Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Montaż relingów
Naszła mnie myśl czy montaż relingów w naszym maksach jest możliwy i bezpieczny. Producent trochę nas olał, może by to nadrobić?
tu jest gość co sprzedaje
http://www.chromowane.com.pl/2831,bagaznik-relingi-dachowe-ford-s-max-czarne.html
może wypowie się ktoś kto miał z tym do czynienia albo widział jak to wygląda na żywo
ja nie widziałem ale zastanawiam się po co ?.
Jeśli dla ozdoby - to raczej wątpliwa ozdoba...
Jeśli dla montażu bagażnika dachowego to w mojej ocenie lepiej zamontować dedykowany bagażnik mocując go w otwory fabryczne (zresztą te same w które zamocowany jest zapewne tel reling)
Piotr.
To jest atrapa. Do czego Ci relingi skoro masz dedykowane punkty mocowania?
Relingi są praktyczniejsze :)
Daro7404 02-06-2016, 12:11 Jeżeli były by to relingi jak w Galaxy czyli takie ledwo widoczne, srebrne, to można by się było zastanawiać, ale te wydanie jest na aucie po prostu brzydkie.
Nie są najładniejsze, ciekawe czy z właśnie z galaxy nie podejdą albo z nowego maxa
Jeśli traktować to jako tuning wizualny to może i ma to sens (chociaż akurat te wskazane są brzydkie) ale z praktycznego punktu widzenia to bezsens bo nie dość, że nic na tym nie zyskujesz to jeszcze tracisz długość użytkową na której montujesz bagażnik bazowy bo przecież nie będzie niczego montował za 2 punktem mocowania.
Wskazane są przykładem, nie najładniejszym, zintegrowane dużo lepiej by wyglądały.
Teoretycznie można przymocować inwazyjnie trzecie miejsce mocowania.
woro_woro 02-06-2016, 15:54 Do szklanego dachu bym nie ryzykował. Do blaszanego, czemu nie. Ale pomysł żeby wiercić dziury z tyłu dachu uważam za pomylony. Z kolei zostawić tak stopę relingu opartą o dach ... Też słabo.
Zastanawiam się w czym takie relingi będą lepsze od belek poprzecznych. Zauważ jeszcze, że cokolwiek do tego relingu przymocujesz dopiero "za" punktem montażowym.
marlon7676 02-06-2016, 17:14 [QUOTE=woro_woro;2605485]Do szklanego dachu bym nie ryzykował. Do blaszanego, czemu nie. Ale pomysł żeby wiercić dziury z tyłu dachu uważam za pomylony. Z kolei zostawić tak stopę relingu opartą o dach ... Też słabo.
Witam , nie wiem jak w Maxie ale ja dokładałem u siebie relingi i nic nie musiałem wiercić pod listwą maskującą były fabryczne otwory oczywiście zaślepione korkami i zasmarowane. Wystarczyło tylko podważyć ową listwę ,dociąć tapeciakiem na wymiar ,wydłubać korki i przykręcić :619:
Pewnie w focusie fabrycznie tak przygotowali, że jest możliwość założenia w maxie nie wiem co się znajduje pod listwami dachowymi :)
marlon7676 03-06-2016, 13:00 Pewnie w focusie fabrycznie tak przygotowali, że jest możliwość założenia w maxie nie wiem co się znajduje pod listwami dachowymi :)
Ja też nie wiedziałem dopóki nie sprawdziłem :one: byłem przygotowany na wiercenie a tu taka miła niespodzianka :619:
Focusy występowały jednak w wersji z relingami i zapewne wszystkie, niezależnie od opcji (z relingami lub bez) miały tą samą "budę", z tymi samymi otworami technologicznymi, etc. - tyle, że (w tym wypadku) przy braku relingów - fabrycznie zaślepionymi.
W S-maxach relingi fabryczne nie występowały więc i otwory byłyby nie na miejscu (nikt u producenta nie marnuje czasu i pieniędzy na dodatkowe otwory, dla których nie przewidziano pierwotnie jakiejś funkcji)...
...choć to tylko moje domniemanie, nigdy nie dłubałem w dachu w poszukiwaniu dodatkowych otworów
Czy ktoś sprawdzał, albo wie co się znajduje pod tymi listwami w smax?
Tapatalk from Moto G
poised co przedstawiasz na załączonych zdjęciach?
Jak to co? Sweetfocie w lustrze. Tylko dziubka brak:P
Tam jest zgrzew połaci dachu i nadokienników do klatki karoserii.
Listwy dachowe smax
Tapatalk from Moto G
Przepraszam, za nic nie wnoszący post powyżej:oops:
Przeglądałem zdjęcia, wskazówek czego dotyczą szukałem pod zdjęciami. Po wysłaniu wiadomości zauważyłem tekst i miałem skasować wiadomość, ale zostałem "oderwany" od komputera.
poised zdjęcia proszę zmniejszyć :)
Jak to co? Sweetfocie w lustrze. Tylko dziubka brak:P
Tam jest zgrzew połaci dachu i nadokienników do klatki karoserii.
Pytam bardziej pod katem czy nie można zamiast nich dać relingi zintegrowane np z galaxy
Kilka dni temu natrafiłem na post w ogóle nie związany z relingami kolegi eclipse, po krótkiej wymianie wiadomości, okazało się że ma zamontowane relingi w swoim s-maxie (bez panoramy) od mondeo mk4.
Może się nie pogniewa za zdjęcie z jego galerii :)
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?pictureid=7941&albumid=526&dl=1478093978&thumb=1
http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?pictureid=7949&albumid=526&dl=1478187748&thumb=1
Widać tam mocowanie do wewnątrz od listew maskujących zgrzewy dachu.
Z dachem panoramicznym to nie przejdzie, mocowanie było by już w szybie:569:
Pogrzebałem jeszcze trochę po necie i przyszła mi na myśl jedna koncepcja odnośnie dachów z panoramą.
Pierwsza to relingi z galaxy mk3, te zintegrowane (niskie)
Po drugie listwy na przesuwne belki z mk3
http://www.cubik.pl/allegro/belki/green/green-valley-bagaznik-belki-na-listwy-profilT4.jpg
po zdjęciu wydaja się tej samej szerokości co listwy w s-maxie, ale to jest jeszcze do sprawdzenia
U mnie identyczne są listwy
Bump: Mam belki przesuwne ori
Ale Ty masz galaxy :) pytanie czy to podejdzie do s-maxa
Czemu miałoby nie podejść skoro relingi takie same. Same belki też mają regulację szerokości
Mógłbyś zmierzyć szerokość tych listew? :)
woro_woro 04-11-2016, 07:23 Pytanie ogólne: Dlaczego relingi są lepsze od belek poprzecznych? W poprzednim kombi mialem relingi, teraz używam belek. Dla mnie wsio rawno.
Po pierwsze i to jest moje zdanie :) lepiej wyglądają
a po drugie lepsze jest rozłożenie masy na dachu, np boxa
Co do wyglądu to kwestia gustu. A co do masy - uważasz, że fabrycznie miejsca montażowe powodują złe rozłożenie masy?
Są węższe (bliżej siebie) niż możliwości ustawienia belek przy relingach
Wysłane z mojego Moto G przy użyciu Tapatalka
Przy dużym boxe ma to znaczenie
Wysłane z mojego Moto G przy użyciu Tapatalka
Czy duży czy mały boks to chyba nie ma znaczenia bo i tak maks. obciążenie np. w przypadku Thule (niezależnie czy bagażnik bazowy bez czy z relingami) wynosi 75 kg.
To prawda, że ale mocowanie do dachu masz bardziej rozłożone, środek ciężkości masz przez to niżej.
Ok dyskusja w stylu po co mi koła 18' skoro na 16' tez da się jeździć. Można ale na 18 lepiej wygląda :)
Wysłane z mojego Moto G przy użyciu Tapatalka
woro_woro 04-11-2016, 17:47 Jak miałem relingi, to widziałem gdzie są mocowane do dachu. To w tych miejscach działa na dach ciężar bagażnika. Jeśli mówisz o równomiernym rozłożeniu ciężaru zakładam, ze masz na myśli miejsca do tego nie przewidziane przez producenta...
eclipse pisał że montował relingi w wzmocnieniach dachu, sugerując że to miejsca pod właśnie relingi
Czy duży czy mały boks to chyba nie ma znaczenia
w przypadku Thule (niezależnie czy bagażnik bazowy bez czy z relingami) wynosi 75 kg.
A kto powiedział że mają być belki THUELE ?...http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1921454&postcount=2
tomybb11 24-03-2025, 00:26 Witam,
Temat trochę stary ale może coś się wyjaśniło w kwestii montażu relingów w
s-maxie mk1? Przymierzam się do kupna takiego auta jednak dla mnie priorytet to właśnie relingi (konieczność przewożenia długich przedmiotów, rozstaw gdzie są otwory fabrycznych do belek poprzecznych w s-maxie dla moich potrzeb jest zbyt mały, potrzebuje aby belki można było zamontować na większej odległości), idealne byłyby relingi takie jak w mondeo mk3... Ktoś wcześniej takie zamontował - można prosić o więcej szczegółów do takiej operacji? Z czym się to wiąże? Albo jeśli nie te to jaka alternatywa?
jaka alternatywa? Np. Ford Galaxy. Będziesz mógł wozić również dłuższe przedmioty w środku.
|