Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Uszkodzony kluczyk
Naburator 25-05-2016, 16:13 Witam. Posiadam dwa oryginalne kluczyki do forda focusa mk1. Jednak w jednym z nich wyrobiła się ta metalowa część i nie mogę go przekręcić w stacyjce. Czy jest możliwość wymiany samej końcówki? Jak nie to jak to zrobić i jakie są tego koszta? Z góry dziękuje i pozdrawiam Naburator :)
Szymon:-) 25-05-2016, 19:17 Kupujesz surowy klucz, np. ten:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klucz-surowy-do-pilota-zdalnego-sterowania-1063692-FORD/2591
Bierzesz swój kluczyk (ten który nie ma wyrobionego grotu) i zawozisz go razem z tym nowym do fachowca który dorabia klucze.
Cała filozofia :)
Naburator 25-05-2016, 19:38 Wszystko jasne. Tylko ze z tego co wiem w moim kluczyku nie można zmienić samego grotu. Musiałbym kupić taki. http://allegro.pl/obudowa-kluczyk-pod-transponder-ford-focus-mondeo-i6189878828.html i przełożyć tylko transponder? Fachowiec ma tylko oszlifować końcówke? A i jeszcze jedno pytanie, czy jest możliwość abym dorobił kluczyk z pilotem którym moge otwierać bagażnik? Czyli np taki http://allegro.pl/obudowa-kluczyka-ford-rozne-modele-i-groty-i5012565681.html
Szymon:-) 25-05-2016, 21:34 Myślałem, że posiadasz jeden kluczyk z pilotem i drugi bez pilota tak jak w większości, ale wynika z tego, że masz oba bez pilota.
Skoro tak, to kupujesz taki kluczyk jak ten co pokazałeś z aukcji, i zawozisz go razem ze swoim dobrym do gościa od kluczy który odpowiednio przytnie / oszlifuje grot, przekładasz transponder i śmiga.
Co do pilota, to owszem, możesz wprowadzić taką modyfikację, najpierw musisz sprawdzić jaki kolor ma etykieta na module GEM, jeśli będzie różowa to musisz wymienić na inny bo inaczej pilot nie zadziała, moduł wygląda tak:
http://foka24.de/Focus/Elektrik/DSCF7390lc.jpg
Dostaniesz się do niego po zdjęciu plastików od strony nóg pasażera, dokładniejszą instrukcje znajdziesz na forum.
Jeśli zdecydujesz się na kupno kluczyka z pilotem to oczywiście tego bez pilota już nie kupuj :)
Naburator 29-05-2016, 16:51 Witam ponownie. Wrzucam zdjęcia mojego kluczyka oraz modułu GEM. Czy w przypadku takiego modułu jest możliwość montażu wszystkich przycisków (otwieranie, zamykanie, otwarcie bagażnika) w jednym kluczyku? Nie ukrywam, iż irytujące jest otwieranie bagażnika za każdym razem z wnętrza auta :)
https://zapodaj.net/f257a29d7c559.jpg.html
https://zapodaj.net/656c23aed2d0f.jpg.html
Sprawdzałeś samą stacyjkę ? Też miałem "uszkodzone" wytarte kluczyki i winna okazała się właśnie pęknięta blokada w stacyjce - nie musiałem dorabiać kluczyków.
Szymon:-) 29-05-2016, 17:30 Tak jak napisał monetix, stacyjkę warto sprawdzić.
Co do modułu to jest z białą naklejką, tak jak u mnie, więc pilot powinien Ci działać bez problemu, oczywiście łącznie z otwieraniem bagażnika.
Natomiast pamiętaj, że ten kluczyk z pilotem musi mieć zaprogramowany transponder bo inaczej nie odpalisz samochodu.
Znalazłem coś takiego:
http://auto-klucze.com/cennik-kluczy-samochodowych/ford.html
Naburator 29-05-2016, 17:34 Stacyjka jest sprawna z dwóch powodów. Jednym kluczykiem można normalnie odpalać, po drugie na drugim kluczyku (tym który nie działa) widać, że końcówka jest wytarta. W każdym punkcie dorabiania kluczy mówili mi inne ceny. W większości cena około 300 zł. W jednym powiedzieli, że wystarczy przełożyć transponder i oszlifować końcówkę, koszt 100 zł.
TomekM_1983 29-05-2016, 18:04 W jednym powiedzieli, że wystarczy przełożyć transponder i oszlifować końcówkę, koszt 100 zł.
W przypadku kluczyka bez wbudowanego pilota dokładnie tak to wygląda.
Cena nieco wygórowana - surówka koszt 30 zł, 10 zł dorobienie - razem 40 zł.
Wiem, bo sam dorabiałem :)
Naburator 29-05-2016, 18:15 A co w przypadku kluczyka z pilotem? Co należy zrobić? Oszlifować końcówkę to na pewno. Przełożyć transponder ze starego kluczyka? Zaprogramować kluczyk aby otwierał bagażnik?
kubaw20055 29-05-2016, 18:23 Co do modułu to jest z białą naklejką, tak jak u mnie, więc pilot powinien Ci działać bez problemu,
To jest "goły" moduł bez zdalnego sterowania (fabrycznym pilotem) centralnym zamkiem. Trzeba go wymienić na wyższą wersję i wówczas oryginalny pilot zadziała:)
Szymon:-) 30-05-2016, 16:45 To ciekawe bo ostatnio ściągałem u siebie schowek i mam moduł z białą nalepką i mam dwa kluczyki, jeden bez pilota a drugi z oryginalnym pilotem i wszystko działa.
TomekM_1983 30-05-2016, 17:12 A co w przypadku kluczyka z pilotem?
Wtedy sprawa jest jeszcze prostsza. Kluczyk składa się z 2 części - grota i pilota z z pastylką immo. Wymienia się tylko grot, nie trzeba przekładać pastylki immo.
Kupujesz taką surówkę:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Klucz-surowy-do-pilota-zdalnego-sterowania-1063692-FORD/2591
Dorabiasz. Zamieniasz ze starą. Wsio.
yaarofox 30-05-2016, 17:19 "Oszlifować końcówkę to na pewno. Przełożyć transponder ze starego kluczyka"
dokładnie tak ;) przekładasz immo i
pozostaje tylko zaprogramowanie pilota ale to już zrobisz sam
Naburator 31-05-2016, 11:42 Czyli podsumowując. Zwykły kluczyk, bez pilota jest bardzo prosty do zrobienia. W przypadku kluczyka z pilotem zmienny jest tylko grot co jest oczywiste. Jednak ja muszę kupić ten pilot i zaprogramować. Z tego co widze cena pilota to ponad 400 zł. Na allegro są tańsze lecz używane. Czy da się taki pilot łatwo przeprogramować samemu? Jak tak to w jaki sposób?
yaarofox 31-05-2016, 17:19 dokładny opis jest w instrukcji obsługi i poradniku użytkownika.
Krótko - 4x w ciągu 6sek. przekręcasz kluczyk w stacyjce do pozycji II, usłyszysz sygnał i naciskasz dowolny przycisk na pilocie.
Oczywiście moduł komfortu z różową naklejką nie posiada radia.
Panowie, a wiecie jaka bateria jest w kluczyku ( scyzoryk)?
Naburator 01-06-2016, 12:39 Więc wystarczy ze kupię używany kluczyk np takie http://allegro.pl/kluczyk-pilot-ford-mondeo-mk2-focus-mk1-3-przycisk-i6222062822.html to moge go rozkodować i zakodować na nowo w fordzie, zgadza się? A co wtedy z otwieraniem bagażnika?
yaarofox 01-06-2016, 15:00 kolego SAM go zaprogramujesz (c.zamek,bagażnik też będzie działał)
i zakodujesz immo(jeśli masz swoje 2 ori klucze)
Naburator 02-06-2016, 09:42 Ok. Wszystko jasne. Przepraszam za tyle pytań i dziękuje za pomoc ;)
Cześć,
Trochę odkurzę temat.
Focus MK1, końcówka 2004.
Mam dwa kluczyki, jeden z pilotem drugi bez.
Chciałbym zamienić ten bez na "z pilotem".
Jak sprawdzić która wersję (4D60, ID60, ID63, 40 bit, ID63 80 bit) z tego linku mam kupić:
https://pl.aliexpress.com/item/32889232251.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.15023a8 8X5tA5M&algo_pvid=bce4a980-8b5c-42f7-b93e-95858dd48134&algo_expid=bce4a980-8b5c-42f7-b93e-95858dd48134-4&btsid=0b0a050115971270496946222ef954&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb 201603_
znalazłem coś takiego ale akurat w 2004 była zmiana:
FOCUS 1998-2004 Transponder Texas Crypto 4D-60 > ID4D60 > JMA : TPX2, TP06 > Silca T7
FOCUS 2004-2010 Transponder Texas Crypto ID 4D63 > Errebi TX2 > TPX2, CN2, CN5, YS-01
|
|