Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Usterka układu wspomagania kierownicy


Krzysztof_1956
27-06-2016, 20:20
Co 20 - 40 włączeń silnika pojawia się komunikat "Usterka układu wspomagania serwis" i wspomaganie faktycznie nie działa. Zawsze na rozgrzanym silniku, po kilkuminutowym postoju np. krótkie zakupy. Wyłączenie i włączenie silnika rozwiązuje problem na kolejny tydzień. Serwis ASO po diagnostyce stwierdził "Usterka wewnętrzna modułu (PSCM) układu wspomagania". Usłyszałem: moduł jest w komplecie z silnikiem i przekładnią (chyba pompą?) - trzeba zamówić całość. Cena 4 200. Z robocizną szacują na 5 000 PLN. Szukam fachowca, serwisu w Warszawie i okolicach. Nie chcę wydać tyle pieniędzy, a później się okaże iż jakiś kabel nie kontaktował.

radek70
27-06-2016, 21:13
Zawsze na rozgrzanym silniku, po kilkuminutowym postoju np. krótkie zakupy.
Kondycja akumulatora do sprawdzenia. Piszesz po kilkuminutowym postoju i krótka trasa, gdzie rozruch zeżarł akumulator. W MK3 jest wspomaganie EPAS, czyli tylko elektryczne, nie ma żadnej pompy. Przy słabym aku, może zabraknąć mocy dla wspomagania i jest błąd. W ASO mówią prawdę, moduł jest w komplecie z silnikiem i przekładnią. Nawet przy EHPAS zabraknie czasami prądu i też jest poprawa po wymianie akumulatora.

simon317
27-06-2016, 22:37
Witam. Ja miałem podobne objawy w moim samochodzie. Problemem był u mnie alternator. Wymiana na nowy i problem zniknął. Pozdrawiam

razes
28-06-2016, 07:56
Co 20 - 40 włączeń silnika pojawia się komunikat "Usterka układu wspomagania serwis" i wspomaganie faktycznie nie działa........ moduł jest w komplecie z silnikiem i przekładnią (chyba pompą?) - trzeba zamówić całość. Cena 4 200. Z robocizną szacują na 5 000 PLN........

U mnie w Szczecinie Bemo Motors podał cenę oryg: 2300 PLN. Poza tym zastosuj moją metodę: zawsze po uruchomieniu silnika nie ruszaj kierownicy przez 15-20 sek. (tak mi zalecił Serwis) - bo też tak mam od 3 lat. I to działa !!! (ponoć sterowniki potrzebują więcej czasu na ogarnięcie "stanów" poszczególnych zespołów samochodu) !
Pozdrawiam

edmun
28-06-2016, 11:13
Poza tym zastosuj moją metodę: zawsze po uruchomieniu silnika nie ruszaj kierownicy przez 15-20 sek. (tak mi zalecił Serwis) - bo też tak mam od 3 lat. I to działa !!! (ponoć sterowniki potrzebują więcej czasu na ogarnięcie "stanów" poszczególnych zespołów samochodu) !
coś w tym musi być, bo ja czasami po szybkim odpaleniu i ruszeniu (w szczególności cofanie) obrywam błędem pilota parkowania. Występuję to tylko jeśli po odpaleniu auta ruszę szybciej niż po 5 sekundach. Też podejrzewam, że dane dopiero są przetwarzane (na temat skrętu kół itp)

annamulyk@wp.pl
28-06-2016, 18:14
spróbuj skasować dane w sterowniku i wprowadzić nowe , miałem to samo dobry elektronik załatwi sprawę.Mój koszt naprawy to 350zł

krzylad
17-10-2016, 10:29
Witam mam podobny problem - Moduł sterowania nieuaktywniony - U0300 - wspomagania brak. Samochód 90 km od Wawy i czeka mnie holowanie :(. Cena maglownicy w Fordzie na Radzymińskiej 2400 wymiana 480 zł - tyle zaśpiewali. Czekam na transport do Wawy i licze jeszcze że to może jakas wiązka, zobaczymy na miejscu ...

skmichal
16-08-2017, 15:25
mam taki sam problem. focus mk3. jakie rozwiązania?

razes
17-08-2017, 17:14
Sprawdź porządnie kondycję akumulatora. U mnie od ok. 2 lat przestało wywalać ten komunikat. A właśnie wtedy wymieniłem akumulator. I teraz mam jakoś spokój od tego czasu. Być może to to...........

krzakjack33
18-09-2017, 14:43
Panowie, u mnie akumulator itp wszystko sprawdzone. Mechanik problem z wykasowaniem błędów. Zaleca jeszcze udać się do jakiegoś magika-elektryka(macie coś sprawdzonego). Chciałbym wykluczyć wszystkie możliwe problemy związek z elektryka zanim wydam 5k bo tak krzyczą w serwisie :/ ratujcie pls dobra radą i doświadczeniem.

JM

Bump: Panowie, u mnie akumulator itp wszystko sprawdzone. Mechanik problem z wykasowaniem błędów. Zaleca jeszcze udać się do jakiegoś magika-elektryka(macie coś sprawdzonego). Chciałbym wykluczyć wszystkie możliwe problemy związek z elektryka zanim wydam 5k bo tak krzyczą w serwisie :/ ratujcie pls dobra radą i doświadczeniem.

JM

Rororo
18-09-2017, 19:21
Widzę że głównie rocznik 2011 cierpi na tą dolegliwość...
Niestety u mnie podobnie, pokazywał się komunikat przez jakieś pół roku, wystarczyło wyłączyć i włączyć zapłon, aż wczoraj wspomaganie już całkiem padło...
Mile widziane wszelkie informacje...

dzwiedziu
18-09-2017, 20:02
Może najpierw podstawowe sprawy: bezpiecznik, napięcie na silniku wspomagania, stan szczotek.
Jakieś 3-4 miesiące temu w scudo nam padło wspomaganie, wszystko wyżej wymienione posprawdzałem i sprawne, problemem była przetarta instalacja. Jak by nie patrzeć to połowa gratów PSA jak i w fordach.

gibaj
18-09-2017, 20:08
Jak by nie patrzeć to połowa gratów PSA jak i w fordach.

:D:D

Rororo
27-09-2017, 09:17
Widzę że głównie rocznik 2011 cierpi na tą dolegliwość...
Niestety u mnie podobnie, pokazywał się komunikat przez jakieś pół roku, wystarczyło wyłączyć i włączyć zapłon, aż wczoraj wspomaganie już całkiem padło...
Mile widziane wszelkie informacje...

Niestety padł sterownik układu wspomagania - musiałem wymienić całą przekładnie.
Koszt z wymianą (na używkę) 1000zł. Oryginał 2500 sama przekładnia...

Robak13
19-10-2017, 06:51
Witam,
U mnie dzisiaj też pojawił się problem z układem wspomagania, pomogło wyłączenie i włączenie silnika ponownie :(. Zanim zacznę sprawdzać wszystko po kolei to mam pytanie czy z taką awarią można jeździć, wiem że bez wspomagania może być ciężko ale czy nie uszkodzi się czegoś jeszcze albo bardziej
Pozdrawiam.

razes
20-10-2017, 19:00
No raczej bez wspomagania to się nie da jeździć chyba, że masz budowę Burnejki lub Arnolda Schwarzeneggera. Pytanie jak często Ci się to zdarza ? Jeżeli raz dwa razy w m-cu to na razie jeździj (o ile po ponownym uruchomieniu jest OK i nie ginie nagle w trakcie jazdy a tylko zaraz po rozruchu). Sprawdź kondycję akumulatora ! Może to też być powodem tej usterki. Ja tak miałem jakieś 2 lata temu przez kilka miesięcy (ale nie częściej niż 2-4 razy w miesiącu) i nagle się samo uspokoiło - od tej pory jest wszystko OK ale wtedy wymieniłem właśnie akumulator.

marcelo1
06-12-2017, 18:06
Panowie,
czy jest możliwość jakoś sprawdzić nr części - głównie chodzi mi o maglownicę lub całą przekładnię po numerze VIN ? W Fordzie owszem sprawdzą tylko nie podadzą nr- padło wspomaganie kierownicy i pewnie trzeba zakupić coś zamiennie...foczka mk3 ecoboost 150km z 2011..
ps...to chyba jakaś zaraza tego rocznika z tym wspomaganiem!!!
Ceny w ASO kosmos...
pozdrawiam

mati102
12-12-2017, 20:14
No i stało się to samo u mnie :( focus 2011 - benzyna. Co jakiś czas przy uruchomieniu samochodu pokazywał się komunikat Awaria wspomagania kierownicy. Ponowny rozruch pomagał, aż do dzisiaj. Czy ktoś jeszcze może podać jakieś sposoby rozwiązania problemu ? Jutro jadę do serwisu z autem, ale może jednak coś można sprawdzić samemu ?

mati102
13-12-2017, 10:08
Zdiagnozowane - przekładnia kierownicza - koszt nowej to 3180zł z robocizną. Hmmm ? co myślicie warto? czy regenerować ewentualnie jakąś używkę może?

fero323
15-12-2017, 09:38
Jaki błąd ci pokazało?
Wczoraj mi zdiagnozowano że moduł w przekładni padł. I też chcą wymieniać za miliony monet.
Też focus mk3 z 2011...

razes
15-12-2017, 12:56
Sprawdźcie koledzy czy na pewno macie idealnie naładowane akumulatory. Jak "siedzą" to różne błędy wywala.

mati102
18-12-2017, 14:59
Wziąłem z Forda auto do lokalnego mechanika. Miałem nadzieje, że elektrykę samą się naprawi i będzie ok, ale okazał się, że przekładnia padnięta - nawet nie nadaje się do regeneracji. Zamiennik LAUBERA 2500 z robocizną, a na oryginalnym drożej o 100 zł niż w Fordzie. Używki raczej nie biorę pod uwagę - bo tylko gwara rozruchowa, za tydzień padnie i dupa. A koszt 1500zł. No i teraz zamiennik LAUBERA za 2500 z robocizną czy w Fordzie na oryginalnych za 3180? co myślicie? no i czy ktoś wymienił na LAUBERA i może polecić?

Action_81
03-01-2018, 19:35
Witam. Ja się z tym bujam dwa lata. Najpierw wymiana na regenerowaną, pochodziła półtora roku i to samo. Ponoć to przypadłość rocznika 2011. Moim zdaniem Ford powinien już dawno zrobić akcje serwisową bo jeszcze nie słyszałem, że w aucie takie rzeczy się wymienia. Nie powinno do tego dochodzić tym bardziej, że skala nie jest mała. Skoro padały 2011 to tylko z 2011 są regenerowane które po czasie padają. Jedyne wyjście zakup nowej oryginalnej. Koszt w fordzie 3800 zł. Dramat. W przyszlym tygodniu czeka mnie wymiana.

grandxdd
12-02-2018, 10:49
Witam, u mnie pojawił się ten sam problem. Jak tam u was po wymianie? Wymienialiście na oryginalna czy regenerowana/zamiennik?

Rororo
12-02-2018, 10:57
Jak tam u was po wymianie? Wymienialiście na oryginalna czy regenerowana/zamiennik?
U mnie używka wymieniana we wrześniu, jest ok.

dgoow
20-03-2018, 06:53
Witam Panowie, u mnie co prawda nie w focusie a w fieście ale chyba widzę podobny problem... jakieś rady czy już mam szykowac 3tys :lol:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=278286

metalizak
06-06-2018, 10:56
Witam. Mam ten sam problem. Podobno w tym przypadku należy zaktualizować oprogramowanie modułu wspomagania i "zkalibrowac " na nowo maglownice. Czy ktoś może orientuje się gdzie w na Dolnym Śląsku znajdę elektronika który spróbuje to ogarnac?

raptorf22
03-11-2018, 17:14
Niestety odświeżam wątek, dzisiaj rano Focus pokazał błąd wspomagania:(:(. Po trzykrotnym odpaleniu /gaszeniu bez zmian. Teraz błąd pojawia się już po włożeniu kluczyka, wcześniej pomagało ponowne odpalenie.
Wcześniej komunikaty były raz na 6 miesięcy.

Sprawdziłem:
- akumulator, ok
- bezpiecznik ok
- coś jeszcze??

Teraz pytania mam dwa:
1. czy szukać innej maglownicy bez zastanawiania się czy naprawiać? czy komuś udało się naprawić ten sterownik na silniku wspomagania?
Najgorsze jest że autem jeździ moja żona i ciężko jest kręcić, Ja jeszcze sobię poradzę.
2. Czy błąd jaki jest daje się skasować i wspomaganie ruszy dalej?
Problem dla mnie dość upierdliwy, o wydatku nawet nie wspomnę.:(

jack155
04-11-2018, 01:28
Panowie. Z tego co wiem przedlift miał problem z maglownicami. Dopadło mnie to w marcu tego roku. Założyłem z cmaxa z 2017 roku. Wszystko śmiga. Bez najmniejszych problemów

raptorf22
04-11-2018, 18:04
Podłączenie sprawnej maglownicy rozwiązuje problem, czy jeszcze coś w komputerze trzeba kodować?

raptorf22
05-11-2018, 10:52
Panowie jaki jest kod maglownicy do auta bez czujników parkowania i bez opcji parkowania automatycznego? Chciałbym kupić odpowiednią, auto jeszcze mam pod domem.
Mam zwykłego Trenda bez bajerów, będę wdzięczny za info.

rychlakdesign
10-12-2018, 20:57
Panowie jaki jest kod maglownicy do auta bez czujników parkowania i bez opcji parkowania automatycznego? Chciałbym kupić odpowiednią, auto jeszcze mam pod domem.
Mam zwykłego Trenda bez bajerów, będę wdzięczny za info.

Kolego, namierzyłeś nr części ? W ciągu ostatniego miesiąca wyrzuciło mi dwa razy błąd układu wspomagania na zegarach. Oczywiście pomaga ponowne uruchomienie samochodu... na razie.

Zaglądam na forum i widzę, że temat znany. Oczywiście mam też Focusa MK3 z 2011 benzyna. Przygotowuję się powoli do ogarnięcia tematu, także nr części mile widziany.

sadek1111
24-12-2018, 11:54
Witam może i mi ktoś pomoże. Dziś rano po odpaleniu auta przy kreceniu kierownicą w prawo czy lewo na postoju słychać dzwięk jakby guma o gumę tarła jakby coś na sucho pracowało. Nie ma błedów wspomaganie normalnie działa. Wchodziłem pod auto ale tak tam jest wszystko zabudowane że jedyne co stwierdziłem że dzwięk jest z okolic maglownicy i pompy nie da się jednoznacznie stwierdzić bo jest rozproszony i jestem w kropce bo autko z 2015 roku przejechane 30tys wersja st i tak sie zastanawiam czy już by pompa się odzywała czy może coś innego. Pomóżcie

jack155
24-12-2018, 15:25
Panowie. Dowolną maglownice założyć można. Pasuje każda z każdego byle była elektryczna. Ja montowałem 3 sztuki. Najlepiej z polifta . Lepsze listwy ma. Wiem od kolegi który regeneruje maglownice.

Pedro26
27-01-2019, 18:02
No i u mnie pojawił się taki problem i to kilka dni po zakupie. Oczywiście rocznik 2011. Ostatnio zdarza się to jakby rzadziej niż wcześniej, ale tak czy inaczej będzie trzeba pomyśleć o jakiejś naprawie tego. Sytuacja wygląda tak, że po odpaleniu albo wspomaganie nie działa i po chwili rusza albo nie rusza i wywala błąd "Awaria wspomagania kierownicy, serwis" i wtedy tylko zgaszenie i ponowne odpalenie pomaga.
Po podłączeniu zwykłego komputera były błędy U0300 i U0415. Po podłączeniu typowo fordowskiego urządzenia wyskoczył błąd (nie znam kodu), którego treść brzmiała jakoś w stylu "błąd komunikacji", "problem z komunikacją" czy jakoś tak. Elektryk stwierdził, że najpierw przejrzy całą instalację elektryczną, wszelkie kostki, czy gdzieś nie ma śladów wody etc. i jak to nie pomoże to pozostaje chyba tylko wymiana maglownicy.

adam3432
17-03-2019, 20:23
Witam,niestety awaria układu wspomagania wiąże sie tylko z jednym, wymiana całej maglownicy lub samego silnika.
Opisze pokrótce co mnie spotkało,oczywiście brak wspomagania objawy jak u wszystkich z początku kręcenie kluczykiem załatwiało sprawę ale do czasu.
Foka do mechanika 2 miesiace, wymiana czujnika skrętu gałki i jakieś cuda 550zł,zabrałem:diabel2: foka dalej bez wspomagania. Mechanik nr.2 miesiąc, kręcenie że niema że czekać itd.zabrałem z odpowiednia irytacją dostał 0 zł.Foka dalej bez wspomagania...
Więc sam musiałem się zabrać za naprawę:autko na kobyłki(bez kanału) i jazda.
Dzięki koledze raptorf22 dostałem ważne info.dotyczące problemu,zamówiłem magiel,(doszedł nówka)teraz wymiana:
Prosze sie zaopatrzyć w klucze nasadowe 10,15,17,18,21,i sciągacz gałek
Oczywiście podnosimy foczkę odkręcamy dolna oslonę silnika,ściągamy koła,ściągamy gałki,stabilizator kl,17,no i niestety odkręcamy sanki(nie trzeba rozpinać wachaczy!!!)odkręcamy wspornik wydechu kl.10,poduszkę silnika kl.15,sanki 21,18,15 opuszczamy na jakimś podnośniku na dół,odkręcamy stabilizator kl,18,i odkrecamy magiel 3 śruby 15.
Wymiana podłączenie i :)brak komunikatu o awari wspomagania...:lol:
Nawet bez kasowania błedu:w miedzyczasie rozbebeszyłem silnik magla niestety jest nie do naprawy!!! niezrobiłem zdjęc, mam zdjęcia rozbebeszonego silnika ale i tak niewiem jak dodać....
Jedno jest pewne nie słuchajcie mechaniorów którzy bedą kręcić że da się
śilnik jest nie do naprawy!!! tak skonstruowany...!!Dzięki !Marcin

WojtekW80
08-04-2019, 09:58
Witam wszystkich.

Opiszę swój problem, bo ogólnie rzecz biorąc mam podobnie, ale różnimy się w szczegółach - widocznie kwestia egzemplarza.

Informacja o awarii układu wspomagania pojawia mi się dość regularnie od jakichś 2,5 roku i zawsze można ją skasować restartem silnika. Prawie zawsze pojawia się przy pokonywaniu nierówności (np. torów tramwajowych) albo manewrowaniu na parkingu. W międzyczasie miałem święty spokój przez pół roku po wymianie akumulatora (obecny ma niecałe 2 lata). W ubiegłym roku latem samochód przeszedł akcję serwisową związaną z zamontowaniem czujnika poziomu płynu chłodniczego, co w ramach akcji powiązano z wymianą rozrządu i całej głowicy. Fajnie, że to się udało, niestety od tamtej pory nie działa w samochodzie system start-stop (na nieco ponad rocznym akumulatorze objaw dość dziwny). Zgłaszałem usterkę w ASO, ale tam ograniczono się do pomiaru poziomu ładowania i stwierdzono, że rzeczywiście nie trzyma on właściwych parametrów aby system zadziałał. Na własną rękę doładowałem akumulator, ale niewiele to dało. I teraz najciekawsze. Przed zimą zmieniłem koła na rozmiar 205/55/16 (letnie to 215/50/17). Nagle praktycznie problem zniknął. Przez całą zimę pojawił się może raz, uznałem zatem, że "samo" się naprawiło. Czar prysł... 5 minut po zmianie kół na letnie, kiedy system ponownie zgłosił awarię układu i wyłączył wspomaganie. Od tamtej pory zdarzyło mi się to jeszcze 3 razy czyli średnio raz na tydzień. ASO wczesną jesienią powiedziało mi oczywiście, że do wymiany jest uszkodzony sterownik wraz z przekładnią, ale męczy mnie: po pierwsze temat akumulatora, bo z nim ewidentnie jest coś nie tak a po drugie temat kół. Dlaczego zimą problem nie istniał, a pojawił się natychmiast po wymianie? Czy to rzeczywiście jest wina przekładni, czy może źle działającego akumulatora? A może po prostu winne jest jakieś zwarcie w układzie? Słyszałem o takiej możliwości, że to wina spięcia w module komfortu, który jest zalewany płynem do spryskiwaczy, ale miałbym w samochodzie koncert światełek na konsoli. Czy jakiś światły osobnik jest mi w stanie powiedzieć co jest grane, zanim wydam miliony monet na wymianę całego układu wspomagania?

zbyszek2222
28-04-2019, 16:34
Czy ktoś wie co może być z maglownicą focusa 2017r z Kanady .Objaw to bardzo głośna praca zębatek.Kierownica kręci bez oporów ,słychać tylko bardzo głośny terkot zębatek.
Nr .G1F1 3D070 C6S4B CD. Nie wiem co oznaczają poszczególne liczby, ale czy jest ewentualnie jakiś zamiennik ? Pozdrawiam cieplutko.

grotek
24-06-2019, 14:55
U mnie Focus 2014 ecoboost. Od około 6 miesięcy od czasu do czasu też się pojawiał taki komunikat. Niestety od kilku dni wspomaganie już całkiem padło. Wymiana baterii na nową nie pomogła.
Kupiłem używaną maglownicę z silnikiem i po wymianie wszystko działa.
Z tego co się zdążyłem zorientować to do focusa pasuje maglownica od KUGA 2.

Pawełsz
26-06-2019, 10:42
Mam namiar na dobrego elektronika zadzwoń do mnie po 21 to dam ci namiary gość jest z Brwinowa 662441576

mniedziel
14-08-2019, 18:24
Witam, podepnę się pod temat oczywiście rocznik 2011 błąd U3000:49-48 -Moduł sterujący- Wewnętrzna usterka elektroniczna
Rzeczywiście błąd pojawił się po szybkim skręcie kierownicą, wcześniej od kilku tygodni brak wspomagania po odpaleniu auta pojawiało się po krótkiej chwili
Fachowiec twierdzi ze następny jest błąd U5000, który będzie oznaczał całkowity brak komunikacji.
Teraz pytanie kod maglownicy do auta bez czujników parkowania i bez opcji parkowania automatycznego to wg mojego VIN HV6C-3D070-CE wiem ze ta wersja ma w zestawie drążek i wszystkie osłony, na allegro jest kilka sztuk z przed lifta jak i po lifta o róznych oznaczeniach np. HV6C-3D070-LC; HV6C3D070NB; HV6C3D070CB czy dowiedział się co oznaczają dwie ostatnie litery?
Koszt bagatela ponad 4500zł po zniżce 3800zł dziwie się że Bemo Motors wyceniał to na 2300zł bo tyle krzyczę za regenerację jedynie podejmuje się wymiany sterownika Turbo-Tec z Jaworzna.

pablitos
28-09-2019, 21:05
spróbuj skasować dane w sterowniku i wprowadzić nowe , miałem to samo dobry elektronik załatwi sprawę.Mój koszt naprawy to 350zł
Gdzie udało Ci się zresetować dane sterownika? Może na mój problem by to pomogło?
W moim fokusie 1,6 TDCI rok. 2011 kilka razy padło wspomaganie. Każde skasowanie błędu powodowało przywrócenie wspomagania do pełnej sprawności. Po ostatnim wykasowaniu błędu auto przejechało ponad 3 tys. kilometrów i myślałem, że się już nie powtórzy. Niestety problem nawraca. Kod błędu C102D z komentarzem DUŻE TARCIE WEWNĄTRZ WSPOMAGANIA UKŁADU KIEROWNICZEGO. Najpierw wymieniłem akumulator, potem regulator napięcia ale nie udało się wyeliminować awarii. Myślą teraz o skasowaniu danych sterownika, ale nie mam namiaru gdzie to można byłoby zrobić. Najlepiej byłoby gdzieś w Wielkopolsce. Czy ktoś ma namiar na elektronika albo pomysł jak sobie z tym błędem poradzić?

macioo85
02-12-2019, 19:57
Czy udało Ci się skasować ten sterownik?

Bump: Witam, podepnę się pod temat oczywiście rocznik 2011 błąd U3000:49-48 -Moduł sterujący- Wewnętrzna usterka elektroniczna
Rzeczywiście błąd pojawił się po szybkim skręcie kierownicą, wcześniej od kilku tygodni brak wspomagania po odpaleniu auta pojawiało się po krótkiej chwili
Fachowiec twierdzi ze następny jest błąd U5000, który będzie oznaczał całkowity brak komunikacji.
Teraz pytanie kod maglownicy do auta bez czujników parkowania i bez opcji parkowania automatycznego to wg mojego VIN HV6C-3D070-CE wiem ze ta wersja ma w zestawie drążek i wszystkie osłony, na allegro jest kilka sztuk z przed lifta jak i po lifta o róznych oznaczeniach np. HV6C-3D070-LC; HV6C3D070NB; HV6C3D070CB czy dowiedział się co oznaczają dwie ostatnie litery?
Koszt bagatela ponad 4500zł po zniżce 3800zł dziwie się że Bemo Motors wyceniał to na 2300zł bo tyle krzyczę za regenerację jedynie podejmuje się wymiany sterownika Turbo-Tec z Jaworzna.

Czy udało Ci się dowiedzieć czy ważne są te dwie ostatnie litery?

Piaskun20
04-12-2019, 10:58
No i mnie to w końcu dopadło...
Jeden z "magików", który zapierał się, że już to robił poległ, więc szukam innego z Torunia, Olsztyna lub Grudziądza i okolic. Jeśli zna ktoś jakiś serwis specjalizujący się w fordzie byłbym bardzo wdzięczny. W ASO Olsztyn zaśpiewano mi ponad 5k :/

jozef481
04-12-2019, 16:53
Spróbuj tu: http://www.fordserwis.olsztyn.pl/
Robili mi w roku ubiegłym wymianę rozrządu w Mk 2 FL 1,6 74 Kw - szybko i bez problemów.

mniedziel
04-12-2019, 21:49
Wgrałem nowszy soft sterownika + wyzerowałem kat skrętu. Nie zapeszam... od sierpnia jest ok. Jakby co mam namiar na speca w Warszawie.


Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka

virusjm
31-05-2020, 18:09
Ciekaw jestem czy po wgraniu nowego sterownika w dalszym ciągu jest ok?
Jeśli tak to podałbyś mi namiar na tego speca. :)

Wyder
05-06-2020, 16:22
Problem dopadł i mojego Focusa. Typowa usterka dla tego modelu. Brak komunikacji modułu z komputerem skutkujący całkowitym brakiem wspomagania. Nowy magiel to cena ok. 5k. Używki nie brałem nawet pod uwagę. Na szczęście da się maglownicę zregenerować. Ja robiłem to w Łodzi w jednym z serwisów specjalizujących się w regeneracji elektrycznych układów wspomagania. Cena z wyjazdem do Łodzi z samą częścią i robocizną w serwisie w moim mieście zamknęła się w ok 2k pln.

Fulara
05-06-2020, 17:30
Problem dopadł i mojego Focusa. Typowa usterka dla tego modelu. Brak komunikacji modułu z komputerem skutkujący całkowitym brakiem wspomagania. Nowy magiel to cena ok. 5k. Używki nie brałem nawet pod uwagę. Na szczęście da się maglownicę zregenerować. Ja robiłem to w Łodzi w jednym z serwisów specjalizujących się w regeneracji elektrycznych układów wspomagania. Cena z wyjazdem do Łodzi z samą częścią i robocizną w serwisie w moim mieście zamknęła się w ok 2k pln.


mam nadzieje, że masz ze 600 000 nalotu

Wyder
05-06-2020, 18:09
mam nadzieje, że masz ze 600 000 nalotu

Muszę Cię niestety zasmucić - 190500km. Auto z pełną i pewną historią serwisową.

Fulara
05-06-2020, 19:20
2 paki to idzie przełknąć. wstyd by był jakbyś to robił przy 60 000

szerokości

Rikus
28-08-2020, 18:00
Cześć, czy ktoś mógłby polecić dobrego mechanika w okolicy Piaseczna pod Warszawą?
Niestety taki sam problem właśnie pojawił się również u mnie. Komunikat:Usterka układu wspomagania kierownicy serwis. Brak wspomagania. chciałbym uniknąć ewentualnych kosmicznych kosztów i zrobić to dosyć rzetelnie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

mniedziel
28-08-2020, 18:17
Cześć, czy ktoś mógłby polecić dobrego mechanika w okolicy Piaseczna pod Warszawą?
Niestety taki sam problem właśnie pojawił się również u mnie. Komunikat:Usterka układu wspomagania kierownicy serwis. Brak wspomagania. chciałbym uniknąć ewentualnych kosmicznych kosztów i zrobić to dosyć rzetelnie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.ABSCAR serwis FORD-a z Wawy zajmuje się wymianą przekładni również używanych (mają pewne źródło sprowadzają je z Niemiec).

mniedziel
28-08-2020, 18:24
2 paki to idzie przełknąć. wstyd by był jakbyś to robił przy 60 000

szerokościUsterka modułu sterującego w silniku elektrycznym na przekładni nie ma związku z przebiegiem, moja przekładnia miała 140tys.km nalotu i była w bdb stanie mechanicznym....

Wysłane z mojego Pixel 4 przy użyciu Tapatalka

Rikus
28-08-2020, 18:44
ABSCAR serwis FORD-a z Wawy zajmuje się wymianą przekładni również używanych (mają pewne źródło sprowadzają je z Niemiec).

Dziękuję za info!!

lukeros
28-08-2020, 19:13
Dziękuję za info!!

Tylko nie zapomnij napisać jaki finał był tego.

robi392
01-09-2020, 07:42
Dziś i trafiło na mnie (focus mk3 2012 diesel), fakt, że po raz pierwszy i po 3. uruchomieniu komunikat zgasł to czytając komentarze już nastawiam się na wymianę.

Pytanie do osob, które to spotkało: jaką maglownicę kupowaliście - z innych modeli, nową/używaną i jakiego kosztu można się spodziewać u lokalnych mechaników?

Rechor
04-10-2020, 06:46
podpinam się pod temat, czy lepiej regenerować czy szukać używki z młodszych lat?

Natiew
06-12-2020, 18:02
Witam ,no to i mnie spotkal ten problem?po sporadycznych komunikatach [usterka spomagania kierownicy]od ok trzech lat nastapił calkowity jego brak.Przeszukiwanie na forum w koncu tel do Forda i diagnoza telefoniczna MAGLOWNICA koszt 5.200 zł.Po poszukiwaniu mechanika z regionu szukali maglownicy o tych samych nr bez skutku .Finał jest taki ze dostałem namiary na gościa który zajmuje sie tymi problemami i autko sprawne koszt naprawy 480 zł Wiem tylko tyle ze przelutował jakieś płytki powodem ich wypalenia było za wysokie ładowanie altelnatora .Jeśli maglownica nie jest uszkodzona mechanicznie to naprawa polega na naprawie sil elektr ponoc nierozbieralnego. Może taki problem wystapił tylko w moim przypadku ,ale poo jego słowach jest to częsta wada w tych modelach dot. ford szczegulnie rocznik 2011 i w wiekszości przypadkach naprawa wygląda własnie w ten sposób

thesperado
13-12-2020, 16:25
.Finał jest taki ze dostałem namiary na gościa który zajmuje sie tymi problemami i autko sprawne koszt naprawy 480 zł Wiem tylko tyle ze przelutował jakieś płytki powodem ich wypalenia było za wysokie ładowanie altelnatora
Jako, że jestem na dobrej drodze, aby dołączyć do Waszego grona, mk3, 1,6 125KM, 2011 i dla tego zapytam. Jakie było napięcie ładowania uznane za zbyt wysokie? Mój mk3 dopiero co przekroczył 90.000 km i jeżeli jest faktycznie jakiś związek ładowania z awarią maglownicy to może uda się temu zapobiec. Wg moich doświadczeń to napięcie nawet podwyższone to takich rzeczy nie robi pozostawiając inne układy/sterowniki w spokoju. Raczej prąd + nadmierna rezystancja (+ ew. wilgoć) = nadmierna temperatura, która prowadzi nieprawidłowych połączeń. Oczywiście nowe technologie lutowania także nie są bez winy.
Z ładowaniem coś robiłeś?

Natiew
16-12-2020, 19:23
początkowa awaria to mrugające jedno ze świateł dziennych ledowych potem przepaliła się jedna D3-S ksenon nastepnie praktyczni 2 razy w tygodniu komunikat o awari ukł kier, i moje ładowanie było 16,2

thesperado
19-12-2020, 16:31
16,2 V, póki co, to mi nie grozi, bo wg wyświetlacza aku jest ładowane rozsądnym napięciem tylko wtedy, gdy silnik ma obroty pow.1500 obr/min i gdy wtryski nie podają paliwa (hamowanie silnikiem). Poza tym po nocy max to 13,5 V, a po południu 11,9 - 12,2 wg wyświetlacza i nie ma w zasadzie znaczenie ile odbiorników włączę. Mam zamiar pomierzyć te napięcia miernikiem i kilku punktach podczas jazdy i porównać napięcia z wyświetlacza z tymi z miernika oraz z odczytami napięcia ze sterowników. Może faktycznie problem maglownic rocznik 2011 tkwi w napięciu. BMS, alternator z LIN i to całe inteligentne ładowanie, centralna konfiguracja z przypisanym aku i alternatorem, wadliwy soft i robi się problem.

boncio
25-12-2020, 21:14
Natiew jak masz C-maxa to nie masz fabrycznych ledów dziennych, więc to żaden punkt odniesienia. D3S może się przepalić przy 120tys km, ile miałeś? One są znacznie słabsze niż starsze typy.
Ja wielokrotnie ładowałem prostownikiem akumulator napięciem nawet 16,4V i nic się nie stało. Fakt po włączeniu zapłonu napięcie spada do okolic 12,5V.
Licznik zaniża o ponad 0,5V - spadek na instalacji względem akumulatora.

stukov
22-02-2021, 19:47
U mnie problem został rozwiązany. Generalnie objawy jak u większości osób, które wypowiadały się w tym wątku. Focus mk3, 2011, chwilowo znikające wspomaganie po zapłonie aż w końcu straciłem je na stałe. Pomogło wgranie nowego sterownika do wspomagania. Mój serwis ściągnął ten sterownik od ASO. Koszt naprawy 380 zł.

Edit:

Przedwczesna była moja radość -miesiąc podziałało. Samochód znów w warsztacie - tym razem wgranie ponownie sterownika nie pomaga.
Zastanawia mnie gdzie może być przyczyna, bo to ewidentnie wygląda na elektronikę, a nie problem mechaniczny.

Czy ktoś z Was bawił się dalszą diagnostykę? Może jakieś zimne luty?

acco
10-05-2021, 17:38
2 paki to idzie przełknąć. wstyd by był jakbyś to robił przy 60 000

szerokości

u mnie wspomaganie padło przy 100 000 :)

Slawko
10-05-2021, 19:05
Witam.
Panowie, problem z "padającą" przekładnią jest banalnie prosty. Problemem jest nieszczelność obudowy silnika wspomagania. Jakimś cudem do obudowy dostaje się woda i zalewa płytkę zasilania i sterowania silnikiem. Silnik krokowy(nie mylić z potocznie nazywanym zaworem wolnych obrotów w starszych silnikach) najczęściej jest sprawny jak i sama przekładnia.

Naprawa jest kłopotliwa, bo trzeba wydłubać przekładnie i rozebrać silnik wspomagania, następnie naprawić płytkę zasilania.



tutaj video od ruskich https://www.youtube.com/watch?v=xJcIK4QgQwA

sylwesterz
11-05-2021, 10:29
Szkoda, że na filmie nie pokusili się o wyśledzenie miejsca przecieku, można by zabezpieczyć. Z tego co widzę, to w lifcie jest identyczna maglownica ze wspomaganiem (OE 1939536).

matbrz
18-05-2021, 19:37
Witam, dołączę do dyskusji. Niestety i przede mną wymiana maglownicy jak sądzę bo już praktycznie wszystko wyeliminowane. Brak błędów, końcówki drążków wymienione, łożyska na amortyzatorach też. Największy problem polegał na tym że kierownica podczas jazdy nie wracała do punktu 0 i zostawała skręcona. Od kilku dni odpuściło kręci się delikatnie ale słuchać trzeszczenie podczas kręcenia kierownicą. Jak myślę to jednak uszkodzenie mechaniczne a nie elektryczne ale nie znam się. Pytanie brzmi czy ktoś wymieniał maglownice i jak to jest pasuje dowolna od jakiego kolwiek czy muszą się zgadzać numery. Serwis proponuję wymianę koszt około 6500 zł. Skłaniam się żeby poszukać używki tylko nie wiem po czym stwierdzić że będzie pasowała. Focus 1.6 econetic wersja z czujnikami, asystentami, parkowaniem. Z góry dziękuję za pomoc.

Krzysztof51
26-07-2021, 14:26
Cześć wszystkim,
Niestety w moim focusie to samo. Awaria wspomagania Serwis. Czytając wasze wcześniejsze posty widzę ze wymiana maglownicy będzie nieunikniona. Akumulator, ladowanie i kostki już sprawdzone. Stał u mechanika przez tydzień i nawet raz nie wywaliło błędu a jak ja podchodzę to czasami kilka razy dziennie a raz przez miesiąc jest spokój. Macie może namiar na jakiegoś dobrego fachowca, który nie zedrze ze mnie a zrobi dobrze robotę w okolicach Łodzi.

Vultar
26-07-2021, 14:31
Krzysztof51 a jaki Ty masz dokładnie silnik i co się dzieje u Ciebie?

Krzysztof51
26-07-2021, 14:43
1.6 150km ecoboost. Czasami podczas odpalania słyszę jak silnik wspomagania próbuje wystartować i kierownica jest sztywna. Po 10s wywala awaria elektrycznego wspomagania serwis. Po ponownym uruchomieniu silnika błąd znika a wspomaganie działa ideolo. Jak już pisałem auto stało u mechanika, który sprawdzał okablowanie akumulator i ladowanie tak jak radzili we wcześniejszych postach. Regenerowane maglownice z silnikiem chodzą od 1 do 1,5k. I teraz szukam jakiegoś dobrego eksperta najlepiej z polecenia

MajorMP
15-08-2021, 17:05
Witam,
Dzisiaj wyskoczyła mi awaria wspomagania kierownicy, po ponownym odpaleniu auta wszystko wróciło do normy, w forscanie pokazuje mi takie błędy, dodam że maglownica była regenerowana jeszcze w marcu.
Co mogę odczytać z tych błędów? Pozdrawiam

Slawko
16-08-2021, 12:23
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3342119&postcount=66

Kierownik_
18-08-2021, 10:37
Witam,
identyczny problem, znacie jakiegoś elektromagika w Poznaniu?

T_Send
20-08-2021, 13:04
Krzysztof51 udało Ci się coś wskórać?
Też szukam rozwiązania w Łodzi na ten sam problem.

Wicol
23-08-2021, 00:57
Witam,
identyczny problem, znacie jakiegoś elektromagika w Poznaniu?

Ja dałem do przezmierowa , autowspomaganie , 1500zl za zdjecie wspomagania, naprawę, założenie, i Klibracje. gwarancja rok . Pan powiedział że silnik padł ale to już jego interes co było...

cobramar
03-11-2021, 14:44
Macie sprawdzony serwis który usunie mi taką usterkę, gdzieś na śląsku.

cobramar
04-11-2021, 12:22
Witam ,no to i mnie spotkal ten problem?po sporadycznych komunikatach [usterka spomagania kierownicy]od ok trzech lat nastapił calkowity jego brak.Przeszukiwanie na forum w koncu tel do Forda i diagnoza telefoniczna MAGLOWNICA koszt 5.200 zł.Po poszukiwaniu mechanika z regionu szukali maglownicy o tych samych nr bez skutku .Finał jest taki ze dostałem namiary na gościa który zajmuje sie tymi problemami i autko sprawne koszt naprawy 480 zł Wiem tylko tyle ze przelutował jakieś płytki powodem ich wypalenia było za wysokie ładowanie altelnatora .Jeśli maglownica nie jest uszkodzona mechanicznie to naprawa polega na naprawie sil elektr ponoc nierozbieralnego. Może taki problem wystapił tylko w moim przypadku ,ale poo jego słowach jest to częsta wada w tych modelach dot. ford szczegulnie rocznik 2011 i w wiekszości przypadkach naprawa wygląda własnie w ten sposób

Cześć,
możesz podać namiar na tego specmajstra który zrobił serwis wspomagania, czy od tej pory wszystko działa jak należy?

Bump: U mnie problem został rozwiązany. Generalnie objawy jak u większości osób, które wypowiadały się w tym wątku. Focus mk3, 2011, chwilowo znikające wspomaganie po zapłonie aż w końcu straciłem je na stałe. Pomogło wgranie nowego sterownika do wspomagania. Mój serwis ściągnął ten sterownik od ASO. Koszt naprawy 380 zł.

Edit:

Przedwczesna była moja radość -miesiąc podziałało. Samochód znów w warsztacie - tym razem wgranie ponownie sterownika nie pomaga.
Zastanawia mnie gdzie może być przyczyna, bo to ewidentnie wygląda na elektronikę, a nie problem mechaniczny.

Czy ktoś z Was bawił się dalszą diagnostykę? Może jakieś zimne luty?

I jak rozwiązałeś problem ze wspomaganiem?

adam_sz
28-11-2021, 21:01
Witam.
Niestety w moim focusie 1,6 benzyna 125 km przebieg 80 tys. km dwa dni temu pierwszy raz wyświetlił się komunikat o awarii wspomagania po odpaleniu silnika. Po ponownym rozruchu problem zniknął. Gdy dzisiaj odpalałem samochód to za pierwszym razem odczekałem 15-20 sekund po zapaleniu silnika i słyszałem chyba dźwięk silnika wspomagania a po chwili wyświetlił się komunikat o błędzie i wspomagania nie było. Po ponownym rozruchu problem zniknął.
Przeczytałem cały temat i mam pytanie czy jest ktoś z woj. lubelskiego kto ogarniał ten problem.
I jak to najlepiej i w rozsądnych pieniądzach ogarnąć?

Endriu1200
11-01-2022, 17:17
Witam,
problem taki sam jak u wszystkich (Focus 1.6 diesel 115km, 2011), błąd wspomagania pojawiał się co jakiś czas, ale przy ponownym zapłonie znikał, trwało to 3 miesiące. Od wczoraj wspomaganie przestało działać, błąd U3000:53-C8. Macie kogoś sprawdzonego w okolicach Wrocławia lub w południowej wielkopolsce (elektryk na początek, ale pewnie od maglownicy też by się przydał)?
Pozdrawiam

MUody
12-01-2022, 16:25
Witam,
problem taki sam jak u wszystkich (Focus 1.6 diesel 115km, 2011), błąd wspomagania pojawiał się co jakiś czas, ale przy ponownym zapłonie znikał, trwało to 3 miesiące. Od wczoraj wspomaganie przestało działać, błąd U3000:53-C8. Macie kogoś sprawdzonego w okolicach Wrocławia lub w południowej wielkopolsce (elektryk na początek, ale pewnie od maglownicy też by się przydał)?
Pozdrawiam
Również 2011 115 km 1.6diesel
Panowie mam dokładnie ten sam problem. Pompa w moim focusie jest elektryczna (pod maską nie było zbiornika na olej do wspomagania) oddałem samochód do mechanika i powiedział, że regeneracja takiej pompy to 1200 zł + robocizna razem 1800. Czy ktoś mnie chce w konia zrobić czy ta pompę da się regenerować? Błagam o szybką odpowiedź, bo samochód już u nich rozebrany.

MUody
13-01-2022, 09:05
Ktoś coś? Bardzo pilna sprawa z tą regeneracja

Slawko
13-01-2022, 09:11
Pompa w moim focusie jest elektryczna (pod maską nie było zbiornika na olej do wspomagania) oddałem samochód do mechanika i powiedział, że regeneracja takiej pompy to 1200 zł + robocizna razem 1800.jesli mowa o samochodzie z profilu, to każ temu mechanikowi pokazać sobie tą pompę co chce regenerować.
Nie masz żadnej pompy. Masz w pełni elektryczne wspomaganie.

obejrzyj filmik z postu #66, będziesz wiedział jak działa i jak jest zbudowane wspomaganie Twojego samochodu

mack_dev
13-01-2022, 09:25
Cześć, u mnie wspomaganie padło równo przy 200kkm. Jak już tu wspomniano - wada fabryczna.
Zdecydowałem się na wymianę na młodszą przekładnie i już ładnych kilka miesięcy sobie śmiga. Koszt 2000zł. Przy okazji sprzedaży starej przekładni poznałem też człowieka, który we Wrocławiu za 2500zł robi pełną regenerację. Mogę podać namiar na PW, bo sam nie korzystałem i nie chciałbym robić otwartej reklamy.
Ogólnie trzeba się liczyć z tym, że te przekładnie padają prędzej czy później.

Wicol
13-01-2022, 10:51
Robiłem w Przeźmierowie firma autowspomaganie . 1500 za wyjecie naprawę i montaż oraz roczna gwarancję, wydaje się dobra oferta

Przy przebiegu Ok 215000 km teraz po półtorej roku około 255 tys i działa bez problemowo

MUody
13-01-2022, 14:26
jesli mowa o samochodzie z profilu, to każ temu mechanikowi pokazać sobie tą pompę co chce regenerować.
Nie masz żadnej pompy. Masz w pełni elektryczne wspomaganie.

obejrzyj filmik z postu #66, będziesz wiedział jak działa i jak jest zbudowane wspomaganie Twojego samochodu
Dzięki wielkie za odpowiedź. Rzeczywiście nie ma żadnej pompy, mechanik wyjąl cała przekładnie, i jedzie do regeneracji. Zaryzykuje z tą kwota 1800 z wymianą i zobaczymy co będzie. Firma która regeneruje daje gwarancję na usługę.

Magdalena
14-01-2022, 14:36
Cześć.
Mam też problem z fordem 1.8 benzyna 2009r.
1. Od pół roku wyskakuje komunikat "wspomaganie kierownicy-usterka" oraz zapala się lampka esp, po chwili dłuższej to znika. Nie ma potrzeby wyłączania i włączania auta. Było ok. Aż do teraz , coś jest nie tak. Na prostej drodze auto dziwnie się zachowuje, czasem buja w czasie jazdy, ściąga w prawą stronę i też ma tak jak by w nierówność wjechał , dziwnie zarzuca na boki, kołysze. Musze trzymać mocno kierownice w czasie jazdy, nie wspomnę przy wyprzedzaniu ciężko.

2. Dodatkowo od paru dni przy puszczaniu sprzęgła gdy zmieniam biegi z 1 na 2 , 2 na 3 itd słychać jest stuki gdzieś od strony pedałów. Na dziurawej drodze w czasie jazdy oraz na polnej strasznie coś puka w przedzie jak by było coś urwane i wali o coś. Czuć drżenie kierownicy łącznie z pedałem gazu.

3.Przy kręceniu kierownicą piszczy, gwiżdże coś pod strony wspomagania , przygasają światła, wspomaganie elektryczno-hydrauliczne jest.

Ford był na stacji diagnostycznej, ale nie wykazało nic, wszystko jest ok. Luzów brak, amortyzatory w świetnych stanie.

Czy ktoś z wam miał podobne problemy , czy ktoś wie co może być przyczyną tych kilku problemów. Do czego się przyczepić...

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

krzys1968
14-01-2022, 14:43
czy ktoś wie co może być przyczyną tych kilku problemów.

Jezeli masz mozliwosci to podmien akumulator i sprawdzi jak sie bedzie zachowywal samochod .

Magdalena
14-01-2022, 14:48
Sądzisz, że akumulator mógłby być przyczyną tych wszystkich problemów? Łącznie z tym stukaniem w przedzie ?
Auto odpala bez problemu, nawet przy minusowych temperaturach.

A akumulatora nie mam możliwości podmiany, ewentualnie kupno, albo sprawdzenie ładowania..

MUody
01-02-2022, 16:01
Dzięki wielkie za odpowiedź. Rzeczywiście nie ma żadnej pompy, mechanik wyjąl cała przekładnie, i jedzie do regeneracji. Zaryzykuje z tą kwota 1800 z wymianą i zobaczymy co będzie. Firma która regeneruje daje gwarancję na usługę.
No i się spiedroliło.
Jestem bez samochodu ponad 2 tygodnie, dzisiaj dostałem informację, że wspomaganie wróciło z regeneracji, podziałało 30 minut i padło. Znowu trzeba rozbierać i wysyłać do tamtej firmy. Chyba jednak czas myśleć o nowym samochodzie, bo nie wierzę że będzie dobrze :(

Slawko
01-02-2022, 16:02
A nie taniej i szybciej kupić używkę?

Bump: https://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk3-kuga-c-max-przekladnia-maglownica-11738655297

Zdajesz starą, dostajesz " nową", płacisz 750 i masz

RyszardaTrzeciaWaza
03-02-2022, 19:38
Tych przekładni w polszy nikt nie potrafi dobrze zregenerować. Używana też padnie, jest to kwestia czasu. Kup nową, nie koniecznie oryginalną i zapomnisz o problemie.

Endriu1200
28-03-2022, 17:05
Tych przekładni w polszy nikt nie potrafi dobrze zregenerować. Używana też padnie, jest to kwestia czasu. Kup nową, nie koniecznie oryginalną i zapomnisz o problemie.

Polecacie jakieś konkretne firmy do zamienników maglownic?

cobramar
17-07-2022, 13:48
Witam ,no to i mnie spotkal ten problem?po sporadycznych komunikatach [usterka spomagania kierownicy]od ok trzech lat nastapił calkowity jego brak.Przeszukiwanie na forum w koncu tel do Forda i diagnoza telefoniczna MAGLOWNICA koszt 5.200 zł.Po poszukiwaniu mechanika z regionu szukali maglownicy o tych samych nr bez skutku .Finał jest taki ze dostałem namiary na gościa który zajmuje sie tymi problemami i autko sprawne koszt naprawy 480 zł Wiem tylko tyle ze przelutował jakieś płytki powodem ich wypalenia było za wysokie ładowanie altelnatora .Jeśli maglownica nie jest uszkodzona mechanicznie to naprawa polega na naprawie sil elektr ponoc nierozbieralnego. Może taki problem wystapił tylko w moim przypadku ,ale poo jego słowach jest to częsta wada w tych modelach dot. ford szczegulnie rocznik 2011 i w wiekszości przypadkach naprawa wygląda własnie w ten sposób

Masz namiar na tego magika?

ozzyic
18-07-2022, 22:42
Z maglownicą walczę niestety od zimy. Do przekładni/listwy dostała się woda - przy ujemnych temperaturach fordzik był hot wheelsem - tylko do przodu i do tyłu, kierownica zablokowana na amen. Po rozebraniu oczyszczeniu i nasmarowaniu raz faktycznie wyskoczył błąd o którym wspominacie, ale po oczyszczeniu kostek i pinów nie wrócił.

Jednak maglownica hałasuje jak jasna cholera, zwłaszcza przy minimalnych prędkościach, jakby guma tarła o drugą pod dużym naciskiem. Do tej pory dało się żyć, jednak stan zaczął się pogarszać, dziwne stuki, wrażenie jakby czasami się "zawieszała", ogólnie mam coraz mniejsze zaufanie do stanu rzeczy.

2014-1.6tdci-95km- około 250kkm.

Rozglądam się za używaną (aso w łodzi zaśpiewało 7200, na pytanie czy to promocja jakaś pani nie było do śmiechu) i mam problem z numerem. Czy muszę kupić dokładnie ten sam kod, czy można zastosować inną, bo nie ukrywam, nie mam bladego pojęcia jak ten temat ugryźć, czy cv6c czy bv6c itp itd.

Z góry wielkie za podpowiedź.

Do wspomnianego posta z nową niekoniecznie oryginalną - jakieś namiary? Też z góry dzięki.

MajorMP
18-08-2022, 21:24
Witam.
Od dłuższego czasu miałem problem z wspomaganiem w swoim Focusie 2011r.
Począwszy od usterki u3000:49 wystarczyło wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć.
Natomiast przyszedł ten dzień kiedy sterownik padł chyba całkowicie...
Z informacji ktorych wyczytałem prawdopodobnie uszkodzona jest pamięć eeprom
- Woda dostała się kanalikami.
Moje pytanie jest takie.
Numer mojej maglownicy to bv6c-3c579-ad...
Jakiej maglownicy mam szukać?
Z jakim oznaczeniem?
Czy naprawdę wersja maglownicy z polifta będzie pasować?

Na jaką byście wy zwrócili uwagę?
Zregenerowana?
Czy może używana ?


Czy próbował ktoś wymienić ta pamięć?
Ewentualnie zaprogramować ja jeszcze raz tak jak jest to zrobione w tym filmie?

https://youtu.be/5NUp5ksjmI0
czy szkoda zachodu?

- Akumulator i ładowanie jest w porządku
Wiem że temat się powtarza kilka razy i naprawdę wszystkie przeczytałem.
Lecz nie chce się poddać z wymianą maglownicy która trochę kosztuje a czasy są jakie są obecnie.

Pomocy!!

kln1920
19-08-2022, 06:39
Gdzieś obiło mi się o uszy, że podegranie eepromu w niektórych przypadkach pomagało i u3000 nie wracał. Powiem tak, bardziej tego magla nie zepsujesz, więc warto spróbować :)

zajcew
11-02-2023, 15:11
Panowie u mnie inny problem. Silnik wspomagania został wymieniony. Niestety po odpaleniu silnika i dotknięciu kierownicy, zaczyna ona wykonywać szybkie ruchy lewo prawo. Wydaje mi się że coś z programowaniem, zerowanie kąta adaptacji jazdy na wprost nie pomaga. Wywala błąd u2101:00-0A. Ma ktoś jakiś pomysł o co chodzi?

tomao
11-02-2023, 15:20
Silnik wymieniony, ale konfiguracja modułu potrzebna.

zajcew
11-02-2023, 15:21
Silnik wymieniony, ale konfiguracja modułu potrzebna.

tak myślałem. Czy jestem w stanie to zrobić forscanem?

tomao
11-02-2023, 15:36
Chyba się da, ale w formacie numerycznym (AS BUILT), to bez doświadczenia może być trudno.

sabaciontko
12-02-2023, 18:44
Sprawdź czy masz poprawny VIN wpisany w PSCM.

tomao
12-02-2023, 19:01
U mnie numery w vin tego modułu pokazuje "od tyłu", ktoś też od tym pisał.

sabaciontko
13-02-2023, 06:55
pokazuje "od tyłu" To akurat normalne. zajcew Zaciągnij direct fabryczny PSCM i zresetuj moduł. EEPROM był wymieniany?

zajcew
14-03-2023, 20:22
To akurat normalne. zajcew Zaciągnij direct fabryczny PSCM i zresetuj moduł. EEPROM był wymieniany?

nie zmieniany był sam silnik od wspomagania. Poddałem się i wymieniłem całą maglownicę.

sabaciontko
14-03-2023, 21:06
Po wymianie , problem znikł?

Slawko
14-03-2023, 21:11
Raczej nie, Vin dalej pewnie od tyłu.

midams
17-03-2023, 01:10
Cześć Wam. Jestem po wymianie przekladni z jednym ale. Mianowicie wspomoaganie pracuje do 2/3 obrotu, następne 1/3 jest bez wspomagania. Zarowno w lewą i prawą stronę. Co może być powodem takiej pracy i jak sobie z tym poradzić?

Dariusz1982
21-04-2023, 08:53
Witam. Chce wymienić sam silnik elektryczny przy maglownicy. sama maglownica chodzi elegancko, tylko wywala czasami błąd na desce podczas odpalania. szczególnie zimą, chyba wilgotność ma znaczenie. Sam silniczek mogę wymienić?

Slawko
21-04-2023, 08:59
Sam silniczek mogę wymienić? możesz. Wymiana jest prosta jak masz maglownicę na stole, 10 minut max.
wymieniasz silnik z całą elektroniką. Jak bez wyjmowania maglownicy na samochodzie, to jest problem, trochę druciarstwa i rzeźby potrzeba, ale nie ruszasz geometrii.
To mechanika, pozostaje jeszcze dopasowanie programowe.

Dariusz1982
21-04-2023, 09:02
Czyli takie coś, plus programowanie. dojadę do elektronika czy trzeba odrazu po montażu to zrobić?
https://allegro.pl/produkt/sterownik-przekladni-elektrycznej-ford-cv6c-eb53451e-cd9d-4d0d-93cb-615eb6d0a5a1

Slawko
21-04-2023, 09:15
Tak, takie coś. Nie wiem czy dojedziesz do kogoś kto ogarnie to programowo, nie musi być elektronik, może być kowal, aby tylko umiał posługiwać się oprogramowaniem i wiedział co robi oraz wiedział co należy zrobić. Na pewno na dzień dobry musisz skalibrować kąt skrętu.

Dariusz1982
21-04-2023, 09:19
Dzięki za info będę działał w połowie maja. dam znać jak poszło. pozdrawiam :)

Przemek2610
26-05-2023, 18:43
Witam,
mam podobny problem jak wyżej, ale w moim przypadku jest troszeczkę inaczej.
1. problem wystąpił pierwszy raz odkąd mam samochód i nie mogę go w żaden sposób skasować.
2. problem wystąpił już pod koniec jazdy podczas parkowania
3. mam bardzo dziwną wartość kąta obrotu kierownicy.
W załącznikach wysyłam zrzuty ekranu.
https://drive.google.com/drive/folders/1mosBMbwZSgwc9ebZLUOdNgNmBKt02SDI?usp=sharing

Slawko
26-05-2023, 19:15
U3000:53-C8 permanentna deaktywacja/blokada modułu PSCM. Naprawa nieopłacalna, błąd niekasowalny dopóki nie naprawisz układu elektroniki a to jak wyżej. Tylko wymiana.

Przemek2610
26-05-2023, 19:19
U3000:53-C8 permanentna deaktywacja/blokada modułu PSCM. Naprawa nieopłacalna, błąd niekasowalny dopóki nie naprawisz układu elektroniki a to jak wyżej. Tylko wymiana.

Czyli wartość kąta położenia kierownicy wynika z błędu maglownicy. Czy są dwa problemy u mnie?

Slawko
26-05-2023, 20:48
Jeden. Uszkodzenie i blokada sterownika PSCM

Przemek2610
26-05-2023, 21:13
Dzięki za szybką odpowiedź, poleca ktoś zakup silnika samego jak wyżej jest opisany nie chce zostać bez samochodu przez nie wiadomo jak długo. A wątpię bym szybko znalazł mechanika, który mi wymieni całą maglownice, więc będę musiał zająć się tematem sam.

Slawko
27-05-2023, 04:56
Sam przerabiam ten temat. Silnik z elektroniką mam i to jeszcze od tego samochodu. Jak na razie jeżdżę bez wspomagania, idzie ogarnąć tylko na parkingu ciężko manewrować.
Co do wymiany samemu, to i tak musisz opuścić sanki i wyjąć maglownice(nie odkrecisz jednej śrubki). Ewentualnie trzeba rzeźbić i wiercić otwór w obudowie aby ją odkręcić i później przykręcić. W sumie są tylko 4 śrubki na torxa plus ta jedna zasłonięta obudową. Bez rzeźby trzeba rozpolowic ten mechanizm aby się do niej dobrać a to wymaga wyjęcia maglownicy.

Bump: Śrubki odkręcają się lekko, bez opuszczania sanek nie ma dostępu do dwóch śrubek, także bez kanału i wyjmowania a przynajmniej opuszczania sanek nie dasz rady

Przemek2610
29-05-2023, 10:17
Pytanie do forum. Czy ktoś naprawiał taką usterkę na Dolnym Śląsku? Dzwonie od rana i nikt nie chce podjąć się naprawy tego.

Slawko
29-05-2023, 10:19
Chcesz naprawić sterownik, czy wymienić silnik ze sterownikiem?

Przemek2610
29-05-2023, 10:40
To już do dogadania, tak naprawdę to chciałbym oddać samochód i odzyskać naprawiony, dzwoniłem dzisiaj do tej firmy, która na allegro sprzedaje silniki do niego i jak opisałem problem, to stwierdzili że problem jest w maglownicy. Tylko co można stwierdzić przez telefon. Sam silnik koszt z kaucją około 1000 zł maglownica po regeneracji z kaucja około 2000. Jak gdzieś naprawiają to była by to dla mnie najlepsza opcja.

Bump: Dodzwoniłem się do Zielonej Góry, w czwartek jade na naprawę. Dam znać co i jak po naprawie.

Przemek2610
01-06-2023, 16:04
Więc samochód na tą chwilę naprawiony, czujnika obrotu kola kierownicy nie ma w przekładni więc dlatego nie ma z niego wartości.

lukeros
01-06-2023, 19:58
Więc samochód na tą chwilę naprawiony.
Jaki koszt naprawy jak można wiedzieć? I co było uszkodzone w maglownicy?

Slawko
01-06-2023, 20:34
Kod błędu U3000:53-C8 sugeruje, że zapłacił ponad 1000zl lub nawet 2000 i wymienili mu całą maglownicę lub włożyli więcej wysiłku i wymienili tylko silnik że sterownikiem.

Przemek2610
02-06-2023, 00:20
Nie wiem maglownica była w regeneracji, koszt regeneracji 1300 zł wymiana 300 zł, 170zł zbieżność, czas naprawy jeden dzień roboczyo 9 oddałem auto przed 16 odebrałem, czytałem komentarze pod jednym z produktów regenerowanych na portalu aukcyjnym (maglownica za niecałe 800zł zregenerowana) to trzeba dać 1100 zł kaucji by oddać starą. Ktoś oddał starą chcieli mu zwrócić 100 zł. Więc nie uważam bym przepłacił. Na tą chwilę mogę polecić. Na pewno jak bym pojechał do mechanika, który nie zna się na tym temacie to bujał bym się bez samochodu jakiś czas a i tak nie wiadomo jak by się to skończyło.

lukeros
02-06-2023, 13:21
U nich robiłeś? AUTO-REGE Zielona Góra

Przemek2610
02-06-2023, 17:18
Serwis Nowacki ul. Batorego 99, ale nie chce robić reklamy bo nie jestem żadnym ekspertem w tej sprawie.

psyho99
15-06-2023, 11:47
U nich robiłeś? AUTO-REGE Zielona Góra

Ja z tamtąd brałem maglownice rok temu (ten sam problem co wszyscy - najpierw co chwilę blokowało się wspomaganie aż w końcu całkiem padło - zalana elektronika od silnika).

Brałem tylko zregenerowaną maglownice, wymieniałem u swojego mechanika i niestety po roku znowu zaczyna się to samo. Czasami po uruchomieniu trzeba poczekać kilka sekund aż wspomaganie zaskoczy albo czasami zgasić i odpalić od nowa auto. Ponadto słychać przekładnie jak pracuje więc regeneracja do bani - przejechałem może 15-20k km.

lukeros
15-06-2023, 12:57
U mnie jest inny problem, mianowicie ze stukaniem z lewej strony od kierowcy byłem na sprawdzeniu w firmie która zajmuje się regeneracją maglownic niby jest delikatny luz, ale nie wiedzą, czy to magiel stuka, czy amortyzator miesiąc temu były wymieniane sprężyny z poduszkami, ponieważ pękła jedna sprężyna. U was też jest tak, że jak się rusza energicznie lewo prawo kierownicą, to stuka jak by mógł ktoś to sprawdzić.

lukaszertel
28-11-2023, 18:48
Cześć,
U mnie tak jak u pozostałych kolegów zaczęło się od sporadycznego komunikatu o awarii układu wspomagania.
Skończyło się na usterce stałej, wyciągnięta maglownica z silniczkiem i elektroniką w komplecie trafiła do firmy regenerującej / naprawiającej elektronikę, zajmującej się tylko tym tematem.
Po założeniu malownicy z powrotem na auto generalnie działa wszystko oprócz automatycznego parkowania.
Czujniki parkowania działąją wszystkie.
Błędy kasowałem, powracają.
Z adaptacji wykonałem Forscanem wyłączenie PSCM.
Co jeszcze należałoby zrobić?

Błędy
Półautomatyczny Układ Parkowania Równoległego PAM U100B:67-2C
Moduł sterujący wspomaganiem kierownicy PSCM U3000:96-48

Pojazd:
C-Max Mk2 2011r. 1.6 EB

Z góry dziękuję za podpowiedzi B-)

tomao
28-11-2023, 19:02
U2101, coś było grzebane w konfiguracji? U3000 to wewnętrzna usterka modułu, po naprawie nie powinno tego błędu być. Błędy były kasowane po naprawie?

lukaszertel
28-11-2023, 19:14
Błędy kasowałem ja Forscanem.
Właśniem z tym U3000 do nich zawiozłem, jak się całkowicie poddało wspomaganie.
Nic w konfiguracji nie grzebane :|

tomao
28-11-2023, 19:37
Skoro wrócił z U3000, to dla mnie jest naprawione źle.

lukaszertel
28-11-2023, 20:52
Czy mogę jeszcze spróbować jakąś kalibrację?
Kąta skrętu czy coś podobnego?

Slawko
28-11-2023, 21:11
Półautomatyczny Układ Parkowania Równoległego PAM U100B:67-2C
Moduł sterujący wspomaganiem kierownicy PSCM U3000:96-48
naprawisz U100B:67-2C, zniknie U3000:96.
Problemu szukaj poza PSCM.

lukaszertel
28-11-2023, 21:18
Zastanawiam się czy nie dostałem przypadkiem elektroniki z innego auta.

Pierwsze pytanie - czy mam tę firmę od regeneracji od razu przycisnąć?
Drugie - czy możliwe że muszę poszukać Forscanem w konfiguracji czy opcja półautomatycznego parkowania nie jest w tej chwili nieaktywna?

Slawko
28-11-2023, 22:07
PSCM masz ok, niepotrzebnie kasę wydałeś.
Szukaj problemu z PAM.

lukaszertel
28-11-2023, 22:12
Będę szukał.
Przy czym przed awarią wspomagania system półautomatycznego parkowania działał bez zarzutu, po wystąpieniu awarii (na stałe) przestało działać wspomaganie.
Po "regeneracji" działa wspomaganie, ale nie działa półautomatyczne parkowanie.

W sprawie PAM gdzie powienienem szukać? Raczej warsztatu (fizyka, kable złącza itp.) czy oprogramowanie modułu, magik z laptopem?

Slawko
28-11-2023, 23:01
W sprawie PAM gdzie powienienem szukać? przy kodzie u100b masz subkod 67 i opis jego. Szukaj przy czujkach i okablowaniu ich. O ile dla samych czujników odległości sygnały mogą dawać wystarczające to dla parkowania są zbyt mało dokładne i źle skorelowane. Słabe styki, śniedź na stykach przy połączeniu z kablami itp. uszkodzony któryś czujnik ale nie na tyle aby nie działał w ogóle itd. itp.

Brak błędu u3000:96-48 po "regeneracji" może mieć związek z inną konfiguracja PSCM.

Jakikolwiek błąd u3000 w PSCM wyłącza wspomaganie.