Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Skrzynia biegów 1.8TDCI-ciężko wchodzą biegi


ukiuki
21-08-2016, 12:30
Witam, mam taki mały problem. Zauważyłem,że skrzynia ciężko chodzi, ciężko wchodzą biegi, głównie 3-4 a objawy nasilają się po rozgrzaniu. Na zimno jest dość dobrze ale im dłużej się jeździ tym gorzej. Dodatkowo, jeśli się bardzo szybko zmienia biegi miedzy 3 a 4 to słychać lekki zgrzyt ( ale to przy naprawdę szybkiej zmianie ). Dodatkowo gdy pojazd sie toczy na tzw " luzie" i po dłuższej chwili chce się wbić 3 albo 4 to czuć opór. Mam nadzieje, że dość jasno opisałem " problem". Będę wdzięczny za porady co może być nie tak

Lukasz2525
21-08-2016, 12:54
Ja się dołączę do pytania , bo mam podobnie . Kiedyś jedynka wchodziła mi bardzo ciężko , a wstecznego prawie nie mogłem wrzucić . Wymieniłem całe sprzęgło z dwumasą , biegi wchodzą znacznie lżej , ale... No właśnie , ale trzeba idealnie trafić w bieg , bo jak nie to nadal jest pewien opór . Przy hamowaniu i redukcji , też nie mogę wcisnąć dwójki na zbyt dużych obrotach ( ja wiem , może 2 - 2,5 tysiąca ) . Sprzęgło prawdopodobnie dobrze odpowietrzone , bo długo z tym walczyli , i nie oddali mi auta popołudniu , tylko następnego dnia rano , bo nie udało im się zdążyć , a chcieli porządnie odpowietrzyć . I w ogóle nisko łapie , tuż nad podłogą . Można coś zrobić żeby zaskakiwało już wyżej ? I czy na ciężkie wchodzenie biegów należałoby zrobić regulację linek , cięgien czy czegoś tam ?

ukiuki
23-08-2016, 07:24
Witam, mam taki mały problem. Zauważyłem,że skrzynia ciężko chodzi, ciężko wchodzą biegi, głównie 3-4 a objawy nasilają się po rozgrzaniu. Na zimno jest dość dobrze ale im dłużej się jeździ tym gorzej. Dodatkowo, jeśli się bardzo szybko zmienia biegi miedzy 3 a 4 to słychać lekki zgrzyt ( ale to przy naprawdę szybkiej zmianie ). Dodatkowo gdy pojazd sie toczy na tzw " luzie" i po dłuższej chwili chce się wbić 3 albo 4 to czuć opór. Mam nadzieje, że dość jasno opisałem " problem". Będę wdzięczny za porady co może być nie tak

Ktoś coś doradzi?

Thombike
23-08-2016, 17:58
Tak doradzam. Miałem ten sam klopot z biegami 2 i 3. Na postoju ciężko było też np. "wyjąc jedynkę przy zgaszonym silniku. Najprostsze rozwiązanie - jechac do warsztatu i sprawdzić poziom oleju w skrzyni, bo prawdopodobnie trzeba nieco uzupełnić. Mi weszło dobre 200ml a zmiana jest ogromna. Skrzynia pracuje bez zacięć, gładko i płynnie.

Lukasz2525
23-08-2016, 19:21
A jak mi dwójka wchodzi lekko na postoju i wrzucając z luzu , a redukcja z trójki w czasie jazdy przy 20 km/h nie mogę wcisnąć nawet dużą siłą , to też sprawdzić olej ?

pawelforduser
23-08-2016, 20:15
A jak mi dwójka wchodzi lekko na postoju i wrzucając z luzu , a redukcja z trójki w czasie jazdy przy 20 km/h nie mogę wcisnąć nawet dużą siłą , to też sprawdzić olej ?

Na pewno nie zaszkodzi sprawdzić.

Thombike
23-08-2016, 22:36
Zawsze pierwszą rzecz jaką należy zrobić w przypadku utrudnionej zmiany biegów to sprawdzić olej i najprawdopodobniej - uzupełnić. Na pewno w niczyum to nie zaszkodzi. Ale rób jak uważasz...możesz nawet wyjąc i rozebrać skrzynię, to w końcu Twoje auto...Równie dobrze mozesz je podpalić, mnie to lotto...

Lukasz2525
23-08-2016, 23:30
ale rób jak uważasz...możesz nawet wyjąc i rozebrać skrzynię, to w końcu Twoje auto...Równie dobrze mozesz je podpalić, mnie to lotto...

Kolega jakis gorszy dzien ma ?

ukiuki
24-08-2016, 10:51
Tak doradzam. Miałem ten sam klopot z biegami 2 i 3. Na postoju ciężko było też np. "wyjąc jedynkę przy zgaszonym silniku. Najprostsze rozwiązanie - jechac do warsztatu i sprawdzić poziom oleju w skrzyni, bo prawdopodobnie trzeba nieco uzupełnić. Mi weszło dobre 200ml a zmiana jest ogromna. Skrzynia pracuje bez zacięć, gładko i płynnie.

Dzięki, tak też myślałem, żeby zacząć od tego...takie pytanie jaki olej będzie do mnie pasował ( 1.8tdci fl 2008, prawdopodobnie skrzynia mtx75 ) bo poczytałem trochę i przewijają sie 2 różne?

Thombike
24-08-2016, 18:20
Porzadny warsztat powinien wiedzieć i wyjąć takie dane z numeru VIN....przynajmniej tak jest w Niemcowni.

Lukasz2525 - nie gorszy dzień tylko jeśli w cokolweik powątpiewasz to przedstaw argumenty. ja pisze jak jest a jest tak, ze zlewa mi generalnie co zrobisz ze swoim autem. jak masz problem w samochodzie i postanowisz nie naprawiać go to co mi do tego? Odpowiedz po chwili zastanowienia. A zastanów sie w ten sposób - jeśli ja będe miał problem, ty ew. rozwiazanie a ja napisze, że raczej wątpie to co? Włosy z głowy bedziesz rwał czy olejesz? Ja olewam.

Basra
24-08-2016, 20:14
Witam

Przyczyną utrudnionej zmiany biegów w opisywanym wątku są zużyte pierścienie synchronizatora.Nie potrafią już wyhamować wałka i przy szybszej zmianie biegu, wielowypust tulei przesuwnej haczy o uzębienie na kole danego biegu.Objawia się krótkim zgrzytem w wczesnej fazie.Zakładam że poziom oleju jest prawidłowy.

pozdrawiam

Lukasz2525
24-08-2016, 20:21
Widocznie źle zrozumiałeś moje intencje , bo nie było to ani powątpiewanie , zaczepka , złośliwość czy cokolwiek innego .

Po prostu normalnie zapytałem , czy jak dwójka ciężko mi wchodzi tylko podczas jazdy i redukcji , a na postoju lekko bez żadnego problemu i podczas wrzucania w górę też w normie , to czy również sprawdzenie i dolanie oleju może być rozwiązaniem . Nie sugerowałem że nie będzie .

Thombike
24-08-2016, 21:25
Witam

Przyczyną utrudnionej zmiany biegów w opisywanym wątku są zużyte pierścienie synchronizatora.Nie potrafią już wyhamować wałka i przy szybszej zmianie biegu, wielowypust tulei przesuwnej haczy o uzębienie na kole danego biegu.Objawia się krótkim zgrzytem w wczesnej fazie.Zakładam że poziom oleju jest prawidłowy.

pozdrawiam

Na tej podstawie powinienem w swoim wyjąc skrzynie i oddać do remontu...a jednak wystarczyło odkręcić srube, by dowiedzieć sie, że...jest za malo oleju. Po wbiciu ok 200-300ml wszystko wróciło do normy i skrzynia śmiga jak nówka.

Lukasz2525 - nie napisaleś czy na postoju na odpalonyum silniku czy nie. Co i tak ma niewielkie znaczenie, bo tylko podczas jazdy skrzynia pracuje pod obciązeniem, stąd występują opory. Dziwne, ze tylko na drugim biegu...może być wtedy tak jak pisze przedmówca ale na poczatek nie zaszkodzi zobaczyć jak sie ma do tego stan oleju w skrzyni. Zajęcie na 30 minut.

Lukasz2525
24-08-2016, 21:31
A jak mi dwójka wchodzi lekko na postoju i wrzucając z luzu , a redukcja z trójki w czasie jazdy przy 20 km/h nie mogę wcisnąć nawet dużą siłą , to też sprawdzić olej ?



Postaram się sprawdzić , ale muszę się specjalnie umówić do mechanika , bo nie dysponuję podnośnikiem ani kanałem , wjeżdżanie przodem na betonowe bloczki przerabiałem wielokrotnie i więcej nie mam ochoty , a przy najazdach ( których też nie mam ) jest spora wysokość i pochylenie będzie przekłamywać stan oleju . Ale sprawdzę to .

Thombike
24-08-2016, 21:48
Lukasz2525 - nie napisaleś czy na postoju na odpalonym silniku czy nie. Co i tak ma niewielkie znaczenie, bo tylko podczas jazdy skrzynia pracuje pod obciązeniem,

Tak jakbyś tez nie doczytał... :) Generalnie niegdyś w słuzbowym Lanosie miałem podobny problem i walnięte były synchronizatory, a że nikomu sie nie chciało tego robić a auto była stale w ruchu i potrzebne to sie za kazdym razem ratowało sytuację uzupęłnianiem oleju, który tez szybko znikał...i to w sumie była jedyna wada tego auta :)

Lukasz2525
24-08-2016, 21:53
Dobra , sorry , faktycznie nie doczytałem . Sprawdzę , dzięki za sugestię .