce: Ford przyznaje że jest błąd w PCM który nie pozwala na włączenie systemu start stop przy użyciu climate control.
I tu ciekawostka, bo czytam wątek dalej i wychodzi na to, że climate control może być "włączony" ale ze względu na np. brak konieczności schłodzenia auta, system ten przechodzi w stan spoczynku i wtedy zezwala na włączenie systemu start stop. Kto wie... może jest to jakiś trop do sprawdzenia bo kojarzę że jedyny dzień kiedy start stop u mnie działał to dosyć chłodny dzień i że chyba climate control nie chłodził ani nie nagrzewał mi auta.
"Now tonight I spoke to my son-in-law who works for a company who do 'dashboard' electronics R & D for Ford. He prepares the hardware for the electronics.
He said that the stop/start will not work if the climate control is 'on'. I said, well mine always works, even with headlights on as it has done tonight. He said that if the climate control system wants to come on the stop/start will not work. It may be switched on but not actually 'on' as it it not needed at that time, therefore the stop/start will work."
Apparently whether the SS works or does not work is controlled by the ECU which is programmed to keep watch on the battery voltage. There will be a preset trigger level, below which the SS will not work. This setting will be in increments as small as 0.1V.
So, if the trigger is set at say 11.7, If the voltage falls to 11.6, the SS will not work, 11.7 or above, then it will work
I o ile jest to jakiś trop, to po przeczytaniu całego wątku mogę tylko powiedzieć (wywnioskować z innego forum) że Ford zna problem i że akumulator ogólnie jest za słaby aby pozwolić na start stop w przypadku jeśli auto robi jakiekolwiek obciążenie dla układu. W to wchodzą, światła, wycieraczki, temp na zewnątrz, klimatyzacja czy choćby nawiew. O ile akumulator nie jest "nowy z pudełka" to jakiekolwiek jego zużycie może wpłynać na to, kiedy system start stop się załączy, w zależności co działa w naszym aucie.
Wracamy więc do punktu wyjścia :D
Dziwi mnie, że w innych autach system ten działa dobrze, choć znowu ja mówiąc "inne auta" mam na myśli półroczne Audi A1, 3-miesięcznego Forda Focusa MK3 czy BMW 5 które co 6 miesięcy miało remont bo firmowe auto to i serwisowane bez zwracania uwagi na koszta (i chyba nawet kojarzę że przez 3 lata - 2 razy wymieniany był akumulator).
Więc to że inne auta nie stwarzały mi problemów z systemem start stop - to nie wiem czy to nie przez to, że w każde auto było jak nowe.
A może tak każde auto ma?
Że wystarczy delikatnie zmęczone aku i system start stop będzie się włączał losowo w zależności od tego ile rzeczy mamy włączone w samochodzie.
Ogólnie - nic nowego, dziwię się tylko że tak mało osób złasza się z tym problemem, ale idąc tropem że mało osób się za tym na razie rozgląda - to faktycznie myślę że to tylko i wyłącznie kwestia tego, że aku daje za małe napięcie
Poszukam - popatrzę... i jak wspomniałem wcześniej - swoim przydługim postem pewnie nie wniosłem nic nowego a wręcz powtórzyłem to - co już każdy wcześniej wspomniał :)
Szymon_Zy 03-06-2016, 11:54 Z nawiewem działa jak najbardziej, z klimą jeśli zadana temperatura jest osiągnięta też.
Potwierdzam. Mnie kiedyś wyłączył silnik SS mimo 30 stopni, włączonej i działającej klimy. Inna kwestia, że włączył go po 30s, zanim wcisnąłem sprzęgło.
Soft aktualizowany pod koniec 2013 roku.
Ja już mam taki nawyk wciskania guzika OFF, że nie muszę go wyłączać. Czasem przy dlugim postoju używam. Podchodzę do niego bezuczuciowo, ani nie płaczę ani nie cieszę się jak działa/niedziała.
Nie wiesz jak to jest?
Jak nie działało a myślałem że nie mam, to się cieszyłem że nie mam.
Teraz jak wiem że mam, ale nie działa - to chcę żeby działało.
Jak dziecko :)
A czy fajnie że jest? Czasami fajnie...
Czy fajnie jak nie ma - pewnie też fajnie.
Tak czy siak - jak już mam a nie działa to przynajmniej chciałbym wiedzieć dlaczego.
[...]
Witam
Widzę proste rozwiązanie => jedziesz do jednego z kolegów z forum => wyłączasz system Start / Stop.
Wtedy masz spokój, bo wiesz, że system ma NIE działać
(i nie ma tego nerwowego oczekiwania: zadziała czy nie zadziała? )
pozdrawiam
Arturek
Widzę proste rozwiązanie => jedziesz do jednego z kolegów z forum => wyłączasz system Start / Stop.
takie proste to to nie jest, bo do granicy z Polską mam jedyne 1500 km w jedną stronę :)
To rozwiązanie co podajesz nie jest rozwiązaniem a tzw. pójściem na skróty.
Podejrzewam, że mamy całkowicie inne podejście do takich rzeczy :)
U Ciebie coś nie działa, to wyłączasz/wyrzucasz i masz spokój.
Ja jestem jeszcze (bo mam wrażenie że z wiekiem coraz rzadziej tak robię) uparty i jak coś nie działa - to ma działać. :) Nawet jeśli ma zadziałać po to, aby przyciskiem to wyłączać :D
Dzisiaj spróbuję przetestowac jak to wygląda u mnie z różnymi opcjami nawiewu.
Może chociaż w ten sposób dojdę do jakiś wniosków...
To że mi ukazuje 11.6V w trybie serwisowym pewnie jest punktem startowym/zaczepnym. Pytanie tylko "co było inaczej" wczoraj, jak system działał przez całe popołudnie aby znowu wyzionąć ducha.
Szymon_Zy 03-06-2016, 15:37 Czy ty masz 11.6V na pracującym silniku?! Diesel miałby problem odpalić.
A nie wiem.. w trybie serwisowym auto miałem zgaszone :) A dopiero dzisiaj skończyłem stawiać laptopa (wkurzyłem się i kupiłem dysk SSD i dzisiaj była reinstalka Windowsa i Linuxa od nowa) i jak się uda to się podłączę pod auto i zobaczę ile na pracującym mam.
11.6 tyle wskazywał mi na zgaszonym silniku, w trybie serwisowym przy włączonym radiu i kamerce samochodowej.
Widzę proste rozwiązanie => jedziesz do jednego z kolegów z forum => wyłączasz system Start / Stop.
:one:
To najlepsze rozwiązanie.
Są gadżety bardzo przydatne, mało przydatne, neutralne i niepotrzebne. ASS nie należy do żadnej z tych grup. On jest niewskazany. :wink:
takie proste to to nie jest, bo do granicy z Polską mam jedyne 1500 km w jedną stronę :)
[...].
fakt - to drobna niedogodność
[...]
Podejrzewam, że mamy całkowicie inne podejście do takich rzeczy :)
U Ciebie coś nie działa, to wyłączasz/wyrzucasz i masz spokój.
Ja jestem jeszcze (bo mam wrażenie że z wiekiem coraz rzadziej tak robię) uparty i jak coś nie działa - to ma działać. :) Nawet jeśli ma zadziałać po to, aby przyciskiem to wyłączać :D
[...].
generalnie - staram się rozwiązywać problemy ALE przekonałem się, że czasami nie ma to sensu i po prostu "odpuszczam"
pozdrawiam
Arturek
|
|