Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] Jaka jest różnica pomiędzy silnikami 2.0 TDCI 180 KM a 2.0 TDCI 150 KM


Marcin72
05-07-2016, 21:20
Koledzy. Czy te dwa silniki różnią się czymś poza wgranym oprogramowaniem (np. osprzętem)? Czy warto wiec dopłacać za 180 KM czy tez kupić 150 KM i udać się do tunera i wgrać odpowiedni soft. Ostatnio przeczytałem ze 2.0 TDCI 180 KM to silnik z Focusa ST wiec może coś tam poza oprogramowaniem jest zmienione.

latar
05-07-2016, 21:43
Niczym. Koledzy nie tunerzy przestawiają 150 na 180. Tunerzy robią 200KM/450Nm.

tedi_k
05-07-2016, 21:53
Koledzy. Czy te dwa silniki różnią się czymś poza wgranym oprogramowaniem....

Nawet oprogramowaniem się nie różnią. Jedynie "aktywną mapą" jak to się utarło obrazowo określać na forum. Przełączam i każdy odjeżdża zadowolony, bo bonus cenowy na takim nowym samochodzie potrafi sfinansować całkiem udane wakacje...

leszcz
05-07-2016, 22:31
Czy warto wiec dopłacać za 180 KM czy tez kupić 150 KM i udać się do tunera
Tuner na takie proste sprawy nie potrzebny :one: . Tuner wyciągnie o wiele więcej .
A tu fabrykę 150>180PS da się zrobić . Przełączymy żaden problem :)

Marcin72
06-07-2016, 08:45
Tuner na takie proste sprawy nie potrzebny :one: . Tuner wyciągnie o wiele więcej .
A tu fabrykę 150>180PS da się zrobić . Przełączymy żaden problem :)

Ile więc takie przełączenie kosztuje? :)

Slartibartfast
06-07-2016, 08:50
180-ka ma dwururkę

tedi_k
06-07-2016, 13:14
Ile więc takie przełączenie kosztuje? :)

Będziesz zdziwiony.... "Dwururki" nie dokładamy "w cenie"...:568: Na razie nikt nie narzekał na jej brak...

whois
06-07-2016, 16:35
A jak wygląda sprawa gwarancji po "przełączeniu" na 180 ?

stingerA6
06-07-2016, 16:39
Raczej nie do wykrycia przez aso przy standardowych czynnościach

SRS
06-07-2016, 17:54
180-ka ma dwururkę

Koło zamachowe o podwójnej masie :


Od: 29-09-2014 2,0L Duratorq 150 KM
Od: 29-09-2014 2,0L Duratorq 180 KM

te silniki są takie same i różnią się tylko oprogramowaniem.

tedi_k
06-07-2016, 21:36
Koło zamachowe o podwójnej masie :
...

Koledze Slartibartfast chodziło o "dwururkę" (czyli podwójną końcówkę wydechu) a nie dwumasę...:one:

leszcz
07-07-2016, 08:20
te silniki są takie same
:one: i to dobrze dla potencjalnego kupca 150PS autka

galloper
07-07-2016, 09:55
180-ka ma dwururkę

Dwururkę ma każdy nowey S-Max tylko modele diesiel od 180KM i benzyna 240KM ma dyfuzor z chromowanymi wylotami. W pozostałych modelach sa tylko wycięcia w zderzaku.

misik1973
23-09-2016, 20:02
Witam

Nawet oprogramowaniem się nie różnią. Jedynie "aktywną mapą" jak to się utarło obrazowo określać na forum. Przełączam i każdy odjeżdża zadowolony, bo bonus cenowy na takim nowym samochodzie potrafi sfinansować całkiem udane wakacje...

Czy to oznacza przeprogramowanie PCM-a??

SRS
23-09-2016, 20:11
Czy to oznacza przeprogramowanie PCM-a?? można tak to powiedzieć

misik1973
23-09-2016, 20:18
Witam

Pytam bo syn w Fordzie robi i chce mi PCM-a przeprogramować softem fabrycznym z wyższego modelu i się zastanawiam czy może to zrobić.

SRS
23-09-2016, 20:22
Pytam bo syn w Fordzie robi i chce mi PCM-a tym sprzętem co mają w ASO raczej sobie nie poradzi.

misik1973
23-09-2016, 20:27
Witam

tym sprzętem co mają w ASO raczej sobie nie poradzi.

Syn siedzi obok i się pyta w jakim sensie sprzęt w ASO nie poradzi.
Dodam iż jest to Ford UK

SRS
23-09-2016, 20:34
Dodam iż jest to Ford UK a co w Polsce jest inny sprzęt ? , jak twierdzi że może sobie poradzić to proszę bardzo , co najwyżej zaktualizować PCM-a , a nie przestawić mapy z 140PS na 163PS oczywiście gdy jest to DW10C

tedi_k
23-09-2016, 20:35
...Dodam iż jest to Ford UK

Nie robimy tego normalnie sprzętem fordowskim (VCM, VCM 2) ani systemami Forda (IDS, Etis-IDS, FDRS) - robimy to kabelkiem od Rosjan z dedykowanym oprogramowaniem. Nazywa się to UCDS.
Do tego robimy to jeszcze wiedzą daleko wykraczającą poza standardową wiedzę dostępną w standardowym ASO w tym w Ford UK.

jaceks
23-09-2016, 20:37
w takim, że komputery diagnostyczne stosowane w dilerstwach mają funkcje potrzebne do diagnostyki i kontroli parametrów aut, a nie kopiowania wsadów z sterowników.

tedi_k
23-09-2016, 20:44
w takim, że komputery diagnostyczne stosowane w dilerstwach mają funkcje potrzebne do diagnostyki i..., a nie kopiowania wsadów z sterowników.

Jacku - i tak i nie. Zrobię Ci przestawienie 150 -> 180 w DW10F u Ciebie w ASO. Twoim sprzętem. Możesz ogłosić konkurs wśród kolegów "ale jakim cudem?". Coś mi się wydaje, że nie będzie sensownej odpowiedzi... Choć kto wie - paru chłopaków w różnych ASO już trochę zrozumiało, że tym sprzętem też da się dużo, choć wymaga to ogromnego czasu aby do tego dojść i ergonomia tej roboty jest opłakana...
IDSem przestawienie 150->180 w DW10F zajmie mi pół godziny. UCDSem zrobię to w 5 minut jak się uprę.

misik1973
23-09-2016, 20:54
Z tego co mówi w UK ASO Forda mają różne wyposażenia i nie w każdym mogą zrobić wszystko. Mają tzw bazy techniczne i w razie kłopotów mechanicy z nich jadą ze swoim sprzętem do innych ASO usuwać usterki.

Mój silnik to 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW
skrzynia biegów 6-Speed Automatic Transaxle - AWF21

SRS
23-09-2016, 21:00
Mój silnik to 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW to pozostaje tylko czips , a nie przestawianie map

misik1973
23-09-2016, 21:04
Dzięki za odpowiedź

Młody zawiedziony

M-S POWER
24-09-2016, 06:19
Witam



Syn siedzi obok i się pyta w jakim sensie sprzęt w ASO nie poradzi.
Dodam iż jest to Ford UK
Jak coś to ja robię to w UK

sierota
26-09-2016, 19:10
Polecam kupić 150KM, ja tak zrobiłem, kolega mm32 przestawił mi mapę, na hamowni wyszło 197KM/445Nm.
Będzie pan zadowolony :) portfel też ;)

woro_woro
26-09-2016, 20:28
Ale to już jest indywidualnie dostrojony program. O przestawieniu mowa by była gdybyś dostał 180KM no i bez hamowni.

Pokażesz wykres?

latar
26-09-2016, 20:34
180KM daje na hamowni ~195KM i 440Nm. Było już kilka wykresów w dziale tunnig. Po chipie wychodziło 210KM/490Nm.

sierota
26-09-2016, 21:40
Ale to już jest indywidualnie dostrojony program. O przestawieniu mowa by była gdybyś dostał 180KM no i bez hamowni.

Pokażesz wykres?

tzn na hamowni sprawdzałem tylko wynik po zmianie mapy, nic innego nie było robione

wykres w moim temacie
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=246887&highlight=bia%B3a+strza%B3a

leszcz
26-09-2016, 21:41
180KM daje na hamowni ~195KM i 440Nm
a ja mam inny przykład ... własnie auto przestawione z 150 na 180 a potem CHIP
Potem był powrót do serii i wyszło .... coś koło 197PS i nikt nie wie dlaczego :D (ktoś wspominał o long time learn)
To dotyczyło MK5 .
Zaś jeśli chodzi o C-Maxa ... to rzeczywiście przestawienie na 180PS dawało około 197PS odrazu :D

woro_woro
27-09-2016, 07:43
sierota elegancki wykres. W C-maxie prawie 200 koni musi dawać rade :P
latar dzięki za uświadomienie, nie wiedziałem ze seria 180 jest z takim bonusem.

mayak
29-09-2016, 11:07
no to dołączę się do tej licytacji na wykresy :D

... a pisali że 2.0tdci 180 (i 150->180) nie trzymają serii ;) ;) ;)

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=76927&d=1475143647

kingotb
30-09-2016, 06:23
Czy przypadkiem nie jest tak, że komputer gdy jest SYNC3 zachowuje historię updatów softu, resetów itd, które to ten SYNC3 updatuje na serwery Forda gdy połączy się z Twoim smartfonem lub siecią domową?
Jeśli jest tak rzeczywiście to czy nie ma ryzyka że przy np. uszkodzeniu turbiny ASO odmówi uznania gwarancji?

latar
30-09-2016, 07:34
Ze względów bezpieczeństwa to wątpię żeby Syn3 miał dostęp do takich informacji. Już raz Fiat/Chrysler, BMW i teraz Tesla się na tym przejechali. Nauka w branży została odebrana. Jeśli już to jest osobny komputer z modemem GSM. Tylko nie sądzę aby Ford zdecydował się na takie kosztowne rozwiązanie w samochodach masowych. Takie rzeczy raczej w ciężarówkach się*stosuje.

kingotb
30-09-2016, 11:26
Nie byłbym taki pewien. Sam łączy się przez Wifi i się updatuje, to i nie wiadomo co wysyła. Zapewne nie wiesz, ale twój telefon wysyła o Tobie wszystko, i kiedy jest poważny problem, np. zgłaszasz że się zapalił, producent sprawdza, co robiłeś i wie to dosyć dokładnie.

Bump: SYnc3 generuje Vehicle Health Report, w celu czego zczytuje dane z komputera.
Myślę że istnieje więc ryzyko, że ingerencja w oprogramowanie silnika nie ujdzie uwagi systemu.

latar
30-09-2016, 12:50
Ja nie twierdzę, że jestem pewien ale gdyby tak było to byłby skrajny idiotyzm. A to, ze Sync3 sam się aktualizuje to bardzo dobrze. Tyle, że aktualizuje sam siebie a nie wszystkie ecu. Jeżeli Sync3 miałby dostęp do wrażliwych danych ze wszystkich ecu to ktoś coś na prawdę spartolił i nie odrobił lekcji. BMW jak im się do prototypowej serii 7 włamali zupełnie zmieniło architekturę. Co prawda nowy model dalej wyszedł na prehistorycznej architekturze, iMX.6, ale przynajmniej mają wirtualizację z jakimś ukernelem. Branża spekuluje, że PikeOS od SYSGO.
Nie wiadomo co to ten Vehicle Health Report.

kreciksms
13-12-2019, 23:15
koledzy, a co z silnikiem 150km ale w wersji ad Blue w automacie 8- Mio stopniowym?

tam też można mapę odblokować na 190km?

Baraqda
03-01-2020, 15:24
To tak krótko - gdzie w Warszawie i za ile ktoś będzie pomocny zmienić mapę 150->180 KM? :)

mayak
03-01-2020, 16:37
Poproszę o numer VIN na priv to popatrzę co i jak

Baraqda
13-01-2020, 09:17
Wielkie dzięki za pomoc. Baardzo czuć różnicę (w końcu 30 kucy więcej) ;)
Szkoda, że sporo ciekawych opcji jest ukryta. Dobrze, że pomogłeś mi je odblokować ;) (cyfrowy licznik, lusterka po otwarciu drzwi, alarm, auto ryglowanie drzwi po ruszeniu :D

rafalek.krupinski
15-02-2020, 23:58
Witam, mam zamiar kupić S-Max-a, czy wersja 120KM to też ten sam silnik?

mayak
16-02-2020, 00:08
Tak, ten sam co wersje 150 i 180 km

rafalek.krupinski
20-03-2020, 14:46
Udalo sie tez zrobic darmowa licencja

kamil0986
07-04-2020, 13:48
Hej
Jestem świeżo po upgrade motoru 2.0 TDCI 150KM do 180KM. Mocy wydaje się być nieco więcej ale na testy przyjdzie jeszcze czas... , jeśli szefostwo pozwoli zgłoszę się na upgrade FF1.5 TDCI :) z 95KM na 120KM

Ickien
20-09-2021, 09:18
Witam wszystkich (pierwszy post:))
A czy ktoś posiada wiedzę, co z silnikiem 2.0 EcoBlue 150km (manual)? Czy jego też można 'ulepszyć'? Czy ktoś już to robił?

Tomuch
17-07-2024, 10:44
Cześć,
Odświeżę trochę temat zmiany 150 na 180PS.
Przy okazji wymiany chłodnicy dowiedziałem się, że wersje 150PS mają chłodnice o grubości 16 mm. Natomiast wersje 180PS mają chłodnice o grubości 26 mm.
Czy zmiana mapy ze 150 na 180 nie będzie miała negatywnego wpływu na układ chłodzenia?

klocolus
18-07-2024, 00:21
Czy zmiana mapy ze 150 na 180 nie będzie miała negatywnego wpływu na układ chłodzenia?

Nie sądzę bo jak jedziesz szybciej to i tak chłodnica ma nadmiar chłodzenia, najciężej ma w korku lub na postoju. Ważniejszy intercooler jak masz cieńszy to warto zmienić na grubszy.

paweldm
12-09-2024, 19:21
W przypadku PSA w silnikach 180KM jest inna pompa olejowa, o zmiennym wydatku oraz jest różna ilość oleju. 180KM - 5,1l, 150KM - 6,1l.

tedi_k
12-09-2024, 20:37
...wersja 120KM...

Nie kojarzę by wersja 120KM była montowana w S-maxach MK2... Mamy VIN takiego przypadku?

mayak
13-09-2024, 08:12
Była, zamiast 1.5d 120 montowanych w mondeo

paweldm
12-11-2024, 22:02
Jaki jest koszt odblokowania ze 150 na 180KM, bo może lepiej zrobić chipa.

Antej
12-11-2024, 22:06
Duzo mniejszy niż chip.

paweldm
13-11-2024, 19:40
Rok temu płaciłem za chipa 1000 w peugeocie 308 2.0bluehdi. Z 150KM mam 195 i gratis wyłączony egr.