Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Weryfikacja remontu generalnego silnika ecoboost 1.6 150 KM


gormon
06-06-2016, 23:58
Witam serdecznie,
Silnik 1,6 ecoboost 150 KM miał generalkę (po 170 tys, przegrzany silnik - panewki, skrócenie główek wału korbowego, ponowne umiejscowienie i osadzenie dwumasy z silnikiem, wymiana piersieni, regeracja turbo, sprzegła, dwumasy, głowica planowanie, rozrząd, koło zmiennej geometrii, przewody do układu chłodzenia). Po wstępnej weryfikacji innego mechanika (nie ASO) wykryto kilka podejrzeń:
1. Olej tryska dość obficie przy uniesionym lekko bagnecie - Czy to jest prawidłowy objaw w ecoboostach (podobno tak bo jest to orignalna konstrukcja ) ? Jedni w ASO twierdzą ze tak drudzy nie :(. Proszę o wypowiedzenie się osób które znają zagadnienie albo mogą sprawdzić empirycznie w/w efekt w swoich foczkach.
2. Czy jest możliwy dodatkowy słyszalny stuk (jakaś spreżyna) gdzie w okolicach walu korbowego przy obr wiekszych niz 2000, który znowu na specyficzną konstrukcję zwieksza ciśnienie oleju ?
3. Czy rozrząd po wymianie zaadaptuje się samoczynnie ? tzn wskazania rzeczywiste będą powoli się zbliżać do wskazań docelowych.
4. Czy spalanie może spaść bo potrzebne jest docieranie - na razie jest to 10 l na 100 km przy spokojnej jedzie na trasie 70-90 km/h ?
5. Rozgrzany silnik bez gazu nie zapali - trzeba dołożyć gazu, na wolnych obrotach czuć lekkie szarpanie - zabrudzona przepustnica ?

Bardzo dziękuję z góry za odp. Zaznaczam nie jest właścicielem a potencjalnym kupcem.

Thombike
07-06-2016, 05:31
No to po koleji..choć zawsze podkreslam - expertem nie jestem. Krótko:

1. Nie jestem pewien ale to raczej nie jest normalne.
2. Nie. To odgłos, którego na pewno być nie powinno.
3. Nie. No proszę bez jaj... i o jakie wskazania chodzi?
4. Nie. Szczególnie taka wartość wskazuje na coś nienormalnego. 10l/100km to ten silnik spali jak bedziesz jeździł non stop 140 ale nie przy 70/90km/h.
5. NIe wiem ale na pewno nie jest to problem przepustnicy. Silniki na wtryskach sterowanych komputerowo, i przy rozruchu i nawet w trakcie jazdy poniżej pewnych obrotów, bez dotykania pedału gazu otrzymują pewną dawkę paliwa. Przy rozruchu - taką by silnik zapalił i mógł pracowac na obrotach biegu jałowego.

Jak na moje - ktoś rzeźbe przy tym remoncie odwalił i to grubą. Niektóre rzeczy, jakie opisujesz wskazują na źle ustawiony rozrząd, inne na partactwo...raczej bym tym nie jeździł, przed ponownym rozebraniem i złozeniem jak nalezy...ew...kupił nowy silnik...

salom
07-06-2016, 05:54
Całkowicie zgadzam się z Kolegą wyżej, a Ty potencjalny kupcze, omijaj ten pojazd szerokim łukiem, nie wiem ile byś zapłacił, ale zaraz wpakujesz w niego drugie tyle, albo i wiecej.

Fulara
07-06-2016, 06:51
omijaj to auto szerokim łukiem

edmun
07-06-2016, 09:14
Bez kolejnego kosztownego remontu, raczej nie do kupienia.
Wszystkie objawy które wymieniłeś powyżej nie nakładają się na normalną pracę EcoBoosta

gormon
07-06-2016, 12:02
Mam jeszcze cały czas możliwość reklamacji za nim go wogolę kupię (jeśli wogóle go kupie :)).
Czyli uważacie w pierwszej kolejności do sprawdzenia rozrząd (całkiem nowy) a dokladniej jego kalibracja - on powinien wpłynąć na pewno pkt 3. Myślicie że w innych punktach też może pomoć ? Co innego waszym zdaniem powinienem zareklamować ?

Fulara
07-06-2016, 12:09
olej go

Szymon_Zy
07-06-2016, 12:10
Za darmo Ci go dają? Daj spokój bo pójdziesz w koszty. Prześpij się, zastanów ... nie napalaj bo się przejedziesz. Pogadaj z żoną, teściową etc. ;-)
Koledzy dobrze radzą - będziesz sobie w brodę pluł jak coś będzie nie tak.

Fulara
07-06-2016, 12:21
a będzie, a to nie jest prosty zetec do naprawy

gormon
07-06-2016, 12:34
Dziekuję za odpowiedz w sumie macie rację ale jeśli to ja byłbym juz włascicielem i byłbym juz po tej naprawie - miałbym ten sam pytania do Was (bez względu na to czy jest tu jakiś zakup czy nie)

salom
07-06-2016, 12:52
Gdybyś go zakupił, to pytań miałbyś dużo więcej, a tak to Koledzy zaoszczędzili Ci kasy, stresu, nieprzespanych nocy.Poszukaj innego Jest tu na Forum czesław 555, on sprowadza niezłe samochody z zachodu, jaeszcze nie czytałem aby ktoś, komu sprowadzil narzekał na niego.

dell47
07-06-2016, 12:53
A może to jednak twoje auto?

salom
07-06-2016, 13:58
I wstydzisz sie przyznac że kupiłeś taką padakę.

Fulara
07-06-2016, 14:17
dobra jak kupiłeś to jeszcze raz od początku, co sie dzieje

Thombike
07-06-2016, 15:04
Rozrżad jak rozrzad, ale te stuki czy co tam z okolicy wału to raczej dużo grubszy problem - panewki lub w ogóle slzif wału byl, wiec na slepo moge strzelić, że za góra 3 miesiące calosć sie rozpadnie :) Szukaj czegos bardziej ludzkiego.

gormon
07-06-2016, 16:06
Czy uważacie że naprawa panewek i regulacja korbowodu polegająca na zmiejszeniu główek (szlifowanie) jest niewłaściwa ? Czy wymiana pierścieni ? Czy w tych silnikach caly blok zawsze powinien być wymieniany bo każda inna ingerencja kończy się niepowodzeniem ? Rownież niepokojące było odkształcenie miejsca styku silnika i sprzegła / dwumasy (musiała być specjalnie dopasowywana). Poza tym rzeczy które mają prawo się zużyć:
- rozrząd
- turbina (regeneracja)
- sprzegło (regeneracja)
- głowica / planowanie
- koło zmiennej geometrii (uzywana)
- przeputnica
Silnik przegrzany i zagotowany na autostradzie - dwie rzeczy poszły uszczelnienie głowicy i jeden z przewodów z układu chłodzącego.

a4tech
07-06-2016, 16:21
Czy uważacie że naprawa panewek i regulacja korbowodu polegająca na zmiejszeniu główek (szlifowanie) jest niewłaściwa ? Czy wymiana pierścieni ? Czy w tych silnikach caly blok zawsze powinien być wymieniany bo każda inna ingerencja kończy się niepowodzeniem ? Rownież niepokojące było odkształcenie miejsca styku silnika i sprzegła / dwumasy (musiała być specjalnie dopasowywana). Poza tym rzeczy które mają prawo się zużyć:
- rozrząd
- turbina (regeneracja)
- sprzegło (regeneracja)
- głowica / planowanie
- koło zmiennej geometrii (uzywana)
- przeputnica
Silnik przegrzany i zagotowany na autostradzie - dwie rzeczy poszły uszczelnienie głowicy i jeden z przewodów z układu chłodzącego.

Pomijając temat i Twoje pytania.

Jak doszło do przegrzania silnika ? Jaka prędkość ? Jak długo jechałeś z daną prędkością ?

gormon
07-06-2016, 16:31
Na to pytanie nie jestem w stanie odpowiedziec gdyz nie mam kontaktu z osoba w tym czasie kierującą - predkość raczej spora była i raczej był to efekt gwałtowny bo wiele elementów silnika zostały po prostu rozstopionych. Została podjęta decyzja o naprawie a nie o wymianie. Zaznaczę że przedtym (tzn 170 tys km ) samochód nie miał zadnego problemu - tylko wymiany okresowe. Zaznaczę że przy tym przebiegu to nie oddosobniony przypadek - podbnego zjawisko z tym samym przebiegiem ale rok starsze miało ten sam efekt.

cezarg1410
07-06-2016, 16:35
Dopasowywana dwumase?.... Co tam się musiało dziać...
Cóż ja tak jak inni podejrzewam że już to auto kupiłeś. I uważam że tu jedyna opcja naprawy to wymiana CAŁEGO KOMPLETNEGO bloku na drugi sprawny

gormon
07-06-2016, 16:35
ASO sprzedaje tylko cały dól w cenie około 6000 zł - nie ma oficjalnie w cenniku opcji np na zakup samych panewek . Moze to jakiś znak a może to jednak celowe aby więcej zarobić.

cezarg1410
07-06-2016, 16:38
Kup. Gotowy używany silnik z jakiegoś rozbitka. Przełożyć i jeździć. Jedyna. Opcja

gormon
07-06-2016, 16:42
Proszę o skupienie się na samej weryfikaccji naprawy, metodach jeszcze ewentualnego sprawdzenia , konstruktywnych komentarzach przy zastanej sytuacji. Zaznaczę że cały silnik jest na gwarancji takze cały czas można go reklamować tylko trzeba wiedzieć CO i JAK (tzn mieć ARGUMENTY).

nabuchodonozor
07-06-2016, 17:11
Proszę o skupienie się na samej weryfikaccji naprawy, metodach jeszcze ewentualnego sprawdzenia , konstruktywnych komentarzach przy zastanej sytuacji. Zaznaczę że cały silnik jest na gwarancji takze cały czas można go reklamować tylko trzeba wiedzieć CO i JAK (tzn mieć ARGUMENTY).

Kolego, z naprawą samochodu jest jak z leczeniem chorego, można leczyć, leczyć, leczyć i nie wyleczyć bo to przewlekła choroba będzie...
a argumenty to może Ci dostarczyć tylko zaufany warsztat jak rozbierze motor.
Z opisu świta mi , że to był identyczny przypadek jak u mnie, tylko , że ja kupiłem silnik z gwarancją i nie leczyłem "trupa", bo po rozmowach z kilkoma fachowcami skóra na doopie mi się zmarszczyła i wolałem nie ryzykować, widzę jednak, że są "druciarze" co lubią swoją robotę...

Thombike
07-06-2016, 17:42
Co do wału. Główki wałów w nowoczesnych silnikach sa utwardzone powierzchniowo. Nawet tak szanowana i robiąca na ogół solidne motory firma jak BMW stosuje ta metode bo jest tańsza. jest tez jednorazowa. Co za tym idzie - szlif usuwa tą powierzchnie utwardzona i wał od tego momentu nadaje się najczęsciej na szrot a nie od dalszej pracy. Jak czytam dalej to...tak, utwierdzm sie w przekoanniu, ze kupiłeś ten szmelc i włosy z głowy rwiesz co dalej. A dalej jest tylko wymiana motoru. To co dalej napisane..o dopasowywaniu dwumasy, roztopieniu silnika...no...sory to nie był remont - to była reanimacja trupa.

zombie6
07-06-2016, 17:49
A silnik był przynajmniej wcześniej chipowany czy seria tak padła nieładnie ?

gormon
07-06-2016, 18:34
Silnik nie był chipowany - po reklamacji / rozmowie z mechanikiem okazuje się że wg mechanika:
- stuk przy 2000 obr i więcej pochodzący najprawdopodobniej z okolic układu korbowego i problemy z zapalaniem i nierówną pracą na rozgrzanym silniku ustąpił po przez rozebranie, ponowne wyczyszczenie (ciekawe czy wczesniej ono nastapilo) i kalibrację punktu zero przepustnicy
- rozrząd został skorygowany do wartości 0,5 (niby tolerancja 6, czyli wzorowo tylko kto jest w stanie to sprawdzic)
- silnik przechodzi obecnie adaptację / dostrajanie komputerowe - wyjazd z komputerem i na biezaco weryfikacja parametrow plus jej adapacja

Teraz głowny problem to tryskajacy olej przy lekko podniesionym bagnecie (wskazujący przy zwykłym silniku zbyt wysoki cisnienie ). Bardzo znany niezalezny warsztat Forda twierdzi ze jest to normalne w dwoch ASO nie do konca nie wiedzą. Czy to poprostu wina zanieczysczonej odmy ?

Niestety nie jestem mechanikem / specjalista w tych tematach. Thombike (bardzo dziekuję za cenną informację):
Wał był w jakiś sposób ponownie utwardzany niestety było to trudne słowo ktore nie jestem w stanie powtórzyć - osi... Nie wiem jaka jest wytrzymałość takiej naprawy - muszę się dowiedzieć na czym ona tak naprawdę polegała.

Bump: Czy wymiana rozrządu w ecoboost tro prosta sprawa? Czy oprócz blokad wymaga jakieś innego sprzętu specjalistycznego bez którego nie jest się w stanie prawidłowo wymienić rozrząd a dokładnie ustawić? ASO twierdzi ze blokady wystarczą niezalezny ze trzeba specjalistyczny sprzet.

tiga1916
07-06-2016, 19:18
na 99% blok jest już zwichrowany od temperatury, mierzyliście ciśnienie w cylindrach?.

Thombike
07-06-2016, 19:27
Generalnie to pewnie cyjanowanie było zrobione. pytanie czy było tez wywazanie i masa innych rzeczy, które nalezy zrobić. Tak czy inaczej...pewniejsze jest jednak wymienieni całości na nowe niż rzexbienie w slzify itp. Dlaczego? Ok, jesli np. zlecasz wyspecjalizowanej firmie wyonanie szlifu, utwardzania, wyważenia itp, czyli kompletną regenerację to praktycznie niemal gwarantowane jest, że bedzie ok..ale nie tanio. Natomiast warsztaty, nawet ASO zlecają to często firmom zewnętrznym, gdzie wyznacznikiem jest niska cena a nie wysoka jakośc. Ah i co ważniejsze...po takiej operacji nieco zmieniaja się wymiary, co za tym idzie, niem ozna zastosować nominalnych panewek...a to najczęstszy błąd. nie iwem czy jestes obecny przy tych operacjach, które to niby Ci wykonują ale...ciekawe, czy po prostu nie zalali motodoctora, zeby uciszyć cholerstwo zdradzające partanine :)

Co do rozrzadu...w większosci, czyli jakiś 100% silników na konkretnych elementach, w tym wale i kołach wałków rozrzadu sa bardzo konkretnie zaznaczone miejsca i ustawienia poszczególnych elementów. Nie iwem, jakie specjalistyczne narzedzia trzeba do wymiany rozrzadu, bo znam kilka osób, które robiły to wiele razy na parkingu pod blokiem... od wymiany do wymiany :) Ale cóż, moze Ford używa w Ecoboostach jaiejś tajemnej kosmicznej technologii, o której nikt nie śłyszał. Ale najczesciej...sory ale to pier...e cwaniaków, którzy chcą za pomoca takiego triku zedrzeć dobra kase z laika. Ale expertem nie jestem.

salom
07-06-2016, 19:38
Wytryskiwanie oleju na wolnych obrotach przez rurkę po wyjęciu miarki, świadczy o bardzo dużym przedmuchu do skrzyni korbowej poprzez lużne pierścienie, lużne tłoki, oraz wytarte tuleje cylindrowe.
Zobacz ile oleju masz pod wkładem filtra powietrza.

cezarg1410
07-06-2016, 20:12
Jako ciekawostkę podam fakt, że kiedyś przejechałem Seatem Ibizą 1.9 tdi z taką prędkością przez próg zwalniający, że wyskoczyła mi miarka oleju z rurki. Przejechałem tak kilka kilometrów zanim się zorientowałem, że coś jest nie tak, a zorientowałem się jak mi na dziurach zaczęło coś tłuc pod maską.
Oleju z rurki nie wypchnęło nawet grama.
Dla mnie ten twój silnik po remoncie to nadający się na przetop złom.

salom
07-06-2016, 20:34
Dlatego nie wybiło ani grama oleju, bo są dwie wersje zamocowania rurki bagnetu oleju.
Pierwsza, to rurka zamocowana w boku bloku silnika, a w misce olejowej jest goły bagnet, który sięga swym końcem 1 cm od dna miski olejowej
Druga wersja, to trochę grubsza rurka osłonowa bagnetu, zamocowana też w boku bloku silnika, ale rurka sięga prawie do dna miski olejowej, w niej jest bagnet.
Z takiej wersji nie zobaczysz ani dymku z rurki, i możesz jechać z wyjetym bagnetem. To tyle, kto chce niech wierzy, a kto ma inne zdanie, jego sprawa.

cezarg1410
07-06-2016, 20:59
To tyle, kto chce niech wierzy, a kto ma inne zdanie, jego sprawa.
Luz bez spiny nie pomyślałem o tym w takim razie dzięki za wyprowadzenie z błędu.

zombie6
08-06-2016, 09:53
Zaznaczę że przedtym (tzn 170 tys km ) samochód nie miał zadnego problemu - tylko wymiany okresowe. Zaznaczę że przy tym przebiegu to nie oddosobniony przypadek - podbnego zjawisko z tym samym przebiegiem ale rok starsze miało ten sam efekt.

To by sugerowało, że chipowane na ok. 210 KM kończą się przy ok. 130.000 km (kolega schraczek), a seryjne w okolicach 170.000 km, przy założeniu oczywiście, że są ostro eksploatowane :diabelek:

Jeszcze jedno pytanie: jeździł na oleju 5W30 czy 5W20 ?

Fulara
08-06-2016, 10:02
no, to za 5 lat zywotność silnika to bedzie z katowic nad morze i nazot i złomowanie

zombie6
08-06-2016, 10:10
https://www.youtube.com/watch?v=GVolRYSkHlc - tak to wyglądało ?

boncio
08-06-2016, 14:07
chipowane na ok. 210 KM kończą się przy ok. 130.000 km Ford daje 150 tys. km gwarancji na Fiestę ST200/290Nm (215KM/320Nm w overbooście). A STka chyba nikt nie używa delikatnie.

cezarg1410
08-06-2016, 15:40
Po 1 to ludzie leją 5W-20 o zgrozo do tych silników gdzie jak dla mnie musi być chociaż 5W-40 do wysilonego silnika ( Fulara wypowiedz się zdaje się że ekspercisz na forum w olejach).
Po 2 wymieniają je co 20 tysięcy.
Po 3 silnik jest bądź co bądź wysilony.

Więc jak da mu się w kichę to jak ma to wytrzymać? Zalać 5W-40, zmieniać co 10 tysięcy i jestem pewien, że się rozpadnie co najmniej 100 tysięcy później.

gormon
08-06-2016, 16:07
Wracając do tematu cały silnik / blok trafił poprzednio do zakładu specjalizującego się w renowacji / kalibracji / szlifowaniu / utwardzaniu / osiowaniu wału / panewek itd. ale chyba to marna pociecha .... bo to może wydłuży żywot tego silnika ale nie na długo.

Czyli DEFINITYWNIE tryskający olej z lekko podniesionym bagnetem nie jest PRAWIDLOWYM objawem w tak oryginalnej konstrukcji jak ecoboost ?

zombie6
08-06-2016, 16:20
Więc jak da mu się w kichę to jak ma to wytrzymać? Zalać 5W-40, zmieniać co 10 tysięcy i jestem pewien, że się rozpadnie co najmniej 100 tysięcy później.

Nie można lać 5W40 do ecoboosta, był już jeden mądry, który lał 10W60 z opłakanym skutkiem.

irosz
08-06-2016, 16:44
Jak pytałem w ASO to cały słupek do ecoboost-a 1.0 to koszt 7tyś. To chyba nie jest wygórowana kwota. ASO twierdzi że cena dlatego jest taka ponieważ serwis nie przewiduje naprawy silnika tylko wymianę.

cezarg1410
08-06-2016, 17:24
Nie można lać 5W40 do ecoboosta, był już jeden mądry, który lał 10W60 z opłakanym skutkiem.

Niby dlaczego nie można?
Kolego gormon blok przegrany w tak mocny sposób musiał się odksztalcic to nie ma siły i moim zdaniem nie kwalifikuje się on do dalszego użytku.
Fajnie by było gdyby wypowiedział się właściciel 1.6 eb co z tym tryskajacym olejem.

zombie6
08-06-2016, 17:52
Dlatego, że nie jest przewidziany przez Forda do tego motoru, do 1.0 można lać tylko 5W20. Ciasne pasowanie, specyficzne kanały olejowe, jak najszybsze smarowanie turbiny na zimnym silniku itd. - dlatego.

tiga1916
08-06-2016, 18:04
na 10w60 to ja audi 80 jeździłem.

cezarg1410
08-06-2016, 18:05
Okej są to jakieś argumenty.

Wniosek prosty: tymi autami nie można jeździć szybko :)

zombie6
08-06-2016, 18:10
W takim razie ST i RS-em można jeździć 90 km/h ? :lol: Najlepsze jest to, że ludzie robią 1.6 EB na 270 KM i jakąś chwilę już jeżdżą :lol:
Pewnie nie można za długo jechać na maksa (pytanie co to znaczy za długo ?), ale do mnie to nie przemawia, bo robiłem wolnossakami trasy po 1000 km na pełnym bucie i nie było żadnych problemów też na 5W30.

skylla1
08-06-2016, 18:22
Niektórzy są nadal mentalnie w epoce MK1 albo jeszcze Escorta i nie zauważyli żadnych zmian. A nawet jak je zauważyli, to się ich panicznie boją, bo są to na pewno zmiany na gorsze ... No i wiadomo, że każdy mechanik po zawodówce ukończonej 20 lat temu wie lepiej od producenta jaki lać olej, co ile go zmieniać, itd. itd. :-)

Thombike
08-06-2016, 18:23
Heh...spece widzę ale chyba nikt nie wie co włąściwie pisze, gdy wpisuje te magiczne 5W-20 itp. No to krótko:
0,5,10,15 itd. oznacza gestośc oleju. Parametr istotny z punktu widzenia zapotrzebowania na szybki dopływ smarowidła do elementów w niskich temperaturach. Im niższa cyfra tym rzadszyy olej, tym łatwiej dociera do elementów w niskich temperaturach. oczywiscie w wyzszych jeszcze łatwiej. Więc do silników z turbosprężarkami raczej zaleca sie stosowanie tych z wartoscią 0 lub 5.
Druga cyfra, czyli 20,40,50 itp. oznacza lepkość. Im wyższa wartośc tym wyższa lepkość a co za tym idzie, tym lepiej olej sprawuje sie w wysokich temperaturach lub wysilonych silnikach. i to tyle. Jak ktoś mówi, że nie wolno lać do silnika wysilonego oleju 5W-40 a wyąłcznie 5W-20 to...nie bardzo jestem pewien, czy ktos taki wie co mówi...ale chyba nie bardzo. Bo 20 to dośc niska klasa lepkościowa, co za tym idzie, olej podatny na zerwanie filmu przy wiekszym wysileniu silnika i wysokich temperaturach...spasowanie nie ma tu nic do rzeczy. Oczywiscie, nie oznacza to, że skoro tak to najlepiej lat 0W-60 (o ile sie taki znajdzie), bo np. duzo jeździmy. Olej o zbyt wysokiej klasie lepkosciowej, choćby nie wiem jak rzadki, nie pozwoli na utworzenie prawidłowego filmu olejowego i efekt wtedy moze być gorszy.
Więc...olej dobieramy na podstawie tego co podaje producent ale też z uwzględnieniem tego jak eksploatujemy nasze auto. jeśli czesto lub wyłącznie jeździmy po mieście, robimy małe przebiegi ale intensywne to nalezy raczej wybrac olej rzadki ale o nieco wyzszej klasie lepkościowej. Jesli autem jeździmy wyłacznie wycieczki i dłuzsze trasy, do tego nie nalezymy do osób wbijających pedał gazu w podłoge przy każdej okazji, wtedy wystarczy to co zaleca producent. Chocby dlatego, że producent własnie taką eksploatacje przewiduje, mieszaną i spokojną.
Jesli śmigamy z pedałem w podłodze niezależnie od tego na jakiej drodze się znajdujemy wtedy klasa lepkościowa tez powinna być odpowiednio wyższa, szczególnie gdy jeździmy dużo. I tyle.

skylla1
08-06-2016, 18:28
Tia, a Ford specjalnie zaleca zły olej aby po kilku latach wszystkie ecoboosty padły. Przecież w epoce internetu nikt tego nie zauważy i nie wpłynie to w żaden sposób na renomę firmy i jej sprzedaż ;-).

Thombike
08-06-2016, 18:56
Jak napisałem - producenci przewidują uzytkowanie pojazdu a tym samym silnika w sposób dość zrównoważony. WNajczęsciej w mieszanym cyklu o bardzo średnich przebiegach i w granicach dopuszczanych przepisami, w tym ograniczeniami prędkości. Generalnie, bardzo spokojny. To, ze producent podaje taki i owe przyspieszenie i prędkośc maksymalną nie znaczy, że przewiduje, iż użytkownik bedzie najczęsciej własnie korzystał z tych parametrów, czyli rozpedzał sie maksymalnie szybko i do maksymalnych prędkosci i tak bedzie pałował na odcięciu na kazdym biegu w każdej możliwej sytuacji. A przy takich motorkach jak dziś, to już naprawdę niewiele trzeba by je zamordowac taką własnie jazdą. Gdyby było inaczej to np. do driftu nikt by nie ładował sie w koszta pakowania silników V6 i V8 tylko ładowałby 1l EB, stunikngował do kosmicznych wartosci i tak śmigał. No i nikt nie broni, ale wymiana silnika co przejazd to raczej słaby biznes :D

cezarg1410
08-06-2016, 20:36
W takim razie ST i RS-em można jeździć 90 km/h.
RS-em (zwłaszcza generacji 2 gdzie był silnik 2.5 litra) na pewno nie. Natomiast nie powiesz mi, że 1.6 EB jest stworzony do pałowania, bo nie jest i kończy się to tak jak w przypadku tu opisywanym.

Niektórzy są nadal mentalnie w epoce MK1 albo jeszcze Escorta i nie zauważyli żadnych zmian.
Rozumiem, że Twoja niezwykle cięta riposta była skierowana do mnie więc zauważ bystrzacho, że mam w podpisie Focusa mk3 ( a temat (o kurczę!!) również jest o mk3).

Jak ktoś mówi, że nie wolno lać do silnika wysilonego oleju 5W-40 a wyąłcznie 5W-20 to...nie bardzo jestem pewien, czy ktos taki wie co mówi...ale chyba nie bardzo.
Dzięki wielkie za merytoryczną wypowiedź. Piwo.


Śmieszne jest jak dużo ludzi na tym forum posiada kompleks: "To co mam jest najlepsze i nie ma prawa się zepsuć i ****"

pjetrucha
08-06-2016, 20:40
A tak czysto teoretycznie to co z 1.6 jest nie tak że nie można nim pałować a co było z 2.5 że można?

Thombike
08-06-2016, 20:47
Hmmm...pałować można każdy silnik. Kwestią jest tylko nie czy a raczej jak długo :D

skylla1
08-06-2016, 21:36
Robiłeś jakieś badania, albo chociaż czytałeś o nich i dasz wiarygodny link, czy tak sobie fantazjujesz?

Fulara
08-06-2016, 22:59
ja wam powiem tyle, macie te swoje down sajzingi, bi turba itp. tylko mi nie wyjeżdżajcie, ze 1,6 to nie dołj sazing. ja w mk1 180 koni nie mam.

to raz. dwa, zobaczycie za dwa trzy lata jak będziecie padac jak muchy. był taki wątek, zapytano mnie o badania. badania już wychodzą.

trzy, 5w-20 a 5w-50 roznia się lepkoscia tak, ale hths jest nieubłagany.
wlanie do wąskich kanalikow 5w-50 albo 10w-60 to po prostu zabójstwo przy autostradowej jeździe bo po prostu nie ma takiego przepłytu i smarowania jakie powinno być.

to tak jak przy seksie, po co ci mega gruba prezerwatywa.... jak smarowanie niet...

a moja rada dla przyszłych uzytkownikow kosmicznych wynalazkow: kupujcie nowe, planujcie trasę zakopane: łeba i nazot i praktycznie szykujcie się na remont silnika, do tego się to sprowadza. jak telefon. 2 lata i kosz.

Thombike
09-06-2016, 05:33
Robiłeś jakieś badania, albo chociaż czytałeś o nich i dasz wiarygodny link, czy tak sobie fantazjujesz?
To pytanie do mnie?
Jesli tak to krótka odpowiedź. Miałem służbowe - Polonezy, Lanosy, Seaty Leony. jeździłem wieloma róznymi samochodami, niektórymi sporo i całkiem długo. Porównanie jest dosc proste.
Słóżbowy Lanos 1,4 z 75KM w LPG po 10 latach i przebiegu 230tys.km nadal jeździ a najlepsze, że wydyma Twojego MK3 1.0EB 125KM na kazdych światłach :D Dajmi swoje EB na...miesiac...gwarantuje, że nie przezyje dłuzej eksploatacji w stylu jaką Lanos musiał znosić codziennie :) Dlaczego? Bo Leony po 3 latach miały dosyć. Lanos nadal w firmie jeździ..pewnie dobija 300tysi. :D I tyle. poza tym...te MK3 1.0EB 125KM kompletnie nie jedzie...kompletnie! to auto muli sie jakby miało góra 80KM...Więc...masz inne auto? bo tylko z tym EB to bym sie pochlastał ;)

ciafka
09-06-2016, 07:16
No to niestety wychodzi na to, że Ford pozazdrościł VW wpadek z TFSI, i 1.6EB to też downsize specjalnej troski... Trochę szkoda, po wolnossącym 1.6, który osiągami na tory się nie nadawał, ale potrafi i pół melona najechać...
Ciekawe czy 1.5EB będzie lepszy? W sumie to nowy silnik, więc może od początku bardziej przemyślany pod kątem wysilonej pracy? Albo i odwrotnie - od początku zaprojektowany na 150kkm i złom? Się zobaczy - na razie zbyt świeży wynalazek, żeby mieć jakieś statystyki.

zombie6
09-06-2016, 07:16
te MK3 1.0EB 125KM kompletnie nie jedzie...kompletnie! to auto muli sie jakby miało góra 80KM...Więc...masz inne auto? bo tylko z tym EB to bym sie pochlastał ;)

Pierdoły opowiadasz, w stosunku do czego nie jedzie ? Bo w stosunku do wolnossącego 1.8 140 KM też w kompakcie to akurat jedzie....a już porównanie do Lanosa 1.4 jest żenujące....

Fulara
09-06-2016, 07:21
Ciafka,
niestety socjaliści z UE i nie tylko dbają o nas, o naszą pracę, o swoją Dup.. i do tego się to sprowadza. prosty i świeży przykład. amica. jak była polska, pralka wytrzymywała 15 lat bez naprawy - mam takową na wsi. W domu mam nową, 3 letnią. już miała jedną poważną naprawę za 300 zł ( notabene, miesiąc po gwarancji ). powód ? amica to już made in china. nie made in poland. tej części co mi padła, na allegro praktycznie nie kupisz do starszego modelu - bo się nie psuła. Do nowych, są praktycznie dziesiątki stron

to jest poprostu kpina i mam nadzieje, że ci ludzie kiedyś za to odpowiedzą

dell47
09-06-2016, 07:29
Hej, chyba się ktoś tutaj zapędził :027: czy temat to "co jest lepsze?" A co u autora tematu? Jedno mnie ciekawi. Skoro w którymś poście pisze, że silnik na gwarancji to o co właściwie chodzi?

zombie6
09-06-2016, 07:29
Natomiast nie powiesz mi, że 1.6 EB jest stworzony do pałowania, bo nie jest i kończy się to tak jak w przypadku tu opisywanym.


W takim razie Fiesta ST to służy do jazdy do Kościoła wg Ciebie ? Do pałowania nieustannego nie jest stworzony żaden silnik, no może poza Hondą wolnossącą być może, ale akurat dla 1.6 EB 200 km/h na VI-stym biegu nie robi żadnego wrażenia i nie czuć, że motor się męczy, więc nie ma co lamentować....

Bump: No to niestety wychodzi na to, że Ford pozazdrościł VW wpadek z TFSI, i 1.6EB to też downsize specjalnej troski...

Nie dramatyzujmy, jak to będzie regułą można zacząć płakać.

Fulara
09-06-2016, 07:33
Hej, chyba się ktoś tutaj zapędził :027: czy temat to "co jest lepsze?" A co u autora tematu? Jedno mnie ciekawi. Skoro w którymś poście pisze, że silnik na gwarancji to o co właściwie chodzi?
chodzi o to, że wysyp to będzie po gwarancji :D

pjetrucha
09-06-2016, 07:55
Ja dalej nie rozumiem czemu 2.5 305KM jest mniej wysilony według niektórych niż 1.6 150/180KM.

Fulara
09-06-2016, 07:58
mam kumpla co ma bmw 2,5 litra, bez turbo. 190 KM

silnik 18 letni, 300 coś tam tysięcy. chodzi jak zegarek, dwurzędówka, na sam dźwięk silnika niejednemu się libido podniesie... 305 KM niewysilony ? he he

cezarg1410
09-06-2016, 09:03
Ja nie mówię że 1.6 jest bardziej wysilone niż 2.5
Natomiast śmiem twierdzić że są zrobione z nieco innych materiałów.
Ponadto 1.6 eb to silnik dla ludu w którym przebiegi ponad 200 tysięcy nie będą niczym dziwnym. A 200 tysięcy w RSie? No ja takich nie widzialem.
I jak ktoś jedzie kilka godzin autostrada z prędkościami zbliżonymi do vmax to niestety ma prawo się to wysrac bo w porównaniu do starego 1.6 to jest jednak przepaść w mocy i niutonach.
Uprzedzajac kolejne zaczepliwe komenatarze: ja nie mówię 1.6 eb jest zły bo tak nie uważam. Prawdopodobnie gdyby mnie było na niego stać w chwili zakupu to kupiłbym 1.6 eb a nie tdci. Twierdzę tylko ze wychodzi na to że nie jest to silnik do długotrwałych jazd autostrada ż prędkością w okolicach vmax. I tyle.

P. S mam nadzieję że niektórzy z was ( zombie6) spróbują chociaż czytać ze zrozumieniem bo ja piszę o tym że uważam że rs 305 km bardziej się nadaje do palowania niż 1.6 eb a potem dostaje kordon zaczepek w stylu: " co ty opowiadasz że rs mniej wysilony."

skylla1
09-06-2016, 10:08
Twierdzę tylko ze wychodzi na to że nie jest to silnik do długotrwałych jazd autostrada ż prędkością w okolicach vmax. I tyle.


Na jakiej podstawie to twierdzisz? Jednego przegrzanego nie wiadomo jak i gdzie silnika? Ecoboosty są już 5 lat i jakoś nie słyszy się, aby padały, a wielu krajach musiały już spore przebiegi zrobić. Na pasach awaryjnych niemieckich autostrad też nie stoją, a kilku Niemców na pewno je ma i jeździ nimi szybko...

zombie6
09-06-2016, 10:21
Faktycznie niewiadomo jak to się stało, może np. wyciekł płyn z chłodnicy, bo miała dziurę po kamieniu, a ktoś dalej grzał, ale na forum Forda od razu panika :lol:

poik
09-06-2016, 10:57
Faktycznie niewiadomo jak to się stało, może np. wyciekł płyn z chłodnicy, bo miała dziurę po kamieniu, a ktoś dalej grzał, ale na forum Forda od razu panika :lol:

Ja mam 1.5eb od roku, ktoś sie orientuje ile mniej-więcej złomowanie? haha.

Ktoś się pytał "skoro jest na gwarancji, to w czym problem?" Myślę, że sprzedający komis na takiej "gwarancji" cos narzeźbi, i udaje, że auto jest OK. Teraz weź się człowieku z nimi pałuj i udowadniaj, że to nie jest OK.

skylla1
09-06-2016, 12:03
A tutaj lista zezłomowanych ecoboostów :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=183730
:-)

Thombike
09-06-2016, 15:41
Pierdoły opowiadasz, w stosunku do czego nie jedzie ? Bo w stosunku do wolnossącego 1.8 140 KM też w kompakcie to akurat jedzie....a już porównanie do Lanosa 1.4 jest żenujące....

Żałuje, nawet nie wiesz jak bardzo, ze nie mam Ci obecnie jak tego udowodnić. tak czy inaczej, jeździłem wieloma, naprawde wieloma samochodami z silnikami o mocach od 55 do 550KM i masach od 900kg do 2,5 tony. I właśnie...jest coś czego nie oszukasz - masa własna pojazdu.
Nie jest tajemnicą, że i bez turbodoładowania można dizś z 1 litrowego motoru wycisnąć nawet ok. 200KM. Najlepszy przykład to silniki motocyklowe. Z tym, że motocykl nie wazy 1,5tony, wiec w tych silnikach moment obrotowy jest niższy lub bardzo nieznacznie wyzszy od wartosci mocy maksymalnej. Do tego owa moc dostępna jest już w bardzo wysokich zakresach obortów, przez większość czasu silnik na takich obortach nie pracuje i nie dysponuje ani sensownym momentem ani mocą. Ale...pojazd jedzie. Tak wiec z uturbionego 1 litrowca 125KM to nie jest jakiś wyczyn. Ale napędzanie nim 1,5tonowej budy plus pasażerowie i ich ewentualny pakunek to już sa jak dla mnie lekkie jaja :)
teraz tak...zenujące porównanie z Lanosem powiadasz. Bo się Lanos do 100 nie rozpędi w 11 a w 15sek.? Czy moze dlatego, że Ecoboost nie dobije bez większej roboty do 230tys.km? Dookreśl :)
Powiem Ci dokąłdnie na czym polegała różnica. Otóz po wciśnięciu gazu w podłoge na 3 biegu jadąc 50-60km/h wiesz i czujesz, że auto sie zbiera...albo nie. No i właśnie...to jest bolączka większości nowoczesnych samochodów...jeżdżą, jakoś, ale kompletnie nie nazwałbym tego słowem "zbiera się" albo jak kto woli "odpycha". na papierze moze i tak. Ale ogólnie jak jechalem tym cudem od Forda to w końcu stwierdziłem, że chyba się popsuł...Ah..i jeszcze jedno - jasli chodzi o niezawodnosć to niestety prawie kazdy nowy Focus i wiele innych aut powinny bić pokłony przed konstrukcjami takimi jak Lanos właśnie. prosty, nie wysilony, tani i kompletnie nie psujący się.

skylla1
09-06-2016, 15:54
Powiem Ci dokąłdnie na czym polegała różnica. Otóz po wciśnięciu gazu w podłoge na 3 biegu jadąc 50-60km/h wiesz i czujesz, że auto sie zbiera...albo nie. No i właśnie...to jest bolączka większości nowoczesnych samochodów...jeżdżą, jakoś, ale kompletnie nie nazwałbym tego słowem "zbiera się" albo jak kto woli "odpycha". na papierze moze i tak.
Nie wiem, czym ty jechałeś, ale nawet 1-litrowy ecoboost przy 50-60 km/h na 3 biegu odjeżdża jak rakieta i nie ma żadnego porównania z wolnymssakiem o zbliżonej mocy. Wiem, bo się z takiego przesiadłem.

Thombike
09-06-2016, 15:57
..., a kilku Niemców na pewno je ma i jeździ nimi szybko...
Drobna uwaga a propo Niemców. Takie auta z takimi silnikami oczywiscie, ze jeżdżą. kupuja i jeżdża. około 60% użytkowników to emeryci lub matki w srednim wieku wozace nimi dzieci do przedszkola i robiące zakupy w drodze powrotnej. Emeryt też wiele tym nie najeździ. W niewielu przypadkach te auto służy w rodzinie do wszystkiego, w tym wakacyjnych wypadów przez autobahny z prędkosciami bliskimi maksymalnym. I to jest to o czym pisałem wczęsniej. Polska czy nawet Rosja i jej po....ni użytkownicy dróg nie sa brani pod uwagę przy opracowaniu modelu eksploatayjnego pojazdu. Ktos tam napisał, że nie widzał RSa z przebiegiem 200tys.km. A jaki idiota kupuje RSa, zeby nim jeździć jak wołem roboczym? Niemiecki model garazu rodzinnego to najczescniej małe lub srednie auto na zakupy i dojazdy do pracy, wożenie dzieci do szkoły i na inne zajęcia. Drugie auto typu SUV, van lub coś w tym guście, bynajjmniej większy i pojemniejszy, na wypady poza miasto, na wakacje, wycieczki itp. I tym co sie wiedzie lepiej to sie jeszcze zamani kupić sobie wymarzoną zabaweczkę typu Focus RS czy Audi RS, które wyciagają przy ładnej pogodzie w weekendy by kulnąć sie góra 100km dookoła komina. Więc...pewnie 1,6 EB jak to juz wczesniej pisałem - majac takie a nie inne osiagi nadaje sie i do jazdy na zakupy i do dalszej podróży...ale nie nadaje sie na pewno do wykorzystania auta jako wyścigówki autostradowej, lecąc non stop przedkoscią maxymalną i na odcięciu...nie wiem ile wspólczesnych silników by to na dłuższa mete wytrzymało.
Znam z resztą tez ludzi, którzy aut delikatnie nie traktują i jedne z nich właśnie takim Focusem machnął ok. 240tys.km w zalediwe 4 lata. i auto sprzedał, bo uznał za wyeksploatowane...co nie znaczy że tak było. Wiec...można i pewnie da się...

bestia150
09-06-2016, 16:00
Pisanie, że Lanos 1.4 jest dynamiczniejszy od Focusa 1.0EB to już jawne herezje albo celowe trollowanie...

Do 60km/h może zbierze się szybciej jak kierownik dobry ze względu na mniejszą masę, ale dalej już tylko się toczy, a nie jedzie.

Thombike
09-06-2016, 16:03
Nie wiem, czym ty jechałeś, ale nawet 1-litrowy ecoboost przy 50-60 km/h na 3 biegu odjeżdża jak rakieta i nie ma żadnego porównania z wolnymssakiem o zbliżonej mocy. Wiem, bo się z takiego przesiadłem.
Chyba jednak operujemy w dwóch równoległych światach jesli chodzi o odczucia tego czy i jak auto sie zbiera. Wiesz...zanim kupiłem mojego ST wziełem sobie na sprawdzian Octavie RS. Niby 200KM, niby jakieś 7s. do 100...wszystko lipa. Ale cóż...znam wiele osób, dla kórych 70km/h to pędzenie na złamanie karku a też takich, którzy jadąc powyzej 100km/h jako pasażerowie zaczynają gorączkowo przeszukiwać kieszenie sprawdzajac, czy mają różaniec...przy 140 jak znajda to odmawiają :) Wiec ok...niech będzie z ta rakietą..choc nie moge sie powstrzymać - U make My Day :D

Bump: Pisanie, że Lanos 1.4 jest dynamiczniejszy od Focusa 1.0EB to już jawne herezje albo celowe trollowanie...

Do 60km/h może zbierze się szybciej jak kierownik dobry ze względu na mniejszą masę, ale dalej już tylko się toczy, a nie jedzie.
Dobrze utryzmany Lansowóz 100 osiaga na 2 biegu...czego prawdopodobnie Twoje auto nie potrafi, bo...ma 6 biegów i króciutkie przełozenia :) Tego nie potrafi nawet Seat Leon Cupra a.d.2016 :D A zmiana biegu to czas...na 3 Lansowóz jedzie już 140, na 4 dociagnie do ok.180 i tyle...5 bieg to raczej przełozenie podróżne...tyle z trollowania. Oczywiscie nie znaczy to, że te wartosci osiągał szybciej niż Cupra czy kilka innych aut. Co ciekawe...akurat nasz Lansowóz mijał sie z danymi fabrycznymi bo 100 osiagał w niecałe 12sek. Mówię..szkoda, ale czesto tak troloowałem ludzi na ulicach...auto i paliwo słuzbowe, nie żal było :D

wojtekn
09-06-2016, 16:11
Panowie odbiegacie od tematu więc wyhamować. ;)

Thombike
09-06-2016, 16:13
Jestem za, bo to w końcu nie dyskusja o wyższości 2,5litrowego V6 nad litrowym ecoboostem :) Co nie mzienia faktyu, że kolega ten silnik po remoncie to i tak ma w stanie - kupa złomu.

bestia150
09-06-2016, 16:34
Dobrze utryzmany Lansowóz 100 osiaga na 2 biegu...czego prawdopodobnie Twoje auto nie potrafi, bo...ma 6 biegów i króciutkie przełozenia
Przed chipem licznikowe bodajże 102km/h, a po 109km/h na 17". Tylko co to ma do tego? :roll:

Maksymalna prędkość osiągana na danym biegu nie jest żadnym wyznacznikiem. Ścigasz się spod każdych świateł? Istotna jest elastyczność, gdzie Foka na każdym biegu zostawi w tyle twojego Lanosa. To ona jest wyznacznikiem tego czy auto jedzie czy się toczy...

Koniec OT.

Keradyan
09-06-2016, 16:51
Kolega Thombike wspomniał o masie. Chodzi mu pewnie o to, że jest taki efekt, jeśli ktoś np. zaczyna przygodę z motocyklem. Rusza, rozpędza się, wydaje mu się, że leci już dobrze ponad 100 km/h, patrzy na licznik, a tam 35 km/h :)
Pewnie w mniejszym stopniu na takiej zasadzie Lanos wydaje się żwawszy, bo jest lekki, bez wygłuszeń, z poprzedniej epoki. I wrażenie przy 50km/h robi jakby pędził na złamanie karku. W Focusie jest na odwrót.

edmun
09-06-2016, 17:14
A jaki idiota kupuje RSa, zeby nim jeździć jak wołem roboczym?
Sąsiad obok ma zieloniutkiego RS'a który wygląda jakby stał przed salonem Forda. Ba!... chyba nawet w salonie nie są tak czyste i zadbane jak ten co widzę codziennie u siebie. Sąsiad w tym aucie ma pod maską czyściej niż ja w bagażniku a sam jestem maniakiem utrzymywania auta w staniem "czystym".
Plus nie wiem jak on to robi, albo ile "nabłyszczacza" zużywa ale jego opony są czarne jak smoła i czasami martwię się że one nie są z gumy tylko w magiczny sposób zbudowane z czarnych dziur.

P.S. Ja wiem o środkach do kół, żeby ładnie były czarne, ale kurcze bez przesady. Ja przyjeżdżam z myjni i po zastosowaniu środka mam opony już delikatnie szare (nie mówiąc o punkcie stykowym z jezdnią bo tam są oczywiście szare), a on wyjeżdża rano odwieźć żonę, wraca, jedzie do pracy, wraca i wciąż ma całe czarne niczym prosto po wymianie, założeniu/montażu :P Muszę dzisiaj cyknąć fotkę żeby nie było :)

zombie6
09-06-2016, 18:36
Dobrze utryzmany Lansowóz 100 osiaga na 2 biegu...czego prawdopodobnie Twoje auto nie potrafi, bo...ma 6 biegów i króciutkie przełozenia :) Tego nie potrafi nawet Seat Leon Cupra a.d.2016 :D A zmiana biegu to czas...na 3 Lansowóz jedzie już 140, na 4 dociagnie do ok.180 i tyle...5 bieg to raczej przełozenie podróżne...tyle z trollowania. Oczywiscie nie znaczy to, że te wartosci osiągał szybciej niż Cupra czy kilka innych aut. Co ciekawe...akurat nasz Lansowóz mijał sie z danymi fabrycznymi bo 100 osiagał w niecałe 12sek. Mówię..szkoda, ale czesto tak troloowałem ludzi na ulicach...auto i paliwo słuzbowe, nie żal było :D

Sorry, ale to chyba jednak jawne trolowanie, trolowałeś chyba tych którzy się nie ścigali, takie farmazony, że na IV-ce pójdzie 180... i co z tego ???, jak 1.0 EB zrobi z Lanosa wiatrak w sprincie 0-180 km/h, też się kiedyś jarałem, że na IV-ce Honda Civic 1.4 idzie nawet 200 licznikowe z górki, tyle tylko że ile trzeba się było namęczyć by dojść choćby do 180, podobnie w Punto I 1.2 75 KM, który tego Lanosika też by objechał z łatwością, bo był lżejszy, podobnie jak Cif VI generacji 3D, których robił po liftingu w 1999r. setkę w 10,3 s, ale żadne z tych aut nie może nawet stanąć przy 1.0EB, co Cię zapewne mierzi, bo wszystkie one się toczyły, a nie jechały, a by mieć namiastkę jazdy trzeba było je katować przy 6-7 tys. obr/min non-stop :lol: Tyle durnowatych trolowań nie na temat....

Bump: Istotna jest elastyczność, gdzie Foka na każdym biegu zostawi w tyle twojego Lanosa. To ona jest wyznacznikiem tego czy auto jedzie czy się toczy...

A to wężykiem na koniec....

Thombike
09-06-2016, 20:05
Ty widze za to znasz sie na wszystkich samochodach niesamowicie, choc chyba większosc znasz z tabelek i zdjęc w folderach. niestety po drodze nie doczytałeś kilku istotnych informacji i ...cóż...była prośba moda o zakonczenie ot ale jakos nie mogłeś sobie darowac by napisac jeszcze trochę tego co już przeczytałeś...kiedys też dużo czytałem katalogów i prospektów ale potem wsiadłem za kierownicę...

Fulara
09-06-2016, 20:40
thombike nie przemówisz im, mają kupili są najlepsi.nie dopuszcza zadnej myśli, zadnej krytyki, ze ich eco boost nie wytrzyma nawet polowy przebiegu tico

tak jest teraz robione wszystko, żeby dymac

i tyle, olej ich, sami zaloza temat, gdzie kupic silnik

ministerq
09-06-2016, 21:55
A tutaj lista zezłomowanych ecoboostów :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=183730
:-)

Pierwszą 10 otwiera:
1. schraczek - 168000 km - 1.6 - 150 - 06.2012 drugi silnik

:D

Fulara
10-06-2016, 06:57
Pierwszą 10 otwiera:
1. schraczek - 168000 km - 1.6 - 150 - 06.2012 drugi silnik

:D

oj tam oj tam, wypadek przy pracy, nie czepiaj się :diabel2:

zombie6
10-06-2016, 07:56
Ty widze za to znasz sie na wszystkich samochodach niesamowicie, choc chyba większosc znasz z tabelek i zdjęc w folderach. niestety po drodze nie doczytałeś kilku istotnych informacji i ...cóż...była prośba moda o zakonczenie ot ale jakos nie mogłeś sobie darowac by napisac jeszcze trochę tego co już przeczytałeś...kiedys też dużo czytałem katalogów i prospektów ale potem wsiadłem za kierownicę...

Ja siedzę za kierownicą 25 lat dlatego na głupoty reaguję, tabelki kompletnie mnie nie interesują, a wyłącznie jazda....tyle...

Bump: Pierwszą 10 otwiera:
1. schraczek - 168000 km - 1.6 - 150 - 06.2012 drugi silnik

:D

Chipowany się nie liczy :P

Bump: thombike nie przemówisz im, mają kupili są najlepsi.nie dopuszcza zadnej myśli, zadnej krytyki, ze ich eco boost nie wytrzyma nawet polowy przebiegu tico


Mój ma wytrzymać 100.000, potem idzie do kolejnego właściciela :)

Fulara
10-06-2016, 08:17
100 tys, to mój rower ma i ciągle się dociera :D

ciafka
10-06-2016, 09:31
Mój ma wytrzymać 100.000, potem idzie do kolejnego właściciela :)

Bogatemu nie zabronisz... A koncerny się cieszą - właśnie o taką eksploatację downsize'ów im chodzi g:okulary Drugi właściciel już uważa za naturalne, że w używanym samochodzie trzeba władować 1...3...10...25 tysięcy, i nie narzeka, że salonowy samochód się psuje od samego stania w garażu.

Thombike
11-06-2016, 08:00
Ja siedzę za kierownicą 25 lat dlatego na głupoty reaguję, tabelki kompletnie mnie nie interesują, a wyłącznie jazda....tyle...


Znam takich ludzi bardzo dużo. Większosc pieprzy takie głupoty aż zeby trzeszcza i uważają to za prawdę objawioną bo oni już 25 lat za kierownicą...i w zyciu nie słyszeli o czymś takim jak odcięcie zapłonu...głownie dlatego, że nigdy nie przekroczyli 3tys.obr. i 120km/h...takze ten...Dobra jesteś ekspertem a Twój ecoboost 1.0 jest najszybszym samochodem świata...no problem...

zombie6
11-06-2016, 12:00
Znam takich ludzi bardzo dużo. Większosc pieprzy takie głupoty aż zeby trzeszcza i uważają to za prawdę objawioną bo oni już 25 lat za kierownicą...i w zyciu nie słyszeli o czymś takim jak odcięcie zapłonu...głownie dlatego, że nigdy nie przekroczyli 3tys.obr. i 120km/h...takze ten...Dobra jesteś ekspertem a Twój ecoboost 1.0 jest najszybszym samochodem świata...no problem...

Nie wiem po co brniesz w tym trolingu...., nie mam 1.0 EB, a na odcince to jeździłem już 20 lat temu w CC Sporting ;)

cezarg1410
11-06-2016, 12:21
a na odcince to jeździłem już 20 lat temu w CC Sporting ;)
Serio tam była odcinka? :D
Kojarzę znajomego miał Seicento 1.1 i tam odcinki nie było :D Silnik kręcił się do oporu :D

zombie6
11-06-2016, 12:47
Była, podobnie jak w Punto, chyba że po modach, albo jakieś numery VIN nie miały, tego nie wiem, jednak tak naprawdę na odcince to się jeździło Hondami, bo niemal cały czas :D

Fulara
11-06-2016, 21:43
była odcinka :D

Thombike
11-06-2016, 22:17
Jak dziecko...teraz napisze, ze nie odróżniasz ksenona od soczewki to odpiszesz, ze ksenony miałeś już w hondzie 10 lat temu...itd. itp...i kto tu trolluje?

kuzol
12-06-2016, 20:27
Fabryki muszą robić syf, bo inaczej by popadały. Wszystkie nowe technologie testują na klientach, bo tak jest najtaniej. Sami chcemy więcej kucy i niutków to mamy:)