Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Na którym bezpieczniku podłączyć kamerkę samochodową
Witam
Zabrałem się w końcu za ten wiszący kabel od kamerki samochodowej i przeciągnąłem go słupkiem na dół do skrzynki z bezpiecznikami.
Poprzednio leciał sobie luzem do tylnego gniazdka zapalniczki i byłem zadowolony że po zamknięciu auta kamera jest wciąż zasilana przez X czasu i że automatycznie wraca napięcie po odblokowaniu auta.
Wczoraj przepiąłem się na dół, znalazłem bezpiecznik numer 61 (20A) opisany jako: Zapalniczka, tylne gniazdko. Wpiąłem przewody, kamerka działa, ale zauważyłem, że po zamknięciu auta działa ona cały czas (specjalnie czekałem do późnej nocy żeby sprawdzić).
Jest to dla mnie dosyć dziwne, bo obstawiałem że jeśli wepnę się w bezpiecznik od tego samego gniazdka którego używałem,
to system będzie działał tak samo.
Jest ktoś w stanie podpowiedzieć gdzie popełniłem błąd?
W który bezpiecznik powinienem się wpiąć aby jednak zasilanie znikało po jakimś czasie od zamknięcia auta?
Wczoraj przepiąłem się na dół, znalazłem bezpiecznik numer 61 (20A) opisany jako: Zapalniczka, tylne gniazdko. F61 zasila FRONT CIGAR LIGHTER i VOLTAGE 2ND ROW OUTLET czyli to w konsoli środkowej. Gniazdo w bagażniku POWER OUTLET LUGGAGE zasilane jest z F24 w komorze silnika? Ze schematu wynika, że gniazdo w bagażniku zasilane jest cały czas. Gniazda w kabinie podłączone są przez przekaźnik INTERIOR LIGHT RELAY. Dziwne to wszystko.
Gniazdko z bagażnika to wiem że bezpiecznik jest pod maską w komorze silnika bo musiałem ostatnio wymieniać. Ja miałem kamerkę podłączona pod tylne gniazdko ale nie to w bagażniku a to dla pasażerów jadących z tyłu. Tam kamera jak była podłączona w gniazdko to gdzieś 15 minut pod zamknięciu auta znikało tam zasilanie i kamera na baterii chodziła jeszcze kilka minut. Jak rano otwieralem auto z kluczyka to kamerka startowała czyli pojawiało się napięcie. Stąd właśnie wybór padł na bezpiecznik 61 ze skrzynki w samochodzie. I stąd też zdziwienie że jednak kamera działa cały czas i napięcie nie zanika.
Czy czegoś nie rozumiem? :-(
Lukasz2525 10-07-2016, 18:10 Pewnie bezpiecznik daje napięcie cały czas do jakiegoś timera , sterownika czy innego komputera , który dopiero odcina zapalniczkę gdzieś dalej za bezpiecznikiem .
Tak też podejrzewam. W takim razie który bezpiecznik ze skrzynki w kabinie jest ten który mnie zadowoli? Ktoś wspominał chyba 85 ale nie sprawdzałem czy to jest ten który potrzebuje plus ten 85 podawał napięcie ale chyba dopiero po zapłonie (wolałbym po otwarciu drzwi)
Też nie rozumiem, bo F61 jest za przekaźnikiem od oświetlenia wewnętrznego, którym steruje BCM.
Za godzinę pójdę do samochodu zajrzeć w skrzynkę jeszcze raz.
Dobra. Chyba już wiem o co chodzi. Dobrze ze słońce wyszło na chwilę to dojrzałem. Kamerkę wpialem w bezpiecznik 70 a nie 61. Też 20A tylko nie ten rząd bo ślepy na starość jestem. 70 to zamek centralny. Stąd napięcie 24h na dobę.
Ale mimo usilnych prób, nie udało mi się przełączyć na bezpiecznik 61 z jednego głupiego powodu.
Wtyczka jest za szeroka :/
Poniżej zdjęcia jak wygląda moja magiczna wtyczka podpięta wciąż po numer 70, ale niestety po lewej (żółty bezpiecznik 20A numer 61) zabrakło miejsca żeby wsadzić wtyczkę.
http://i.imgur.com/mSWk1O4.jpg
http://i.imgur.com/3GQeX09.jpg
Jakiś pomysł który bezpiecznik z środkowego lub z prawych rzędów podaje napięcie po odblokowaniu drzwi?
http://i.imgur.com/UH4Whvj.jpg
http://i.imgur.com/3LAgt1K.jpg
http://i.imgur.com/ll2sUJ2.jpg
Teisejas 11-07-2016, 11:06 Jeżeli koniecznie chcesz się podłączać baypassem, to na Twoim miejscu ja bym spróbował pod F80 - Okno dachowe otwieranie elektrycznie - w szczególności jeżeli takiego samochód nie posiada. Na logikę powinno działać tak jak szyby, czyli po wyłączeniu zapłonu jeszcze przez chwilę. Wysoce jest jednak prawdopodobne, że będzie taki sam problem jak w przypadku zasilania gniazdek 12v we wnętrzu- BCM odcina zasilanie za bezpiecznikiem.
Jeżeli okazało by się że tak jest, to kable pociągnąłbym do tunelu środkowego i podłączył do kabli zasilania gniazdek 12V we wtyczce przejściowej między wiązką tunelu a kokpitu- jest przy fotelu pasażera wystarczy tylko ściągnąć osłonę z prawej strony (tak w wersji EU - u Ciebie pewnie z lewej). Obwód kamerki można wtedy zabezpieczyć bezpiecznikiem rurkowym w takiej obudowie na kablu. Ponadto plusem takiego rozwiązania jest to, że można spokojnie upchać w tunelu zasilacz kamerki i gniazdo 12v, przez które puszczasz zasilanie (jeżeli dobrze rozpoznaję na zdjęciu) - wystarczy wyjąć tą część tunelu obejmującą podstawki na kubki i jest w miarę dobry dostęp do wnętrza tunelu, tak że można spokojnie graty dokleić taśmą izolacyjną do ścianki. Nic wtedy nie będzie wisiało przed BCM, co tak na moją intuicję nie jest to dobrym rozwiązaniem.
Nie głupi pomysł :)
Przetestuję dzisiaj i dam znać. A o BCM nie ma się co martwić bo jednak jest zasilanie standardowo na bezpiecznikach, czyli na bezpieczniku od gniazdka tylnego jest tak samo zasilanie jak na gniazdku.
Przetestuję dzisiaj i dam znać później.
Nie bardzo rozumiem po co tyle kombinacji?
Nie można podłączyć pod lampke oświetlenia?
Blisko kamery i miejsca sporo pod podsufitką
Nie bardzo rozumiem po co tyle kombinacji?
Nie można podłączyć pod lampke oświetlenia?
Blisko kamery i miejsca sporo pod podsufitką
http://i.imgur.com/WhTMB3h.jpg
Wtyczka raczej się tam nie zmieści wraz ze zwiniętym 2 metrowym przewodem.
Podejrzewam że podpowiesz żeby ją uciąć i wtedy dopasować sobie długość przewodu, a ja odpowiem w ten sposób. W razie gdybym kamerkę potrzebował wyciągnąć z auta aby przełożyć do innego (nawet tymczasowo) to rozłączenie tego zajmie mi ile? z 2 minuty? Natomiast jak podłączę się pod taką podsufitkę, ucinając kable itp. to wyciągnę kamerę i zostaję z uciętym przewodem mini-usb i przewodami. Wtedy muszę kombinować żeby mieć pod ręką inną ładowarkę.
Przy okazji.
Bezpiecznik 80 też niestety okazał się takim, który ma napięcie cały czas.
Nawet pół godziny po zamknięciu auta kamerka radośnie nagrywa dalej.
No to teraz szukamy dalej. Na którym bezpieczniku będzie napięcie po otwarciu auta które zanika po jakimś czasie po zamknięciu auta.
Myślałem że znajdę coś na ebayu jak ten mały adapter do skrzynki bezpieczników, ale żeby nie był pod kątem.
Nic z tego. Wszystko 90' i wszystko takie samo. Znalazłem jeden "przedłużacz" do bezpieczników w cenie 150 zł.
Chyba na razie postoję i będę dalej szukał gdzie się w skrzynce przełączyć aby było tak jak chcę
edmun , jak Ci ten "piggy fuse" się nie mieści, to weź jakieś złączki męskie mikro iso, zrób mostek i wepnij się w F61 z odczepem/bezpiecznikiem.
edmun , jak Ci ten "piggy fuse" się nie mieści, to weź jakieś złączki męskie mini iso, zrób mostek i wepnij się w F61 z odczepem.
Jeśli mogę tylko poprosić. Jakiś obrazek albo wytłumaczenie w języku dla laika bo nawet nie wiem co to męskie ISO (oprócz wtyczek ISO do radia ale to pewnie nie ten trop)
Wtyczka raczej się tam nie zmieści wraz ze zwiniętym 2 metrowym przewodem.
Podejrzewam że podpowiesz żeby ją uciąć i wtedy dopasować sobie długość przewodu, a ja odpowiem w ten sposób.
Cała wtyczka od ładowarki...fakt może być ciężko ...ale sama płytka?
Do płytki lutujemy dwa krótkie przewody do + i - i te przewody podłączamy do zasilania lampki.
Napięcie zanika po 30 minytach, pojawia się po otwarciu auta.
U mnie na kamerce jest gniazdo na mini usb i jak zdejmuje kamerkę to zostaje sam krótki przewód z podsufitki.
Drugi dokupiony przewód z kamerką używam w innym aucie.
Proste i nie trzeba kombinować.
Jeśli mogę tylko poprosić. Jakiś obrazek albo wytłumaczenie w języku dla laika bo nawet nie wiem co to męskie ISO (oprócz wtyczek ISO do radia ale to pewnie nie ten trop)
Może coś namieszałem, chodzi o konektory np: http://www.mpartner.com.pl/konektor-kostki-radia-iso-meski-p-274.html , którymi wepniesz się w miejsce bezpiecznika F61, lutując bezpiecznik po drugiej stronie na kabelkach z odczepem na kamerkę.
Kurcze, nie wiem czy jutro jednak nie spróbuję z nastepujacymi: 67, 69 lub 85. Już pogodzę się z faktem że kamerka zostanie odcięta jak zgaszę silnik. Te wtyczki ISO jakoś mi się nie widzą. Plus lutowanie? Lutować umiem ale w tym momencie wchodzę na drogę zbyt skomplikowana. Ech.. Co za mądry wymyślił te piggy fuse żeby były tak niewygodne :-/ (tak wiem..wystarczy mi jeden z moich przewodów mini USB których mam zapas i mogę kombinować w podsufitce, ale kurcze szkoda byłoby się poddać tak szybko)
Te wtyczki ISO jakoś mi się nie widzą. Jak Ci się nie widzą, to rozwal bezpiecznik i będziesz miał dobre wtyczki do polutowania :)
bestia150 12-07-2016, 09:11 Skoro masz dodatkowe gniazdo to dlaczego nie podłączysz go do zasilania zapalniczki w tunelu? Ja tak mam u siebie. Będziesz miał problem z głowy.
Skoro masz dodatkowe gniazdo to dlaczego nie podłączysz go do zasilania zapalniczki w tunelu? Ja tak mam u siebie. Będziesz miał problem z głowy.
Tak miałem podłączona, ale z racji, że biega mi tam pies to czasami mi wypina wtyczkę. Ponadto w Polsce będę miał pasażerów na pokładzie i pewnie młodzież będzie cała drogę siedzieć na smartfonie/tablecie i przydałoby się to gniazdko mieć wolne na ich ładowarki.
bestia150 12-07-2016, 20:23 Nie zrozumiałeś mnie. Wyciągnij cały plastik razem z zapalniczką, która jest z przodu i stamtąd weź +/- do dodatkowego gniazda. Kable można spokojnie puścić dołem bez demontażu bocznego panelu tunelu.
Teisejas 12-07-2016, 20:51 Bezpiecznik 80 też niestety okazał się takim, który ma napięcie cały czas.
Nawet pół godziny po zamknięciu auta kamerka radośnie nagrywa dalej.
Z tym bezpiecznikiem jest ciekawa sprawa- teraz zajrzałem z ciekawości do schematu elektrycznego okna dachowego, z którego wynika że okno dachowe nie ma nic wspólnego z żadnym bezpiecznikiem w skrzynce umieszczonej przed nogami pasażera. Moduł okna dachowego jest zabezpieczony bezpiecznikiem F37 w tylnej skrzynce bezpieczników.
Ciekawe zatem skąd wziął się taki opis bezpieczników w PJB i co jeszcze jest zostało wymyślone...
Wyciągnij cały plastik razem z zapalniczką, która jest z przodu i stamtąd weź +/- do dodatkowego gniazda. Kable można spokojnie puścić dołem bez demontażu bocznego panelu tunelu.
ok.. teraz rozumiem. Faktycznie z poprzedniego posta można było inaczej to odczytać :)
Z racji że wczoraj dowaliłem sobie robotę na cały dzień wraz z wieczorem, to nawet nie było kiedy podejść do samochodu żeby coś porobić. Kolejne podejście pewnie dzisiaj bo przy okazji trzeba poodkurzać
Podłączyłem się pod następujące:
67, 69, 73, 79, 85
Żaden nie podał mi tak napięcia jakbym chciał :)
Poszukiwań ciąg dalszy. Coś czuję że skończy się jednak dodatkowymi elementami żeby jednak wpiąć się pod 61
Szymon_Zy 13-07-2016, 23:18 Oświeć mnie bo czeka mnie to samo jak wrócę do PL. Jaki jest wymiar bezpieczników w FF3. W instrukcji nie ma. Niby mógłbym podskoczyć do Ciebie i sam zmierzyć (byłoby szybciej ;-), ale może mi podasz, który wymiar zamówić:
http://allegro.pl/bypass-bajpas-uni-mini-micro-bezpiecznik-dodatkowy-i5674012957.html
PS. Już wiem czemu chcesz żeby Start-Stop działał. Fajnie to wygląda jak 4 auta na światłach po kolei gasną. Tu wszyscy z tego korzystają i nie płaczą.
Szymon_Zy 18-07-2016, 21:32 na który bezpiecznik się zdecydowałeś?
Update: Powiem tak.. Poddaję się :)
Nie mam tyle czasu (i chyba chęci) żeby dalej z tym walczyć. Kamerka została tam gdzie jest, podłączona pod bezpiecznik od centralnego zamka. Napięcie jest cały czas, także po zamknięciu auta (bo centralny ma cały czas podtrzymanie). Prawdę mówiąc na tyle przyzwyczaiłem się do włączania i wyłączania kamerki za pomocą przycisku On/Off na kamerce, że przestało już mnie to męczyć. Dodatkowo przemawia do mnie fakt, że gdyby w końcu znalazł bezpiecznik, na którym napięcie zanika 15-20 minut po zamknięciu auta, to w sytuacji kiedy chciałbym żeby kamerka została włączona na wiele godzin, to nie miałbym jak zostawić zamkniętego auta z działającą kamerką.
Stąd rezultat taki, że kamerka jest pod innym bezpiecznikiem i włączam i wyłączam ją po prostu ręcznie. Ostatnio się zapomniałem i poleciałem służbowo do innego kraju i biedna nagrywała przez 5 dni. Nie zauważyłem nic niepokojącego jak wróciłem z powrotem :)
Witam, podpowie ktoś czy zostawienie ładowarki w gnieździe po zamknięciu samochodu będzie bezpieczne dla akumulatora?
Czy mk3 przed liftem napięcie jest po jakimś czasie odcinane?
Ktoś wie jak to wygląda?
-----------------------------------------------------
Dołączyłem do istniejącego wątku
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Pshemack 13-11-2019, 16:35 W zapalniczce przy lewarku odcina po ok.10 minutach.
Lukasz2525 13-11-2019, 19:30 Podłaczona ładowarka nie rozładuje Ci akumulatora przez dobre 2 miesiące jak nie jeszcze dłużej :?
Witam
Zasilanie "po stacyjce"
https://i.imgur.com/jUKiwZq.jpg
https://i.imgur.com/qlFzDsQ.jpg
https://i.imgur.com/egIZ6Gc.jpg
pozdrawiam
Arturek
AdoKrycha007 14-11-2019, 08:04 W zapalniczce przy lewarku odcina po ok.10 minutach.
taaa ciekawe w którym modelu.. w MK3 po 30 minutach wróciłem ze sklepu i dalej zapalniczka była podświetlona. w MK4 sprawdzałem w ten weekend jak założyłem ojcu kamerkę i po 45 min wciąż zapalniczka świeci. w ASO powiedzieli przez tel że ponoć po godzinie odłącza dopiero.
Pshemack 14-11-2019, 08:25 taaa ciekawe w którym modelu..
Np w moim. Telefon zostawiony na ładowanie w zamkniętym aucie na około 2 h podładował się kilkanaście procent. Dioda na telefonie, po powrocie, zapaliła się po odblokowaniu centralnego.
AdoKrycha007 14-11-2019, 09:00 a zauważyłeś o jakim modelu jest tu temat ? :) o nowszym niż Twój.
Pshemack 14-11-2019, 09:27 Odnosiłem się do pytania z postu #30...
Chyba w wolnej chwili też przeprowadze sam taki test i rozwieje wątpliwości :-)
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
lukaszooo 15-11-2019, 07:34 W przedlifcie napiecie na zapalniczce ginie po ok 20 minutach, nie mierzylem z zegarkiem w reku ale podlaczalem modulik kamery ktory odlicza czas od zgaszenia silnika i mniej wiecej zwłoka trwala 20 minut.
Krzyschu 15-11-2019, 08:54 a zauważyłeś o jakim modelu jest tu temat ? :) o nowszym niż Twój.
Temat jest o modelu przedliftowym, starszym niż twój. Patrz post nr 1.
Wydaje się, że obwody wyłączające się automatycznie nie wstępują w skrzynce bezpieczników.
Po wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi podświetlenie wyświetlaczy radia i zegarów oraz światła pozycyjne również gasną po dłuższym czasie.
Ja zakupiłem kamere viofo z tym:
https://www.viofo.pl/oferta/akcesoria/hardwire
AdoKrycha007 15-11-2019, 09:03 Temat jest o modelu przedliftowym, starszym niż twój. Patrz post nr 1.
Temat jest dokładnie o takim, jaki posiadam. Przedlift 2014 r. A że mam też MK4 to dopisałem, że w nim jeszcze dłużej działa zapalniczka po zamknięciu auta, niż w moim MK3.
Nie chcę zakładać nowego wątku, więc odgrzeję kotleta.
Mam podobne potrzeby jak autor wątku, z tym że napięcia szukam w skrzynce bezpieczników pod maską. Ma być podawane po odpalenie autka i wyłączane po zgaszeniu. Czy F29, spryskiwacze reflektorów (których nie mam) to dobry pomysł?
Do instalacji też najchętniej użył takiego baypassu jak autor wątku. Gdzie się bezpiecznie podpiąć pod masę?
doubleube 23-11-2020, 18:39 Ja szukam prądu po otwarciu auta i aby znikało po zamknięciu. Można do zapalniczki, ale trzeba skrócić programem, aby znikało po zamknieciu
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Witam
A co za różnica czy po "zgaszeniu" kluczyka czy po "zapipaniu" auta?
Pytam z ciekawości, a nie ze złośliwości
Tym bardziej, że wiele kamerek ma swój akumulator i można ustawić opóźnienie wyłączenia kamerki np. na 30 sek (zależy od kamerki)
Bo mam wrażenie (może się mylę), że kolega utrudnia sobie życie bez racjonalnego powodu => prościej jest podpiąć zasilanie kamerki "pod kluczyk"
pozdrawiam
Arturek
twister503 01-01-2022, 08:08 Witam,
Jestem szczęśliwym posiadaczem kamerki a500 pro plus od 70mai. Kamera rewelacyjna (przod + tył), jednak pojawia się problem, ponieważ zupełnie nie ogarnąłem podłączenia kabla od trybu parkingowego. Przez to już dwa razy nie odpaliłem auta. Parking kit ma przed tym chronić o ile jest poprawnie podłączony.
Czy ktoś może mi podać który kabel od tego kita mam podłączyć do jakiego bezpiecznika skrzynki wewnętrznej?
Czytałem schematy skrzynek, ale ni cholery nie mogę ogarnąć.
Focus mk3, benzyna kombi przedlift
langolier 01-01-2022, 08:34 Teoria jest taka: przeprowadzasz kabel do skrzynki i wyszukujesz napięcia 12V: zawsze istniejące w niej (tzw. sprzed stacyjki: czerwony kabelek) oraz pojawiajace się dopiero po rozruchu (tzw. z za stacyjki: żółty kabelek) oraz miejsce gdzie swobodnie przykręcisz masę (czarny kabelek). To wszystko.
Ja użyłem takich specjalnych dokupionych rozgałęźników wpinanych w gniazda bezpieczników i mających wlasne bezpieczniki ale nie jest to konieczne. Bez nich ważne jest natomiast by podpinać kabelki "za bezpiecznikiem" tzn. aby bezpiecznik w gnieździe do którego się podpinasz chronił także obwód kamerki (to sprawdzisz wyciągając te bezpieczniki i odpalając auto - podłączasz się po tej stronie która NIE MA w tym momencie napięcia).
Przechodzimy do "ale": u mnie KIT rozładowywał akumulator nawet bez podłaczonej kamerki a napięcie chronione w nim ustawione (chyba 11.4V) jest trochę za niskie by możns mówić o ochronie akumulatora. A często zdarzaja mi się przestoje auta, więc zacząłem mieć problemy z akumulatorem i odpalaniem, które przeszły po odłączeniu KITa. Tak więc teraz mam tylko zwykły tryb pracy kamerki i zastanawiam się, co dalej - może po prostu mój KIT jest uszkodzony ?
twister503 01-01-2022, 08:41 Właśnie też się już zastanawiałem czy nie przejść na normalny tryb pracy bez kita. Szkoda mi trybu parkingowego, ale wolę mieć pewność, że odpalę.
Zastanawiam się, czy istnieje możliwość zmiany tego bezpiecznego napięcia?
Podsumowując- albo tryb parkingowy i zakup jump startera albo po prostu przejście na przednią zapalniczkę...
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3386281&postcount=121
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3386941&postcount=141
i po temacie
twister503 01-01-2022, 09:02 No nie tak do końca, bo zupełnie nie odpowiada to na pytanie.
Przewody tu są dwa, ja mam trzy. Dodatkowo nie widać w które bezpieczniki się najlepiej wpiąć.
langolier 01-01-2022, 09:04 Właśnie też się już zastanawiałem czy nie przejść na normalny tryb pracy bez kita. Szkoda mi trybu parkingowego, ale wolę mieć pewność, że odpalę.
Zastanawiam się, czy istnieje możliwość zmiany tego bezpiecznego napięcia?
Podsumowując- albo tryb parkingowy i zakup jump startera albo po prostu przejście na przednią zapalniczkę...Trzeba by rozmontować KIT i obejrzeć. Pewnie można go jakoś oszukać dodając dzielnik napięcia ale bez schematu to może być trudne.
A nie można dołożyć sobie male aku 12v? Nie widzę problemu. Działać będzie.
Albo z powerbanka zasilać kamere a podczas jazdy doładowywać aku? Ew zabierać do domu. Tu problemem jest trwałość ogniw litowych na ujemne temp.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
twister503 01-01-2022, 09:30 A nie można dołożyć sobie male aku 12v? Nie widzę problemu. Działać będzie.
Albo z powerbanka zasilać kamere a podczas jazdy doładowywać aku? Ew zabierać do domu. Tu problemem jest trwałość ogniw litowych na ujemne temp.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
Kamera po prawidłowym podłączeniu kita sama wykrywa kiedy ma się przełączać w tryb parkingowy. Dlatego go dokupiłem, aby nie musiem pamiętać o przełączaniu. Po podłączeniu przez USB, kamera będzie działać cały czas w jednym trybie, tym zużywającym dużo więcej energii.
Teoria i praktyka nie zawsze się zgadza.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
No nie tak do końca, bo zupełnie nie odpowiada to na pytanie.
czytaj tak długo aż zrozumiesz
Przewody tu są dwa, ja mam trzy.
na schemacie jest wszystko wyjaśnione, kolor i funkcja
nie widać w które bezpieczniki się najlepiej wpiąć.
i po raz trzeci, czytaj i oglądaj tak długo aż zrozumiesz (jest to opisane)
twister503 01-01-2022, 10:08 czytaj tak długo aż zrozumiesz
na schemacie jest wszystko wyjaśnione, kolor i funkcja
i po raz trzeci, czytaj i oglądaj tak długo aż zrozumiesz (jest to opisane)
Dzięki za pomoc, doceniam, ale nic zupełnie mi to nie mówi. Mam zupełnie inna profesje i nie umiem czytać takich schematów.
smietana 01-01-2022, 10:13 No nie tak do końca, bo zupełnie nie odpowiada to na pytanie.
Przewody tu są dwa, ja mam trzy. Dodatkowo nie widać w które bezpieczniki się najlepiej wpiąć.A co sa problem zobaczyc w ktorych prad jest przy wyjetych kluczykach, w ktorych jest po przekreceniu stacyjki, a trzeci to masa. Nic trudnego. Mam ten sam zestaw z tym ze ja mam 70mai mirror + kamerka night vision tyl + ten sam kit.
smietana 01-01-2022, 10:17 Teoria jest taka: przeprowadzasz kabel do skrzynki i wyszukujesz napięcia 12V: zawsze istniejące w niej (tzw. sprzed stacyjki: czerwony kabelek) oraz pojawiajace się dopiero po rozruchu (tzw. z za stacyjki: żółty kabelek) oraz miejsce gdzie swobodnie przykręcisz masę (czarny kabelek). To wszystko.
Ja użyłem takich specjalnych dokupionych rozgałęźników wpinanych w gniazda bezpieczników i mających wlasne bezpieczniki ale nie jest to konieczne. Bez nich ważne jest natomiast by podpinać kabelki "za bezpiecznikiem" tzn. aby bezpiecznik w gnieździe do którego się podpinasz chronił także obwód kamerki (to sprawdzisz wyciągając te bezpieczniki i odpalając auto - podłączasz się po tej stronie która NIE MA w tym momencie napięcia).
Przechodzimy do "ale": u mnie KIT rozładowywał akumulator nawet bez podłaczonej kamerki a napięcie chronione w nim ustawione (chyba 11.4V) jest trochę za niskie by możns mówić o ochronie akumulatora. A często zdarzaja mi się przestoje auta, więc zacząłem mieć problemy z akumulatorem i odpalaniem, które przeszły po odłączeniu KITa. Tak więc teraz mam tylko zwykły tryb pracy kamerki i zastanawiam się, co dalej - może po prostu mój KIT jest uszkodzony ?To zle podlaczyles. Ja mam ford focus c-max juz od roku , w tym samym czasie kupiłem 2 kolegom. Jeden 66 latek ma Renault Megane, a drugi 64 lata zamontował to w Honda Jazz. Jakoś żadnemu z nas nie rozładowało auta, żaden z nas nie ma problemu z odpalaniem nawet w zimie. Bardzi aku obciaży grzanie szyby przod tyl lub nagrzewnica elektryczna a nie taki kit.
smietana 01-01-2022, 10:21 Do autora. Musisz do zestawu dokupic sobie tzw adaptery/zlodziejki pod bezpieczniki i podpiac pod kdpowiednie bezpieczniki tak kit. Ale bezpiecznik tez musi w tym byc. Musisz sprawdzic tez jaki masz standard bezpiecznikow i i taki adapter kupic.
Jak podlaczysz odpowiednio pod bezpieczniki i w dobre miejsce wsadzisz bezpiecznik, nie ma mowy aby padl Ci aku, chyba ze juz masz padniety.
123133
langolier 01-01-2022, 10:21 Niestety, kolego. Grzanie szyb uskuteczniamy tylko przy działajacym alternatorze. Pobór duży ake tylko kilka minut. Tutaj pobór mały ale rozciągnięty w dziesiątki czasem setki godzin. I tylko z akumulatora.
langolier 01-01-2022, 10:23 Do autora. Musisz do zestawu dokupic sobie tzw adaptery/zlodziejki pod bezpieczniki i podpiac pod kdpowiednie bezpieczniki tak kit. Ale bezpiecznik tez musi w tym byc. Musisz sprawdzic tez jaki masz standard bezpiecznikow i i taki adapter kupic.Czytasz wcześniejsze posty, np. mój ?
smietana 01-01-2022, 10:25 Niestety, kolego. Grzanie szyb uskuteczniamy tylko przy działajacym alternatorze. Pobór duży ake tylko kilka minut. Tutaj pobór mały ale rozciągnięty w dziesiątki czasem setki godzin. I tylko z akumulatora.Co Ty za bzdury wypisujesz. Mamy 3 auta od roku z tym kitem i zaden nie padl. Wiec przestan plesc bzdury. A to aku Ci sie nie laduje podczas jazdy? Kupiles zestaw zeby auto stalo msc czasu i nagrywalo na parkingu? Aha. Az sie nie chce czytac twoich bredni. Setki godzin Ci nagrywa? Aha to co krecisz w galerii to czy jak? Tryb parkingowy uruchamia sie na chwile, tak kamerka jest wylaczona.
Jak padl Ci aku to masz szrot aku albo zle podlaczyles i tyle. Nie ma innego wytlumaczenia.
Mam zupełnie inna profesje i nie umiem czytać takich schematów.
wystarczyło otworzyć podlinkowany temat i poszukać dalej
chociażby to
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3386824&postcount=140
kolory rozpoznajesz?
liczyć też pewnie potrafisz
To co za problem popatrzeć na zdjęcia z podanych linków, porównać ze swoim schematem i policzyć bezpieczniki?
Jedyny "problem" to opis "Ground", ale na to google też znajdzie odpowiedź.
smietana 01-01-2022, 10:32 kolory rozpoznajesz?
liczyć też pewnie potrafisz
To co za problem popatrzeć na zdjęcia z podanych linków, porównać ze swoim schematem i policzyć bezpieczniki?
Jedyny "problem" to opis "Ground", ale na to google też znajdzie odpowiedź.Przeciez napisalem ze ten to uziemienie. Jeden jest po kluczyku, uziemienie i trzeci z zasilaniem bez kluczyka.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220101/36cc976b65832c9f6d95043e371f36fa.jpg
Podlaczamy to pod bezpieczniki takimi adapterami.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220101/66ab295d65910bccf4fded59244dffc0.jpg
smietana 01-01-2022, 10:36 Lapcie instrukcje obslugi, na bank jak macie "zdrowy" akumulator i poprawnie podlaczycie z adapterami pod bezpieczniki to nie ma szans aby wyladowalo wam to aku.
Pisze z tel. Pod spodem dodalem plik w pdf z instrukcja obslugi tego Kita. Napiszcie czy widzicie plik i czy da rade pobrac.
A pod które bezpieczniki podłączyć to Antej podał wam link z super tematem.
Wystarczy czytac dokladnie a nie pisac jakiws glupoty....
http://cloud.tapatalk.com/s/61d02ea8ce1b7/KMW-A-70MI-010%281%29.pdf
wystarczyło otworzyć podlinkowany temat i poszukać dalej
chociażby to
https://forum.fordclubpolska.org/sho...&postcount=140
mogę tylko potwierdzić że w wigilię podłączałem kit i wszystko działa tak jak powinno działać.
Mam stałe zasilanie i mam też sygnał że został odpalony silnik.
Kit trzymał mi tryb parkingowy przez równe 3 doby a mam ustawiony na 12V.
Temat można by zamknąć bo wszystko zostało odpowiedziane.
Jedyne co można dodać to że warto (za tą podpowiedź dziękuję bo faktycznie czegoś nowego się nauczyłem) kable spiąć na zaciskarke niż lutować.
Natomiast Ground przyczepione mam blachowkretem do blachy obok skrzynki bezpieczników.
W głównym wątku (bo mamy tutaj taki jeden) podrzuca później zdjęcia.
No nie tak do końca, bo zupełnie nie odpowiada to na pytanie.
Przewody tu są dwa, ja mam trzy. Dodatkowo nie widać w które bezpieczniki się najlepiej wpiąć.
Jak dwa, jak trzy xD plus stały, plus po zapłonie i masa. Masę z kolei sobie tutaj złapałem, ale to już inwencja twórcza gdzie kto sobie przykręci
Dodatkowo nie widać w które bezpieczniki się najlepiej wpiąć.
No i po co się starałem, schematy wycinałem w paincie :(
https://images90.fotosik.pl/562/15b9cb12a97a7e60gen.jpg (https://images90.fotosik.pl/562/15b9cb12a97a7e60.jpg)
Dla potomnych
Tak więc > montaż kamerki.
Dobre 20 minut walczyłem żeby oderwać klej od uchwytu od starej kamerki.
W zestawie z nową kamerką (Viofo A119 V3) miałem sznureczek do odkrojenia kleju z szyby, ale tak właściwie łatwiej to było go "odskubać" niż próbować tym sznurkiem.
Dzięki chłopakom na forum dostałem namiar, że będę się wpinał w bezpiecznik 81 i bezpiecznik 86.
81 Czujnik ruchu we wnętrzu, odbiornik częstotliwości radiowych
(czyli napięcie cały czas)
86 to System zabezpieczeń, system wyłączania poduszki powietrznej pasażera
obstawiam że na tym pojawia się po zapłonie.
Oprócz tego, że miałem to już wszystko gotowe, to wcześniej oczywiście zamówiłem złodziejki do skrzynki bezpieczników.
Focus MK3 posiada bezpieczniki mini.
https://i.imgur.com/GzOLHuB.jpg
Kabelki zarobiłem na miejscu:
https://i.imgur.com/pc5PqGc.png
Nie wiem po co był mi heat-gun.
Teoretycznie mógłbym na łączenia założyć dodatkową koszulkę,
ale po użyciu zaciskarki złączki tak mocno trzymają, że nie ma to kompletnie sensu (może tylko dla estetyki)
Wpięcie kabli to jakieś 5-7 minut.
Należy oczywiście pamiętać, że gniazda bezpieczników są ponumerowane.
https://i.imgur.com/HsrKAzp.png
No i należy oczywiście pamiętać o masie.
Sam mam blachowkręta wkręconego bezpośrednio w karoserię.
Wystarczyło go odkręcić, wsunąć ucho przewodu masowego i dokręcić z powrotem wkręt.
https://i.imgur.com/G7O20pH.png
https://i.imgur.com/fsyQysU.png
https://i.imgur.com/LWEikyD.png
Już miałem kończyć montaż, kiedy okazało się że swojego czasu poprzypinałem trytkami przewód microUSB (poprzedniej kamerki),
więc musiałem jeszcze odkręcić cały schowek pasażera, przeciąć trytki, wymontować stary przewód i dopiero położyć nowy.
Cieszy mnie że z nową kamerką przyszły kawałki folii które naklejamy na szybę i dopiero na folię przyklejamy kamerkę.
Wg opisu ma to pomóc z odklejaniem kamerki w przyszłości i ma to moim zdaniem sens (plus wygląda naprawdę dobrze).
Gdyby nie pedantyzm w moim "układaniu" kabli i to, że musiałem ściągać cały schowek aby poucinać stare trytki, to pewnie wyrobiłbym się w 45 minut.
Jakoś że miałem trochę więcej, to zajęło mi to odrobinę dłużej, ale oczywiście działa tak, jak ma działać.
Z jednego bezpiecznika mam prąd cały czas a drugi bezpiecznik podaje sygnał po zapłonie.
Dzięki zestawowi do rejestratora (dla Viofo jest to ten HK3) mogłem ustawić napięcie do kiedy będzie kamerka działać w trybie parkingowym.
Jak auto zostawiłem w Wigilię około 20-tej na parkingu, tak tryb parkingowy działał (przynajmniej dla mnie) do poniedziałku rano.
Moim zdaniem to dobry wynik. Plus oczywiście cieszy mnie że nie muszę dotykać kamerki jak wyjeżdżam na miasto.
Wszystko działa "automatycznie".
Gdzieś doczytałem (i muszę poszukać bo zgubiłem ten wątek) o jakiejś kamerze że można ustawić obszar GPS, że w momencie zaparkowania, jeśli będziemy w tym obszarze
(np. podjazd pod domem) to kamerka nawet nie załączy trybu parkingowego.
Ale która kamera to posiadała?
mogłem ustawić napięcie do kiedy będzie kamerka
to teraz sprawdź za jakiś czas (kiedy aku będzie już wydrenowany trybem parkingowym),czy te ustawienia działają, czy się resetują przy zapłonie, kiedy masz chwilowy spadek napięcia poniżej 9V.
to jest bolączka większości adapterów do trybu parkingowego, z jakąś regulacją działania
kiedy masz chwilowy spadek napięcia poniżej 9V.
ja ustawiłem ten adapter na 12V (najwyższe ustawienie).
po nowym roku planuje dokupić ten monitor akumulatora na BT to będę miał podgląd z domu do jakich wartości mi spada.
mam, korzystam od kilku lat
zwykły voltomierz wpinany w gniazdo zapalniczki też pokaże spadek napięcia przy rozruchu i właśnie ten chwilowy spadek resetuje ustawienia w adapterów
Witam
Jestem posiadaczem rejestratora jazdy 70mai A800. Dokupiłem do niej hardwer kita i mam problem ze znalezieniem odpowiednich bezpieczników pod które należy go podłączyć. Może już ktoś się bawił nim i podpowie pod które bezpieczniki go podłączyć.
a przeczytałeś ten temat?
PrimoWwa 26-02-2023, 14:06 Mam pytanie ponieważ chce dołożyć rejestrator (kamerkę) i planuje ja wpiąć do przewodów od zapalniczki to jak wyjąć te gniazdko od zapalniczki z konsoli tak aby nic nie połamać.
z góry dziękuję za pomoc
Witam
Zmień koncepscję => dlatego dołączyłem do istniejącego wątku
pozdrawiam
Arturek
Nie da się.
Wiele razy próbowałem, licząc że może akurat się uda. Zatrzaski trzymają jak wściekłe i wyglądają na jednorazowe.
Szybciej dostać się od dołu.
|