Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wymiana rozrządu - ceny 1.6TDCI
Wrzucam info, bo tak jak pisałem wcześniej odebrałem auto po wymianie rozrządu, oleju i filtrów. Może się komuś to przyda, żeby wiedzieć jakie są orientacyjne koszty takiej wymiany.
1. Pasek klinowy - 80 zł
2. olej silnikowy Mobil 1 ESP 5W30 - 147 zł
3. Koło napinacza R.C. - 240 zł
4. Koło napinacza R.P. - 100 zł
5. Pompa wody - 215 zł
6. Filtr powietrza - 50 zł
7. Filtr oleju - 37,99 zł
8. Pasek rozrządu - 225 zł
9- naprawa - 455 zł.
Co do szarpania na 1,2 biegu - zasugerowano mi, że może to być zapchany filtr paliwa...czy tak jest- nie wiem.
Dziwna jak dla mnie ta wycena
Pasek klinowy drogo - contitech kosztuje 50zł , gates też podobne pieniądze
Olej nie mam zdania bo ja zalewam totala za 115zł
Jeżeli są to ceny za same koła napinaczy, a nie kompletne napinacze to rolka do napinacza paska klinowego kosztuje przykładowo 30zł a cały napinacz 180
Według mnie przy wymianie rozrządu powinieneś mieć wymieniony płyn chłodniczy (tak robi ASO)
Generalnie suma podana przez Ciebie jest zbliżona do wymiany w ASO
Ja wymieniałem rozrząd z płynem chłodniczym w ASO i zapłaciłem na oryginalnych częściach 1500zł, później wymieniałem pasek klinowy to pasek 50zł i rolka 30, bo napinacz był ok.
slider2002 15-06-2016, 20:10 Drogo
raptorf22 15-06-2016, 21:53 W marcu robiłem rozrząd w swoim MK3 1.6 Tdci:
- kompletny rozrząd INA ( dwie rolki INA, pasek INA pewnie Conti)
- pompa wody Valeo,
- komplet śrub montażowych do rozrządu oryginał Ford,
- nowy pasek wielorowkowy Conti,
- uszczelka pod pokrywą zaworów jakaś niby oryginał,
- robocizna
koszt części 550 zł
koszt robocizny 280 zł, łącznie 830 zł na gotowo. Robione w Poznaniu, mechanik to były pracownik Peugeota.
Szymon_Zy 16-06-2016, 15:57 BARDZO DROGO! Koszt roboty to 300 zł, z wymianą na INA i pompa dolz, olejem Motul 913D i kompletem filtrów (w tym kabina, olej, powietrza, paliwa - ori) - części 760 zł. W sumie 1060 zł części i robota.
Gdzie ty takiego fachowca znalazłeś, pisz będziemy omijać.
U mnie 900 zł, pasek, rolki, pompa wody, pasek wielorowkowy, płyn chłodniczy i robota.
filtr powietrza Knetcht'a kupiłem w gordonie za niecałe 40 zł
dawid475s 17-06-2016, 16:58 Straszne ceny :shock::shock: mój mechanik za wymiane i części wziął 550 zł ... Fakt jeżdżę na Mobil 1 ale to i tak połowa ...
cezarg1410 17-06-2016, 17:18 dawid475s jeśli mówisz o aucie z podpisu to nie porównuj chłopie cen części rozrządu mk3 do mk1...
dawid475s 17-06-2016, 17:22 Fakt pomyłka :(:roll:
detomasso007 18-06-2016, 09:41 Dla mojej Foki z silnikiem 2.0 TDCI:
- Rozrząd komplet (rolki, napinacze ,etc.) + pompa wody 430PLN
- Śruba koła pasowego 20PLN
- Materiały serwisowe (?) 20PLN
- Wymiana 400PLN
- Płyn chłodniczy 10PLN
- Uszcz. wału korbowego 27PLN
Suma sumarum ~900PLN
Teisejas 13-07-2016, 12:37 U mnie nieuchronnie zbliża się termin wymiany rozrządu. W ASO robił tego nie będę z przyczyn oczywistych- miesiąc temu pytałem to uprzejma Pani powiedziała mi, że Ford ma teraz jedną cenę na cały kraj: ~1.500 zł. Zabawne jest to, że to dla ASO i tak jest już jakaś cena promocyjna, bo jak byłem w kwietniu ubiegłego roku na przeglądzie przed zakupowym w ASO w Rzeszowie to poprosiłem o kalkulację cenową wymiany rozrządu i wtedy wyliczono mi jakieś 1.900 zł.
A więc rozrząd wymienię w warsztacie niezależnym ale na częściach oryginalnych - zestaw ok. 650-700 zł. Z tego co widzę na zdjęciach to zestaw obejmuje pasek, rolkę, napinacz, pompę wody i komplet śrubek. Pytanie co jeszcze powinno się przy okazji rozrządu wymienić? Pewnie pasek klinowy, ale czy coś jeszcze?
spenser696969 13-07-2016, 13:12 ... ale czy coś jeszcze?
Można rolkę napinacza bądź cały napinacz paska wieloklinowego w zależności w jakim stanie napinacz.
Teisejas 27-08-2016, 19:31 Dzisiaj zrobiłem wreszcie rozrząd i cenowo wyszło to tak:
1. Kompletny zestaw rozrządu z pompą wody - 630,01 zł
2. Pasek wielorowkowy - 30 zł
3. Płyn chłodniczy - 26 zł
4. Robocizna - 270 zł
Do tego okazało się że potrzebna była wymiana uszczelniacza wału korbowego (cześć 26 zł + wymiana 45 zł). Części oryginalne.
A i w ASO skończyła się promocja- teraz powiedziano mi że 1,5 tys. to koszt części a z robocizna to ok. 2-2,1 tys., z tym że cena ta obejmuje też przegląd...
Na stronie Forda (http://www.ford.pl/Serwis/Motorcraft_Service/Naprawy/Zestaw-rozrzadu-z-pompa-wody) wciąż podają, że "Wymiana kpl. rozrządu wraz pompą wody" we Focusie to 1.700zł (zawiera koszt części i robocizny - oferta dla aut 4+).
Wychodzi drożej, ale to nie 3,5 tys...
Teisejas 28-08-2016, 00:26 Nie 3,5 tys, tylko tak jak napisałem części z robocizną 2-2,1 tys. Tą ofertę za 1.700 zł widziałem, ale o niej z doradcą w ASO nie rozmawiałem bo wyszedłem od znalezionej na stronie dilera kwoty 973 zł, która jak się okazało jest nieaktualna a poza tym nie obejmowała wymiany pompy wody. Nie wiem co wymienią w ASO za te 1.700 zł oprócz rozrządu i pompy, ale myślę że podana mi cena jest po prostu typowa i zwykle ludzie tyle tam zostawiają bo okazuje się że trzeba od razu wymienić uszczelniacz, rolki napinacza paska wieloklinowego, nie mówiąc już o samym pasku. Doradca tak mi zresztą przedstawiał tą kwotę jako realny całkowity koszt. Cena ta koresponduje z tym co usłyszałem rok wcześniej w zupełnie innym ASO.
Doradca tak mi zresztą przedstawiał tą kwotę jako realny całkowity koszt.
A jak każdy wie, doradcy-sprzedawcy najpierw dbają o interes klienta, a potem (ewentualnie) o swój.
Teisejas 28-08-2016, 09:25 Trochę nie rozumiem do czego odnosisz Swój sarkazm - gość mi podał cenę o 300-400 zł wyższą niż wynika z oficjalnej ceny wymiany rozrządu i nie pisałem nigdzie, że kierowała nim troska o mój interes. Pytałem o koszty wymiany rozrządu i tego co się przy okazji wymienia, więc mi powiedział. Być może okazało by się że ostateczna cena przekracza ta wskazaną o 50 zł, bo np. musieli dolać trochę płynu do chłodnicy, ale chodzi o to że różnica w deklarowanym koszcie typowej czynności serwisowej a końcową ceną nie może wynosić kilka stówek, bo po prostu klient może ich nie mieć i serwisowi nie zapłaci. I w tym miejscu spotyka się interes i serwisu i klienta w realnym oszacowaniu tych kosztów.
A jeżeli chodzi o wymianę rozrządu, to dbałość o interes klienta ASO wymaga, aby ASO omijać szerokim łukiem ;) no i tyle w tym temacie.
Krzyschu 05-09-2016, 07:58 Rozrząd INA + pompa SKF 505zł
Kołki blokujące rozrząd 30zł (można dorobić samemu lub użyć wierteł)
Rolka napinacza paska wieloklinowego na łożysku FAG 40zł
Jeśli okaże się, że będę musiał wymieniać uszczelniacze wałka rozrządu lub wału korbowego to ok 50zł sztuka.
Teoretycznie potrzebne jest nowa śruby koła pasowego - 19 zł
Nie 3,5 tys, tylko tak jak napisałem (...)
Tak się kończy pisanie bez używania polskich znaków połączone z (za) szybkim czytaniem:
(...) teraz powiedziano mi że 1,5 tys. to koszt części a z robocizna to ok. 2-2,1 tys.(...)
Kolega napisał "a" zamiast "ą", ja przeoczyłem "z" i wyszło:
(...) teraz powiedziano mi że 1,5 tys. to koszt części, a robocizna to ok. 2-2,1 tys. (...)
Wniosek: używajmy polskich znaków i czytajmy wolniej :-)
Zioło1983 08-09-2016, 20:09 Witam ja rozrząd wymieniłem w FORD KAMAG w PILE w cenie promocyjnej zestaw rozrządu z pompą wody za 750zł robocizna 166,25zł wiec ASO nie musi być drogie dodam tylko ze na Śląsku i Zagłębiu w Fordzie krzyczeli 1400zł Pozdrawiam
A co sądzicie o takim kosztorysie za wymianę rozrządu oraz oleju + filtrów?
http://i68.tinypic.com/mx086o.jpg
kumpel Fordzika 18-07-2017, 20:31 Najbardziej mi się podoba 6 pozycja. Naprawiali olej i filtry :D
ps.
ceny za filtry i za olej takie raczej z górnej półki wiec za wymianę nie godziło się klienta obciążać przy tak dużej robocie to normalnie naciągactowo na maxa. O reszcie się nie wypowiem bo cen części nie znam ani kosztów robocizny na takie grubsze naprawy.
Ceny wydają się być w porządku, co prawda bardzo górna granica to jest.
Poz 7 jest bez sensu, wymiana pompy wiąże się ze wymianą płynu chłodzącego.
Poz 3 zależy jaki olej, ale maksymalnie 100 zł powinno być
naciągane to przynajmniej na 400 zł
cezarg1410 19-07-2017, 08:15 Cena rozrządu wydaje się być w miarę okej ale cena oleju to jakiś Sajgon ;d
pjetrucha 19-07-2017, 08:35 serwis płynu chłodniczego bez samego płynu jako materiał? czyli 80zł za sprawdzenie poziomu? :)
przy wymianie rozrządu i pompy wstydzili by się takie coś napisać
to tak, jakbym murował ściany i powiedział kwotę X a potem za ułożenie cegły numer 456434 zażądał 150 zł
przy wymianie rozrządu i pompy wstydzili by się takie coś napisać
to tak, jakbym murował ściany i powiedział kwotę X a potem za ułożenie cegły numer 456434 zażądał 150 zł
Man, You make my day :-)
Nie widzę tu żadnego naciągania, co najwyżej pole do negocjacji - wymiana płynu faktycznie powinna być gratis.
Bosch Service (http://www.szukala.bosch-service.pl/cennik), który rozważam jako alternatywę dla przeglądów w ASO za 1l oleju z beczki życzy sobie 40,82zł (Castrol Edge 5W30) - ceny zależą od wielu czynników, m.in. lokalizacji warsztatu (duże miasto/małe miasteczko), wielkości warsztatu, renomy, polityki cenowej itd. Trzeba zaznaczyć, że kupując olej od warsztatu wymiana jest w cenie materiału (trudno oczekiwać, żeby warsztat sprzedał olej w cenie "internetowej" i wymianę zrobił gratis).
Przy dostarczeniu oleju przez klienta kasują ok 65zł za usługę wymiany.
lukaszooo 19-07-2017, 11:16 Cena jak na zakład normalna. Jeśli robi się wymianę prywatnie to średnio za rozrząd bierze się 250zl i 50zl za filtry.
Cena jak na zakład normalna. Jeśli robi się wymianę prywatnie to średnio za rozrząd bierze się 250zl i 50zl za filtry.
Bez przesady. Jaka normalna? Serwis płynu chłodniczego?? Liżą go i w ten sposób sprawdzają? Koledzy już wyżej napisali, że to naciąganie.
W wielu sklepach kupując olej + filtr wymianę masz gratis - opłaca się? A jednak.
Wymiana rozrządu - sama robocizna też przekombinowana. Nie daleko mnie wymiana rozrządu w cenie ok. 450zł (na rachunek), ja u swojego mechanika robię za 300zł - mowa o cenach za robociznę. Więc spokojnie 3-4 stówki zawyżona kwota i bez tego też by zarobili. Ale kto bogatemu zabroni.
W moim poprzednim poście (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2832615&postcount=30) nie napisałem najważniejszego, czyli wniosków:
jeśli warsztat sprzedaje 1l oleju za 38zł to jego wymiana (oraz filtra oleju) powinna być w cenie oleju, więc pozycja "Serwis filtrów i oleju" to gruba przesada, bo właściwie to kasują 99zł za wymianę filtra powietrza!
No ale tak jak napisałem wcześniej, na wysokość cen składa się wiele czynników. Warsztat podał swoją wycenę (duży plus za to, że szczegółowo rozpisują ile za co sobie życzą - abstra***ąc od podanych kwot), a klient podejmuje decyzję, może sobie poszukać innego.
Wycena u konkurencji diametralnie inna. Ceny bardziej realne za robociznę?
"zestaw rozrządu SKF-239 zł / wymiana 250zł
filtr oleju Bosch 23 zł,filtr powietrza Bosch 54 zł/ wymiana oleju+filtra +filtra pow. 45 zł
olej Ford Formula 5w30 5l. 149 zł
płyn chłodzący 1l. 15 zł."
Zastanawia mnie tylko czy olej i firma od rozrządu jest ok ?
edit: Serwis ładnie rozpisał co za ile bo o to prosiłem w mailu ;)
SKF to dobra firma. W sumie brał bym w ciemno.
Wycena u konkurencji diametralnie inna. Ceny bardziej realne za robociznę?
"zestaw rozrządu SKF-239 zł / wymiana 250zł
filtr oleju Bosch 23 zł,filtr powietrza Bosch 54 zł/ wymiana oleju+filtra +filtra pow. 45 zł
olej Ford Formula 5w30 5l. 149 zł
płyn chłodzący 1l. 15 zł."
Zastanawia mnie tylko czy olej i firma od rozrządu jest ok ?
edit: Serwis ładnie rozpisał co za ile bo o to prosiłem w mailu ;)
no i trafiłeś na normalnego
jeszcze żeby umiejętności były ok i noś go na rękach
Olej i filtry rozsądnie zaproponowane?
tiga1916 19-07-2017, 15:14 Ceny są ok, w necie wiadomo że można znaleźć parę zł taniej ale trzeba doliczyć wysyłkę i czesem dostaje się nie to co chciało. Co do oleju to ludzie mają różne zdanie na jego temat, ja osobiście nie mam nic przeciwko formule ale polecam valvoline.
chudy771 20-07-2017, 10:51 A co sądzicie o takim kosztorysie za wymianę rozrządu oraz oleju + filtrów?
http://i68.tinypic.com/mx086o.jpg
Olej + filtry - 387,51 zł
Ford Motocraft Serwis (olej, filtr oleju, powietrza, przejrzenie auta w recepcji pojazdowej, wpis ASO do książki) - 279 zł
Czasami w Fordzie trafisz jeszcze na jakiś gratis, np. płyn do spryskiwaczy
Aha, no i umyją i posprzątają auto w cenie
lukaszooo 20-07-2017, 12:24 Nie wiem gdzie są takie ceny i jakie masz układy ale na wiosnę dowiadywalem się o przegląd w moim mk2, przegląd po 10 latach w który wchodzi inspekcja nadwozia, podwozia, instalacji, lakieru, wymiana oleju i filtrów, swiece to koszt 1299zl oczywiście w serwisie Forda.
Nie wiem gdzie są takie ceny
http://www.ford.pl/Serwis/Motorcraft_Service/Serwis
Nie wiem gdzie są takie ceny i jakie masz układy ale na wiosnę dowiadywalem się o przegląd w moim mk2, przegląd po 10 latach w który wchodzi inspekcja nadwozia, podwozia, instalacji, lakieru, wymiana oleju i filtrów, swiece to koszt 1299zl oczywiście w serwisie Forda.
Pomijając cenę za wymianę oleju + filtra + świec - niech będzie 500zł z robocizną, to pozostaje 800zł za "obejrzenie" auta? Bo o naprawach nie ma mowy? Fiu fiu jak mawiał Ćwirek. Szkoda, że takich rzeczy nie pokazuje (jeszcze) komputer w samochodzie....
chudy771 20-07-2017, 13:17 http://www.ford.pl/Serwis/Motorcraft_Service/Serwis
Dokładnie. Mówimy o wymianie oleju i filtrów, a nie o pełnym przeglądzie gwarancyjnym
lukaszooo 20-07-2017, 15:16 Auto dawno po gwarancji zależało mi na steplu w książce bo do tej pory serwisowany był tylko w fordzie ale taka kwota mnie zniechecila.
Dokładnie jest to pelny serwis po 10 latach lub 160 tys. Co dokładnie wchodzi w pełną usługę nie wiem ale wymienione miał bym filtry olej świece i chyba klimatyzację.
Co dokładnie wchodzi w pełną usługę nie wiem
Możesz to sprawdzić w ETIS: otwórz http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do i wpisz numer VIN, po zatwierdzeniu wybierz "Wygeneruj kartę przeglądu FordService" (http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do) i z listy przegląd po 10 latach.
Nie wiem, co tam masz zaplanowane, ale strasznie drogo jak na same filtry, olej i świece - nie wiem, co miałoby być robione z klimatyzacją, ale jeśli już to do tego poszukałbym specjalizowanego warsztatu (ale naprawdę dobrego).
lukaszooo 25-07-2017, 08:55 Ja zrezygnowałem z serwisu i wymieniłem wszystko sam, za części wyszczlo ok 400zl.
9 lat serwisowania w fordzie to i tak bardzo dużo.
Ile wytrzyma fabryczny rozrząd?
Pan w serwisie powiedział mi że 8 lat lub 160k km i nie ma jeszcze konieczności wymiany.
Prawda to?
Ja w swoim rozrzad + pompa wymienilem przy 170km. Niby mowili w ASO ze 180 spokojnie, ale wolalem nie ryzykowac. Za cala wymiane + czesci + pasek klinowy ? ( ten co idzie do klimatyzacji, zawsze nazwy zapominam) zaplacilem 1500zl. Biorac pod uwage ze rozrzad z pompa kosztuje ±900zl + pasek ±70zl to jak na ceny ASO to tanio wg mnie bylo
pasek klinowy ? ( ten co idzie do klimatyzacji, zawsze nazwy zapominam)Pasek osprzętu :)
Odene dla ecoboosta 1,6 Ford przewiduje wymianę rozrządu po 10 latach lub 200tys km. Tyle raczej wytrzyma.
Za cala wymiane + czesci + pasek klinowy ? ( ten co idzie do klimatyzacji, zawsze nazwy zapominam) zaplacilem 1500zl. Biorac pod uwage ze rozrzad z pompa kosztuje ±900zl + pasek ±70zl to jak na ceny ASO to tanio wg mnie bylo
ASO, w którym serwisuję auto, ma (chyba stałą) promocję na wymianę rozrządu (http://www.ford.auto-watin.pl/promocje/serwis/) za 999zł. Ciekawe, czy w tej cenie jest też pompa wody i pasek osprzętu (myślę, że jeśli procedura Forda przewiduje ich wymianę przy okazji rozrządu to powinny być).
Wymiana rozrządu
jedyne 999 PLN*
jedna cena dla wszystkich modeli
tylko oryginalne części Ford
* w silnikach 1.8 TDCi cena promocyjna nie obejmuje wymiany napędu pomocniczego
ASO, w którym serwisuję auto, ma (chyba stałą) promocję na wymianę rozrządu (http://www.ford.auto-watin.pl/promocje/serwis/) za 999zł. Ciekawe, czy w tej cenie jest też pompa wody i pasek osprzętu (myślę, że jeśli procedura Forda przewiduje ich wymianę przy okazji rozrządu to powinny być).
Ciekawe czy teoria czy praktyja.
Pewne to samemu wymieniac.
Nie wszystko da się samemu, chyba, że się jest kolekcjonerem narzędzi, albo robi się też rodzinie i znajomym, inaczej czasami koszt zakupu narzędzi jest większy niż usługa u mechanika.
Nie wszystko da się samemu
Otóż to!
A z rozrządem wolę jechać do ASO, zapłacić u nich za części + usługę i mieć 2 lata gwarancji na naprawę.
cezarg1410 07-08-2017, 11:31 To i ja swoje 3 grosze dorzucam:
- za zestaw SKF zapłaciłem równo 500 zł.
- wymiana: zrobiłem sam. Generalnie jest bardzo łatwo. W komorze silnika jest bardzo dużo miejsca - nawet koła nie trzeba zdejmować. DO tego przy pomocy wiertła 8mm i klucza torx o średnicy 5mm blokujemy odpowiednio wałek rozrządu i wał korbowy.
Amatorom samodzielnej mechaniki polecam spróbować bo jest naprawdę łatwo ;)
Czy uważasz że będzie łatwo np. dla osoby która nigdy nie widziała rozrządu?
cezarg1410 07-08-2017, 13:01 Cóż - pewnie nie. Trzeba generalnie wiedzieć jak się wymienia rozrządy tak żeby nie przestawić...
lukaszooo 07-08-2017, 18:38 Dla osoby która nigdy nawet nie widziała jak to się robi nie polecam takiej zabawy.
Dla osoby która posiada jakieś umiejętności mechaniczne i choć raz była przy takiej operacji nie powinno być żadnych problemów.
Do wymiany nie potrzeba żadnych specjalnych narzędzi choć klucz dynamometryczny za 150zl był by pomocny.
traper2000 06-10-2017, 10:02 Panowie, jakie jest wasze zdanie... kupować samemu wszystkie części do rozrządu a robociznę do mechanika czy usługa z częściami. Dodam, że zależy mi kosztach ale również na jakości więc kupowałbym oryginalne forda.
Jak wyczytałem w poprzednich postach do wymiany byłyby potrzebne:
-pompa
-pasek rozrz.
-rolki, napinacze, śruby
-pasek wieloklin
-uszczelniacz wału i wałka rozrz.
-olej silnikowy + filtr
czy coś jeszcze?
adamek2828 06-10-2017, 10:27 Tez kupowałem komplet SKF rozrządu coś około 480 zł
Wymiana rozrządu 200zł więc tanio.
Z pompom wody ? Jeśli tak to naprawdę dobra cena
adamek2828 06-10-2017, 13:32 tak. Za cały komplet. Ale to chłopak na wsi mi robi.
traper2000 06-10-2017, 15:51 Witam, właśnie dostałem cenę za całość z "dobrych zamienników" 1200pln + ewentualne dodatkowe sprawy jak wyjdą. Gdyby miały być oryginały to 1850pln.
Taką cenę dał jeden z "lepszych" warsztatów we Wrocławiu (i nie jest to ASO).
Pisząc "lepszych" mam na myśli dobre oceny w internecie.
Wydaje mi się to dużo za dużo.
Czy mógłby jakiś dobry forumowicz podać na prv. namiary na dobry warsztat we Wrocławiu?
dzwiedziu 06-10-2017, 16:15 Mam dwie wyceny z różnych serwisów i są całkiem ciekawe, np:
auto-boss :
zestaw - naprawa pompy wodnej - rabat 15% - 1055,96zł
w&z pompy płynu chłodzącego - ilość 0,6 - rabat 15% - 120,97zł
+ inne graty - kwota łączna 1982,71zł
multexim :
zestaw - naprawa pompy wodnej - rabat 30% - 342,68zł
w&z pompy płynu chłodzącego - ilość 3 - rabat 30% - 619,92zł
+ inne graty - kwota łączna 1498,32zł
Jak by nie mogli bez kombinowania i robienia debili z ludzi napisać co i ile kosztuje po ludzku.
traper2000 06-10-2017, 17:04 No to też drogo. Oryginalne części w znanym sklepie internetowym forda (pasek, pompa, rolki, śruby) to 670zł. Jak piszą koledzy wymiana to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Załóżmy wszystkie części oryginalne j.wyżej + pasek wieloklinowy i uszczelniacz można kupić za 900zł to za robociznę drugie tyle??? Dziwne. Za godzinę pracy 900stów to lekka przesada.
dzwiedziu 06-10-2017, 17:15 Rozmawiałem z aso peugeota i na wymianę w tym silniku mają przewidziane 4,5rbh.
Z tym że inny osprzęt, słupek ten sam.
Czyli wychodzi 200zł za rbh - rozbój w biały dzień :-)
traper2000 06-10-2017, 17:27 Dziwisz się, że w aso aż tyle? Przecież tam 20% stanowi koszt robocizny, reszta to koszty utrzymania molocha. Zobacz ile kosztuje i jaki czas na wymianę żarówki, nie wspominając o podłączeniu do komputera i sprawdzeniu błędów.
Nie dam więcej za rozrząd oryginalny z robocizną więcej niż 1200. Powyżej tej kwoty to już zdzierstwo.
Martinowo 06-10-2017, 17:52 Ja kupilem zestaw iny za prawie 700zl i pompe za 140, Wymiana trwala 4h sam robilem wiec kosztow nie bylo. Te rozrzady naprawde latwo sie robi i jak ktos ma wprawe to max 3 h i po robocie.
Sent from my HTC One A9 using Tapatalk
slawek-kali 06-10-2017, 18:17 Czemu nie pojedziesz do Ford Slawek ?
traper2000 06-10-2017, 18:24 Trochę daleko do Katowic. Wolałbym w swoim mieście, w czasie pracy... wygodny jestem :-) A tak btw. to na terenie mojej firmy jest dość spory warsztat samochodowy ale niestety ta cena odstrasza.
slawek-kali 06-10-2017, 18:34 pisalem do kolegi z Piekar Slaskich..
dzwiedziu 06-10-2017, 18:42 Jutro lub w przyszłym tygodniu zadzwonię dowiedzieć się na czym stoję.
Od aso (po vin) wiem że 160kkm u mnie to czas na wymianę, a mam 159kkm.
jacekk015 06-10-2017, 19:31 Mam dwie wyceny z różnych serwisów i są całkiem ciekawe, np:
auto-boss :
zestaw - naprawa pompy wodnej - rabat 15% - 1055,96zł
w&z pompy płynu chłodzącego - ilość 0,6 - rabat 15% - 120,97zł
+ inne graty - kwota łączna 1982,71zł
multexim :
zestaw - naprawa pompy wodnej - rabat 30% - 342,68zł
w&z pompy płynu chłodzącego - ilość 3 - rabat 30% - 619,92zł
+ inne graty - kwota łączna 1498,32zł
Jak by nie mogli bez kombinowania i robienia debili z ludzi napisać co i ile kosztuje po ludzku.
Zestaw GATES bez pompy 305zł
https://www.wajbex.pl/rozrzad-kompletny-gates/K015656XS,33,K015656XS~1GATES,a.aspx
Zestaw GATES z pompą 477,20zł
https://www.wajbex.pl/rozrzad-kompletny--pompa-wody-gates/KP15656XS,33,KP15656XS~1GATES,a.aspx
Zestaw INA bez pompy 228,60zł
https://www.wajbex.pl/rozrzad-kompletny-ina/530+0578+10,204,530057810~1INA,a.aspx
Zestaw INA z pompą 481,30zł
https://www.wajbex.pl/rozrzad-kompletny--pompa-wody-ina/530+0578+30,204,530057830~1INA,a.aspx
Polecana tutaj pompa HEPU 224,40zł
https://www.wajbex.pl/pompa-wody-hepu/P803,178,P803~1HPU,a.aspx
Jak chcecie oryginalny oryginał FORDA to piszcie do
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=6302
Zestaw FoMoCo do 1.6TDCI 115KM ~ 605zł
FINIS 2008686
Oryginalny zestaw FoMoCo składa się z:
pasek rozrządu (OE: 1754320) - produkcja firmy Gates dla koncernu Ford PSA
pompa wody (OE: 1364681) - produkcja firmy Pierburg dla koncernu Ford PSA
napinacz (OE: 1759714) - produkcja INA Germany dla koncernu Ford PSA
rolka (OE: 1725441) - produkcja INA France dla koncernu Ford PSA
zestaw śrub montażowych (OE: 1753600)
Informacja o zawartości pakietu FoMoCo z:
https://ford.sklep.pl/product-pol-18709-1-6-TDCi-zestaw-rozrzadu-pompa-wody-Ford-2008686-najnowszy-zestaw.html
traper2000 12-10-2017, 09:02 Podsumowując... kupiłem oryg.rozrząd forda (pasek, rolki, pompa, śruby) + pasek wieloklin (forda) - całość za 700PLN. Robocizna w dobrym, poleconym warsztacie 400PLN (z VAT). Wciąż nie mogę pojąć jak jeden z "dobrych" lokalnych warsztatów wycenił tą samą usługę z tymi samymi częściami za 1900zł. Ten polecony warsztat to nie garaż pana Miecia, a porządny 3-stanowiskowy z fachową obsługą i nie naciągają na zbędne naprawy.
dzwiedziu 12-10-2017, 11:47 U "Sławka" 1.2kzł, łącznie z zimeringami wału.
Przewidziany czas ok 6h, w razie potrzeby auto zastępcze 1zł za km.
nie wiem po co kupujecie oryginale rzeczy 2x droższe
jak zestaw INA jest połowę tańszy, są śruby a to pewnie i tak oryginał forda
przykład do mojego:
http://ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.25-1.4-1.6-16V-do-%E2%86%92-042005-komplet-oryginalny-FORD-1672143/2869
oryginał oraz
http://ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.25-1.4-1.6-16V-do-%E2%86%92-042005-komplet-INA/4017
INA
na jaki grzyb te 100 zł więcej dawać i jeszcze nie mieć śrub w oryginalnym zestawie
traper2000 13-10-2017, 08:53 nie wiem po co kupujecie oryginale rzeczy 2x droższe
jak zestaw INA jest połowę tańszy, są śruby a to pewnie i tak oryginał forda
przykład do mojego:
http://ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.25-1.4-1.6-16V-do-%E2%86%92-042005-komplet-oryginalny-FORD-1672143/2869
oryginał oraz
http://ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.25-1.4-1.6-16V-do-%E2%86%92-042005-komplet-INA/4017
INA
na jaki grzyb te 100 zł więcej dawać i jeszcze nie mieć śrub w oryginalnym zestawie
No ja właśnie kupiłem kompletny rozrząd u kolegi w sklepie. Te 700zł to rozrząd z pompą i dodatkowo pasek wieloklin... czyżbym przepłacił?
Witam,
Minął już jakiś czas od ostatniego posta więc pozwolę sobie podbić temat z pytaniem do tych którzy w ostatnim czasie wymieniali rozrząd.
Proszę napiszcie kilka infomracji:
*cena za usługę
*jaki silnik?
*w jakim mieście?
Ja napiszę od siebie:
Dostałem oferte około 1400zł z materiałami. Focus Mk3 1.6tdci. Warszawa
Pozdrawiam,
-M
Piasek80 11-07-2019, 20:36 Poszukaj 50km od Warszawy i będzie 4 stówy taniej :)
Komplet rozrządu ina z pompą 380zł allegro. Pasek osprzętu Contitech 30 zł 5l płynu 35 zł. Robocizna 350zl. Całość 800 zł. Stary rozrząd po 180 tyś bez zarzutu, pasek wielorowkowy był już popękany.
duratorq115km 27-09-2019, 20:17 Koledzy,
... się zawiesiłem na moment przy zamówieniu rozrządu do FF3 .6 115 km. (VIN: WF0LXXGCBLCK39240) czy dobrze myślę, że będzie pasował ten:
1. za 354 zł --> https://allegro.pl/oferta/ina-rozrzad-pompa-ford-focus-mk3-iii-1-6-tdci-6841064923
2. za 400 zł --> https://allegro.pl/oferta/rozrzad-ina-pompa-ford-focus-mk3-iii-1-6-tdci-8520720984
Do tej pory był SKF (teraz po 313 zł), ale po kilku wątkach jak wszyscy tak polecają INA to może być i INA. Te kilka zł to nie problem. Czy one się różnią tylko pudełkiem czy ja coś pomijam? :)
Przy okazji oprócz tego, że nowy płyn chłodniczy to czy warto wymienić coś jeszcze, że tak powiem przy okazji? Przebieg 257 tys. Dziękuję za podpowiedzi.
zbinek512 28-09-2019, 09:11 INA jest ok, chociaż nie produkują pasków. Zazwyczaj kładą contitecha lub gatesa. Ważne, aby brać z pewnego źródła.
luckyboy 28-09-2019, 09:56 We Fordzie nie ma różnych napinaczy ze względu na rodzaj koła pasowego tzn okrągłe/owalne?
Ford zaleca jeszcze przy wymianie rozrządu, wymienić komplet śrub, ale te już są dostępne chyba tylko w oryginale.
Można wymienić pasek wielorowkowy i zobaczyć jak rolka napinacza w nim wygląda czy nie kwalifikuje się do wymiany.
Na kole pasowym oglądnąć uszczelniacz wału czy nie zaczyna puszczać.
cezarg1410 28-09-2019, 15:01 Omijaj skf z daleka!
Tata założył do siebie (to samo auto) i po 10 kkm zaczęła wyć pompa wody tak ze myśleliśmy że coś się dzieje w silniku.
Po wymianie na ina silnik pracuje jak dawniej.
Wymiana rozrzadu z pompa wody w Fordzie 1599zl. A wy podajecie ceny w przedzialach od 1300-1900zl. To oczywiste ze lepiej wymienic w fordzie niz u watpliwych mechanikow podworkowych, jesli mam tylko 300 zl oszczedzic.
Piasek80 02-10-2019, 21:32 Tylko pudełkiem. SKF ostatnimi laty mocno w konfekcję poszedł. Otwierasz pudełko SKF a w środku rolki sygnowane przez INA.
Dzisiaj byłem wymieniać rozrząd i dostałem rabat więc w salonie Forda zapłaciłem 1500. Ludzie macie salon Forda a szukacie jakiś mechaników za tą samą cenę. Ogarnijcie się.
Piasek80 04-10-2019, 09:30 Żeby to porównanie było miarodajne musiałbyś tutaj wkleić zakres czynności wchodzących w skład rachunku bo inaczej to wiesz.
Prosty przykład: wymieniając poza ASO niemal zawsze zmienia się pompę wody natomiast wg. zaleceń producenta należy ją zmieniać co drugi rozrząd. Itp...
Przy takich robotach bardzo często wychodzą różne inne "kwiatki":
- a to tu jest gdzieś wyciek trzeba zmienić
- a to uszczelniacz na wale czy wałku puszcza
- a to jakaś podkładka wtryskiwacza już puszcza
- czy płyn w układzie chłodzenia którego bańka kosztuje w motoryzacyjnym 35zł zaś ASO liczy sobie za niego 200
- a to przy okazji jakaś rolka napinacza szumi itp
i takie imprezy w ASO bardzo szybko mogą podnieść cenę "zabiegu" do niemal równowartości auta lub... zostaną pominięte w myśl zasady "zrobiliśmy to co było ustalone" a że pompa wody (do wymiany której trzeba ponownie cały rozrząd rozbierać) się rozleci za 20 tys km, kogo to obchodzi.
Także nie generalizujcie że w ASO jest tak samo bo najczęściej wymiana rozrządu u dobrego mechanika kończy się niemal kartką A4 pozycji jakie "przy okazji" wymienione zostały
Zielony360 04-10-2019, 14:18 Wymiana rozrzadu z pompa wody w Fordzie 1599zl. A wy podajecie ceny w przedzialach od 1300-1900zl. To oczywiste ze lepiej wymienic w fordzie niz u watpliwych mechanikow podworkowych, jesli mam tylko 300 zl oszczedzic.
Według Ciebie ASO świadczy o jakości? Wielokrotnie wałkowany temat na forum, że tak nie jest...
Zestaw rozrządu INA/SKF razem z pompą wody to 450-500 zł. Do tego robocizna 300-500 zł. Czyli w pesymistycznym przypadku, oszczędzam z miejsca 600 zł, a prawdopodobnie więcej...
Mam natomiast inne pytanie, czy ktoś w 1,5/1,6 TDCi robił od razu uszczelniacz wału od strony rozrządu, tak jak się powinno przy okazji wymiany rozrządu? Były jakieś problemy?
Cena w serwisie Forda rozrząd, wymiana pompy wody, pasek wielorowkowy, nowy płyn chłodniczy 1500zl.
Bump: Cena w serwisie Forda rozrząd , wymiana pompy wody, pasek wielorowkowy 1500zl.
Witam,
Zakupiłem forda Focus 1.6 ecobost z zagranicy stan licznika to około 100tys. Auto ma prawie 8 lat. Wprawdzie jest książka itp. ale jak wiadomo różnie bywa.
Szykuję się do wymiany rozrządu początkowo sam chciałem wymienić, ale w przypadku kiedy mam zakupić blokady to już się nie opłaca za bardzo. Wiem, że trzeba wymienić pompę, śrubę koła pasowego, pasek klinowy i oczywiście rozrząd z plynem. Mam doświadczenie z oplem ( silnik Z16SE ) taniej i lepiej jest wymienić przy okazji inne drobne elementy takie np. jak ukryty termostat:)
Jakie podzespoły w ecobost 1.6 waszym zdaniem warto wymienić przy okazji wymiany rozrządu? Czy macie instrukcje jego wymiany?
Nie przesadzaj - 2,5 tys. zł. wystarczy.
Auto przeszło akcję serwisowa na układ chłodzenia?
Rozrząd zdaj na wymianę do ASO, będziesz miał spokojna głowę. Bo tam trzeba trochę rozebrać do tego...
Cena ok.. 2,5 tys zl
Tak w ASO 2500PLN, mechaniki proponuje około 900pln z częściami. Zastanowię się bo jednak jest różnica.
Nie wiem czy przeszedł jak wpisałem numer Vin to nie wyskoczyły żadne akcje serwisowe, jak to mogę sprawdzić?
konieczko5 03-02-2020, 12:09 ...
No i na pewno kupi Ci nowy silnik.. uważaj bo.. rzeczywistość jest inna..
Ja na pewno nie oddałbym na wymianę rozrządu w tym silniku do przypadkowego mechanika..
A widziałeś czym się różni rozrząd w tym silniku od np. zwykłego 1,6 tivct? Zasada wymiany ta sama. Problem leży w czym innym - w nazwie jest słowo ecoboost i zaczyna się magia w windowaniu ceny.
Mam natomiast inne pytanie, czy ktoś w 1,5/1,6 TDCi robił od razu uszczelniacz wału od strony rozrządu, tak jak się powinno przy okazji wymiany rozrządu? Były jakieś problemy?[/QUOTE]
Ja wymieniłem u siebie uszczelniacze góra i dół. Przy robocie nie byłem ale problemu nie było raczej żadnego, uwinęli się w kilka godzin z całym napędem.
Pozdrawiam
Łukasz
Moim skromnym zdaniem że raz na 10 lat to warto to zrobić w ASO i mieć spokój, zwłaszcza że ASO też wymienia uszczelniacze na walkach rozrządu, ponieważ jak Ci później zacznie cieknac olej to znowu trzeba rozrząd zrzucać..
Jeśli auto poza gwarancją to nigdy ASO.
Kiedyś w MK2 w rzeczywistości nie wymieniali nic, jedynie wpisy uzupełniali i brali kasę za rzekomą wymianę. Wyszło to na jaw po okresie gwarancji gdy ciężko odpalał i auto wylądowało u mechanika. Okazało się , że nawet filtra powietrza nie wymieniali - pierwszy raz w życiu widziałem tak brudny filtr. Po wymianie płynów i filtrów auto chodziło jak nowe. Co prawda było to kilka lat temu , może sie podejście ASO zmieniło.
uki145
Problemów nie powinno być. Zazwyczaj podczas wymiany rozrządu wymienia się uszczel. wału ze względu na łatwy dostęp gdy elementy sa zdemontowane. Gdyby uszczelniacz zaczął lać po wymianie rozrządu to by go wymienić trzeba by odwalić podobną robote co przy samej wymianie rozrządu. I to jest główny powód wymiany uszczel. wału.
Panowie wymiana dzisiaj 2.0 TDCI 136 KM Rozrząd INA + pompa uszczelki całość na gotowo 600 zł Przebieg na oryginale 202 tys i pasek wyglądał kiepsko - można było liczyć dni do zerwania.
AdoKrycha007 04-02-2020, 16:47 czy w MK3 przedlift 1,6 TI-VCT 105 km PB, poza rozrządem z pompą wody robi sie jednocześnie od razu jakieś rolki, pasek klinowy itp ?
garymarlin 05-02-2020, 07:43 pasek wyglądał kiepsko - można było liczyć dni do zerwania.
Masz może zdjęcia tego paska? Jeśli nie, możesz opisać, co wskazywało na jego znaczne zużycie?
BTW, wie ktoś może, jakie logo i oznaczenia ma oryginalny pasek rozrządu w silnikach DW10C, zakładany na pierwszy montaż? FoMoCo, Ford, Motorcraft ???
na pierwszy montaż i tak nie dostaniesz
to co leży na półkach już jest innej kategorii
Octavian84 05-02-2020, 08:22 Hej,
Jestem przed wymianą rozrządu i u mnie wygląda to tak:
Rozrząd komplet oryginalny Ford - 262,00
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.8-TDCi-TDDi-komplet-oryginalny-FORD-1201255/159
Pasek wieloklinowy - 47,50
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Pasek-wieloklinowy-Focus-Mk2-C-max-1.8-TDCi-z-klima-DAYCO/4264
Dodatkowo oczywiście olej + wszystkie filtry ale to już inny temat.
Mechanik, którzy jest moim znajomym za wymianę pasków weźmie ok. 150-200 PLN (olej i filtry zmieniam sam).
Pytałem się go czy warto zmieniać pompę wody, ale odpowiedział że jak chcę to mogę ale skoro działa to po co? Samochód ma przejechane 110 000, rocznik 2009.
Tak samo, w tym temacie nie jest poruszona zmiana drugiego paska rozrządu w kasecie i ja go nie wymieniam. Samochód jest wart ok. 8000 PLN więc jaki jest sens ładować się w naprawę za 1800 PLN części która nawet może się nawet nie kwalifikować do wymiany?
jak się robi to się robi kompleksowo
pompa działa. a za 10 000 przestanie. ja cenię spokój bardziej niż cena pompy.
będąc focusem w barcelonie nie zastanawiam się, czy moja pompa na środku skrzyżowania nie zacznie lać.
robię i już. ale każdy ma swoją filozofię. może gdybym tylko jeździł 5 km od domu nie zmieniałbym, bo auto bym dopchał w ramach treningu
Octavian84 05-02-2020, 09:42 jak się robi to się robi kompleksowo
pompa działa. a za 10 000 przestanie. ja cenię spokój bardziej niż cena pompy.
będąc focusem w barcelonie nie zastanawiam się, czy moja pompa na środku skrzyżowania nie zacznie lać.
robię i już. ale każdy ma swoją filozofię. może gdybym tylko jeździł 5 km od domu nie zmieniałbym, bo auto bym dopchał w ramach treningu
Ale z taką filozofią można wymieniać wtryski, pompę paliwa i w ogóle silnik bo a nuż padnie. Niepotrzebne koszty.
W 99% przypadków samochód daje znać, że jakaś część się "kończy" a jest to niestety często ignorowane przez kierowców (sam się na tym złapałem). Pompa też nie zacznie lać od tak na środku skrzyżowania. Dlatego raz na rok warto zerknąć pod maskę i zobaczyć gdzie są wycieki.
Nie dajmy się zwariować. Mechanik, zwłaszcza obcy, zawsze powie ci że trzeba wymienić pół silnika bo z tego żyje. Ale nikt nikomu tego nie zabrania jeżeli ma pieniądze.
A przy okazji, jesteś z tych co poleca wymieniać mokry pasek rozrządu przy okazji wymiany górnego paska, czy nie? :) Bo była ciężka dyskusja na forum w tym temacie a w tym wątku nikt o tym nie wspomina.
A przy okazji, jesteś z tych co poleca wymieniać mokry pasek rozrządu przy okazji wymiany górnego paska, czy nie? Bo była ciężka dyskusja na forum w tym temacie a w tym wątku nikt o tym nie wspomina
A po co ma wspominać jak to nie dotyczy foki mk3? Nie róbcie bałaganu.
Pompę wody zaleca się wymienić z rozrządem, żeby za jakiś czas nie robić znowu tej samej pracy i tyle. I kosztuje góra kilka stówek. Porównanie do wtryskiwaczy itp. jest mocno nietrafione.
Octavian84 05-02-2020, 11:31 Pompę wody zaleca się wymienić z rozrządem, żeby za jakiś czas nie robić znowu tej samej pracy i tyle.
Oczywiście, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Jaki jest jest sens wymiany pompy w samochodzie, który ma nalatane 110 000 km (potwierdzone na 100%)?
Producent przewidział jej żywotność na taki przebieg?
Paski wiadomo, wymienia się bo tworzywo się starzeje i po 10 latach jest ryzyko ale elementy metalowe?
Poza tym producenci zalecają wymianę paska co 7 lat lub 180 000 km ale ja to olałem, bo duże nie jeżdżę (3000-5000 km rocznie) i jakoś dotrwałem do wymiany.
Ale dobra, obiecuję, że dam wam znać przy drugiej zmianie paska przy 220 000 km czy pompa dotrwała czy nie... za jakieś 10 lat (lub wcześniej, jeżeli będą jakieś problemy).
Ty masz zupełnie inny silnik, więc porównywanie go z TDCi/HDi nie ma tu żadnego logicznego sensu. 1.8 TDCi - tam pompa wody jest osobno napędzana paskiem wielorowkowym, dostęp z zewnątrz fajny, pod blokiem wymienisz bez ruszania rozrządu. Dlatego mechanik tak mówi. Przykładowo w moim starym 1.8 tddi pompa wody wytrzymała ponad 200000km i była nadal ok. Natomiast w przypadku 2.0 tdci/hdi jak i innych gdzie rozrząd napędza pompę wody, robi się to zwykle razem przy jednej robocie, z takich powodów jak chłopaki napisały wcześniej.
Co do zaleceń producenta, no cóż, warto jednak mieć do nich spory dystans, gdyż nie jednego nie tylko na tym forum, wprowadziły one w spore kłopoty i wydatki.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Octavian84 05-02-2020, 12:06 Dlatego mechanik tak mówi. Przykładowo w moim starym 1.8 tddi pompa wody wytrzymała ponad 200000km i była nadal ok.
Hej,
Ogólnie wątek dotyczy cen wymiany rozrządu więc domniemałem, że nie jest on zastrzeżony jedynie dla posiadaczy Mk3 i podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami dla innych posiadaczy Mk2.
Ale warto było - dzięki za tę wypowiedź.
Nie ma sprawy :) chodzi tylko o to że jeśli rozrząd leci na na osobnym pasku, a pompa na osobnym, to czasem nie ma potrzeby jej ruszać. Natomiast w przeciwnym razie większość zaleca wymianę i pompy, by mieć spokój i zrobić wszystko za jednym zamachem.
Mk2 czy Mk3 nie ma znaczenia, bardziej chodzi o konstrukcje samego silnika.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pytałem dzisiaj o wymianę rozrządu w 1.0 eb - Katowice niezależny warsztat, znany na tym forum, cena zwala z nóg - 5,5 tys zł za całość.
W ASO promocja za 2499 zł.- dziwne jak dla mnie, ale nie drążyłem tematu.
Wow, zacnie...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Misieksmig 05-02-2020, 12:35 Ile....? Ktoś tu wspominał, że w ASO chcieli 2500 zł.
Bump:
W ASO promocja za 2499 zł.- dziwne jak dla mnie, ale nie drążyłem tematu.
No właśnie o takiej kwocie słyszałem.
Jestem świeżo po wymianie rozrządu w 1.0 ecoboost. Zapłaciłem w niezależnym warsztacie 3800. Robiłem to na oryginalnych częściach. ASO chciało 8420 zł. Powodem wymiany był zatkany smok pompy oleju ( łuszczący pasek rozrządu). W cenie czyszczenie pompy i pełen przegląd olejowy. Nalot 154 tyś. Właściciele 6 letnich samochodów z 1.0 ecoboostem zwróćcie uwagę na kontrolkę ciśnienia oleju. U mnie po nocy gasła po 10 sekundach.
A jaki olej używano przy wymianie, zalecany do 1.0 eb (FORD CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL E SAE 5W-20)?
[QUOTE=garymarlin;3220567]Masz może zdjęcia tego paska? Jeśli nie, możesz opisać, co wskazywało na jego znaczne zużycie?
Nie mam zdjęcia, zęby na pasku były jakby ponadrywane, po zgięciu paska przy każdym zębie wyglądało to tak jakby ktoś popodcinał zęby nożykiem z każdej strony. Mechanik stwierdził, że pasek przy mocniejszym szarpnięciu mógł się zerwać lub wyrwać zęby z paska.
garymarlin 05-02-2020, 15:19 Coś takiego czy gorzej? Nacięcia były po całym zębie czy u podstawy?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200205/bb8a1f47f047060330e22cea6b0ea3a8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200205/bc1fb36dfd75047c81ee9d43c6e2541a.jpg
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
A jaki olej używano przy wymianie, zalecany do 1.0 eb (FORD CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL E SAE 5W-20)?
Przez okres gwarancji zalecany przez producenta -wymiana co 20kkm. Po gwarancji Motul 5W20 przeznaczony do ecoboostów
-wymiana co 15kkm. Co do pasków bo są dwa. Mniejszy stan idealny. Duży pasek, zęby wszystkie jedynie z przestrzeni między zębami zniknęła warstwa powierzchniowa- błyszcząca gładka. Powierzchnia zewnętrzna paska pokryta mikropęknięciami. Zrobię jutro zdjęcia i wstawię.
kolejny mądry wynalazek inżynierów, mokry pasek, który się łuszczy i zatyka smok
oj będzie się działo w tych modelach będzie się działo a ceny waszych egzemplarzy za niedługo zejdą do 1 z przodu...
kolejny mądry wynalazek inżynierów, mokry pasek, który się łuszczy i zatyka smok
Nie tyle inżynierów co księgowych...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie tyle inżynierów co księgowych...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
jak mi szkoda tej motoryzacji która poszła na dno, jak mi jej szkoda... najgorsze jest to, że za chwile nasze wehikuły też szlag trafi, bo nic nie trwa wiecznie i co wtedy kupować ?
pękające głowice w ecobostach ?
mokre paski zatykające smoki ?
wszystko zmierza do analogii telefonów
miałem kiedyś po 5-7 lat nokie mono
teraz, wrzucam działającego smartfona do szuflady, bo po 2 latach mam nową umowę i nowy szajs
do tego zmierza motoryzacja
Coś takiego czy gorzej? Nacięcia były po całym zębie czy u podstawy?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200205/bb8a1f47f047060330e22cea6b0ea3a8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200205/bc1fb36dfd75047c81ee9d43c6e2541a.jpg
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Nacięcia były u podstawy zębów po całej szerokości, jakby zęby chciał się oderwać od podstawy paska
slawek-kali 06-02-2020, 11:17 Tak samo, w tym temacie nie jest poruszona zmiana drugiego paska rozrządu w kasecie i ja go nie wymieniam. Samochód jest wart ok. 8000 PLN
po co w ogole rozrzad robic? jezdzic az padnie.. to dopiero po taniosci :D
slawek-kali 06-02-2020, 11:20 znany na tym forum, cena zwala z nóg - 5,5 tys zł za całość.
Slawek?
slawek-kali 06-02-2020, 11:24 to za wymiane sama z czesciami czy tez masz uklad zapchany itd.?
Wymiana z częściami - pytałem bo za 2 lata 10 lat minie, a przebieg mam zaledwie 42 tys. km.
A byłem z zupełnie z innym problemem.
slawek-kali 06-02-2020, 11:38 to swiatowo nie ma co.. zrobili sie drożsi niz ASO, albo na odczepnego rzucili zaporowa cene bo maja lepiej oplacalne..
Informował mnie, że potrzebują na wymianę 1,5 dnia, ale jak usłyszałem cenę to o szczegóły nie pytałem.
Za chwilę wstawię zdjęcia jak dojdę jak to się robi :D
Co do jakości paska to na zdjęciu czwartym po zgięciu paska widać popękania wokół zębów. Są to jedynie pęknięcia warstwy powierzchniowej - tej błyszczącej. Zęby mocno trzymają się na swoich miejscach.
Pytałem dzisiaj o wymianę rozrządu w 1.0 eb - Katowice niezależny warsztat, znany na tym forum, cena zwala z nóg - 5,5 tys zł za całość.
W ASO promocja za 2499 zł.- dziwne jak dla mnie, ale nie drążyłem tematu.
W okolicy jest jeszcze Martauto... także ASO to nie konieczność. Natomiast ta cena z ASO na prawdę dobra.
Robocizna tutaj robi zwyżki, blokady plus dorzucają sobie 20 % bo nowe i nietypowe!
Jeśli z ceną całości da się zejść poniżej 2.000 PLN to nie ma znowu tragedii zakładając, że w 1.0 należy profilaktycznie zrobić to raz na 80.000 km lub 5 lat.
Jak mechanicy ogarnąć temat i porobią więcej mokrych rozrządów to ceny powinny spaść. Prawdą jest natomiast, że Ford zaoszczędzi w fazie produkcyjnej a teraz użytkownicy za to płacą.
Pozdrawiam
Łukasz
w 1.0 należy profilaktycznie zrobić to raz na 80.000 km lub 5 lat.
Profilaktycznie możesz sobie brać suplementy diety, natomiast rozrząd w 1.0EB spokojnie wytrzyma co najmniej dwa razy więcej niż piszesz :-). Żaden Ford nie wymaga tak częstej zmiany rozrządu.
Taaa...
To ciekawe, że na forum mamy Fokę 1.0 gdzie łuszczący się pasek przytkał smoka po 90 tys. km...
slawek-kali 07-02-2020, 12:13 1.0 raczej tyle nie wytrzyma, w DE tez juz plaga zajechanych 1.0 z przebiegami ledwo powyzej 100kkm+.
słyszałem że to od
1. interwału wymiany oleju
2. jakości oleju
slawek-kali 07-02-2020, 14:07 Tak, ale pękają również głowice..
czyli jednym słowem, szajs do potęgi
ale jak rok czy dwa lata temu o tym pisałem to bieeedak, bo nowego nie ma...
i mieć nie będzie
Nie generalizujmy, ford sprzedał tysiące tych silników i te tysiące nie są na złomie.
slawek-kali 07-02-2020, 14:32 wiadomo że wiele zależy od kierowcy..
Jednak slaby układ chłodzenia oraz mokry pasek to wady konstrukcyjne.
Nie generalizujmy, ford sprzedał tysiące tych silników i te tysiące nie są na złomie.
jedne pójdą po 120 000 jedne po 180 000
ci drudzy padną na kolana i będą Producenta po kostkach całować
a jeszcze 30 lat temu auta robiły 3 000 000 km bez zająknięcia przy serwisie i technologii olejowej rodem z prl
macie postęp
świecący fotel i czujnik pierdzenia
Jeszcze inne zgniją i tak można bez przerwy pisać.
W butach i majtkach też tych samych chodzisz :) , bo nowe się rozlatują...
slawek-kali 07-02-2020, 15:14 żeby nie było u konkurencji jest podobnie:D Tsi, puretech, te 0.9l fiata itd..
dokładnie a i w każdej branży jest podobnie.
Jeszcze inne zgniją i tak można bez przerwy pisać.
W butach i majtkach też tych samych chodzisz :) , bo nowe się rozlatują...
i znowu te usprawiedliwianie :))
inni producenci też mają wtopy jedni bardziej, drudzy mniej ale generalnie motoryzacja idzie do samochodu na wynajem, jednorazówki
ja już rzadko kiedy łożyska zmieniam, wszystko zintegrowane piasty... za chwile będziemy to z mc personem wymieniać
to nie temat na takie dyskusje
maciej_b 07-02-2020, 15:50 Panowie, kolega Łukasz po prostu lubi (szanuje) motoryzację w jej klasycznym wydaniu, taką z jej najlepszych lat, ja również ją doceniam. Nie możemy Mu tego zabronić, a z drugiej strony On sam powinien odpuścić, bo wypominanie wad współczesnej motoryzacji w (prawie) każdym temacie jest już nudne. Są tacy użytkownicy co lubią/doceniają obecną technologię... Każdy ma prawo do dokonywania wyborów...
To taki wpis nie na temat ale ciężko mi było zachować milczenie...
Pozdrawiam wszystkich, klasycznych i współczesnych.
Panowie, kolega Łukasz po prostu lubi (szanuje) motoryzację w jej klasycznym wydaniu, taką z jej najlepszych lat, ja również ją doceniam. Nie możemy Mu tego zabronić, a z drugiej strony On sam powinien odpuścić, bo wypominanie wad współczesnej motoryzacji w (prawie) każdym temacie jest już nudne. Są tacy użytkownicy co lubią/doceniają obecną technologię... Każdy ma prawo do dokonywania wyborów...
To taki wpis nie na temat ale ciężko mi było zachować milczenie...
Pozdrawiam wszystkich, klasycznych i współczesnych.
bardzo fajny wpis, tylko widzisz, możemy temu przeciwdziałać...
bojkot nowych aut
wiem, że floty, firmy będą kupować, ale jeśli indywidualni się odwrócą to się zacznie nowa motoryzacja
muszę o tym głośno mówić, bo inaczej nie umie. to tak, jakby mi gwałcili żone a ja powiem: oooo, wszędzie gwałcą, spoko
nie, nie ma spoko. biorę widły i naprzód. ale lemingi się cieszą ze 100 000... km
akademis 07-02-2020, 22:30 1.6 Ti-vct 125 koni. Znalazłem do tego silnika komplet z pompą wody w granicach 270zl INA. Jaki jest koszt wymiany ASO i niezależny warsztat? Rozumiem że podczas takiej wymiany gdzie jest pompa wody, wymienia się też płyn chłodniczy?
warto wlać świeży płyn a nie stary - robota jedna
Wgrałem zdjęcia pasków. Rozrząd wymieniony po 154 tys km. Zapraszam do obejrzenia na 14 stronie.
Po sesji zdjeciowej..Super... olej i sam przebieg swoje zrobiły,ale tragicznie to jak na opowiesci z forum to nie wyglada.I wazne jest stosowanie własciwego oleju i terminowe wymiany.Tak jak nakazuje rozum a nie zalecenia firmowe mechaników.Kazdy ma swoje interesy.
w nowej wersji 1.0 EB jest łańcuch zamiast paska więc coś było na rzeczy że zrobili tę zmianę, ale nie ma co płakać i zarzucać producentowi złych intencji bo wiadome jest że pewne rzeczy wychodzą dopiero po czasie a i tak ten pasek w kąpieli olejowej wytrzymuje sporo więcej niż "standardowy" rozrząd :]
a i tak ten pasek w kąpieli olejowej wytrzymuje sporo więcej niż "standardowy" rozrząd
Chyba sporo mniej od, jak to napisałeś, "standardowego" rozrządu i do tego sporo mniej niż podaje Ford.
O przypadkach zerwania, czy innych problemach z Ecoboostem 1,6 nie słyszałem, a w 1.0 jednak tak i to sporo przed 200kkm.
Sam pomysł mokrego paska w 1.0 był podyktowany ekologią, bo mniejsze tarcie. Życie pokazało, że się ekologicznie sam rozkłada ;)
Wiesz, trzeba wziąć też pod uwagę to że głośni są zwykle Ci co mają jakieś problemy, zaś mało kto przychodzi na forum chwalić się że przejechał 200.000 bez wymiany ;]
btw. ze standardowym rozrządem też nie bywa różowo: https://www.youtube.com/watch?v=w4QPdHNSXvA ;]
127 tysięcy km. 8 lat od produkcji.
Liczę, że w tym roku zrobię rozrząd ale kiedy?
127 tysięcy km. 8 lat od produkcji.
Liczę, że w tym roku zrobię rozrząd ale kiedy?
A skąd my mamy to wiedzieć? Chyba nie sądzisz, że na drugi dzień po uplynieciu 8 lat od produkcji rozrząd się rozsypie? Zdejmij osłonę plastikowa i oceń jak wygląda pasek. Osobiście bym spokojnie że dwa lata pojezdzil, przy takim przebiegu nic się nie stanie. A kwestia czy pasek będzie miec 9 czy 10 lat jest drugorzedna. Paski fabryczne są bdb jakości.
Piasek80 22-02-2020, 05:05 Mając na uwadze wcześniejsze interwały Forda (w tym słynny już dot. paska w oleju w 1.8TDCI) skłaniałbym się jednak do ciut wcześniejszej wymiany zespołu.
To i tak Was nie minie - chyba że kto planuje w najbliższym czasie pozbyć się auta to i faktycznie szkoda roboty bo każdy nabywca chce mieć nowe ale nikt za to dołożyć do ceny nie ma ochoty.
akademis 22-02-2020, 19:38 1.6 125 Ti. 122 tyś. Pasek w świetnym stanie wraz z napinaczem i pompą wody. Pasek osprzętu średni, twardy. Wymieniłem zgodnie z interwałem 8 lat.
Tak czytam i zaczynam się bać. 1.6 TDCI 186 tys. i rozrząd nie zmieniany. Wg VIN wymiana na 200 tys. czyli za jakieś 3 miesiące. Jest tu ktoś kto doczekał do 200?
slawek-kali 23-02-2020, 07:47 Tak czytam i zaczynam się bać. 1.6 TDCI 186 tys. i rozrząd nie zmieniany. Wg VIN wymiana na 200 tys. czyli za jakieś 3 miesiące. Jest tu ktoś kto doczekał do 200?
Pasek napędu, napinacz i bierne koła pasowe wałka rozrządu - Co 180 000 km/10 lat - Wymienić (LTS 21 304 9 / 21 306 5)
juz powinienes wymienic.. igrasz z losem ;)
oo czyli te interwały forda nie są z sufitu :)
Pasek napędu, napinacz i bierne koła pasowe wałka rozrządu - Co 180 000 km/10 lat - Wymienić (LTS 21 304 9 / 21 306 5)
juz powinienes wymienic.. igrasz z losem ;)
Poigram jeszcze trochę bo nie dam rady ogarnąć części do wtorku. Potem nie mam możliwości postawić auta na warsztat.
Pojawiły się tu w postach jakieś uszczelniacze na wał. Też wymienić?
Co wchodzi w skład kompletnego rozrządu dla 1.6 TDCI 115KM? Poproszę o link.
AdoKrycha007 24-02-2020, 14:52 Pasek napędu, napinacz i bierne koła pasowe wałka rozrządu - Co 180 000 km/10 lat - Wymienić (LTS 21 304 9 / 21 306 5)
juz powinienes wymienic.. igrasz z losem ;)
mam pytanie o wymianę w 1,6 TiVCT Duratec 105 km Focus MK3. Wiem, że ponoć co 8 lat / 160 tys (u mnie będzie pierwszy czas, bo auto ma ledwo 80k przebiegu), ale co dokładnie wymienić poza pompą wody, bo nie działa mi już Etis :(
mariog1974 24-02-2020, 16:49 Tak czytam i zaczynam się bać. 1.6 TDCI 186 tys. i rozrząd nie zmieniany. Wg VIN wymiana na 200 tys. czyli za jakieś 3 miesiące. Jest tu ktoś kto doczekał do 200?Ja wymieniałem przy 195ty. Po rolkach i napinaczu praktycznie nie było widać zużycia,pasek też wyglądał ok w najgorszym stanie była pompa wody,było już ją schłychać i trochę podciekała .
Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka
Tak z czystej ciekawości, zapytam tych co mają dostęp do ETIS. Jak wyglada procedura wymiany rozrządu w 2.0 TDCi DW10F? Tez trzeba wymieniać koło zębate wałka rozrządu? Czy tylko pasek, rolka, napinacz, pompa wody i ewentualnie uszczelniacze? W sklepach z tego co widzę, są zestawy bez kół zębatych.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
slawek-kali 24-02-2020, 17:21 nie trzeba.
Ja wymieniałem przy 195ty. Po rolkach i napinaczu praktycznie nie było widać zużycia,pasek też wyglądał ok w najgorszym stanie była pompa wody,było już ją schłychać i trochę podciekała .
Wysłane z mojego Redmi 6A przy użyciu Tapatalka
inny silnik kolego..
Dzięki :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
slawek-kali 24-02-2020, 17:29 mam pytanie o wymianę w 1,6 TiVCT Duratec 105 km Focus MK3. Wiem, że ponoć co 8 lat / 160 tys (u mnie będzie pierwszy czas, bo auto ma ledwo 80k przebiegu), ale co dokładnie wymienić poza pompą wody, bo nie działa mi już Etis :(
pasek, pompa, rolka, napinacz, sruby, pasek osprzetu
AdoKrycha007 24-02-2020, 18:15 Dziękuje!
slawek-kali 24-02-2020, 18:18 sruby mozesz stare zostawic, ford zaleca nowe..
AdoKrycha007 24-02-2020, 18:36 wezmę nowe, rozrząd robię zawsze w aso, tylko chcę ich przypilnować żeby wymienili wszystko, bo w MK1 jak robiłem 3 lata temu, to się po fakcie okazało, że czegoś nie wymienili "bo panie nie trzeba było wyglądało jak nowe" - jakiejś jednej rolki czy coś.. nie skasowali mnie za to, ale byłem zły, że tego nie zrobili. MK3 będzie jeździć dłużej więc chcę robotę mieć zrobioną kompletnie.
slawek-kali 24-02-2020, 18:49 w aso wymienia bo musza, albo skasuja przynjamniej.
maciejas002 28-02-2020, 08:22 sruby mozesz stare zostawic, ford zaleca nowe..
szukam pomocy z instrukcji/instrukcją montażu/etis dla OE Ford zestaw rozrządu - 2008550. Poratuje ktoś informacją techniczną dla w/w referencji ? Interesuje mnie tylko montaż śrub oraz zastosowanie akcesoriów - śruby/nakrętki - z tego zestawu. Bardzo proszę o pomoc.
Tu pytanie w zestawie 2008550 jest zestaw srub nakretek 1753600 i pytanie czy do mojego 1.6 tdci 105 econetic wszystkie te sruby sa potrzebne ? Sruba na wał duza z podkladka - tak, sruba + nakretka na rolke zwrotna - tak; sruba na napinacz tak, 2sruby do poduszki silnika tez, ale pozostale 3 nakretki ? do/od czego ?
mam pytanie o wymianę w 1,6 TiVCT Duratec 105 km Focus MK3. Wiem, że ponoć co 8 lat / 160 tys (u mnie będzie pierwszy czas, bo auto ma ledwo 80k przebiegu), ale co dokładnie wymienić poza pompą wody, bo nie działa mi już Etis :(
Posiadam ten sam silnik w tym roku 8lat przymierzam się do wymiany rozrządu. Chciałem zapytać o trzy sprawy:
1. Okolice Katowic, Rudy Śląskiej, Zabrza gdzie solidnie i nie drogo
2. Jakiego producenta części polecacie
3. Następna wymiana tak jak podaje Ford 160tys/8 lat czy wcześniej?
1. Ford Sławek Katowice, ewentualnie Time Car Katowice. Solidnie, a czy drogo to kwestia czym dla Ciebie jest "drogo"
2. Wkładają chyba OEM
3. Z tego co kojarzę na 120k km
Misieksmig 13-04-2021, 07:56 Możesz zapytać również tutaj AMGT Ford w Zabrzu.
Witam.
Czy 1800zl. za wymianę rozrządu, kompletu klocków i ustawienie zbieżności to uczciwa cena?
Focus 3 2.0 tdci 103kw.
PiotrB72 23-10-2021, 16:26 Zestaw paska bez koła elastycznego- max 700; klocki i akcesoria zacisków kpl przód i tył - 400, zbieżność 100, zostaje 600 na robociznę. Jeżeli solidnie zrobione, na markowych częściach, to do akceptacji.
Jeżeli na zamiennikach z niskiej półki to zdzierstwo.
Wysłane z mojego HTC Desire 21 pro 5G przy użyciu Tapatalka
kacper69 24-10-2021, 09:00 PiotrB72,
z tymi cenami klocków to chyba w poślizg wpadłeś.
klocki ma tył FEBI są już od 65 zł, a tańsze są nawet już po 40 zł.
klocki na przód FEBI są już od 80 zł , a tańsze są już od 50 zł.
dodam, że z firmą FEBI nc mnie nie łączy, tak tylko podałem jako przykład, bo ostatnio klocki tej firmy kupowałem i jestem zadowolony.
Arkadiusz88 20-04-2022, 18:52 Witam.
Orientujecie się jak dzisiaj wyglądają ceny wymiany rozrządu? Chodzi o 1.6 ecoboost 134kW. Będzie to druga wymiana rozrządu, pierwsza przy 155 tys teraz przebieg 220tys. Ford Sławek Katowice wycenił wszystko na 3500zł (rolki, pasek, napinacz, pompa wody, koła zmiennych faz rozrządu, uszczelki, podkładki pod wtryskiwacze, nowe śruby. Czy wariatory wymienia się zapobiegawczo, jaka jest ich żywotnośc? Podczas rozmowy telefonicznej miły Pan zasugerował żeby również wymienić.
Dlaczego chcesz tak szybko wymieniać po raz drugi, zaledwie po 65 tys. km?
Arkadiusz88 21-04-2022, 19:28 Chce go wymienić ponieważ zakładany był drugi raz. Raz założony i napięty rozrząd nie powinien być zakładany ponownie, ja zaryzykowałem..
AdoKrycha007 22-04-2022, 15:35 wariatory przy tym przebiegu "trzeba" wymienić jeśli nie były wymieniane.
oczywiście w cudzysłowie bo przymusu i wskazania konkretnie nie ma, ale jak np za 20 tys zacznie szarpać przy ruszaniu, bo wariator(y) padły ze starości, to wtedy trzeba robić znów cały rozrząd, nie da się samych wariatorów wymienić.
Arkadiusz88 24-04-2022, 12:32 Jak rozpoznać, że wariator jest uszkodzony, występuje jakiś błąd? bo przyczyn szarpania przy ruszaniu może być wiele..
djdaksio 01-03-2023, 22:39 Witam.
Wrzucam foto paska po 107tys km.
1.0 EB olej co 10tys Castrol E4 5w20.
https://zapodaj.net/58f4f835830b7.jpg.html
https://zapodaj.net/b6bebee431afc.jpg.html
Wrzucam foto paska po 107tys km.
a ile tat rozpuszczał sie w tym aucie...tak mniej wiecej Pozdrawiam
djdaksio 02-03-2023, 12:14 8 lat i 3msc.
Pozdrawiam
to uciekłeś przeznaczeniu posiadacza hamerykansjiej furki. Szerokiej drogi!
Panowie,jak wyglada sprawa walka balansującego w pompie olejowej?jak go ustawic po demontazu zebatek?czy po za wczesniejszym zaznaczeniem istnieje jakas procedura ustawiania?
samfisher74 13-01-2024, 18:30 Kompletny rozrząd (oryginał Ford) z pompą wody + wymiana paska klinowego + wymiana oleju + wymiana filtrów: oleju, paliwa i kabinowego - 2000 zł
ASO łódź wyceniło mi wymianę rozrządu wraz z kołem pompy CR i wałka, paska wielorowkowego i uzupełnieniem płynu chłodniczego na kwotę 3300 zł. przy zastosowaniu 20% rabatu. Co prawda w 1.5 TDCi.
Normalnie okazja...
Ja wiem że nie ten silnik co w temacie ale daję znać żebyście mieli wiedzę ile taka usługa może kosztować. A w 1.6 TDCi jest podobny układ rozrządu.
luckyboy 14-01-2024, 06:28 ASO Peugeot wyceniło 2700 za rozrząd z pompą [emoji846]
|
|