Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Nowy 2.0 EcoBlue (diesel)


peterpz
12-08-2016, 22:52
Chciałbym trochę podyskutować w zakresie nowej jednostki Forda. Najlepiej by mi pasował do tego dział Diesel, bo ten silnik będzie nie tylko w MDO, swoje życie zaczyna od Transita ale dział Diesel jest już zamknięty. A jako, że mnie interesują osobówki zakładam w dziale osobówki, do której najszybciej trafi.

Do rzeczy:
Koledzy na forum sygnalizowali już ten silnik, ale raczej niezbyt dobitnie (w wątkach o innych rzeczach), a jako że dowiedziałem się o tym z Facebooka to uznałem, że dobrze byłoby dobitniej przekazać tą wiedzę na tym forum. Materiały do poczytania:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2593977&highlight=ecoblue#post2593977
https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2016/04/26/all-new-ford-ecoblue-engine-is-diesel-game-changer--cleaner--mor.html
https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/en/2016/04/EcoBlue_engine_EU.pdf
http://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/Ford-EcoBlue-nowy-silnik-Diesla,22285,1

Wychodzi na to, że powoli koniec z silnikiem DW10C z PSA w Fordzie. Ford ma już całkowicie nową jednostkę dieslowską o pojemności 2.0, która aktualnie... ze względu na downsizing ma zastąpić jednostkę 2.2 stosowaną w Transicie. W MDO moim zdaniem zastąpi obie jednostki PSA 2.0 i 2.2 (będzie po prostu sporo wersji mocowych). Z kwestii marketingowych Ford w tych materiałach chwali się po kolei ulepszeniem każdego elementu silnika: od kolektorów dolotowych, poprzez zmniejszone tarcie, lepsze wtryski, aluminiową głowicę itd. Turbosprężarka ma być też przeprojektowana, ogólnie cały silnik to w teorii wszystko opracowane od zera. Ale to marketing.

Jest też krótki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=jnKvORcT1uU

Który obrazuje standardowe w każdym silniku Forda duże skomplikowanie pasków, w szczególności paska rozrządu. Szczegóły niestety szybko znikają i nie widać góry silnika, ale widać, że napęd na pasek rozrządu jest przekazywany z wału przez jakieś dodatkowe koło zębate. Takie rozwiązanie widziałem do tej pory tylko w traktorach (całkowity brak paska, tylko koła zębate - elementy wieczne, nigdy nie wymienialne) - zobaczymy co to będzie tutaj. Widać też dodatkowy mały pasek mokry napędzający pompę oleju.

Poza tym możemy też pomachać chusteczką do suchego DPFa, którego mamy teraz. W tym silniku dostaniemy coś określane mianem "Standard selective catalytic" i będzie to bazować na AdBlue, więc trzeba będzie to lać do auta. Ford chwali się też, że wysoki moment obrotowy 340Nm będzie dostępny już od 1250RPM. Pytanie tylko czy to będzie w tym silniku do Transita czy w osobowych też (do Transita zawsze idzie zmodyfikowana jednostka bardziej nakierowana na moment obrotowy niż na moc).

DW10C żegnamy ze względu na normę EURO6, która wchodzi od września tego roku. Choć nie do końca jest to jasne, bo ten silnik idzie aktualnie do MDO MK5 i raczej do września zmian nie będzie więc jednak przez jakiś okres czasu DW10C będzie musiał spełniać nową normę - tego nie wiem, może mnie uzupełnicie. Silnik ponoć od połowy tego roku już idzie do Transita. Tutaj jestem najbardziej ciekaw pierwszych opinii użytkowników! Odnośnie MDO strzelam, że w MK5 silnik ten pojawi się po faceliftingu.

Jeszcze dwa słowa na temat 1.5 TDCi obecnego (o ile dobrze kojarzę) w nowych Focusach i MDO. Myślałem najpierw, że to może też jest jednostka zbudowana od zera ale niestety wikipedia prostuje mnie, że jest to tylko lekko zmodyfikowana znana i dobra jednostka:
"In 2012, Ford added the 1.5-litre, closely derived from the 1.6-litre engine.[4] Bore was reduced from 75 to 73.5 mm while the stroke remaines unchanged 88.3 mm."
Bore o ile dobrze tłumaczę to średnica tłoka, czyli ona uległa redukcji.

kaan1
13-08-2016, 06:28
Wprowadzenie silnika wiąże się z koniecznością spełnienia normy RDE (rzeczywiste emisje w ruchu drogowym) oraz norm EU6c i EU7 w przyszłości. Aktualne silniki spełniają Euro 6a (emisje w warunkach laboratoryjnych). Dlatego konieczne jest wprowadzenie selektywnej redukcji tlenków azotów (SCR) z wykorzystaniem roztworu AdBlue (mocznika). Aktualne silniki 2.0 stosują inne technologie, z tym że wystarczają one jedynie dla wczesnych norm Euro 6. DPF to kwestia odrębna (filtr cząstek stałych), aczkolwiek typ DPF może zależeć od nadrzędnej konfiguracji systemu redukcji emisji spalin (katalizatorów w wydechu) - kwestią nadrzędną jest redukcja tlenków azotu (w nowym silniku będzie tzw zintegrowany katalizator DPF-SCR). DPF pozostanie, co więcej firmy zaczynają już go wprowadzać do silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem (VW, Mercedes). Jak to już zauważono na forum, chromowe końcówki w nowych eco-boostach brudzą się (kopcą) znacznie bardziej niż te w dieslach - ja praktycznie nie mam żadnych osadów wewnątrz tych końcówek.

Nowa norma obowiązuje od wreśnia tego roku ale dotyczy nowych modeli. Dla istniejacych modeli jest to rok później. Dlatego Mondeo wciąz może korzystać ze starego silnika (przynajmniej przez kolejny rok) ale nowe modele np. Insygnia muszą mieć SCR. Na chwilę obecną uważa się się że SCR jest konieczny dla silników > 1.6 litra, natomiast dla mniejszych silników są możliwe rozwiązania alternatywne np. LNT nie wymagające stosowania roztworu AdBlue. Czas zweryfikuje ... Może się okazać, że nowy 2 litrowy silnik nie trafi do Mondeo - a tylko te mniejsze (1.5 ltra). Jeśli okaże się że nie da się uniknąć stosowania AdBlue w silnikach mniejszych (1.5-1.6 ltra) to silniki 2.0 pozostaną na dłużej

jaceks
13-08-2016, 08:16
normy dla aut osobowych i ciężarowych są różne, stad adblue w dostawczakach i jego brak w osobówkach z tym samym silnikiem

peterpz
13-08-2016, 08:31
Nie no chyba nas Ford nie zostawi tylko z dieslem 1.5, bo nie będzie czym jeździć...

leszcz
13-08-2016, 08:43
Ford ma już całkowicie nową jednostkę dieslowską o pojemności 2.0, która aktualnie... ze względu na downsizing ma zastąpić jednostkę 2.2 stosowaną w Transicie
no ale można ją zrobić z 105PS na 170PS :one:

kaan1
13-08-2016, 09:54
normy dla aut osobowych i ciężarowych są różne, stad adblue w dostawczakach i jego brak w osobówkach z tym samym silnikiem

Nie będzie osobówki 2.0 EcoBlue bez mocznika. Normy osobówek są bardziej wymagające jak ciężarowych. Aut osobowych jest dużo więcej jak uzytecznych - dlatego ograniczanie emisji ma sens przede wszystkim w autach osobowych

Bump: Nie no chyba nas Ford nie zostawi tylko z dieslem 1.5, bo nie będzie czym jeździć...

Rozglądnij się po innych markach i zobacz jakie są trendy. Chcesz mieć 2.0 litra to AdBlue. Nie chcesz, to najwyżej 1,6 litra i podwójne turbo + parę innych trików które zaczną dopiero wychodzić na światło dzienne po 2-3 latach użytkowania.

peterpz
13-08-2016, 12:44
Rozglądnij się po innych markach i zobacz jakie są trendy. Chcesz mieć 2.0 litra to AdBlue. Nie chcesz, to najwyżej 1,6 litra i podwójne turbo + parę innych trików które zaczną dopiero wychodzić na światło dzienne po 2-3 latach użytkowania.
W pełni rozumiem. Dlatego w pierwszym poście napisałem, że żegnamy się z suchym DPFem a nie, że żegnamy się z motorem 2.0... Trudno, trzeba będzie to dolewać. Powiedzcie mi tylko proszę co z tymi mokrymi układami jest tak strasznie nie tak? Rozumiem, że są jeszcze bardziej skomplikowane od tego co teraz mamy i że jak zacznie się sypać to będzie gorzej niż teraz. Zakładam jednak, że damy radę to dziadostwo wycinać jak się zacznie sypać ;) A dopóki się nie sypie... Mój sąsiad ma Insignię i rozmawiałem z nim jak dolewał AdBlue. Nie narzekał na to wcale, mówił że bańka 5l kosztuje go 20 PLN (o ile nic nie pokręciłem).

kaan1
13-08-2016, 13:11
Samo dolewanie jak i cena to nie problem. Gorzej z niezawodnością układu dozowania w zimie. Jeśli układ zawodzi to cały system powoduje najpierw ograniczenie osiągów a w następnej kolejności unieruchomienie auta aby właściciel coś z tym zdobił. Usunięcie układu nie jest takie proste. Poczytaj na forach vw lub skody - dosyć obszerne wątki

jaceks
13-08-2016, 14:13
minus adblue jest taki, że to 30% roztwór. wiec pozostałe 70% to w przyblizeniu woda. a woda nie lubi mrozów.
w przypadku braku płynu, sterownik jest tak napisany, że sygnalizuje niski stan odpowiednio wczesniej i przy kazdym ruszaniu. jak już wyczepiesz cały płyn, to silnik nie zapali. mozesz uzupełnić z butelki czy przy dystrybutorze na stacji paliw. płyn jest relatywnie tani, nieco ponad 1,5zł/litr. wydajność jest mniej wiecej 1 litr adblue na pełen bak ropy.

Woytas
30-04-2017, 16:30
ciekawie jaki przebieg momentu będzie miał 2.0 bo 1.5

https://images82.fotosik.pl/526/cd23491df7b04649med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cd23491df7b04649)

to ma taki "cyc" jak stary 1.8 TDCI

ktoś coś bliżej może opisać jakieś wrażenia jak ten silnik się zachowuje w stosunku do PSA, opisy , że momentu szybciej i więcej ale jak widać i szybciej umiera :) .. a pewnie w poliftowych będą tylko EcoBlue

dla kontrastu stare 1.6 TDCI

http://images76.fotosik.pl/42/42dcb01c7080a5d5med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/42dcb01c7080a5d5)

oby wynalazki forda nie było tak fantastyczne jak w MK3

dizel1982
30-04-2017, 18:58
Miałem do czynienia z tym silnikiem w Insigni 2.0 CDTi 170PS. Powiem tak, na plus zdecydowanie kultura pracy, osiągi oraz spalanie. Ale nie wiem czy to skutek modernizacji silnika czy właśnie tego systemu. Jeżeli ktoś kupuje nowy samochód to generalnie problemu nie ma. Problem mają osoby które pokuszą się o takie auto jako używane z przebiegiem +100kkm. Nie wiem jak będzie w fordzie ale w oplu różnica w cenie takich części jak np układ wydechowy, jest znaczące. Dodatkowo cały system wymaga specjalnych grzałek, specjalnego zbiornika i wielu wielu innych elementów które w przypadku awarii są bardzo kosztowne. A na zamienniki czy części używane póki co nie ma co liczyć więc pozostaje nam jedynie ASO. Powiedzmy sobie szczerze, jak ktoś kupuje nowe auto 'na chwilę', ok ale jeżeli ktoś kupuje nowe na dłużej lub używane to diesel robi się już coraz mniej ekonomiczny (biorę tu pod uwagę nie tylko spalenie ale wszystkie koszty eksploatacji), nad czym bardzo ubolewam ponieważ nie potrafię przekonać się do benzyny.

Woytas
30-04-2017, 22:12
Albo czegoś nie wiem albo z "tym" silnikiem w insigni trochę z kosmosu spadłeś :)

dizel1982
01-05-2017, 08:16
W jakim sensie z kosmosu? Przecież Insignia silnik z AdBlue ma już od ponad 2 lat i nie jest to żadna nowość.

tedi_k
01-05-2017, 09:33
...Przecież Insignia silnik z AdBlue ....

A wszystkie diesle są na ropę i w związku z tym co za różnica czy CDT, TDi czy TDCi...:one: VW, Fiat czy Ford/PSA to "jedna rodzina":roll:
O To Ci chodziło?:P

dizel1982
01-05-2017, 10:14
A jaką różnicę ma rodzina silników? Układ SCR i pewne jego elementy występują w każdym silniku który jest wyposażony w ten układ bez różnicy czy będzie to silnik opla, fiata czy forda. I nie ulega wątpliwości że są to bardzo drogie elementy jak któryś padnie. Co, uważasz że nagle w fordzie zrezygnują z podgrzewanego zbiornika? Nie zrezygnują bo AdBlue momentalnie zimą zamarznie. Albo założą Twoim zdaniem zwykły układ wydechowy? Nie, nie założą ponieważ elementy metalowe od roztworu mocznika momentalnie korodują i taki wydech natychmiast by się rozleciał. Znam statystki zgłaszanych problemów z tym układem w jednej z sieci dealerskiej opla w warszawie w 2016r i nie były to jakieś rzadkie awarie. Może nie zdarzały się jakoś bardzo często ale nie należały również do rzadkości. Średni koszt usunięcia awarii to 2 - 2,5k (to jest cena całej naprawy czyli części, obsługi serwisowej itd) więc też nie mało. Na szczęście 99% tych napraw to zgłoszenia jeszcze na gwarancji więc właściciel nie płacił nic ale jak ktoś kupi sobie auto używane już po gwarancji to niestety musi liczyć się z tymi kosztami.

fordes
01-05-2017, 12:21
Zbiornik jest cały czas podgrzewany? A jak auto stoi kilka dni na mrozie jak to wygląda?

Woytas
01-05-2017, 21:46
Kolego dizel chyba nadal nie rozumiesz o co chodzi :) .... tu nie chodzi o mocznik tylko o kulturę pracy stary/nowy silnik nie wiem czy dostrzegasz ale są pewne "subtelne" różnice między fiatowskim jtd a np. Silnikami PSA stąd rozważania co jest warta nowa konstrukcja forda a nie dolewka roztworu :)

dizel1982
01-05-2017, 22:05
Kolego dizel chyba nadal nie rozumiesz o co chodzi :) .... tu nie chodzi o mocznik tylko o kulturę pracy stary/nowy silnik nie wiem czy dostrzegasz ale są pewne "subtelne" różnice między fiatowskim jtd a np. Silnikami PSA stąd rozważania co jest warta nowa konstrukcja forda a nie dolewka roztworu :)

A czy ja coś pisałem o porównaniu silnia fiata i silnika forda? Chyba nie. Napisałem że miałem styczność ze 170 konnym CDTi opla i że na plus jest zdecydowanie kultura pracy i miałem tu na myśli poprzednią generację tego silnika czyli 2.0 CDTi 163PS. Myślałem że to jest oczywiste i tym bardziej że nie da się chyba porównywać jednego silnika z drugim którego jeszcze w ogóle nie ma bo przecież w nowym mondeo silnik z SCR jeszcze nie jest montowany. I gdybyś się przejechał 2.0 CDTi 163PS (jeździłem taką insignią przez 3 lata) i nową wersją tego silnika która ma 170PS i jest wyposażona w układ SCR to sam byś zobaczył co mam na myśli. Ten silnik pracuje jak benzynowy i stojąc obok niego trudno nawet domyśleć się że jest to diesel.

Woytas
02-05-2017, 07:00
A czy ja coś pisałem o porównaniu silnia fiata i silnika forda? Chyba nie. Napisałem że miałem styczność ze 170 konnym CDTi opla i że na plus jest zdecydowanie kultura pracy i miałem tu na myśli poprzednią generację tego silnika czyli 2.0 CDTi 163PS. Myślałem że to jest oczywiste i tym bardziej że nie da się chyba porównywać jednego silnika z drugim którego jeszcze w ogóle nie ma bo przecież w nowym mondeo silnik z SCR jeszcze nie jest montowany. I gdybyś się przejechał 2.0 CDTi 163PS (jeździłem taką insignią przez 3 lata) i nową wersją tego silnika która ma 170PS i jest wyposażona w układ SCR to sam byś zobaczył co mam na myśli. Ten silnik pracuje jak benzynowy i stojąc obok niego trudno nawet domyśleć się że jest to diesel.

tylko co ma piernik do wiatraka :570: , po jakiego grzyba tu wyjeżdżasz z CDTI jak dyskutujemy w tym wątku o fordowskim EcoBlue :569:

kaan1
02-05-2017, 18:20
Zbiornik jest cały czas podgrzewany? A jak auto stoi kilka dni na mrozie jak to wygląda?

32.5% roztwór wodny mocznika (AdBlue, DEF) zamarza w temperaturze ok -11C. W praktyce zamarznie przez noc w aucie pozostawionym na zewnątrz na klikanaście godzin - dobę. Zbiornik AdBlue wyposażony jest w grzałkę. Po uruchomieniu silnika topi ona zamarznięty roztwór - norma stanowi że po 10 min ma być dostępna odpowiednia ilość wytopionego roztworu do dozowania (tyle czasu potrzebuje katalizator w układzie wydechowym do nagrzania). Roztwór jest mocno korozyjny, a poza tym ma bardzo niskie napięcie powierzchniowe i wydostaje się wszelkimi możliwymi nieszczelnościami, "wędrując" po przewodach, kablach itp.

leszek
02-05-2017, 19:47
więc nadal wole benzynę :)

smiechu
16-08-2018, 08:14
Odświeżę temat zanim założę nowy wątek w dziale S-max.

Przymierzam się do zakupu nowego S-maxa 2.0 EcoBlue 150 KM M6.

Czy możecie się podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie silników EcoBlue?

Mam obawy odnośnie systemu SCR i zmian w nowym silniku względem DW10C którym obecnie jeżdżę (bezawaryjne 190kkm DW10C 140KM).

Handlowiec z salonu dodatkowo zniechęcił mnie informacją, że nowozamawiane auta to już MY2019 i silniki będą po dodatkowych modyfikacjach do EURO 6.2/Euro 6d-TEMP.

cattani75
16-08-2018, 08:40
A czy sprzedawca coś mówił, albo Ty wiesz, czy zbiornik na AdBlue nie spowoduje, że zbiornik na paliwo będzie jeszcze mniejszy?

jaceks
16-08-2018, 09:18
zmniejszają zbiorniki 65 i 70 litrów na 60 litrów + 15 adblue

Piotr_V6
16-08-2018, 09:34
eksploatacja nowoczesnego diesla staje się coraz bardziej nieopłacalna najlepiej jeździć starym autem ze zwykłym wtryskiem wielopunktowym na LPG

smiechu
16-08-2018, 09:48
zmniejszają zbiorniki 65 i 70 litrów na 60 litrów + 15 adblue

Otrzymałem informację od handlowca, że zbiornik bez zmian 68 litrów przy dieslu EcoBlue EURO6.2.
Nie można natomiast zamówić dojazdówki - pewnie w jej miejsce zamontowali zbiornik na adblue z grzałkami.

Chyba sobie podaruję nówkę i poszukam czegoś z roczników 2017-2018 z suchym DPF bez SCR (EURO 6.1).

Chyba, że właściciele Transitów złego słowa nie powiedzą o SCR - bo to chyba ten sam silnik 2.0 EcoBlue 150/180 KM który teraz trafi do osobówek.

biner
16-08-2018, 13:54
W peugeot nie ma problemow z scr, jedyny babol jaki wyszedł to,że przy wtryskiwaczu moczu gnił wydech, wymieniali to w ramach gwarancji.

u-beboka.pl
16-08-2018, 15:13
To ja mam pytanko o 1.5
Czy faktycznie jest to silnik PSA tylko zmodyfikowany przez Forda?

Tyle czytam że to już "nie francuski silnik tylko silnik Forda", że aż sam nie jestem pewien.
Jeśli jest to rozwinięcie 1,6 to czy może komuś gdzieś udało się znaleźć jakąś rozpiskę, kilka słów, na temat tego jaka jest różnica, poza zmianą średnicy tłoka?

Mam nadzieję że ta zmiana średnicy to w celu zwiększenia grubości ścianek cylindra żeby zapobiec uszkodzeniom o których można tutaj poczytać, jak ktoś intensywnie jeździ.

Update:
No doczytałem że na pewno wszystko bez AdBlue to "stare" motory. Ale dalej jestem ciekaw różnic, nie znalazłem topicu o 1,5 TDCi więc pisze tutaj. Rozumiem jak post do przeniesienia.

jaceks
16-08-2018, 16:48
silniki ecoblue 1.5 i 2.0 to nowe jednostki zbudowane przez Forda i testowane na autach dostawczych i użytkowych, są w użyciu od 2 lat, od wejścia Euro6.
Większy od początku posiada instalacje Adblue, mniejszy dopiero od wymogu Euro 6.2.
Ogólnie jeśli nie miałeś od początku kłopotu z częstą wymianą oleju (skutek niesprawnych wtryskiwaczy), to silnik spełnia swoją rolę bez zarzutu. Spalanie w Transicie 170KM i największym nadwoziu ok 8-9 litrów diesla nie jest wyczynem.
Teraz te silniki wkładają do aut osobowych, mających spełnić norme Euro 6.2

Jarri S-max
19-11-2018, 22:28
silniki ecoblue 1.5 i 2.0 to nowe jednostki zbudowane przez Forda i testowane na autach dostawczych i użytkowych, są w użyciu od 2 lat, od wejścia Euro6.
Większy od początku posiada instalacje Adblue, mniejszy dopiero od wymogu Euro 6.2.
Ogólnie jeśli nie miałeś od początku kłopotu z częstą wymianą oleju (skutek niesprawnych wtryskiwaczy), to silnik spełnia swoją rolę bez zarzutu. Spalanie w Transicie 170KM i największym nadwoziu ok 8-9 litrów diesla nie jest wyczynem.
Teraz te silniki wkładają do aut osobowych, mających spełnić norme Euro 6.2

Jaceks, czy to oznacza, że motory 2.0 TDCi ecoblue w nowych S-maxach (2018 ) to te same jednostki, co jeździły w Transitach od 2015 czy 2016?
Czytałem na forach angielskich, że właśnie Transity 2.0 ecoblue psuły się na potęgę, głównie siadały wtryskiwacze, które wymieniano na gwarancji (oczywiście w nowych autach);
Jako, że właśnie czekam na odbiór swojego S-maxa ufam, że jeśli to ten sam motor, to poprawili wszystko co się sypało...

jaceks
19-11-2018, 23:19
Udoskonalona wersja 2.0 ecoblue. Wady wieku dziecięcego przetestowano na Transitach

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

kaan1
20-11-2018, 09:36
Moim skromny zdaniem ocenę wad wieku dziecięcego dla silnika można wystawić po min. 5-6 latach użytkowania.

Jarri S-max
20-11-2018, 09:55
Udoskonalona wersja 2.0 ecoblue. Wady wieku dziecięcego przetestowano na Transitach

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka


Miejmy nadzieję, że wszystkie... :)

jaceks
20-11-2018, 16:29
Moim skromny zdaniem ocenę wad wieku dziecięcego dla silnika można wystawić po min. 5-6 latach użytkowania.

Transity jeżdżą z reguły więcej niż osobówki, przebiegi 40-80 tyś km rocznie nie są rzadkością, często traktowane są bardzo przedmiotowo. Myślę że 2-3 lata w takich warunkach da podobną ilość informacji zwrotnych co 5-6 lat w aucie osobowym.

tomaszjan31
20-11-2018, 19:42
Udoskonalona wersja 2.0 ecoblue. Wady wieku dziecięcego przetestowano na Transitach

Tak, tak Wojtku... Transity z tego roku z przebiegiem 5-15 tyś nalotu. Cały czas problem z zapychaniem sie chwastów. Moczu piją trzy razy więcej niż w podaje producent.
Ciągły problem z podnoszeniem sie stanu oleju w silniku...
W serwisach na problemy i wskazania kierowników twierdzą ze wszystko dobrze działa, katalogowo :570:
A szkoda taki fajny samochód...

Yakac
30-06-2019, 14:44
Odświeżę wątek. Ktoś może ma jakieś spostrzeżenia odnośnie tych nowych diesli Ecoblue, a w szczególności o mocy 190KM. Jakieś awarie, czy na razie wszystko bez większych problemów.
Pozdrawiam

Matych
30-06-2019, 16:44
Dla mnie na razie to porażka ten silnik ze skrzynia A8 podobno nie wyrabia się w 10 sekund do 100.W transicie znajomego ciągłe problemy z dopalaniem i mocznikiem,coś tam jeszcze jest z rozrządami-dopytam.Jak zapytałem ostatnio znajomych w ASO to był grymas uśmiechu i stwierdzenie na razie nie.

Hansolo
30-06-2019, 16:46
Czy to jest jednostka zaprojektowana samodzielnie przez Forda ?

leszcz
30-06-2019, 16:46
Transicie znajomego ciągłe problemy z dopalaniem
w ASO są codzienne problemy z układem AD BLUE ( na licznikach wyświetla się informacja stosowna )

Matych
30-06-2019, 16:48
Czy to jest jednostka zaprojektowana samodzielnie przez Forda ?

Tak nie wiem co im w DW10 przeszkadzało pewnie kasa

Hansolo
30-06-2019, 16:51
Tak nie wiem co im w DW10 przeszkadzało pewnie kasa

No i zrobili gniota, mistrzowie od siedmiu boleści. Dziwić się, że zwolnienia będą, Mondeo, S-Maxa uśmiercą jak nie maja co porządnego pod maskę włożyć. Motoryzacja EB zamknięta w formacie A4 to też wydumka.

Yakac
30-06-2019, 17:37
Ja bym wolał żeby wypowiedzieli się posiadacze i stwierdzili FAKTY, a nie powtarzacze "urban legends"
dlaczego tak mówię? bo mam znajomego który ostro ujeżdża EcoBlue 190 i chwali bardzo.
Tylko to mała "grupa obserwacyjna"
zbierajmy konkretne fakty

Caribou
30-06-2019, 18:31
Ja bym wolał żeby wypowiedzieli się posiadacze i stwierdzili FAKTY, a nie powtarzacze "urban legends"
dlaczego tak mówię? bo mam znajomego który ostro ujeżdża EcoBlue 190 i chwali bardzo.
Tylko to mała "grupa obserwacyjna"
zbierajmy konkretne fakty

Nie robię dużych przebiegów co prawda ale jestem bardzo zadowolony z tego silnika w moim s-maxie. Spalanie 8l/100km od początku przebiegu gdzie wiadomo ze silnik musi się ułożyć + ja mam 50% trasa 50% miasto (w stylu 5km jadę 35 minut).

Z ad blue póki co bez problemu.

Zobaczymy jak będzie dalej.

Mam ver 190 km AWD. Mocy nie brakuje chociaż poprzednio miałem EB150 km w dużo lżejszym aucie to wiadomo ze EB się lepiej zbierał ale i miał pewnie jakieś 500 kg mniej do uciągnięcia.

Yakac
30-06-2019, 18:33
Dzięki Caribou - właśnie o takie opinie mi chodziło. Duży masz przebieg?

Caribou
30-06-2019, 20:31
Dzięki Caribou - właśnie o takie opinie mi chodziło. Duży masz przebieg?

Całkiem śmieszny - 6000 od początku roku. Więc jeszcze wszystko przede mną.:-) Ale póki co nie mam co narzekać i tak jak piszę: spalanie ok, w kabinie cicho (bo aktywne tłumienie i szyby laminowane), zbiera się ok, skrzynia bardzo kulturalna (nie czuć zmian przełożeń).

Jeździłem ostatnio jakoś tydzień mazda6 kombi automat no i to wcale nie jechało wiec jak mogłem znów swoim pojeździć to aż mi się micha śmiała :-)

Matych
30-06-2019, 23:24
Ja bym wolał żeby wypowiedzieli się posiadacze i stwierdzili FAKTY, a nie powtarzacze "urban legends"
No więc opowiedzialem ci z jakimi problemami boryka się mój kolega który od 2 laty ma Transita, i przejechał 100 tyś.Oraz co mówią mi znajomi w 2 ASO,ale może to za mała grupa.Ja przejechałem Eco blue z A8 Focusem 4000 km w 3 tygodnie nie 6000 od początku roku, nie pasuje mi skrzynia,co do silnika nie wypowiem się bo co można powiedzieć o silniku który jest w Mondeo od pół roku.


w kabinie cicho (bo aktywne tłumienie i szyby laminowane), zbiera się ok, skrzynia bardzo kulturalna (nie czuć zmian przełożeń).

Jeździłem ostatnio jakoś tydzień mazda6 kombi automat no i to wcale nie jechało wiec jak mogłem znów swoim pojeździć to aż mi się micha śmiała :-)

Dla mnie skrzynia A8 po PowerShift eliminuje zakup następnego forda.Aktywne tłumienie i szyby laminowane bo majstersztyk Blue jest głośniejszy niż miał być i dodano rozwiązanie z Vignale żeby się nie ośmieszyć po HDI.Powiedz proszę jaką Mazdą bo mazda 6 w 2.0 diesel 175koni to wciąga Mondeo nosem i schodzi poniżej 8 sekund.

Fiesta Mk8 ST Line
01-07-2019, 06:38
Stałem przed podobnym dylematem i nie zdecydowałem się zaryzykować. Udało mi się znaleźć jeszcze nowe mondeo z silnikiem PSA i PS z produkcji 02.2019. Według handlowca miałem szczęście bo to teraz mocno deficytowy i pożądany towar. W ich ASO 2.0 EcoBlue też nie ma najlepszej opinii, a cena była praktycznie ta sama.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Caribou
01-07-2019, 09:26
Ja przejechałem Eco blue z A8 Focusem 4000 km w 3 tygodnie nie 6000 od początku roku

.Powiedz proszę jaką Mazdą bo mazda 6 w 2.0 diesel 175koni to wciąga Mondeo nosem i schodzi poniżej 8 sekund.

Przepraszam ale nie będę jeździł więcej po to żeby komuś na forum coś udowadniać czy wykazywać. Nie pracuje w Fordzie, nie płacą mi za reklamę. Jestem zadowolony z zakupu i to wszystko. Nie wiem też czy jest aż tak dużo ludzi którzy kupują nowego S-MAX i śmigają tysiące kilometrów tygodniowo - myślę, że niezależnie od niskiego przebiegu to moja opinia dla niektórych będzie pomocna.

A ten Focus to był 2.0 eboblue czy 1.5?

co do A8 to odkąd jeden jurior Car of the year powiedział że skrzynia jest wolna i nieekonomiczna to teraz każdy powtarza to po nim - niekoniecznie mając swoje doświadczenia w tym zakresie.

Ja nie mam porównania do PS ale mam do innych hydrokinetyków (ford i 2x mazda)

Mazda była w benzynie - wiem powiecie, że no tak ale to wolnossąca benzyna trzeba wysoko kręcić itd. - nie interesuje mnie to piszę o swoich doznaniach z jazdy i jak wsadzą do S-MAXa silnik 1.0 ale będzie kulturalnie jechał to nie mam zamiaru dla samej idei wieszać na nim psów. a jak mazda robi show że niby skyaktiv hur dur itd. - to warto powiedzieć sprawdzam.

jasne, że są przypadki z transita negatywne ale czy jest ich aż tak dużo? nie wiem statystyk nie prowadzę - było też kilka postów (tu lub na zagranicznych forach) gdzie transity ecoblue jeździły po 100kkm bezawaryjnie - dla mnie to 8-10 lat jazdy :-) Są też przypadki awarii tego niby dobrego diesla 210 km biturbo w edgu i s-maxie.

nie ma dziś rzeczy bezawaryjnych. Wiadomo, że byłoby przykro stanąć gdzieś w trasie i czekać na lawetę (zwłaszcza jak się jedzie z dzieciakami) ale gwarancji tego, że silnik się nie zepsuje nikt mi nie da w żadnym samochodzie.

Matych
01-07-2019, 21:12
Przepraszam ale nie będę jeździł więcej po to żeby komuś na forum coś udowadniać czy wykazywać. Nie pracuje w Fordzie, nie płacą mi za reklamę. Jestem zadowolony z zakupu i to wszystko. Nie wiem też czy jest aż tak dużo ludzi którzy kupują nowego S-MAX i śmigają tysiące kilometrów tygodniowo - myślę, że niezależnie od niskiego przebiegu to moja opinia dla niektórych będzie pomocna.
A ten Focus to był 2.0 eboblue czy 1.5?co do A8 to odkąd jeden jurior Car of the year powiedział że skrzynia jest wolna i nieekonomiczna to teraz każdy powtarza to po nim - niekoniecznie mając swoje doświadczenia w tym zakresie.
Ja nie mam porównania do PS ale mam do innych hydrokinetyków (ford i 2x mazda)
Mazda była w benzynie - wiem powiecie, że no tak ale to wolnossąca benzyna trzeba wysoko kręcić itd. - nie interesuje mnie to piszę o swoich doznaniach z jazdy i jak wsadzą do S-MAXa silnik 1.0 ale będzie kulturalnie jechał to nie mam zamiaru dla samej idei wieszać na nim psów. a jak mazda robi show że niby skyaktiv hur dur itd. - to warto powiedzieć sprawdzam.
jasne, że są przypadki z transita negatywne ale czy jest ich aż tak dużo? nie wiem statystyk nie prowadzę - było też kilka postów (tu lub na zagranicznych forach) gdzie transity ecoblue jeździły po 100kkm bezawaryjnie - dla mnie to 8-10 lat jazdy :-) Są też przypadki awarii tego niby dobrego diesla 210 km biturbo w edgu i s-maxie.
nie ma dziś rzeczy bezawaryjnych. Wiadomo, że byłoby przykro stanąć gdzieś w trasie i czekać na lawetę (zwłaszcza jak się jedzie z dzieciakami) ale gwarancji tego, że silnik się nie zepsuje nikt mi nie da w żadnym samochodzie.

No pewnie o gustach się nie dyskutuje mój znajomy twierdzi że Dacia to najlepszy wóz i bije na głowę inne.Widzisz opinie jest pomocna jak ktoś jeżdzi wieloma samochodami ,ma taką możliwość i do tego jeszcze robi dużo km tak jak np kurier.

1,5 ale miałem też okazję jeżdzić 2,0

W życiu nie słyszałem o tym jurorze,ale po 1000 km skreśliłem tą skrzynię -jako żyjące swoim życiem,czasem nieprzewidywalne,ślamazarne urządzenie.Żaden ze mnie ekspert ale osiągi tego 8-biegowego-hitu mówią same za siebie.

Skoro nie masz porównania skrzyń dwusprzęgłowych do hydrokinetycznych,a hydrokinetiknetyk mazdy z 15 koni słabszym dieslem zamiata mondeo,to co to za opinia.Opinia jest pomocna,jak jest poparta jakimś rzetelnym faktem gdzie porównujemy jakieś odpowiedniki a nie różne wersje.Nie bardzo trafiony przykład ,bo Bi turbo to nawet nie 1% sprzedawanego silnika w fordzie.

Yakac
01-07-2019, 22:14
Dla mnie każda szczera opinia człowieka jest ważna. Jeśli w wątku 20 czy 50 osób napisze, że przejechało tyle i tyle to jest dla mnie jakaś informacja.
A jeśli 20 osób napisze, że słyszało, że to lipny silnik to może słyszały z tego samego źródła, nie?
dzięki wam użytkownicy za informacje
Myślę, że z czasem ich przybędzie i będzie można wyrobić sobie lepszy pogląd. Nowy silnik, mało informacji i to jest problem :(

Caribou
02-07-2019, 10:57
Widzisz opinie jest pomocna jak ktoś jeżdzi wieloma samochodami ,ma taką możliwość i do tego jeszcze robi dużo km tak jak np kurier.


Nie zgodzę się. To ze nie objeżdżam wielu różnych aut to nie znaczy, że nie mogę wyrazić opinii o tym jednym które akurat znam bo użytkuje.

Nie powiedziałem nigdzie, że Ecoblue najlepsze i szczerze tez powiedziałem z jakimi skrzyniami mam doświadczenie.

Myślę, że mimo tego, że nie jestem kurierem to warto zbierać tu opinie użytkowników w tym moją a nie miejskie legendy.

Woytas
08-07-2019, 09:42
w nowych EcoBlue co ile jest wymiana oleju ?

biner
08-07-2019, 11:46
w nowych EcoBlue co ile jest wymiana oleju ?

podobno na bieżąco trzeba odlewać :)

Matych
08-07-2019, 12:10
:D:D:D odlewać odparowywać mocznik i dolewać zredukowany olej a mocznik do zbiornika na siki.Jaja jajami ale mój kolega w transicie się trząsł i płakał.

piotrek305
08-07-2019, 12:17
tylko MK5 bez Adblue lub wcześniejsze DW10C i DW10. Po tym wszsystko badziew.

Matych
08-07-2019, 12:32
tylko MK5 bez Adblue lub wcześniejsze DW10C i DW10. Po tym wszsystko badziew.

A mógłybyś kolego napisać czemu badziew -masz jakieś fakty informacje?

piotrek305
08-07-2019, 12:46
A mógłybyś kolego napisać czemu badziew -masz jakieś fakty informacje?

mniej problematyczne i dobrze wiesz ze tak jest jak siedzisz w fordach :) wiem, ze masz 2017 rok ale patrz realnie :)

Woytas
08-07-2019, 13:14
podobno na bieżąco trzeba odlewać :)

moje pytanie jest przewrotne i ma dalszy podtekst :) ale to chwilę poczekamy :)

Yakac
28-07-2019, 14:46
Przeszukuję to nasz forum i tak szczerze to jakoś nie widzę lawiny postów, że aktualnie coś się z tymi silnikami Ecoblue dzieje złego.
Może ciągną się za nim jakieś opinie niepotrzebnie. Przypuszczam, że trochę ludzi już jeździ i jakoś nie widać postów (szczególnie w działach Mondeo/S-max/Galaxy) ze zgłaszanymi problemami.

Matych
28-07-2019, 15:18
Dlatego że na forach tego typu, siedzi mało ludzi którzy maja 1-2 letnie nowe samochody za 100-200 tysi. złotych.A jak juz są,to przejechali nimi mało km. Wejdz do działu Transita https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=204885&page=99 ,na brytyjskie forum, mojego kolegi kuriera też nie ma na tym forum, a znajomi z ASO mówią mi -daj spokój i się śmieją.Wprawdzie dziś większość nowych samochodów i silników to kał jakich mało ale ten na razie przoduje według mojego rozeznania rynku.Dodatkowo dając kiepskie osiągi, skrzynię automatyczną i to wszystko na tle dość wysokiej awaryjności.Na razie diesel w fordzie skończył się wraz z Wycofaniem HDI króry po 20 latach rozwoju mogę śmiało powiedzieć że chyba jest nr 1 jeśli chodzi o silniki 1.6-2.0.

Hansolo
28-07-2019, 17:08
Dlatego że na forach tego typu, siedzi mało ludzi którzy maja 1-2 letnie nowe samochody za 100-200 tysi. złotych.

To samo mi przyszło do głowy. Jednak za " chwilę " zaczną się posty o problemach, jak auta trafią do drugich właścicieli.

leszcz
01-08-2019, 14:49
no to teraz sie zacznie debata : https://autokult.pl/32179,jak-zyc-z-adblue-niebawem-wszystkie-diesle-beda-z-tego-korzystaly,0

czekamy na porządną zimę :D

kaan1
01-08-2019, 16:01
W paru punktach autor artykułu mija się z prawdą. W jednym się natomiast zgodzę, że niektóre awarie (np. elelmentów zbiornika AdBlue) mogą byc bardzo kosztowne, gdyż wymagaja wymiany całego zbiornika, co może się wiązać np. z koniecznością demontażu sporej części auta.

jachu36
01-08-2019, 17:33
no to teraz sie zacznie debata : https://autokult.pl/32179,jak-zyc-z-adblue-niebawem-wszystkie-diesle-beda-z-tego-korzystaly,0

czekamy na porządną zimę :D
To jest dobre z tego artykułu...Przy zakupie samochodu trzeba od razu kupić garaż....

Płyn AdBlue nie jest odporny na niskie temperatury – przy -11,5 st. C zamarza. Dlatego zbiornik jest wyposażony w grzałkę, ale działa ona wyłącznie w czasie pracy silnika. Niestety to kolejny element, który może się popsuć, a zamarznięte AdBlue nie pozwoli uruchomić silnika. Płyn nie jest też odporny na wysokie temperatury (powyżej 30 st. C), po których osiągnięciu może ulec rozkładowi, co sprawia, że nie spełnia swojej funkcji.

W przypadku zamarznięcia AdBlue może dojść do awarii któregoś z elementów. Zatkaniu może ulec wtryskiwacz lub długie przewody, a pompa ulec uszkodzeniu. Rada jest taka, by auto zimą parkować w garażu.

kaan1
01-08-2019, 18:36
System SCR z AdBlue jest stosowany w ciężarówkach w USA i w Europie od kilkunastu lat i nikt ciężarówek w garażu nie parkuje. Artykuł pisał laik nie rozumiejacy zasady działania systemu.

lucas4891
01-08-2019, 19:28
DPF tez najpierw byl stosowany w ciezarowkach a w osobowych roznie z nim bywa.
Zapytaj uzytkownikow Opla z 1.6 cdti czy daje im o sobie znac uklad adblue

kikun
02-08-2019, 09:34
Nie wiem jak w Oplu ale w Peugeocie 308 1.6 bluehdi dolewka 15l płynu raz na rok i tyle wiem o adblu. Zimy w górach zaliczył (-20C), upały też także ten artykuł to chyba trochę dziennikarski bełkot.Z tego co rozmawiałem w ASO podczas przeglądów to raczej jest z tym spokój gdzieś kiedyś komuś padł wtryskiwacz adblue koszt 1.5 k zł.

Yakac
02-08-2019, 11:28
Póki jest gwarancja to ich zmartwienie. Po prostu trzeba przedłużać gwarancje i będzie spokój głowy

kaan1
02-08-2019, 11:37
Zimy w górach zaliczył (-20C), upały też także ten artykuł to chyba trochę dziennikarski bełkot.

Płyn rzeczywiście zamarza. Ale zamarznięcie płynu to normalne zjawisko. Silnik się uruchamia, gdyż system nie wymaga niezamarzniętego płynu przez pierwsze kilka minut pracy (nie ma takiej potrzeby ponieważ katalizator jest zimny więc dozowanie AdBlue nie ma sensu).W czasie kiedy rozgrzewa się silnik, następuje wytopienie odpowiedniej ilości płynu w zbiorniku AdBlue. W ciężarówkach wykorzystywano ciepło silnika spalinowego i płynu chłodzącego. W osobówkach stosuje się grzałki elektryczne, gdyż zbiornik AdBlue jest z tyłu auta więc ciągnięcie płynu chłodzącego do kufra nie ma sensu.

Płyn zaczyna się stopniowo rozkładac od ok. 60C, uwalniając amoniak. Ale system działa dalej. Problemem jest to, że amoniak jest łatwo wyczuwalny i szkodliwy dla środowiska.

Jeśli komponenty się nie psują to wszystko działa. Głównym problemem są ewentualne awarie elementów systemu gdyż naprawa może być kosztowna. Elementy zbiornika i zasilania AdBlue są podatne na awarie ze względu na ciężkie warunki pracy. Jeśli już coś się zepsuje to niestety ale trzeba naprawić bo auto nie pojedzie - blokada systemu.

Trzeba uważać na wycieki, gdyż płyn jest mocno korozyjny. Dodatkowo ma bardzo małe napięcie powierzchniowe i z łatwością (zjawisko kapilarne) potrafi po przewodach elektrycznych "zawędrować" do innych urządzeń niszcząc (korrodując) ich elementy.

jark0
07-09-2019, 21:14
Mamy w firmie zamówione kilka sztuk Mondeo Ecoblue 190 KM A8, za jakiś czas zdam Wam relację. Użytkownicy Focusów Ecoblue 150 KM A8 po przesiadce ze 120 kucy z M6 bardzo sobię chwalą zmianę.

Piasek80
08-09-2019, 06:33
Obstawiam przyszłość tego systemu podobną do DPF`ów... Dzisiaj lwia cześć pojazdów posiadających je fabrycznie to kastraty.
W przyp. małych dostawczaków itp... u nas puki co dealerzy nadal wypychają diesle nie oferując WCALE wersji benzynowych ale ... coraz więcej firm albo sobie takie sprowadza zza Odry albo idzie do Dacii gdzie takie oferują :) i montują LPG.
Wówczas koszty eksploatacji są nieporównywalne wręcz do aut z silnikami diesla na dystansie tych samych powiedzmy 300 tyś km.

Marcin-Prezes
12-05-2020, 18:30
Rozważam zakup Kugi 2020r. z tym silnikiem 2.0 Ecoblue 150 KM co sądzicie o tym silniku?

Yakac
12-05-2020, 19:12
Ja ujeżdżam Ecoblue 190km w S-Maxie. Na razie 5 tys. km. za mną i jest dobrze, silnik cichy i ekonomiczny. Mam nadzieję, że dalej będzie tak samo. Co do Adblue to można zapomnieć że to się posiada. Raz dolewałem jak dotychczas, kilkanascie złotych, wlew bezproblemowy obok wkewu paliwa pod tą samą klapka, w menu specjalne informacje ile masz, ile przejedziesz, kiedy dolac, wydaje się to optymalnie dopracowane. Ale ciężkiej zimy jeszcze nie zaliczyłem, bo w tym roku prawie nie było. Ale w niewielkie mrozy normalnie działało. Tam jest jakiś podgrzewacz więc ponoć nie sprawia problemu. Pozdr

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Piasek80
12-05-2020, 19:30
A ów podgrzewacz daje radę do jakichś -8*C. Potem jak w ciągu kilkunastu min nie zacznie podawać dodatku masz połowę kokpitu w komunikatach dot. niesprawności kolejnych układów i robotę z potwierdzaniem ich oraz kasowaniem następnych.

Yakac
12-05-2020, 20:03
A co się dzieje przy - 15 np. Auto stanie? No chyba niemozliwe

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Piasek80
12-05-2020, 20:14
Oczywiście że nie ale cały czas zamęcza komunikatami, kontrolkami itp
Potem wymusza regenerację filtra której jak zawsze w osobowym nie ma kiedy zrobić. Parę takich akcji i któregoś pięknego dnia wracasz na lawecie do serwisu.
To wszystko jest bezproblemowe pod warunkiem że ganiasz tym po autostradach

Robert 68
08-06-2020, 14:34
Mondeo Ecoblue 190 KM A8, za jakiś czas zdam Wam relację

Jakiś czas już upłynął więc może jakieś info by się przydało jak się sprawują samochody.

mond007
08-06-2020, 16:59
Jakiś czas już upłynął więc może jakieś info by się przydało jak się sprawują samochody.

20kkm, odpukać, zero problemów

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Robert 68
08-06-2020, 17:03
mond007 a jak sprawuje się skrzynia A8?

mond007
08-06-2020, 17:14
mond007 a jak sprawuje się skrzynia A8?Nie zauważyłem żadnych zmian w czasie, robi swoją robotę. Myślę, że została zestrojona bardziej na tryb 'eco' niż 'performance', ale to raczej pokłosie aktualnych norm. Zawsze można zredukować z łopatek lub skorzystać z trybu 'S'

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

Robert 68
08-06-2020, 17:19
mond007 dzięki za info no i za jakiś czas wrzuć znów jakieś info.

mond007
08-06-2020, 18:01
mond007 dzięki za info no i za jakiś czas wrzuć znów jakieś info.Nie ma problemu, przypomnij się ;)

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

p.saw
11-06-2020, 12:06
Przejechałem dopiero 5 tys. km na skrzyni A8 190KM. Skrzynia działa bardzo delikatnie i łagodnie. Na ciepłym silniku przełącza biegi aksamitnie. Na zimnym bardzo delikatne "szarpnięcia".
Silnik wydaje się wystarczający do tej fury.
Spalanie się stabilizuje i średnie sukcesywnie spada (komputer 2 od samego początku - 7.5 l/100km).
W mieście potrafi palić 7.3 l/100km ale już na autostradzie przy v= licznikowym 160 km/h dochodzi do 7,6 - 7,7 l.
Na drogach krajowych schodzi do jakiś 6,6 - 6,8.
Silnik jest naprawdę cichy (a może to jednak wyciszenia kabiny :) ).
Przy porannym odpaleniu na zewnątrz jest cichszy niż mój poprzedni 1,6EB.

mond007
12-06-2020, 07:17
Moje rzeczywiste średnie spalanie od wyjazdu z salonuhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200612/280ad30eb58728d3443f9688f73a4c37.jpg

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

p.saw
12-06-2020, 09:23
No to ja mam o prawie litr więcej od wyjazdu z salonu. Co prawda przejechałem dopiero 5 tys.km i liczę na to , że za kolejne 5 tys. może spadnie mi do 7,2-7,3. Nie liczę na więcej bo jeżdżę z szybkościami autostradowymi. :)
Dla mnie taki wynik jest akceptowalny przy tej wielkości budy i mocy silnika.

BTW, muszę uzupełnić adBlue bo sygnalizuje jeszcze niecałe 1000 km. Nie wiem ile było zalane fabrycznie. Ale wychodzi mi, że zużywa około 1,5 l/1000 km.

Robert 68
12-06-2020, 10:13
Co prawda przejechałem dopiero 5 tys.km

A jak w tym czasie sprawuje się DPF? Równie bezproblemowy jak w MK4.

p.saw
12-06-2020, 15:46
A jak w tym czasie sprawuje się DPF?

Nawet nie wiem kiedy następuje wypalanie. A powinienem. ;)
Mam wrażenie, że wypalał 2 razy przy jazdach lokalnych.
Przy jeździe autostradowej nie zauważyłem.

Woytas
12-06-2020, 16:56
Nawet nie wiem kiedy następuje wypalanie. A powinienem. ;)
Mam wrażenie, że wypalał 2 razy przy jazdach lokalnych.
Przy jeździe autostradowej nie zauważyłem.

Przy jazdach autostradowych temp w wydechu załatwia temat , DPF samoczynnie się wyczyści w MK4 już tak się działo , gdzie DPF był umieszczony duuuuuużo dalej od silnika

Yakac
12-06-2020, 17:19
DPF zapominam, że mam. Lejesz Adblue i jedziesz i oby tak dalej.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

griffin
19-08-2022, 16:31
Te silniki mają wadliwe wtryskiwacze.
Ponoć dają radę do 70k km i wysiadają....mój zrobił dokładnie 69800km i finito

tomaszjan31
19-08-2022, 21:21
Te silniki mają wadliwe wtryskiwacze.
Ponoć dają radę do 70k km i wysiadają....

Bzdury, wspomniany problem dotyczył tych motorów w transitach z początkiem ich powstania. 2017-2019 Następnie już sie uporali z problemem. Teraz 200-300tyś nie stanowi żadnego problemu. Czyste paliwo, jeszcze raz dobre paliwo i skrócone interwały

Matych
19-08-2022, 21:30
Teraz 200-300tyś nie stanowi żadnego problemu. Czyste paliwo, jeszcze raz dobre paliwo i skrócone interwały

:D:D:D:D Popłakałem się kolega nie ma kolegów mechaników raczej w ASO ,ale widać że czasem porozmawia z handlowcem na salonach.

griffin
20-08-2022, 08:33
Bzdury, wspomniany problem dotyczył tych motorów w transitach z początkiem ich powstania. 2017-2019 Następnie już sie uporali z problemem. Teraz 200-300tyś nie stanowi żadnego problemu. Czyste paliwo, jeszcze raz dobre paliwo i skrócone interwały

Właśnie mam auto w serwisie.....Ford to potwierdził stąd nie wiem na jakiej podstawie opowiadasz swoje treści, z restszą zupełnie nieuprawione.
Mój kolega z firmy w swoim miał wymieniane wtryski juz przy 25k km, mówimy oczywiście o 2.0 ecoblue.....

Nie chodzi o paliwo a o łuszczącą się powłokę ceramiczną wewnątrz wtrysku firmy Continental, u mnie nie było żadnych objawów poza tym że zaczął zapychac się DPF od zbyt dużej ilości tlenu w mieszance i cały układ wydechowy zaczął wariować.

Temat szeroko opisany już na FordClubPolska.

Pewnie dalej bym jeździł z tym problemem gdyby nie wizyta w serwisie Ford.

Bump: :lol::lol::lol::lol::lol::D:D:D:D Popłakałem się kolega nie ma kolegów mechaników raczej w ASO ,ale widać że czasem porozmawia z handlowcem na salonach.

tomaszjan31
20-08-2022, 09:37
Popłakałem się kolega nie ma kolegów mechaników raczej w ASO

Jestem użytkownikiem transitów, które 200tyś już dawno mają za sobą

Bump: oczywiście o 2.0 ecoblue

Dokładnie o tych samych, które zadebiutowały w dużych transitach i customach z problemami od 2017-2019, na gwarancji zmieniali oprogramowania i wymieniali wtryski nawet kilka razy...

Faktem jest, że miałem już kilka akcji serwisowych, ale niezwiązanych z wtryskami czy adblue,

Hansolo
20-08-2022, 10:37
No cóż, diesel fordowski po rozwodzie z PSA. Choroba wieku dziecięcego, jak zawsze.

benykuleczka1
20-08-2022, 10:38
Jako, że użytkuję mdo rocznik 2020 to dodam swoje 3 grosze. Nieprawdą jest, że poradzili sobie z wtryskami. Sam wymieniałem na gw bo jeden padł i co ciekawe poza brakiem mocy innych wizualnych efektów typu czek na zegarach nie było. Drugą popularna usterka jest przeciek na uszczelniaczu od strony rozrządu i oczywiście również ten temat przerabiałem w ramach gw. O tyle sprawa upierdliwa, że wymienia się całą pokrywę, bo tak to sobie inżynierek wymyślił a tanio nie jest jak już ford nie płaci. Następna typowa usterka to padające aku i oczywiście też przerabiałem. I teraz do brzegu...jak się trafi normalnego doradcę z aso to "na fajce" można sensownie i rzeczowo pogadać i właśnie wtedy dowiesz się np o bolączkach mdo mk5 i sinikach ecoblue. Bywają kłopoty, ale są też tacy którym szczęście dopisało i nie maja tych usterek przynajmniej na razie.

tomaszjan31
20-08-2022, 11:16
Tak jak napisał Hansolo, do niezawodności motorów PSA już nie wrócimy, zresztą jak wiele innych producentów. Może ecoblue nie jest doskonałą jednostką jak i inne nowoczesne konstrukcje, ale daje dużo więcej radości w porównaniu do nudnych hybryd

benykuleczka1
20-08-2022, 11:25
Żeby nie było, że narzekam. Auto przyjemne, fajnie się odpycha, no a usterki...cóż samo życie. Na razie mam gw jeszcze jakiś czas:619:

griffin
20-08-2022, 11:50
Jako, że użytkuję mdo rocznik 2020 to dodam swoje 3 grosze. Nieprawdą jest, że poradzili sobie z wtryskami. Sam wymieniałem na gw bo jeden padł i co ciekawe poza brakiem mocy innych wizualnych efektów typu czek na zegarach nie było. Drugą popularna usterka jest przeciek na uszczelniaczu od strony rozrządu i oczywiście również ten temat przerabiałem w ramach gw. O tyle sprawa upierdliwa, że wymienia się całą pokrywę, bo tak to sobie inżynierek wymyślił a tanio nie jest jak już ford nie płaci. Następna typowa usterka to padające aku i oczywiście też przerabiałem. I teraz do brzegu...jak się trafi normalnego doradcę z aso to "na fajce" można sensownie i rzeczowo pogadać i właśnie wtedy dowiesz się np o bolączkach mdo mk5 i sinikach ecoblue. Bywają kłopoty, ale są też tacy którym szczęście dopisało i nie maja tych usterek przynajmniej na razie.

ja również miałem wyciek oleju spod tego nieszczęsnego uszczelniacza, ponoć to standard w 2.0 ecoblue (Listopad 2021)

benykuleczka1
20-08-2022, 12:17
ja również miałem wyciek oleju spod tego nieszczęsnego uszczelniacza, ponoć to standard w 2.0 ecoblue (Listopad 2021)

...bo zamiast zrobić tak jak zwykle to wymyślili silikonowy oring wklejany w pokrywę jako jeden element i niestety, ale koncepcja słaba a na dodatek droga w naprawie.
To tak, żeby już była wisienka na torcie to jeszcze wymienili reflektor, bo wprawdzie działał, ale okresowo wywalał błąd na zegarach:shock:

p.saw
20-08-2022, 15:02
To tak, żeby już była wisienka na torcie to jeszcze wymienili reflektor, bo wprawdzie działał, ale okresowo wywalał błąd na zegarach:shock:

Wymiana reflektorów to standard. Mi już 2 razy wymieniali, aku też 2x. Dopóki samochód na gwarancji to się nie martwię (jeszcze 2,5 roku).
Komunikat "sprawdź oświetlenie adaptacyjne" i tak co jakiś czas się pojawia. :)
Na razie brak wycieków i spadków mocy oraz płynności A8 ok, czyli wtryski jeszcze chyba ok. Mam prawie 60 tys. km nalotu i we wrześniu przegląd.

Robert 68
20-08-2022, 15:04
daje dużo więcej radości w porównaniu do nudnych hybryd

Jak chce się mieć fun z jazdy w tych czasach to się kupuje benzynę (cztery cylindry lub więcej) z turbo lub elektryka ale to tylko "wokół komina". Diesel już niestety umiera.

benykuleczka1
20-08-2022, 15:34
Wymiana reflektorów to standard. Mi już 2 razy wymieniali, aku też 2x. Dopóki samochód na gwarancji to się nie martwię (jeszcze 2,5 roku).
Komunikat "sprawdź oświetlenie adaptacyjne" i tak co jakiś czas się pojawia. :)
Na razie brak wycieków i spadków mocy oraz płynności A8 ok, czyli wtryski jeszcze chyba ok. Mam prawie 60 tys. km nalotu i we wrześniu przegląd.

To, że tak zapytam ile masz tej gwarancji, bo jeśli masz na myśli protect to on nie obejmuje ani lamp ani aku. Co do wycieku, z gory go nie widać, bo to nawet nie wyciek a zapocenie a po drugie sam to zauważyłem zupełnie przypadkiem, wiec nie jestem taki pewien czy jeśli nie lałoby się na podłoge pod autem to aso palcem by nie ruszyło i pewnie pociłoby się do tej pory:027:.
Ps. Serwisujesz w aso w Poznaniu?

tomaszjan31
20-08-2022, 19:17
Jak chce się mieć fun z jazdy w tych czasach to się kupuje benzynę (cztery cylindry lub więcej) z turbo

Ze spalaniem 15l.
Myśle że motor wysokoprężny jeszcze bedzie jakiś czas poszukiwany. A na używane bedą chętni tak długo jak będzie można sie nimi poruszać po drogach

benykuleczka1
20-08-2022, 21:17
Ze spalaniem 15l.
Myśle że motor wysokoprężny jeszcze bedzie jakiś czas poszukiwany. A na używane bedą chętni tak długo jak będzie można sie nimi poruszać po drogach

No właśnie, nie chcę robić kupooburzy, bo nie taki cel mam, ale żeby się któregoś dnia świat nie udławił tą ekologią. Tylko prąd, prąd i prąd. A ciekawe z czego robią ten prąd i co za 20 lat zrobimy ze zużytymi akumulatorami i panelami solarnymi. Nowoczesne diesle nawet te kilkuletnie nie zabijają świata, jeśli są sprawne. Palą mniej niż benzyniaki więc w mojej ocenie chyba nie do końca słuszny jest plan wycofania ich. No ale, nie ja taki mały robaczek o tym decyduje. Póki co jeśli będę mogł, bedę kupował auta na ropę:619:.

p.saw
20-08-2022, 21:23
To, że tak zapytam ile masz tej gwarancji, bo jeśli masz na myśli protect to on nie obejmuje ani lamp ani aku.
Ps. Serwisujesz w aso w Poznaniu?
Serwisuje w Poznaniu. Protect 5 lat. Da się to załatwić na protekcie ;) Tylko tyle mogę zdradzić...🤐

benykuleczka1
20-08-2022, 21:36
Serwisuje w Poznaniu. Protect 5 lat. Da się to załatwić na protekcie ;) Tylko tyle mogę zdradzić...🤐

Ależ to niezgodne z regulaminen:568::027::619:. No to kolega cieszyć się może, że ma takie możliwości:diabelek:.

Robert 68
21-08-2022, 07:06
Ze spalaniem 15l.

Przesadzasz :)