Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Zasilanie do dokładanego zestawu głośnomówiącego


akajo
06-08-2016, 23:19
Witam

Proszę o informację skąd najlepiej pociągnąć prąd ze stacyjki do dokładanego zestawu głośnomówiącego. W wiązce od radia można znaleźć tylko prąd podtrzymujący, bo zasilanie ze stacyjki idzie po listwie can

unitel
07-08-2016, 19:54
Z kostki do radia.
jest tam stałe 12V i po stacyjce. dobrym pomysłem jest zakup dedykowanej kostki, która zasila zestaw bez konieczności ciecia kabli.

akajo
08-08-2016, 13:23
Z kostki do radia.
jest tam stałe 12V i po stacyjce. dobrym pomysłem jest zakup dedykowanej kostki, która zasila zestaw bez konieczności ciecia kabli.

I tu się Kolego mylisz, bo w kostce od radia, jak pisałem jest tylko prąd do pamięci radia, a prąd ze stacyjki idzie po listwie CAN i go nie znajdziesz

Kupiłem specjalną przejściówkę do Forda, bo inaczej nie ma tematu. Od przejściówki poza kostką wychodzą 3 kable - masa, pamięć i zasilanie
I teraz pojawia się problem, ale chyba najprościej pociągnę od zapalniczki bo komputer odłącza w niej zasilanie jakiś czas po zamknięciu auta

unitel
08-08-2016, 16:39
szukasz prądu czy napięcia ???

akajo
08-08-2016, 18:23
Już niczego nie szukam. Pociągnąłem z zapalniczki i jest ok. Temat można zamknąć

Teisejas
08-08-2016, 18:50
Pociągnąłem z zapalniczki i jest ok.

I to jest dobre rozwiązanie - jak kupiłem swojego Focusa to był w nim zamontowany zestaw Nokii, który włączał się przy zapłonie i wyłączał się zaraz po zgaszeniu silnika, również gdy się akurat rozmawiało przez telefon, co mnie strasznie irytowało (przerywało rozmowę). Na postoju też lepiej rozmawiać przez zestaw BT niż szukać komórki. Koniec końców dołożyłem SYNCa :) a nokie wyciągnąłem. I tu taka informacja- była podłączona tylko poprzez przejściówkę między radiem a oryginalną jego instalacją, więc +12 po zapłonie we wtyczce radia gdzieś się znajdzie.

akajo
08-08-2016, 19:23
Możliwe, że Nokia czyta sygnał z listwy CAN
Ja mam zestaw Bury i przez przejściówkę idzie jedynie podtrzymanie pamięci (kabel żółty)
Zasilanie też jest w przejściówce (kabel czerwony) ale miernik nie wykazał napięcia, zresztą ten kabel do którego podpiąłem prąd(czerwony) wychodził z przejściówki z tego samego pinu

radek70
08-08-2016, 19:40
Możliwe, że Nokia czyta sygnał z listwy CAN Przejrzałem sobie schematy mk3, jest tam tylko stały plus na wtyku C1, pin 1. Więc może czyta CAN? Nie znalazłem na schematach plusa po zapłonie...

Teisejas
08-08-2016, 20:07
akajo - zasilanie zestawu możesz sobie wziąć jeszcze ewentualnie ze złącza c237 pin 15- stąd zasilanie czerpie oryginalny moduł SYNC (i jeszcze wyświetlacz radia), co też byłoby dobre. Jest to duża wtyczka, znajdująca się pod osłoną tunelu/deski z prawej strony (przy nogach pasażera). W tym poście: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2546343&postcount=9 zobaczysz ją na dole pierwszego zdjęcia.

Usefull
09-08-2016, 11:56
a ja mam już od kilku lat coś takiego , bomba sprawa , można połączyć do 10 telefonów , równocześnie współpracuje z 2 , zaczepia się za daszek , można przenosić w każde miejsce , bateria długo trzyma , odbieranie i wybieranie numerów - głosowe , znajomy facet który zajmuje się auto-radio namówił mnie na to , teraz niska cena bo dużo ich , ja dałem prawie 400 pln ale warto było

http://www.parrot.com/pl/produkty/minikit-neo2-hd/

akajo
09-08-2016, 20:57
Ja miałem zestaw zaczepiany o daszek (jabra drive) i jak dla mnie jakość rozmów tragedia. Z tym nowym zestawem (Bury CC 9056 PLUs) to inny świat:)

Podłączyłem z zapalniczki i to jest bardzo proste. Wystarczy (poza oczywistym demontażem panelu od radia) zdemontować osłonę lewarka i wyjąć osłonę zapalniczki, która wychodzi razem z podstawkami uchwytów na kubki ( mam wersję z uchwytami na napoje w poprzek) Kabel puszcza się w dół i trzeba złapać haczykiem przez otwór od osłony lewarka. Dwie szybkozłączki i po sprawie

Ogólnie cały montaż zestawu to godzinka zabawy i 200- 250zł w kieszeni:))

Usefull
10-08-2016, 09:24
zestaw zaczepiany o daszek (jabra drive) i jak dla mnie jakość rozmów tragedia.
a u mnie jest wszystko ok , jakość zależy podejrzewam od producenta , ja absolutnie nie narzekam

adnim
10-08-2016, 11:10
Pytanko do autora tematu. Jaką masz zapaliczkę ? taką bez popielniczki? Jesli tak to napisz jak ją wyciagnałes. Mam taki adapter pradowy do zasilania telefonu i chciałbym tam sie podpiąc ale nie wiem jak wyciągnąć zapalniczkę

akajo
10-08-2016, 14:56
Pytanko do autora tematu. Jaką masz zapaliczkę ? taką bez popielniczki? Jesli tak to napisz jak ją wyciagnałes. Mam taki adapter pradowy do zasilania telefonu i chciałbym tam sie podpiąc ale nie wiem jak wyciągnąć zapalniczkę

Witaj

Zapalniczka bez popielniczki, a po bokach pokrętła do grzania siedzeń, za zapalniczką uchwyty na napoje (prostopadle do kierunku jazdy)
Wychodzi bardzo prosto. Lekko podważasz ramkę i wychodzi całość z uchwytami na napoje

Żeby dociągnąć prąd musisz rozebrać osłonę lewarka. Jak puścisz w dół przewód od radia za panelem klimatyzacji do go zobaczysz przez otwór pod osłoną lewarka i złapiesz drutem. Przeciągasz dołem do zapalniczki i łapiesz na szybkozłączkę.
Fajnie to działa bo włącza się jak wejdziesz do auta a wyłącza po ok 15 minutach po wyjęciu kluczyka czyli możesz spokojnie rozmawiać przy zgaszonym silniku

Teisejas
10-08-2016, 16:32
adnim - istotne jest to jaki masz tunel- z podłokietnikiem czy podstawowy? W tunelu z podłokietnikiem wyjmowana jest cześć obejmująca gniazdko/zapalniczkę, przednią ściankę i podstawę uchwytu na kubki (wystarczy pociągnąć ją do góry), co daje dostęp do śruby regulacji hamulca. W tunelu w wersji podstawowej nic się przy gniazdka nie demontuje a ono samo jest wciśnięte w otwór w tunelu i trzymają go blokujące ząbki. Bez jego uszkodzenia można go chyba tylko wyciągnąć po zdemontować tunelu...

adnim
10-08-2016, 21:56
Dokładnie, mam zwykły tunel. Czyli dostęp utrudniony. Nie bede kombinował.

akajo
11-08-2016, 14:11
Dokładnie, mam zwykły tunel. Czyli dostęp utrudniony. Nie bede kombinował.

To przy zwykłym tunelu można pokombinować prąd od wyświetlacza. Też gaśnie po jakimś czasie, tylko szybciej niż zapalniczka