Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jakie opony polecacie ?


edmun
01-07-2016, 13:02
Witam

Już niedługo zmiana kapci w aucie i jak zawsze dylemat aby nie przepłacić, ale też nie kupić jakiś budżetowych gum które nie wytrzymają nawet roku.

W poprzednim aucie jeździłem na Dunlop Sportmaxx RT i Bridgestone Potenza RE002. W obecnym mam 4x Bridgestone Turanza które proszą się o wymianę (obstawiam że są w aucie od nowości a przebieg obecnie to 35 tyś km).

Dunlopy pamiętam że potrafiłem zużyć w rok przejeżdżając jakieś 20 tyś km. I zarówno Dunlopy i Potenzy pamiętam że były głośne. Świetna przyczepność, tragiczne zużycie paliwa (bo 225/40/18 w MK2FL 1.6 benzyna 100KM to jednak złe połączenie) i teraz szukam czegoś innego.

W kółko skłaniam się do Goodyear EfficientGrip i coś mnie kuszą Hankooki ale nie wiem jak to będzie wyglądało ze zużyciem tych opon.
Czy wraz z wyższą ceną opon można liczyć że wytrzymują one dłużej?
Rozmiar tego co szukam to 215/50/17.

Thombike
01-07-2016, 13:12
Mam Bridgestoney w rozmiarze oczywiście wiekszym (225/40 R18 ) i nie polecam. Rozmaiwałem tez z poprzednim, pierwszym właścicielem mojego auta i to była pierwsza rzecz na jaką zwrócił uwagę - wymienić opony, najlepiej na Vredestein Ultrac Sessanta.
Co moge powiedziec z własnego doswiadczenia o tym modelu bridgestone - głosne, i mają spora tendencję do gubienia przyczepności zarówno w jeździe na wprost jaki i na zakrętach. Jedyna zaleta to cena oraz fakt, ze pracują niemal identycznie na nawierzchni suchej jaki i mokrej. Kwestia czy to jest...tak samo słabo czy tak samo dobrze :) Generalnie choć Foce mam krótko na tyhc oponach to z całą pewnoscią moge stwierdzić, że miewałem opony mniej uznanych marek, które były o wiele lepsze pod każdym względem. Co najbardziej mnie drażni w bridgestonie - własciwe jak mi coś nie mrugnie na kokpicie od ESP to nie mam pojęcia, że trace grip. To jest fatalne w tej oponie. Po prostu łapią slajd i nawet nie wiesz i nie czujesz poczatkowo, że coś sie dzieje nie tak jak powinno. Nie lubię, nie polecam, obojętnie w jakim rozmiarze. O dunlopach wiem tylko, ze sa z deka twardawe ale sam nie sprawdziłem.

Dalej - goodYear Efficient Grip...miałem w słuzobwym. na suchym jest dobrze, na mokrym pozostawia wiele do życzenia. Bardzo powoli za to sie zużywa. No i o dziwo, mimo, ze na plakietce 68dB wskazuje, że raczej sa ciche to nie sa. Po założeniu niektórzy zaczeli szukać które to łozysko tak huczy :)

Wraz z wyższa ceną zwykle idą lepsze parametry (nie zawsze) czasem jednak tylko na jednym typie nawierzchni. lub np...oszczędność paliwa. Malo kiedy podąza za tym wytrzymałosc na zuzycie. Czasem jest wręcz odwrotnie, bo drogie opony quasi sportowe są robione z tak miękkich meiszanek że ledwo dobijają do 20tys.km przy w miare spokojnym traktowaniu.

Z ciekawych opon jakie mi sie przydazyły zapamiętałem Michelin Energy Saver. Miałem je w stosunkowo spokojnym aucie jakim jest Rover 75, ale za to cięzkim. Na mokrym pozostawiały nieco do życzenia, poza tym spisywały sie bardzo fajnie, bardzo dobrze wyczówalny próg utraty przyczepności. Po 40 tys.km mogłem je na jeszcze pół sezonu założyć ale auta się pozbyłem zimą wiec...nadal jeździ na nich szwagier Toyotą, która ma jako drugie auto w rodzinie. No i to Power Saver jest nie bez kozery bo tylko i wyłącznie na tych oponach zrobiłem 1085km na jednym tankowaniu (zbiornik 65l). Sa tez całkiem ciche.
Hankook jest dla mnie jak Dunlop - lądem nieodkrytym. Wiem tylko ,że jest jakiś model, który ludzie sobie bardzo chwalą ale raczej za wlasciwości jezdne niz za cene czy wytrzymałość na zużycie.

duratorq115km
01-07-2016, 13:13
Witam,

Kilka tygodni temu miałem analogiczny dylemat jakie opony.
Finalnie wybrane były właśnie te dwa modele czyli DUNLOP SPORT MAX i chyba o 10-15zł drożny Goodyear EfficientGrip.
Szczerze już nie miałem czasu głębiej wnikać ale tam gdzie zamawiałem + mechanik polecał zdecydowanie DUNLOPA. Tak wybrałem i póki co jest OK przede wszystkim b.cichy. Spalanie trudno powiedzieć auto mam krótko.. ale 1,6 z 2012 pali wg. komputera tak przy ok. 90km/h ok. 4-4,5 litra, a taka średnia przy normalnym użytkowaniu nigdy nie przekroczyła 6 litrów.

ps. Nie polecali minimalnie tańszych UNIROYAL RAINSPORT - że niby bieżnik b.szybko znika... Zauważyłem też że te DUNLOPY montowane są w nowych octaviach także chyba nie są najgorsze :)

adnim
01-07-2016, 13:22
Też polecam Vredestein. W poprzednim aucie zjezdziłem dwa komplety. Był to model sportrac 5. Ciche, dobrze trzymające i ze stosunkowo niewielkim zużyciem. Cena tych vredestinów też ok.
I tak jak poprzednicy podpisuję się pod tym że te fabryczne turanzy 300 to tragedia. Głośne jak cholera i w dodatku szybko się zużywają.
ps.
A i te vredestein sportrac ładnie wygladają

zombie6
01-07-2016, 17:22
Good Year Efficient Grip zdecydowanie. Dlaczego ? Bo mają bardzo niskie opory toczenia i zachowanie w każdych warunkach przynajmniej dobre. Są ciche, głośne pewnie się stają jak wyząbkują, są też trwałe pomimo bardzo ostrej jazdy z mojej strony. Miałem je założone na montaż fabryczny i nadal mam. Miałem je też w poprzednim aucie - ogromna różnica w oporach toczenia w stosunku do ołowianych Michelin Pilot Sport !. Mam założone wzmocnione - bo XL, z rantem ochronnym na felgę -215/50R17 XL W i złego słowa o nich nie powiem, a opony to zawsze kompromis, nic mnie jednak tak nie wnerwia ja duże opory toczenia, Efficient Grip toczą się lekko i za to je lubię przede wszystkim.

Thombike
01-07-2016, 17:58
Są ciche, głośne pewnie się stają jak wyząbkują,
Po 2 metrach trudno o "wyzabkowanie" a m/w po takim dystansie 3 jadace osoby, zaraz po wymianie opon stwierdziły, że ...albo poszło łożysko albo...zrobiło sie niewairygodnie głosno od opon. Wygrała niestety opcja nr. 2 po zmianie na...zimowe!

zombie6
01-07-2016, 18:25
Efficient Grip są ciche, głośniejsze o 1 db wg. etykiety są Efficient Grip Performance, ale nadal ciche. Jak były głośne to albo geometria w aucie do ustawienia, albo felerny egzemplarz opony...

boncio
04-07-2016, 16:00
edmun to Ty masz ER300 zajeżdzone po 35 kkm? :shock: Moje mają jakieś 45kkm (odjąłem sezony zimowe) i bieżnika 6,5mm. To nieźle ktoś musiał jeździć, to przecież twarda guma.
Dla mnie są ok i bardzo dobrze trzymają. Jedyne co to raczej głośne i mało ekonomiczne.

edmun
04-07-2016, 16:04
edmun to Ty masz ER300 zajeżdzone po 35 kkm? :shock: Moje mają jakieś 45kkm (odjąłem sezony zimowe) i bieżnika 6,5mm. To nieźle ktoś musiał jeździć, to przecież twarda guma.
Dla mnie są ok i bardzo dobrze trzymają. Jedyne co to raczej głośne i mało ekonomiczne.
Sprawdzę jeszcze raz u siebie. Byłem z autem w sieciowym garażu u mechaników na darmowe sprawdzenie auta. Tak mi sprawdzili że:
Wydajność akumulatora to podobno 116%. No cóż.. To ciekawe.
Opony to są wszystkie ok, według śladów mojego mycia auta (oddałem auto wypolerowane) to nie widać żeby nawet 5 metrów przejechali lub chociaż żeby ktoś kół dotykał.
Tak więc według mechaników to mam idealne auto w idealnym stanie.
Tak chyba właśnie działa oddawanie auta na "darmowe sprawdzenie".
Jutro może zajrzę jeszcze raz ale z suwmiarka

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

mały update: z tyłu mam Bridgestone Turanza ER300
Z przodu natomiast (nie wiem że nie zwróciłem uwagi) jakieś Landsail LS288 które są budżetowymi oponami zbierającymi w miarę dobre recenzje (w porównaniu do ceny). Ktoś wspomniał że te Landsail wytrzymują około 18 tyś km więc obstawiam że moje tylne Turanzy sa po prostu od nowości. Wciąż męczę się czy wymienić wszystkie 4 opony przed wyjazdem na wakacje. Może w końcu dzisiaj zajrzę do bieżnika i sprawdzę ile zostało.

drk001
06-07-2016, 19:12
Panowie, wytypowałem dwa modele. Które opony byście brali? Focus 1.6. Zależy mi żeby były ciche. Rozmiar 195/65R15.
Moje typy to:
- Vredestein Sportrac
- Dunlop SP Blueresponse

Lukasz2525
06-07-2016, 19:45
Dunlopy

dziadek
10-07-2016, 22:46
edmun, drk001, wybraliście/kupiliście?
również na dniach zamierzam kupić 17ki, przede wszystkim zależy mi na tym, aby były ciche. Jak Wasze wrażenia?

edmun
10-07-2016, 23:01
Wiesz. Odpowiem tak. Nigdy nie sprawdzaj po alkoholu opon, kiedy masz angielski miernik. Tak mi się coś k@#@# nie zgadzalo że na oko bieżnik jest a miernik pokazuje 1.6mm. Jakiś debil jak robił miernik tak dodał l. xx mm. Czyli patrzę na miernik i widzę 1.6 a tak naprawdę to l.6mm. Na mój błąd złożył się dziwny miernik i alkohol. Okazało się że moje opony maja po 6-8mm bieżnika. Sprawdzone tak na szybko bo nie chciało mi się każdego rowka sprawdzać. A buczenie z tyłu to dlatego, że oryginalne Bridgestone Turanzy ktoś przełożył na tył, kupując nowe na przód (Landsail), i te Bridgestone z tyłu nawet widać że były z przodu brane bo są poząbkowane. U mnie wychodzi na to że nie mam po co zmieniać opon na razie, tylko muszę te z tyłu przełożyć lewe na prawe a prawe na lewe co by mi się ząbki odwrotnie ułożymy (bo są teraz "pod włos")

Lukasz2525
10-07-2016, 23:18
Ja pisze ponownie , ze dunlopy . Jak wiekszy budzet to sport maxxy rt / rt 2 , jak mniejszy to bluresponse . Ciche i z niskim oporem toczenia oraz swietnymi wlasciwosciami jezdnymi .

dziadek
11-07-2016, 09:19
Ja pisze ponownie , ze dunlopy . Jak wiekszy budzet to sport maxxy rt / rt 2 , jak mniejszy to bluresponse . Ciche i z niskim oporem toczenia oraz swietnymi wlasciwosciami jezdnymi .

Dzięki, chyba się zdecyduję na te sportmaxxy, różnica w cenie nie jest aż tak duża. Miałem bluresponse w mazdzie 3 i dlatego trochę się waham. Tam hałas był konkretny ale to auto z dykty, całkowicie pozbawione wygłuszenia.

MrQ
11-07-2016, 10:54
Ja pisze ponownie , ze dunlopy . Jak wiekszy budzet to sport maxxy rt / rt 2 , jak mniejszy to bluresponse . Ciche i z niskim oporem toczenia oraz swietnymi wlasciwosciami jezdnymi .

Też polecam Blueresponse. Założyłem do Focus mk1 i mega zadowolony jestem. Cicho i dobrze sie trzyma. Teraz do C-max chce założyć Sport Maxxy RT. Orginalne Michelin Primacy HP 215/50r17 to tragedia nie dość że popękały po obwodzie na 1/2 koła to huczą tak że przy 80 można zwariować. Na pewno nie polecam tych Michelin. Drogo i słabo.

Grzegorz MX
11-07-2016, 12:00
Good Year Efficient Grip zdecydowanie. Dlaczego ? Bo mają bardzo niskie opory toczenia i zachowanie w każdych warunkach przynajmniej dobre. Są ciche,
............

Mam założone wzmocnione - bo XL, z rantem ochronnym na felgę -215/50R17 XL W i złego słowa o nich nie powiem, a opony to zawsze kompromis, nic mnie jednak tak nie wnerwia ja duże opory toczenia, Efficient Grip toczą się lekko i za to je lubię przede wszystkim.

Ja za przedmówcą - TAK!! Mam je - są ciche i naprawdę mniej spala autko. Przejechałem 20tys km i potwierdzam Warto!

Thombike
11-07-2016, 20:18
Wiesz. Odpowiem tak. Nigdy nie sprawdzaj po alkoholu opon, kiedy masz angielski miernik. Tak mi się coś k@#@# nie zgadzalo że na oko bieżnik jest a miernik pokazuje 1.6mm. Jakiś debil jak robił miernik tak dodał l. xx mm. Czyli patrzę na miernik i widzę 1.6 a tak naprawdę to l.6mm. Na mój błąd złożył się dziwny miernik i alkohol. Okazało się że moje opony maja po 6-8mm bieżnika. Sprawdzone tak na szybko bo nie chciało mi się każdego rowka sprawdzać. A buczenie z tyłu to dlatego, że oryginalne Bridgestone Turanzy ktoś przełożył na tył, kupując nowe na przód (Landsail), i te Bridgestone z tyłu nawet widać że były z przodu brane bo są poząbkowane. U mnie wychodzi na to że nie mam po co zmieniać opon na razie, tylko muszę te z tyłu przełożyć lewe na prawe a prawe na lewe co by mi się ząbki odwrotnie ułożymy (bo są teraz "pod włos")
Trochę sie posmiałem :) Ale ogólnie poząbkowane czy nie Turanza jest zwyczajnie głośna...do tego trzymie tak sobie.

drk001
06-08-2016, 13:19
edmun, drk001, wybraliście/kupiliście?
również na dniach zamierzam kupić 17ki, przede wszystkim zależy mi na tym, aby były ciche. Jak Wasze wrażenia?

Wczoraj założyłem Dunlopy SP Blueresponse 205/55/R16 91V. Potwierdzam są bardzo ciche, świetnie się prowadzą. Dziś miałem okazje potestować na mokrym - zachowują się jak przyklejone. Jednym słowem polecam.

Lukasz2525
06-08-2016, 19:00
Od nowości już masz tak super ? Ja przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów miałem ślisko , a założyłem Sport Maxxy RT 2 czyli jeszcze półkę wyżej niż Bluresponse . Ostatnio się zagapiłem i zauważyłem czerwone światło będąc pod samym sygnalizatorem . Nie jeżdżę na czerwonym , nawet na późnym żółtym , odruchowo wcisnąłem hamulec w podłogę , do samego końca , jechałem jakieś 60-65 km/h . Mimo bardzo gwałtownego hamowania z dużą siłą koła nawet na chwilę się nie zablokowały , samochód zatrzymał się na niewiarygodnie krótkim dystansie . Myślałem że i tak przejadę tą krzyżówkę albo stanę na środku , bo czerwone zauważyłem kątem oka przy krawędzi szyby/dachu , a zatrzymałem się zaraz pod sygnalizatorem , ledwo przednimi kołami najechałem na pasy dla pieszych i cofnąłem tylko dwa metry do tyłu . Rozpisałem się , ale do czego zmierzam , na pierwszych kilometrach mi się ślizgały , hamują już rewelacyjnie , ale przy ruszaniu jeszcze potrafi mi esp zamrugać . Przejechałem na nich może ze 300 km , jeszcze się nie dotarły czy to moje 136 koni się tak wyrywa ? Kuzyn ma Bluresponsy w octavii 110 km i mówi , że nie jest w stanie przyczepności zerwać przy ruszaniu . Ja z piskiem też nie ruszę , nie rzuca autem , nie buksuje ani nic , ale esp mrugnie czasem 2-3 razy .

akajo
06-08-2016, 23:02
Panowie, wytypowałem dwa modele. Które opony byście brali? Focus 1.6. Zależy mi żeby były ciche. Rozmiar 195/65R15.
Moje typy to:
- Vredestein Sportrac
- Dunlop SP Blueresponse


Po pierwsze do mk3 1,6TDCI to raczej nie ma rozmiaru 195/65/15 tylko 205/55/16
Dunlopy są dobre, ale szybko się ścierają. Ja niedawno zakupiłem HANGKOOK VENTUS PRIME 3 (nowy model 2016r) i uważam, że to idealny wybór w rozsądnej cenie.

drk001
07-08-2016, 07:57
Od nowości już masz tak super ? . .

Mam je kilka dni. Hamują rewelacyjnie moim zdaniem. Nie zauważyłem ślizgania przy hamowaniu. Przy starcie tym bardziej nie mam czym zerwać przyczepności pod maską tylko 90 koników... ale już niedługo :-)

bailaga
07-08-2016, 12:42
Ja mam już drugi sezon Falken ZE 914 w rozmiarze 215/50 R17 i sobie chwalę. Dość dobrze się na nich jeździ.

mrhenio
08-08-2016, 22:01
To i ja dorzucę swoje zdanie. Do poprzedniego samochodu kupiłem GoodYear Efficientgrip Performance i byłem bardzo zadowolony, na duży plus jazda w warunkach deszczowych, wjeżdżając w kałużę, auto jechało jak po suchym, nie szarpało kierownicą. Zrobiłem na tych oponach 60 tyś km, autko sprzedałem i nie było widać duzego ubytku ogumienia, nowy właściciel jeszcze spokojnie na nich pojeździ. Teraz mam zamiar kupić te same oponki, a komentarze tutaj tylko mnie w tym utwierdzają.
Pytanie do was, gdzie kupujecie opony? Macie jakieś sprawdzone sklepy?? Żeby nie przepłacać zbytnio

MrQ
08-08-2016, 22:09
Macie jakieś sprawdzone sklepy?? Żeby nie przepłacać zbytnio

Ja ściągałem z oponeo. Bez problemów.

edmun
09-08-2016, 20:41
Co do sportmaxow to potwierdzę co kolega wspomniał wyżej. Miałem te Dunlopy w MK2FL (225/40/18) i też kiedyś przy awaryjnym hamowaniu z 60km/h zdziwiłem się że ABS się nie załączył i że stanąłem wręcz w miejscu.

drk001
30-08-2016, 16:11
Teoretyczne pytanie: co może być przyczyną uchodzenia powietrza z kół?
Trzy tygodnie temu założyłem nowe opony, bez wymiany wentyli (przeoczyłem to, nikt mi nie zaproponował). Felgi stalowe, bez bić.
Obecnie w dwóch kołach ciśnienie z 2,2 bar spadło mi do 1,6 bar.
Co może byc najprawdopodobniejszą przyczyną? Przebicie chyba mało prawdopodobne skoro ciśnienie spadło w dwóch kołach?

pawelforduser
30-08-2016, 19:06
Dunlopy świetnie trzymają.

edmun
31-08-2016, 13:20
drk001, opony masz od nowości? Nie łatałeś ich przypadkiem? Sam przyjechałem do Polski na wakacje i zaczęło mi schodzić ciśnienie. W Zakopanem u wulkanizatora okazało się że łatka jakaś po poprzedniej robocie wyleciała w skutek jednej trasy po dziurach

drk001
31-08-2016, 15:16
drk001, opony masz od nowości? Nie łatałeś ich przypadkiem?

Nówki założone 3 tygodnie temu.

edmun
01-09-2016, 09:57
To nie mam pomyslu :(

marcin9913
30-10-2016, 20:45
Rozglądam się za oponami na lato w rozmiarze 215/50/17 z rantem ochronnym.
Jaki model możecie polecić do Focusa ecoboost 150KM?
Wymagania: stabilne w zakrętach, dobra przyczepność na sucho i mokro

Co do wyglądu to wiem już z doświadczenia że opony nawet w tym samym rozmiarze ale inny model potrafi być wizualnie szersza.

Nie chciałbym baloniastych opon, bardziej sportowy wygląd (oczywiście w miarę możliwości przy tym rozmiarze 215/50/17)

Lukasz2525
30-10-2016, 21:32
Co do wyglądu to wiem już z doświadczenia że opony nawet w tym samym rozmiarze ale inny model potrafi być np szersza, niższa.


A jakie jest to twoje doświadczenie , bo każdy model opony w tym samym rozmiarze musi mieć identyczne wymiary . 215 mm szerokości zawsze , średnica 17 cali zawsze , a profil jak to profil , w tym przypadku 215/50 to 107,5 mm zawsze . Nie może być ani szersza , ani niższa . A to ile ty sobie powietrza nabijesz i czy się zrobi balon czy się rozlezie na boki , to już inna sprawa . Po to jest rozmiar opony , żeby unormować wszystkie opony w danym rozmiarze .

marcin9913
30-10-2016, 21:53
Może skupmy się na tym czego dotyczy temat mojego postu...

Chodziło mi o to, że wizualnie niektóre opony w tym samym rozmiarze wydają się szersze i mają bardziej sportowy wygląd.

Thombike
31-10-2016, 05:34
Wybieranie opony po wyglądzie...to jakaś nowość? Kolor tez można dobrać? Jak ostatnio widziałem, nadal wszystkie sa okragłe, z gumy zwykle czarnej...

marcin9913
31-10-2016, 07:44
Wybieranie opony po wyglądzie...to jakaś nowość? Kolor tez można dobrać? Jak ostatnio widziałem, nadal wszystkie sa okragłe, z gumy zwykle czarnej...
brawo...gratuluje...masz o jeden post więcej...

edmun
31-10-2016, 07:51
A to ile ty sobie powietrza nabijesz i czy się zrobi balon czy się rozlezie na boki , to już inna sprawa
Właśnie tutaj rozchodzi się o rant ochronny i to że opona się wylewa poza felgę.

Np. w MK2FL jak miałem 225/40/18 Bridgestone'y Potenzy R0002 czy Dunlopy Sportmaxxy RT to zawsze nawet delikatne podjechanie pod krawężnik czy w jakąś dziurę skutkowało rysą na feldze. Miałem wręcz wrażenie że to felga jest na równo z oponą.
Teraz w MK3 mam 215/50/17, są Bridgestone'y Turanzy (od nowości) oraz jakieś chińczyki i mimo że jest te 10 na profilu, to zawsze opony wyglądają tak - jakby były niedopompowane i wręcz wylewają się na boki, co też niejednokrotnie uratowało mi felgę przed zarysowaniem.
Stąd też rozumiem zapytanie autora, który preferuje takie a nie inne opony.

P.S. I proszę - nie mówcie mi że każda opona jest taka sama, bo wystarczy się dokładnie przyjrzeć różnym producentom, różnym modelom aby zauważyć, że nawet różnica w budowie opon jest widoczna gołym okiem.

marcin9913
31-10-2016, 11:36
P.S. I proszę - nie mówcie mi że każda opona jest taka sama, bo wystarczy się dokładnie przyjrzeć różnym producentom, różnym modelom aby zauważyć, że nawet różnica w budowie opon jest widoczna gołym okiem.
W końcu ktoś kto wie o co chodzi...

Thombike
01-11-2016, 07:34
Przepraszam, że wybierając opony sugeruję się w pierwszej kolejności jej właściwościami typu przyczepność na suchym/mokrym, hałasem, zywotnością, indeksem nośności i prędkości a nie tym jak wygląda na feldze i czy ma ładny bieżnik.
Taki przykład - masz 2 opony 2 różnych producentów w podobnej cenie. jedna ma jakiś wymyślny bieznik, ranty, sranty a w testach okupuje ostatnie miejsca we wszystkich możliwych kategoriach. Druga wygląda po prostu zwyczajnie, jak milion innych opon ale jest cicha, ma świetne własciwości na wszelkich nawierzchniach, skraca drogę hamowania itd, itp. a do tego ma 3 razy dłuższą zywotność. Co wybierasz? Tą ładną?

Więc odpowiedź na temat jest taka - wg. ostatnich testów - w rozmiarze jakiego szukasz (nie podałeś indeksów, wiec sam uznam, że H jest wystarczający.
W top 10 sa to Pirelli, Uniroyal, GoodYear, Fulda czy Bridgestone (chociaż te ostatnie mam i raczej nie chwale).
Opony, kóre kompletnie nie zapewniają żadnego minimum to m.in. Kormoran, Goodridge, Toyo i kilka innych kompletnie chińskich. WIększosc wygląda całkiem fajnie.

Ostatnie kryterium, zanim móglbym podac modele to - cena. Co z tego, że napisze ten czy inny model, który jest super i w ogóle skoro zobaczysz cenę 400zł/szt. i napiszesz, ze mnie pogieło i nabijam posty? Więc...chyba powinieneś najpeirw doprecyzować cały temat by oczekiwać precyzyjnej odpowiedzi. Wtedy podam Ci nawet namiary, gdzie mozesz daną opone zamówić w korzystnej cenie (i nie bedzie to oponeo czy coś) :)
Pozdrawiam.

PS: kupowanie opon letnich w zimie to dosyć dzwny pomysł, bo większosc sprzedawców czyści magazyny przed koncem sezonu i w chwili obecnej będą spore braki.

marcin9913
01-11-2016, 12:40
Dobra nie bijmy już piany :)
Wiadomo że nie najważniejszy jest wygląd opony i dlatego wspomniałem tak jakby o tym na marginesie. Jak będzie dobra opona polecana to wygląd pójdzie na drugi plan...

Co do kupowania teraz opon to dlatego że chyba są tańsze, tak mi się przynajmniej wydaje.

Faktycznie mało napisałem szczegółów, wiec podaje:
215/50/17
lato
indeks min W, Y też może być
Nośność 95

Takie parametry miała oryginalnie wsadzona letnia opona

Cena tak do około 400zł/szt

A Uniroyal RainSport 3?
Znalazłem taką oponę 215/50/17, 95 Y XL i zmieściłbym się mniej więcej w moim przedziale cenowym.

Veris
01-11-2016, 15:30
Ja mogę polecić firmę Uniroyal, co prawda używam typ RainExpert a nie RainSport ale stosunek jakości do ceny jak najbardziej na + :)

marcin9913
01-11-2016, 23:03
Bardzo ciekawy jestem opinii o RainSport

Thombike
02-11-2016, 05:28
Mamy 3 sezon w służbowym A4. Bardzo lubie tą opopnę. Zdecydowanie bardziej niż Bridgestone w moim aucie. Swietnie wyczuwalny próg przyczepności i na wprost i w zakręcie (Bridge dziaął zero jedynkowo...albo jest grip albo nie ma). Ciche też całkiem. A w ostatnich testach opon i letnich i zimowych produkty unirojal z grupy tzw. budżetowej, są zwykle w pierwszej 10 wyników w kazdej konkurencji. Sam sie zastanawiam czy nastepną oponą nie bedzie właśnie RainSport...Chyba, że znajdę coś podobnego w lepszej cenie...w co wątpię.
Bridge nie polecam. Ja pisałem - progi przyczepności sa kompletnie niewyczuwalne i nawet...niezrozumiałe. Może czasem mam za ciężką noge no ale zbliżony efekt jest na zakrętach....klei,klei,klei i nagle bez ostrzeżenia przestaje. Brrrr... O dziwo, obecnie jak jest zimniej efekt ten zmalał i opona jest lepiej wyczuwalna. Niestety pozostała tak samo głośna jak była. Okropny hałas generują. O zużyciu nie powiem, bo auto kupiłem na nich i nie mam zielonego pojęcia ile ma najechane...

marcin9913
02-11-2016, 10:07
Mamy 3 sezon w służbowym A4. Bardzo lubie tą opopnę.

Czytałem sporo o tej oponie RainSport 3 i ma dobre opinie.
Spotkałem tez parę opinii że na zakrętach auto pływa na nich.
Ale myślę że jakbym wziął wersję XL z wzmocnionymi ściankami to byłoby OK.
Tylko teraz muszę poszukać w dobrej cenie i aby nie były leżaki magazynowe :)
Jakie sklepy polecacie?

boncio
02-11-2016, 14:21
A Hankooki - OEM w klasie B Forda i cena fajna? Wiadomo, że te same opony w różnych rozmiarach zachowują się inaczej, ale ja jestem z nich w Fieście bardzo zadowolony. Jak będe zmieniał, to swoje brydzie ER300 zamienię na hanki właśnie.
Generalnie 400zł za oponę w tym rozmiarze, to raczej mocno ograniczony wybór i low end...
O Rainsportach słyszałem, że na mokrym owszem super, ale gorzej na suchym, bo są właśnie miekkie.

Thombike
02-11-2016, 17:01
NIczego takiego w RainSportach nie zauważyłem. A nie jeżdżę spokojnie i delikatnie. Owszem moje Bridgestony sa mega twarde przy Uniroyalu, ale to tez kwestia wielkości koła i profilu opony. jesli chodzi o namiary na to gdzie dobrze kupić lub dostac sensowną ofertę...i radę od prawdziwych znawców tematu napisze Ci na priv, żeby mnie ktos o reklamę nie posądził.

marcin9913
20-12-2016, 13:58
A jak wypada porównanie Pirelli Pzero Nero GT i Uniroyal Rainsport 3?
Które lepsze?

edmun
20-12-2016, 14:21
Tydzień temu zakładałem nowe opony. Mechanik polecił mi Nexeny. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Fera-SU1.htm
Od tygodnia jeżdżę i nie mogę ani przyzwyczaić się do twardości tych opon ani do oporu jakie stawiają przy skręcaniu (ale to wina pewnie nowiutkiego bieżnika).
Nie męczyłem ich jeszcze ani na mokrym ani trochę szybciej na zakrętach więc ciężko mi powiedzieć jak się będą zachowywać. Cieszy natomiast niski poziom hałasu

marcin9913
02-01-2017, 07:39
Które parametry będą odpowiednie do mojego auta Focusa 2011r kombi 1.6 Ecoboost 205KM
Chodzi mi o indeks nośności i prędkości.
Opona Letnia Falken Ziex ZE 914, 215/50/17

95W, XL, FR

lub

91W, FR

Grzegorz MX
02-01-2017, 12:36
Niekoniecznie. Możesz monitorować jak wygląda cennik opon które upatrzyłeś i podjąć decyzję o zakupie lub chwilę poczekać.
Minusy kupowania w zimie letnich kapci to:
a. ceny obniżane głównie półka premium, półka średnia potrafi nie zmienić cen a czasami przewyższych półkę premium
b. brak opon o dziwnych rozmiarach w takim wyborze np. SUV (marketingowa zagrywka) --> np. 225/60/R18
c. kurs USD/EUR może/ale nie musi wpływać na cenę detaliczną w magazynie --> zależne od przyjęcia strategii wyceny zapasów LIFO/FIFO
d. zeby je sprawdzić i spróbować wyważyć musisz mieć zapasowe felgi

plusy:
a. pomimo mniejszego wyboru - są dostępne premium tańsze niż średnia półka - dla rozmiarów popularnych 205/55/16 lub 195/65/15
b. tak samo działa gwarancja
c. na wiosnę podczas zmiany opon --> opony potrafią podrożeć - kursy walut, strategia marżowa hurtowni oraz wsparcie producenta (marketingowe / reklamy).

Pamiętajcie że marketing to "okradanie" w białych rękawiczkach a nie w biały dzień. Widziałem zmiany cen w popularnym magazynie internetowym - jak opona miała wsparcie reklam, więcej schodziło - nie było rabatów.

Ja kupowałem Zimowe przed sezonem. Były dostępne w dobrej cenie. W sezonie podrożały 27% za sztukę. A że były z 2015 roku - ale gwarancje mają na 5 lat od momentu sprzedaży.

Bump: Tydzień temu zakładałem nowe opony. Mechanik polecił mi Nexeny. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Fera-SU1.htm
Od tygodnia jeżdżę i nie mogę ani przyzwyczaić się do twardości tych opon ani do oporu jakie stawiają przy skręcaniu (ale to wina pewnie nowiutkiego bieżnika).
Nie męczyłem ich jeszcze ani na mokrym ani trochę szybciej na zakrętach więc ciężko mi powiedzieć jak się będą zachowywać. Cieszy natomiast niski poziom hałasu

Będą twarde. ESP się naprawdę przyda. Dlaczego twarde?

Bo wyższy indeks prędkości kupiłeś. Przy Twojej mocy ponad 150kucyków miękkie opony zużyłbyś w sezon. Mieszkanka jest twarda - więc na starcie będzie się uślizgiwał i zapalał kontrolę trakcji.

Aha trochę zmiękną jak przejedziesz się tą oponą i je rozgrzejesz. Możesz po prostu ruszyć i tam gdzie możesz chwilkę ją pomęczyć - delikatnie noga na hamulcu albo jak wolisz z buta na gazie.

Popatrz jak rozgrzewają motocykliści opony (bark) jak wjezdzają do miasta z trasy. Z hamowaniem też inna technika.

kumpel Fordzika
02-01-2017, 17:59
Dobry wywód Kolegi o kupowaniu opon. Pogratulować. Jestem zdania, ze opony na dany sezon kupujemy u progu sezonu, bo tedy wszyscy chcą zrobić jak największa sprzedaż i czasem nie koniecznie największy zysk, ale słupki sprzedaży przedstawicielstw na Polskę muszą co roku być większe.
Problematyczne niestety jest troche kupowanie opon w internetowych sklepach jak dochodzi do reklamacji takiej opony, bo zazwyczaj trzeba ja zdjąć samemu zapakować i wysłać i czekać ze 3 tygodnie. Dlatego ja znajduje sprzedawce w swojej okolicy ktory zamontuje gumy na felgi a często w porównaniu do cen internetowych łącznie zapłacę 50zł więcej wiec bez znaczenia sprawa.
Oponi klasy premium od firmy HANKOOK zdecydowanie polecam

edmun
03-01-2017, 10:09
Będą twarde. ESP się naprawdę przyda. Dlaczego twarde?

Bo wyższy indeks prędkości kupiłeś. Przy Twojej mocy ponad 150kucyków miękkie opony zużyłbyś w sezon. Mieszkanka jest twarda - więc na starcie będzie się uślizgiwał i zapalał kontrolę trakcji.

Aha trochę zmiękną jak przejedziesz się tą oponą i je rozgrzejesz. Możesz po prostu ruszyć i tam gdzie możesz chwilkę ją pomęczyć - delikatnie noga na hamulcu albo jak wolisz z buta na gazie.
Dokładnie mam te:
Nexen N Fera SU1 215/50 R17 95V XL RPB

I jeśli chodzi o ESP, musisz pamiętać że to nie tak całkiem ESP pomaga tylko TC (Traction Control). Był kiedyś wątek o tym.
Po kolejnych tygodniach jestem coraz bardziej zadowolony z tych opon. Mają RIM Protection Bar, są ciche (miałem odcinek na autostradzie z idealną nawierzchnią, że przy 150km/h wyłączyłem radio, nawiew i mogłem dokładnie w ciszy nasłuchać skąd dochodzą szumy oporu powietrza). Oponki właśnie bardzo ładnie sprawują się na suchej nawierzchni, szybko rozgrzewają się do temp gdzie robią się delikatnie miękkie, na mokrej nie zauważyłem żadnych problemów, hałas jak wspomniałem - rewelacja.
Opony te jednak zachowują się bardzo losowo na przymrożonej nawierzchni, ale obstawiam że to kwestia że to typowo "letnie opony" i nie należy się dziwić że jest kompletnie losowo z przyczepnością na lodzie.

TomQ62
03-01-2017, 10:43
Opony te jednak zachowują się bardzo losowo na przymrożonej nawierzchni, ale obstawiam że to kwestia że to typowo "letnie opony" i nie należy się dziwić że jest kompletnie losowo z przyczepnością na lodzie.
Nie bardzo rozumiem opisywania zachowania letniej opony na mrozie. W ogóle kupowanie takich opon na zimę jest nieco dziwne. Nawet w UK gdzie klimat jest inny myślę, że powinno się stosować minimum wielosezonówki. Podobnie kwestia twardości. Każda letnia opona przy +5*C będzie twarda jak kamień.

edmun
03-01-2017, 11:45
W ogóle kupowanie takich opon na zimę jest nieco dziwne. Nawet w UK gdzie klimat jest inny myślę, że powinno się stosować minimum wielosezonówki. Podobnie kwestia twardości. Każda letnia opona przy +5*C będzie twarda jak kamień.
Uwierz mi że opony zimowe w UK to bardzo sporadyczne sprawy.
Wielosezonowe są, ale zimowe raczej ludzie kupują do tylnonapędowców
lub jeśli żyją od Edinburgha na północ (czyt. w Szkocji gdzie zimą jest zima, a nie mroźna jesień).
Ogólnie zima w UK to żadna zima. W ciągu dnia temp. są na poziomie od +3 do +8-10, sporadycznie nad ranem jest -2 do -4'C ale też tylko w niektórych "rejonach".
Kupowanie opon zimowych nie ma tutaj żadnego sensu (oprócz punktów wymienionych wyżej). Co do losowości, wspomniałem tylko o tym, dlatego że miałem letnie opony które były na takim samym przymrozku bardziej przewidywalne pod względem "jak już zgubisz przyczepność tak wiesz że zgubiłeś i módl się żeby gdzieś za tym lodem był kawałek czystego asfaltu". W tych jest na tyle śmiesznie, że po zgubieniu przyczepności czuć jak zaczynają się ślizgać aby co chwila wyrwać odrobinę lodu, złapać asfalt i walnąć znowu w lód (przez co jazda jest trochę przerywana i autko lubi latać na boki nie przez stratę przyczepności ale przez jej losowe odzyskanie). ESP głupieje kompletnie bo nie do tego zostało stworzone i ogólnie jest śmiesznie :)

Jutro postaram się podrzucić jak wygląda typowy anglik na jezdni bo trochę już zdarza mi się jednak tracić do nich cierpliwość ( w szczególności jak widzę Skodę Yeti z wielkim 4x4 ma klapie które na czystym asfalcie jedzie 12km/h i hamuje przed skrzyżowaniem mając zielone światło bo boi się, że go wyrzuci na łuku) :)

Pozdrawiam

Grzegorz MX
03-01-2017, 11:51
Wiem co to są ciche opony. Dwa lata temu jechałem po włoskich autostradach za przełęczą Brenner, opony Goodyear fabrycznie 68dB, nawierzchnia gumowana, paliwo premium, lekko z góry od Austrii w kierunku Włoch, i słychać popiskiwanie 5 biegu skrzyni japończyka :) Cisza jak makiem zasiał.
Opony Made in China Goodyear UG Performance.

marcin9913
03-01-2017, 11:59
Jestem zdania, ze opony na dany sezon kupujemy u progu sezonu, bo tedy wszyscy chcą zrobić jak największa sprzedaż i czasem nie koniecznie największy zysk, ale słupki sprzedaży przedstawicielstw na Polskę muszą co roku być większe.
Czyli lepiej poczekać do np lutego-marca z kupnem opon, ceny będą niższe?

TomQ62
03-01-2017, 12:12
Uwierz mi że opony zimowe w UK to bardzo sporadyczne sprawy.
Wielosezonowe są, ale zimowe raczej ludzie kupują do tylnonapędowców
lub jeśli żyją od Edinburgha na północ (...)
Wiem, taka specyfika klimatu. Do tego dochodzi jeszcze zdziwienie sprzedawców, że ktoś chce kupić zimowe opony. Choć to ostatnio się mocno zmieniło.
Jednak nie zmienia to faktu, że przy temperaturach oscylujących pomiędzy 0, a +10*C nie chciałbym za żadne skarby jeździć na oponach typowo letnich. I nie chodzi tylko o rzeźbę bieżnika, lamele itp, ale głównie o skład mieszanki gumowej. Letnie opony w takich temperaturach po prostu kamienieją.
Dla aut jeżdżących w UK polecam wielosezonówki Nokian WeatherProof. Świetne trzymanie boczne, bardzo dobre przyspieszanie i genialne hamowanie szczególnie na mokrym i w błocie pośniegowym ta opona potrafi zaszokować. Do tego cicha i nie zwiększająca zużycia paliwa. Na śniegu, w wodzie/błocie i na suchym asfalcie radzą sobie równie dobrze. Podobnie z temperaturami.
Niestety na lód nikt nie wymyślił jeszcze dobrej opony. Alternatywą są jedynie zabronione w Polsce kolce.

edmun
03-01-2017, 15:46
Do tego dochodzi jeszcze zdziwienie sprzedawców, że ktoś chce kupić zimowe opony
Też. Teoretycznie można zamówić zamówić online i w pewien sposób ominąć przynajmniej jedną rozmowę na temat "a czemu Pan takie dziwne opony chce zamówić" i mieć tylko jedną w momencie montażu u wulkanizatora.
Ale jak wspomniałem. O ile mieszka się w Anglii a nie w niektórych rejonach Walii lub nie mieszka się w Szkocji, plus ma się przód napęd, to zazwyczaj nie ma ekonomicznego sensu pakować się w zimowe opony. Biorąc pod uwagę, że trzeba by je zakładać mniej więcej w połowie grudnia aby już w połowie stycznia myśleć o ściąganiu, to samo składowanie ich będzie sprawiać, że opony po kilku latach będą po prostu do wyrzucenia z racji wieku i zmęczenia materiału. Albo inaczej tłumacząc - szkoda byłoby po prostu wyrzucać opony o dobrym (prawie niezużytym) bieżniku tylko ze względu na ich wiek mając świadomość że były używane tylko miesiąc rocznie.
Taki klimat, ale biorąc pod uwagę co się dzieje w Anglii i jak to się po latach zmienia, to jeszcze z 10 lat i kto wie czy zimówki nie będą standardem w okresie zimowym.

Jak wspomniałem - jak zabiorę się za 2-3 nagrania to podrzucę na szybkiego nagranie z kamerki jak to wygląda tutaj rankami :P

kumpel Fordzika
03-01-2017, 17:04
Czyli lepiej poczekać do np lutego-marca z kupnem opon, ceny będą niższe? Moim zdaniem lepiej poczekać, ale tak do połowy kwietnia najlepiej. Teraz w zimę to można ustrzelić jakieś gumy z bardzo wysokiej półki w niższej atrakcyjnej cenie.

marcin9913
04-01-2017, 13:04
W obecnej chwili zastanawiam się nad dwoma modelami opony letniej:
Nexen N'FERA SU1
Falken ZE 914

Jakieś opinie?

kumpel Fordzika
04-01-2017, 13:49
Jakoś marnie to widzę. Komplet opon na duże felgi, szerokie, w cenie jak ledwo dobre opony do Fiata Pandy za 800zł Falkeny ? Kolego omiń temat takiej tanizny. Najmniej z 1100-1200 zł trzeba wyskoczyć.

edmun
04-01-2017, 16:13
Jutro postaram się podrzucić jak wygląda typowy anglik na jezdni bo trochę już zdarza mi się jednak tracić do nich cierpliwość ( w szczególności jak widzę Skodę Yeti z wielkim 4x4 ma klapie które na czystym asfalcie jedzie 12km/h i hamuje przed skrzyżowaniem mając zielone światło bo boi się, że go wyrzuci na łuku)

Obiecałem to podrzucam:

cZ0X-CBra9s

skLVZQJkBGg

marcin9913
04-01-2017, 21:22
Jakoś marnie to widzę. Komplet opon na duże felgi, szerokie, w cenie jak ledwo dobre opony do Fiata Pandy za 800zł Falkeny ? Kolego omiń temat takiej tanizny. Najmniej z 1100-1200 zł trzeba wyskoczyć.
Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi z tymi kwotami.

Mam do wydania jakies 1600-1700zł na opony letnie.
Falken 914 kosztuja około 420zł/szt...w rozmiarze 215/50/17

kumpel Fordzika
04-01-2017, 21:27
Falken 914 kosztuja około 420zł/szt...w rozmiarze 215/50/17 Znalazłem gdzieś te Falkeny po 204 zł od sztuki, może rozmiar pomyliłem, albo były ze starym DOTem. Nie znam tej marki, sugerowałem sie ceną, że raczej trzeba by ominąć oponę za 204 zł, ale jeśli się pomyliłem to posypuje łepetynę popiołem.
Polecam zwróć swoje zainteresowanie na Hankooki

marcin9913
05-01-2017, 15:58
Polecam zwróć swoje zainteresowanie na HankookiJakie modele?

krzysztofSJZ
05-01-2017, 16:26
http://allegro.pl/215-45r17-barum-bravuris-3hm-91y-4szt-i5921329710.html

co powiesz na takie opony?
kilka lat wcześniej miałem barumy w Hondzie byłem zadowolony, Peugeotem jezdziłem przez 4 letnie sezony też na barumach i złego słowa nie powiem , jak znajde fotki pokażę jak wygladały po 4 sezonach

kumpel Fordzika
05-01-2017, 21:41
Napisał kumpel Fordzika Zobacz post
Polecam zwróć swoje zainteresowanie na Hankooki
Jakie modele?
konkretnie miałem na myśli:
Hankook Ventus Prime 2 K115 215/50 R17
z wyglądu nie zapowiadają się jakoś szczególnie, ale recenzje i opinie warto poczytać.
W tanim sklepie o ile mnie pamięć nie myli cyrka 1300zł komplet kosztował.

marcin9913
07-01-2017, 17:17
A jakie sklepy warto brać pod uwagę?

hubi_c
08-01-2017, 16:12
Ja na swoim mam obecnie Michelin PRIMACY HP 215/50 R17 95 W XL i szczerze polecam.
Są rewelacyjne, dobrze trzymają na zakrętach, komfort też jest ok a i na koleinach nie mam problemów ze skakaniem.

bestia150
09-01-2017, 08:03
Haha, a ja powiem, że to jedne z najgorszych opon jakie miałem. Auto na nich w szybszych zakrętach pływa i do tego łatwo gubią trakcje. One nadają się tylko do jazdy emeryckiej.

hubi_c
09-01-2017, 09:46
Haha. No to mam auto jakie mam i żaden z niego HeMen to i mocy nie przybywa ... to i może jak emeryt jeżdżę :one:

kumpel Fordzika
09-01-2017, 10:21
... to i może jak emeryt jeżdżę Ja chyba też :D

mayor
09-01-2017, 12:48
Ja bym chyba popatrzył w stronę 225/45/17, zamiast 215/50/17, raz że to naturalny zamiennik dla 205/55/16, a dwa że opony w tym rozmiarze są zwyczajnie tańsze niż 215/50/17.

pjetrucha
09-01-2017, 12:51
Ale nie są homologowane

hubi_c
09-01-2017, 15:23
Tzn ???

pjetrucha
09-01-2017, 15:32
Tzn że w razie wypadku ubezpieczyciel ma prawo się do tego przyczepić. Homologację na 17" ma tylko opona 215/50/R17 dla Focusa mk3

TomQ62
09-01-2017, 16:27
Haha, a ja powiem, że to jedne z najgorszych opon jakie miałem.
Podpisuję się pod Twoimi słowami. Michelin robił znakomite opony, ale od jakiś 10-15 lat klepie słabą masówkę. Te konkretnie mają bardzo słabe trzymanie boczne, a pozostałe parametry pomiędzy przeciętnymi, a przyzwoitymi. Za te pieniądze jest sporo opon o kilka klas lepszych.

marcin9913
09-01-2017, 22:27
Chyba jednak zdecyduje się na Uniroyal Rainsport 3 215/50/17 95Y XL w cenie 400zł/szt

maciaba
10-01-2017, 11:26
Polecam, bardzo dobra opona, moja żona na nich śmiga.

marcin9913
21-01-2017, 22:46
Rainsport 3 już są u mnie :)

Deryll
08-02-2017, 15:10
Mam pytanie. Chcę kupić żonie do foczki opony na lato. Dunlop Blueresponse, tylko kraj produkcji jest Polska. Używał ktoś opon z rodzimej produkcji?

Tao
08-02-2017, 16:59
Mam pytanie. Chcę kupić żonie do foczki opony na lato. Dunlop Blueresponse, tylko kraj produkcji jest Polska. Używał ktoś opon z rodzimej produkcji?

Ja miałem w MK1 Bridgestone Potenzy z Polski. Wszystko ok. Teraz w MK3 mam Dunlopy Blueresponse chyba z Rumuni ale nie jestem pewien.

rafrem
08-02-2017, 17:16
Barum Bravuris 3 lub Hankook KINERGY ECO K425 :568:

majuDJ
22-03-2017, 15:18
Chciałbym kupić komplet nowych opon w rozmiarze 215/50/R17, tylko nie wiem jaka nośność 91 czy 95 musi być dla Forda Focusa MK3 kombi 2.0TDCI 140KM + PowerShift?
Jakie polecacie opony w tym rozmiarze? Felgi będą szerokości 7 cali Rial Milano w kolorze Titatnium.

mayor
22-03-2017, 19:53
91 wystarczy, to 615 kg, a maksymalna masa całkowita nie powinna Ci przekroczyć 2050 kg, aczkolwiek jak dopłata nie jest przesadnie duża to pewnie warto dorzucić do 95.

Opony zależy jaki masz budżet, z dobrych i w dobrej cenie to pewnie Uniroyal RainSport3, a z dobrych bez kompromisów to Dunlop SportMaxx RT2.

edmun
22-03-2017, 20:31
Wielokrotnie powtarzam że Sportmaxxy RT to nie jest dobry wybór. Tak samo jak Bridgestone Potenza :) Miałem w poprzednim Focusie, potrafiłem je zajechać w 4 miesiące. Obecnie jeżdżę na mniej znanych oponach Nexen Ferra SU1. I te sobie chwalę bo za mniejszą cenę otrzymałem znacznie więcej niż "markowe" opony potrafią zaoferować. Tym bardziej że sam latam z większymi prędkościami i z większą mocą niż 2.0TDCI. Małą różnica a jednak coś tam jest. Powiem też że zadziwiły mnie opony Landsail które jako tanie chińczyki też "dawały radę". Natomiast Bridgestone Turanzy które były w tym aucie od nowości (też mam kombi) nie dały rady w ogóle (pękały ze starości).

Mam też wrażenie że temat o oponach 215/50/17 już gdzieś tutaj jest na forum w dziale Focusa - nie mogę na szybkiego znaleźć linka ale tam była rozpiska chyba od wszystkich którzy korzystają z tych samych opon.

SzymonSta
23-03-2017, 07:34
Opony do kombiaka to najlepiej 95 Xl czyli wzmacniane, pytanie czy masz jakiś budżet albo upatrzoną klasę opon bo w tym rozmiarze to pewnie duży rozstrzał cenowy. Ja ze swojej strony z czystym sumieniem mogę polecić albo
wulkanista.pl/uniroyal-rainsport-3/ albo
wulkanista.pl/dunlop-sport-bluresponse/

Wybór jest bardzo trudny bo opony są niemal identycznej jakości i mają bardzo dobre oceny na etykiecie. Uniroyal rainsport 3 jak nazwa mówi jest oponą przeznaczoną na deszczowe dni i nieźle się na nich sprawuje, natomiast dunlop sport bluresponse to klasa sama w sobie, ale chyba jednak lepiej radzi sobie na suchych nawierzchniach i zakrętach niż na widzie (poprawcie mnie jeżeli się mylę).

Xbody
23-03-2017, 11:12
Miałem kiedyś Uniroyale, przekonał mnie ten asymetryczny bieżnik. Jeździłem 2 sezony i mogę polecić. Jeśli chodzi o Dunlopy to tych Sport blue response nie znam. Obiły mi się o uszy i z tego co pamiętam to sobie całkiem nieźle radziły w testach opon.

SzymonSta
23-03-2017, 11:18
Sport bluresponse radzi sobie dobrze ale tylko w małych rozmiarach do felg 16 calowych i mniej. Poza tym jak teraz wierzyć takim testom po ostatniej aferze z emisją spalin w volkswagenie czy przekrętach w testach wydajności procesorów w smartfonach. Ja tam brałbym uniroyale bo przynajmniej tańsze będą to i dotankować sobie będzie można za to co zaoszczędzisz.

adzioll
23-03-2017, 18:20
Jedyny jak dla mnie duży minus uniroyalów to niestety bardzo wysoka ścieralność...

majuDJ
23-03-2017, 18:56
Sport bluresponse radzi sobie dobrze ale tylko w małych rozmiarach do felg 16 calowych i mniej. Poza tym jak teraz wierzyć takim testom po ostatniej aferze z emisją spalin w volkswagenie czy przekrętach w testach wydajności procesorów w smartfonach. Ja tam brałbym uniroyale bo przynajmniej tańsze będą to i dotankować sobie będzie można za to co zaoszczędzisz.

Nie chce Dunlop Bluresponse miałem taki zestaw 215/55/R16 95 zapłaciłem praktycznie ok 1800zł na początku 2016 i Ford Mondeo MK4 kombi 2.0Tdci 140@ 182Km 396Nm zjadł je w jeden sezon. Praktycznie po jednym niecalym sezonie zostało nich z 3mm bieżnika a zrobiłem max na nich 25tys km. Dla mnie lipa totalna, fakt jak nowe to się kleja do asfaltu i są bardzo ciche, ale tyle ich zalet.

dorsiu
23-03-2017, 21:41
Jeśli masz budżet na poziomie 1700-2100 zł to liderów rankingów jest dwóch:
1. Hankook Ventus Prime3 K125 215/50 R17 91 W MFS - opory toczenia C, hamowanie na mokrym A, 71 db.
2. Continental ContiSportContact 5 215/50 R17 91 W FR - gorsze opory toczenia E, hamowanie A, 71 db.

majuDJ
24-03-2017, 09:38
Jeśli masz budżet na poziomie 1700-2100 zł to liderów rankingów jest dwóch:
1. Hankook Ventus Prime3 K125 215/50 R17 91 W MFS - opory toczenia C, hamowanie na mokrym A, 71 db.
2. Continental ContiSportContact 5 215/50 R17 91 W FR - gorsze opory toczenia E, hamowanie A, 71 db.

Raczej szukam coś budżetowego do 300zł/ sztukę.
Czy mogę założyć do FF MK3 2.0TDCI kombi inny rozmiar np 215/45/R17 lub 225/45/R17. Pytam jbo znalazłem bardzo dobra oponę
Sava INTENSA UHP 215/45 R17 91 Y XL, FP w bardzo dobrej cenie 275zł.

edmun
24-03-2017, 11:43
To jak mówiłem, weź Nexen N-Ferra SU1. Ja czasami naprawdę katuje swój pojazd i nie boję się latać po zakrętach jak debil i nie dość że lubię że są ciche, to jeszcze lubię ich przyczepność i to że nie zużywają się tak szybko jak Bridgestone'y czy Dunlopy.

majuDJ
24-03-2017, 13:57
To jak mówiłem, weź Nexen N-Ferra SU1. Ja czasami naprawdę katuje swój pojazd i nie boję się latać po zakrętach jak debil i nie dość że lubię że są ciche, to jeszcze lubię ich przyczepność i to że nie zużywają się tak szybko jak Bridgestone'y czy Dunlopy.

Kupiłem te co polecałeś, zobaczymy co to będzie.
Nabyłem dokładnie Nexen N'Fera SU1 215/50/r17 95 W XL.

edmun
24-03-2017, 14:12
Nie powinieneś być rozczarowany. Pierwszy dzień mogą wydawać się niesamowicie sztywne, ale to nowiuśki bieżnik się będzie kleił do drogi jak zwariowany :)

upupaepops3103
25-03-2017, 13:14
Nexeny N'Fera Su1.
Bardzo dobre, ciche i w dobrej cenie. Potwierdzam to co Kolega napisał powyżej.

majuDJ
30-04-2017, 16:25
Opony Nexen N'Fera SU1 215/50/r17 95 W XL są super ciche, ładne i tanie. Bardzo dziękuję za pomoc..

rumunn95
30-04-2017, 18:31
Oponki świetne używam polecam :)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

mayor
30-04-2017, 20:16
Powiem wam, że mam dylemat, z jednej strony chwalicie, że ciche, a mają niby według normy 72 dB, mam teraz fabryczne Michelin Primacy HP3 205/55/R16, które według normy mają niby 70 dB i są zwyczajnie głośne. Wcześniej w Toyocie jeździłem na Dunlop Sport Blueresponse 195/60/R15, które mają 68 dB i było subiektywnie ciszej (acz tam to silnik od 3k RPM zagłuszał szum opon).

Chce zmienić na 17 cali na lato, ale fabryczny rozmiar 215/50/R17 to chore ceny, ten Nexen kosztuje ok - ~300 PLN, ale Dunlop Sport Maxx RT2 to już wydatek rzędu ~530 PLN, i mają niby 67 dB, więc pewnie byłoby warto, chyba, że faktycznie ten Nexen ma niewiele wspólnego z normą...

edmun
30-04-2017, 21:28
Jeździłem na Dunlopach Sportmaxx RT 225/40/18 i na Bridgestone Potenza 225/40/18 w poprzednim Focusie (mogę nawet podrzucić rachunki czy zdjęcia auta)..
Teraz jeżdżę na Nexenach N-ferra SU1 215/50/17 w MK3. Wcześniej na aucie były Bridgestone Turanzy (od nowości) i Landsaile.

Nexeny chwalę. Do "topowych" marek raczej nigdy nie wrócę.

rumunn95
30-04-2017, 21:32
U mnie na etykiecie 68db 235/45R17

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

bestia150
01-05-2017, 07:26
Chce zmienić na 17 cali na lato, ale fabryczny rozmiar 215/50/R17 to chore ceny, ten Nexen kosztuje ok - ~300 PLN, ale Dunlop Sport Maxx RT2 to już wydatek rzędu ~530 PLN, i mają niby 67 dB, więc pewnie byłoby warto, chyba, że faktycznie ten Nexen ma niewiele wspólnego z normą...
Znajomy kupił letnie Nexeny 18" i opony fajne w pierwszym sezonie. Potem z gumy zaczyna się robić plastik i jazda staje się coraz bardziej niebezpieczna, więc po 2 sezonach i jeszcze 5mm bieżnika musiał kupić nowe. To jest właśnie ta cecha, która wyróżnia opony premium od budżetowych.

Jak wykończysz Nexeny w dwa sezony to je bierz, w przeciwnym razie lepiej dołóż do Dunlopów. Mam starszy model RT i opony są świetne. 215/50/R17 doskonale sobie radzą z trakcją u mnie :one:

bailaga
01-05-2017, 11:39
Ja jeżdżę na Falkenach 215/50r17 ze914 i sobie chwalę. Dobra marka, cena akceptowalna.

Kris_Poland
02-05-2017, 03:20
dobra opona letnia powinna wytrzymać max 2-3 sezony,
oczywiście w międzyczasie przekładka przód na tył

szkoda ze nie ma mowy tutaj o geometrii bieżnika. a tylko o ścieralności gumy, a jak jest ścieralność to jest przyczepność, warto to sobie przemyśleć

wiec sami decydujcie, testy hamowania by rozwiązały pewne wątpliwości
analogicznie jazda po danym okręgu w celu osiągnięcia Vmax, aż do wypadnięcia z okręgu
co do polecanych opon, wole asymetryczne, zawsze lepiej się prowadza w zakrętach ;-)
twardość opony oznacza dla mnie brak przyczepności, to tak jakbyś jeździł na plastikowych kołach,
mogę domniemywać, że cena kauczuku i jego zawartość decyduje o wartości tejże opony

marka tutaj proponowana nie jest dla mnie wiarygodna przy prędkości 200km/h

Turanzy rzeczywistsze są mega ciche, po licznych bojach, zmian, wymian pozostaję przy Dunlop-ie,
nikt jeszcze mnie nie przekonał do innej opcji... a na zimówkach nie jeżdżę ;-)
czasy zimy w moich rejonach już dawno minęły

Cobretti
02-05-2017, 17:27
Na FALKEN ZIEX914 jeździłem od 2010 roku w connekcie 205/55 R16 a obecnie te same opony mam w Voyagerze 225/55 R17 i porównując do innych opon typu Kleber, Dunlop uważam Falkeny za bardzo rozsądny wybór.
Każdy ma swój punkt widzenia ale nie kupiłbym nic taniego "z chińskiej półki".

Kris_Poland
03-05-2017, 23:17
https://www.youtube.com/watch?v=7imaxLJwCwY&feature=em-uploademail

no prosze Michelin rekomendowane przez Hołowczyca

Bump: https://www.youtube.com/watch?v=7imaxLJwCwY&feature=em-uploademail

no prosze Michelin rekomendowane przez Hołowczyca

minuta 6:30 wymowna w całości

akajo
06-05-2017, 22:38
Hankook najlepszy stosunek ceny do jakosci, ja co prawda na 16 ale mam ventus prime 3 drugi sezon i polecam kazdemu
A na zime nokiany

edmun
02-06-2017, 10:58
Tak przy okazji - bo ktoś narzekał na "hałas" Nexenów.

Wpadłem ostatnio na autostradę z inną nawierzchnią (rzadko w Anglii się takie spotyka, w Polsce natomiast bardzo lubię ten typ nawierzchni) i zdziwiłem się, że było tak niesamowicie w aucie cicho.

Na kamerze tego nie będzie aż tak dobrze słychać, ale uwierzcie mi, że można było "usłyszeć ciszę". Najlepiej że nawet słychać jak przyśpieszam od 130 do 150km/h i słychać jak auto nieprzyjemnie rzęzi przez to, że na szóstym biegu na tempomacie mu ustawiałem po "kilometrze" więcej żeby go do tych 150-ciu rozpędzić. Żałuję tylko że nie nagrałem przy jeszcze większych prędkościach.

https://youtu.be/HF_xJdFHG54
HF_xJdFHG54

rumunn95
02-06-2017, 14:33
Ja nie narzekam oponki faktycznie mega ciche:)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Rogos_2008
18-01-2018, 11:54
Witam. mam taki dylemat czy wybrać opony w oryginalnym rozmiarze
https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-3-215-55-r16-93-v#142523567 lub
https://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-ecocontrol-hp-215-55-r16-93-h-mfs#130838177.
czy kupić oponę klasy premium, ale w nieco mniejszym rozmiarze
https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contipremiumcontact-5-205-55-r16-91-v-fr#137828163.
Różnica w cenie jest spora. Co polecacie ?

kumpel Fordzika
18-01-2018, 12:07
Masz trochę taniej. Został bym przy dedykowanym rozmiarze z tym silnikiem :)
Nie imponuje wyglądem, ale to bardzo dobra opona jak jest nowa jak i po przebiegu większym. Mam to znam.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-ventus-prime3-k125-215-55-r16-93-h#174151026
ostatni komplet w tej cenie

pjetrucha
18-01-2018, 12:22
Ostatnia sztuka nie komplet :)

Rogos_2008
18-01-2018, 12:33
a czy odczuje w ogóle zmianę opony z 215 na 205 ?

pjetrucha
18-01-2018, 12:51
Tak, przy dużym momencie jaki masz w dieselu będziesz łatwiej tracił przyczepność, szczególnie w warunkach zimowych. Z kolei 205 będzie mniej bujać w koleinach.
Pamiętaj że diesel to ciężki silnik i nie bez powodów ten rozmiar nie ma homologacji w tym silniku.
Ale to tylko moje zdanie, zrobisz jak chcesz :)

Jerry292
27-01-2018, 14:02
Witam posiadam focusa 2.0 tdci automat mam felgi z oponami 215 50 17 fabryczne czy mogę wstawić opony 215 55 17 . Z góry dziękuję za odpowiedź

Kulekdg
26-09-2020, 17:31
Witam, a ja zamierzam się ze zmianą rozmiaru z fabrycznego 215 70 R17 na 235 65 R 17,na przeliczniku opon wychodzi 0,6%roznicy,jak to się będzie miało do przekłamań kilometrów, prędkości, zużycie paliwa pewnie wzrośnie? Dodam że będę kupował opony wielosezonowe premium albo michelin albo Bridgestone.

forger
26-09-2020, 18:14
215 70 R17 na 235 65 R 17,na przeliczniku opon wychodzi 0,6%roznicy,jak to się będzie miało do przekłamań kilometrów, prędkości

Różnice w prędkości/przekłamania są bardzo małe. https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=215-70r17-235-65r17

Na spalanie wpływ mają opory toczenia czyli m.in rzeźba bieżnika, masa opon i opór aerodynamiczny (m.in. wysokość ścianki bocznej). Waga zależy m.in od tego czy opona jest wzmacniana czy nie. Czasem przejście na szersze opony nie odbija się na spalaniu.

Kulekdg
26-09-2020, 18:29
Różnice w prędkości/przekłamania są bardzo małe. https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=215-70r17-235-65r17

Na spalanie wpływ mają opory toczenia czyli m.in rzeźba bieżnika, masa opon i opór aerodynamiczny (m.in. wysokość ścianki bocznej). Waga zależy m.in od tego czy opona jest wzmacniana czy nie. Czasem przejście na szersze opony nie odbija się na spalaniu.

Dzięki wielkie za pomoc:) przemyśle sprawę cena porównywalna, felga fordowska ładna, szersza opona może doda trochę pazurka do wyglądu.

mariusz7810
12-02-2021, 13:40
Witam, a ja zamierzam się ze zmianą rozmiaru z fabrycznego 215 70 R17 na 235 65 R 17,na przeliczniku opon wychodzi 0,6%roznicy,jak to się będzie miało do przekłamań kilometrów, prędkości, zużycie paliwa pewnie wzrośnie? Dodam że będę kupował opony wielosezonowe premium albo michelin albo Bridgestone.

jeździsz na takich oponach ? masz jakieś opinie?
ja zamierzam kupić 225/45/17 zamiast dedykowanych 215/50/17

walekb
06-03-2021, 20:55
Witam. Chciałbym kupić nowe opony letnie w rozmiarze 215/50 r17 do mondeo mk4. Dobrze gdyby były ciche i nie ząbkowały przedwcześnie. Myślę o Falkenach ziex ze310 ecorun lub Kleber dynaxer hp4, te dwa typy głośność 68 dB ewentualnie hankook ventus prime 3 chwalone na forum ale podobno głośne 72 dB. Jeździ ktoś na wyżej wymienionych typach i doradzi mi, które najlepiej wybrać?

Skurek20
06-03-2021, 21:45
Na powyższych nie jeździłem, ale od nastu lat jeżdżę na Bridgestone i każdej zdrady tej marki żałowałem. Są ciche, nigdy nie zdarzyło mi się na nich pośliznąć i bardzo wolno mi się ścierają.

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

firlej
07-03-2021, 06:31
Zamówiłem wczoraj Vredesteiny Ultrac. Nowy model na 2021. Na papierze w klasie B zużycie paliwa i A jazda na mokrym. Poprzednie 3 sezony jeździłem na Ultrac Satin (klasa C i B) i były super stad decyzja o pozostaniu przy tej marce. Ciche i małe zużycie ( przejechane 57 tys km). Na EfficientGrip (założone fabrycznie) zrobiłem 20 tys i szmelc-wyząbkowały i były bardzo glosne oraz słabo trzymały na mokrym. Prawdę mówiąc na Ultrac Satin spokojnie jeszcze sezon bym przejeździł ale postanowiłem założyc nowe. A i cenowo są OK.

JaroCoach
11-11-2021, 11:32
Ktoś jest w stanie doradzić jakie opony na zimę? 205/55/16. Do tej pory miałem zawsze 2 komplety przez cały okres posiadania auta, w tym roku pierwszy raz muszę coś wybrać a rozbieżności cen są masakryczne (od 200 do 600) przy czym opinie zbliżone jednak podejrzewam że jak w sklepach typu Media Exp i podobnych większość opinii jest „kontrolowanych” może ktoś coś doradzi? Głównie miasto i max 2 tyś miesięcznie autostrady. Raczej spokojna jazda.

Jakoob
11-11-2021, 11:41
Zawsze kupowałem w najpopularniejszym w Polsce internetowym sklepie oponiarskim na O ;)

Odrzucasz chińczyki, patrzysz od klasy średniej w górę. Zwróć uwagę na hałas i pozostałe elementy na etykiecie, indeks prędkości min. H. Coś przyzwoitego w promocji się znajdzie, wszystkie przyzwoite spełnią swoją funkcję.

skylla1
11-11-2021, 16:30
Jeżeli średnia półka to Kleber albo Nokian.

Marek
11-11-2021, 18:57
Ja polecam nexen nblue 4seasons. Radzi sobie bardzo dobrze cały rok.

luckyboy
11-11-2021, 19:10
Hankook'a, mają bardzo dobre wyniki w testach.

hindus
11-11-2021, 22:22
No właśnie ja patrzyłem na testy i w zeszłym roku zimowe Fuldy radziły sobie przyzwoicie a w tym roku koniec stawki :D a jeździ się na nich super, na śniegu też fantastycznie się spisywaly, ciche i w niezłej cenie, także trochę nie ogarniam kto i jak to testuje. Pewnie cokolwiek za 250+ za oponę dla tego rozmiaru będzie dobrym wyborem.

Waterspoon
12-11-2021, 08:01
Potwierdzam, trzeci rok zimowe Fulda Kristall Montero 3, świetnie na mokrym i na śniegu, do tego ciche. Miałem przedtem zimowe Falkeny i Nokiany i też byłem zadowolony.

pablo294
12-11-2021, 08:48
Odradzam Nokiany, moje na 3 sezon były już spękane. Wyglądały tragicznie, jak 15 letnie.
Drugi sezon objezdzam wielosezonowego Hankooka, trzymają świetnie, na śniegu rewelacja. Trochę głośniejsze.

rav 75
12-11-2021, 11:07
Nie przejmuj się,Hankook spęka w 5 roku użytkowania. Miałem,przerabiałem, kolejny raz nie kupię.

Waterspoon
12-11-2021, 16:31
U mnie zimowe Nokiany nie pękały a miałem je 6 lat. Podobno jest ważne w którym kraju są wyprodukowane.

weteran bezdroży
13-11-2021, 08:58
Polecam Bridgestony Blizzak LM005 zimowe, bardzo ciche i komfortowe, wyraźnie lepsze w przyczepności od wcześniejszych Nokianów zimowych, trochę droższe, ale warto.

konieczko5
14-11-2021, 09:54
...

urozanin
14-11-2021, 13:35
Polecam Kleber Krisalp 3 (made in Poland) - jeżdżę na rozmiarze 215/55 R16 i jestem bardzo zadowolony. Miękkie, bardzo komfortowe, a przede wszystkim ciuchutkie.

firlej
16-11-2021, 14:53
Każda nowa opona z grupy tzw. premium będzie ok. Moim zdaniem różnice w jakości między nimi są bardzo małe. No może Michelin Alpin 6 średnio wypada na śniegu (jeżdżone 2 sezony na innym aucie). Osobiście kupiłem tydzień temu Vredesteiny Wintrac Pro. Dlaczego akurat te? Lubię tę markę (jeżdzę na letnich Ultrac) i cenowo były OK (460 zł/szt). Rozmiar 215/50R17

pat762
16-11-2021, 17:27
A jak oceniasz ultraci? Kupiłem właśnie na zimę Wintrac Pro i na razie wrażenia bardzo pozytywne. Wcześniej miałem Nokiany WR A3 (made in Russia), które po 5 latach były już mocno popękane. Na lato miałem Continental SportContact 3 ale ze względu na wiek planuje je zmienić na coś nowego a te Vredestein Ultrac są w niezłej cenie za 215/50 r17.

firlej
16-11-2021, 19:29
Letnie Ultrac ok. Super na suchym i mokrym. Bardzo ciche. Minusem zużycie dużo większe niż wcześniej użytkowane Ultrac Satin.

konieczko5
16-11-2021, 20:16
...

firlej
17-11-2021, 07:17
Co z tego że letnie są ok, jak zimówki mogą być beznadziejne. Tak samo jak fiesta może być dnem, a Ranger Raptor już dobrym autem.

Nie ma co demonizować. Powtórzę, każda opona z grupy premium spełni swoją rolę czy to letnia czy zimowa. Z drugiej strony jest dużo testów opon, można się tym posiłkować przy wyborze. Ja lubię Vredesteiny, nie lubię Continentala. Ktoś inny odwrotnie...

hindus
17-11-2021, 07:22
Głosujemy portfelami, jak się natniemy na jakiegoś producenta no to wiadomo że nawet jeśli się poprawi jakościowo (albo zwyczajnie mieliśmy pecha) to prędzej zaufamy konkurentowi na którym się jeszcze nie zawiedliśmy. I tak życia pewnie nie starczy żeby wszystkich przetestować :)

Piotr..
17-11-2021, 13:34
ja mam zimowe 215/55/16 Pirelli Sotto Zero 3 i w każdych warunkach rewelacja, pamiętam ich pierwszą zimę to byłą taka górka gdzie wszyscy stawali w połowi i zjeżdżali na dół, a ja jako jedyny z grupy ok. 20 samochodów które obserwowałem przede mną dałem radę i podjechałem. Niestety teraz zaczynam na nich już 6 sezon i zarazem ostatni, chociaż bieżnik jeszcze 6 mm to już ostatniej zimy czuć było że są po prostu stare mimo małego zużycia. Też się zastanawiam co będzie następne, szukam czegoś tańszego i jednocześnie nie gorszego.
Na lato miałem Conti Sport Contact 3 235/40/18 i muszę przyznać że bardzo mi się ta opona nie podobała, bardzo słaba trakcja podczas przyspieszania, opony głośne, twarde, chociaż w zakrętach dobrze trzymały to źle mi się na nich jeździło i cieszę się że już się zużyły - ok. 5mm bieżnik i poszły na śmietnik. Zastanawiam się nad Nexen N'Fera Sport za 490 zł/szt. albo Firestone Roadhawk za 450 zł/szt.

Na zimę kompletnie nie mam pomysłu...

krakersik
17-11-2021, 17:28
A 235/60/16 wejdą do focusa ? Wiem że balony itd, ale mam okazję i się zastanawiam.

rav 75
17-11-2021, 18:21
235/60/16? Od traktora ci się trafiły?

krakersik
17-11-2021, 20:04
Od Kugi

Petrozaur
17-11-2021, 22:06
j(...)Zastanawiam się nad Nexen N'Fera Sport za 490 zł/szt. albo Firestone Roadhawk za 450 zł/szt.

To się nie zastanawiaj, z tych dwóch zdecydowanie Nexen. Bardzo dobra trakcja, na suchym i mokrym. Dają uczucie pewności i są ciche.
Wcześniej jeździłem na Michelin Pilot Sport 4 i porównując do Nexen-ów widzę jednak różnicę: Nexeny są zauważalnie cichsze.

Piotr..
19-11-2021, 12:50
dzięki Petrozaur, w takim razie będzie Nexen :) a na zimę coś polecisz?

Petrozaur
19-11-2021, 18:07
(...) a na zimę coś polecisz?

Mam bardzo dobre doświadczenia z BFGoodrich G-Force Winter 2 i Pirelli Cinturato Winter ale obie w rozmiarze 195 65 R15 z delikatnym wskazaniem na Pirelli bo są cichutkie.

Wacman
13-12-2021, 19:14
Panowie, mam na oku upatrzone trzy firmy opon (225/40/18 )
- Dunlop Sport Maxx RT 2 (mam już taką jedną nową parę)
-Goodyear Eagle F1 SuperSport
-Michelin Pilot Sport 4
Czy ktoś z Was miał bezpośrednie porównanie z tymi oponami? chodzi mi głównie o Goodyear i Michelin, zależy mi głównie na resztkach komfortu i rancie ochronnym (Dunlop ma b. duży) czy ktoś może wypowiedzieć się które z tych trzech wypadają najlepiej? mile widziana każda uwaga i sugestia.

forger
15-12-2021, 13:32
Panowie, mam na oku upatrzone trzy firmy opon (225/40/18 )
- Dunlop Sport Maxx RT 2 (mam już taką jedną nową parę)
-Goodyear Eagle F1 SuperSport
-Michelin Pilot Sport 4


Godnym rywalem dla tych opon jest Bridgestone Potenza Sport.

Piotr..
15-12-2021, 14:05
a w budżecie do 2 tys. zł spośród niżej wymienionych które byście polecili?
235/40 R18

Vredestein Ultrac Vorti+
Kumho ECSTA PS71
Nexen N'Fera Sport
Firestone Roadhawk

opory toczenia mnie nie interesują, hałas też raczej mało istotny, najważniejsze kryterium prowadzenie na suchej i szczególnie na mokrej nawierzchni, dzięki

Wacman
15-12-2021, 14:11
Godnym rywalem dla tych opon jest Bridgestone Potenza Sport.
Raczej skupię się na tych markach co wcześniej wypisałem, gdyż w danej chwili mogę je zakupić w dobrej cenie :wink:

marcin9913
09-01-2022, 18:41
Mam dylemat odnośnie opon zimowych. Rozmiar 215/50 R17

Zastanawiam się nad dwoma modelami
Hankook winter i*cept evo 2
Vredestein wintrac pro

Jeździł ktoś na tych oponach i może powiedzieć który model jest godny polecenia?
Ewentualnie coś innego do 2tys zł na komplet

rufik
09-01-2022, 19:51
Ja drugi sezon jeżdżę na wintrac pro i nie mam uwag, prowadzą się poprawnie na moim smax. Ale preferuję ostrożny tryb jazdy i nigdy nie sprawdzałem granic ich możliwości.

fatall1ty
10-01-2022, 06:44
Hej panowie, jak to jest z homologacją na opony w fordzie? Rozmiar 235/40 jest mało popularny, widziałem, że niektórzy wkładają 225/40, które są dużo tańsze, ale czy później mogą być problemy w razie ewentualnej kolizji?

kerad85
10-01-2022, 19:07
Ja z kolei jeżdżę na Nokianach WR A4 235/45 R18 i jestem bardzo zadowolony.

Żona ma u siebie Hankook i IMHO są gorsze niż Nokiany (przyczepność i prowadzenie).

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka

kln1920
10-01-2022, 19:31
Co do pytania o zimówki, ja mam Conti Winter Contact TS860, są świetne na mokrym. Żona jeździ na Falkenach Eurowinter HS01 i też sobie chwali

Piotr..
14-01-2022, 13:00
Ja fabrycznie miałem 235/40 18 i teraz na dniach będę kupował nowe opony i zdecydowanie wezmę rozmiar 225/40 18 gdyż na komplecie różnica w cenie to prawie 1000 zł, natomiast różnica w średnicy całego koła to tylko 8 mm (1,25 %) !!

firlej
14-01-2022, 15:26
Mam dylemat odnośnie opon zimowych. Rozmiar 215/50 R17

Zastanawiam się nad dwoma modelami
Hankook winter i*cept evo 2
Vredestein wintrac pro

Jeździł ktoś na tych oponach i może powiedzieć który model jest godny polecenia?
Ewentualnie coś innego do 2tys zł na komplet

Jeżdżę 2 miesiące na Vredesteinach Wintrac Pro w tym rozmiarze. Generalnie OK. Gdybym miał wybierać, na Twoim miejscu wybrałbym Wintrac Pro. Ze 4-5 lat temu jeździłem autem słuzbowym na Hankookach i były po prostu słabe. Moim zdaniem Vredesteiny to wyższa półka niż Hankook. Focus na zimę ma Wintrac Pro, na lato Ultrac. Jestem zadowolony.

raftilja
06-03-2023, 19:42
Witam, zastanawiam sie nad oponami na felge 7JX16. ( orginalna forda 16 cali)
Uniroyal RainSport 5 215/55 R16 93 V 454 zl
Uniroyal RainSport 5 205/55 R16 91 V 300 zl

Michelin Primacy 4+ 215/55 R16 97 W XL 694 zl
Michelin Primacy 4+ 205/55 R16 91 V 420 zł

Bridgestone Turanza T005 215/55 R16 97 H XL 697 zł
Bridgestone Turanza T005 205/55 R16 91 V 390 zl

obecnie mam 215/55 r 16 czy moge załozyc na ta felge 205 ? jaka jest róznica jakie opony polecacie

tomao
06-03-2023, 19:55
205 będą pasować. Sam wybierałem kilka lat temu i też różnica w cenie była znaczna na ich korzyść. W końcu stanęło na hankook ventus prime 3 o szerokości 215 i w stabilności w szybkich zakrętach różnica na minus w stosunku do Bridgestone ER300.

zmulim
06-03-2023, 20:02
Sprawdź sobie co mówi homologacja ;)

Ja mam Falkeny 215 i są super. A poruszam się głównie w górach po krętych drogach i bardzo dają radę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

raftilja
06-03-2023, 20:45
205 będą pasować. Sam wybierałem kilka lat temu i też różnica w cenie była znaczna na ich korzyść. W końcu stanęło na hankook ventus prime 3 o szerokości 215 i w stabilności w szybkich zakrętach różnica na minus w stosunku do Bridgestone ER300.

Zastanawiam się czy zakupić z niżej półki 215 czy z wyższej 205

tomao
06-03-2023, 21:22
Ja wybrałem źle i wziąłem ze średniej 215, drugi raz bym tak nie zrobił.

zmulim
06-03-2023, 23:09
Ja za to wybrałem ze średniej półki (tak mniemam): Falken Ziex ZE310 Ecorun 215/55 i nie żałuję.
Jeździ mi się na nich bardzo dobrze, na suchym i na mokrym. Auto jest stabilne, hamuje również super. Jazdy po torze nie uprawiam, wyścigów górskimi drogami w stylu NFS również nie, tak więc niczego więcej „premium” nie potrzebuję. Polecam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

konieczko5
07-03-2023, 06:59
...

BladyPL
07-03-2023, 07:02
Właśnie zamówiłem Michelin CrossClimate2 w wymiarze 205/55/16. Długo się zastanawiałem czy brać GoodYear 4seasons Vector gen 3 czy CC2 ale ostatecznie cena była taka sama i wlecą Michelinki

papkin44
10-03-2023, 16:26
W tamtym roku kupiłem Uniroyal Rainsport 5 (205/55/r16). Wcześniej używałem wersji Rainsport 3. Wprawdzie są to opony ze średniej półki, ale na mokrej nawierzchni zahaczają o klasę premium. Notabene, ta opona nieźle radzi sobie na śniegu.

Jako że latem coraz częściej zdarzają się gwałtowne ulewy, to kupując opony letnie rekomenduję ustawić priorytet na warunki deszczowe.

rav 75
10-03-2023, 18:09
Mogę polecić GoodYear Efficiengrip Performance 2. Kupiłem w zeszłym roku.
Ciche, doskonałe odprowadzenie wody, przyczepne na suchym i na mokrym.
Ostatnie testy ADAC w rozmiarze 205/55 pokazują czego można się spodziewać.

hindus
10-03-2023, 20:03
Jak kupowałem sobie OEMowe 16" Fordowskie alufelgi, dostałem je z oponami 215/55 R16 (przesiadałem się z 195/65 R15) i jeździło mi się kiepsko, może akurat kwestia lokalnych dróg ale miałem wrażenie że bardzo się kolein łapią kapcie w tym rozmiarze. Docelowo kupiłem (na te same felgi) 205/55 R16 i jest dużo lepiej. Także polecam choćby z tego względu.

A, no i rant ochronny w oponie już mi raz felgę uratował. Facet zajechał mi drogę i uciekając przywaliłem mocno w krawężnik. Sprawdziłem po zatrzymaniu i tylko było widać odbitą oponę tam gdzie rant się na nią nasunął. Poza tym bez strat.

tomao
10-03-2023, 20:45
miałem wrażenie że bardzo się kolein łapią kapcie w tym rozmiarze
Mam to samo wrażenie jak zmieniam z zimowych 205 na letnie 215.

zmulim
11-03-2023, 22:38
Notabene, ta opona nieźle radzi sobie na śniegu.

Zapomniałeś dodać że z założonymi łańcuchami :D Co roku w zimie wyciągam z rowu albo pomagam wyjeżdżać co najmniej kilku takim „śmiałkom”, którzy odwiedzają góry…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jones_1
12-03-2023, 16:00
Mogę polecić GoodYear Efficiengrip Performance 2. Kupiłem w zeszłym roku.
mam i tez mogę polecić te opony

papkin44
12-03-2023, 17:22
Zapomniałeś dodać że z założonymi łańcuchami Co roku w zimie wyciągam z rowu albo pomagam wyjeżdżać co najmniej kilku takim „śmiałkom”, którzy odwiedzają góry…Chodziło mi o profil bieżnika, konkretnie ukośnie poprzeczne rowki w centralnej części. Na tych oponach warunki śniegowe "testowałem" tylko raz i w dodatku po niewielkim (w zasadzie pierwszym) opadzie. Wieczorem było już tylko błoto pośniegowe. Nazajutrz miałem już zimówki.

Asymptota
09-04-2024, 22:23
Cześć,

Czy ktoś może jeździ na
Hankook Ventus Prime4 K135 215/55 R16 93 V
lub
Hankook Ventus Prime3 K125 215/55 R16 93 V

Zastanawiam się nad zakupem i jestem ciekaw opinii.
Jazda spokojna, nie wymagam zbyt wiele od auta.
Jedynie co to do tej pory jeździłem na GoodYear Efficient Grip 215/55/r16/93v.

cinek15c
09-04-2024, 23:27
W poprzednim aucie jeździłem na Ventus Prime3 K125, teraz w Focusie też takie kupiłem:
Hankook Ventus Prime3 K125 205/55 R16 91 V MFS

Jak dla mnie, to opony są w porządku. Nie jest to jakaś klasa premium, ale też cenowo wypadają korzystniej, więc coś za coś. Osobiście nie miałem z nimi nigdy żadnych problemów. W poprzednim aucie jeździłem na nich jakieś 5 sezonów, w Focusie teraz będzie 3 sezon. Na moje potrzeby wystarczają.

Jedną rzecz warto moim zdaniem wspomnieć - na poprzednim aucie przez te 5 sezonów zrobiłem może jakieś 30k km, i przy sprzedawaniu auta już te opony były jak na moje oko "takie sobie" jeżeli chodzi o bieżnik. Do ogranicznika było jeszcze pewnie trochę, ale tak czysto wzrokowo wyglądały na sfatygowane.

Sama jakość wykonania pod względem jakichś pęknięć, uszkodzeń, odkształceń, bicia - moim zdaniem bardzo dobra, nigdy nic takiego mi się nie pojawiło.

tomao
10-04-2024, 07:06
Hankook Ventus Prime3 K125 215/55 R16 93 V
Mam je od 2019, być może już ostatni sezon. Do spokojnej jazdy na pewno mogę polecić, ale po przesiadce ze wspomnianych GoodYear w szybko pokonywanych zakrętach będzie czuć mniejszą stabilność.

Asymptota
10-04-2024, 07:40
Dziękuję za odpowiedzi.

Z chęcią bym pozostał przy oponach premium ale tak na szybko porównując to zestawy lato + zima premium (GoodYear/Continental) vs średnia półka (Hankook) to tak ~2000 PLN różnicy. Jako iż to nie jest auto sportowe, a ja duszy rajdowcy nie mam to zastanawiam się czy warto.

Najwyżej doświadczę się z oponami Hankook i wyrobię sobie zdanie.

tomao
Widziałem, że podejmowałeś temat odczuć na oponach o różnej szerokości tj 215 vs 205.

Czy to jest aż tak duża różnica w odczuciach podczas jazdy?

tomao
10-04-2024, 07:49
215 mam letnie, 205 zimowe. Na obu samochód jest stabilny, nie czuję w sumie różnic z prowadzeniu oprócz zdecydowanie większego prowadzenia w koleinach na 215. 205 jest sporo tańsze, być może nowy komplet letnich też założę taki.

Asymptota
10-04-2024, 08:01
Mam C-max`a i auto jest dość nisko (taki urok). Zastanawiam się czy decydując się na oponę 205 zamiast 215 i "opuszczenie" auta o prawie 2cm nie zrobię sobie problemu.

Już teraz momentami jest ryzykowanie, szczególnie na wiejskich/gminnych drogach.

tomao
10-04-2024, 08:04
Mnie z obliczeń wynika obniżenie prześwitu o 5.5 mm.

Asymptota
10-04-2024, 08:16
5.5 mm ale * 2 więc faktycznie nie 2 cm, a 1 cm niżej. Mój błąd.

Dzięki.

Edit:
Antej pomógł mi się rozbudzić i faktycznie tylko 5.5 mm. Drugie 5.5 mm raczej nie sprawi, że opony otrą się o nadkola :)

thesperado
10-04-2024, 08:21
Zastanawiam się czy decydując się na oponę 205 zamiast 215
Z rozpędu po zakupie FF3 na nowych zimówkach 205 kupiłem 205 letnie. Jak się okazało później w konfiguracji stoi, że mają być 215. Nić się nie dzieje, różnica w prześwicie symboliczna, prędkościomierz zawyża ok. 4 km/h

Antej
10-04-2024, 08:22
5.5 mm ale * 2

kolega jeździ na podwójnej grubości opony?

To jak z żartem o braku powietrza w kole, na szczęście brakuje tylko na dole.

Asymptota
10-04-2024, 08:25
Tak, mam również obawy, że będą otarcia o nadkola :).

Dzięki za sprostowanie.

hindus
10-04-2024, 08:39
Jak kupowałem felgi (z oponami gratis) do mk2, to dostałem Michelin Primacy HP w rozmiarze 215 (R16). Okazały się wyząbkowane, dodatkowo auto straciło nieco wigoru w stosunku do 195 (R15) z których się przesiadałem. Ostatecznie wymieniłem właśnie na Hankooki Ventus Prime 3 w rozmiarze 205 i różnica była na plus. Raz, że opory toczenia i masa kół, ale co mnie zaskoczyło to trzymanie się w koleinach. Tak jakby 205 się jeszcze mieściło, a 215 mocno opierało się o krawędzie koleiny i wyrywało kierownicę. Ciężko mi to opisać, ale na węższych gumach jeździło mi się zdecydowanie lepiej.
Na tych Hankookach jeżdżę od 5 lat, w tym czasie zrobiłem na nich jakieś 50 tys. km, zostały jakieś 3mm bieżnika. Nie widać oznak spękania więc pewnie dojadę do znacznika i zmienię też na Hankooki bo dobrze mi się sprawdzają.
Nie wiem na ile zawieszenie mk3 jest inne w stosunku do mk2, czy są różnice w rozstawie kół i może 215 nie jest już problemem?

Asymptota
10-04-2024, 08:43
hindus
Przy tak niskim bieżniku nie masz jakichś złych doświadczeń podczas jazdy w deszczu?

Na aktualnych letnich mam 3-4 mm bieżnika i pod koniec zeszłego sezonu doświadczyłem aquaplaningu. To jest też jeden z powodów zakupu nowego ogumienia na ten sezon.

Co do szerokości opon to średnio mam porównanie.
Poprzednie auto (7 lat temu ostatni raz nim jechałem) miało chyba 195. Od tamtej pory wszystko czym jeżdżę ma 215-225 i jakoś ciężki przypomnieć sobie punkt odniesienia w kontekście tego o czym piszesz.

hindus
10-04-2024, 09:24
Aquaplanningu (szczęśliwie) nie doświadczyłem, w zeszłym roku całą drogę na wakacje do Francji jechaliśmy w ulewnym deszczu, bez problemu. Ale auto załadowane do pełna (4 osoby i bagażu aż pod tylną szybę) więc może mocniej dociśnięte?

krzysztofSJZ
10-04-2024, 12:45
Michelin Primacy HP

na tych oponach kupiłem fokę we wrześniu 2023 opony nowe, miałem jeszcze okazję pojezdzic i w słońcu i w deszczu jak to się mówi uważam że są to dobre opony (4 osoby i bagażu aż pod tylną szybę) więc może mocniej dociśnięte?
w moim przypadku wozimy się w 2 osoby bez wielkiego bagażu więc masz porównanie,

hindus
10-04-2024, 12:53
uważam że są to dobre opony
Tego nie neguję, po prostu auto które na nich jeździło wcześniej miało prawdopodobnie skopaną geometrię albo były napompowane do zbyt wysokiego ciśnienia więc opony były zwyczajnie uszkodzone. Kupił je ode mnie facet z lokalnej firmy transportowej bo się okazało że przypasują mu do busa. Także wspomniałem o nich tylko ze względu na inny rozmiar (szerszy) i moje odczucia przesiadki między rozmiarami 195->215->205

Grzegorz MX
07-05-2024, 08:27
Nie polecam Goodyear Efficent Grip (letnie), mimo że mają czasami A/A lub A/B i 68dB to trwałość ich niestety dwa trzy sezony. Dostaje guma jakiś dziwnych wybrzuszeń, sama bije osiowo. Miałem już 2 takie przypadki i 4 opony poszły do smieci. Jedne w Toyocie 215/55/17 i fordzinie mk2 205/55/16. Musiałem po dwie opony na osi wywalić na śmietnik mimo że mają wciąż 5,6mm.
Jakby sie uparł - to można jeżdzić ale na tyl i przy wyważeniach rzedu 200-300. Mnie niestety dupę trzęsło przy jezdzie na autostradzie.
Obie są Made in Slovenia.

rav 75
08-05-2024, 03:11
Mam co prawda 2 generację tego modelu opon (DOT 0422 produkcja Polska, ok 25kkm nalotu, 205/55r16) i nie zauważyłem żadnych problemów. Może to kwestia egzemplarzy, trzeba się uważnie przyjrzeć. Cenna informacja.

Piasek80
08-05-2024, 20:39
Matador Hectorra 5
W "majówkę" zrobiłem na nich 3 tys km w tym 100 w srogiej ulewie koło Łodzi.
Złego słowa nie powiem. Ciche, pewne, przewidywalne. Spalanie 5,71/100 z całego dystansu (czyli też ekonomiczne).