Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Nowy akumulator - komunikat o rozladowaniu


jb007
29-07-2016, 17:10
Cześć,
Kilka dni temu padł mi całkiem stary akumulator samochód działał prawidłowo przed rozładowaniem. Dziś udałem się do serwisu bosch na wymianę aku wrzucili mi boszowski model z parametrami 74/750 i teraz moje pytanie wszystko w zasadzie wygląda dobrze samochód odpala ale mam wrażenie że przy dodawaniu gazu jakby był glosniejszy wiem że aku działa tylko przy odpaleniu ale sprawdziłem wszystkie podłączenia i wygląda dobrze chyba że sam akumulator lata bo jest za słabo dokrecony? (jest mniejszy niż ten stary ale wygląda na dobrze przykręcony) a druga sprawa to to że cały czas dostaje info "akumulator rozładowany" ale odpala normalnie wszystko działa prawidłowo wiecie może o co chodzi?

Mk4 2.2 TDCi 200KM

aprox99
29-07-2016, 17:27
O ile akumulator oryginalny był droższy?

rednaxelA
29-07-2016, 18:17
Duzo jezdziles po wmontowaniu nowego akumulatora?

Jak tylko kilka km to moze jeszcze sie nie naladowal i dlatego pyszczy. Przy wymianie bylo sprawdzane ladowanie? - bo moze cos nie laduje i dlateog stary padl.

Silnik moze inaczej pracuje bo odalczales akumulator mogly sie pokasowac ustawienia mogl bedy polapac jakies. No chyba ze przy okazji naprawy mechanicy wycieli katalizator :-)

aprox99
29-07-2016, 18:21
Akumulator jest przy kupnie naładowany,chodzi o to że ford niektórych nie ,,łyka".Powinien być silver-calcium.Z drugiej strony trzeba zmierzyć napięcie ładowania,powinno być 14,2-14,8.po wyłączeniu silnika same napięcie na akku to 12,4-12,6(jest 100% naładowany)

Sebioza
29-07-2016, 20:30
Kolego przy wymianie akumulatora trzeba wyjąć obudowę filtra powietrza i jestem pewien na 90% że nie wsadził mechanik dobrze (wcale) tej rury, która zasysa powietrze z przedniego pasa. Ja kiedyś tak miałem. Sprawdź to.

jb007
29-07-2016, 21:06
No więc tak jeśli chodzi o ładowanie podobno było ok, serwis bosch działa tak jak ASO zabierają samochód i sobie zza szyby mogę oglądać co robią. Żadnych innych robót nie wykonywali ;). Co do połączeń też myślałem że to może być coś takiego ale jak wspominałem sprawdziłem wszystko pozatym samochód nie stracił na mocy. Dystans jaki przejechałem na nowym to może maks 30km. O ile byl droższy oryginalny nie mam pojęcia mailem go od zakupu samochodu ten tani mię był 440. Napięcie na wyłączonym aku ma 12.6

Sebioza
29-07-2016, 21:15
Jeśli ta rura nie jest dobrze włożony, to nie będzie różnicy w osiągach. Jedyne co to dźwięk jest taki, jak byś miał stożek. Podnieś maskę i to sprawdź.

p.saw
29-07-2016, 23:25
O ile byl droższy oryginalny nie mam pojęcia mailem go od zakupu samochodu ten tani mię był 440.

Oryginalny FORD (oczywiście nie motorcraft) silver-calcium 80/700 raczej nie jest droższy, bo kosztuje 425 zł w jednym ze sklepów z częściami do forda.

darmodziej
30-07-2016, 10:11
Dziś udałem się do serwisu bosch na wymianę aku Proste. Udaj się ponownie, na reklamację.

jb007
30-07-2016, 23:15
Sebioza miałeś rację co do tej rury nie była włożony po zamocowaniu dziwny dźwięk zniknął dzięki,

Co do info o rozładowanym aku wróciłam do serwisu okazało się że na początku chcieli mi wcisnąć że to alternator bo zalezli na jednym z przewodów niebiesko zielony nalot (swoją drogą mam nadzieję że jeszcze pociągnie) ale jak się okazało ładowanie było na poziomie 14.4 jak dobrze pamiętam, połączyli pod komp. okazało się że stary aku umierajac wygenerowal sporo błędów przy próbie uruchomienia, błędy wyczyscili i wszystko gra. Co nie zmienia faktu że tak jak zwykle do póki nie muszę odwiedzić mechanika wszystko gra jak już się do jakiegoś udam zawsze naprawi jedno a rozpierdzieli drugie ewentualnie nie zrobi swojej roboty dobrze.

W każdym razie dzięki za pomoc

orion512
31-07-2016, 00:09
Gdybyś kiedyś jeszcze wymieniał akumulator to zwróć koniecznie uwagę czy będzie on wykonany w technologii silver calcium.
To bardzo ważne dla prawidłowego działania układu nadzorującego akumulator (komunikat akumulator rozładowany).
A jeśli chodzi o ładowanie to polecam soft do converse+ z wizualizacja napięcia ładowania i będziesz miał monitoring na bieżąco :)

MaXyM
31-07-2016, 01:54
orion512, mozesz bardziej przyblizyc temat zaleznosci miedzy technologia w jakiej jest zrobiony aku z ukladem ktory nadzoruje jego stan naladowania?

mm32
31-07-2016, 07:54
mozesz bardziej przyblizyc temat zaleznosci miedzy technologia w jakiej jest zrobiony aku z ukladem ktory nadzoruje jego stan naladowania?
Było opisane to na forum przez kolegę lsulima,poszukaj proszę.

MaXyM
31-07-2016, 17:35
Znalazlem jego wzmianki ale nie wytlumaczenie czemu akurat takie musza byc.
Na necie natomiast znalazlem info u jakiegos producenta aku, ze Ford od 98r wymaga takich aku ze wzgledu na wahania napiecia ladowania od 14.2 do 14.8 chyba.

A teraz ciekawostka: VARTA Silver Dynamic nie jest zrobiona w tej techn (przynajmniej sie tym Varta nie chwali, ale za to sie chwali przy serii Promotive). Jednak ich konfigurator dla MDO KM4 znajduje Silver Dynamic.
To jak to jest?

mm32
31-07-2016, 18:31
Napiszę tylko tyle : Ford Smart Charging System
Resztę znajdziesz w internecie.

MaXyM
31-07-2016, 18:57
Jak cos wiesz to napisz, chyba ze to tajemnica?
W roznych opracowaniach (Valeo)/artykulach podaje sie Silver-calcium jako alternatywe dla aku olowiowo-kwasowych ze wzgledu na wlasnie ladowanie (PCM). Ale takie sie produkowalo prawie 20 lat temu.

Pytanie podstawowe: w jakiej technologii sa robione aku Bosh S5 i odpowiadajaca mu Varta Silver Dynamic. I czy one sie nie nadaja. A jesli nie sa odpowiednie, to jakie AKU od tych producentow sa odpowiednie? Bo chyba nie tylko te sprzedawane w ASO Forda?

mm32
31-07-2016, 19:06
Bosch S5 i Varta silver są w technologii silver-calcium,także jak najbardziej się nadają.

MaXyM
31-07-2016, 19:50
Dzieki.
Szkoda ze producent w prost tego nie pisze.

A ja bede musial chyba wymienic swoj aku ktory kupilem w zimie, bo od czasu do czasu mi swieci C+ ze aku rozladowany

juri2069
31-07-2016, 22:01
Aktualnie mam centra futura czy jakoś tak od ponad roku i sprawuje się dobrze. Dobrze bo dosyć często gra na nim muzyka po 2-3 godziny jako że lubimy pogrilować z muzyczką.

Eurostart są jeszcze tańsze i jest bardzo mało na nie reklamacji. Teoretycznie obsługowe. Teoretycznie , bo brat ma od 8 lat i nawet do niego nie zaglądał.

jb007 4 letni aku jest całkiem całkiem stary ? :) Po jakim przebiegu ci padł ?

Edi
01-08-2016, 05:54
Panowie może wymienić kilka firm i danych modeli akumulatorów które by się nadały do naszych forów wykonane w technologii Silver-calcjum co by nie wyświetlał się komunikat " Akumulator rozładowany ". Narazie mamy Bosch S5 i Varta Silver. Centra Futura czy ten również?

ciafka
01-08-2016, 11:04
Wiadomo, piszą to producenci akumulatorów, ale jednak ciekawe:
http://www.yuasa.co.uk/info/technical/silver-calcium-batteries/
http://www.centurybatteries.com.au/content/documents/battery-talk/issue-1-battery-talk-what-are-silvercalcium-batter.pdf

Chyba nie ma co zbyt na poważnie traktować "silverowość" akumulatorów, szczególnie jeżeli nie jest podana przez ich producenta 'explicite'.

juri2069
01-08-2016, 11:37
Centra Futura czy ten również?

No taki mam i nic mi nie wyświetla. Nie wiem co to za technologia ale brzmi śmiesznie. Śledząc ten wątek padło tu wiele wiele marek akumulatorów , które fordowicze zakładają i jakoś nic nie wyświetla.
Może problem jest w czymś innym? Nie ma co kombinować bo przez takie kombinowanie psuje się potem auta albo przepłaca . Akumulator to akumulator. Rozumiem do systemu start stop jakiś tam żelowy czy coś. Reszta? Jeden pieron

pretorian2
01-08-2016, 13:10
u mnie po zakupie świeżego nie leżakowanego VARTA F18 SILVER P 85Ah wywalił komunikat - rozładowany aku - po podładowaniu spokój od 5 miesięcy jazda po mieście, krótkie odcinki

szczerba
02-08-2016, 16:34
Wczoraj zakupiłem i zamontowałem nowy akumulator Bosch S5 85Ah/800A (http://www.akumulatorybosch.pl/znajd__akumulator_do_swojego_samochodu/basic_type_12.html) Kupując poprosiłem o sprawdzenie miernikiem napięcia na klemach - miał 12,6V. Po zamontowaniu w samochodzie żadnych komunikatów typu "akumulator rozładowany" nie było. Przez ok. 15 minut miałem uruchomiony NX (kodowanie radia, sprawdzanie funkcji i ustawianie navi) i wciąż nie wyświetlał komunikatu a napięcie pokazywał 12,6 -12,5V. Dzisiaj trochę pojeździłem po Czechach (ok 200km) i obserwując napięcie zauważyłem, że przez pierwsze 80km (autko po nocy na parkingu) ładowanie 14,7-14,8V potem zaczęło się obniżać 14,2-13,8V by po przejechaniu non stop 100km zejść do 12,7.
Poprzedni akumulator, który miał prawie 6 lat (grudzień 2010) cały czas wymuszał ładowanie na poziomie 14,7 a po wyłączeniu silnika i włączonym NX-sie komunikat "akumulator rozładowany" pojawiał się po ok 30-40 sek (teraz na parkingu stałem prawie 40 minut słuchając radia i przeglądając navi i taki komunikat się nie pojawił.

P.S. Akurat jestem na wczasach w Karpaczu i chciałem kupić oryginał Forda ale w serwisie Ford w Jeleniej Górze nie mieli takich akumulatorów i zaproponowali czekanie 2 tygodnie!!!!!

nabuchodonozor
02-08-2016, 20:46
A ja bede musial chyba wymienic swoj aku ktory kupilem w zimie, bo od czasu do czasu mi swieci C+ ze aku rozladowany

od kilku dni jeżdżę z nowym aku, poprzedni(Varta w aucie 15 miesięcy) wyświetlał często
na C+ że rozładowany, ale żadnych innych oznak rozładowania nie było.Teraz zasadziłem żadne tam CaSilver i jest spoko, więc chyba przesadzacie...

mm32
02-08-2016, 20:52
więc chyba przesadzacie...
To nie My, tylko Ford wymyśla takie rzeczy.

juri2069
02-08-2016, 20:57
To tak jak z olejami. Ford zaleca..... Mają umowe z kimś tam bo 2 prezesików piło razem whisky i się dogadali :)

mm32
02-08-2016, 20:58
poprzedni(Varta w aucie 15 miesięcy) wyświetlał często na C+ że rozładowany
Zauważyłem już u kilku osób (również u siebie),że Varta strasznie obniżyła loty,kupiłem sobie nawet miernik określający stan akumulatora i muszę przyznać,że mój roczny akumulator Varta F18 zamiast swojego znamionowego prądu rozruchowego EN 800A ma tylko 550A.

nabuchodonozor
02-08-2016, 21:01
sprzedawca mierzył moją Vartę i orzekł, że jest ok, 690 na rozruchu, ale podejrzewam , że ma za duże spadki napięcia, choć po kilku dniach postoju poza autem miała 12,55V, i to wyzwala komunikat...

dario6273
03-08-2016, 12:44
Panowie dla forda między innymi robi warta i jest to wersja podstawowa warty i kosztuje x2.W focusie jak wymieniałem ori na ori to na obu oprócz forda było napisane warta:one: .Jak kupowałem boscha to po podłaczeniu od razu naładowałem bo był trochę rozładowany nowy i przez rok git .Akumulator raz do roku trzeba naładować czy nowy czy stary:surprise: