Zobacz pełną wersję : Wymiana termostatu


krzych
13-08-2003, 20:16
Witajcie
Chyba musze wymienić termostat w moim Bolero 2 1,6 16V z 98.
Przez jakiś czas było dobrze a teraz znów nagrzewa mi się tylko do O w napisie NORMAL. Kilka dni temu wskazówka dochodziła nawet do L a teraz nagle przestała. Wydaje mi się, że to chyba wina termostatu, że od razu puszcza na duży obieg. jakie mogą byc tego skutki? czy cos sie może popsuc? czy zwieksza się znacznie zurzucie paliwa (a raczej gazu)?
Czy wymiana termostatu jest jakas kłopotliwa czy banalna. czy nie musze spuszczać płynu z chłodnicy?
Z góry dziękuje za rady.

wrredusek
14-08-2003, 07:33
Co do zużycia pailwa, to nie sprawdzałem. U mnie było odwrotnie poprostu termostat nie otwierał się. Wymiana nie jest kłopotliwa i skomplikowana. Musisz jednak kupić dobry termostat, bo jest ich kilka rodzajów. U mnie po rozebraniu okazało się, że sprzedawca dał mi inny. Płyn musisz spuścić, bo inaczej sam ucieknie. Chyba, że twój kwalifikuje się już do wymiany, to możesz spuścić go przez termostat.

krzych
14-08-2003, 08:21
(Post wysłany przez mopsik)

Przyczyna nie musi byc termostat u mnie walniety jest czujnik temperatury. Dmuchawa mi sie wlacza przy napisie N. Musisz pojechac do warsztatu gdzie sprawdza Ci jaka jest temperatura plynu w chlodnicy w momencie wlaczanie dmuchawy Powinna byc ok 90 stopni. Mam nadzieje ze to cos pomoze

krzych
14-08-2003, 13:25
U mnie dmuchawa też się załącza w ololicach N-O, więc może faktycznie to czujnik.
A gdzie taki czujnik temperatury siedzi? Podobno jest ich kilka.

krzych
14-08-2003, 14:42
(Post wysłany przez mopsik)

tego nie jestem pewien u mnie mechanik kumpel powiedzial kup czarny czujnik sprawdzalem cene ok 20 PLN wiec lacha i zaraz kupie

krzych
19-08-2003, 07:09
To jednak chyba czujnik, bo wentylator włącza się. Teraz znów od jakiegoś czasu jest OK, wiec zastanawiam się czy coś wymieniać czy można z tym tak jeździć?

krzych
19-08-2003, 22:24
(Post wysłany przez mopsik)

Ja tam jezdze caly czas z tym walnetym czujnikiem. Wazne jest zeby dmuchawa do chlodnicy wlaczala asie w odp. temperaturach. A sprawdza to w waarsztaci albo skombinuj termometr do 100 stopni, rozgrzej maszyne zeby dmuchawa ci sie wlaczyla i wloz term do zbiornika z plynem do chlodnicy - jak bedzie ok 90 stopni to znaczy ze wlacza sie prawidlowo

krzych
24-08-2003, 15:52
(Post wysłany przez moonship)

a co mi doradzicie?
gdy jezdze po miescie w goracy dzien nie mam problemu (ciagle postoje na swiatlach itp.) ale kilka razy kiedy wyjechalem poza miasto np. o 6-7 rano, wskazowka na pozycje normal przesunela sie dopiero po przejechanych ok. 20 km!
czy to tez termostat?

MAN
24-08-2003, 18:19
Do moonship
Masz uszkodzony termostat, jest cały czas otwarty, miałem coś podobnego zimą nie mogłem zagrzać silnika wskazówka była poniżej pola NORMAL, wymieniłem termostat i od tej pory wszystko dobrze działa

krzych
24-08-2003, 19:43
(Post wysłany przez moonship)


wymieniłem termostat i od tej pory wszystko dobrze działa
moglbys napisac ile mam sie spodziewac za nowy termostat + wymiana u mechanika? mam nadzieje ze ponizej stowki :-(

MAN
25-08-2003, 06:33
Nie pamiętam, ale chyba coś koło 40 PLN, termostat sam wymieniłem, szkoda dawać zarobić mechanikowi, trzeba tylko odkręcić trzy śruby na obudowie termostatu

krzych
25-08-2003, 12:46
(Post wysłany przez moonship)

zadam ci lamerskie pytanie-jak go znalezc i czy trzeba spuszczac wode z chlodnicy? ;-)

MAN
25-08-2003, 13:50
Jak otworzysz maskę, znajduje się po prawej stronie silnika tej od strony skrzyni biegów, od korka wlewu oleju po prawej stronie z boku silnika, od obudowy termostatu odchodzi gruby wąż gómowy do chłodnicy, termostat jest pod pokrywką do kt?rej jest zamocowany wąż. Mósiś spuścić płyn do poziomu termostatu.