Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] 2.0tdci traci moc błąd p0251


turbobill
20-06-2016, 21:06
Cześć, jestem posiadamczem mondeo mk3 od 2 miesiecy. Napotkał mnie pewien problem. Mianowicie po rozgrzaniu silnik wchodzi w tryb awaryjny po tym jak przycisne do 2500-3000 obrotów. Na zimnym silniku wszystko jest w jak najlepszym porządku. Nie ma problemów z opalenie ( po odpaleniu delikatnie falują obroty, jednak trwa to około 1-2sekund) później obroty są w normie, jednak mam wrażenie, że silnik delikatnie się trzęsie (jak otworzę maskę i popatrze na niego). Po odpaleniu i w trakcie jazdy nie wydobywa się żaden dym.
Wymieniłem filtr paliwa (nic specjalnego nie znalzłem, może bardzo śladowe ilości metalowych opiłków jednak słyszałem, że taką ilością nie ma co się przejmować). Po podłączeniu pod kompa jest tylko jeden błąd p0251, który może świadczyć o wszystkim? Zrobiłem logi za pomocą scanmaster (tylko ten program mi działa) http://przeklej.org/file/vdopHS/log2.csvhttp:// Patrząc na te logi ciśnienie z pompy jest w normie (pytanie czy na tej podstawie mogę stwierdzić, że jest wszystko jest w porządku? )

Zdarza się, że silnik gaśnie, w przypadku jak już zapali się sprężynka i próbuje dalej cisnąć, lub jak włączę mocniej klime.

Na co mam zwrócić teraz zwrócić uwagę? i pytanie tez czy jazda samochodem w takim stanie "delikatnie" powiedzmy do 2100 obrotów jest bezpieczna dla silnika i czy to uszkodzenie i rozwali czegoś jeszcze?

benio
20-06-2016, 21:26
Szukajka się kłania (http://forum.fordclubpolska.org/search.php) - http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=243191.

turbobill
20-06-2016, 21:33
Ta sytuacja jest inna. Tam pisze, że max 30-40km/h jechał i miał problem, ja bez problemu jechałem 110km/h. Poza tym u mnie błąd p1211 nie występuje. Więc jakaś inna rada? Szukałem opisu podobnego problemu i nie znalazłem, wiec założyłem nowy temat.

Dmger
20-06-2016, 22:28
Kolego na innym forum podalem Tobie link do odpowiedniego interfejsu a kupiles badziew. Niestety biedny placi dwa razy. Proby przelewowej tez jeszcze nie zrobiles?

I nie pisz ze cisnienie jest ok bo nie wiesz jakie cisnienie chce ECU.

Zacznij sie stosowac do tego co ktos radzi, a pomoc bedzie szybka i bezproblemowa.

turbobill
21-06-2016, 07:52
Próba przelewowa nie zrobiona, mam nadzieję, że ogarnę ten temat a weekend. Piszę, że ciśnienie jest dobre, ze względu na to, ze istnieją jakieś normy i to sie w nich mieści. Poza tym nie widze jakiegoś spadku ciśnienia , po tym jak wlaczy się tryb awaryjny. Kabel, aż tak vadziewny nie jest skoro dokonał obecnych pomiarów, a ponoć miał tego nie ogarnąć...

fundil
21-06-2016, 10:31
Jak wykluczysz układ CR zostaje Ci sterownik turbo. Bardziej w tym kierunku bym szukał

turbobill
21-06-2016, 10:41
Nie do końca wykladuczam układ CR. Zostaja mi wtryski do sprawdzenia, jedynie wydaje mi sie, ze uszkodzenie pompy CR moge wykluczyc. Jednak sterownik turbo tez wywala p0251?

Dmger
21-06-2016, 13:01
Błąd p0251:
===OBDII DTC P0251-C===
Kod: P0251 - Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Wystąpił błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej.

brak paliwa w zbiorniku.

Ograniczenie przepływu pomiędzy pompą paliwa a zbiornikiem paliwa

Niedrożny filtr paliwa.

Zablokowane, splątane lub zgniecione przewody paliwowe.

Zawór regulacji dawki paliwa/przewody elektryczne

Usterka wtryskiwacza.

Dodatkowe informacje znajdziesz w:

TSB No. 46/2005

Wykonaj test cisnienia paliwa i nieszczelnosci wewnetrznej.

Nieprawidłowe funkcjonowanie FIP.


Nie widzę tu zbieżności z turbiną.

Bump: Tak przy okazji FIP to pompa paliwa.

turbobill
21-06-2016, 17:53
Obecnie bez testu przelewowego jest to tylko gdybanie czy co są na 100% wtryski uszkodzone. Biorąc pod uwagę dane z kompa wydaje mi się, że pompę mogę wykluczyć. Zostaje mi do zrobienia ten test. Pytanie jakiej średnicy wężyk mam kupić? i jak się zdejmuje węże przelewowe? Rozumiem, że jest tak jakiś klips odpinam go i wyciągam wężyk?

Jeżeli chodzi o to że silnik się trzęsie to wygląda identycznie jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=wA5yJpfUI3M

Dmger
21-06-2016, 20:19
Przelewy do wtrysków są przypięte klipsami. Do klipsów idzie wężyk a dalej jest krzyżak. I ten wężyk rozcinasz. Jest zbrojony w środku plastikową otoczką. Wężyk w zamian kupujesz taki jak tutaj:

http://allegro.pl/waz-przewod-paliwa-paliwowy-3-2mm-cena-za-metr-i5074742469.html

Sam go brałem i nic się z nim nie dzieje. Jest on na wymianę starego. Do próby kupujesz przezroczysty.

Pompy nie wykluczaj bo według instrukcji serwisowej błąd p0251 dotyczy właśnie jej.
I zainwestuj w kabel od viakena aby zrobić porządną diagnostykę, chyba że chcesz błądzić na ślepo bez pełnych danych.

madamsz
21-06-2016, 22:28
Przy tym błędzie obstawiam pompę i wtryskiwacze, czasami zapchany filtr paliwa lub czujnik na listwie wysokiego ciśnienia jeszcze, ale jak przy odpaleniu tak się zachowuje to jednak pierwsze dwie rzeczy są najbardziej podejrzane.

Mariusz

turbobill
22-06-2016, 06:45
Pisałem przecież, ze filtr wymieniłem. Co masz na myśli ze po odpaleniu tak sie zachowuje? Pisałem, że tryb awaryjny włącza sie po rozgrzaniu.

stecus
22-06-2016, 13:52
Zrób przelewy i jak wyjdą dobre to się będziesz rozpisywał co może być nie tak.

turbobill
25-06-2016, 12:41
Tak wyglądają przelewy: http://przeklej.org/file/EDP74M/wtryski.zip Na słoiku jest napisane 190g. Zrobiłem 2próby 4min na wolnych obrotach i 2 minuty na 2 tys obrotów użyłem wężyków o długości 1m. Powietrza w układzie nie było.

Dmger
25-06-2016, 13:33
Czy to są 4 różne słoiki? W sensie czy podczas próby miałeś podpięte słoiki do wszystkich wtrysków. No i tutaj ciężko zmierzyć ile jest tego paliwa. Polecam wypad do apteki po 4 pojemniki na mocz z miarką na ściance. Lutownica albo czymś innym robisz dziurki w wieczkach, wkładasz wężyki i robisz próbę. Na koniec odpinasz wężyki od wtrysków i zlewasz do pojemniczków to co w wężykach zostało.

turbobill
25-06-2016, 16:55
Tak, wszystkie przelewy szyły do rożnych słoiczków. Kupiłem strzykawkę i mam przybliżony wynik. Na wolnych obrotach wtrysk który najwięcej przelewał ma około 30ml, ten sam na obrotach 2tys i 2min ma 50ml. Reszta około 10ml na wolnych obrotach a na 2tys około 15/20ml.

Dmger
25-06-2016, 16:57
Tragedii nie ma, 30 ml to w granicach normy, aczkolwiek ten jeden wtrysk miałbym na uwadzę. Czekaj na kabel od viakena i zrób logi dynamiczne. Stawiam na pompę lub zawór na niej.

turbobill
25-06-2016, 21:27
Wydaje mi się, że nawet jak przelewa o 50ml to nie ma tragedii. Czytałem gdzieś, że komuś przelewało po 200ml a najmniej 50ml i był to wtrysk, który był wymieniany jakiś czas temu. W moim przypadku to na 99% będzie coś z pompą. Tylko pytanie czy zawór (który da się wymienić w granicach 300zł?) czy cała pompa. I tutaj pytanie czy kupować jakąś z allegro za 600-700zł używkę ale w dobrym stanie czy regeneracja która jest bardzo droga chyba około 1400zł jeżeli się nie mylę? Plus do tego koszta robocizny, które wynoszą chyba około 350zł? W poniedziałek będę miał kabel więc wtedy zrobię logi i zobaczymy co tam wyjdzie. Jeszcze zastanawiam się nad tym czy obecny kabel jest w stanie wykryć niezakodowany wtrysk? Jeżeli nie, to może nowy wykryje to i będzie mniejszy problem, takiej sytuacji to daje 1% szans...

Dmger
25-06-2016, 21:34
Kablem od viakena + forscan zobaczysz kody wtrysków.
U mnie każdy wtrysk wylał po 18 ml.
Co do pompy. Wymontować i dać na stół. Inaczej jej nie sprawdzisz na 100%. Niestety to dość droga zabawa. U mnie była zatarta sekcja tłocząca - wymiana 1300 zł (całościowy koszt sprawdzenia, naprawy oraz mycia). Swoją robiłem tutaj:
http://www.dpf-diesel.pl/

Byłem w warsztacie i nie mogłem wyjść z podziwu jeśli chodzi o sterylność. Ja demontowałem pompę w ASO Forda, za demontaż i montaż pompy oraz wymianę jakichś uszczelek i rurki wysokiego ciśnienia od pompy zapłaciłem około 800 zł. Sama rurka 200 zł kosztowała. Od tego czasu zrobiłem ponad 1500 km i zero problemów.

turbobill
25-06-2016, 22:36
Obok mnie jakieś 10km jest serwis, który specjalizuje się w naprawach pomp,wtrysków itp. i ma dobre opinie. Samemu za wymontowanie pompy się nie biorę bo czytałem, że to dosyć skomplikowana operacja. Wychodzi na to, że najtańsza opcja wyniesie mnie około 1000zł a najdroższa 2000zł. Po tych przelewach mogę stwierdzić, że wtryski wystarczą jeszcze na sporo kilometrów.

Psilocke
26-06-2016, 11:49
Ten teges nie koniecznie.
Zakładając czarny scenariusz.
Robisz pompę. Ta zaczyna podawać wyższe ciśnienie. A tego z kolei nie wytrzymują już lekko sterane wtryski.
Diagnoza po przelewach może się mieć nijak do stanu faktycznego.
A żeby cię już całkiem zdolowac to ci powiem że też walczę w trybem awaryjnym.
Wymieniony już został cały układ paliwowy i nic to nie dało.
Jakbym płacił u mechanika za wszystko i był mniej uparty to już bym go w lesie z dymem puścił.

turbobill
26-06-2016, 15:08
Dmger A u Ciebie też się silnik trząsł przed wymianą pompy?
Psilocke To może masz inny błąd niż p0251, skoro wszystko wymieniłeś i było to dobrze zrobione to jest raczej nie możliwe, żeby pojawił się ten błąd. Podłącz pod kompa i zobacz czy nie masz czegoś innego.

Dmger
26-06-2016, 15:12
Chwilę na zimnym po odpaleniu.

Psilocke
26-06-2016, 17:37
Wiem, że to nie jest możliwe ale jednak jest.
Komp podłączany jest codziennie i zbierane dane.
Za punkt honoru sobie postawiłem aby znaleźć co to za cholerstwo.

Tvvardy
26-06-2016, 18:07
P0251 (błąd sterowania zaworem dawkującym paliwo (IMV))

Objawy:

• Wyjątkowo złe osiągi silnika - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.

• Silnik gaśnie - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.

• Nie można uruchomić silnika.

Przyczyna:

• Ciśnienie w szynie paliwowej wymagane przez układ nie może być osiągnięte bez otwarcia zaworu IMV poza zakres tolerancji określony dla tego ciśnienia.

• WSKAZÓWKA: Usterki opisane poniżej należy sprawdzić zgodnie z podaną kolejnością.

1. Zator w układzie niskiego ciśnienia paliwa, który może być spowodowany przez zatkanie przewodu paliwowego lub filtru paliwa albo uszkodzenie przewodu paliwowego. Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy rozdział 303-04, Diagnostyka i testy zatkanego filtru.

2. Powietrze w układzie niskiego ciśnienia: Sprawdź, stosując przezroczyste przewody (patrz TSB 107/2003) lub zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem, aby wyeliminować całkowicie układ niskiego ciśnienia paliwa pojazdu. Nieszczelne przewody paliwowe lub połączenia mogą powodować przedostawanie się powietrza do paliwa.

• WSKAZÓWKA: Przy zastosowaniu przezroczystych przewodów niewielka ilość powietrza w układzie paliwowym jest zjawiskiem normalnym ze względu na otwór stałego odpowietrzania w filtrze paliwa. Paliwo będzie recyrkulowane przez filtr paliwa, aż temperatura powracającego paliwa będzie wyższa niż 40°C (w ten sposób wszelkie powietrze obecne w układzie będzie recyrkulowane, dopóki temperatura paliwa nie przekroczy 40°C i póki paliwo nie powróci do zbiornika paliwa).

3. Uszkodzona pompa wtryskowa, element pompy podającej paliwo lub zawór sterujący ciśnieniem. Wewnętrzne ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej musi wynosić przynajmniej 6 barów, aby napełniona została komora wysokociśnieniowa (w celu wytworzenia wymaganego ciśnienia w szynie paliwowej). Sprawdź (jeśli nie można uruchomić silnika):
Zastosuj zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem. Jeżeli silnik można uruchomić, gdy układ zasilania paliwem jest pod ciśnieniem lub znajduje się powyżej wlotu pompy wtryskowej (zasilanie wspomagane siłą grawitacji), ale nie można go uruchomić, gdy układ zasilania paliwem nie jest pod ciśnieniem lub znajduje się poniżej wlotu pompy wtryskowej, wtedy prawdopodobnie uszkodzona jest wewnętrzna pompa podająca paliwo (tj. nie może zasysać paliwa).

4. Uszkodzona pompa wtryskowa - element układu wysokiego ciśnienia lub zawór dawkujący paliwo (IMV):
Przeprowadź diagnostykę prowadzoną przy pomocy WDS - test ciśnienia paliwa (objawy: "nie można uruchomić silnika" lub "problemy z własnościami jezdnymi").

UWAGA: Nie uruchamiaj silnika dłużej, niż przez 5 sekund. Pompa wtryskowa zostanie uszkodzona w przypadku przedłużonego lub powtarzanego rozruchu i braku ciśnienia tłoczenia.
Sprawdź ciśnienie paliwa (przy WŁĄCZONYM zapłonie, WYŁĄCZONYM silniku) (powinno wahać się pomiędzy wartościami 4 i 10 barów maksymalnie). Wyświetlone domyślne ciśnienie paliwa wynoszące 2000 barów wskazuje na usterkę elektryczną czujnika ciśnienia paliwa (złącze, przewody itd.).
Sprawdź ciśnienie paliwa w momencie uruchamiania silnika (wartość żądana = 300 barów ± 50 barów).
Sprawdź ciśnienie paliwa na biegu jałowym (wartość żądana = 250 barów ± 40 barów).

5. Wtryskiwacze:
Wykonaj test ilości powracającego paliwa, korzystając z diagnostyki prowadzonej w WDS. Do tego testu wykorzystywane jest narzędzie specjalne 310-129 (patrz TSB 106/2003). Jeżeli stwierdzone zostaną duże ilości powracającego paliwa, sprawdź próbkę paliwa pobraną z przewodu powrotnego pompy wtryskowej pod kątem obecności czarnych metalicznych opiłków. Przejdź do następnego kroku.

6. Opiłki w układzie:
Pomimo zastosowania udoskonalonych materiałów w układzie mogą pojawić się opiłki, co nie musi być związane z usterką pompy wtryskowej. Z przewodu powrotnego pompy wtryskowej należy pobrać próbkę paliwa. Jeżeli próbka ta zawiera czarne metaliczne opiłki, tworzące warstwę o średnicy ponad 5 mm, prosimy skorzystać z TSB 42/2003 w celu zastosowania odpowiednich działań

turbobill
27-06-2016, 18:02
A wiec przyszedł kabel i mam logi z forsacna: http://przeklej.org/file/7YA154/logi.rar

Ponadto pokazał on więcej błędów niż poprzedni:

P0251-P
P0191
P2288
P0251

Tvvardy
27-06-2016, 19:27
P2288 (ciśnienie wyższe od oczekiwanego)

Objawy:

• Ten kod usterki często występuje w połączeniu z innymi kodami usterek.

• Częsty znaczny spadek prędkości obrotowej silnika poniżej wartości minimalnej, aż do jego zgaśnięcia.

• Nie można uruchomić silnika.

Przyczyny:

• Obluzowane styki (korozja) na złączu wiązki przewodów zaworu dawkującego paliwo lub nieprawidłowo podłączone złącze. Sprawdź złącze wiązki przewodów, aby upewnić się, że jest prawidłowo podłączone i że styki nie są skorodowane. Zastosuj test cyklu zaworu IMV (w skrzynce narzędziowej WDS), jeżeli jest dostępny dla tego pojazdu.

• Usterka wiązki przewodów zaworu IMV. Zastosuj testy szczegółowe instalacji elektrycznej dostępne w WDS.

• Zablokowanie zaworu dawkującego paliwo. Zastosuj test cyklu zaworu IMV, jeżeli jest dostępny dla tego pojazdu.

• Obluzowany styk na złączu wiązki przewodów czujnika ciśnienia paliwa (patrz TSB 37/2003). Usterka ta zdarza się rzadziej.

• Jeżeli zapisany zostanie również kod DTC P0191, sprawdź, czy sygnał prędkości obrotowej silnika (RPM) jest obecny podczas rozruchu. Jeśli nie, sprawdź czujnik położenia wału korbowego.

Dmger
27-06-2016, 19:31
Czyli masz do sprawdzenia połączenie zaworu IMV (na pompie) oraz czujnika położenia wału.

Co do logów w której sekundzie wyskakuje sprężynka?

turbobill
27-06-2016, 19:46
Podłączenie zaworu IMV, samemu jestem w stanie to zrobić? Wiem, że do pompy idą dwie wiązki (brązowa i czarna wtyczka), która z nich to będzie? Co do logów nie powiem Ci dokładnie w której sekundzie to było, jednak sprężynka pojawiła się w końcowej fazie testu (przed osiągnięciem 100km/h, mogło to być przy 80) w excelu będzie to 21000/2200 wiesz.

Dmger
27-06-2016, 19:47
Ja otwieram logi w forscanie :)

turbobill
27-06-2016, 19:55
Więc patrz 620sekundę do około 670s. W tym czasie wystąpiła spręzynka.Najbardziej prawdopodobnym momentem jest 636 sekunda.

Dmger
27-06-2016, 19:59
W 690 sekundzie znikają wartości na wtryskach, ale mogłeś jechać hamując silnikiem. Zmienna geometria turbiny u Ciebie przez cały przejazd również się nie zmienia - cały czas wynosi 0.00%

turbobill
27-06-2016, 20:07
Oglnie odebrałem kabel i podłączyłem i jak widzisz w logach jechałem delikatnie, tylko moment od 620 sekundy przycisnałem a sprężynke wywaliło chyba w 636 sekundzie. Zapewne hamowałem silnikiem. Błędu związanego z turbo nie ma?

turbobill
10-07-2016, 17:44
Zaktualizuje stan sytuacji. Zmieniłem stacje, poodciskałem przewody na czujnikach i problem nie rozwiązał się. Jednak błędy p191 i p2288 już się nie pojawiają, jest za to p1211, błąd p251 pozostał. Czujnik wału korbowego działa, z tego co czytałem trzeba zobaczyć czy podczas rozruchu pojawiają się obroty, pojawiają się. W tym tygodniu będę miał okazję podmienić czujnik na listwie wtryskowej. Co w sytuacji jeżeli jednak i na podmienionym czujniku wyskoczy błąd? Powtórzyłem logi (jak coś mogę udostępnić) i sytuacja jest taka sama pompa daje większe ciśnienie niż wymagane. Zastanawia mnie ten jeden wtrysk, którego przelewy odbiegały od reszty wtrysków, jednak z drugiej strony to jakoś dużo nie lał mieścił się spójnie w normie, do przekroczenia normy brakowało mu chyba z 10ml. Poza tym jakby był to wtrysk/pompa to powodem wejścia w tryb awaryjny byłoby za niskie ciśnienie. Zużyta pompa chyba też nie daje większego ciśnienia od wymaganego? Jeżeli nie polepszy się mu po podmianie czujnika na listwie zostaje zawór na pompie. Jednak nie mam mozliwości załatwienia go na podmiankę a wydawanie około 200zł w ciemno to też jest kiepskie rozwiązanie. A poza tym widziałem, że dostęp do niego zbytnio kolorowy nie jest, trzeba będzie trochę porozkręcać.

turbobill
17-07-2016, 12:16
Podmiana czujnika na listwie nic nie pomogła... Teraz pytanie czy bawić się w ten zawór na pompie (nowy kosztuje 400zł używany około 200) niestety nie mam drugiego na podmianę skąd załatwić. Zastanawiam się na taką operacją: kupić używaną pompę za 650/700zł (z gwarancją na 30dni) i do tego wymienić zaworek na wtrysku, który ma największy przelew (z tego co pamiętam leje około 25ml a norma jest 30ml), jednak tyle co te wtryski przelewają to prawie nic. Z tego co wiem poprzedni właściciel przed sprzedażą (jakieś 4tys km przed moim kupnem czy obecnie od zregenerowania wtyrysków minęło 7,5/8tys kilometrów) regenerował wtryski, mam fakturę na której jest "regeneracja wtryskiwaczy x4 bez sprawdzenia pompy". Zabawa z wymianą pompy na używana wyniesie mnie około 1000zł (pompa+montaż). Pytanie czy to rozwiąże problem? Może ktoś z Was ma lepszy pomysł, tańszy bądź delikatnie droższy ale z gwarancją jakości?

Dmger
17-07-2016, 13:52
Wyciągaj pompę i daj na stół do sprawdzenia. Będziesz miał pewność. Bo zabawa w kotka i myszkę będzie bardzo kosztowna.

TomekM_1983
17-07-2016, 15:00
mam fakturę na której jest "regeneracja wtryskiwaczy x4 bez sprawdzenia pompy"Tutaj tkwi twój problem. Robienie samych wtryskiwaczy w TDCI bez sprawdzenia pompy to jak założenie czystych gaci na brudne dupsko.
Wyciągaj pompę i daj na stół do sprawdzenia. Będziesz miał pewność.Przychylam się do zdania kolegi.
Zabawa z wymianą pompy na używana wyniesie mnie około 1000zł (pompa+montaż). Pytanie czy to rozwiąże problem?Nikt ci nie wywróży.
Może ktoś z Was ma lepszy pomysł, tańszy bądź delikatnie droższy ale z gwarancją jakości?
Regeneracja pompy. Pełna.

Twój problem jest prosty jak drut. Masz problem z ciśnieniem w układzie wtryskowym. Jeżeli jego przyczyną nie są wtryskiwacze, to na 100% przyczyna tkwi w pompie. No, sporadycznie zdarzają się pojedyncze przypadki uszkodzonego czujnika ciśnienia na listwie.

U Ciebie problemem jest pompa. Na pewno regulator ciśnienia, chociaż obstawiam, że bez pełnej regeneracji się nie odejdzie. Także przyszykuj sobie ze 2000 zł.

turbobill
17-07-2016, 21:02
Nie mam innego wyjścią jak wyjęcie pompy, skoro reszta rzeczy została wyeliminowana. Można byłoby spróbować z tym regulatorem ciśnienia na pompie, jednak jego koszt to już koszt wyjęcia pompy, a jak się okaże, że jednak to nie on to będą niepotrzebnie wydane pieniądze.

Wydaje mi się, że z tymi 2000zł trochę przesadzasz. Regeneracja pompy to koszt około 1300/1400zł plus 350/400 wyjęcie i włożenie. Zastawiają mnie te pompy na allegro za 800zł są po badaniach i jest na nie gwarancja, wtedy zabieg wyniósłby 1200zł. Jednak najpierw pojadę, żeby moją zbadali, może okaże się sam zawór a może cała pompa i wtedy zadecyduje czy regeneracji czy jakaś używka.

Dmger
17-07-2016, 21:10
Pamiętaj, biedny płaci dwa razy.

Pierwsze co zrobią jak dostaną Twoją pompę to ją rozbiorą. Nie mogą dopuścić do tego, aby opiłki poszły w maszynę.

Montaż i demontaż to około 400 zł (tyle płaciłem w aso). Do tego dwie uszczelki i rurka wysokiego ciśnienia. Łączny koszt w aso około 800 zł. Do tego regeneracja pompy 1300.

turbobill
18-07-2016, 19:17
Do tego dwie uszczelki i rurka wysokiego ciśnienia. Łączny koszt w aso około 800 zł. Do tego regeneracja pompy 1300.

O jakich uszczelkach i rurce wysokiego ciśnienia mówisz?

Dmger
19-07-2016, 12:22
Uszczelki są dwie, nie wiem dokładnie które, wiem tylko tyle iż przy demontażu pompy podlegają wymianie. Tak samo jak rurka wysokiego ciśnienia (paliwo wychodzące z pompy).

kubutek44
01-07-2018, 12:19
Cześć,

Kontynuuję wątek bo sprawa powiązana. Kupiłem niedawno mondeo mk5 i w trakcie pierwszych wycieczek pojawiał się problem opisywany wcześniej z odcięciem mocy. Mechanik sprawdził i błąd P0251. Naprawa- sprawdzanych było kilka rzeczy, ale ostatecznie doszło do wymiany wtrysków i samochód już zachowuje się bez problemu. Jednak mechanik zamontował oryginalne wtryski i nie usunął błędu/ikonki silnika twierdząc, że musi to zrobić autoryzowany serwis bo w innym wypadku stracę gwarancję na części.
Co sądzicie, miał ktoś doświadczenia w temacie i czy faktycznie musi robić to salon, a jeżeli tak to jakie są orientacyjnie koszta? Jeszcze nie kontaktowałem się z salonem- sprawa świeża z wczoraj popołudnia.

Z góry dzięki za pomoc,
Kuba