Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Sprzęgło sprężarki klimatyzacji


loku1983
16-06-2016, 09:15
Witam. Dwa tygodnie temu podczas jazdy, po włączeniu klimatyzacji zaczęło śmierdzieć paloną guma w aucie oraz było słychać od strony sprężarki metaliczny stukot. Pojechałem z tym do fachowca, który stwierdził, że padło sprzęgiełko i trzeba wymienić. W sobotę odebrałem od niego auto. Wczoraj wieczorem jadąc do domu znowu poczułem zapach palonej gumy, stukot metaliczny, natychmiast wyłączyłem klime. Pod domem otworzyłem maskę i zauważyłem, że smród wydobywa się z okolicy sprężarki oraz koło pasowe na klimie nie trzyma osi. Pojechałem dziś do tego samego fachowca, który oświadczył mi, że sprężarka już pada lub padła i trzeba wymienić. Powiedział mi również, że wymienił tylko samo sprzęgiełko a koło pasowe i elektromagnes zostały stare. I moje pytanie. Czy należy wymieniać komplet, czyli sprzęgiełko, koło pasowe i elektromagnes, czy wystarczyło wymienić zużyte sprzęgiełko i faktycznie pada mi sprężarka. Domyślam się, że skoro śmierdzi paloną guma to coś wydziela duże ciepło i zastanawiam się czy fachowiec żle zrobił, że nie wymienił odrazu kompletu i mogło paść łożysko na kole pasowym. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Mariusz
16-06-2016, 09:48
Po pierwsze popraw tytuł tematu, bo nie wiadomo o co pytasz konkretnie (zasady na forum). Jak poprawić- http://forum.fordclubpolska.org/announcement.php?f=95&a=49

Bardziej obstawiał bym padające koło pasowe wału korbowego. Jemu się przyjrzyj dokładnie.

salom
16-06-2016, 11:22
Powinien wymienić koło pasowe sprężarki które jest jednocześnie drugą tarczą sprzęgiełka, oraz tarczę.
Nie potrzeba wymieniac sprężarki, ani nawet zdejmować.
A koło pasowe wału korbowego nie ma nic do tego.

loku1983
16-06-2016, 12:37
Specem od mechaniki nie jestem i nie wiem czy koło pasowe wału korbowego ma coś wspólnego ze sprężarka ale wydaje mi sie, że powinien wymienić całość, chociażby tak o, zapobiegawczo, żeby po kilku dniach, jak np. w tym przypadku nie okazało sie, że znowu to samo sie dzieje. Od czego może być ten smród palonej gumy? Na sprzęgle sa zamontowane 3 gumy. Czy możliwe jest, że łożysko koła padło i sie nagrzewa od niego tarcza sprzęgła? Czy może sprężarka już sie zaciera? A może smród idzie od paska? Fachowiec twierdzi, że do wymiany sprężarka. Nowa z Forda kosztuje 3600zł a nie uśmiecha mi się wydawać tyle kiedy może być ona sprawna.

salom
16-06-2016, 13:47
Używana na allegro kupisz za 100 zł, i też będziesz jeżdził.
Ostatnio w 3 samochodach miałem podobne przypadki, ale winne było koło pasowe sprężarki które się obcieło wkoło, tarło o elektromagnes, smród niemiłosierny, pasek sppalony.

loku1983
16-06-2016, 14:00
Używkę już kupiłem, rok temu. Najpierw muszę znależć w okolicy kumatego speca, bo na pewno do tego samego nie wrócę. Może on będzie mądrzejszy i chociaż wykręci koło i sprawdzi co i jak, bo ten najwidoczniej wykręcił i wkręcił nowe. Może się obejdzie bez wymiany sprężarki.

salom
16-06-2016, 14:17
Nie trzeba być specem, aby to wymienić.
Lekko podlewarować auto z przodu do góry, zdjąć pasek wielorowkowy, odkręcić śrubkę centralnie trzymającą sprzęgiełko, zdjąć tarczkę zewnętrzną sprzęgiełka, zdjąć zabezpieczenie segera z odlewu sprężarki, wewnątrz koła pasowego. zdjąć to koło razem z łożyskiem lekko pukając małym młotkiem, jednocześnie podważając między obudową sprężarki, a kołem pasowym.Jak zejdzie, zostanie elektromagnes, założyć inne lub nowe w odwrotny sposób.

Ważne, aby kupić tekie same, o tych samych wymiarach.
A za kompresor 3600 zł, to można kupić niezłe całe auto z klimatyzacją, na chodzie.

nabuchodonozor
16-06-2016, 16:10
A za kompresor 3600 zł, to można kupić niezłe całe auto z klimatyzacją, na chodzie.

o Panie... :)

Kasiarz
16-06-2016, 22:46
Z własnego doświadczenia wiem, że zatarcie sprzędła sprężarki klimatyzacji, może wiązać się z zacierającą się sprężarką. Moja pracowała dobrze, do momenty zatrzymania wału i doszczętnego spalenia sprzęgła. O mało samochód nie poszedł z dymem, bo w czasie jazdy nie było czuć spalenizny. Za winowajcę uznałem łożysko i zamówiłem cały komplet (koło pasowe z tarczą i elektromagnes). Moje szczęście trwało krótko, bo po kilku miesiącach sprężarka znów się zatrzymała, na szczęście na postoju, i już nie dało się obrócić wałkiem. Sprzęgło ocalało, ale skończyło się na założeniu kompletnej używki za 600 zł. Jak na razie spisuje się dobrze. Czort wie co zatrzymało starą, może jakiś opiłek. Jak się będę kiedyś nudził to ją rozbiorę.

tomasz.t
10-07-2016, 09:37
...zdjąć to koło razem z łożyskiem lekko pukając małym młotkiem...

Stukając młotkiem możesz uszkodzić*łożysko w kole pasowym. O ile w uszkodzonym kole nie ma to wielkiego znaczenia, o tyle nie polecam takich metod przy zakładaniu nowego koła, bo za kilka miesięcy będziesz miał ponownie tą samą pracę.

piasekmondeo
10-07-2016, 10:49
witam mialem takie same objawy po wymianie sprezarki ,okazalo sie ze zatkany byl zaworek rozprezny z filterkiem dlatego sprezarka stawala w miejscu palac sprzegielko klimy przy okazji wysokiej temperatury padlo lozysko od kola pasowego klimy,ostatecznie wymienilem zaworek rozprezny z filterkiem ,kolo pasowe klimy z lozyskiem i sprzegielko ,troche roboty w garazu i smiga.

basior87
10-07-2016, 13:46
U mnie też było słychać metaliczny odgłos. Wypadły gumki od docisku sprzęgiełka (są trzy u mnie wylatywały po jednej na miesiąc aż zrobiło sie naprawdę głośno) Trzy dni temu kupiłem używany kompresor za 150zł po wypadku z urwanym uchwytem za 150zł w bdb kondycji i przełożyłem wszystko co potrzeba nie wyciągając sprężarki. Teraz cisza :D Dodam tylko że we wszystkich sprężarkach w 2.0 tdci jest taki sam docisk i sprzęgło ale różnią się wtyczką którą można przełożyć ze starego elektromagnesu. Moim zdaniem najlepiej kupić używany kompresor przełożyć co tam trzeba a sam kompresor puścić dalej. Ktoś na pewno kupi komu padł sam kompresor a sprzęgiłko ma dobre. Wtedy wyjedzie taka naprawa za 50zł. Komplet docisku ze sprzęgłem to koszt ok 350-400zł Ty masz benzynę więc musisz zobaczyć jak to jest u ciebie

U mnie wyglądało to tak. Sprawdź czy wszystkie gumy są na miejscu.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=233665

maniek007
03-08-2016, 13:17
Witam
Jest gdzieś na forum wymiana kompletnego sprzęgła klimatyzacji?

salom
03-08-2016, 13:44
Jest.

Basior, masz rację, ale nie do końca. Zdarzają się sprężarki z mniejszym, lub wiekszym kołem pasowym, i elektromagnesem.
Ale średnica wewnętrzna elektromagnesu i łożysko jest identyczne, i można stosować zamiennie, ale wtedy trzeba dobrać długość paska wielorowkowego.

stelmacher
06-02-2018, 20:28
Jest.

Basior, masz rację, ale nie do końca. Zdarzają się sprężarki z mniejszym, lub wiekszym kołem pasowym, i elektromagnesem.
Ale średnica wewnętrzna elektromagnesu i łożysko jest identyczne, i można stosować zamiennie, ale wtedy trzeba dobrać długość paska wielorowkowego.

to gdzie jest bo nie moge cos znalesc ;/
z gory dzieki

Gregi86
07-02-2018, 10:56
http://www.inter-instal.com/kategoria/czesci-do-sprezarek-/-kompresorow-klimatyzacji
zadzwon tutaj lub samemu poszukaj,
ja u nich bralem czesci do kompresora w c-maxie

elbarto
16-08-2018, 22:08
cześć,
ktoś wie, gdzie jest ten zaworek rozprężny/sitko? moja sprężarka 2 razy staneła na sztywno, poczym ruszyła i działa dalej.
olej czysty, brak opilków, brak niepokojącego zabarwienia itp.
zato spalone sprzęgło:)

tkowal86
24-08-2018, 11:23
Padło i też na mnie. Coraz głośniej słychać łożysko sprężarki klimy. Czy posiada ktoś jakiś tutorial z wymiany łożyska?

kolekszy
08-09-2018, 19:19
Rozsypało się sprzęgło kompresora. Klima włączona brzęczy jak cholera, klima wyłączona cisza. Organoleptycznie sprawdzone koło ma spory luz poprzeczny. Zamówione nowe sprzęgiełko. Powiedzcie mi jakim momentem dokręcona jest centralna śruba ewentualnie czy to prawda jest , że dokręcamy ją lekko a ona sama dokręca się w chwili wlaczenia klimy.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

koval1980
23-06-2020, 07:43
Miesiąc temu robiłem serwis klimatyzacji i wszystko było by OK, gdyby nie to, że od tygodnia po włączeniu klimy słychać metaliczny dźwięk podczas jak sądzę załączania i rozłączania. Rozumiem, że klima pracuje cyklicznie, a nie non stop, dlatego podejrzewam, że sprzęgiełko klimatyzacji się kończy. Dobrze myślę? Metaliczny dźwięk jest jak tarcie dwóch metalicznych przedmiotów, dodam, że czasem klima przez chwilę nie chłodzi, za chwilę znowu chłodzi, a czasem chłodzi non stop, aczkolwiek ten metaliczny dźwięk jest podczas każdej jazdy z klimą, jeśli jest wyłączona to tego dźwięku nie ma.
Czy zakup sprzęgła klimatyzacji rozwiąże sprawę czy przy okazji wymienić coś jeszcze?

Jaryska
23-06-2020, 08:02
Sprzęgiełko sie wytarło, i potrzebna jest jego regulacja, odstepu pomiędzy tarczką, a kołem pasowym.
To sa dwa metalowe elementy, które wydaja dżwiek gdy załącz, a jak za duży luz pomiędzy tarczkami, to jest moment szorowania.

koval1980
23-06-2020, 13:03
Sprzęgiełko sie wytarło, i potrzebna jest jego regulacja, odstepu pomiędzy tarczką, a kołem pasowym.
Czyli co, nie trzeba kupować, wystarczy wyregulować?

Jaryska
23-06-2020, 18:59
Wyżej napisałem co trzeba zrobić, zrobisz po swojemu, Twoja sprawa.

robert101979
23-06-2020, 21:29
co wy gadacie...
padła sprężarka tylko była błędna diagnoza ,dlatego pasek było czuć,,
teraz jest dobrze?
pewno tak to ,jeżdzic