Zobacz pełną wersję : [Mondeo 1996-2000] Pękające cewki zapłonowe równo co rok
domel2-5 02-08-2016, 12:57 Witam,
Jak w temacie. Równo co rok dosłownie pęka cewka zapłonowa.
juz wymieniłem na trzecią. Oryginalna jeździła 15 lat- padła. Wymieniłem na cewkę beru - pękła na pół ale ze była na gwarancji to oddali kasę, mechanik założył nową magnetii Marelli- mówiąc teraz Pan pojeździsz... no i pojeździłem rok i miesiąc :(
Teraz założyłem oryginalną z mk1.
Czy może być jakaś przyczyna ze te cewki tak pękają, czy to ich taka przypadłość. może coś innego jest zepsute i ciągnie za sobą cewkę ?
Macie jakieś pomysły ?
A nie za ciepło pod maską?
Po bokach cewki masz 4 otwory montażowe. Jeśli jest ona przykręcona zbyt mocno, dochodzi zapewne do odkształcenia materiału i w rezultacie z czasem do pęknięcia pod wpływem naprężeń. Nie stwierdzam, że tak jest lecz, że tak może być.
darmodziej 02-08-2016, 15:29 Macie jakieś pomysły ?Przykręcając cewkę załóż pod cewkę i pod łby śrub gumowe podkładki i nie przykręcaj mocno.
domel2-5 03-08-2016, 12:40 I tak zrobię jak napisał Darmodziej.
Co to temp. pod maska to nie mierzyłem.
Dzięki za porady.
domel2-5 10-08-2016, 07:03 No i Panowie pojeździłem do zeszłego Piątku :( Jestem na mieście chce odpalić auto i słyszę jakieś stuknięcie ( co żona nawet usłyszała) i na tyle.
Auto odpala, ale nie pali równo, pewnie nie chodzi na wszystkich cylindrach. nie przepala benzyny bo strasznie śmierdzi benzyną. Obroty spadają i wracają do ok 900. Udało powoli mi się wrócić do domu, ale jak jechałem to w pewnym momencie zrobił mi się sztywny pedał hamulca, po chwili odpuścił.
W garażu wymontowałem cewkę myślę znowu pękła. Ale nie widzie pęknięcia. tz. Jest pionowa rysa na samym rogu cewki koło otworu montażowego, ale nie wiem czy uznać to za pęknięcie.
Co może powodować ze te cewki padają ? Może coś mam z elektryką pop.....e
Świece, kable, wymieniane z dwa lata temu, do dziś poleciały 3 cewki, teraz jeżeli cewka to 4-ta . Przebieg auta przez dwa lata z 7 tyś :( mało km, ale takie jaja się dzieją, poza tym nie mam z autem absolutnych problemów. Wszystko sprawne i robione na bieżąco.
Nie wiem gdzie go holować , elektryk, mechanik, szrot :)
A mk1 i mk2 ma te same cewki? Ja tak miałem ze świecami po wymianie przewodów. Dałem NGK i świece ori... Po tygodniu pękła świeca na 2 cyl. To ja wymieniłem bo myślalem ze może była uszkodzona. Po 2 tyg znów to samo i kolejna wymiana świecy i oczywiście powtórka z rozrywki po 2 tyg. Wymieniłem przewody na ori forda i po problemie...
domel2-5 10-08-2016, 07:33 Co do cewki to raczej tak, moja w oryginale była taka sama jak teraz założyłem z mk1. Dziś sprawdzę świece. Bo na mieście sprawdzałem na szybkiego i NIBY wszystkie były całe.
http://ford.sklep.pl/product-pol-13501-cewka-zaplonowa-Ford-1619343.html taka masz cewke? Bo to chyba jest oryginał?? Nie pisze, żeby ta sama była do MK1. Chodziło mi o to, że ja na swojej skórze przekonałem się, że lepiej od razu zainwestować w ori jeśli chodzi o zapłon...
krystian1410 10-08-2016, 09:19 http://ford.sklep.pl/product-pol-135...d-1619343.html taka masz cewke? Bo to chyba jest oryginał??
w mondeo mk2 nie ma takiej cewki
domel2-5 10-08-2016, 09:30 Mam taką jak w załączniku.
Pasuje do mk1/mk2 1,6; 18,; 2.0
Pierwsza oryginalna, nie wiem czy pękła, mechanik wymienił - popsuta stwierdził.
Zestaw nr 2 cewka beru, kable bosh - pękła
zestaw nr 3 cewka magneti mareli - kable ngk - pękła
Zestaw 4 cewka z załącznika + kable ngk z poprzedniej cewki.
Jak widać zestawy różne, efekt końcowy ten sam .... :(
domel2-5 10-08-2016, 19:19 wymontowałem dziś cewkę i jest pękniecie, dotknąłem obudowy i odpadł mi kawałek, jak na zdjęciu.
Rozumie że cewka jest już uwalona, ale powiedzcie mi czy ona była oryginalnie montowana w mondeo mk2, rok produkcji 1998. cewka na zdjęciach ma wyższe i niższe wejścia na kable wn.
Zdjęcie cewki w poście powyżej jest błędne. na szybko znalazłem foto w necie, ale w naturze okazała się inna.
... powiedzcie mi czy ona była oryginalnie montowana w mondeo mk2, rok produkcji 1998.
Tak.
domel2-5 10-08-2016, 19:38 Dziękować kolego, przynajmniej już znam odp. na jedno z pytań :)
krystian1410 10-08-2016, 20:07 powiedzcie mi czy ona była oryginalnie montowana w mondeo mk2
tak do maja 98 potem była inna cewka bo zmieniono silnik na blacktop
maksiu193 10-08-2016, 20:42 Przykręcaj nie na opór tylko kluczem dynamometrycznym. Mechanik też na pałe przykręca, aż klucz stanie :P Dokręcisz kluczem i będzie git :) Śruby dokręca się 6Nm.
domel2-5 10-08-2016, 20:55 Poczytałem trochę o tych pękaniach i faktycznie dokręcanie ma znaczenie, ale czy poza tym może coś sie jeszcze przyczyniać do ich pękania. może za duże/małe napięcie podawane na cewkę lub coś innego. Nie chcę się tu wymądrzać, nie znam się na tyle.
Mój plan jest taki:
kupie używkę, zeby tylko wyjechać z garażu i wstawię do mechanika, niech pomierzy, popatrzy gdzie trzeba.
Jedno co zauważyłem pękają zawsze w lato przy wysokim temp.
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, to chętnie poczytam i przestudiuję.
Pozdrawiam
domel2-5 11-08-2016, 09:18 kupię taką cewkę - Pilnie
Info zamieszczone również w dziale- kupię - części.....
Może powinna byc jakaś osłona termiczna na ta cewkę? Nie wiem, przecież meches chyba ma na tyle doświadczenia że nawet bez klucza dyn. jest w stanie dokręcić cewkę odpowiednio z wyczuciem a nie na siłę...
domel2-5 11-08-2016, 11:23 Też tak mi się wydaje z tym mechanikiem, osłona w jednej była, w drugiej już nie, a nie pasowała jedna od drugiej i teraz mam bez osłony...
darmodziej 11-08-2016, 12:22 U mnie nie ma żadnej osłony i jest ok.
domel2-5 11-08-2016, 19:33 Na szybkiego dorwałem jeszcze taką cewkę :
928f-12029-ca 0277a, podobno sprawna ale rezultatu nie ma,Wydaje mi się ze to cewka pasujaca do mk2 ale do maja 1998.
Na jednej i drugiej odpala, ale później obroty skaczą, ciężko wkręca się w obroty, bardzo śmierdzi paliwem, po ok minucie jak chodził musiałem uciekać z garażu :)
928f-12029-ca
Wg Microcata nie jest przeznaczona do Mondeo, a do Fiesty i Pumy.
Masz skriny
domel2-5 12-08-2016, 13:02 Dziękować !
domel2-5 17-08-2016, 09:24 Auto zaprowadzone do mechanika. szarpał, szarpał ale sam dojechał. Jutro może będę wiedział co mu sie dzieje to napiszę.
Pozdrawim
domel2-5 17-08-2016, 21:18 Pierwsze objawy wskazują na alternator, pomiar napięcia 15,7 ; 15,9.
Czy mógł uwalać cewki ?
Koszt regeneracji to ok 200-250 zł, + nowa cewka.
Jutro będę znał więcej szczegółów.
Czy mógł uwalać cewki ?
Stanowczo za wysokie to napięcie. Wg mnie takie napięcie jak najbardziej mogło uwalać cewki po pewnym czasie.
domel2-5 17-08-2016, 22:12 Dzięki za info.
Pozdrawiam
darmodziej 18-08-2016, 04:45 A akumulator nie padł?
domel2-5 18-08-2016, 07:18 Nie, wszystko z akumulatorem jest ok. Poza pękającymi cewkami, nic kompletnie się nie dzieje. Choć miałem kiedyś dwie sytuacje.
1- podczas silnej burzy, miałem włączona klimatyzację, wycieraczki i nawiew działał na maxa, i zaczął mi pasek piszczeć przez chwilę, i zapaliła mi się wtedy kontrolka od ładowania, zmniejszyłem nawiew i wycieraczki i zgasła.
2- jechałem na działkę- 4 osoby plus pełny bagażnik + włączona kilima. mundzio nie miał siły ruszyć ze skrzyżowania które było pod górkę. Dopiero ostry gaz i poszedł.
Ogólnie zauważyłem ze jak włączę kilme, to sieje spustoszenie w mocy.
Jak już się rozbuja do 70-80 km to jakoś idzie, ale ruszanie ciężko.
tracer88 18-08-2016, 16:07 Maksymalne napięcie ładowania akumulatora to 14,5V.
Jeżeli napięcie wynosiło prawie 16V to mogło to być przyczyną przegrzewania cewek. Chociaż z drugiej strony to tylko 1,5V od wartości granicznej.
Kolejna sprawa to świece i kable. Przebicie na kablach powoduje dodatkowe obciążenie uzwojeń cewki.
Świece należy wymienić zgodnie z interwałem zalecanym przed Ford-a.
Niektórzy sprawdzają świece na oko a to błąd. Bo w każdej świecy jest tzw. opornik przeciwzakłóceniowy. On zmienia swoją rezystancję wraz z wiekiem i przejechanymi kilometrami. Dlatego czasami świeca może wyglądać idealnie ale będzie miała w rzeczywistości znacznie większa rezystancję a co za tym idzie bardziej obciążać cewkę.
Koledzy dobrze radzą. Cewkę przykręcać delikatnie. Może być na gumowe podkładi lub podkładki sprężynujące. Ona ma sie tylko nie ruszać. Tam nie potrzeba żadnej wielkiej siły.
Koniecznie sprawdź również czy fabrycznie nie było osłony termicznej cewki.
Dlatego czasami świeca może wyglądać idealnie ale będzie miała w rzeczywistości znacznie większa rezystancję a co za tym idzie bardziej obciążać cewkę.
O żesz w mordę, muszę się chyba wrócić do technikum i przypomnieć sobie zagadnienia z elektrotechniki (prawo Ohma).
tracer88 18-08-2016, 16:28 Myślę że każdy zrozumiał o co mi chodziło.
Rezystancja-opór. Zresztą nie o to chodzi. Starałem się Kolegę naprowadzić na możliwe przyczyny problemu.
Rezystancja-opór.
Wraz ze wzrostem rezystancji/oporu maleje obciążenie, a nie rośnie (tak gwoli ścisłości).
I=U/R (R- rezystancja).
domel2-5 18-08-2016, 21:58 Koniecznie sprawdź również czy fabrycznie nie było osłony termicznej cewki.
Cewka beru miała ale osłona kompletnie nie pasowała, cewka owszem.
Co do świec biorę pod uwagę zakup :
Motorcraft Platinum - AYFS 22FM 4988520, co sądzicie ?
Mariusz i Tracer Biorę wszystkie wskazówki pod uwagę.
Zobaczę co jutro mi powie mechanik. Napiszę
Pozdrawiam
domel2-5 20-08-2016, 07:54 Witam,
Auto wróciło do żywych.
Pełna regeneracja alternatora, założona nowa cewka i wszystko jest ok.
Do wymiany zostały jeszcze świece.
darmodziej 20-08-2016, 08:58 Pełna regeneracja alternatora, założona nowa cewka i wszystko jest ok.Ciekawe, czy pomoże na zawsze, czy na rok. Prawda, że wyższe napięcie zasilania, to i wyższa moc, a wyższa moc, to i wyższa temperatura, ale nie przypuszczam, żeby napięcie wyższe o 1,5V powodowało aż takie skutki. Niemniej życzę, żeby to był koniec problemów.
domel2-5 20-08-2016, 10:12 Też mam nadzieje ze problemy z cewka się skończą.
W załączniku na zdjęciu zaznaczyłem strzałką miejsce gdzie mech. powiedział że słyszał jakieś syczenie i znalazł pod tą obudową przewód ok fi 10-12. który wyglądał jak by ktoś go uciął, ale prawdopodobnie był on zaślepiony. I skojarzyłem że wtedy jak odpalałem silnik i usłyszałem strzał - pękniecie czegoś, to musiała wyskoczyć zaślepka- korek z tego węża, bo miejsce gdzie to usłyszałem idealnie odpowiadało. Teraz jest zaślepiony mocno śrubą
Może uda mi sie zrobić zdjęcie do wrzucę.
Zdjęcia z załącznika poglądowe.
darmodziej 20-08-2016, 12:03 W tej okolicy są podłączone wężyki podciśnienia, ale też dwa wężyki układu EGR, które są podłączone do przetwornika różnicy ciśnień i to właśnie w tych wężykach może być ciśnienie z układu wydechowego.
domel2-5 23-08-2016, 08:13 No to pojeździłem całe 3 dni ...
Wczoraj pojechałem w trasę ok 40 km w jedna stronę. Jak dojeżdzałem do celu poczułem jak zaczyna sie coś lekko dławić, szarpać. Gadu Gadu z kumplem , wracam do domu.
Ledwo co dojechałem na gazie nie idzie jechać - szarpie jak sie dodaje gazu, na benzynie jest zdecydowanie lepiej. A że było już ciemno jak wróciłem to sprawdziłem kable vn, a tam iskrzą :( nie ma aż takich dużych przeskoków, ale pojawiają się niebieskie punkty od cewki do końca kabli, i momentami słychać takie cykanie.
Mam nadzieje ze dziś po wymianie kabli problem z szarpaniem ustanie.
domel2-5 24-08-2016, 07:30 Witam,
Wczoraj wymieniłem kable vn, na nowe i zmieniło się tyle że na benzynie jest wszystko OK, nic się nie dzieje. Silnik ładnie pracuje, dobrze wkręca się w obroty itp, natomiast na gazie nadal szarpie, dziś postaram się podjechać do gazownika, może coś z instalacją się pop......
W załączniku zamieszczam zdjęcie tego zaślepionego przez mech. przewodu.
Do czego on jest ? i dobrze ze on do zaślepił ?
Pozdrawiam
darmodziej 25-08-2016, 15:06 Tak to miejsce wygląda u mnie po zdjęciu puszki znad przepustnicy.
domel2-5 26-08-2016, 06:51 Dzięki za info.
Pokaże to mojemu mech. Dziś dopiero jadę do gazwonika. bo nie miał czasu wcześniej. ciekawe jaka będzie diagnoza.
Pozdrawiam
domel2-5 27-08-2016, 08:39 Witam,
Auto naprawione (odpukać) :) Pojechałem do Gazownika a że to mój dobry kolega, pojeździliśmy trochę z podpiętym kompem, i stwierdził ze coś się dzieje na 1 wtryskiwaczu lub cylindrze. Wtryskiwacze sprawdzone, na pierwszym musiał podnieść wartość o jakieś 5 % bo był słabszy od reszty. Próba i nadal szarpie...
Działanie inst. LPG w skali od 1 do 5 ocenił na 4+. Wina układu zapłonowego coś musi być nie tak.
Wróciłem do domu wykręcam 1 świece - pęknięta. Wymiana na używaną z poprzedniej wymiany. Brak szarpania wszystko ustąpiło.
Na komplecie świeć gdzie jedna pękła przejechałem 15 tyś. Świece NGK-PTR5A.
Dziś postaram się kupić nowy komplet Motorcraft Platinum - AYFS 22FM.
I można się cieszyć jazdą bez szarpania.
Pozdrawiam
darmodziej 27-08-2016, 17:00 A co z tym zaślepionym przewodem?
Ze schematu wynika, że tam są podłączone przewody prowadzące do:
zaworu elektromagnetycznego obwodu oczyszczania.
regulatora ciśnienia paliwa.
elektronicznego regulatora podciśnienia – sterowanie zaworu EGR.
zaworu elektromagnetycznego obwodu doprowadzania powietrza.
domel2-5 29-08-2016, 08:26 Witam,
Co do przewodów, będę jechał do mechanika który to robił za ok tydzień to u powiem i pokażę co napisałeś. Na pewno nie zostawię tak tego.
Po wymianie świeć na nowe motorcraft'y, dostałem nowe auto :) Jest kolosalna różnica. Stał się mocniejszy, skończyły się problemy z jazdą na klimie itp.
Dj wodzirej 09-11-2016, 00:56 Witam wszystkich bardzo serdecznie . W moim kochanym MK2 1.8 ben/LPG mam następujący problem :
Autko po odpaleniu od razu gaśnie , nie wchodzi na obroty po kilku próbach odpala i chodzi nierówno , rozgrzeje się i chodzi normalnie - Spalanie normalne , silnik chodzi równo . Dodam , że to dzieję się od jakiś 2 miesięcy i jest coraz gorzej ... Na początku po odpaleniu chodził nierówno ale bez problemu łapał od razu obroty i z każdym tyg coraz gorzej...
Zrobiłem nim w weekend 2000km i nie było żadnego problemu ale dziś już bardzo słabo odpalił po dłuższych męczarniach.
Wymienione elementy : Świece(motorcraft w sierpniu , przewody (sentech ) i cewka też nowa.
Auto po odpaleniu chodzi bardzo nierówno jak już złapie obroty to nie gaśnie i dopiero po rozgrzaniu chodzi normalnie .
Silnik zasilany LPG - Rok temu zakładana nowa instalacja sekwencyjna.
Przepraszam za ewentualne błędy w opisie problemu lub samych zasadach funkcjonowania forum...
Bump: Witam wszystkich bardzo serdecznie . W moim kochanym MK2 1.8 ben/LPG mam następujący problem :
Autko po odpaleniu od razu gaśnie , nie wchodzi na obroty po kilku próbach odpala i chodzi nierówno , rozgrzeje się i chodzi normalnie - Spalanie normalne , silnik chodzi równo . Dodam , że to dzieję się od jakiś 2 miesięcy i jest coraz gorzej ... Na początku po odpaleniu chodził nierówno ale bez problemu łapał od razu obroty i z każdym tyg coraz gorzej...
Zrobiłem nim w weekend 2000km i nie było żadnego problemu ale dziś już bardzo słabo odpalił po dłuższych męczarniach.
Wymienione elementy : Świece(motorcraft w sierpniu , przewody (sentech ) i cewka też nowa.
Auto po odpaleniu chodzi bardzo nierówno jak już złapie obroty to nie gaśnie i dopiero po rozgrzaniu chodzi normalnie .
Silnik zasilany LPG - Rok temu zakładana nowa instalacja sekwencyjna.
Przepraszam za ewentualne błędy w opisie problemu lub samych zasadach funkcjonowania forum...
|
|