Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Poprawna wymiana akumulatora i jaki wybrać


dzikirzeznik
28-07-2016, 08:04
Witam.
Prawdopodobnie muszę wymienić akumulator w moim focusie mk3 1.6 tdci econetic. Czy mając system StartStop muszę wymienić aku w ASO czy moge to zrobic pod domem ? Czy rozprogramują mi się szyby, radio lub coś takiego ?

Czy CENTRA Start-Stop EFB CL752 12V 75Ah 730A będzie dobrym wyborem ?

Serdecznie pozdrawiam,
Michal.

regrom
28-07-2016, 11:43
Podłącz równolegle prosotownik do klem, albo drugi akumaltor tak żeby auto miało cały czas zasilanie, radio może się rozprogramować,
co do reszty się nie wypowiem bo nie wiem

gik
28-07-2016, 12:30
Ja w swoim odpinałem akumulator i radio się nie rozprogramowało, bo podobno w tych autach nie ma kodu który trzeba wpisać, tylko następuje porównanie kodów bezpośrednio przez jednostkę sterującą i jeśli są takie same to się radio uruchamia.
aha radio mam najzwyklejsze, może w sony jest inaczej

adnim
28-07-2016, 13:45
Wyciągasz aku wkładasz nowy. To nie jest statek kosmiczny tylko zwykłe auto. Odpinałem klemę nie raz także bez obaw.

Thombike
28-07-2016, 16:06
Do radia jak masz kod to nie ma sie czego bac. Ewentualnie to nastawy basów, wysokich i średnich tonów na nowo i jak miałeś jeszcze jakieś dodatkowe opcje uruchomione przy opdtwarzaniu muzyki z MP3 lub CD (np losowe wybieranie utworu) to trzeba bedzie pewnie ponownie to ustawić. Szyby programuje się w dosyć łatwy sposób. Otwierasz wszystkie, potem po kolei zamykasz i w maks. gornym połozeniu przytrzymujesz ok 3-5 sek. Potem jak masz fordowską opcję otwarcia wszystkich z pilota i zamknięcia to musisz otworzyc z pilota. Zamknąc ręcznie i tyle...U mnei działa, moze sa sZYbsze sposoby ale nic o tym nie iwme bo mam MK2 nie 3... Aku skoro jest dla systemu start/stop to powinno być ok. Ah troche niskie ale...W ogole co ludzi sklania do kupowania aut z tym ****ianym systemem, kóry tylko podraza koszt utrzymania pojazdu nic poza tym?

p.saw
29-07-2016, 08:27
W ogole co ludzi sklania do kupowania aut z tym ****ianym systemem, kóry tylko podraza koszt utrzymania pojazdu nic poza tym?

Brak możliwości wyboru. To nie jest opcja do dokupienia a obowiązkowy gratis w niektórych wersjach silnikowych.:roll:
BTW
Gdybyś miał mk3 to wiedziałbyś, że tam nie ma kodu do radia.:one:

Thombike
29-07-2016, 19:28
Gdybym miał MK3 bym się chyba pochlastał z nieszczęścia :)

p.saw
29-07-2016, 22:40
Thombike , czyli długo pojeździsz tym mk2, bo każdy następny będzie miał więcej tych wątpliwych gadżetów.:570:
Z powodu braku kodu do radia będziesz się chlastał z nieszczęścia? :wink:

Thombike
30-07-2016, 12:39
Kod do radia....to mi sprawiło problem tylko raz dawno temu, bo nie mogłem znaleźć, jak miałem jeszcze R75. Do Forda mam na takiej śmiesznej karcie, duży czytelny, niezniszczalny. Natomiast co do mniej lub bardziej zbędnych gadżetów...tak...to może być problem przy ew. wyborze kolejnego auta. Ale wiekszym będzie oferowana moc i rodzaj silnika z jakiego ona pochodzi. Cięzko mi bedzie przetrawić posiadanie jakiegoś brzęczka R4...o systemach typu start/stop nie wspominając...a to przecież dopiero początek. Wg. mnie juz MK3 ma tego trochę za dużo...do tego stylistyka, szczególnie wersji ST jest...powiedzmy, że dyskusyjna :)

p.saw
30-07-2016, 21:49
W mk3 kodu do radia już nie ma i to jak mówią niektórzy ma swoje "zady i walety".
Co do stylistyki mk3 przd liftem bardzo mi się podoba, szczególnie w kolorze candy red. Mam takiego z silniczkiem od kosiary R3 z 125 HP i jestem mile zaskoczony. W testach niezawodności jest w ścisłej czołówce właśnie dzięki niezawodnemu silnikowi. Miałem wcześniej foke mk1 oraz mk2.
System start/stop zamierzam wyłączyć na stałe abym nie musiał (i tu wracając do głównego tematu) wymieniać już akumulatora aby system działał lub nie bez zbędnych (dziwnych) komunikatów.
Reszta gadżetów jest OK, a nawet się przydają.:mrgreen:

Tarmas
30-07-2016, 23:07
System start/stop zamierzam wyłączyć na stałe abym nie musiał (i tu wracając do głównego tematu) wymieniać już akumulatora aby system działał lub nie bez zbędnych (dziwnych) komunikatów.

Co to są za komunikaty? Bo tak czytam i czytam i generalnie widzę mało opinii użytkowników, którzy to mają, za to całą masę wypowiedzi ludzi, którzy tego nie mają.

Szymon_Zy
31-07-2016, 07:36
Też chętnie się dowiem o jakie dziwne komunikaty chodzi. U mnie nie ma żadnych komunikatów - tylko zielony znaczek na wyświetlaczu między zegarami kiedy silnik się zatrzyma. Żaden inny "komunikat" nigdy się nie pojawił.

p.saw
31-07-2016, 09:57
Jeśli start/stop wyłączy silnik a akumulator jest zbyt słaby to wyświetli komunikat o konieczności ręcznego odpalenia - na przykład. I nie mówcie, że to nie możliwe, że silnik się nie wyłączy przy zbyt niskim poziomie naładowania akumulatora, bo takie przypadki miałem. :mrgreen:
Pozostaje wtedy zignorować komunikat i odpalić z przycisku, lub wyłączać układ start/stop ręcznie przy każdym odpaleniu lub programowo na stałe, lub wymienić akumulator. Ja zrobiłem to ostatnie, całe szczęście jeszcze na gwarancji a teraz czekam kiedy znów system będzie świrował. :570: Oby nie.:roll:
Muszę się wreszcie zmotywować i podjechać do naszych forumowych magików aby na stałe wyłączyć start/stop.

Misieksmig
31-07-2016, 16:04
W moim samochodzie jeśli akumulator jest słabo naładowany to poprostu system start-stop nie wyłącza silnika. Brak jakichkolwiek innych komunikatów bądź jakiś dziwnych zachowań systemu.

orczyk5
31-07-2016, 16:49
System start/stop nie ma prądu na odpalenie automatyczne (czyli ruszenie rozrusznikiem) ale jak zrobisz to ręcznie czyli z kluczyka/guzika to ma prąd? Chyba masz coś zepsute bo tak jak pisze kolega wyżej.....jak coś nie spełnia warunków to system zapala ikonkę na szaro i nie działa. Jak stoisz za długo i jakieś warunki przestają mu pasować to sam uruchamia silnik bez naciskania sprzęgła.

pjetrucha
31-07-2016, 19:36
Miałem kiedyś komunikat o konieczności manualnego startu, ale było to spowodowane otworzeniem drzwi kierowcy z tego co pamiętam.

boncio
08-08-2016, 14:24
Jak wrzuci się bieg bez sprzęgła lub np. nieco szybciej niż zadziała czujnik na pedale, też jest komunikat o manualnym starcie. Ale nigdy nie miałem przy słabym aku, bo ASS nie wyłaczy silnika.
Ja się otworzy drzwi, to krzyczy, żeby wyłączyć auto z guzika ;)

p.saw
08-08-2016, 17:02
System start/stop nie ma prądu na odpalenie automatyczne (czyli ruszenie rozrusznikiem) ale jak zrobisz to ręcznie czyli z kluczyka/guzika to ma prąd? Chyba masz coś zepsute bo tak jak pisze kolega wyżej.....jak coś nie spełnia warunków to system zapala ikonkę na szaro i nie działa. Jak stoisz za długo i jakieś warunki przestają mu pasować to sam uruchamia silnik bez naciskania sprzęgła.

Jak wrzuci się bieg bez sprzęgła lub np. nieco szybciej niż zadziała czujnik na pedale, też jest komunikat o manualnym starcie. Ale nigdy nie miałem przy słabym aku, bo ASS nie wyłaczy silnika.
Ja się otworzy drzwi, to krzyczy, żeby wyłączyć auto z guzika ;)

Koledzy, rozumiem to co piszecie, a nawet się z tym zgadzam. Ale miałem taki przypadek, że wystąpił komunikat o konieczności manualnego startu. A ASS działał pomimo niekorzystnych warunków.
Diagnoza w ASO (podpięcie pod komputer) i werdykt - słaby aku. Wymiana na gwarancji na nowy i od roku problem się nie pojawia.
W związku z tym starczy już tych domysłów. :wink:

Pasiasty pelikan
03-05-2017, 22:46
Tak... Ja bym chyba jeszcze dopisał że chodzi o start-stop silnika podczas zatrzymania samochodu, a nie przycisk uruchomieniowy. Do tego drugiego normalny akumulator.

edmun
04-05-2017, 10:55
To żeś zdrowo odkopał temat :D :D

akajo
06-05-2017, 22:34
Fordowski oryginał to varta, zatem kup taką varte poza aso bedzie taniej, chociaż sprawdź ceny, bo bywają fajne promocje
Ja ostatnio kupilem a aso pióra wycieraczek za 105 zł a normalna cena to 150

krzyskat
25-08-2017, 20:31
Witam. Jeżdżę focusem mk3 1.6 tdci 115kM wyposażonym w system econetic. Czy mając ww. system czyli przede wszystkim inteligentne ładowanie akumulatora mogę odłączyć klemy z akumulatora bez obaw, że nie wyskoczy mi awaria-serwis. Muszę go odłączyć bo mam do wymiany rozrusznik a nie chcę zrobić przy tym zwarcia w instalacji. Co się stanie jak ponownie podłączę akumulator, czy niezbędna jest wizyta w serwisie. Dodam, że forscanem zaczynam się posługiwać coraz lepiej. Czy ten program może w tym pomóc? Proszę o radę bo nie chcę unieruchomić auta na własne życzenie.

razes
26-08-2017, 12:27
.... Co się stanie jak ponownie podłączę akumulator, czy niezbędna jest wizyta w serwisie. .....

Nic się nie stanie, śmiało odłączaj (a nawet obowiązkowe przy grzebaniu z rozrusznikiem). Później po podłączeniu też nic nie musisz robić. Tylko rozłącz klemy ok. godzinkę po wyłączeniu zapłonu (różne systemy muszą "usnąć") i będzie OK.

edmun
26-08-2017, 18:02
Jeśli odłaczysz klemy od razu, a potem podłączysz auto, to niektóre systemy mogą wyrzucić błąd (np. Awaria systemu parkowania). U mnie dodatkowo kiedyś w radiu zniknęła połowa funkcji (brak USB, radia DAB itp). Wszystkie dodatkowe moduły muszą po prostu się ponownie zarejestrować aby auto wiedziało co i jak.
Tak więc można spokojnie odłączać. Nawet kodu do radia nie potrzeba bo jest sparowane z numerem pojazdu.

drof1
16-12-2017, 22:55
Czy ktoś wyciągał akumulator z 1,6 TDCi ? Połowa akumulatora jest pod przegrodą, dostęp tylko do jednej klemy.
Demontaż obudowy filtra powietrza lub plastików z podszybia chyba jest konieczny.
Moje pytanie, która opcja jest właściwa ?

1970lysy
17-12-2017, 16:30
Obudowa filtra powietrza,potem przegroda przy klemie+,pociągasz aku do przodu i odkręcasz klemę.Od 1 do 3min ,jak się wcześniej robiło.Podszybie zostaw.

drof1
17-12-2017, 19:31
W sobotę zrobiłem trasę i mam nadzieję że akumulator się doładował. Ale gdyby padł, obawiam się czy będzie możliwość awaryjnego podpięcia się z kablami. Bardzo ciasno jest na podszybiu.

jadja
17-12-2017, 19:39
Przecież masę możesz podpiąć nie do akumulatora, ale tam np gdzie dochodzi przewód główny "-" z akumulatora. Natomiast dostęp do "+" na akumulatorze jest bez problemu.

edmun
18-12-2017, 09:35
Tak jak 1970lysy napisał.
Nie ruszaj niepotrzebnie podszybia.
Sam wymieniałem identycznie jak napisał :)

juri2069
22-08-2018, 08:24
Panowie czy 406 zł za akumulator w serwisie 52 Ah to dużo ? Warto go kupować ?

Właśnie prawdopodobnie mi siadł. To znaczy po nocy pilotem auta nie otworze( po kliknięciu włączyły się postojówki na 5 sek - to wszystko ) , otwierając kluczykiem włącza się syrena ( ponoć działa nawet do 8 V ) , wsiadłem do auta , przekręcam kluczyk chcąc poklikać w diode od alarmu i nic , wskazówki , radio , licznik , nic się nie włącza , tylko mruga dioda od alarmu oraz mruga światełko w suficie.
No wskazówki w liczniku podniosły się z pół centymetra i to wszystko.
Podpowie ktoś? Obstawiam na aku , w końcu masz już 4 lata :)

Proszę w miare możliwości o jakieś szybkie sugestie bo zaraz pojadę po nowy aku :)

PS ostatnio zdarzało się ze 3-4 razy , ze po jeździe , po zgaszeniu samochodu i otwarciu drzwi ( jak wysiadałem ) włączył się alarm , musiałem kluczykiem " otwierać " auto aby przestał wyć

hindus
22-08-2018, 08:51
A może po prostu jest rozładowany?

Tzn. wymiana go niczego nie zmieni skoro jest coś co ciągnie prąd - a na to wskazuje włączanie się alarmu w dziwnych sytuacjach. Może to właśnie on jest winowajcą?

juri2069
22-08-2018, 08:55
Akumulator już ze 3 razy dawał o sobie znać... dobrze że mam kable. Zaraz podjedzie kolega, podepne kablami i jak odblokuje alarm to znaczy że aku.

I teraz pytanie czy siadl czy tak jak mówisz..

W mondeo również równo po 4 latach siadł, wieczorem zgasiłem, rano nie odpaliłem:)

hindus
22-08-2018, 09:19
Trzeba zmierzyć pojemność. Rozładowany akumulator o rzeczywistej pojemności 10Ah jak i 100Ah będzie dawać podobne efekty. Ten pierwszy trzeba faktycznie wymienić. Ten drugi naładować i namierzyć przyczynę rozładowania.

juri2069
22-08-2018, 10:01
Zakupiłem nowy a potem się pobawię z poborem napięcia.
Śmieszne, że te wszystkie centry, warty są za wysokie i mocowanie nie będzie pasować.

Kupiłem Jenoxa:)
Akumulator jak akumulator

marey
22-08-2018, 10:10
Kupiłem taki i pasuje idealnie:
Bosch S4 EFB 650A i 70Ah - 405 zł.

juri2069
22-08-2018, 10:12
Jenox ma dobre opinie w Internecie, ale nie miałem za bardzo czasu przebierać i szukać gdyż żaden poza Jenoxem nie pasował. Każdy za wysoki :)

Dałem 240 zł

Bump: Trzeba zmierzyć pojemność

Miał 9 V . Więc ewidentnie sie rozładował. Może z powodu moich ostatnich tras na działkę po dziurach ? Może cele nie wytrzymały?
Właśnie gdzieś od miesiąca dawał dziwne objawy, a przez rok użytkowania że 2 razy odmówił posłuszeństwa, następnie znowu działał bez problemu kilka miesięcy.

hindus
22-08-2018, 10:55
Miał 9 V . Więc ewidentnie sie rozładował.
Tego nie neguję :D Ale rozładował się od alarmu bo miał pojemność baterii jak smartfon czy od modułu w samochodzie które od czasu do czasu robi psikusa i ciągnie prąd przez noc? BTW
a przez rok użytkowania że 2 razy odmówił posłuszeństwa, następnie znowu działał bez problemu kilka miesięcy.
to nie brzmi jak zużyty akumulator - ale Twoje pieniądze i Twój wybór :) na pewno tak jest pewniej.

kumpel Fordzika
22-08-2018, 11:14
Zakupiłem nowy a potem się pobawię z poborem napięcia.
Śmieszne, że te wszystkie centry, warty są za wysokie i mocowanie nie będzie pasować. By fajnie było abyś przy tej zabawie zanim akumulator włożysz naładował go konkretnie prostownikiem takim dającym choć z 15,5 V napięcia i z 5 A prądu. JENOX to przyzwoite akumulatory, zadbany na 3-5 lat starczy.

juri2069
22-08-2018, 12:24
W sklepie mówili , że są naładowane i nowe , ale wiadomo jak jest, mówić to oni potrafią....

Centra Futura był za 3 stówki z dłuższą gwarancją no ale już wspominałem wyżej jak z miejscem :)

Co do sprawdzenia poboru prądu to sprawdzę na spokojnie jak będę miał czas , chyba trzeba odczekać te parę minut żeby się powyłączały systemy itd

juri2069
26-08-2018, 10:24
Po zamknięciu samochodu i po kilku czy kilkunastu minutach pobór prądu 0.02 czyli w normie.
Jednak te dzisiejsze akumulatory to shit:)

poshel
07-01-2019, 19:31
Czy wymieniając akumulator z 500Ah na 650Ah muszę również programować BCM,
czyli odpowiednio ustawić opcję #210 - Battery (w moim przypadku "T6 IF 60Ah 650 Cold Cranking Ampere" )?
To są jakieś przygotowane parametry ładowania ?

gimbu
08-01-2019, 08:22
Ja mam varte z c-maxa przełożyłem 72ah 750a. Choć zalecane 75ah. Ładowanie 14.7-14.8v i juz 2 zime śmiga, aż miło choć auto stosunkowo mało jeździ, stoi po kilka dni na mrozie a pali od strzała. Centre odradzali Boscha także, ale każdy chwali to co ma.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

lukaszooo
08-01-2019, 10:29
Tak powinieneś zmienic ten parametr i zrobic reset BMS.

poshel
08-01-2019, 17:39
Dziękuję, tak też zrobiłem i jest ok (Battery_AGE=0).
Przed resetem czujnik pokazywał, że akumulator jest naładowany 99%, natomiast po resecie BMS wyświetliła się wartość 73% - spadek prawie o 30% czyli tyle o ile zwiększyła się pojemność akumulatora.
Dzięki jeszcze raz!

referee
08-01-2019, 21:46
Ja mam varte z c-maxa przełożyłem 72ah 750a.

jaka wartość ustawiles w BCM przy tym aku ?

daaro
09-01-2019, 10:41
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego mam tak w konfiguracji?

gimbu
09-01-2019, 13:21
jaka wartość ustawiles w BCM przy tym aku ?Żadną :) nawet nie wiedziałem, że cos takiego trzeba robić a fabryczny akumlator nawet nie wiem jaką mial pojemność.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

edmun
09-01-2019, 20:46
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego mam tak w konfiguracji?
Bo soft nie przewidywał innych pojemności.
Sam wymieniałem Fordowski 60Ah i 590 cca
na Vartę E46. 75Ah i 730 cca.
W FoCCCusie ustawiłem na 80Ah bo 75 nie ma i żeby chociaż trochę cca się pokrywało.


http://i.imgur.com/coenWvM.png

referee
10-01-2019, 21:22
Weź do łapek narzędzie jakie kupiłeś ostatnio, podłącz kabelek uruchom soft i wejdź w ASBUILT swojego samochodu - nie musisz podłączać kabelka do samochodu aby pobawić się i posprawdzać ustawienia.

i będziesz miał wartość 0B dla 75Ah

http://www.tmp51886.atomnet.pl/ford/UCDS_ASBUILT_BATTERY.PNG

edmun
11-01-2019, 10:32
O.. dziękuję Ci bardzo :)
Na pewno zajrzę :)
Nie wiem czy dzisiaj ale dam znać czy wszystko poszło ok.

update: wczoraj zmieniałem.
Trochę było pod górkę, bo nie wiedziałem że muszę mieć vbf pod ręką, ale poszło bezproblemowo.
Prędkość działania programu również bez zarzutu.
Dzisiaj jeszcze na wszelki wypadek sprawdzę Forscanem czy czasami podczas resetu BCM nie zrobił sobie jakiś błędów komunikacji.

samfisher74
30-04-2019, 07:19
Czyli nie mogę jak w normalnym samochodzie, wykręcić stary akumulator i wsadzić nowy ? Tylko bawić się jakimś komputerem ?

Grzegorz MX
30-04-2019, 07:30
Czyli nie mogę jak w normalnym samochodzie, wykręcić stary akumulator i wsadzić nowy ? Tylko bawić się jakimś komputerem ?
to zalezy:
Start-Stop:
to aku najlepiej taki jak był czyli EFB (lub na bogato AGM) - potem reset BMS

jak bez start-stop: zwykły z płynnym elektrolitem - od mk3 wzwyż reset BMS (można zrobić to bez kompa) - poszukaj było na forum.

Jak wkladasz większy pojemność lub/i prąd rozruchu na zimno - to komp.

samfisher74
30-04-2019, 11:39
A proszę mnie powiedzieć jaki akumulator powinien być fabrycznie w Focusie MK3 z systemem start/stop silnik 1.6 TDCi.

Grzegorz MX
30-04-2019, 12:38
A proszę mnie powiedzieć jaki akumulator powinien być fabrycznie w Focusie MK3 z systemem start/stop silnik 1.6 TDCi.

zachęcam do wygonienia lenia z siebie i przewertowania szukajek - nikt nie zna jaka to wersja ani co ma w środku za Ciebie:

poszukaj w google: dobierz akumulator
przykładowo: https://www.bosch-automotive-catalog.com/en/

albo intercars
albo iparts.pl

Malchiki
13-05-2019, 12:05
:) jeśli chcę odłączyć akumulator - żeby móc spokojnie popodpinać instalacje elektryczną - to jak to najlepiej zrobić w Focusie? W innych klema "-" jest łatwo dostępna, tutaj - rozumiem trzeba wypiąć i wysunąć cały akumulator i dopiero wtedy odłączyć klemę "-"?

edmun
13-05-2019, 12:19
A dlaczego nie możesz odpiąć tylko na klemie plus?
Natomiast co do wyciągania.
Wyciągasz boxa filtra powietrza, odkręcasz łapę aku, rozkręcasz przednią płytę koszyka w którym jest akumulator
i wtedy dopiero możesz go wysunąć.

https://www.youtube.com/watch?v=cUfNFdBEi2E

Tyle, że żeby odkręcić klemy to nie widzę sensu jego wyciągania bo można odkręcić bez.
Nie mówiąc że można podszybie wypiąć na upartego jak chcesz lepszy dostęp.

Malchiki
13-05-2019, 12:33
dlatego - że wszędzie piszą żeby najpierw odpinac na akumulatorze "-" a dopiero potem "+".....I tym się zasugerowałem....Rozumiem, że jeśli odpinam tylko po to by coś "pogmerać" przy instalacji elektrycznej - to wystarczy że odpenę od razu "+" ?

ignas
13-05-2019, 12:42
Rozumiem, że jeśli odpinam tylko po to by coś "pogmerać" przy instalacji elektrycznej - to wystarczy że odpenę od razu "+" ?

Nie, zawsze odpinamy najpierw minus, później plus. Przy podłączaniu kolejność odwrotna.
Żeby odpiąć klemę minusową zdejmuję tylko oba sufitowe plastiki obudowy akumulatora.

edmun
13-05-2019, 13:38
"Jeśli podczas odłączania akumulatora biegun ujemny odłączymy jako pierwszy, przypadkowe dotknięcie kluczem nadwozia podczas majstrowania przy obejmie bieguna dodatniego niczym nie grozi. Dlatego zawsze minus odpinamy jako pierwszy. Jeśli minus jest podpięty, a my odpinając kluczem obejmę plusa dotkniemy masy (nadwozia), pewnym jest pojawienie się iskier, prawie pewnym - eksplozja akumulatora. Na dodatek klucz przyspawa się do nadwozia."

Nigdy w życiu nie odłączałem najpierw minusa a potem plusa.
Ale może nie jestem zdolnym inaczej, żeby spiąć plus z minusem poprzez karoserię pojazdu.
Nie wiem jak trzeba być zdolnym, aby podczas odkręcania nasadkową dziesiątką, spiąć tą klemrę z nadwoziem poprzez klucz.
No po prostu nie wiem.
Odkręcasz, po czym nie kuźwa kluczem a ręką zdejmujesz klamrę z bolca akumulatora.
Odłączając plus, zostawiam go po prostu w plastikowym koszu akumulatora.

Natomiast gdybym miał cokolwiek robić przy akumulatorze i wiedziałbym, że pracuję/ruszam czymkolwiek w okolicach akumulatora,
to wtedy już odkręcam również i minus.

garymarlin
01-07-2019, 09:38
Podłączę się do tematu. Prawdopodobnie padł mi aku. Oryginał, 6 lat, 80Ah, 700A prądu rozruchowego. Podmieniłem tymczasowo na Centra Futura 72Ah, 720A, używany 3 letni. Napięcie wyświetlone w trybie testu zegarów pokazuje 13.9-14.0V (światła, klima, wentylator, radio włączone). Czy mogę bezpiecznie tak jeździć dzień, dwa, do czasu zakupu nowego, czy powinienem jednak zmienić ustawienia w komputerze? Jeśli tak, to na jakie?

Pozdrawiam,
Grzegorz

edmun
02-07-2019, 08:03
Spokojnie możesz jeździć do czasu kupna nowego.

Kamilrze
03-12-2021, 17:32
Czołem,

Od niedawna stałem się posiadaczem Forda Focusa MK3 z 2012r. Będę wymieniał akumulator i stąd moje pytanie. Czy przy odpięciu akumulatora i podpięciu nowego , trzeba będzie wpisywać kod do radia ? Czy jakieś kody są w ogóle przewidziane ? Radio oczywiście jest fabryczne.

Pozdrawiam :wink:

kubaw20055
03-12-2021, 17:38
Focus mk3 nie posiada już kodu do fabrycznego radia, można śmiało odpiac klemy;)

Kamilrze
03-12-2021, 17:41
Ogromnie dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam ;)

technikibart
14-12-2022, 11:17
Patrząc na ceny akumulatorów EFB i AGM. Czy sposób ładowania BMS będzie zdrowy dla akumulatora AGM w sytuacji gdy umieszczę go w zamian EFB? Czy miejsce dla akumulatora w Focus mk3 będzie w miarę optymalne temperaturowo dla AGM? Generalnie na moją jazdę na krótkich odcinkach, zastanawiam się czy to nie będzie lepsza opcja. Akumulator doładowuje Cetek'iem w okresach od 3-6miesięcy. Obecnie Bosch z 2016r wyzionął ducha, napięcie trzyma ale prąd rozruchu szybko siada.

tomao
14-12-2022, 11:38
Nie wiem jak dla TDCI ale przy ecoboostach w przedziale silnika jest bardzo gorąco, a to warunki niezalecane dla akumulatorów AGM.

technikibart
14-12-2022, 11:41
No właśnie się zastanawiam jak się to ma do TDCI i czy będzie to zdrowe dla AGM.

Info jakie znalazłem w sieci:
Nominalna temperatura pracy akumulatorów w pracy buforowej (zasilanie awaryjne), przy której uzyskiwana jest maksymalna żywotność wynosi ok 20°C, dlatego należy bezwzględnie przestrzegać tej zalecanej temperatury.

Oczekiwany czas życia baterii dla pracy buforowej skraca się o połowę z każdym wzrostem temperatury o 10˚C począwszy od wartości nominalnej tj 20°C. Skrócenie czasu życia przy pracy w temperaturze 40˚C jest już bardzo duże. Z tego powodu należy unikać pracy baterii w wysokich temperaturach, czyli przy źródłach ciepła tj piec, grzejnik, przy oknach gdzie promienie słoneczne mogą nagrzać znacząco obudowę akumulatora.

tomao
14-12-2022, 11:52
Szukałem teraz informacji o temperaturach dopuszczalnych dla AGM, ale znalazłem same marketingowe papki, strony producentów też nie pomagają. AGM znam raczej z montażu w bagażniku.

technikibart
14-12-2022, 11:57
Dużo się mówi ze w przypadku niedoładowanego aku, Bms potrafi rzucić napięciem 15,2V. Co może być degradowalne dla AGM. Zastanawiam się nad ustawieniem w UCDS typu 10 i będę weryfikował na bieżąco. Myślę że w przypadku focusa brak jest możliwości zmiany aku na inny typ poza EFB. Generalnie mam model akumulatora AGM typowy który jest montowany w fordach jak i mercedesach, tylko trochę wyższy i mocniejszy (80Ah - 800A) ale dla mnie to nie problem było podnieść szpilki do obejmy aby go zmieścić. Niemniej jednak zastanawiam się nad całkowitym wyłączeniem BMS.

tomao
15-12-2022, 13:54
Ja BMS wyłączyłem, przy kwasowym nic się nie wydarzy, przy EFB też chyba nie powinno. Do AGM teoretycznie by się przydał, żeby go nie "przeładował", ale znowu kwestia wysokiego napięcia zostaje.

clubGRANT
15-12-2022, 15:36
Mam BMS off i mam aku AGM z Fiata Freemonta chciałem go wszczszepić, ale okazał się za wysoki do tego jego górna płaszczyżna gdzie wystają bolce biegunowe jest idealnie płaska (w Fiacie dostała sie woda i zrobiła zwarcie), więc bolce są narażone na dotknięcie czegoś, proponuję się dowiedzieć czy są akumy AGM o max 175mm wysokości bo wyższy może nie wejść jak w moim przypadku.

technikibart
19-12-2022, 07:03
Cześć, Nawet jeżeli masowy (-) będzie opierał o karoserię to nic się nie stanie bo sam przewód prowadzi do punktu na karoserii. Nie było problemu dać przedłużoną nakrętkę i wkręcić szpilkę m6 aby obejma była możliwa do użycia. Obecnie mam pożyczony taki który ma wysokość 190mm, który pasuje bez problemu. Dostaniesz AGM 175mm ale nie wiem czy będzie zadowalająca specyfikacja w porównaniu do tego wyższego.

Edit. Sprawdziłem, w Focusie mk3 przy aku 190mm jest jeszcze sporo przestrzeni.

cezarg1410
19-12-2022, 10:47
U taty w Focusie mk3 z 2012 roku, 1.6 TDCI jest BMS.
Jakoś tydzień czy dwa temu został w końcu wymieniony akumulator - była to zwykła, kwasowa Centra Plus mająca jakieś 10-12 lat (jeszcze z poprzedniego auta) - w zasadzie jeszcze żyła, ale już kiepsko i przy okazji innego problemu poszła wymiana. W tym focusie jeździła od roku zakupu (2015/2016 - fabryczny aku od razu był złomem) aż do teraz czyli jakieś 7 lat.
Pokażcie mi proszę przykład auta z BMS, w którym aku EFB więcej wytrzymało to może uwierzę, że to czy aku jest EFB czy nie, ma chociaż 1% znaczenia :)

Piotr..
21-12-2022, 08:55
Ja mam oryginalny - fabryczny akumulator, samochód produkcja wrzesień 2015, od około pół roku jeżdżę z odpiętym BMS.

krzys1968
21-12-2022, 16:04
Pokażcie mi proszę przykład auta z BMS, w którym aku EFB więcej wytrzymało
W moim czerwiec 2014 , jak i u Adriana oryginał z BMS włączonym.