Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] P0045&P0047 Układ napędowy. Brak mocy.


Eatal
24-07-2016, 12:52
Komunikat jak w temacie.

S-Max 2013 (polift) 2.2 diesel, 200KM, automat.

Bledy wyskoczyly w czasie kulanki przez miasto.
Wylaczylem silnik, wlaczylem, po chwili to samo.

:( co to? Laweta i do serwisu? Czy na 4 kolach mozna?

Torque Pro:
http://www.dtcsearch.com/P0045/?from=Torque

http://www.dtcsearch.com/P0047/?from=Torque

Edit:
Moze byc to?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=171280

latar
24-07-2016, 19:42
Eatal albo czujnik boostu albo nieszczelność jakaś.
https://www.yourmechanic.com/article/p0045-obd-ii-trouble-code-turbo-super-charger-boost-control-solenoid-circuit-open-by-john-nelson

* Vacuum leaks in the intake manifold
* A dirty air cleaner
* A waste gate either stuck open or closed
* A defective intercooler
* Loose connection between the exhaust manifold and the turbocharger
* Loose connection between the turbocharger and the intake pipe
* Faulty boost sensor
* Shorted or open wiring in the boost sensor circuit
* Loose, corroded, or disconnected electrical connectors in the boost sensor's 5-volt reference circuit
* Turbo failure, which is usually caused by internal oil leaks and oil supply problems


Obstawiam to drugie. Nieszczelność w zasadzie chyba najłatwiej stwierdzić. Kiedy wyskoczył błąd? Jak szedłeś asem z gazem w podłodze? Jeśli tak to na 99% nieszczelność. Sprawdź, może zleciała jakaś opaska. W DW12C pojawia się też nieszczelność w okolicach turbo. Żeby to zdiagozować to trzeba podnieść samochód, zdjąć osłonę i zaglądać od tyłu na węże. Może być coś okopcone wtedy łatwiej znaleźć.

Próbowałeś błędy skasować? Skasuj i zobacz kiedy pojawią się ponownie. Jeżeli natychmiast to raczej czujnik.

Na desce masz check żółty czy czerwony? Nie wiem na 100% ale obstawiam, że z którymkolwiek z nich będziesz w trybie awaryjnym bez boostu. Można jechać spokojnie.

Eatal
24-07-2016, 22:16
Wlaczylem jeszcze raz i problemu nie bylo. Faktem, ze nie butowalem (miasto, ale wtedy tez w sumie w miescie jechalem, moze troszke dynamiczniej). Przejechalem 10km - nie ma problemu. Rano delegacja, auto zostawiam, jutro postaram sie umowic do ASO na czwartek (wracam w sr. wiecz.), bo i tak musze dac swiatla mijania do regulacji (swieca na 2-3 dlugosci samochodu, tak jak w passacie B6 moglem poginac 150kmh - jesli tylko bym chcial - noca po lokalnych bezproblemowo, tak tu musze zwolnic do 70-80kmh, to nie jest normalne). BTW, tak jak w passacie B6 widzialem przy odpaleniu jak swiatla sie poziomuja, tak w S-Maxie tego nie widze. Jak ten proces przebiega?

Tutaj zrzut Converse+ (czyli czerwony? jak (i)?)
http://i.imgur.com/L7qE49b.png

Screenshotow z Torque to juz chyba nie ma sensu :)

latar dzieki, dobry z ciebie forumowicz :) Wydrukuje posta ASO :)

:one:

EDIT: umowiony.

Ku pamieci:
OBD2 P0045:
https://www.yourmechanic.com/article/p0045-obd-ii-trouble-code-turbo-super-charger-boost-control-solenoid-circuit-open-by-john-nelson

OBD2 P0047:
https://www.yourmechanic.com/article/p0047-obd-ii-trouble-code-turbo-super-charger-boost-control-solenoid-circuit-low-by-john-nelson

Eatal
28-07-2016, 12:37
Zle wiadomosci.

Chca mi auto na kilka dni zabrac bo nie moga znalezc :(
Mimo ze dalem im to co latar znalazl :( (zalaczam w formie przerzystego PDFa opisy obydwu bledow)

Na razie szukaja w elektryce...

EDIT:
Tlumaczenie Google (https://translate.google.pl/#auto/pl/P0045%3A%20Turbo%2FSuper%20Charger%20Boost%20Contr ol%20Solenoid%20Circuit%2FOpen%0A%0AP0045%20Troubl e%20Code%20definition%0AP0045%20is%20the%20code%20 for%20Turbo%2FSuper%20Charger%20Boost%20Control%20 Solenoid%20Circuit%2FOpen%0A%0AWhat%20the%20P0045% 20code%20means%0AThis%20code%20has%20varied%20defi nitions%20as%20provided%20by%20the%20manufacturer. %20Generally%2C%20this%20code%20indicates%20the%20 ECU%20(Engine%0AControl%20Unit)%20has%20detected%2 0an%20abnormal%20reading%20in%20the%20turbocharger %20or%20supercharger%20boost%20control%20circuit.% 20This%20is%20on%0Acircuit%20%22A%22%20and%20is%20 related%20to%20an%20area%20of%20the%20system%20cir cuit%2C%20as%20opposed%20to%20a%20particular%20mal function%20or%20component.%0A%0AWhat%20causes%20th e%20P0045%20code%3F%0AThe%20most%20common%20causes %20of%20this%20code%20include%3A%0A%E2%80%A2%20Vac uum%20leaks%20in%20the%20intake%20manifold%0A%E2%8 0%A2%20A%20dirty%20air%20cleaner%0A%E2%80%A2%20A%2 0waste%20gate%20either%20stuck%20open%20or%20close d%0A%E2%80%A2%20A%20defective%20intercooler%0A%E2% 80%A2%20Loose%20connection%20between%20the%20exhau st%20manifold%20and%20the%20turbocharger%0A%E2%80% A2%20Loose%20connection%20between%20the%20turbocha rger%20and%20the%20intake%20pipe%0A%E2%80%A2%20Fau lty%20boost%20sensor%0A%E2%80%A2%20Shorted%20or%20 open%20wiring%20in%20the%20boost%20sensor%20circui t%0A%E2%80%A2%20Loose%2C%20corroded%2C%20or%20disc onnected%20electrical%20connectors%20in%20the%20bo ost%20sensor's%205-volt%20reference%20circuit%0A%E2%80%A2%20Turbo%20f ailure%2C%20which%20is%20usually%20caused%20by%20i nternal%20oil%20leaks%20and%20oil%20supply%20probl ems%0A%0AWhat%20are%20some%20of%20the%20symptoms%2 0of%20P0045%20code%3F%0AWhen%20problems%20with%20t he%20turbo%20or%20supercharger%20boost%20control%2 0solenoid%20circuit%20occur%2C%20you%20will%20most %20commonly%20have%0Alow%20or%20no%20boost%20that% 20can%20lead%20to%20a%20loss%20of%20power%20during %20acceleration.%20The%20engine%20boost%20will%20b e%20zero%20and%20the%20engine%0Awill%20have%20no%2 0boost.%20The%20Check%20Engine%20Light%20would%20t hen%20come%20on%20once%20the%20ECU%20has%20detecte d%20the%20solenoid%20circuit%20open.%0A%0AHow%20do es%20a%20mechanic%20diagnose%20the%20P0045%20code% 3F%0AThe%20code%20is%20normally%20preceded%20by%20 the%20Check%20Engine%20Light%20coming%20on%20the%2 0dashboard.%20The%20mechanic%20must%20use%20an%20O BDII%20scanner%20to%20identify%20the%20code%2C%20t hen%20reset%20the%20code%20and%20test%20the%20vehi cle%20to%20see%20if%20the%20code%20returns.%20If%2 0it%20returns%2C%20then%0Athe%20mechanic%20must%20 inspect%20for%20vacuum%20leaks%2C%20loose%20connec tions%2C%20wiring%20failures%2C%20or%20turbo%20cha rger%20faults.%20A%20boost%0Apressure%20gauge%20ei ther%20on%20the%20vehicle%20or%20a%20test%20gauge% 20can%20allow%20the%20mechanic%20to%20visually%20w atch%20the%20operation%20of%20boost%0Apressure%20t o%20see%20if%20it%20is%20normal%20and%20operating% 20in%20the%209-14%20PSI%20range.%0ACommon%20mistakes%20when%20dia gnosing%20the%20P0045%20code%0ADo%20not%20assume%2 0any%20component%20is%20bad%20without%20fully%20in specting%20the%20system.%20Mechanics%20have%20repo rted%20that%20failure%20to%0Aflush%20all%20debris% 20and%20obstructions%20from%20the%20turbocharger%2 0oiling%20system%20can%20lead%20to%20repeated%20tu rbo%20failure.%0ATurbocharger%20replacement%20with out%20exhaustive%20testing%20of%20the%20bypass%20v alve%20or%20waste%20gate%20function%20and%20electr ical%0Acircuitry%20is%20also%20a%20cause%20of%20fr equent%20misdiagnosis.%0A%0AHow%20serious%20is%20t he%20P0045%20code%3F%0AThis%20code%20is%20very%20s erious%20and%20is%20usually%20preceded%20by%20the% 20Check%20Engine%20Light%20coming%20on.%20It%20sho uld%20be%20diagnosed%20as%0Asoon%20as%20possible%2 0to%20prevent%20engine%20internal%20damage.%0AThe% 20vehicle%20will%20run%20erratically%20and%20cause %20backfiring%2C%20rich%20or%20lean%20fuel%20consu mption%2C%20and%20also%20result%20in%20over%20or%2 0under%0Aboost%20conditions.%0AOften%20times%2C%20 if%20the%20Check%20Engine%20Light%20came%20on%20im mediately%20at%20start%20up%2C%20the%20OBD-II%20system%20can%20be%20reset%20and%20the%0Avehic le%20will%20operate%20normally.%0A%0AWhat%20repair s%20can%20fix%20the%20P0045%20code%3F%0AThe%20most %20common%20repairs%20to%20address%20the%20P0045%2 0code%20are%20as%20follows%3A%0A1.%20Have%20a%20ce rtified%20technician%20verify%20the%20code%20with% 20a%20scanner%2C%20reset%20the%20fault%20codes%2C% 20and%20perform%20a%20road%20test.%0A2.%20If%20the %20P0045%20code%20returns%2C%20then%20follow%20the %20test%20procedure%20below.%0A%0ATest%20Procedure %3A%0A1.%20Carefully%20inspect%20the%20turbo%20or% 20super%20charger%20system%20for%20loose%20connect ions%20including%20hoses%20and%20lines%20being%0Ac racked%20or%20damaged.%0A2.%20Inspect%20the%20wiri ng%20on%20the%20boost%20sensor%20and%20related%20w iring%20for%20loose%20connections%2C%20damaged%20w iring%20or%20a%20faulty%0Asensor.%0A3.%20Check%20b oost%20pressure%20during%20operation%20and%20drivi ng%20for%20a%20normal%20range%20of%209%20to%2014%2 0PSI%20pressure%20and%20ensure%20it%20is%0Anot%20e rratic.%0A4.%20Inspect%20the%20turbo%20charger%20f or%20damaged%20blades%2C%20wobbly%20shaft%20rotati on%2C%20worn%20bearings%2C%20oil%20leaks%20into%20 the%20turbo%0Aboost%20side%2C%20and%20correct%20co ntrol%20valve%20or%20waste%20gate%20operation.%0A% 0AHaving%20done%20many%20of%20the%20tests%20for%20 this%20problem%2C%20I%20would%20first%20suspect%20 the%20wiring%20to%20the%20solenoid%20to%20be%20the %20cause.%20But%0Athe%20proof%20is%20in%20observin g%20the%20boost%20pressure%20range%20during%20oper ation.%20Turbocharger%20problems%20are%20rare%20ex cept%20on%0Acertain%20models%2C%20and%20are%20more %20likely%20to%20relate%20to%20the%20control%20sol enoid%20and%20the%20physical%20operation%20of%20th e%20bypass%20valve%0Aor%20waste%20gate.%0A%0AIf%20 the%20actual%20boost%20is%20normal%20or%20close%20 to%20it%2C%20then%20the%20solenoid%20is%20usually% 20the%20culprit%20requiring%20replacement.%20On%20 some%0Acars%2C%20this%20is%20simply%20an%20electri c%20switch%20with%20a%20boost%20pressure%20sensor% 20and%20it%20just%20wears%20out%20and%20needs%20re placement.%20Since%0Athe%20nature%20of%20turbo%2Fs upercharger%20systems%20is%20constantly%20changing %20pressure%20and%20temperatures%2C%20components%2 0simply%0Afatigue%2C%20which%20can%20often%20lead% 20to%20the%20solenoid%20and%20the%20bypass%20valve %20failing%20together.%0A%0AAdditional%20comments. %0AMany%20vehicles%20with%20mileage%20over%20100%2 C000%20have%20momentary%20sensor%20problems%20that %20usually%20occur%20during%20start%20up%20or%0Apr olonged%20stress%20situations%20on%20the%20drive%2 0train.%20If%20the%20Check%20Engine%20Light%20come s%20on%20and%20the%20vehicle%20seems%20to%20be%0Ao perating%20normally%2C%20the%20OBD-II%20system%20can%20be%20reset%20using%20the%20sca nner%20and%20the%20problem%20may%20not%20reoccur.% 20This%20is%20why%0Ait%20is%20important%20to%20ver ify%20the%20fault%20and%20reset%20it%20before%20do ing%20any%20repairs.%0A%0AP0047%3A%20Turbo%2FSuper %20Charger%20Boost%20Control%20Solenoid%20Circuit% 20Low%0A%0AP0047%20code%20definition%0ATurbo%2FSup er%20Charger%20Boost%20Control%20Solenoid%20Circui t%20Low%0A%0AWhat%20the%20P0047%20code%20means%0AT his%20code%20has%20varied%20definitions%20as%20pro vided%20by%20the%20manufacturer.%20The%20code%20me ans%20that%20the%20Engine%20Control%20Unit%0A(ECU) %20has%20detected%20an%20out%20of%20range%20or%20a bnormal%20reading%20of%20low%20operation%20in%20th e%20turbocharger%20or%20supercharger%20boost%0Acon trol%20solenoid%20circuit.%20This%20code%20is%20re lated%20to%20circuit%20A%20as%20an%20area%20of%20t he%20boost%20solenoid%20system%20circuit%2C%20as%2 0opposed%20to%0Aa%20particular%20malfunction%20or% 20component.%0A%0AWhat%20causes%20the%20P0047%20co de%3F%0A%E2%80%A2%20Vacuum%20leaks%20on%20the%20in take%20manifold%20or%20boost%20control%0A%E2%80%A2 %20A%20dirty%20or%20restrictive%20air%20cleaner%0A %E2%80%A2%20The%20waste%20gate%20is%20either%20stu ck%20open%20or%20closed%0A%E2%80%A2%20A%20plugged% 20or%20leaking%20intercooler%0A%E2%80%A2%20Loose%2 0connections%20or%20bad%20gasket%20between%20the%2 0exhaust%20manifold%20and%20the%20turbocharger%20f lange%0A%E2%80%A2%20A%20leaking%20connection%20bet ween%20the%20turbocharger%20and%20the%20air%20inta ke%20pipe%0A%E2%80%A2%20A%20bad%20boost%20pressure %20sensor%0A%E2%80%A2%20Shorted%20or%20open%20wiri ng%20in%20the%20boost%20sensor%20circuit%0A%E2%80% A2%20Loose%2C%20corroded%2C%20or%20disconnected%20 electrical%20connectors%20in%20the%20boost%20senso r%205-volt%20reference%20circuit%0A%E2%80%A2%20Turbo%20c harger%20failure%20(usually%20caused%20by%20intern al%20oil%20leaks%20and%20oil%20supply%20problems%2 0which%20can%20cause%20bearing%0Afailure%20and%20b lade%20damage)%0A%0AWhat%20are%20some%20of%20the%2 0symptoms%20of%20P0047%20code%3F%0A%E2%80%A2%20Low %20or%20no%20boost%20and%20a%20loss%20of%20power%2 0during%20acceleration%0A%E2%80%A2%20Engine%20idle %20normal%2C%20but%20acceleration%20affected%0A%E2 %80%A2%20Check%20Engine%20Light%20illumination%20o nce%20ECM%20has%20detected%20solenoid%20circuit%20 low%20current%20condition%20(indicates%0Aopen%20ci rcuit)%0A%0AHow%20does%20a%20mechanic%20diagnose%2 0the%20P0047%20code%3F%0A%E2%80%A2%20Scanning%20an d%20verifying%20the%20code%0A%E2%80%A2%20Resetting %20the%20fault%20codes%20and%20performing%20a%20ro ad%20test.%0AIf%20the%20P0047%20code%20returns%2C% 20the%20following%20test%20procedure%20is%20necess ary%3A%0A%E2%80%A2%20Inspecting%20for%20vacuum%20l eaks%0A%E2%80%A2%20Inspecting%20the%20turbo%20or%2 0super%20charger%20system%20for%20loose%20connecti ons%2C%20including%20hoses%20and%20lines%20being%2 0cracked%0Aor%20damaged%0A%E2%80%A2%20Checking%20t he%20wiring%20on%20the%20boost%20sensor%20and%20re lated%20wiring%20for%20loose%20connections%2C%20da maged%20wiring%2C%20or%20faulty%0Asensor%0A%E2%80% A2%20Examining%20the%20boost%20pressure%20during%2 0operation%20and%20driving%20for%20a%20normal%20ra nge%20of%209%20to%2014%20PSI%20pressure%20and%0Ain suring%20it%20is%20not%20erratic%20or%20too%20low% 0A%E2%80%A2%20Inspecting%20the%20turbo%20charger%2 0for%20damaged%20blades%2C%20wobbly%20shaft%20rota tion%2C%20worn%20bearings%2C%20oil%20leaks%20into% 20turbo%0Aboost%20side%2C%20and%20correct%20contro l%20valve%20or%20waste%20gate%20operation%0A%0ACom mon%20mistakes%20when%20diagnosing%20the%20P0047%2 0code%0ADo%20not%20replace%20any%20component%20ass uming%20it%20is%20bad%20without%20carefully%20insp ecting%20the%20system.%20Mechanics%20have%20report ed%0Athat%20failure%20to%20flush%20all%20debris%20 and%20obstructions%20from%20the%20turbocharger%20o iling%20system%20can%20lead%20to%20repeated%20turb o%0Afailure%20related%20to%20the%20bearings%20on%2 0the%20turbocharger%20shaft.%20Replacing%20the%20t urbocharger%20without%20complete%20testing%20of%20 the%0Aby-pass%20valve%20or%20waste%20gate%20function%20and% 20electrical%20circuitry%20is%20also%20the%20cause %20of%20common%20misdiagnosis.%0A%0AHow%20serious% 20is%20the%20P0047%20code%3F%0AThis%20code%20is%20 very%20serious%20and%20is%20usually%20preceded%20b y%20the%20engine%20warning%20light%20coming%20on.% 20It%20should%20be%20diagnosed%20as%0Asoon%20as%20 possible%20to%20prevent%20engine%20internal%20dama ge%20or%20turbocharger%20failure.%20Minimize%20you r%20driving%20until%20the%20problem%0Acan%20be%20r epaired.%0AIf%20the%20vehicle%20operates%20very%20 poorly%2C%20do%20not%20drive%20it%20further.%20The %20vehicle%20can%20run%20roughly%2C%20backfire%2C% 20have%20rich%20or%20lean%0Afuel%20consumption%2C% 20and%20operate%20in%20over%20or%20under%20boost%2 0conditions.%0AOften%20times%2C%20if%20the%20engin e%20warning%20light%20comes%20on%20immediately%20a t%20start%20up%2C%20the%20OBD-%20II%20system%20can%20be%20reset%20and%20the%0Ave hicle%20will%20operate%20normally.%0A%0AWhat%20rep airs%20can%20fix%20the%20P0047%20code%3F%0AThere%2 0are%20many%20causes%20for%20this%20code%20that%20 relate%20to%20leaks%20and%20pressure%20loss%20in%2 0the%20system%2C%20but%20usually%20they%20related% 20to%0Ahose%2C%20clamp%20and%20connection%20failur es%20due%20to%20improper%20installation%20or%20sim ply%20age.%20Many%20times%2C%20an%20intake%20hose% 20to%20the%0Aintercooler%2C%20or%20the%20intercool er%20itself%2C%20may%20have%20a%20leak%2C%20and%20 would%20require%20replacement.%0AYou%20can%20use%2 0a%20spray%20carburetor%20cleaner%20with%20a%20lon g%20plastic%20hose%20to%20spray%20directly%20at%20 connections%20and%20hoses%20to%20see%20if%0Athe%20 engine%20operation%20changes%20or%20improves.%20Mo dern%20vehicles%20are%20very%20complicated%2C%20so %20the%20using%20the%20hose%20with%20the%0Acarbure tor%20cleaner%20allows%20for%20easy%20access%20to% 20check%20specific%20areas%20for%20leaks.%20I%20ha ve%20found%20cracked%20intake%20hoses%20to%20be%20 a%0Aproblem%2C%20usually%20on%20the%20bottom%20or% 20out%20of%20site%2C%20that%20can%20cause%20interm ittent%20problems%20only%20noted%20under%20load.%0 A%0AAdditional%20comments.%0AMany%20vehicles%20wit h%20mileage%20over%20100%2C000%20have%20momentary% 20sensor%20problems%20that%20usually%20occur%20dur ing%20start%20up%20or%0Aprolonged%20stress%20situa tions%20on%20the%20drive%20train.%0AIf%20the%20eng ine%20warning%20light%20comes%20on%20and%20the%20v ehicle%20seems%20to%20be%20operating%20normally%2C %20the%20OBD-II%20system%20can%20be%20reset%0Ausing%20the%20sca nner%2C%20and%20the%20problem%20may%20not%20reoccu r.%20This%20is%20why%20it%20is%20important%20to%20 verify%20the%20fault%20code%20and%20reset%20it%0Ab efore%20doing%20any%20repairs.)

latar
28-07-2016, 13:18
Eatal ja nie twierdzę, że mam rację:/

Eatal
28-07-2016, 13:46
latar
Tam jest pozycja:


Shorted or open wiring in the boost sensor circuit


:)

Ale nawet gdyby to bylo cos innego, to wiadomo, kazdy przypadek moze byc inny, indywidualny...

Zakladalem po prostu ze po paru godzinach wyjade, a tu mnie strasza weekendem bez fury :(

Eatal
01-08-2016, 13:19
UPDATE:
na ten moment wykluczaja usterke mechaniczna (a mowili ze beda sprawdzac elektryke).

Dzisiaj cyt. "testy z komputerem".

Wyglada na to, ze błądzą :(

UPDATE:
"Czujnik podcisnienia przy turbinie albo... ...regeneracja turbiny (?!)"

WTF, auto ma dopiero 90tys! To musi byc ten czujnik albo zawor!
Czujnik zreszta jest wylistowany jako mozliwa przyczyna komunikatu w tych zrodlach od latar

W kazdym badz razie "autoryzowanym" chlopakom cos wolno idzie ta diagnostyka :( Pan "od kontaktu" z klientem jakis niekonkretny...

UPDATE:

Po tygodniu (!) codziennego (!) przesuwania okreslenia przyczyny usterki, zadzwonili dzis do mnie z serwisu (po 18).

Szczerze mowiac niezle sie wkurzylem.

Na krótko, bez emocji: diagnoza "geometria łopatek turbiny", potrzebna regeneracja.
I tak zlecaja to podwykonawcy (1600 netto).
TuneFORCE latar heko MAG slawek-kali MaXyM TOMAS
(oznaczam osoby aktywne na forum, troche losowo, alem w potrzebie...)

Warto to robic w serwisie? Czy "zabrac zabawki i zmienic piaskownice"? W ogole przy 90tys mozliwe jest cos takiego?

Na dluzej, z emocjami:

No kurka wodna ;) nie po to czlowiek jedzie do autoryzowanego serwisu, by chlopakom tydzien zajela _taka_ _diagnostyka_.

Bylem swiecie przekonany, ze w autoryzowanym serwisie:
- pracuja ludzie po szkoleniach, maja duzy bagaz doswiadczen, baze wiedzy, kosztuja wiecej, ale sprawy zalatwiaja szybko i rzetelnie
- dostaje dostep do drozszej ale lepszej infrastruktury, wszelka diagnostyka, wlacznie z podmianka czesci (magazyn na miejscu), jest szybka i skuteczna
- kontakt z klientem jest konkretny (po tygodniu diagnostyki "pan prowadzacy" nie ma calkowitego kosztorysu (!) ani terminu(!) naprawy! malo tego zaproponowal zyczliwie ze zadzwoni jutro na koniec dnia (!) z wycena, a wiec bylby kolejny dzien w plecy, i to na samego "excela"!), a terminu nie podejmie sie oszacowac (!)
- w krytycznym przypadku - auto zastepcze ("niestety przedluza sie nam kilka napraw, nic nie moge panu zaoferowac").

No to nie dostalem zadnej z tych rzeczy.

Naprawde zalezalo mi na porzadku w papierach, nawet kosztem kilku zlociszy i niewygody (60KM do serwisu), auta dlugo szukalem, nie oszczedzalem.
Ale sposob obslugi mnie dzisiaj dobil. Okres wakacyjny, a ja uziemiony, nie wiadomo "za ile" i "na ile".

Rozwazam, zeby auto wziasc do swojego sprawdzonego mechanika u mnie w miescie. Ponosza mnie emocje? Jakies przemyslenia macie?
Jak turbina bedzie regenerowana, to nie wazne przeciez, ktory mechanik ja wysle. Zreszta ten moj powiedzial, ze "jesli o geometrie chodzi to ja to zrobie" (myslalem, ze tym sie dedykowane zaklady zajmuja).

Acha, no i jak sie dopytywalem, czy wykluczyli wszystko inne, bo ta turbina przy tym przebiegu to dziwna sprawa, a on do mnie: a czipowal Pan? Ja mu odpowiedzialem, ze to raczej on mi powienien powiedziec, czy auto bylo chipowane czy nie, ja mam dopiero 2mce i nic nie robilem.

Ech...

UPDATE:
Nie majac za bardzo alternatywy zostawiam auto w autoryzowanym.

Regeneruja tutaj:
http://www.turbo-tec.eu/pl/map/turbosprezarki-regeneracja-jaworzno/

Daja 2 lata gwarancji.

Swoja droga, jesli za regenracje 1.6tys netto a za nowa 2.8tys netto to nie wiem czy jest sie sens bawic w regeneracje:
Tutaj trubosprezarka regenerowana
http://www.turbosprezarki-nowe.pl/ford/smax/turbosprezarka_garrett_22_tdci_7535445020s_7535442 0_7535440020_7535445017s_75354417_7535440017_14962 35_1517678_8g9q6k682ac_8g9q6k682ba_8g9q6k682ac_8g9 q6k682ba_9685841580.html

Eatal
17-08-2016, 18:39
UPDATE (2016-08-17):
Po kolejnych 8 dniach (w sumie już po ponad 2 tygodniach) zadzwoniłem do salonu (Auto WATIN) z pytaniem czy auto do odbioru. Zadzwoniłem sam, mimo, że te 8 dni wcześniej sami deklarowali się, że auto do odbioru za tydzień (zakładam, że porządny zakład informuje jeśli coś się przedłuża). Auto do odbioru jednak nie było.

Pan Łukasz oczywiście powiedział, że "właśnie" zamierzał do mnie zadzwonić, że "właśnie" dostał informacje od serwisu regenerującego, że tego modelu turbosprężarki nie potrafią zregenerować (serio? po numerach seryjnych, które serwis przed zleceniem na pewno wysyłał nie szło tego stwierdzić?) z dwóch powodów: nie mają stanowiska do kalibracji takiej turbiny oraz nie mają jakiejś tam części (tego zresztą nie dowiedziałem się od Pana Łukasza, tylko od Pani, która przejeła prowadzenie naprawy z powodu jego urlopu, bardziej konkretna). 2 tygodnie (!) diagnostyki, by stwierdzić, że to turbosprężarka, i że autoryzowany dealer forda wraz z wybranym przez niego podwykonawcą nie potrafi zregenerować fordowskiej turbiny.

Czekam - w trakcie rozmowy - jakie dalsze kroki zaproponuje mi Pan Łukasz, a tu cisza. Zatem sam zapytałem: co teraz? Pan nie wiedział co powiedzieć, pogubił się, obiecał, że oddzwoni. No i oddzwonił: używana regenerowana 3500 netto, nowa 5900 netto (bez robocizny of course).

Poprosiłem Auto WATIN o wysłanie turbiny do innego zakładu (sam jestem w sluzbowych rozjazdach i wakacyjnych urlopach), z polecenia bliskiej osoby: Turbotech w Poznaniu. Zobaczymy co powie inny serwis, mam nadzieję w tym tygodniu.

Dlaczego moje auto zostawiam jednak w WATINie? Nie chce jechać do innego zakładu i zaczynać wszystkiego od początku, nie chce przerzucania się odpowiedzialnością, kto co zepsuł, podmienił, źle złożył, źle zdiagnozował, itp. Turbinę więc albo zregeneruję albo kupię na własną rękę, a od WATINu będę wymagał sprawnego auta. Oczywiście jest to tam mój ostatni raz.

Turbinę do Turbotechu mieli wysłać wczoraj, dzisiaj jeszcze nie wysłana. Auto już 3 tygodnie w serwisie. Co chwila trzeba do nich dzwonić i ich kontrolować, sami nie zadzwonią i "zapominają", że auto u nich stoi. Przysłowiowy "pan Mietek" brudnymi rekoma czesciej za telefon chwyta, lepiej dba o klienta i informuje co się dzieje, co się przedłuża, co się komplikuje, niz dedykowane do kontaktu z klientem osoby w ASO...

ASO Auto WATIN - ani jako zwykłego warsztatu naprawczego, ani tym bardziej jako autoryzowanego dealera Forda - szczerze nie polecam, na każdej możliwej płaszczyźnie:
- obsługa klienta (Pan Łukasz)
- diagności / specjaliści (tyle czasu trwa zdiagnozowanie czegoś takiego?!)
- infrastruktura (brak auta zastępczego, auto 3 tygodnie unieruchomione!!!)
- organizacja i standard pracy (ponownie: auto 3 tygodnie "na kanale", trzeba ręcznie ich kontrolować, przypominac, bo inaczej naprawa rozciągnęłaby się o kolejne dni)

Na bieżąco będę informował.

Szkoda, że autoryzowany serwis Forda odebrał mi frajdę z auta, i to w wakacyjny miesiąc.

Trochę też mnie dziwi milczenie forumowiczów :( żeby sam do siebie pisać forum nie potrzebuję :(

EDIT:
Szkoda, że dopiero teraz to znalazłem:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=160546

lolot
17-08-2016, 19:59
Kolego napiszę Ci tylko tyle, szczerze współczuję zjedzonych nerwów,opanowania,cierpliwości,ja bym chyba szybciej zabrał auto z tego pseudo ASO,nie dobrze że takie serwisy wogóle istnieją,sama marka na tym dostaje po dupie.Pozdrawiam i życzę bezawaryjnosci 😀

mro
17-08-2016, 20:35
Mam nadzieję, że zagląda tu ktoś. z centrali Forda. Było by miło gdyby obserwowali najważniejsze forum Forda w Polsce...

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Eatal
17-08-2016, 20:43
lolot ano zachcialo mi sie porzadek w historii auta trzymac :( Zostawiam w Auto WATIN ASO, poki co, bo jak napisalem boje sie w nowym miejscu zaczynac od poczatku... No i auto jest "rozgrzebane" wiec wiec musialaby byc laweta...

Mnie tylko nurtuje, czy jeżeli Turbotech też nie będzie mieć narzedzi do regeneracji tej konkretnej turbiny (jak Turbo-Tec z Jaworzna), to czy kupować regenerowaną czy nową? Jakieś plusy/minusy obydwu rozwiązań (poza ceną oczywiście)?

Hmmm:
http://www.autobanit24.pl/regenerowac-czy-kupic-nowa.html

lolot
17-08-2016, 20:50
Kurcze ciężko cokolwiek doradzić,spora różnica w cenie,nigdy bym nie pomyślał że turbina od 2.2 jest taka ciężka do zregenerowania.

lolot
17-08-2016, 20:56
Ale...Jeżeli dadzą Ci gwarancję na regenerowaną to ja bym się chyba na tą opcję skłonił,jeżdżę służbowym peugeotem, 2 lata temu regenerowali turbinę i już nalatałem na niej 120 tys i śmiga😀

Eatal
17-08-2016, 21:26
Turbotech daje 6mcy gwarancji:
http://turbotech.pl/oferta.php

Jak najlepiej cisnąć ASO by ustalił przyczynę tak szybkiego zużycia turbospręzarki? Nie chcę leczyć objawów, nie chcę też w ciemno zakładać, że to zużycie materiału...

latar
18-08-2016, 07:23
Ten Watin to wstyd!

3500 netto? Jakiś kosmos! Zrobienie hybrydy w Perun Turbo o lepszej wydajności i większej trwalości niż fabryczna to poniżej 2k. Heko hybrydy robi właśnie w Perunie.

wojtekn
18-08-2016, 07:49
UPDATE (2016-08-17):


Trochę też mnie dziwi milczenie forumowiczów :( żeby sam do siebie pisać forum nie potrzebuję :(

Ale czytamy na bieżąco twoją przygodę i trzymamy kciuki. ;)
Sorry za ot.

Eatal
18-08-2016, 10:12
Aktualizacja 18.08.2016:

Telefon o 11:00 to Turbotechu: "Turbina nie doszla."

Telefon do ASO Auto WATINu - pani (nie pamietam imienia) "sprawdze u mistrza Grzegorza i oddzwonie".

Oddzwania: "Wyszla dzis o 7:45".

Mieli wyslac we wtorek (dzis czwartek). 17km (https://www.google.pl/maps/dir/AUTO+WATIN+-+Autoryzowany+dealer+marki+Ford,+Obornicka+4,+62-002+Suchy+Las/Turbotech+-+Regeneracja+Turbospr%C4%99%C5%BCarek,+Samotna+4,+ 61-441+Pozna%C5%84/@52.4335327,16.762329,12z/am=t/data=!4m15!4m14!1m5!1m1!1s0x470443b51a6b1ac9:0xf55 17e79eed86e70!2m2!1d16.8609824!2d52.4827213!1m5!1m 1!1s0x47045abb0d129e85:0x3f04aee828e28926!2m2!1d16 .9013001!2d52.3606432!3e0!5i1).

http://www.relatably.com/m/img/crying-meme-face-sad/Sad-Crying-Meme-Face-18.jpg

Za pare godzin zadzwonie do Turbotechu ponownie...

Ten Watin to wstyd!

3500 netto? Jakiś kosmos! Zrobienie hybrydy w Perun Turbo o lepszej wydajności i większej trwalości niż fabryczna to poniżej 2k. Heko hybrydy robi właśnie w Perunie.

http://perunturbo.pl/wp-content/uploads/2014/08/logo-strona1-e1408286328322.png
Perun - juz mi sie podoba :) To sa ci, heko?
http://perunturbo.pl/

Tylko nie wymieniaja Forda... Jest za to Volvo...
Zobaczymy co powie Turbotech, wtedy sie do tych odezwe.

Co to znaczy "wieksza wydajnosc"? Wiecej KM czy Nm? Mniejsze spalanie? Mniejszy halas przy tej samej mocy ;)?

Wieksza trwalosc: jakos zabezpieczaja elementy turbiny czy wstawiaja inne, precyzyjniej wykonane? Z innych materialow?

Ale czytamy na bieżąco twoją przygodę i trzymamy kciuki. ;)
Sorry za ot.
No, może przesadziłem z tym zalem, ale przyznam, zem nie bardzo w nastroju...

latar
18-08-2016, 10:49
Eatal tak to ci. Robili turbo do Fordów. Na forum jest kilka.

Wyższa trwałość dzięki lepszym materiałom. Solidniejsze łożyska, kute koła itp.
Większa wydajność dzięki innemu kołu kompresji. Turbo może (ale nie musi) podać większe ciśnienie.

A ten Watin to znowu: no comments. Problem doskonale rozumiem. U mnie wymiana silnika może i przebiegła zupełnie bezproblemowo ale nie dość, że byłem bez samochodu, zapier. w robocie, ciągłe delegacje to załatwiałem wszystko sam. Od szukania silnika, transportu przez podłączanie forscana. Czerwiec miałem straszny. W drugim samochodzie do tego zepsuła się klima. Wymieniłem wszystko co można było oprócz parownika wewnątrz kabiny. Wykonałem z 10 telefonów czy ktoś się podejmie i wszyscy, że w sezonie to nikt nie będzie kokpitu zdejmował bo wolą nabić i skasować. Ostatecznie sam musiałem zrobić po nocach i udało się wymyślić patent bez zdejmowania deski. Eatal, znam ból doskonale. Ciągle jeszcze odsypiam ten czas.

mkk1
18-08-2016, 11:17
Zakładam że dostałeś diagnozę na piśmie i jak się pomylili to kasę oddadzą ?

Eatal
18-08-2016, 12:59
Eatal tak to ci. Robili turbo do Fordów. Na forum jest kilka.

Wyższa trwałość dzięki lepszym materiałom. Solidniejsze łożyska, kute koła itp.
Większa wydajność dzięki innemu kołu kompresji. Turbo może (ale nie musi) podać większe ciśnienie.

A ten Watin to znowu: no comments. Problem doskonale rozumiem. U mnie wymiana silnika może i przebiegła zupełnie bezproblemowo ale nie dość, że byłem bez samochodu, zapier. w robocie, ciągłe delegacje to załatwiałem wszystko sam. Od szukania silnika, transportu przez podłączanie forscana. Czerwiec miałem straszny. W drugim samochodzie do tego zepsuła się klima. Wymieniłem wszystko co można było oprócz parownika wewnątrz kabiny. Wykonałem z 10 telefonów czy ktoś się podejmie i wszyscy, że w sezonie to nikt nie będzie kokpitu zdejmował bo wolą nabić i skasować. Ostatecznie sam musiałem zrobić po nocach i udało się wymyślić patent bez zdejmowania deski. Eatal, znam ból doskonale. Ciągle jeszcze odsypiam ten czas.

Przy wymianie silnika i probie samodzielnego koordynowania takiej naprawy to miesiac uziemienia zrozumialy...

Ja oddalem do ASO w nadziei, ze za $$$ bedzie szybko i rzetelnie...

Posypalo mi sie dolozenie haka, posypalo sie zabezpieczenie lakieru :(

Zakładam że dostałeś diagnozę na piśmie i jak się pomylili to kasę oddadzą ?
Patrz nizej :(

Aktualizacja 14:00:

Turbotech po 1-2h od dostarczenia turbiny: "parametry turbiny super, sucha, dobrze wywazona, geometria poprawna, mechanicznie calkowicie sprawna, natomiast zepsuta jest elektronika od sterowania zaworem. Nie do naprawy "nigdzie na swiecie", bo za nowa turbina, nie jest jeszcze rozpoznana, nie ma tej elektroniki nigdzie dostepnej...

Zla wiadomosc wiec taka, ze turbina nieregenerowalna.

Dobra taka, ze awaria nie miala przyczyny mechanicznej, zwiazanej z silnikiem, a jest "tylko" awarią eksploatacyjną... To moj wniosek. Poprawny?

Ok 16:00 ma dostac wycene nowej turbiny.

Szykuje sie wiec gruba kasa :(

latar
18-08-2016, 13:07
Eatal a da się przełożyć graty z używki? Tzn tą elektronikę?

Za nowa? 6 lat na rynku? Ford i PSA ją wsadzają.
http://allegro.pl/sterownik-turbiny-ford-mondeo-mk3-mk4-2-0-2-2-tdci-i6413145140.html
?

EDYTA
Patrz to jeszcze
http://allegro.pl/ford-s-max-mondeo-mk4-lift-2-2-tdci-turbosprezarka-i6379985980.html

mkk1
18-08-2016, 13:11
Bullshit
http://turbosprezarki-bocian.pl/naprawa-sterownikow.html

Eatal
18-08-2016, 14:14
Zadzwonilem do Perun Turbo, bardzo mily i rzetelny facet, najpierw sie zdziwil - jak latar - ze turbina "za nowa" do naprawy, potem spytal o rocznik auta, i jednak przyznal, ze tak moze byc, tym bardziej, jesli Turbotech daje taka diagnoze.

W przypadku awarii actuatora/sterownika nic nie zrobią, bo ford jako części tego nie sprzedaje.

Zasugerował natomiast, że mogę szukać turbiny z rynku wtornego (z rozbitka), i ze powinny byc relatywnie tanie (bo jeszcze nie ma na nie zapotrzebowania) a jeszcze nie zuzyte.

mkk1 jak rozumiem "bullshit" jest komentarzem do tego, ze takiego sterownika nie da sie naprawic, tak?

Telefoniczny ping-pong Turbosprezarki-Bocian i Turbotech i ustalilem (2.2 TDCi 200KM, 2013 (polift)):

- Sterownik Mitsubishi (nie Hella/Garret!). Fizycznie sa dosc podobne a jednak inne.
- Sterownik nie wystepuje w katalogach jako osobna czesc, dostepny jest tylko w komplecie z turbosprezarka. Potwierdzone wiec przez trzeci warsztat specjalizujacy sie w turbosprezarkach.
- 2 mozliwosci do wyboru: nowa lub uzywana. Nie polecal przekladania samego sterownika (z zakupionej "niesprawdzonej" uzywki do mojej "dobrej" turbiny), bo trzeba by go calkowicie przeprogramowac do mojego egzemlarza.

W miedzyczasie zadzwonil Turbotech z oferta NOWEJ turbiny: 2750 netto.

Chyba bede szedl w tym kierunku, szczerze mowiac boje sie kombinowac z uzywka (kupie nie ten model, albo tez walnieta, po jakims kosmicznym przebiegu...)

Choc z drugiej strony ta zalinkowana przez latar najprawdopodobniej jest ze sterownikiem mitsubishi (tak wynika z rozmowy ze sprzedawca, ale moze potwierdzic nr seryjny dopiero jutro):
http://allegro.pl/ford-s-max-mondeo-mk4-lift-2-2-tdci-turbosprezarka-i6379985980.html

Roznica cenowa spora...

mkk1
18-08-2016, 14:27
Dokładnie. Jak coś się spsuło to się naprawi ( szczególnie w Polsce :) )
http://eltronic24.pl/oferta/naprawa-sterownikow/turbiny/garretta/
I wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało że ten sterownik Mitsubishi to Garret z inną naklejką

Eatal
18-08-2016, 14:38
Dokładnie. Jak coś się spsuło to się naprawi ( szczególnie w Polsce :) )
http://eltronic24.pl/oferta/naprawa-sterownikow/turbiny/garretta/
I wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało że ten sterownik Mitsubishi to Garret z inną naklejką
Ja na swoim aucie testowac nie bede :)

latar
18-08-2016, 15:13
Może dowiedz się czy po numerze seryjnym turba da się zdekodować datę produkcji. Ta którą podlinkowałem z Jeleniej Góry pochodzi z S-Maxa. Raczej mniej jeżdżą niż Mondeo. Strzelałbym, że przeciętnie 30k na rok można liczyć ale to jak zwykle wróżenie z fusów.

Moim zdaniem różnica w cenie jest warta montażu używki. Zawsze możesz też ją przesłać do TurboTecha na sprawdzenie stanu i oddać jeśli będzie coś nie tak. Ile TurboTech może wziąć za taką usługę? 100? 200 plnów?

Eatal
18-08-2016, 15:25
Juz zamowilem nową. Ja sie w tancu nie...

Te 700zl to podejrzanie tanio, nie znam rocznika, nie znam przebiegu, nie znam eksploatacji. Numer seryjny znalbym dopiero jutro, a ja juz naprawde nie chce czekac (przesylka do mnie, przesylka do Turbotechu, analiza w Turbotechu, przesylka do WATINU, montaz w WATINIE - to w najlepszym mozliwym przypadku).

Szkoda tylko czasu na niekompetencje (3 tyg!) i chciwosc (2750 vs 5900) WATINu.
Zakładając, ze przyjdzie w poniedzialek i ze bedzie przeslana natychmniast do ASO, tam pewnie znowu beda potrzebowali kilku dni na jej montaz...

W sumie wyjdzie miesiac.

ASO.

Klocki hamulcowe to chce zmieniac kazdy, ale jak juz cos poza standardem...

latar
18-08-2016, 16:52
Dla mnie zrozumiałe. Czas też się liczy!

Eatal
18-08-2016, 17:17
Z ciekawostek to znalazlem nowa turbine Mitsubishi tu (49477) za 2600 netto:

http://www.turbosprezarki-nowe.pl/ford/smax/turbosprezarka_mitsubishi_22_4947701100_4947701102 _4947701103_4947701104_4947701114_1700686_96746755 80_bg9q6k682bb.html

Poprzednio dalem link, ale do niewlasciwej turbiny (2.2 ale ze sterownikiem Garreta).

W sumie nie wiem czemu potem myślałem, że jest regenerowana, z opisu wynika, że nowa.
latar
Dokladnie.

Ja juz chce zamknac ten rozdzial.

Mam firme, wrzuce to w koszty, to tez trochę inaczej (VAT 23% + dochodowy 19%)

bukox
18-08-2016, 18:38
A z ciekawości - skoro wrzucasz cały VAT i dochód to masz auto typowo służbowe a nie zgłoszone jak używane służbowo/prywatnie?

Eatal
18-08-2016, 20:13
bukox
Racja, 50%. Zapomnialem o zmianie przepisów.

latar
18-08-2016, 23:54
W świetle dzisiejszych przepisów ciężko byłoby wybornić S-Maxa tylko do użytku służbowego. Chyba, że miałby kratkę i dwa fotele albo ścianę z plexi za pierwszym rzędem:P

Eatal
19-08-2016, 00:42
W świetle dzisiejszych przepisów ciężko byłoby wybornić S-Maxa tylko do użytku służbowego. Chyba, że miałby kratkę i dwa fotele albo ścianę z plexi za pierwszym rzędem:P

Od razu bralem 50/50. Z wielu powodow, sam charakter auta mial drugorzedne znaczenie.

Ksiegowy (i jeden Traczo-finansokorpo-reptalianin ;)) kusil wersja leasingu (100% na firme) w ktorej w 4mce splaca sie maksymalny dozwolony limit, a potem wnosi wniosek o przejscie na 50/50. Dzieki temu mozna w 4mce mozna wciagac koszty auta na 100%. W 4mce wiec mozna splacic - o ile dobrze pamietam - 70% wartosci sumy leasingu (oraz wszelkich kosztow zwiazanych z autem!). Pozostale 30% splaca sie w ratach, rozlozonych jak kto chce (>2lata o ile dobrze pamietam) juz jako 50/50.

Oczywiscie % w tym kontekscie odnosi sie do cakowitego kosztu leasingu, a wiec uwzględnia koszt pieniadza (EFL dal np. oferte na 103%).

Nie chce mi sie wchodzic w finansowe szczegoly, ale to calkiem korzystne dla kogos kto nie boi sie okolic GAP-a, ma gotowke ale lubi zakombinowac.

Nie dla mnie to. Adrenalina na macie a nie w finansach :)

Albo inaczej: przy flocie, skali to mega korzystne rozwiazanie. Przy jednym samochodzie (i to faktycznie uzywanym takze do celow prywatnych), wg mnie nie.
Podstawowym powodem nie sa mozliwe kontrole ale to, ze nie jest sie wlascicielem auta (ze wszelkimi tego konsekwencjami w "warunkach brzegowych", wypadkowych). W ktoryms watku o tym pisalem.

Kazdy liczy po swojemu, ja policzylem tak.

Zmieniajac temat: czego nie powinno sie spier* przy wymianie turbiny na nowa? na cos zwrocic uwage WATINowi? Wymiana oleju? Odmowienie zdrowaski?

latar
19-08-2016, 01:17
Wymiana oleju i odmówienie zdrowaśki...to już dobrze wiesz:P Błędy też musisz usunąć.

Pobocznym tematem: Kombinowanie w księgowości i wykorzystywanie ludzi to taki biznes po polsku. Wstyd! ...kurka, już dużo razy dzisiaj użyłem tego słowa:/ takie czasy albo mój nastrój jakiś chybotliwy.

bukox
19-08-2016, 08:20
Wg mnie ten przepis jest bardzo sensowny. Wcześniej każdy mógł podważyć czy właściciel samochodu ma prawo odliczać paliwo czy serwis (oraz w jakiej ewentualnie części) a teraz sprawa jest czysta. Albo wrzucasz cały samochód jako służbowy czyli robisz kilometrówki i liczysz się z tym, że ktoś to może sprawdzić albo masz służbowo/prywatne, odliczasz 50% ale jesteś czysty. Jak ktoś chce kombinować to oczywiście może ale dla mnie najważniejsze jest to, że jest jasny i prosty przepis.

Eatal
19-08-2016, 08:43
Wymiana oleju i odmówienie zdrowaśki...to już dobrze wiesz:P Błędy też musisz usunąć.

Pobocznym tematem: Kombinowanie w księgowości i wykorzystywanie ludzi to taki biznes po polsku. Wstyd! ...kurka, już dużo razy dzisiaj użyłem tego słowa:/ takie czasy albo mój nastrój jakiś chybotliwy.

Ta wersja z leasingiem to jeszcze legalna (po prostu przez 4mce nie moglbym uzywac auta do celow prywatnych). Tego - mimo że sam z opcji zrezygnowałem - bym się jednak nie czepiał. Posłowie - oczywiście dla mojego dobra - tylko wymyślają co by można jeszcze opodatkować, to zaczyn twórczy dla księgowych.

Ten "Tracz" ;) robi rzeczy nielegalne - kupuje fałszywe koszty. To już zupelnie inna bajka...

Inną sprawą jest to, że uważam że współcześni etatowcy (bo jako firma ma się więcej możliwości), w zasadzie w każdym państwie Zachodu, pracują na centralnie sterowanej półniewolniczej plantacji. Właściciel twierdzi, oczywiście, że to dla ich dobra. Faktyczne opodatkowanie (a więc nie tylko dochodowe ale i akcyzy, VATy, cła, katastralne, obowiązkowe państwowe ubezpieczenia, państwowe abonamenty, składki na państwowe fundusze, koncesje, itd, lista dłuuugaśna, w zasadzie każdy przejaw życia jest opodatkowany) to 60-70%.

A pamiętam "starego" serialowego Robin Hooda: jak wojska księcia, z błogosławieństwem oczywiście, przychodziły po dziesięcinę (czyli 10% podatek) to wioski albo uciekały albo stawiały opór...

Skala współczesnej redystrybucji dóbr (te 60-70%) w świecie Zachodu, oczywiście w imię "sprawiedliwości społecznej" (choć ja zawsze myślałem, że sprawiedliwość to może być tylko indywidualna), przypomina inny system. Nie znam państwa, które nim trawione w końcu by nie padło...

No ale to taki piątkowy offtop :)

EDIT:

Wg mnie ten przepis jest bardzo sensowny. Wcześniej każdy mógł podważyć czy właściciel samochodu ma prawo odliczać paliwo czy serwis (oraz w jakiej ewentualnie części) a teraz sprawa jest czysta. Albo wrzucasz cały samochód jako służbowy czyli robisz kilometrówki i liczysz się z tym, że ktoś to może sprawdzić albo masz służbowo/prywatne, odliczasz 50% ale jesteś czysty. Jak ktoś chce kombinować to oczywiście może ale dla mnie najważniejsze jest to, że jest jasny i prosty przepis.

Teraz dopiero posta zauwazylem - pelna zgoda.

Eatal
19-08-2016, 12:14
Aktualizacja:

Pani z AUTO WATINu zadzwonila, i powiedziala, ze oprocz ~1000zl (brutto) za usluge wymiany turbiny bedzie dodatkowy ~1070zl (brutto): "czesci konsekwencyjne, niezbedne do utrzymania gwarancji na turbine".

Lista:

Nakrętka turbiny
Uszczelka tlumika
Filtr oleju turbiny
SRUBA
Nakrętka M10
Nakrętka kolektora M8
Uszczelka
USZCZELKA
ŚRUBA
USZCZELKA
USZCZELKA
USZCZELKA
RURKA - WYLOT WODY
USZCZELKA - KOLEKTOR
Obejma
Nakrętka M 10


Zadzwonilem do Turbotechu z pytaniem o wymagania gwarancyjne, czy sa czesci/prace niezbedne przy instalacji nowej turbiny aby nie utracic gwarancji.

Sa:

zamontowac turbine zgodnie z zalaczona instrukcja
wymienic olej
wymienic "uszczelke turbiny"
wymienic filtr oleju


Informacyjnie dodam, ze ten zakres prac jest wyceniony przez WATIN na 591,12 (brutto).

Uszczelka korka spustu oleju
Olej silnikowy 5W30 A5 913D Ford
Filtr oleju


Bez "uszczelki turbiny" bo nie wiedzieli, ktora to.

W sumie wiec byloby to - oprocz samej turbiny - ~2660 (brutto). Z "salonową" turbiną byloby to ~9900 (brutto).

Na szczęście turbinę mam nową turbinę bez salonowej marży, liczę też, że nie trzeba będzie wymieniać tego co Watin zaproponował.

Więc:

turbina 3380 (brutto)
wymiana 1000 (brutto)
olej, filtry, uszczelka 590 (brutto)


Suma: ~4900 (brutto). 3mce po kupnie auta :(

Płakać czy się cieszyć (bo mogłobyć 10k!)? Ech...

latar
19-08-2016, 12:40
Grubo. Na przyszłość dałbym sobie siana z serwisowaniem w ASO.

Ja robię kopie faktur za graty i za wykonane przy samochodzie prace dla przyszłego kupującego. Na każdej fakturze za usługę serwisową proszę o wpisanie przebiegu. Poprzednią fokę z taką historią sprzedałem powyżej średniej ceny w mig. Wystawiłem ją o 23 a o 11 już jej nie było. Pewnie trafił się odpowiedni kupujący w danym momencie ale za to z pełną historią i wszystkimi fakturami nie było potrzeby do żadnej negocjacji.
Moim zdaniem to więcej niż pieczątka z ASO w książce serwisowej. A koszty? No cóż. Za wymianę oleju płace 35 plnów brutto z fakturą (olej, filtry moje).

Eatal
19-08-2016, 12:48
latar
Dokładnie. Auto WATIN wyleczył mnie z ASO. Boleśnie (kosztami, ale przede wszystkim niekompetencją) i skutecznie.

Chciałem być świętszy od papieża, no i mam pokutę.

A gdzie się zaopatrujesz w takie rzeczy? W sieci kupujesz?

latar
19-08-2016, 12:52
Mnóstwo sklepów online z "oryginalnymi" częściami do Forda. Np.
http://ford.sklep.pl/
http://abcford.pl/
http://ewcar.pl/

Eatal
19-08-2016, 12:58
Juz w zakladkach. Dziekuje.

Eatal
25-08-2016, 18:19
2016.08.22 Poniedziałek
Turbotech Poznań nie otrzymał jeszcze turbiny. Bez komentarza.

2016.08.23 Wtorek
Nowa turbina doszła we wtorek. Stara dopakowana i calosc wysłana do Auto WATIN Poznań (te 17km).

2016.08.24 Środa
Do 15:00 w środę nie doszła, a po 15 nic się nie da zrobić - ci od kontaktu z klientem pracuja 7-15, a potem jak rozumiem paczki nie są przetwarzane?

201.08.25 Czwartek

Rano email od Pani Marzeny: WATIN znalazl kolejne części które sa niezbedne do wymiany. Dodatkowy 1000zł.

Czyli 2650 brutto za:

Usluga wymontowania/zamontowania turbiny
Uszczelka korka spustu oleju
Olej silnikowy 5W30 A5 913D Ford
Filtr oleju
Nakrętka turbiny
Uszczelka tlumika
Filtr oleju turbiny
SRUBA
Nakrętka M10
Nakrętka kolektora M8
Uszczelka
USZCZELKA
ŚRUBA
USZCZELKA
USZCZELKA
USZCZELKA
RURKA - WYLOT WODY
USZCZELKA - KOLEKTOR
Obejma
Nakrętka


Dzwonie do Pani Marzeny.

Dluga dyskusja, czy nowe elementy sa wymagane przez gwarancje. Odsyla mnie do "mistrza", p. Grzegorza.

Dzwoni.

Na gwarancji jak wol jest napisane, co jest wymagane a co nie jest, on sie upiera, ze jest inaczej.

Na jedno moje slowo Pan Grzegorz mowi sam do siebie ok 5m (nie przesadzam), nie przyjmuje do wiadomosci, ze jestem sklonny zgadzic sie na wymiane tych czesci, ale nie dlatego, ze musze z powodu warunkow gwarancji, ale dlatego ze przyslal mi zdjecia uszczelek, ktore naprawde moze lepiej wymienic, skoro jest okazja. Ze jestem sklonny rozwazyc wymiane tych czesci, ale niech nie twierdzi, ze tego wymaga papier. No, i nie za ta cene. Ale przez wlasne nawijanie nawet tego nie rejestruje.

Odpuszczam dyskusje po 20m, nie jest w stanie mi pokazac punktu, ktory tej wymiany wymaga, ale on dalej swoje o "20 latach w branzy, i ze na pewno to jest wymagane", a ja nie mam czasu na takie gadanie.

Nic nie mowie przez 5m, Pan Grzegorz sie w koncu wygadal, dochodzi do "nowej" ceny.

2250 (czyli +~650 do ceny bez wymiany tych "nowych" elementow). "Troche" drogo jak za nakretki i uszczelki, ale ja juz naprawde chce odzyskac auto. Dodalem drobna usluge (w stacji diagnostycznej pewnie z 50zl), regulacje swiatel, ale chociaz emocjonalny nic nie znaczacy atom miodu w galaktyce dziegciu.

Ja juz naprawde chce wziasc stamtad auto.

4 tygodnie.

Po kilku godzinach, ok 16, dzwonie upewnic sie, ze jutro (Piatek) po poludniu auto bedzie do odbioru.

Pan Grzegorz sugeruje poniedzialek.

Powaznie.

Nie mam sily plakac.

Musza czekac na srubki i uszczelki. Autoryzowany duzy dealer, z warsztatem na kilkanascie samochodow rownoczesnie naprawianych.

Jakby mi ktos opowiedzial co sie moze dziac w autoryzowanym serwisie nie uwierzylbym.

Po moim telefonie byc moze bedzie jednak jutro do odbioru.

Zobaczymy

slawek-kali
25-08-2016, 18:59
To kpina jakas przeciez :D TVN turbo i Ford PL to wlasciwe adresy dla tej sprawy.

kasztan
25-08-2016, 19:54
Eatal - dopiero teraz trafiłem na Twój temat.
No to się zapowiada ciekawie, ja od 2 tygodni mam uziemione auto w Auto Watin - czekają na skrzynię biegów, którą mi mają wymienić...

Eatal
25-08-2016, 20:06
Eatal - dopiero teraz trafiłem na Twój temat.
No to się zapowiada ciekawie, ja od 2 tygodni mam uziemione auto w Auto Watin - czekają na skrzynię biegów, którą mi mają wymienić...

Masz auto zastepcze chociaz?

Jesli ja jutro odbiore, to bedzie 4 tygodnie i 1 dzien (21 dni roboczych) bez auta zastepczego. Jezeli taka naprawa sie nie kwalifikuje, to jaka sie kwalifikuje?

Zycze Ci zebys nie mial takiej obslugi jak ja...

Moja dobra rada: kontroluj ich telefonicznie dosc czesto.

kasztan
25-08-2016, 20:11
Po zdiagnozowaniu co jest popsute dostałem oczywiście opcje auta zastępczego za... 120zl/doba.
Po tygodniu od momentu zamówienia od nich nowej skrzyni "wywalczyłem" auto zastępcze bez kosztów. Inaczej sobie nie wyobrażam funkcjonowania, zwłaszcza że do dzisiaj nie wiem kiedy będę miał auto odbioru (nadal nie wiedzą kiedy dostaną zamówioną część).
W całej sytuacji nie wiem na kogo powinienem być najbardziej wkuty - czy na ASO czy na Ford Polska czy generalnie na markę Ford, że tyle to czasu trwa.

Bump: A Łukasz (doradca) o którym piszesz, to z tego co kojarze to ten młody, który pracuje tam od niedawna, więc mnie nie dziwi że takie masz z nim przeboje.

Eatal
25-08-2016, 20:19
kasztan

120/doba? to cena komercyjna, oczywiscie zalezy za jakie auto, ale zakladam, ze mondeo czy s-maxa nie dostales...

No ja o auto zastepcze rozbilem sie o dyrektora placowki, twierdzil ze fizycznie nie ma, to bylo gdzies z 3tyg temu (po 1 tygodniu w serwisie). Walczylem tez 2 tygodnie temu, i z tydzien temu - zawsze twierdzili. ze fizycznie nie maja.

Ja jestem wkuty nie tylko na to konkretne ASO, ale na Ford Polska tez:
W turbinach ze sterownikiem Garreta elektronike osobno sprzedaja, sterownikow Mitsubishi nie: trzeba kupic cala turbine, nawet - jak w moim przypadku - jesli mechanicznie jest calkowicie sprawna...

Daj linka do swojego watku - chetnie poczytam...

bukox
25-08-2016, 20:19
Panowie a macie AC z opcją auta zastępczego bo ja mam i nawet o tym nie wiedziałem? Pomijając już, że sporo zwykłych warsztatów (nie ASO) ma taką opcję w cenie naprawy to nawet jeśli nie to zawsze zostaje AC.

Eatal
25-08-2016, 20:22
bukox
musze sprawdzic, ale jak to jest rozliczane? Potem skladki ida do gory?

kasztan
25-08-2016, 20:24
Moja dobra rada: kontroluj ich telefonicznie dosc czesto.

Tak też robiłem do zeszłego piątku, widziałem że mają mnie już dość. Jak dostałem auto zastępcze (Focus), to mi powiedzieli że do końca następnego tygodnia (czyli do jutra) powinni coś wiedzieć. Ciekawe zatem czy jutro zadzwonią, czy też sam się będę musiał upomnieć. Całe szczęście mam ASO po drodze z/do pracy, więc pewnie po południu zjawię się tam osobiście.

Bump: [MENTION=123216]

Daj linka do swojego watku - chetnie poczytam...

Od 158 posta :)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=219727&page=16

bukox
25-08-2016, 20:28
U mnie nie wpływa to na zniżki bo jest to "w pakiecie". W ramach AC (ale to zależy od ubezpieczyciela) w zależności od wariantu ubezpieczenia możesz otrzymać auto zastępcze na daną liczbę ani albo też na cały okres naprawy. Wszystko zależy od wariantu polisy. Zadzwoń i zapytaj bo oni się tym nie chwalą a u mnie to wyszło przypadkowo podczas właśnie naprawy.

Eatal
25-08-2016, 20:39
Spojrze, choc teraz to juz "po ptokach"... Mam nadzieje - ta umiera ostatnia - ze w koncu auto odbiore...

Ale dzieki za podpowiedz, moze mi kiedys, albo jakiemus "czytaczowi" sie to przyda...

bukox
25-08-2016, 20:50
Zdecydowanie warto zapytać agenta od ubezpieczeń o takie "szczegóły". To samo z lawetą. Ostatnio nieźle się zdziwiłem, że owszem mam limit 400 km od miejsca zdarzenia ale za to tych km w roku mogę wykorzystać do wysokości ubezpieczenia biorąc pod uwagę daną opłatę za km (zależna od odległości i usługodawcy). Człowiek płaci a nawet nie wie co ma w usłudze :(

latar
26-08-2016, 07:46
Takie usługi to nie AC a Assistance. Z AC nie ma nic wspólnego. Można sobie dokupić choćby do OC. Pakiety są różne jak i wysokość składki. Na Assitance nie zbiera się zniżek. Mam najwyższy pakiet w Hestii. Laweta i zwiezienie pasażerów cały kraj, z zagranicy 500 albo 1000km, dokładnie nie pamiętam. Ewentualny hotel dla pasażerów. Samochód zastępczy na max 10 dni lub do końca naprawy w przypadku kolizji i 5 dni w przypadku awarii. Jest limit dni w roku na samochód zastępczy. Dokupione do AC za 250 zeta. Jak mi pękł tłok to na 5 dni miałem A3 2.0TDI 150KM w automacie. Wiochy nie było. Wtedy do wyboru był jeszcze Avensis albo Fluence ale jak likwidowałem szkody po sarnie to podjechało MDO MKIV 1.6Pb 120KM, dramat.

bukox
26-08-2016, 08:06
Tak masz rację. Chodziło oczywiście o assistance. Uprościłem bo biorę wszystko w pakiecie :)

kasztan
26-08-2016, 11:33
Eatal - Piotr, to Twój post jest na profilu FB Auto Watin odnośnie czasu przedłużającej się naprawy?

Jak tak, to ciekawa historia z tym się wiąże. Ale o tym, przy jakiejś innej okazji, albo na PW :)

Eatal
26-08-2016, 11:43
No to aktualizacja.

Poniedziałek popołudnie.

Ta dyskusje o częsciach mogliśmy mieć 3 tygodnie temu.
Teraz czekam na srubki, uszczelki i rurki. Zakladam, ze nie na filtry oleju/powietrza i olej... Choc kto wie...

Nie mam sily na komentarz...

kasztan
no wyglada na to ze trzeba by im opinie w takie miejsca powrzucac, to sie w glowie nie miesci co sie wyrabia...

Slartibartfast
26-08-2016, 12:24
Etal,
Jeśli robisz przeglądy w ASO to powinieneś dostać z automatu Ford Assistance na rok/do następnego przeglądu, w którym jest właśnie auto zastępcze na ileś tam dni. Korzystałem, bez bólu. Kiedyś było to razem z G12, od jakichś 2 lat dostaję to po przeglądzie.

Powodzenia!

kasztan
26-08-2016, 12:25
Auto zastępcze z Ford Assistence jest na 2 dni, pod warunkiem, że auto dojedzie do ASO na lawecie (bo było zgłoszenie poprzez infolinię Ford Assistance).

A jak przyjedziesz popsutym autem sam, to nici z auta zastępczego w ramach Ford Assistance.

Slartibartfast
26-08-2016, 12:36
Z zastępczego korzystałem bodajże przez tydzień.
Zgłoszenie na infolinię fakt obowiązkowe, ale to + laweta też w cenie Ford Assistance.
Jeśli pojawia się problem nie ma co kombinować i dojeżdżać do ASO o własnych siłach - tylko laweta (tak zrobiłem przy wymianie tylnej szyby, a z FA skorzystać można w Europie - zrobiłem to w Austrii, gdzie przyjechał ADAC).
W skrajnym przypadku można swoim podjechać przed bramę ASO, podejść, wypytać co może być, wezwać lawetę i "dojechać" do ASO...

Eatal
27-08-2016, 22:26
Podsumowanie usterki, przebiegu diagnostyki i naprawy.

P0045 i P0047 w moim przypadku oznaczaly uszkodzenie sterownika turbiny. Sama turbina mechanicznie sprawna, bez jakichkolwiek oznak zuzycia, sucha, geometria idealna, parametry trzyma.

Moj model turbiny (2013 2.2 TDCI 200KM, 49477-01105) uzywa sterownika Mitsubishi. Ford Polska jednak nie sprzedaje tych sterownikow osobno - trzeba kupic calosc. Na rynku elementow zastepczych jeszcze tego sterownika nie ma. Gdyby to byl sterownik Garreta (wczesnijsza wersja tego silnika) mozna by go bylo dokupic osobno (o ile dobrze pamietam 200-300zl).

Ja mialem wybor:

kupic cala nowa turbine (za 5900zl netto poprzez Auto WATIN, 2750zl netto na wolnym rynku)
kupic kompletna uzywaną regenerowaną turbinę (za 3500 netto poprzez Auto WATIN, prawdopodobnie z Jaworzna)
kupic kompletna uzywana turbine "z rozbitka" (koszt 1000-1500 brutto, najprawdopodobniej bez faktury, na pewno bez gwarancji).


Na ostatnie rozwiązanie nie zdecydowałem się w związku z niemozliwoscia stwierdzenia z jakiego samochodu (w jaki sposob eksploatowanego: przebieg, styl) turbina pochodzi.

Na srodkowe z powodu ceny, oraz faktu, ze regenerowana turbina miala wczesniej defekty mechaniczne (bo jak juz wiadomo defekt sterownika i jego wymiana niemozliwa) - nie wiadomo jakie, nie wiadomo jak skorygowane. Narzut ASO na regenerowana turbine kosmiczny.

Wybralem rozwiazanie pierwsze, kupno nowej, ale poza ASO.

Przy zalozeniu, ze zarowno Turbotech i AUTO WATIN kupuje z tego samego magazynu i w tej samej cenie, i ze Turbotech ma 10% narzut (czyli kupuje za 2475 netto) oznacza, ze ASO Auto WATIN z cena 5900zl netto ma 3425zl netto , czyli 138%, narzutu!

"Troche" duzo.

Model biznesowy oparty na magicznej pieczatce, oparty de facto na monopolu, jest niemozliwy do utrzymania, przy wszechobecnej sieci. Po prostu bardzo latwo sprawdzic ile kto sobie za pieczatke liczy, i albo zaakceptowac to, albo nie. Kto tego nie zorozumie, ze nadchodza mlode pokolenia wychowane na wyszukiwarkach i porownywarkach, nie zarobi nic.

Zaplacilbym wiecej WATINowi (naprawde!) niz Turbotechowi, wlasnie dla tej pieczatki, ale nie az tyle!!!

WATIN pracy mial dokladnie tyle samo, sprawdzanie ceny, obsluga telefoniczna, przyjecie paczki, demontaz, montaz. Tyle, ze zarobil mniej. Na wlasne zyczenie, ze wzgledu na wlasne procedury, wlasna polityke, zero elastycznosci (informowalem, ze moge kupic nowa za tyle, i co oni na to). Dodatkowo zmusilo mnie to do aktywnosci, oszczedzilem kilka tysiecy, ale stracilem tydzien i nerwy. Ale to Auto WATIN stracil opinie.

Nie rozumiem tego.

EDIT:
Podsumowanie usunalem, przed odebraniem auta historia jeszcze nie ma konca...

cliner
28-08-2016, 09:31
Moderator niech podepnie w opiniach o warsztatach...

slawek-kali
28-08-2016, 09:43
Kosmiczna oferta z AUTO WATIN (~140% narzutu na nowa czesc? Czesc regenerowana drozsza niz nowa na wolnym rynku?

Cee ustala FORD, a nie ASO. Oni moga dac jakis rabat, ale nie beda doplacac do czesci ;)

Eatal
28-08-2016, 12:07
slawek-kali
Mozliwe, ze te ceny jakos centralniej sa ustalane, i (ten sam?) dystrybutor daje inne marze ASO.

W takim razie te 140% to nie Auto WATIN nalicza, tylko Ford Polska.

Czy to cos zmienia z mojej perspektywy?

Nieazdowolenia jest tyle samo, wiec moge tyci cos przerzucic z ASO Ford na Ford Polska, ok, nie mam z tym problemu :)

Koniec koncow efekt ten sam.

kasztan
30-08-2016, 12:41
Eatal - Piotr - odebrałeś auto?

Eatal
30-08-2016, 19:19
Tak. Dzisiaj.

Precyzyjniej: brat odebral, bo ja w delegacji. Caly dzien w biegu, dopiero dotarlem do hotelu.

Jako podsumowanie powiem, ze samoistnie dostalem jeszcze mini rabat (ok ze 100zl o ile dobrze pamietam).

Chyba zostal znaleziony watek na forum, bo Pan Grzegorz zadzwonil i do samego dyrektora zapraszal na spotkanie "w sprawie". Pewnie wiec im zalezalo, by jakos sprawe lepiej zakonczyc, napiecie rozladowac. No chyba, ze po prostu zdali sobie sprawe, ze "troche" dlugo auto stalo na wymiane turbiny.

Ja po prostu sie ciesze, ze auto odebrane, ze sprawne.

Co wlosow wypadlo, to wypadlo...

sławciu
30-08-2016, 19:37
Normalnie horror, strach oddawać auto do serwisu bo człowiek może być uziemiony na kilkadziesiąt dobrych dni. Rozumiem nietypową i ciężką usterkę ale przy tak prostej sprawie takie schody i za takie pieniądze ...:shock:

kasztan
30-08-2016, 19:57
Chyba zostal znaleziony watek na forum, bo Pan Grzegorz zadzwonil i do samego dyrektora zapraszal na spotkanie "w sprawie". Pewnie wiec im zalezalo, by jakos sprawe lepiej zakonczyc, napiecie rozladowac. No chyba, ze po prostu zdali sobie sprawe, ze "troche" dlugo auto stalo na wymiane turbiny.


W piątek jak p. Grzegorz do mnie dzwonił, to w czasie rozmowy wspomniałem mu o Tobie i o mojej sytuacji, która zaczyna przypominać tą niekończącą się Twoją sprawę. Powiedziałem mu, że sympatycy marki Ford mają wiele sposobów na wymianę swoich doświadczeń (np. Facebook, Forum Forda :))

Eatal
30-08-2016, 20:02
No dwa tygodnie wzialbym na klate. Trwalo to jednak 4.5 :(

Generalnie to pierwsze 3 tygodnie pozamiataly wszystko.

Dopiero jak wzialem sprawy w swoje rece sprawy przyspieszyly, dodatkowo wiedzialem dokladnie "gdzie jestem" i "dlaczego".

W sumie zaplacilem troche ponad 5,5tys (nowa turbina w Turbotech + demontaz/montaz i "czesci konsekwencyjne" w ASO). Gdyby turbina szla przez ASO bylo by to prawie 10tys.

Staram sie zawsze widziec pelna polowe, wiec staram sie usilnie widziec te zaoszczedzone 5tys a nie te stracone :)

W piątek jak p. Grzegorz do mnie dzwonił, to w czasie rozmowy wspomniałem mu o Tobie i o mojej sytuacji, która zaczyna przypominać tą niekończącą się Twoją sprawę. Powiedziałem mu, że sympatycy marki Ford mają wiele sposobów na wymianę swoich doświadczeń (np. Facebook, Forum Forda :))

Hahahah, i jak skomentowal?

stingerA6
30-08-2016, 20:06
Trzeba mieć nerwy na Watin. Ważne że szczęśliwy finał.

kasztan
30-08-2016, 20:06
Hahahah, i jak skomentowal?

Tak, że znam relację tylko z jednej strony (czyli Twoją).

Eatal
30-08-2016, 20:23
Tak, że znam relację tylko z jednej strony (czyli Twoją).

Zem sie nawet usmiechnal, no a z niby jakiej masz znac, z tego co wiem swoim profilu sie jeszcze nie pochwalili.

To co niefajne w tej odpowiedzi, to jakby sugerowanie rzeczywistosci, faktow rownoleglych, bo juz nawet nie smiem pomyslec dalej.

Szkoda zatem, ze nie dostalem ich wersji, np w formie notatek do przebiegu realizacji zamowienia, dat, komenatrzy.

Moga sobie porownac:

Podsumowanie diagnostyki i naprawy.

1szy tydzien (28.07.2016-03.08.2016): szukanie przyczyny usterki. Przyjezdzam przygotowany przez FCP (dzieki latar!), mam dokladny opis bledow oraz mozliwe przyczyny komunikatu, opis diagnostyki i napraw.
Przyjechalem w Czwartek na 9 rano, "na kilka godzin". Brat odebral mnie po 18 :(. Codzinnie przedluzanie terminu odbioru "na jutro".
Po tygodniu diagnoza: turbina.

2gi tydzien (04.08.2016-10.08.2016):
Proba regeneracji turbiny w Jaworznie (Turbo-Tec?).
Termin odbioru auta 11.08.2016.

3ci tydzien (11.08.2016-17.08.2016):
W Piatek 12.08.2016 sam zadzwonilem, jeden dzien po umowionym terminie odbioru (w trakcie urlopu bylem, i az tak mnie nie cisnelo, mimo ze brata mialem w gotowosci na odbior). Okazalo sie dopiero wtedy, ze regeneracja jest niemozliwa "z powodu brakujacej czesci i jeszcze czegos", a turbina jeszcze nie wrocila.
Bardzo malo informacji zwrotnej: nie moglem sie dowiedziec dlaczego nie mozna jej regenerowac (az tak uszkodzona? co moglo byc przyczyna? Cos z silnikiem?) oraz jakie alternatywne rozwiazanie proponuje WATIN. Po jakims czasie informacja zwrotna: 5900 netto nowa, 3500 netto regenerowana.
Podjalem decyzje, o wyslaniu turbiny do innego, wskazanego przeze mnie zakladu regeneracji turbin - jak tylko turbina wroci.
Wtorek i sroda to proba koordynacji wyslania turbiny do Turbotechu, za kazdym razem informacja zwrotna, ze paczka albo wyslana albo zaraz bedzie wyslana. Do konca tego tygodnia "roboczego" (czw-sro) turbina do Turbotechu nie dotarla.

4ty tydzien (18.08.2016-24.08.2016)
W czwartek 18.08.2016 w poludnie Turbotech dostaje turbine. Po 2h podaje dokladna diagnoze: sterownik Mitsubishi. W kolejne 2h ja weryfikuje telefonicznie taką diagnoze w innym zakladzie (szukalem możliwosci kupienia samego sterownika) oraz dostaje ofertę od Turbotechu nowej turbiny. Na koniec dnia potwierdzam decyzje kupna nowej. Turbotech zamawia turbine 19.08.2016.
19.08.2016 dostaje tez pierwsze informacje od WATINu o "częściach konsekwencyjnych" wymaganych do utrzymania gwarancji regenerowanych turbin z Jaworzna. Turbotech mowi o oleju i filtrach ale nie mam tego na papierze. W Auto WATIN nie wierza, ale przyjmuja do wiadomosci, ze czego nie wymaga gwarancja, a co nie zuzyte maja nie wymieniac.

Nowa turbina dochodzi do nich dopiero we wtorek 23.08.2016 i jest od razu odeslana do Auto WATINu DHLem. W srode o 15:00 jej tam jeszcze nie ma, a potem sie juz nie liczy.

5ty tydzien (25.08.2016-31.08.2016).
W czwartek rano email ze zdjeciem zuzytych czesci. Te mozna bylo wyslac jeszcze przed wyslaniem turbiny do Jaworzna, wszakze wtedy byl demontaz. Dostaje je jednak 3 tygodnie pozniej. Pomine dyskusje o wymaganiach gwarancji.
Zuzyte (oraz niezuzyte, ale po prostu WATINowi odpuscilem, oddajcie mi w koncu auto!) czesci zostaja zamowione w czwartek.
Termin odbioru: poniedzialek 29.08.2016, po poludniu.

Auto odebrane 30.08.2016.

Eatal
02-09-2016, 08:18
Fajnie sie wreszcie smiga sensownym autem. No i swiatla wreszcie dobrze swieca.
Tylko spalanie mnie zadziwia, wychodzi mi teraz 10l srednia. Wczesniej bylo ok 9.
latar
Jaka masz srednia, po miescie (bo na dlugiej trasie jeszcze nie bylem).

Jak sie ogarne wrzuce zdjecia wymienionych elementow.

latar
02-09-2016, 09:05
Eatal pojęcia nie mam. W ogóle nie jeżdże po mieście. Mam automat. Średnie mam ~10.4 ale to w zasadzie sposób eksploatacji nabija.

Eatal
02-09-2016, 09:50
No fakt, styl ma najwiekszy wplyw.

Na forum watku o spalaniu 2.2 nie moglem znalezc, a ciekawym jak innym wychodzi...
Jacek
Czy da sie jakos kontrolowac rozmiar wyswietlania obrazu? Nie chce mi sie skalowac w telefonie :(

Poki co wklejam linki do zdjec wymienionych czesci.
https://imgur.com/CXnpLOG.jpg
https://imgur.com/OmKAZXQ.jpg
https://imgur.com/FV00VPJ.jpg
https://imgur.com/Rz5zrGB.jpg
https://imgur.com/gumgKmp.jpg

Saucerhead
02-09-2016, 12:55
Są różne portale, na których możesz sprawdzić spalanie innych użytkowników z takim samym samochodem. Na jednym z nich wychodzi od 7,5 do 8,7 ( to są średnie).

latar
02-09-2016, 16:32
Za dużo tam jest optymizmu. Ilu ludzi znam z Golfem 1.9TDI to wszystkie palą średnio-średnio 3,9.

tom@
02-09-2016, 20:06
Są różne portale, na których możesz sprawdzić spalanie innych użytkowników z takim samym samochodem. Na jednym z nich wychodzi od 7,5 do 8,7 ( to są średnie).
Wow.
Minimalne raz miałem 7.6
Średnia natomiast mi wychodzi 9.6 z 15 tkm


Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka

Saucerhead
05-09-2016, 22:04
Za dużo tam jest optymizmu. Ilu ludzi znam z Golfem 1.9TDI to wszystkie palą średnio-średnio 3,9.

Heh. Ja tam chciałbym być takim optymistą, ale jak uczciwie wpisuje przebiegi i tankowania to średnia nie chce spaść poniżej 11,5 :027:
Z tych średnich co podałem to użytkownicy mieli po kilkadziesiąt tankowań tak więc można popatrzeć na wykresach jak skacze spalenie.

maczewski89@
07-06-2021, 18:17
Witam jestem nowy proszę o wyrozumiałość. Mój problem polega na tym że zapala mi się check silnika po podłączeniu skanera Delphi 150 błąd P0047 obwód zaworu sterowania ciśnieniem doładowania mam wrażenie że turbo późno zaczyna dmuchać jak do tej pory sprawdziłem wężyki podciśnienia wiązkę od tego zaworu wymieniłem kostkę bo miałem wrażenie że piny są pocięte, podmieniłem trzy inne zawory i za każdym razem to samo dwa odpalenia i check się zapala. Drodzy koledzy co jeszcze mogę w swoim zakresie sprawdzić? Może ktoś ma jakiś pomysł a dodam że napięcie w wiązce po zapłonie to 12v