Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Automatyczny Start-Stop dziwne zachowanie.

Ostry4
24-05-2016, 14:03
Witam serdecznie.

Jestem nowy na forum, a w kwestii samochodów jestem kompletny laik.
Kupiłem niedawno Forda Focusa Turnier 1.6 tdci z 2013 roku, przebieg 149000.
Samochód ten wyposażony jest w system Start-Stop (wyłączający silnik np. na światłach). Samochód kupiłem od handlarza z roczną gwarancją i wszystko było niby sprawdzone.
A teraz do rzeczy: Kiedy jeżdżę samochodem bez włączonej klimatyzacji (A/C off) samochód normalnie gaśnie na postojach. Kiedy klimatyzacja jest włączona (A/C on) nie ma szans aby Start-Stop zadziałał :(
Dodatkowo zauważyłem po kilku dniach jazdy, że klimatyzacja prawie nie chłodzi. Pojechałem do sprzedawcy, który stwierdził że pewnie brakuje tego "płynu" chłodzącego w klimatyzacji. Czy to nie dziwne w 3 letnim aucie ?
Kazał mi poczekać, wziął samochód na swój warsztat i po ok 40 min wrócił, twierdząc, że już jest wszystko dobrze i o dziwo system Start-Stop zaczął wyłączać samochód kiedy klimatyzacja była włączona (A/C on). Jednak po tygodniu jazdy zauważyłem, że system Start-Stop znowu nie wyłącza samochodu, gdy klimatyzacja jest włączona (A/C on). Ja już nie mam pojęcia o co tu chodzi, a handlarz wymiguje się tym, że system Start-Stop uwzględnia wiele czynników i dla tego nie wyłącza samochodu.

Bardzo proszę wszystkich posiadających ten system o jakąś podpowiedz :( Wydałem dużo pieniędzy na ten samochód, a już od początku problemy :(

Bump:

arturek
24-05-2016, 14:47
Witam

1) Poszukaj wątku na temat Sart - STop => generalnie - różnie to działa
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=152009
2) Po co upierasz się aby to działało?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=218344
3) Miałem to badziewie i podjechałem do kolegi Tedi_K aby mi to wyłączył na stałe.
Teraz jestem zadowolony, gdy Auto Start Stop mam NIE aktywne
4) Chyba w instrukcji obsługi o tym piszą, że Auto Start Stop nie zawsze wyłącza silnik