Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Padł akumulator. Zamiennik, ale jaki?
yakubek998 14-06-2016, 04:23 Witam.
Mam Focusa EB 1.6 150 km z systemem Start-Stop, który jest nieaktywny.
I dzisiaj w nocy dokonał koniec swojego żywota akumulator (oryginalny 2011) w związku z tym mam problem jaki kupić akumulator?
Myślałem o zamienniku, ale nie wiem jak się będzie sprawował, może ktoś z Was używa zamiennika jeśli tak to proszę o podzielenie się informacją.
spenser696969 14-06-2016, 05:19 Ja proponuję Exide Premium, już w drugim aucie stosuję te akumulatory i jest ok.
yakubek998 14-06-2016, 05:27 A co sądzisz o tym aku?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131351716200-EB712-O-akumulator.html
spenser696969 14-06-2016, 07:44 Całkiem spoko aku i dobra cena.
bestia150 14-06-2016, 07:57 Nie wkłada się do aut z ASS zwykłych aku, bo je zaraz szlag trafi!
yakubek998 14-06-2016, 08:26 Dlaczego?
Start Stop wyłączone, inne parametry pracy aku są standardowe.
Ten akumulator dostanę dzisiaj za 300 zeta
spenser696969 14-06-2016, 09:51 Ja bym brał i się nie zastanawiał, start/stop wyłączone więc problemów nie powinno być.
Jeśli nie korzystasz ze start/stop to będzie spoko.
Miałem kiedyś Exide w starym dieslu i kręcił aż miło.
cezarg1410 14-06-2016, 10:04 Ja posiadam w dieslu mk3 zwykła Centre plus 5 letnia (została z rozbitej foki) i do niedawna w drugim dieslu 4 letnia Centre future. Oba aku zero oznak zużycia.
A ja spytam. Macie pewność, że wyłączenie ASS zmienia sposób ładowania aku - np. większe ładowanie podczas hamowania silnikiem i nawet brak ładowania dla gazu z podłodze? I jeszcze utrzymywanie przez systemy auta niedoładowania aku.
bestia150 14-06-2016, 13:39 Właśnie w tym problem, że alternator nadal ładuje aku jakby ASS był aktywny - czyli raz 12V, a potem 15V.
Jak komuś szkoda wydać 100 zł więcej na EFB to niech ryzykuje. Odrzucenie gwarancji przez producenta ma zagwarantowane z góry :)
Nie wiem jak Ty jeździsz ani co masz w samochodzie ale ja w Dieslu po Warszawie miałem ciągłe kłopoty z akumulatorem ( raz na jakiś czas doładowanie, w zimę czasem nie chętnie kręcił) po wymianie na akumulator EFB.....ZERO PROBLEMÓW. Poczytałem trochę o technologii i co się okazuje są plany by akumulatory EFB były na pierwszy montaż do wszystkich samochodów (oczywiście zwlekają jak mogą bo to koszty). W dzisiejszych czasach to masz światła (teraz to już ledy), ładowarki, ekrany itd. i KAŻDEMU polecam akumulator EFB.
Bosch i Varta to teraz jedna firma i mają bardzo dobre akumulatory
Jak się nie używa ASS też padają po 4 latach ?
cezarg1410 15-06-2016, 10:41 Ciekawe rzeczy piszecie o rzekomej wytrzymałości akumulatorów bez ASS...
W mojej foce(brak ASS i aku EFB) jeżdżonej tylko w trasach (120 tysięcy w 2.5 roku) po 3 latach aku nadawało się na śmietnik.
Ford w tej chwili na pierwszy montaż sadza totalne ****o jeśli chodzi o akumulatory.
yakubek998 15-06-2016, 10:43 Akumulator zmieniłem na taki jak w poprzednim poście czyli EXIDE, na razie wszystko ok. Jedna rzecz jak się uaktywniła przez wyjęcie akumulatora to aktywował się Start/Stop wiec muszę wyłączać za każdym razem manualnie. W komputerze pokładowym wyłączyłem funkcję City Stop ale nie wiem czy będzie działać bo przed zmianą aku funkcja była zaznaczona jako aktywna, a samochód nie wyłączał się automatycznie po zatrzymaniu.
zombie6: .......Jak się nie używa ASS też padają po 4 latach ? .
W moim przypadku (nie używam ASS) - w piątym roku eksploatacji: 3 akumulator (zawsze oryginalny). Tzn. pierwszy wymienili na gwarancji po 1,5 roku: po kolejnych 2,5 roku padł i teraz trzeci....
Jak nie odpala samochód to wiadomo ze akumulator czy może być i co innego?
City StopTo lepiej ją sobie włącz, bo to jest Active City Stop, a nie Auto Start Stop ;)
zombie6 dla aku nie ma w sumie znaczenia czy uzywasz, czy nie. Mnie wymieniali na gwarancji po 2 latach, a ASS prawie nie używałem... Teraz ten ma 2,5 roku i ledwo mieści sie w testach ASO.
cezarg1410 pisałem w sumie o aku montowanych kiedyś, a nie teraz. Fiesta 2009 ma nadal aku fabryczny i odpala bez problemu przy -25C. Fiesta 2004 miała wymieniany rok temu, bo... stała w garażu i był się totalnie zasiarczył z nieużywania. Wszystkie benzyny.
yakubek998 15-06-2016, 11:01 Spoko, już to zrobiłem.Po prostu pomyliłem funkcje. Ale dzięki za czujność.:one:
W komputerze pokładowym wyłączyłem funkcję City Stop ale nie wiem czy będzie działać bo przed zmianą aku funkcja była zaznaczona jako aktywna, a samochód nie wyłączał się automatycznie po zatrzymaniu.
City Stop to nie Auto Start Stop tylko awaryjne zatrzymanie samochodu przed przeszkodą przy prędkości poniżej 30km/h (wersja przed faceliftem) lub 50km/h (wersja po facelifcie)
Co do ładowania w przedziale 12,3 do 15, to w mk3 jest alternator sterowany komputerem i jeśli akumulator jest w pełni naładowany do jest 12,3 i podładowywany 12,8 do 13,3
Ładowanie ok 15 jest kiedy akumulator jest rozładowany
Nie ma w tym aucie stałego ładowania. Ja nie mam w aucie ASS i też mam takie ładowanie
Akumulator póki co jeszcze fabryczny
yakubek998 23-06-2016, 20:21 Sprawdziłem miernikiem i porównałem odczyty okazało się, że komputer samochodu pokazywał np. 13,8V natomiast miernik na aku pokazywał 14,5V.
raptorf22 23-06-2016, 20:41 Z tą żywotności akumulatorów fabrycznych w Fordzie jest coś że wkładają badziewie. Mój padł po 4,5roku i dwa tygodnie po kupnie auta. Kupiłem Tuborga i wszystko gra.
Coś w tym jest. Ja w mk1 jeździłem 9 lat na fabrycznym. W mk3 padł po 2 latach.g:galy
W Hondach ostatnich padały mi aku po 5 latach, ale już po 4-4,5 roku były słabiutkie, więc taka jest norma obecna dla aku... Jak kupowałem Focusa sprzedawca zapewniał, że jest wzmocniony i wytrzyma 7-8 lat, na razie po 3,5 roku jest ok, ale zobaczymy.
Ja mam nadal sprawny ori prawie 8-letni.
Jak się kupuje francuskiego topielca, naiwnością jest oczekiwać aby akumulator był sprawny. Ale ja też w salonie prawie dostałem pęknięty do nowego samochodu - na szczęście złapałem złodziei za łapę i dostałem nówkę, która już ponad 7 lat hula bezproblemowo.
Start Stop 2011 Titanium Navi akumulator niewytrzymał szukałem o takich samych parametrach to co znalazłem to w cenie ok 360 zł i niewiadomo na jaki trafisz egzemplarz. Zdecydowałem wymienić w serwisie Ford z usługą 430 zł. Niewiele więcej a parametry te same i problem z głowy.zibi
Start Stop 2011 Titanium Navi ........ Zdecydowałem wymienić w serwisie Ford z usługą 430 zł. Niewiele więcej a parametry te same i problem z głowy.zibi
Nie możliwe, żeby do Foki Mk III ze "start-stopem" aku kosztował w serwisie, jeszcze z usługą 430. Jak szukałem do swojego zamiennika to w internecie najtaniej ponad 500 PLN ! Sorry, może nie doczytałem, ale masz 1.6 EB ?
w tej cenie z chęcią sam bym wymienił u siebie
odświeżę temat, czy ktoś już stosował zamienniki zamiast oryginału ?
ja mam Start Stop i do takiego systemu aku szukam bez kombinowania.
Czy ktoś może polecić jakiś? z linkiem? bo coś nie chce mi się wierzyć że aku EFB kosztują w Fordzie 430 zł z usługą
Generalnie chodzi mi o jedną kwestię czy przy wyborze zostawić pojemność i moc rozruchową 60 A czy jednak brać 72 A ?
Zdecydowałem wymienić w serwisie Ford z usługą 430 zł.
Wymieniałem w ASO wraz z usługa i wyszło jakieś niecałe 1 kPLN. Nic nie zapłaciłem bo była jeszcze gwarancja. Ta cena 430 to chyba nierealna.
yakubek998 07-07-2016, 07:21 Witam.
Tu masz zamienniki do EcoBoost Start Stop http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/8151/1101010000/
Akumulator zmieniłem na taki jak w poprzednim poście czyli EXIDE, na razie wszystko ok. Jedna rzecz jak się uaktywniła przez wyjęcie akumulatora to aktywował się Start/Stop wiec muszę wyłączać za każdym razem manualnie. W komputerze pokładowym wyłączyłem funkcję City Stop ale nie wiem czy będzie działać bo przed zmianą aku funkcja była zaznaczona jako aktywna, a samochód nie wyłączał się automatycznie po zatrzymaniu.
City Stop nie ma nic wspólnego z start/stopem. City stop to autonomiczne awaryjne hamowanie przy miejskich(city) prędkościach.
yakubek998 07-07-2016, 07:42 Kwestie City Stop już wcześniej wyprostowaliśmy, doszło do pomyłki, a chodziło oczywiście o system Star Stop.
raptorf22 07-07-2016, 07:46 Wymieniałem w ASO wraz z usługa i wyszło jakieś niecałe 1 kPLN. Nic nie zapłaciłem bo była jeszcze gwarancja. Ta cena 430 to chyba nierealna.
Jak już wcześniej napisałem wymieniałem akumulator w swojej Foce, przy okazji dzwoniłem do ASO Forda i podano cenę 430 zł nie wiem tylko czy za montaż nie chcieli 150 zł dodatkowo. Także podana cena jest realna.
1000 zł za aku to jakiś żart :mrgreen:
Jak widzisz ZAMIENNIK kosztuje prawie 600.....więc z usługą ASO około tysiąca to nie jest żart.
Jak już wcześniej napisałem wymieniałem akumulator w swojej Foce, przy okazji dzwoniłem do ASO Forda i podano cenę 430 zł nie wiem tylko czy za montaż nie chcieli 150 zł dodatkowo. Także podana cena jest realna.
Ta cena 430 za wzmocniony (dla start-stop)? W którym ASO w Poznaniu?
Mi wymieniali w Bemo na opłotkach.
udało mi się z ASO wyszarpać za 630 zł z montażem... więc biorę oryginał nie ma co się zastanawiać, dla auta z systemem start/stop
1000 zł za aku to jakiś żart :mrgreen:
Może i żart ale również szara rzeczywistość ! Ode mnie też chcieli 1000 z montażem. Udało mi się zjechać do 800 (z montażem).
Za tą kasę to już żelowe można sobie kupić spokojnie:P
Maniek13255 07-07-2016, 20:01 Ja w swoim mondolocie 2.0TDCi mam Jenoxa 72AH i nie narzekam. Oryginalny aku MOTORCRAFTA wytrzymal 11 lat i w końcu umarł. Dostał więc Jenoxa (stosunkowo tani) i kręci aż miło niezależnie czy jest 20st mrozu. Wcześniej w cieniasie też miałem Jenoxa i było git.
udało mi się z ASO wyszarpać za 630 zł z montażem... więc biorę oryginał nie ma co się zastanawiać, dla auta z systemem start/stop
To ok, ale 1000 zł to już naprawdę niesmaczny żart....
Bump: Może i żart ale również szara rzeczywistość ! Ode mnie też chcieli 1000 z montażem. Udało mi się zjechać do 800 (z montażem).
800 zł to też przegięcie....
badboy82$ 01-02-2017, 22:14 Witam.
Jak w temacie, padł mi akumulator w FF3 2.0 benzyna 2012 wersja USA, auto po naładowaniu odpala, ale jak włączę zapłon i postoi tak ok. 5-8 min przy włączonych światłach tzw. skandynawskich, to włącza się system ochrony akumulatora i nie można uruchomić silnika, bo jest za małe napięcie. Próbowałem ratować go ładując mikroprocesorową ładowarką z funkcją odsiarczania ale nic to nie pomaga na dłuższą metę. Akumulator to Motorcraft 590A, nie wiem ile Ah, ponieważ naklejka jest uszkodzona i nieczytelna. Szukałem po nazwie ale Motorcraft Calcium Plus znalazłem tylko 60Ah 540A lub 70Ah 640A ewentualnie Forda SLI 60Ah 590A ale 100zł droższy, stąd moje pytanie, czy ten pierwszy (60Ah 540A) wystarczy, czy lepiej wziąć o większej pojemności, tylko czy prądnica da radę go doładować?
Prosiłbym o fachową pomoc w tej sprawie, ponieważ w instrukcji obsługi nie znalazłem żadnej specyfikacji doboru akumulatora.
krzysztofSJZ 01-02-2017, 22:41 74Ah, 750A, L- taki jest w mondeo wielkość 278x175x175, twojego motorka nie ma w szukajce boscha jedynie ten ale on jest do 1,6 61Ah, 600A, L- wielkość 242x175x175, miałeś ori 590A ten masz 600A minus masz lewy? ja bym wybrał 61Ah, a marke to jak już uważasz
Bump: ten 74Ah może już ci nie wejść
Bump: co do marki nie daj się namówić na Centrę
Bump: http://www.akumulatorybosch.pl/znajd__akumulator_do_swojego_samochodu/basic_type_12.html
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl
cezarg1410 01-02-2017, 22:58 Bump: co do marki nie daj się namówić na Centrę
A niby dlaczego?
Mam w domu w jednym aucie 5 letnią Centrę Futurę, a w drugim 6 letnią Centrę Plus (oba w dieslach). Póki co nie wykazują ŻADNYCH oznak słabości.
krzysztofSJZ 01-02-2017, 23:32 2 pod rząd nie wytrzymały ani roku, oba zwarcie między celami , a jakie problemy z gwarancją , ta firma dla mnie nie istnieje, pokaz mi drugą taką firmę która sprzedaje 3-4 letnie leżaki jako nowe, zresztą to co nie będę obrażał całej rasy dla mnie pojęcie motoryzacja z Korei nie istnieje, a niestety oni tam swoje łapska wsadzili
a ja miałem centre 6 lat
NIE MA REGUŁY, teraz to wszystko jest chłam i zależy jak trafisz
krzysztofSJZ 02-02-2017, 08:08 a ja miałem centre 6 lat
NIE MA REGUŁY, teraz to wszystko jest chłam i zależy jak trafisz
wiem ale nie wiem czy ,,będzie pan zadowolony,, jak sprzedadzą ci aku które ma już 3 lata jako nowe i mam to udowodnione po kwitach a oni dalej twierdzą że był nowiutki, niby aku może stać 5 lat a przed sprzedażą się go formatuje, co jest nieprawdą skoro nie wiedzą kto go formatował. A dlaczego? A właśnie dlatego że sucho ładowane są od razu formatowne
Ja kupowałem swoją Centrę Futurę 3 lata temu i nie powiem złego słowa, trzyma parametry ładnie. W sklepach faktycznie lubią robić przekręty i pozbywać się "leżaków"... Ja swój miałem ściągnięty bodajże 2tyg po wyprodukowaniu, ze wszystkimi papierami które to potwierdzają (mam taki jeden uczciwy sklep tutaj), zmierzyli mi jeszcze jego sprawność i wyszło więcej niż na naklejce znamionowej ;) Z tego co się orientuję to bardzo dobre aku robi też Varta (jest to nie kto inny tylko producent oem Motorcraftowych aku tzw "silver calcium"), ale cena trochę większa. Podobno, zaznaczam podobno lepiej się spisują przy fordowskim systemie smart charge i są dla niego właśnie zalecane. Ja gdzieś na necie znalazłem Vartę Silver 74Ah 750A za 350zł. Ale do Twojej benzyny na pewno mniejszy jest potrzebny :) Tak jak też mówi Fulara przy kupnie aku trzeba mieć trochę szczęścia... To już nie pancerne aku które i po 10 lat wytrzymywały.
ministerq 02-02-2017, 08:40 tylko czy prądnica da radę go doładować?
Sprawny alternator nie będzie miał problemu z naładowaniem akumulatora o praktycznie dowolnej pojemności.
krzysztofSJZ 02-02-2017, 08:47 Sprawny alternator nie będzie miał problemu z naładowaniem akumulatora o praktycznie dowolnej pojemności.
nie tak do końca to realne nie każdy alternator np. z1,2 albo jeden 1,4 da rade, przecież w mniejszych autach są alternatory o mniejszym prądzie ładowania, i mniejsze pojemnością aku, więc jak da radę ?
ministerq 02-02-2017, 08:52 nie każdy alternator np. z1,2 albo jeden 1,4 da rade
Pojemność silnika nie ma nic wspólnego z alternatorem, i jakim prądem ładowania on dysponuje.
Przyjmuje się w dużym uproszczeniu, że prąd ładowania całkowicie wyładowanego akumulatora, to ok. 10% jego pojemności w Ah. Zrób sobie proste wyliczenie, i porównaj to z prądem ładowania jakim dysponuje typowy alternator.
krzysztofSJZ 02-02-2017, 08:53 Podobno, zaznaczam podobno lepiej się spisują przy fordowskim systemie smart charge i są dla niego właśnie zalecane. Ja gdzieś na necie znalazłem Vartę Silver 74Ah 750A za 350zł.
to samo mi powiedził gość który wymienił mi w Foczce aku ponoć fordziska maja tendencję do czasowego zwiększania prądu i napięcia które niszczy zwykłe aku a te silver mają niby płytki z dodatkiem srebra i są wytrzymałe, pozyjemy zobaczymy we FREDKU mam Boscha we Foczce Varte Silver co bedzie za rak czy dwa obadamy
Bump: Pojemność silnika nie ma nic wspólnego z alternatorem, i jakim prądem ładowania on dysponuje.
to dlaczego np. Ford daje alternatory o różnym prądzie ładowania?Nie prościej by było dać 800A do każdego???
Bump: i zapas by był i nikt by się nie martwił co kupić
ministerq 02-02-2017, 09:43 to dlaczego np. Ford daje alternatory o różnym prądzie ładowania?
Koszta, wyposażenie elektryczne auta, ilość miejsca w komorze.
Zapas zawsze jest.
Zrobiłeś wyliczenie? :P
Potwierdzam, że na Centrę trzeba trafić. Jedna chodzi 5-6 lat, a inna pada po 2-3.
Genialne akumulatory robiła czeska Akuma. Obecnie mam w 3 autach. Wiek od 7-9 lat i żadnych problemów. Jednak w ogóle ich nie widzę w handlu. Czyżby firma zniknęła z rynku?
Bosch stracił moje zaufanie dobrą chwilę temu.
Za to Bannery są bardzo dobre i równe jakościowo.
Masterjam 02-02-2017, 13:10 Od siebie dodam że w Polsce są 3 fabryki które robią dla 99% znanych firm. Kolega ojca jest właścicielem takiej fabryki i opowiedział jak to wygląda. Dostaje zlecenie od np:Centry na 100000 akumulatorów. Robi według ich specyfikacji i nakleja naklejki. Jak przyjdzie klient z zamówieniem to zrobi i choćby z naklejką " SuperPower Zajebisty akumulator" czy inne pochodne. Do mojej Foki sprzedał mi taki aku z napisem jakimś nieznanym za cenę 250 zł i powiedział że to taki sam aku jaki robi dla Centry w cenie 350 zł. Więc do marki bym się nie przywiązywał chyba że wyprodukowana zagranicą i pewny importer . Choć tu tez pole do popisu dla podróbek ( jak z olejami). W Warszawie polecam ich sklep na Marsa.
badboy82$ 02-02-2017, 18:24 74Ah, 750A, L- taki jest w mondeo wielkość 278x175x175, twojego motorka nie ma w szukajce boscha jedynie ten ale on jest do 1,6 61Ah, 600A, L- wielkość 242x175x175, miałeś ori 590A ten masz 600A minus masz lewy? ja bym wybrał 61Ah, a marke to jak już uważasz
Bump: ten 74Ah może już ci nie wejść
Bump: co do marki nie daj się namówić na Centrę
Bump: http://www.akumulatorybosch.pl/znajd__akumulator_do_swojego_samochodu/basic_type_12.html
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl
Dzięki za podpowiedź, wybór padł na BOSCH SILVER S5 004, parametry zbliżone do tego co był oryginalnie za cenę 318zł, to tak jeszcze względnie rozsądnie. Mam nadzieję, że posłuży mi ładne parę lat.
Pozdrawiam
A jaki polecicie akumulator (chodzi mi o parametry) do samochodu Focus 1.6 Ecoboost, który na razie robi raczej krótkie jazdy lub stoi w garażu :)
Ja nie mając żadnych konkretnych komunikatów poza przypadkowym pomiarem napięcia podczas postoju (11,9V) co jak się niby okazuje jest normalne w tych samochodach postanowiłem nie czekać aż zaskoczy mnie sytuacja i samochód nie odpali kupiłem akumulator VARTA Blue Dynamic EFB 75Ah CCA 730A. Stary oryginalny ma ponad 5lat i parametry 74Ah i 700 CCA. Sam jestem ciekaw czy naprawdę te napięcie 11,9V nie świadczy o tym że kondycja akumulatora jest już ku końcowi a nie mam możliwości teraz testowania czy przy np -5 stopniach odpali czy nie, bo jak na razie nie ma większego problemu ale temperatura jest na plusie.
kumpel Fordzika 12-12-2017, 21:44 Ja nie mając żadnych konkretnych komunikatów poza przypadkowym pomiarem napięcia podczas postoju (11,9V)
U mnie 12,8 V siedzący w aucie i podłączony pod instalację, czyli jakieś tam minimalne obciążenie cały czas jest. Ile u Was ?
Mój kończy siódmy rok, fabryczny oryginał i na taki chyba wymienią Pukmar
Doładuj go co 2-3 tygodnie w garażu na maxa jakąś ładowarką procesorową, są takie z programem odświeżania. Nie są drogie 60-70 zł noname, a markowe np Bosch za 140 kupisz. Przyda Ci się do następnego akumulatora.
Akumulatory trzeba co 2-3-4 tygodnie doładowywać jeśli najmniej raz w miesiącu nie robi się dłuższej trasy w której auto pracuje choć ze 3 godziny.
cyberion84 12-12-2017, 21:48 Ja mam ten prostownik. Polecam http://selgros24.pl/Motoryzacja/Akcesoria-motoryzacyjne/Prostowniki/Carcommerce-Sp-z-o-o-/PROSTOWNIK-CYFROWY-6V-12V-2A-4A-DVL-pp117149.html
kumpel Fordzika 12-12-2017, 21:59 Bardzo dobra ładowarka ta co podlinkowałeś.
Mam co prawda boscha sporo droższego, ale to był nadmierny wydatek podyktowany gadżeciarstwem moim :D, bo mam też takiego z Lidla za 60 zł i też jest dobry, albo nawet bardzo dobry.
.
ps. Tak przy okazji ma ktoś w Focusie dieslu aku EXIDE silver czy premium się nazywa seria ?
Akumulatory trzeba co 2-3-4 tygodnie doładowywać jeśli najmniej raz w miesiącu nie robi się dłuższej trasy w której auto pracuje choć ze 3 godziny.
A jak nie podładuję to co? Czasami dziwne rzeczy wypisujesz. Jaki odsetek kierowców robi takie trasy jak piszesz. Jakoś nie słychać o masowym padaniu akumulatorów. W moim mondeo mk3 oryginał padł po 8 latach. Teraz jeżdżę na Boschu 3 rok. I nie robię trasy dłuższej jak 50 km, nie licząc wakacji, więc chyba mam zepsute baterie jak nie padają.
kolargol 13-12-2017, 06:43 u mnie oryginał padł po 6 latach. I w sumie nie dawał żadnych objawów poza tym że nie działał Start Stop. Napięcie w testach zegarów pokazywał 11,8 - 11,9V. No i z dnia na dzień padł tak że nawet nie chciał kręcić. Teraz wziąłem VARTA Blue Dynamic EFB 75Ah
Szymon_Zy 13-12-2017, 08:03 U mnie 12,8 V siedzący w aucie i podłączony pod instalację, czyli jakieś tam minimalne obciążenie cały czas jest. Ile u Was ?
Mój kończy siódmy rok, fabryczny oryginał i na taki chyba wymienią Pukmar
Doładuj go co 2-3 tygodnie w garażu na maxa jakąś ładowarką procesorową, są takie z programem odświeżania. Nie są drogie 60-70 zł noname, a markowe np Bosch za 140 kupisz. Przyda Ci się do następnego akumulatora.
Akumulatory trzeba co 2-3-4 tygodnie doładowywać jeśli najmniej raz w miesiącu nie robi się dłuższej trasy w której auto pracuje choć ze 3 godziny.
Hmmmm nigdy tak nie robiłem, a w seacie aku ma już 6 lat - w foce 2 lata u mnie i nie wiem ile upoprzednika. Jak instalacja i aku jest sprawny może stać pół roku i nie ma prawa nie odpalić. Robię dziennik ok. 40 km w odcinkach po 6-7km. BTW: Start - Stop działa.
u mnie oryginał padł po 6 latach. I w sumie nie dawał żadnych objawów poza tym że nie działał Start Stop. Napięcie w testach zegarów pokazywał 11,8 - 11,9V. No i z dnia na dzień padł tak że nawet nie chciał kręcić. Teraz wziąłem VARTA Blue Dynamic EFB 75Ah
Tez start stop mi nie dzialal.myslalem ze bateria konczy zywot.kupilem voltomierz do gniazda zapalniczki i obserwowalem.dziwnie prawie caly czas czuto mala trasa czy duza napiecie wahalo sie miedzy 14,7-15,2.na moj rozum to stanowczo za duzo,rozumie jak zimno czy krutka trasa ale non stop takie napiecie to gotuje aku.poszperalem na internecie i zaryzykowalem tzn zresetowalem tzw bsm czy jakos tak.
Czujnik od monitorowania stanu akumulatora.
Po tym zabiegu dziwnym trafem start stop sie ozywil.napiecie po odpaleniu 14,2-14,6.spada do 13,2-13,6 po kilkunastu sekundach od uruchomienia zimnego silnika.czasem wzrasta do 14v jak zwalniam silnikiem hamujac.
Mysle ze to wysokie napiecie stale 15v to celowe gotowanie akumulatora aby go wykonczyc,i nie tylko.bo 15 v na dluzsza mete moze cos uszkodzic.
Ciekaw jestem jak to jest naprawde.i czy ktos z "forda" moze sie wypowiedziec na ten temat.
Hmmmm nigdy tak nie robiłem, a w seacie aku ma już 6 lat - w foce 2 lata u mnie i nie wiem ile upoprzednika. Jak instalacja i aku jest sprawny może stać pół roku i nie ma prawa nie odpalić. Robię dziennik ok. 40 km w odcinkach po 6-7km. BTW: Start - Stop działa.
Po prostu akumulator kwasowy ma się dobrze jeśli jest w pełni naładowany. Wszelkie stany niedoładowania skracają jego żywotność, bo występuje zjawisko zasiarcznia płyt.
Oczywiście nie ma co wpadać w paranoję i codziennie podpinać aku do ładowarki, ale trzeba o tym wiedzieć i pamiętać. Dla niedowiarków proponuję test. Rozładujcie akumulator i zostawcie go na np. 2-3 tygodnie. Równie dobrze można kupić akumulator, który poleżał sobie dłuższy czas na półce w hipermarkecie. Kolega tak zrobił, bo była promocja. Aku w chwili zamontowania w samochodzie miał 10,7V i ledwo kręcił rozrusznikiem. Oczywiście był to początek problemów. Dwukrotna reklamacja nie została uznana i trzeba było kupić drugi. Tym razem już bez promocji ;-)
Grzegorz MX 13-12-2017, 11:26 Poczytaj na akubiz.biz gość tam testuje i zna się na budowie vs eksploatacja.
Moja rada po zapoznaniu się z www j.w. : kupno dobrego akumulatora i byle jakiego to żywotność podobna, różnica jest kiedy i gdzie ci padnie po tych 4-5 latach, gorszy akumulator zawsze padnie w nieodpowiednim momencie, a lepszy będzie dawał wcześniej objawy upominając się zmiany.
ps. jak już doktoryzujesz się z level 1 - co chcesz kupić, to habilitacja czyli level 2 to weryfikacja daty produkcji PRZED ZAKUPEM. Dlaczego? Teść ma VARTĘ kupioną tydzień temu z 2015 roku. Nówka sztuka. Doszedł tylko do level 1.
kumpel Fordzika 13-12-2017, 12:44 A jak nie podładuję to co? Akumulator z racji swoich własności fizykochemicznych aby był sprawny i miał długo deklarowaną pojemność (albo blisko) od czasu do czasu musi się znaleźć w stanie pełnego naładowani, to nic, że potem znów będzie max w 3/4 naładowany, ale od czasu do czasu musi chemicznie odżyć. Mówię o akumulatorze kwasowym. Żaden ze mnie chemik, wiedzę tą mam wyniesioną z edukacji przekazaną przez profesora Politechniki który poza wykładami na uczelni na pół etatu pracował na PKP jako konsultant, w randze jakiegoś dyrektora, do akumulatorowni bo PKP ma ich ogromną ilość. Od lat postępuje tak jak pan profesor wytłumaczył. Szczegółów Ci nie przypomnę, bo okrutnie dawno to było i pamięć zawodna:(
Raz na miesiąc najmniej ładuje w swoich autach akumulatory na max.
Oczywiście rozumiem, że akumulator to tylko akumulator i można go mieć w wielkim poważaniu czyli głęboko w (_l_) bo przecież kupi się nowy przecież :)
Bump: ps. jak już doktoryzujesz się z level 1 - co chcesz kupić, to habilitacja czyli level 2 to weryfikacja daty produkcji PRZED ZAKUPEM. Dlaczego? Teść ma VARTĘ kupioną tydzień temu z 2015 roku. Nówka sztuka. Doszedł tylko do level 1.
Ja jak kupuje akumulator sobie czy znajomym to zawsze w hurtowni mierze ze 3 sztuki i wybieram ten z najwyższym napięciem na klemach i najbliższa datą produkcji. Zakup na wiosnę zawsze niesie ze sobą ryzyko, że kupimy auku wyprodukowany w zimę lub jesienią i trochę przestany w magazynie. Zbyt na aku na początku zimy jest zawsze ogromny, producenci to wiedzą i już jesienią dużo świeżych akumulatorów jest na rynku
nie no bez kitu....jesienią i zimą pierwsze idą właśnie tzw. leżaki bo i tak ludzie wszystko wykupią .....i nie pytaj skąd to wiem
kumpel Fordzika 13-12-2017, 21:43 No możesz mieć racje z tymi leżakami kupowanymi na początku zimy.
Witam,
podbijam temat.
Czy zamiast seryjnego akumulatora do MK3 2013 z start stopem -standardowy akumulator 60 Ah, 590 A, Warty (aktualny najniższy koszt poza ASO jaki znalazłem to 520 zł) mogę założyć zamiennik Centry 60 Ah, 640 A? Pytam bo mam taki ako za 360 zł dostępny ale obawiam się czy będzie konieczność programowania radia, drzwi, szyb itd.
Niestety znalezienie akomulatora 60 Ah, 590 A w normalnej cenie jest chyba nierealne...
Reasumując:
Wystarczy przepiąć na podtrzymaniu czy będzie konieczność programowania czegokolwiek?
N
Kod do radia po odłączeniu akumulatora to do Mk2 FL włącznie. W MK3 już nie potrzeba (chyba, że były wyjątki).
Może być potrzebne ew. programowanie szyb. Reszta nie ucierpi. No dobra, komputer pokładowy może wyzerować liczniki trasowe / spalania.
Jeżeli masz możliwość załączyć podtrzymanie zasilania, to nic się nie wykasuje.
Tani akumulator to rzadko jest dobry akumulator. Skoro odpisałeś w tym temacie, to pamiętaj, aby sprawdzić datę produkcji przed zapłaceniem. Nie bierz niczego starszego niż pół roku, jeżeli nie kupujesz od specjalisty akumulatorowego, który okresowo doładowuje to, co ma. Leżak sklepowy po pół roku powinien być za pół ceny a po roku na półce, bez konserwacji traktowany, jak odpad.
Kod do radia po odłączeniu akumulatora to do Mk2 FL włącznie. W MK3 już nie potrzeba (chyba, że były wyjątki).
Może być potrzebne ew. programowanie szyb. Reszta nie ucierpi. No dobra, komputer pokładowy może wyzerować liczniki trasowe / spalania.
Jeżeli masz możliwość załączyć podtrzymanie zasilania, to nic się nie wykasuje.
i o to mi chodzi wielkie dzięki!
Tani akumulator to rzadko jest dobry akumulator.
Bardziej chodziło mi o to że Varte dedykowaną do Forda - czyli taką którą teraz mam zakupioną poza ASO musze dać 520 (w aso z wymianą 651 :roll:)
Innego, podobnego zamiennika 60 Ah, 590A nie znalazłem nigdzie....
W grę więc wchodzi Centra 60 Ah, 640 A - taki zasugerował sprzedawca ze "sporego" sklepu i cena też dobra boza taką uważam 360 zł.
Kwestia tylko czy bezpiecznie będzie założyć taki ako jeżeli chodzi o parametry. Inna kwestia że jeżeli każdy powyżej 590 A jest ok to pewnie poza Centrą coś się jeszcze znajdzie. Co byś polecił?
Nie bierz niczego starszego niż pół roku, jeżeli nie kupujesz od specjalisty akumulatorowego, który okresowo doładowuje to, co ma. Leżak sklepowy po pół roku powinien być za pół ceny a po roku na półce, bez konserwacji traktowany, jak odpad.
Słuszna uwaga, dzięki!
Tylko jedno jeszcze mnie zastanawia:
https://motofocus.pl/technika/10982/wymiana-akumulatora-w-pojazdach-z-systemem-startstop
w miejsce akumulatora Varta Start-Stop AGM możemy zamontować tylko akumulator Varta Start-Stop AGM (z uwzg. katalogu przyporządkowania)
w miejsce akumulatora Varta Start-Stop EFB możemy zamontować akumulator Varta Start-Stop EFB lub AGM (z uwzg. katalogu przyporządkowania)
jeżeli wymagana jest rejestracja akumulatora w pojazdach wyposażonych w BMS i/lub IBS należy wykonać tą operacje z wykorzystaniem odpowiedniego narzędzia diagnostycznego
AGM jest drogi i warty uwagi, jak się używa Start-Stop. Jak ten system z automatu wyłączasz (lub masz wyłączony komputerem), to wystarczy zwykły akumulator o odpowiednich parametrach prądowych i wymiarach. Będzie w granicach 300-400 złotych wtedy, zależnie od marki, wieku i miejsca sprzedaży.
Smart Charge potrafi podać napięcie, którego stare akumulatory Sb-Sb nie tolerowały zbyt dobrze i Ford zalecał Silver-Calcium (patent Varty, więc żaden inny producent nie ma - jeszcze Bosch, ale to Varta - jeden koncern JCI). Wszystkie obecne akumulatory Ca-Ca mogą być traktowane napięciami podawanymi przez Smart Charge. Jak masz wątpliwości, to podjedź so sklepu specjalizującego się w akumulatorach. Dobiorą, co trzeba.
Ja bym się nie pchał w AGM, ale ja nie lubię start-stop. Jak ktoś go normalnie używa, to brać to, co producent zaleca.
Ja bym się nie pchał w AGM, ale ja nie lubię start-stop. Jak ktoś go normalnie używa, to brać to, co producent zaleca.
Otóż to, a jak się używa start-stop to zwykły akumulator można bardzo szybko wykończyć ciągłym rozruchem silnika więc oszczędność na tańszym akumulatorze będzie tylko pozorna i po roku taki akumulator będzie do wyrzucenia.
A z innej beczki:
Czy istnieje możliwość że po rozładowaniu aku dezaktywowała mi się funkcja start-stop?
W jaki sposób to sprawdzić / włączyć?
Jest o tym sporo na forum, w innych tematach o SS.
System analizuje (lub powinien to robić) wiele czynników. Jednym z kluczowych jest napięcie akumulatora i przy słabym, nie powinien wyłączać silnika. Reszta to rzeczy takie, jak temperatura, załączone odbiorniki, klimatyzacja, ogrzewanie itp. Raz działa to lepiej, raz gorzej - jak na forum ludzie piszą, bywa różnie z tymi algorytmami, kiedy SS powinien a kiedy nie powinien wyłączać silnika.
Niemniej przy słabym akumulatorze (rozładowany lub stary, nietrzymający już wysokiego napięcia nawet po wielodniowym ładowaniu) start - stop nie powinien w ogóle działać, bazując na samym napięciu.
Jest o tym sporo na forum, w innych tematach o SS.
System analizuje (lub powinien to robić) wiele czynników. Jednym z kluczowych jest napięcie akumulatora i przy słabym, nie powinien wyłączać silnika. Reszta to rzeczy takie, jak temperatura, załączone odbiorniki, klimatyzacja, ogrzewanie itp. Raz działa to lepiej, raz gorzej - jak na forum ludzie piszą, bywa różnie z tymi algorytmami, kiedy SS powinien a kiedy nie powinien wyłączać silnika.
Niemniej przy słabym akumulatorze (rozładowany lub stary, nietrzymający już wysokiego napięcia nawet po wielodniowym ładowaniu) start - stop nie powinien w ogóle działać, bazując na samym napięciu.
Wiem, zdaje sobie sprawę ale po tel z jednym mechanikiem który twierdził że być może po rozładowaniu system się dezaktywował (miałem problemy z szybami które zaprogramowałem ponownie oraz z otwieraniem bagażnika z pilota -jeszcze tego nie rozgryzłem) i jest to kwestia jego włączenia. Podobno w Mondeo coś takiego robił z poziomu ekranu Navi.
Dodam tylko że po rozładowaniu i podładowaniu akumulator był sprawdzany i wszystkie napięcia były OK.
że być może po rozładowaniu system się dezaktywował
nie deaktywował tylko nie wyłączy silnika bo jest dużo parametrów które nie zezwolą na zgaszenie silnika.
Co innego system start-stop który nie gasi silnika bo jest już aku do wymiany a co innego system start-stop który jest zdezaktywowany.
Biorąc pod uwagę niską znajomość tematów i mechaników dla których takie aku i BMS'y to czarna magia i kolejna "panie elektronika która na 100% się spieprzy" to bardzo często wątpię że potrafią poprawnie zdiagnozować sprawność akumulatora.
Podać przykład?
Pojechałem na "darmowy letni przegląd" do jednych z sieciówek jakieś niecałe 2 lata temu bo miałem jechać na długi weekend pełny świąt w dłuższą trasę.
Mechanik dał mi wydruk że sprawność akumulatora jest na 130%....
Nawet nie chce wnikać jak można mieć wydajność aku na poziomie 130%.....
2 dni później zadzwoniłem sobie po assistance bo akumulator wyzionął ducha. Teren na tyle nieciekawy i "odludny" że można było zapomnieć aby się do kogoś podpiąć a że wszystkie serwisy i sklepy zamknięte (bo święto) to nawet nie było jak podjechać taksówką po nowe aku.
Więc wybacz - ale dla mnie większość mechaników i ich "wiedza" jest na poziomie "check engine" - jest silnik? Jest, więc skasuj błąd i szerokiej drogi.
kumpel Fordzika 10-08-2018, 12:58 Bardziej chodziło mi o to że Varte dedykowaną do Forda - czyli taką którą teraz mam zakupioną poza ASO musze dać 520 (w aso z wymianą 651 )
Ponegocjować zawsze można. Dla mnie fordowską Vartę proponowano w ASO za 480 zł z wymianą. Pożałowałem 140 zł różnicy i kupiłem EXIDE minimalnie mniejszej poj. zamiast 80 Ah zakupiłem cyba 72 Ah ( większy fizycznie nie wchodził) i ta niby malutka różnica pojemności jest zauważalna w eksploatacji. Np przy długim postoju auta ten mniejszy aku bardziej traci pojemność. Mam na stale zamontowany voltomierz na desce rozdzielczej, więc to i owo obserwuje. Poza tym akumulator sygnowany Fordem zapewne był lepszej jakości niż zamiennik od producenta EXIDE.
Do Fordów trzeba mieć bardzo porządny i zadbany akumulator.
Zamykając temat mojej wymiany:
Wymieniłem na Warte 64 Ah 640A z Start stopem- podobno to jest to samo co fabryczne 60 Ah 590A (SAE/EN) tylko podawane wg innej normy. zapłaciłem 400 zł. Start Stop działa ale ciągle otwarcie bagażnika powoduje wzbudzenie alarmu. Ma ktoś na to jakiś pomysł? Gdzieś wyczytałem że może walnięta centralka alarmu. Mam dokładkę przez ASO LOGIC RC4
Ja raz miałem z Logic-iem taki dziwny przypadek, że zaczął wyć na włączonym silniku i nie dało się wyłączyć silnika guzikiem ;) Pomogło zdławienie i "reset". Pewnie się centralka zawiesiła. Więc możesz mieć rację, że to centralka albo jakieś problemy z komunikacją.
Sprawdzałeś po ilości piknięć co powoduje alarm? Może to czujniki w środku?
Mam pytanie bo nie zauważyłem na takie odpowiedzi , czy akumulator w naszych Fordach można doładowywać bez wyciągania z samochodu tzn. bez odpinania klem samochodowych? Czy w przypadku wyciągnięcia akumulatora i podładowaniu go prostownikiem jest potrzeba resetowania modułu BCM (bądz jakiegoś innego)? W starym samochodzie nic nie trzeba kombinować jak to wygląda w naszym przypadku? I kolejne pytanie czy nasze akumulatory przeznaczone do systemu SS wykonane w technologii EFB można ładować prostą ładowarką procesorową (za 100zł) do napięcia 14,7v (funkcja ładowania w warunkach zimowych)? Dziękuje z góry za odpowiedź ekspertów z forum.
Jeśli podłączysz się metodą "prostą" to tracisz:
a) wartości komp pokładowego, czytaj średnie spalanie, zasięg = tak jakbyś dokonał tam zresetowania wartości
b) radio będzie pamiętać stację, ale raczej na 100% będziesz musiał ustawić korektor dźwięku dla każdego źródła (USB, Radio, CD, Bluetooth)
Odpinasz klemę + na akumulatorze (ta od strony przodu auta), do + na aku podłączasz czerwony przewód od prostownika, przewód minusowy (czarny) podłączasz do masy auta (jest zaraz obok koszyka akumulatora) w okolicach kielicha amortyzatora.
Akumulatory EFB ładujemy tylko prostownikiem który obsługuje takie akumulatory.
Właśnie procesorowe będą tu dobre i nic nie trzeba odpinać. Dla zwykłego prostownika, który podaje nawet ponad 16 V, warto akumulator odłączyć (przynajmniej zdjąć klemę).
I EFB to nie AGM. AGM posiada elektrolit "uwięziony" w włókninie i ma mieć specjalną ładowarkę z oganiczeniem napięcia. EFB ma elektrolit płynny i można a nawet należy ładować go, jak każdy akumulator z elektrolitem płynnym. Ładowanie w aucie do 14,7 (czy nawet 14,9) nie naładuje do pełna. Będzie lepiej, ale to nie to samo, co prostownikiem do 16,2 V (utrzymanego przy minimalnym prądzie przez godzinkę-dwie), pod nadzorem.
Krótko podsumowując:
1. Czy można w aucie, bez odpinania? TAK, choć producenci tego nie zalecają (dmuchanie na zimne).
2. Prostownikiem z wyższym napięciem lepiej nie, bo po co kusić los (smart charge raczej nie przekracza 15 V i nie wiadomo, jak długo elekronika w aucie będzie tolerowała napięcie w okolicahc 16 V). Ładowarką automatyczną w trybie samochód, czy AGM - tak. Tryby regeneracji itp. (większość producentów ma 15,8 V limit górny) na ogół mozna nawet na podpiętej instalacji, ale lepiej zdjąć klemę. Można podpiąć do klem coś innego, na podtrzymanie zasilania.
Dla przykładu jeszcze filmik:
https://youtu.be/EjRHyDuiEVY?t=247
Dzisiaj podłączyłem intefejs Viakena i FORScan zaraportował problem z akumulatorem - napięcie na poziomie 11,3V. Interfejs w sumie miałem podpięty przez jakieś 2 minuty - wątpię żeby to on mi zdoił akumulator. Po odpięciu interfejsu samochód już nie chce odpalić (ale podświetlają się zegary i włącza się komputer pokładowy - radio ma chyba skasowane ustawienia, bo widziałem godzinę 12:00).
Poleci ktoś dobry akumulator do Focusa mk3 2.0 ST? W instrukcji nie ma nawet podanych parametrów jakie powinien mieć akumulator w przypadku jego wymiany.
Tak niskie napięcie to raczej wymiana, chyba że zostawiłeś coś włączonego na dłużej, to wtedy pod prostownik na 24 h pod nadzorem i odczekać dobę, zmierzyć napięcie i jeśli OK, to dalej do auta. Jak przy rozruchu nie spada poniżej 10,5 V to można działać :)
Jeśli napięcie tak niskie bez wyraźnej przyczyny, to albo ogólnie umiera, albo któraś cela może być zwarta i masz wynik z pozostałych pięciu. Jeśli ma ponad 5 lat (czyli jeszcze fabryczny, to raczej wymiana i nie bawić się z trzymaniem (zwartego?) akumulatora pod prostownikiem. Akumulator weźmiesz z konfiguratora producenta aku albo sam wybierz, po obejrzeniu obecnie zamontowanego. Pewnie masz jakiś EFB ok. 70 Ah i pewnie zwyczajowo 278x175x175 mm (sprawdzisz swój, to będziesz wiedział). Spiszesz oznaczenia i dobierz coś o właściwych wymiarach, żeby się zmieścił - tyle :) Resztę masz już w tym wątku i paru innych, więc do lektury :)
Byłem w hurtowni akumulatorów w której zajmują się również serwisem. Sprawdzili mój stary akumulator, który był z 2014 roku (wygląda na to, że od nowości) i niestety nadawał się już tylko na wymianę. Stary akumulator miał 60 Ah, nowy kupiłem 72 Ah. Samochód kupiłem niedawno jako używany i poprzedni właściciel zamontował pod maską takie urządzenie odstraszające kuny ("trzepiące" prądem, mój znajomy przypadkiem sprawdził na sobie czy działa). Jak się dzisiaj okazało pobierało to niemało prądu (z obliczeń wg miernika wyszło na to, że po 100 godzinach postoju zjadłoby cały akumulator). W chwili obecnej mam ten wynalazek odłączony.
lukaszooo 15-10-2019, 15:15 Mk3 ma system BMS czyli inteligentne ładowanie. Skoro byles w profesjonalnym serwisie to napewno poinformowali cie o tym. Po wymianie aku trzeba zresetować BMS, dodatkowo jeśli wsadzili ci wiekszy aku to powinni zmienić konfiguracje. Jeśli nie wykonali powyzszych czynnosci to aku za jakies 2 lata zostanie ubity ładowaniem ponad 15v.
apiatek89 12-01-2021, 14:53 Witam. Mam benzyniaka 1.0 z systemem start-stop rocznik 2013. Dzis po raz pierwszy padł mi akumulator (fabryczny nigdy nie ladowany, nie wyjmowany) i teraz moje pytanie - czy warto kupowac prostownik za okolo 70zl naladowac i jeszcze zime przejezdzi czy nie ma sensu sie bawic i czas wymienic aku na nowy? (w norauto ceny od 600zl) jezdze dziennie 20km do i z pracy no i co kilka dni kilkanascie km do sklepow.
Z gory dziekuje za pomoc.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
czy warto kupowac prostownik za okolo 70zl naladowac i jeszcze zime przejezdzi
Prostownik i tak się przyda :) Więc moim zdaniem warto zaryzykować.
gregor75 12-01-2021, 17:26 przy kupnie w sieciówce lub w markecie zapytaj o rok produkcji akumulatora
konieczko5 12-01-2021, 21:07 ...
|
|