Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Pedał gazu - przyspieszenia - pinout


regrom
19-07-2016, 11:42
Witam,

Poszukuje opisu wyprowadzeń i opisu sygnałów do pedału przyspieszenia dla focus mk2 2007 rok, czy jest to potencjometr czy układ na pętlach indukcyjnych?

na razie moje poszukiwania zatrzymały się na schemacie ale nie mogę znaleźć opisu sygnałów,
będę wdzięczny za pomoc, nakierowanie.

regrom

radek70
19-07-2016, 19:13
Jest na pętlach indukcyjnych. A w czym problem? Jakie masz schematy?
Złączka pedału C648:
Pin1 - PEDAL +5V
Pin2 - ACC PEDAL INPUT
Pin3 - PEDAL GND, te trzy idą do HEC zegary
Pin4 - LEFT FRONT ROCKER PANEL GROUND masa
Pin5 - poprowadzony do PCM komputer silnika
Pin6 - +12V po zapłopnie

regrom
20-07-2016, 09:43
Wielkie dzięki za naprowadzenie i informacje,
problemu nie ma,

Projektuje sobie dodatkowe wskaźniki do auta, i chce wydobyć sygnał z pedału gazu, żeby wskazać poziom wciśnięcia pedału, podobnie jak w formule jeden pokazany jest "throttle"

Masz szersze info co to jest za sygnał ACC PEDAL INPUT?
oraz jakie wartości przyjmuje Pin5 ?

Schematy mam z forum,
W ostateczności zanurkuje z oscyloskopem.

regrom

radek70
20-07-2016, 23:32
Masz szersze info co to jest za sygnał ACC PEDAL INPUT?
oraz jakie wartości przyjmuje Pin5 ? Niestety takiej wiedzy nie mam. Dla mnie ACC PEDAL INPUT to jest jakąś zmienną pomiędzy GND a +5V. To idzie do zegarów. Co idzie na Pin5, nie wiem. Zastanawia mnie oznaczenie pedału gazu na schematach "PWM", czyli https://pl.wikipedia.org/wiki/Modulacja_szeroko%C5%9Bci_impuls%C3%B3w ?... W F1 od dawna pokazanie "throttle" jest umowne, bo tylko widać jak zawodnik wciska pedał gazu. Nie jest to jednoznaczne z wychyleniem przepusticy, której dawno już tam niema :)

regrom
21-07-2016, 10:38
Zastanawia mnie oznaczenie pedału gazu na schematach "PWM", czyli
Skoro to sygnał PWM, to pozostaje mi oscyloskop, gdyż nie mogę znaleźć informacji o jakiej częstotliwości jest to sygnał i jak zmienia się jego wartość,
zastanawia mnie tylko po co dodatkowy sygnał na Pin2 prowadzony jest do zegarów? I czy też jest to pwm czy tylko analogowy zmienny od 0 do 5V.

regrom

radek70
21-07-2016, 11:17
Wychylenie pedału gazu daje się odczytać foscanem. Przypomniało mi się, że Kolega szafarek walczył z pedałami tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=238553 .

regrom
23-07-2016, 10:52
Wychylenie pedału gazu daje się odczytać foscanem. Przypomniało mi się, że Kolega szafarek walczył z pedałami tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=238553 .

Dzięki, faktycznie da się odczytać tą wartość,
podobnie da się odczytać w "ukrytym" menu testowym,
pod wartością A/D INPUT 03 - podana jest wartość w HEX,

mnie interesuje wielkość fizyczna więc i tak zanurkuję z oscyloskopem,
wiem że wartość wciśnięcia pedału nie odzwierciedla kąta otwarcia przepustnicy, jest to inny sygnał, ale mi to wystarczy jako bajer,

pozatym "emulując" sygnał z pedału do wtyczki, moża bardzo łatwo zrobić własny tempomat ;)

radek70
23-07-2016, 11:20
moża bardzo łatwo zrobić własny tempomat ;) Nie trzeba robić własnego, wystarczy aktywować: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=128806 .

regrom
23-07-2016, 12:54
Nie trzeba robić własnego, wystarczy aktywować: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=128806 .

Tak, ale nie chce wymieniać kierownicy, bo mam 3ramienną w skórze, a modyfikacje z pilotem radia mi się nie podobają ;)
I planuje bardziej rozbudowane sterowanie, przyciski 50/90 +-1 +-10 km/h , set/res on/of i wyświetlanie ustawionej wartości

regrom

regrom
26-07-2016, 16:25
Dorwałem używany pedał przyspieszenia (APP sensor) - jak zwał tak zwał.

Pin 1 - 5V
Pin 2 - sygnał napięciowy 0.4 - 3.8 V
Pin 3 - GND
Pin 4 - masa
Pin 5 - narazie nie wiem, miernik nic nie pokazuje, jutro zdobędę oscyloskop to powiem coś więcej, ale zapewne będzie tam wypełnienie impulsu
Pin 6 - dałem 12V

W załączniku zdjęcia rozebranego pedału ;) moim zdaniem działa to ala resolver, w środku elektronika (nie zdziwie się jak będzie jakiś procek), nie rozbierałem dalej jeszcze,

Edit:
znalazłem opis:
"
The APP sensor identifies the current position of the accelerator and sends this to the PCM and the GEM.
The APPsensor is a double contactless inductive sensor. The APP sensor is integrated with the accelerator pedal in the accelerator pedal module.
The inductive sensor essentially works in a similar way to a transformer. The incoming DC voltage first has to be converted into AC voltage. Depressing the accelerator pedal moves a rotor. This rotor induces the AC voltage between the primary coil and the secondary coil.
In the APP sensor the signals are split as follows:
APP 1 = PWM signal to the GEM and from there via the CAN data bus to the PCM.
APP 2 = the analogue DC (direct current) signal is sent directly to the PCM.
Both signals are monitored by the PCM for plausibility.
If one of the two APP sensors fails then the vehicle drives with reduced acceleration. Top speed can nevertheless be achieved.
If both of the APP sensors fail, the engine is regulated to a defined speed following a plausibility check after the BPP switch and brake light switch have been actuated once. The vehicle can then only be accelerated to a defined speed.
In either case, a fault is saved in the error memory of the PCM.
"
http://enginetechn.blogspot.com/2013/09/pedals-position-sensors-engine.html

regrom

regrom
27-07-2016, 19:53
Mam oscyloskop,
ale mam problem, na pinie nr 5 cichosza, nie ma sygnału,
albo uszkodzony czujnik (pedał) albo ten sygnał trzeba jakoś wzbudzić,
być może trzeba to wyjście obciążyć przez jakiś rezystor pull up, pull down, i działa to w pętli prądowej, nie wiem narazie,
jest tu jakiś spec od fordowskiej elektroniki? gdyż na schemacie tego nie ma, ale kto tam wie co jest przed ECU po drodze,
nie mniej jednak czeka mnie jeszcze operacja na żywym pacjencie i podejrzenie sygnału w pracującym aucie,

będę wdzięczny za sugestie, manual serwisowy, jakieś wskazówki,

regrom