Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Blokujące Hamulce


Dariusz 2015
06-08-2016, 10:24
Witam Wszystkich posiadaczy Forda oraz Forumowiczów!

Otóż chciałem opisać problem z hamulcami w Moim Focusie MK1.
Nadszedł czas na wymianę hamulców na przedniej oraz tylnej osi.
Naprawę zleciłem mechanikowi z 30 letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej.
Rozwiązanie w moim Focusie jest takie na przodzie hamulce tarczowe (tarcza + klocki) na tyle bębnowe (bębny + szczęki).
Mechanikowi zleciłem zakup części tarczy klocków, bębnów oraz szczęk podałem też nr VIN pojazdu by ułatwiło to procedure zakupu w/w części.
I tak na przodzie wymiana poszła jak z płatka gorzej na tyle... po wyminie bębnów, szczęk oraz łożysk (jedna i druga strona) okazało się iż wymiana była niezbędna zaczął się problem. Po wciśnięciu hamulca roboczego szczęki się blokowały. Mechanik stracił rachubę po 15 demontażu oraz montażu bębnów i szczęk. Założył również stare bębny i szczęki i też to samo... Oszlifował szczęki i to samo. Przejechał się autem i bębny się grzały. Pracy przy dobrych wiatrach na 2,5 godz. a stracił cały dzień 8 godz.
Odebrałem auto i zaznaczył że to kwestia dotarcia i że nie radził by się zadawać w dalsze trasy. Jadąc do domu auto zamiast się toczyć hamowało na IV biegu max 60 km/h zjechałem na pobocze i poczułem straszny smród i dym jak z (papierosa) zagrzał się płyn hamulcowy oraz bębny. I z powrotem na warsztat. Mechanik rozłożył ręce i stwierdził że być może ale nie koniecznie 50/50 mogą to być samo regulatory. Układ hamulcowy był odpowietrzany kilkukrotnie i nic...

Proszę Was udzielcie mi rady co dalej mam począć i co może być przyczyną takich objawów...

aprox99
06-08-2016, 10:50
Jesteś na 100% pewien że to pasujące szczęki?Jeśli wszystko pasuje to wymiana z tyłu powinna być tak samo prosta jak z przodu

jarhel74
06-08-2016, 11:00
Kolega napisał,że po złożeniu starych szczęk było to samo. Tak,że to nie ich wina, a raczej mechanika.
Ja stawiam,że coś źle poskładał, albo uszkodził samoregulatory przy montażu/demontażu.
Ja bym nie zapłacił za robotę (w końcu nie naprawił, a raczej zepsuł) i pojechał do innego mechanika.

Dariusz 2015
06-08-2016, 11:13
Koszt samo regulatorów to 180zł. słowa mechanika...
Sam nie wiem co dalej robić...
Auto stoi na warsztacie u mechanika.
Czekam za telefonem.

aprox99
06-08-2016, 11:18
Mechanik z 30 letnim doświadczeniem wie co ma zrobić

Dariusz 2015
06-08-2016, 11:29
Miejmy takową nadzieję....

weuek
06-08-2016, 11:32
Wprawdzie w nowych samochodach bębnów hamulcowych jest coraz mniej, ale przeca to tak powszechnie znane rozwiązanie (od lat), że trudno sobie wyobrazić mechanika z trzydziestoletnim doświadczeniem, który poległby na montażu bębnów.

Dariusz 2015
06-08-2016, 12:47
Jeśli założyłem temat nie w takich kategoriach jak ogólnie przyjęto zasady tego forum to przepraszam za moją nie wiedzę... :(

patiomkin11
06-08-2016, 12:50
Może wsadził szczęki w zły otwór, tam gdzie wkłada się bolec mocujący szczękę (lewą o ile dobrze pamiętam) w tarczy kotwicznej. Raz na wariata robiłem mojego forda i było identycznie. :oops:

Dariusz 2015
11-08-2016, 21:24
Witam! I tak po tygodniu walki i czekania za odbiorem auta od mechanika temat udało się rozwiązać. Okazało się iż nowe zakupione szczęki to bubel. Okładziny (kitowy materiał) powodowały to iż się blokowały (nie odbijały). Towar został u sprzedawcy reklamowany do producenta i czekam jak na razie... Póki co jeżdżę na starych.
Pozdrawiam wszystkich. Temat można uznać za zamknięty!

Thombike
11-08-2016, 22:22
Emmm...mommment....Na starych był taki sam problem i nagle znikł a winne okazały się nowe szczęki. Serio dajesz sobie taki kit wciskać?

Dariusz 2015
29-09-2016, 12:07
Witam wszystkich forumowiczów FF :)
Mam problem z hamulcami a dokładnie chodzi tu o blokujące się szczęki hamulcowe po zaciągnięciu hamulca ręcznego...
Przed 1,5 miesiąca zostały wymienione tarcze + klocki hamulcowe (przód) oraz bębny, szczęki, łożyska i linka hamulca ręcznego (tył).
Oddałem auto do warsztatu wypraktykowanego mechanika z 30 letnim doświadczeniem i nawet już on rozkłada ręcę... Zostały wymienione po raz drugi szczęki na innego producenta. Mechanik jak narazie nie kazał mi używac hamulca ręcznego stwierdził że być może jest to kwestia ułożenia szczęk...
Lewa strona nie odbija i hamulec trzyma tak aż bęben się gotuje takie to jest tarcie.
Proszę Was o poradę. P.S. Czyżby to mogła być kwestia rozpieraczy tzw. samoregulatorów....?

patiomkin11
06-10-2016, 13:17
Rozumiem, że te krótkie linki nie zacierają się?