Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] przy gazowaniu dymi na czarno


holdys
15-04-2010, 09:41
Witam wszytkich.
Mam efekt w moim MK3 2,0 TDCI (niedawno go kupiłem) polegający na dymieniu na czarno po przegazowaniu. Jak się go odpali jest wszystko OK nie kopci, jak się przegazuje pojawia się czarny dym. Widać to wyraznie przy ruszaniu i zmianie biegów podczas jazdy (bardziej na niskich biegach). Poza tym auto sprawuje sie bez zarzutu, silnik chodzi równo, bez zakłóceń, auto ma moc, zurzycie paliwa w normie, etc. Auto ma przejechane 142 tys km. W ASO podłączyli auto pod komputer, który nie wykazał żadnych błędów. Powiedzieli że może coś się "zaczynać" a może nie, że może poprzedni własciciel jeździł na byle jakim paliwie i że jak przejeżdzę na dobrym paliwie jakieś 1-2 tys km, to dymienie może ustanie, a może nie... czyli generalnie nic sie nie dowiedziałem, jak to w ASO...
Kto wie, co może być powodem opisanego zjawiska ?

pozdrawiam wszystkich !

anko1973
15-04-2010, 10:59
Ja mam co prawda 2002 rocznik więc starszy i to sporo ale u mnie jak tankowałem na Neste też dymił przy mocniejszym naciśnięciu i przy obrotach ponad 2 tys. Jak lałem zwykłe ON na BP było najgorzej. Najlepiej chodził po bezsiarkowej na Statoilu.
Od ponad roku tankuję TYLKO schell V-power lub Ultimate. spalanie zeszło o prawie jeden litr mniej na trasie (teraz 6,2 - 6,3 na pięciobiegowej skrzyni) i dymi tylko jak wejdę ponad 3,5 tys i to bardzo szybko i nagle. Tak mają te disle, dajesz kopa, jest sporo paliwa nie spala sie dokładnie i wali sadzą. wcześniej miałem firmowego paska rocznik 2005 bodajże - tak samo przy depnięciu czarny dym za mną a auto było nowiuśkie.
Lepsze paliwa sa droższe ale ja teraz tylko takie tankuję ( nie jeżdze dużo więc aż tak nie boli chociaż te ceny teraz to znowu porażka). poczytaj na stronach koncernów te lepsze paliwa mają wyższą liczbę cetanową któa powoduje właśnie lepsze spalanie mieszanki w cylindrze a tym samym mniej sadzy wywala.

pajak-1
15-04-2010, 11:53
Witam.
Dwa tygodnie temu przerabiałem ten sam temat. Identyczne objawy (czarny dym po gwałtownym dodaniu gazu i tylko przez moment, poza tym żadnych błędów, spalanie ok. wtryski ok.) Wyczyściłem zawór EGR oraz kolektor dolotowy, wymieniłem filtr powietrza i kilkunastu dniach eksploatacji wszystko jest ok. (czarna chmura zniknęła prawie całkiem :))
Dokładnie o problemie pisze na forum kolega Pablo_x. Warto poczytać i wykonać.
poniżej link:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=78056&page=2
pozdrawiam

holdys
15-04-2010, 12:53
Bardzo dziekuję za posty. Ja zatankowałem Vervę i dodałem dodatek Xeramic'a taki co to czyści wtryski. jaki jest Wasze zdanie, taki dodatek do paliwa ma sens ? czy może pomóc w moim problemie z kopceniem ?

pajak-1
15-04-2010, 13:14
Czy pomoże z kopceniem to podejrzewam, że sam napiszesz niedługo na forum. A jeśli brudny jest EGR oraz kolektor to pomoże tylko ręczne dokładne czyszczenie w/w elementów. Możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić szczelność rur od turbo i coolera.

czaker
15-04-2010, 13:32
U mnie bylo podobnie. Znalazlem dziure w gumowym przewodzie idacym z intercoolera do egr (zwykle obiawia sie to plama oleju ktory jest wywalany w okolicach chlodnicy razem z powietrzem z turbo), do tego mialem centymetrowa warstwe czarnej mazi wewnatrz zaworu EGR i zaworek nawet nie chcial drgnac. Wyczyscilem egr i wymienilem przewod. Do tego wyczyscilem ostroznie przeplywomierz, bo rezystorki byly czarne zamiast srebrne. Wymienilem filtr powietrza i paliwa. Po przejechaniu ok 50km dymienie ustalo calkowicie, a mialem taka chmure, ze jak ruszalem ze skrzyzowania to koles co stal za mna to musial poczekac kilka chwil aby ruszyc :)

Najwieksza jedna roznice poczulem po wymianie przewodu, potem nastepna calkiem spora po czyszczeniu EGR. Pozdrawiam

aazinek
15-04-2010, 13:47
Jak pisze czaker - sprawdzic caly tor powietrzny miedzy turbina, a kolektorem dolotowym. Wiekszosc przypadkow dymienia w MK3 jest spowodowanych nieszczelnoscia.

holdys
15-04-2010, 19:58
Dzięki wszystkim. Na razie będę jeździł (jeszcze nie jest tak źle z tym dymieniem...). Auto stało przez miesiąc w salonie Forda po odsprzedaży, zanim go kupiłem. Więc może jak pojeżdzę teraz 1-2 tys km może się polepszy. A jak nie to zabieram się za EGR i inne rzeczy na które wskazaliście !

pozdrawiam

Hmm... Obserwując dalej zjawisko dymienia jak wyżej, zauważyłem że jak "toto" co wylatuje z wydeczu i osadzi się np na trawie, to jest to taka sadza... Nie miałem wcześniej desla i nie wiem czy to może na coś nas naprowadzić, co jest przyczyną tego zjawiska... Jak przeglądałem inne posty to wyczytałem, że problem z dymieniem może być związany też z nieszczelnościa pierścieni... jest to możliwe ?

pozdrawiam

holdys
23-04-2010, 08:38
Jak pisze czaker - sprawdzic caly tor powietrzny miedzy turbina, a kolektorem dolotowym. Wiekszosc przypadkow dymienia w MK3 jest spowodowanych nieszczelnoscia.

Byłem u machera od wtrysków (w ASO oczywiście się na tym nie znają !), podłączył pod komputer, stwierdził że wtryski są ok, żadnych błędów, turbina doładowuje. Pobieżne oględziny rurek gumowych - wydaje się że ta idąca od EGR do IC jest OK... zauważyłem natomiast szczątkowe ślady oleju na rurze od IC która jest po lewej stronie (kierowcy), na dole... taka krótka, karbowana zbrojona drutem (załaczam zdjęcie takiej nowej...)... czy to może być powodem kopcenia ? Kosztuje toto 300 PLN i nie wiem czy inwestować...

pozdrawiam

jendrekmak
23-04-2010, 09:41
zalej ten środek w przyszłości. jest on stosowany w ASO w Niemczech i u nas do czyszczenia i konserwacji układu wtryskowego. stosowany co 20 tys. km
http://www.abscar.pl/sklep/czesci_do_forda/4/3/14/3/13/
a z tym łącznikiem karbowanym to jeśli w twoim przy cybantach jest sucho a po środku olej no to niestety będzie do wymiany. ewentualnie sprawdź czy od góry z silnika nie kapie olej w to miejsce

holdys
23-04-2010, 10:38
silniczek suchutki... ja zastosowałem dodatek xeramic'a, ale jak testy wstrysków wyszły ok to chyba zaprzestanę i pozostanę tylko na dobrym paliwie... łącznik jest brudny tu przy tych drutach zbrojeniowych, widać na nich ślady oleju... zastanawiam się tylko czy wymiana pomoże na to moje kopcenie :-)

Dawid849
23-04-2010, 16:50
ja tam bym na twoim miejscu wymienił , skoro jest uszkodzona to znaczy ze jest nie sprawna w 100% , kup albo nowa albo uzywaną.Pozdrawiam

holdys
23-04-2010, 19:53
Tak też zrobię, już ją kupiłem (300 PLN i to z rabatem ! boli strasznie :-)
Zastanawiam sie też nad innym wątkiem mojego problemu, mianowicie czy nie jest to symptom zużycia turbiny... jak się doda gwałtownie gazu, powietrza jest zbyt mało... czy komputer sygnalizowałby taki problem ? bo test wykazał że wszystko jest OK...

pozdrawiam

Pablo_X
23-04-2010, 23:31
zauważyłem natomiast szczątkowe ślady oleju na rurze od IC która jest po lewej stronie (kierowcy), na dole... taka krótka, karbowana zbrojona drutem Na rurze czy za opaską na łączeniu?
Te rury bardzo rzadko ulegają uszkodzeniu :roll:

Szukasz na siłę usterki a bardzo prawdopodobną przyczynę podesłał ci już kolega pajak-1 w trzecim poście.
Taki jest urok Fordzików.
Ta operacja będzie cię kosztowała najmniej a skuteczność 100%.
Twoje auto jest z 2006 roku więc zawór będziesz miał już elektryczny. Spisuje się on lepiej od pneumatycznego, ale kilometry robią swoje i nagar się zbiera.
Powiem nawet, że sam zawór może wyglądać całkiem dobrze ale kolektor już gorzej :diabelek:
Jak to zrobisz, możesz zacząć nabijać kasę "znawcom" ;)

holdys
24-04-2010, 07:39
Dzięki Pablo_X. Czy jak się zdemontuje EGR, do jego ponownego montażu potrzebne są jakieś uszczelki na wymianę, etc ?

pozdrawiam

Pablo_X
24-04-2010, 09:17
Spokojnie demontujesz i nic się nie martwisz. Uszczelki są silikonowe i się nie zużywają (troszeczkę się spłaszczają).

kara81
27-04-2010, 14:11
A dało się zauważyć jakąś różnicę po wymianie tego karbowanego, zbrojonego węża do IC?

pozdrawiam
Dawid

romekcz
07-05-2010, 08:32
U mnie pokazało się mokre w miejscu łączenia EGR z kolektorem. Ewidentnie jest na tym łączeniu nieszczelność (mokra plama w tej okolicy). Autko jakby straciło na mocy, no i przy mocnym przegazowaniu czy przyspieszeniu na drodze puszcza ścianę czarnego dymu. Wcześniej był to mały dymek.

Czy to możliwe, że uszczelka w tym miejscu padła?
Czy też mogłem ją źle założyć (np. na odwrót)? Jakiś czas temu czyściłem przepływomierz, EGR i kolektor dolotowy.

Pablo X czy rzeczywiście te uszczelki się nie zużywają?

Chyba zainwestuje w nowe uszczelki (koszt 13zł/szt ta do kolektora - potrzeba 8szt., a między kolektor a EGR to koszt 22zł) przy ponownym demontażu kolektora i EGR.

Pablo_X
07-05-2010, 10:47
Miałem w rękach uszczelkę która miała już 6/7 lat i porównując ją do uszczelki mającej 4 lata, nie ma specjalnej różnicy.
Ta starsza była już na pewno ściągana i zakładana powtórnie. Możliwe, że była za mocno skręcona bo była bardziej spłaszczona (spłaszczył się ten występ na przylgni). Innych niedoskonałości nie stwierdzałem. To samo dotyczy uszczelek kolektora.

http://xpablo.wrzuta.pl/sr/d/7DhPDALiRBK/uszczelki_kolektora.jpg (http://c.wrzuta.pl/wi14132/8195be4b0024d5844be47831/0/uszczelki_kolektora.jpg)

romekcz
07-05-2010, 11:01
Miałem w rękach uszczelkę która miała już 6/7 lat i porównując ją do uszczelki mającej 4 lata, nie ma specjalnej różnicy.
Ta starsza była już na pewno ściągana i zakładana powtórnie. Możliwe, że była za mocno skręcona bo była bardziej spłaszczona (spłaszczył się ten występ na przylgni). Innych niedoskonałości nie stwierdzałem. To samo dotyczy uszczelek kolektora.

W takim razie co może być powodem, ze w tym miejscu pojawiła mi się nieszczelność? Mogłem ją źle założyć?

an401
07-05-2010, 19:34
Dziś własnie czyściłem 2 raz jak mam te auto i nie było tak żle jak 1 razem a co do uszczelek kolektora to wygladają tak

holdys
15-05-2010, 11:58
Witam wszytkich.
Mam efekt w moim MK3 2,0 TDCI (niedawno go kupiłem) polegający na dymieniu na czarno po przegazowaniu. Jak się go odpali jest wszystko OK nie kopci, jak się przegazuje pojawia się czarny dym. Widać to wyraznie przy ruszaniu i zmianie biegów podczas jazdy (bardziej na niskich biegach). Poza tym auto sprawuje sie bez zarzutu, silnik chodzi równo, bez zakłóceń, auto ma moc, zurzycie paliwa w normie, etc. Auto ma przejechane 142 tys km. W ASO podłączyli auto pod komputer, który nie wykazał żadnych błędów. Powiedzieli że może coś się "zaczynać" a może nie, że może poprzedni własciciel jeździł na byle jakim paliwie i że jak przejeżdzę na dobrym paliwie jakieś 1-2 tys km, to dymienie może ustanie, a może nie... czyli generalnie nic sie nie dowiedziałem, jak to w ASO...
Kto wie, co może być powodem opisanego zjawiska ?

pozdrawiam wszystkich !

Byłem u mechaniora... zajrzał do kolektora i EGR (przeczyścił), nie było tak źle... Po obciążeniu silnika klimą i/lub ogrzewaniem szyb, słychać charakterystyczne klekotanie. Diagnoza jest: któryś z wtryskiwaczy leje albo wyciągnął się łańcuszek rozrządu.. Zostawiłem auto, w przyszłym tygodniu odbieram, napiszę co było...

pozdrawiam

romekcz
15-05-2010, 12:23
No i w końcu znalazłem trochę czasu i zabrałem się do roboty. Po czterech miesiącach od ostatniego czyszczenia jednak troszkę brudu się znów nazbierało. W sumie to do tego zmusiła mnie opisywana ostatnio nieszczelność na połączeniu EGR--->Kolektor. Niewiem jak to się stało ale uszczelka w tym miejscu pękła na pół (może z mojej winy).
Po rutynowym czyszczeniu EGR, kolektora, wlotów powietrza w korpusie i przepływomierza, założeniu wszystkich nowych uszczelek, skręceniu autko odżyło.
Nabrało mocy, wkręca się lepiej na obroty i co najważniejsze nie puszcza ściany czarnego dymu za sobą (sprawdzone na odcinku 100km na autostradzie).

C-y-C-u
15-05-2010, 13:03
romekcz napisz jeszcze raz oco ci chodzi jestem starym mechanikiem Forda powiem ci co i jak zrobic zeby temu zapobiec :) Pozdrawiam

romekcz
15-05-2010, 19:00
romekcz napisz jeszcze raz oco ci chodzi jestem starym mechanikiem Forda powiem ci co i jak zrobic zeby temu zapobiec :) Pozdrawiam

tzn???????

Tari
17-05-2010, 11:41
dorzuce tylko, ze moje niecale 4 letnie uszczelki pod kolektor zaczely przepuszczac. mimo ze po czyszczeniu wygladaly idealnie to szczatki oleju z dolutu przeciskaly sie przez nie i walily na pompe. po zalozeniu nowych jest 100% szczelnie, wiec jak juz sie ma jakis przebieg wiekszy za soba to nie warto oszczedzac tych 60zł :)

holdys
27-05-2010, 10:29
Byłem u mechaniora... zajrzał do kolektora i EGR (przeczyścił), nie było tak źle... Po obciążeniu silnika klimą i/lub ogrzewaniem szyb, słychać charakterystyczne klekotanie. Diagnoza jest: któryś z wtryskiwaczy leje albo wyciągnął się łańcuszek rozrządu.. Zostawiłem auto, w przyszłym tygodniu odbieram, napiszę co było...

pozdrawiam

Okazały się wtryski, wymienione zaworki i w jednym końcówka.. Ale auto jakby dymi nadal (-: Mechanior twierdzi że trzeba nich troche przejechać, żeby wydech się przedmuchał, no bo przecież tyle czasu zbierał się tam nadmiar sadzy z niedopalonej ropy... czy Ci którzy mymienili wstryski z powodu nadmiernego kopcenia tez tak mieliście ?
Po wymienie wtrysków silniczek pracuje dużo lepiej, równo i cicho :-)

tlopuc
28-05-2010, 09:11
CO do dymienia. Po wyczyszczeniu i zaślepieniu EGR przejechałem się sprawdzić czy kopci. Kilka pierwszych razy zakopcił, już się przeraziłem, że to nie to, ale później coraz mniej.
I teraz jest git (tylko co raz muszę kasować sobie błąd) ale warto było.

holdys
28-05-2010, 09:51
hmm...
wtryski zregenerowane, EGR i kolektor dolotowy wyczyszczony, przepływomierz również, żadnych błędów...
już tracę nerwy :-( Skąd to dymienie ?

Dawid849
28-05-2010, 10:36
hmm...
wtryski zregenerowane, EGR i kolektor dolotowy wyczyszczony, przepływomierz również, żadnych błędów...
już tracę nerwy :-( Skąd to dymienie ?
moze nieszczelność w układnie intelculera ?

holdys
28-05-2010, 21:16
raczej nie, też był sprawdzany :-( W przyszłym tygodniu umówiłem się u innego mechaniora... Będziemy szukać dalej...

Pablo_X
28-05-2010, 23:23
A odłącz EGR na czas testu (wtyczkę lub rurkę sterującą/zasilającą) :027:
Wiem, że był czyszczony.

marcinmg2
29-05-2010, 00:01
U mnie też dymi lekko po prze gazowaniu ale nie robię z tego problemu, bo chodzi bardzo równo. Na wysokich obrotach i przy powolnym zwiększaniu obrotów nic nie dymi,pali poniżej 7 litrów średnio. Natomiast klekot staje się głośniejszy po włączeniu klimy i przy okazji nie wiem do czego służy cienki przewód gumowy , który idzie z wiązki z pod obudowy plastikowej do filtra powietrza, u mnie był odłączony ale po podłączeniu go to tego miejsca - bo innej możliwości nie widziałem - nie widzę żadnej różnicy.

Pablo_X
29-05-2010, 00:44
nie wiem do czego służy cienki przewód gumowy , który idzie z wiązki z pod obudowy plastikowej do filtra powietrzaSłuży do....... jak by to określić.... nasycania świeżym powietrzem :wink:
Tzn, że przez ten wężyk napływa czyste powietrze do elementów wykonawczych jak np. zawór EGR. Gdy tego elementu nie ma, dochodzi do zanieczyszczeniu układu kurzem i pyłem.

holdys
29-05-2010, 07:26
U mnie też dymi lekko po prze gazowaniu ale nie robię z tego problemu, bo chodzi bardzo równo. Na wysokich obrotach i przy powolnym zwiększaniu obrotów nic nie dymi,pali poniżej 7 litrów średnio. Natomiast klekot staje się głośniejszy po włączeniu klimy i przy okazji nie wiem do czego służy cienki przewód gumowy , który idzie z wiązki z pod obudowy plastikowej do filtra powietrza, u mnie był odłączony ale po podłączeniu go to tego miejsca - bo innej możliwości nie widziałem - nie widzę żadnej różnicy.

No własnie u mnie jest efekt podobny, z tym że przed regeneracją wtryskiwaczy przy obciążeniu (klima, ogrzewanie szyb) klekotał bardzo głośno... Teraz jest OK, przy obciążeniu praktycznie nie ma różnicy w pracy silnika. Spalanie spadło to widać (jeszcze nie jestem w stanie złapać średniego, bo mało przejechałem, ale już widzę że jest znacznie lepiej)... Ale dymienie przy gwałtowniejszym dodaniu gazu pozostało :-(

holdys
29-05-2010, 07:29
A odłącz EGR na czas testu (wtyczkę lub rurkę sterującą/zasilającą) :027:
Wiem, że był czyszczony.

Poczekam co powie drugi mechanior w przyszłym tygodniu... jak teraz odłączę to pewnie złapie błąd i ukierunkuję go na EGR... choć i tak robi on test dynamiczny...

Pablo_X
29-05-2010, 09:38
Chodzi oto, aby wyeliminować układ EGR z przepływką.

jasiuprezes1
29-05-2010, 21:56
proponuję zaślepienie zaworu EGR w ramach próby i koniecznie sprawdz ciśnienie powietrza z turbosprężarki

holdys
30-05-2010, 08:55
proponuję zaślepienie zaworu EGR w ramach próby i koniecznie sprawdz ciśnienie powietrza z turbosprężarki

no właśnie, bo to tak jakby sprężarka spóżniała się względem wstrysku paliwa... Może jakieś sterowanie ? A tak przy okazji, jaki jest koszt naprawy/regeneracji sprężarki ?

holdys
02-06-2010, 17:49
uff... Po przejechaniu ok 150 km od regeneracji wtrysków efekt dymienia ustał prawie całkowicie !!! To co zostało (taki delikatny bączek) myślę, że ustąpi podczas dalszej jazdy, bo to pewnie zabrudzony katalizator i musi się wszystko wydmuchać. Podsumowując, dokonałem w swoim mondku czyszczenia EGR'a i kolektora dolotowego, ale przyczyną kopcenia były wtryski... Teraz już tylko pozostaje cieszyć się z osiągów autka (mam nadzieję...).

snopi4
09-06-2010, 19:02
uff... Po przejechaniu ok 150 km od regeneracji wtrysków efekt dymienia ustał prawie całkowicie !!! To co zostało (taki delikatny bączek) myślę, że ustąpi podczas dalszej jazdy, bo to pewnie zabrudzony katalizator i musi się wszystko wydmuchać. Podsumowując, dokonałem w swoim mondku czyszczenia EGR'a i kolektora dolotowego, ale przyczyną kopcenia były wtryski... Teraz już tylko pozostaje cieszyć się z osiągów autka (mam nadzieję...).

Ja w swoim mam dokładnie to samo... kopcenie i klekotanie... i jeszcze spalanie wysokie... powiedz mi czy to droga impreza te wtryski?

holdys
10-06-2010, 11:59
Ja w swoim mam dokładnie to samo... kopcenie i klekotanie... i jeszcze spalanie wysokie... powiedz mi czy to droga impreza te wtryski?

U mnie były 4 zaworki + jedna końcówka, wraz z czyszczeniem zbiornika, mymianą filtra paliwa i wcześniejszym wyczyszczeniem EGR'a, kolektora dolotowego i przepływomierza, razem wyszło ca 2,7 tys PLN...

cincin
11-06-2010, 16:19
panowie czy to prawda ze w mondkach 96kw rocznik 2004 i nowsze niema mozliwosci naprawy wtryskiwacza poprzez wymiane zaworka czy koncowki? czy akurat moj typ tak moze miec?tak mi odpowiedzial po sprawdzeniu vinu mechanik na moje pytanie o regeneracje .zaproponowal komplet fabrycznie nowych w cenie 3500zl .

and2000
11-06-2010, 18:24
cincin- jest - sam miałem regenerację rok temu- do dzisiaj (odpukać) jest ok (130KM,2004r)

cincin
12-06-2010, 09:16
Chcialem zapytac czy ktos robil ostatnio wtryski w nadarzynie i ile to kosztowalo?

snopi4
29-06-2010, 11:37
Chcialem zapytac czy ktos robil ostatnio wtryski w nadarzynie i ile to kosztowalo?

Jeżeli chcesz robić wtryski to polecam Ci warsztat na ul. Mechaników 6a. bardzo dobrze się tam koleś zna i nie naciąga na koszty. Regeneracja jednego wtrysku u niego z wyjęciem to koszt ok 450zł. Polecam

snopi4
29-06-2010, 11:38
a tak przy okazji zna ktoś warsztat w warszawie gdzie mi wyczyszczą dobrze egr i kolektor i ile mniej więcej to kosztuje?

o0edzio0o
06-01-2015, 18:46
Trochę stary temat i już wiele w tym temacie zostało powiedziane ale dorzucę swoje pytanie.

Mondeo 2.0 130hp
Najechane ok. 256.000

Zaczął strasznie dymić jakiś czas temu, mechanik wyczyścił EGR i trochę się polepszyło jednak dalej puszczał za sobą ścianę dymu jak ninja, jednak nic nie mogłem zrobić bo czekała mnie trasa a już czasu nie miałem. Po ponad 1600km poszedłem podłączyć go pod komputer i bach błąd turbiny jednak po wykasowaniu dymienie ustało, zaczął się lepiej zbierać i ogólnie cud miód malina, wakacje się skończyły i po około 100km na trasie znowu to samo, dym, brak mocy no i co gorsze tempomat a właściwie silnik/turbina czy cokolwiek padło, po ustawieniu np. 110km/h odrazu prędkość spadała i dało się słyszeć dziwny dźwięk jak klekotanie starego diesla bez oleju. Po powrocie znowu został podłączony pod komputer i turbina ponownie, a po kolejnych 50km wtryskiwacz zaniechał pracy i został wymieniony. Spalanie w normie 63-6,5 na trasie ( co prawda było w granicach 5l ) jednak dym w ogóle nie ustał nawet po przepaleniu paliwa z jakimś magicznym płynem do czyszczenia wtrysków i turbo.

A mój granatowy smok dymi tak :

https://www.youtube.com/watch?v=94FOt_KVtOs

Dzisiaj zauważyłem olej na przewodzie od EGR i zastanawiam się czy ponowne przeczyszczenie EGR a do tego intercooler i dolot pomoże czy szykować się jednak na wymianę turbiny ?

maciejka27
08-04-2015, 15:16
Witam wszystkich serdecznie.
Mam następujące problemy mam Forda Mondeo 2002r TDCi 2,0 sprowadzone z Niemiec w styczniu i podczas jazdy zaczeła mi migać kontrolka świec żarowych okazało się że pompa wtryskowa jest popsuta i trzeba ją zregenerować tak też zrobiłem następnie po jakiś 2 tyg znów pojawił się ten sam problem migająca kontrolka auto także np podczas próby wyprzedzania potrafiło zgasnać i po ponownym uruchomieniu było już ok dl pewnego czasu jak nie dałem znów większych obrotów.Wtedy znów zaczeła migać kontrolka i auto traciło na mocy było coś jakby jakieś szarpnięcie dodatkowo samochód podczas zapalania zaczał dymić na biało i bardzo nim trzęsło po czym i wskazówka od mocy skakała.okazało się że to 1 z wtrysków mimo iż po zakupie auto sprawdziłem wszytskie wtryski w radomiu bradford i miały być jeszcze na 100tys km.Kupiłem używany wtrysk po czym na gwarancji i był sprawdzony że na pewno jest dobry i po jakimś tyg znów kontrolka zaczeła migać i takie same objawy auto kopciło na biało i skakanie wskazówki od mocy po podpięciu pod komputer bład P2236 więc znów zalecili wymienić wtrysk na używany. okazało się że niby to ten sam co był wymieniany wcześniej i po wymianie niby nie miga kontrolka świec żarowych ale auto dymi bardzo na czarno proszę bardzo o pomoc

czytałem gdzieś że może to czujnik egr ale był sprawdzany, ewentualnie czujnik jakiś też prosze o porady
Auto potrafi też ciagle zgasnac jak za duzo dodam gazu i włacza sie znow kontrolka.wystawilem ogloszenie na sprzedaz bo tyle pieniedzy juz w to wlozylem a poprawy jak nie ma tak nie ma moze wy mi jakos pomozecie bardzo prosze o pomoc

Tvvardy
08-04-2015, 15:26
A zakodować by się przydało.

fundil
08-04-2015, 15:43
P2236
A czasem nie P2336???
Czarny dum oznacz że gdzieś jest nieszczelność na układzie dolotu powietrza. Możliwe że EGR nie domyka się

danielo321
18-05-2015, 20:45
Witam serdecznie!

Mam problem z moim mondeo mk3 2004 2.0 130km. Od kilku dni mój mondziak zaczął mocniej kopcić na czarno i mam wrażenie że stracił troche mocy. Dodam że na EGR jest założona taka blaszka z małymi dwoma dziurkami. Proszę mi powiedzieć od czego mam zacząć? Czyszczenie EGR i całkowite zaślepienie?

Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam

Mariusz
18-05-2015, 20:53
Proszę mi powiedzieć od czego mam zacząć

Od tego:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988

a następnie tego:
http://forum.fordclubpolska.org/announcement.php?f=95&a=49

danielo321
18-05-2015, 21:08
Rozumiem że chodzi o tytuł tematu, ponieważ dział jest odpowiedni? :)

Mariusz
18-05-2015, 21:17
Cytat z: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988

> Tytuł tematu

- nie używaj nazwy modelu w działach samochodowych - od tego są prefiksy

Deryll
18-05-2015, 21:53
Obstawiałbym na pękniętą którąś rurę w układzie dolotowym.

Mariusz
18-05-2015, 22:14
Obstawiałbym na pękniętą którąś rurę w układzie dolotowym.

Uważam tak samo. Najczęściej ta pęka (załącznik) co nie znaczy, że na pewno ta.

danielo321
18-05-2015, 22:42
Jest szansa na zdiagnozowanie tego bez odkręcania osłon silnika, zderzaka?

Mariusz
19-05-2015, 08:39
Tak, jak najbardziej. Często jest tak, że towarzyszy pęknięciu plamienie mgiełką olejową w tym miejscu i charakterystyczne pogwizdywanie.

kot_79
19-05-2015, 08:42
Tez na 90% uważam, że masz nieszczelność dolotu. Łatwo to sprawdzić bez rozbierania połowy auta, szukaj tam gdzie rury dolotu są mokre i brudne od oleju...

danielo321
22-05-2015, 20:23
Dzisiaj zabrałem sie za moje mondeo wyczyscilem egr, posprawdzałem to co sie da, wyciągnąłem dla pewności rurke nr 21 (zdjecie wyżej), ale niestety auto dalej mocno dumi natomiast wydaje mi sie ze troszeczkę polepszylo sie z mocą. Co dalej jakieś rady? Z góry dzięki

Adept
22-05-2015, 21:37
Obejrzyj dokładnie jeszcze raz, sprawdź Intercooler możliwe że pękł.

danielo321
22-05-2015, 22:44
Sprawdziłem na prawdę dokładnie byłem na kanale oglądałem z góry i z dołu dosłowanie wszystko co tylko sie da. Jutro zobaczę inter, ale wszystko z dołu było suche więc zaczynam się na prawdę martwić.

radek9103
23-05-2015, 07:58
EGR zaślepiłeś czy tylko czyściłeś?

danielo321
23-05-2015, 14:11
EGR wyczyściłem i założyłem taką zaślepkę która już była przy zakupie auta.

Taka zaślepka jest teraz:
http://static.pokazywarka.pl/i/5885725/675103/123.jpg

Myślałem o zakupie pełnej zaślepki, co wy na to?

radek9103
23-05-2015, 16:03
Taka wystarczy. Eliminuje powstawanie błędu.

danielo321
23-05-2015, 18:35
Nie przeszkadza mi błąd który wyskoczy od czasu do czasu mam kabel i sam sobie usuwam, ale chodzi mi o dymienie i lekki spadek mocy w autku.

Larrond
23-05-2015, 19:22
Dymienie na czarno. Tak samo miałem ale ta rura z IC do EGR mi poszła i dymił. Sprawdź dokładnie bo ona lubi pęknąć na tych "zakrętach" na gumie. Druga sprawa tak jak pisze kolega - weź obejrzyj dokładnie. Można ją odkręcić albo zdjąć to tylko dwie obejmy a masz rurę na wierzchu, ja ostatnio tak swoją wykręciłem - 15 minut roboty. Ja mam całkowicie zaślepiony EGR, zobacz bo może przepaliła Ci się ta blaszka i dziury się większe zrobiły...

danielo321
24-05-2015, 12:59
Dymienie na czarno. Tak samo miałem ale ta rura z IC do EGR mi poszła i dymił.

Wlasnie tą rurę wyciągałem i dokładnie sprawdzałem okazała sie być dobra. Dlatego szukam jakiegoś innego powodu przez który mondeo mocno dymi i straciło troche mocy. Prosze o pomoc

krzych_40
24-05-2015, 13:08
Witam,no to próba przelewowa wtryskiwaczy, jeżeli są dobre to może być turbina do wyczyszczenia.

Bump:

danielo321
24-05-2015, 13:40
Czyli teraz juz samemu nic nie poradzę lepiej zawieść autko do mechanika?

Larrond
24-05-2015, 16:54
Witam,no to próba przelewowa wtryskiwaczy, jeżeli są dobre to może być turbina do wyczyszczenia.

Bump:

Prędzej tutaj skłaniałbym się aby sprawdzić jeszcze wąż podciśnieniowy co idzie do turbiny. Dziurka wielkości czubka igły i już zakłóca pracę silnika.
Jakby Ci turbo padło to byś dymił jak opętany na biały kolor...
Jakby to były wtryski to dymiłby cały czas bo domyślam się, że dymi jak chcesz przyspieszyć tak?

danielo321
24-05-2015, 19:11
Prędzej tutaj skłaniałbym się aby sprawdzić jeszcze wąż podciśnieniowy co idzie do turbiny. Dziurka wielkości czubka igły i już zakłóca pracę silnika.
Jakby Ci turbo padło to byś dymił jak opętany na biały kolor...
Jakby to były wtryski to dymiłby cały czas bo domyślam się, że dymi jak chcesz przyspieszyć tak?

Dokładnie dymi tylko i wyłącznie jak troche mu "wdepnę". Który to dokładnie wąż? Możesz pokazać na schemacie albo zdjęciu? Będę wdzięczny.

Larrond
24-05-2015, 19:23
Dokładnie dymi tylko i wyłącznie jak troche mu "wdepnę". Który to dokładnie wąż? Możesz pokazać na schemacie albo zdjęciu? Będę wdzięczny.

Wąż co idzie od turbiny z góry do łączenia do bloku silnika z przodu. Teraz nie pokażę bo nie mam dostępu do samochodu ani schematu heh. Zobacz jeszcze bo może filtr powietrza albo przepustnica może mieć coś z tym, ale nie wiem musiałbyś dopytać.

danielo321
24-05-2015, 22:14
Spróbuje jeszcze zobaczyć jak to wygląda, ale obawiam się że bez wizyty u mechanika sie nie uda. :)

Marcia123
31-07-2016, 19:31
Witam otóż mam problem z Mondziakiem.
Jezdził bez zarzutow, cztery miesiace temau zeregenerowalam turbinę i hasał dalej. Ale tydzień temu cos padło.
Otoz po pierwsze przy gazowaniu dymi na czarno, po drugie powyżej 2 tys obrotów zaczyna harczeć cos pod maską. Po trzecie podczas jazdy szarpie autem a po czwarte mimo , ze mam paliwo pali mi sie kontrolka rezerwy.
znajduję sie w Holandii i nie wiem czy dawać go do mechanika czy może sciągać do Polski. Czy ktoś moze cos na ten temat pomoc?
Z góry dziekuję.

slawek-kali
31-07-2016, 19:34
Marto przynajmniej podlacz pod kompa..
Koszt w holandii ok 40€..

Marcia123
31-07-2016, 19:41
https://www.youtube.com/watch?v=29wRrKo25pg&feature=youtu.be tu jeszcze link z usterka

Gepharo
12-06-2017, 12:02
Witam wszystkich i poproszę o pomoc w rozwiązaniu problemu , zacznę od danych o aucie, jest to ford mondeo mk3 silnik 2.0 tdci 130 km przebieg 342 tyś na wstępie nadmienię również o naprawach które mogą pomóc nam w weryfikacjach awarii pompa i wtryski są po profesjonalnej regeneracji nic nie wiem o turbinie ale wiatraczek od strony filtra powietrza kręci się w miarę luźno ale nie ma żadnych luzów nie wiem też nic na temat rozrządu czy wymieniany
a więc wydarzenie miało miejsce na autostradzie ponieważ szybko jeżdżę przy około 190 k/h zobaczyłem w lusterku że strasznie za mną się dymi na czarno więc zwolniłem do około 100k/h i już nie przyspieszyłem dotelepałem się tak do domu
praca silnika odbiegała od ideału jest bardzo głośny jak by dudnił i stukał dziwnie, gdy zapnę jedynkę i puszczę sprzęgło to normalnie ruszam, ale po przekroczeniu dajmy na to 1200 obrotów jak by zwalniał i zaczyna sadzić strasznym czarnym dymem i w tym momencie nie ma w ogóle mocy, mechanik stwierdził wypalenie zawora ssącego rozebrałem górę silnika i okazało się ze wszystko mam w oleju usmarowane i kolektor ssący i zawór egr ponadto zauważyłem że jeden popychacz zaworowy na pierwszym cylindrze ssący jest strasznie luźny jak się okazało wypadł sworzeń i rozleciało się łożysko dźwigienki a resztki w padły do silnika, jednak po sprawdzeniu nie ma objawów że zawór jest wypalony czy wygięty sprawdzałem bez popychaczy i sprężanie nie uchodziło z głowicy od strony kolektora ssącego, ale po założeniu wałka z dźwigienkami i kręceniu silnika sprężanie ucieka ze wszystkich zaworów ssących, czy możliwe jest że dostały się resztki te igiełki z łożyska do rozrządu i przeskoczył łańcuch na wałku rozrządu ssącym ? ewentualnie co może być jeszcze przyczyną takiego problemy, myślałem o wymianie całego silnika jednak szkoda mi tego ponieważ nie brał oleju i był suchutki z resztą w warsztacie mnie skasują za wymianę ze 2000 tysiące.
proszę o pomoc na wszelkie pytania odpowiem gdyż jestem cały czas na kompie, dziękuję i pozdrawiam

Gepharo
13-06-2017, 16:10
Panowie zwolnijcie z tymi odpowiedziami bo nie nadążam z odpisywaniem:569:

Gepharo
14-06-2017, 06:33
proszę o zamknięcie tematu, a najlepiej całe forum, żegnam

Litwa525
14-06-2017, 08:17
opcja szukaj? A nie zaraz zamknąć forum. Olej w dolocie od odmy moze być jak nie bylo turbo ruszane i egr to bedzie zaolejony i brudny od nagaru... co do przeskoku lancucha to czujnik walka rozrzad by raczej rozlaczyl silnik...nie jestem specem ale tak se myślę...

symenio
18-06-2017, 08:37
Cześć.
Jestem pewny w 95%, ze zrobił Ci się lewy dolot powierza podczas jazdy.
Najprawdopodobniej czarna, gunowa, gruba rura od intercolera pękła. Wymiana 5 minut samemu. Przewód 30zl.
Daj znać co było!;)

jendrekmak
18-06-2017, 12:19
a najlepiej całe forum od kiedy masz to auto? bo to nie zagląda się na forum po raz pierwszy dopiero jak się ma problem i od razu oczekuje natychmiastowej odpowiedzi a tym bardziej przy nietypowym dla tego modelu i silnika problemie

wydarzenie miało miejsce na autostradzie ponieważ szybko jeżdżę przy około 190 k/h rozumiem, że w Niemczech

Matis238
17-07-2017, 21:01
Witam, mam forda mondeo mk3 z 2002 roku 2.0 TDCI 130km i mam ostatnio taki problem że strasznie kopci na czarno szukałem wszędzie co to może być ale no nie mam pojęcia już sam, wtryski były regenerowane pół roku temu i czyszczony cały układ paliwowy ostatnio zrobiłem turbinę co prawda zyskał na mocy bo już było z tym też słabo ustało kopcić na trochę ale teraz znowu zaczyna... kopci na małych biegach i jak dojdzie około 3tysięcy obrotów wtedy jest czarna chmura za mną... ktoś może miał taki przypadek i mógłby pomóc ?

salom
18-07-2017, 09:17
Albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa wtryskuje, albo obie przypadłości razem, lub za niska kompresja w silniku.

Złe spalanie z powodu tych ew przyczyn.

Mariusz
18-07-2017, 10:31
A może dziura w dolocie. Do sprawdzenia wszystkie węże od turbiny przez EGR, IC i dolot do silnika.

Matis238
24-07-2017, 12:38
sprawdzone wszystkie przewody szczelne, sprawdzone na kompie wtryski również z nimi wszystko dobrze od turbiny idzie przewód chyba z powietrzem bo aż tak się nie znam który załącza i odłącza turbinę jak się odłączy przestaje kopcić jak podłączy to czarno z tyłu więc powiedziano mi że turbinę źle zrobili... teraz małe problemy z zakładem który ową turbinę robił...

Matis238
31-07-2017, 12:08
a jednak tutaj wracam problem dalej nie rozwiązany, z turbiną wszystko w porządku rozebrana sprawdzona i jest okej, ale kopci i nie wiem co może teraz już być przyczyną

Jares
31-07-2017, 20:35
Witam.
Prawdopodobnie masz turbinę ze zmienną geometrią czyli w części gorącej jest kierownica spalin dzięki której można regulować ciśnieniem powietrza doładowania.
Wychylenie łopat kierownicy zależy od siłownika podciśnieniowego(gruszki), który zamontowany jest na turbinie , a z którego o ile dobrze zrozumiałem zdjąłeś wężyk. Podciśnienie to jest podawane z liniowego elektrozaworu , który sterowany jest sygnałem PWM z komputera.
Czyli : 1) małe obciążenie-małe wychylenie łopat-małe doładowanie
2) duże obciążenie-duże wychylenie łopat-duże doładowanie.
Jeżeli imamy małe obciążenie to podawane jest podciśnienie na sterowanie gruszką ok.-0,6 bar i ramię gruszki jest wciągnięte - opiera się na śrubce regulacyjnej.
Jeżeli mamy duże obciążenieto podciśnienie rośnie do 0 bar(ciśnienie atmosferyczne) to gruszka wypycha ramię i wydajność turba rośnie.

Dlatego jak zdjąłeś wężyk ze sterowania to to samo co podałeś 0 bar czyli wysterowałeś turbo na maxa , na doładowaniu miałeś dużo powietrza i dlatego nie dymił.
Proponuję sprawdzić elektrozawór podciśnienia.
Ja to zrobiłem tak:
-podłączyłem zasilacz napięcia regulowany 0 do 12 Vdc wydajność prądowa 1 Amper do elektrozaworu ( dobrze mieć wtyczkę do niego)
-do wężyka gruszki trójnikiem podłączyłem manometr od -1bar do 0 bar
-włączyłem silnik , aby uzyskać podciśnienie zasilające elzawory
-zmieniałem napięcie i obserwowałem podciśnienie
-poniżej podaję to co uzyskałęm:
3,3V=0bar, 3,6V=-0,05bar, 3,8V=-0,1bar, 4,2V=-0,15bar, 4,7V=-0,2bar,
5,0V=-0,25bar, 5,4V=-0,3bar, 5,7V=-0,35bar, 6V=-0,4bar, 6,4V=0,45bar
6,9V=-0,5bar, 7,3V=-0,55bar
Czyli przy napięciu 3,3V max wydajność, 7,3V min wydajność.

Słyszałem , że można sprawdzić turbinę na przy zatrzymanym samochodzie , przy max. obrotach=powinna dawać "jakieś" ciśnienie doładowania.
Może ktoś zna temat.
Pozdrawiam

Psilocke
31-07-2017, 21:39
Wyczyścić dokładnie układ dolotowy.
Sprawdzić poprawność działania egr.

Turbina się nie załącza i rozlacza. Pracuje zawsze jak pracuje silnik. Na postoju również.
Różnica polega na tym że albo zrzuca ciśnienie albo pompuje w silnik. Zależnie od potrzeb.

Jeśli w twoim przypadku turbo sprawdzili i wyszło że ok to winy należy szukać albo we wtryskach albo w układzie dolotowym.
Przeplywka też może takie cuda powodować.

Matis238
31-07-2017, 22:24
z wtryskami też wszystko jest okej bo również były sprawdzane, także wtryski, turbo i czy jakieś wężyk nie jest przetarty sprawdzone i jest wszystko okej, EGR czyszczony pół roku temu

Psilocke
31-07-2017, 23:02
Nie mniej gdzieś wina leży.
Nie spotkałem się z przypadkiem, że wszystko jest ok a jednak nie działa.
Wystarczy drobna nieszczelnosc na dolocie i już. Dawka paliwa do powietrza rozjechana i to samo.
Gdzieś leży przyczyna.
Teraz albo zawierzysz mechanikom którzy mówią że wszystko jest ok albo się trochę pobrudzisz i sam wszystko sprawdzisz.

Matis238
01-08-2017, 11:57
nie oddaje samochodu do nie wiadomo kogo tylko do osoby z rodzinny gdzie wiem że no wszystko dobrze sprawdza i przy mnie jeszcze więc wszystko sprawdzone po dokręcane opaski itp ale no nie ma nieszczelności

mik99
01-08-2017, 14:18
Odepnij przepływkę na test. Jeśli auto będzie nadal miało moc cześć do wymiany. Jeśli jest na odpitej wtyczce wyraźnie słabsze i nie dymi to oznacza, że silnik prawidłowo wchodzi w tryb awaryjny. Ja również sugeruję gdzieś nieszczelność.

Psilocke
01-08-2017, 14:50
Można też w trochę inny sposób.
Odpal go i zatkaj wlot powietrza. Jeśli nie zgaśnie to ssie gdzieś bokami i ma zła mieszankę.

artur21a4
25-11-2017, 18:15
Witam dziś stałem się posiadaczem mondeo mk3 2007r 2,0 tdci 130km autko jest spoko ale ma 2 minust 1 kopci na czarno jak sie mu depnie oraz słychać stuki z pod maski

artur21a4
12-12-2017, 19:29
Mam pytanko jadę jutro poszukać do mechanika przyczyny kopcenia na co zwrócić szczególną uwagę 2,0 tdci 130km

rajman
13-12-2017, 06:54
Nieszczelności na linii powietrza doladowanego, lejące wtryski, EGR.

stasines
18-04-2018, 22:43
Witam - jestem tu nowy ale liczę na Waszą pomoc , mianowicie mam forda mondeo 2,0 tdci 130 km z 2003 r i od jakiegoś czasu przy dodaniu gazu strasznie mi dymi na czarno , nie pali mi się żadna sprężynka , nie stracił mocy a co mechanik to inna przyczyna . Nie znam się tak bardzo a nie chcę się ładować w koszty więc proszę o pomoc

Deryll
19-04-2018, 06:46
Sprawdzić wszystkie rury w dolocie a najbardziej tą w kształcie S pod EGRem. Dodatkowo EGR do zaślepienia.

walher
13-11-2018, 12:35
W moim mondku wymieniłem rurę doprowadzającą powietrze do EGR-u (była pęknięta) i wszystko ustąpiło - objawy jakie były u mnie to dymienie i brak mocy na wyższych obrotach -Silnik TDCi.