Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Reset/zmiana "BATTERY AGE"
szczerba 26-08-2016, 11:04 Forscan w module BCMII pokazuje między innymi "Akumulator pojazdu - dni eksploatacji" (BATTERY AGE). W moim Mondeo jest to czas od nowości auta (2008 dni).
http://images76.fotosik.pl/845/96cae34bdfcdacd7m.png (http://www.fotosik.pl/zdjecie/96cae34bdfcdacd7)
Wymieniałem w lipcu akumulator i chciałbym ustawić prawidłowy wiek akumulatora. Jakim programem można ten zapis modyfikować?
szczerba 07-09-2016, 19:28 Sam sobie odpowiem :)
Forscan i ELMConfig tego nie są w stanie zrobić. W ASO mozna, ale (jak powiedział dyżurny elektryk/komputerowiec w PGD FORD na ul. Jasnogórskiej w Krakowie) trochę trzeba się pobawić i nie koniecznie uda się ten parametr zmienić.
Dałem więc sobie spokój!!! Będę miał nowy akumulator choć dla komputera wciąż będzie z 2011 roku!
daniel66 12-09-2016, 08:48 A IDSem?
SrebnaStrzała 07-01-2017, 15:46 Jak ta sprawa się zakończyła? trzeba programować po wymianie czy nie?
nie chce mi się pisać od nowa więc zacytuje sam siebie z tematu o S-max , ale w tym przypadku nie ma znaczenia , http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=253439
Nie wykonuj zerowania, jeśli akumulator nie został wymieniony.
Metoda zerowania czujnika BMS
1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II).
3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone.
@szczerba (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=28579) zobacz jaki będzie wpis po wykonaniu tej procedury
Metoda zerowania działa i liczy od 0
szczerba 08-01-2017, 11:21 nie chce mi się pisać od nowa więc zacytuje sam siebie z tematu o S-max , ale w tym przypadku nie ma znaczenia , http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=253439
@szczerba (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=28579) zobacz jaki będzie wpis po wykonaniu tej procedury
Bingo!
Jedyna uwaga, musiałem włączyć światła bo bez nich nie włączały się przyciskiem tylne przeciwmgielne.
Teraz BATERY AGE = 0 (przed procedurą było BATTERY AGE = 2140)
Pisalem juz w watku cytowanym przez SRS ale powtorze tu.
Po wymianie aku, nie resetujac BMS ciagle mialem komunikat o slabej baterii. Dojezdzam do pracy ok 13km i twierdzono ze sie aku nie doladowuje.
Po resecie BMS ani razu nie widzialem tego komunikatu juz kilka miesiecy.
Czyli cos jest na rzeczy.
Ciekawe tylko jest, ze jak sie poszedlem zapytac do serwisu forda o ten komunikat to mi powiedzieli tttm ale o resetowaniu BMS nie wspomnieli. Tu tez na forum wiele lat ludzie zglaszaja problemy z aku a dopiero teraz sie pojawilo rozwiazanie.
juri2069 08-01-2017, 12:16 Nie wiem czy jest sens zerowac dni eksploatacji rok po wymianie aku? Żeby nie zaczął głupieć tak jak wyżej. W sumie przez rok wszystko ok
szczerba 08-01-2017, 12:25 Nie wiem czy jest sens zerowac dni eksploatacji rok po wymianie aku? Żeby nie zaczął głupieć tak jak wyżej.
U mnie "tylko" 6 miesięcy więc myślę, że nie zgłupieje :)
ja zresetowalem wlasnie prawie rok (10 mies) po
gruber000 09-01-2017, 22:05 A czy jest opcja że nie wszystkie Mondeo miały ten czujnik?
Bo wymieniłem aku u siebie i dzisiaj próbowałem zresetować, ale za CENZURA nie szło, tzn. procedurę wykonywałem poprawnie (na 99%) a kontrolka nie migała.
szczerba 10-01-2017, 10:15 A czy jest opcja że nie wszystkie Mondeo miały ten czujnik?
.
1. Sprawdzisz manualnie czy czujnik jest odsłaniając biegun ujemny akumulatora.
juri2069 10-01-2017, 11:19 Też przed chwilą zresetowałem battery age. To znaczy mrugnął mi 3 razy na potwierdzenie , ale forscanem nie sprawdzałem bo mi się nie chce. Wierze na słowo.
Po roku bo po roku , ale nic mu chyba nie zaszkodziło.
szczerba 10-01-2017, 18:35 Też przed chwilą zresetowałem battery age. To znaczy mrugnął mi 3 razy na potwierdzenie , ale forscanem nie sprawdzałem bo mi się nie chce. Wierze na słowo.
Po roku bo po roku , ale nic mu chyba nie zaszkodziło.
No to idź na całość i oszukaj czujniki.
- Odepnij akumulator
- Naładuj prostownikiem (co najmniej godzinę po ładowaniu musi mieć 12,6V)
- Podepnij akumulator i pozostaw min. 8 godzin bez załączania czegokolwiek.
BCM i BMS będą "przekonane", że włożyłeś nówkę sztukę.
juri2069 10-01-2017, 19:03 I licznik dni sam się wyzeruje ?
Z tym za ja to resetowalem po 2 dniach jazdy odcinków 2 kilometrowych więc pewnie autko sobie myśli, że wsadzilem słaby aku. Ale mniejsza o to ;)
szczerba 10-01-2017, 19:11 I licznik dni sam się wyzeruje ?
Już się wyzerował jak przeprowadziłeś procedurę z przyciskami. Teraz powinieneś jeszcze czujniki zaadaptowac.
SrebnaStrzała 11-01-2017, 16:04 Ja dziś zamontowałem nowy aku marki KOZAK :D Wsadziłęm 85tke, jedyna która wymiarami pasowała.
Było troche roboty. Trzeba zdemontować puchę od filtra. Przy okazji wyczyściłem przepływomierz bo miał sporą warstę syfu.
Najwięcej problemu było z odczepieniem rury dolotowej od puszki, co się na** to się na **, wsumie nie wiem jak to się stało że nagle wyszło. Wbądź razie pucha nachodzi na rurę a nie w rurę.
Zerowanie przeszło za pierwszym razem, bez problemu.
Tak jak wcześniej podczas startu miałem spadek napięcia o połowę tak teraz spada może o 2V więc widać że akumulator był już zmęczony, a był to Ford Silver 80tka.
Swoja droga jestem ciekaw jak SRS wpadł na tą sekwencję skoro nawet serwisy nieznajo.
nie chce mi się pisać od nowa więc zacytuje sam siebie z tematu o S-max , ale w tym przypadku nie ma znaczenia , http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=253439
@szczerba (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=28579) zobacz jaki będzie wpis po wykonaniu tej procedury
A może ktoś podpowie, jak zrobić reset w przypadku wersji auta odpalanego z przycisku, a nie kluczyka - chodzi o wspomnianą pozycję II na stacyjce obsługiwanej kluczykiem podczas resetu.
"zapalić" bez sprzęgła?
pewnie nie ma sprzegla..tylko hamulec..poprostu go nie wciskasz i tyle.
Bump: Ta sekwencja zerowania jest dostepna tylko w FL ?
massimus 28-02-2018, 05:00 Już się wyzerował jak przeprowadziłeś procedurę z przyciskami. Teraz powinieneś jeszcze czujniki zaadaptowac.Jak wygląda adaptacja czujnika po zerowaniu?
Teraz powinieneś jeszcze czujniki zaadaptowac.
Ciekawy jestem jak to ma wyglądać ta procedura adaptacji , bo ja nie mogę jej nigdzie znaleźć :(
Jak wygląda adaptacja czujnika po zerowaniu? a co chcesz adaptować , przecież to jest tzw. licznik naładowań i rozładowań akumulatora , nic nie robisz po wyzerowaniu BMS .
massimus 28-02-2018, 15:28 Ciekawy jestem jak to ma wyglądać ta procedura adaptacji , bo ja nie mogę jej nigdzie znaleźć :(
a co chcesz adaptować , przecież to jest tzw. licznik naładowań i rozładowań akumulatora , nic nie robisz po wyzerowaniu BMS .Właśnie dlatego pytałem o to kolegę szczerba
szczerba 28-02-2018, 19:20 Jak wygląda adaptacja czujnika po zerowaniu?
Adaptacja czujnika ("batery sensor" (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2689118&postcount=4) )polega na pozostawieniu "w spokoju" samochodu przez ok. 8 godzin po założeniu nowego akumulatora (@SRS napisał, że nawet siedem dni (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2691641&postcount=39)).
Panowie, a czy system BMS występował tylko w Mondeo z systemem Start-Stop czy w zwykłych wersjach także?
Mam Mk4 2.0 Duratec ale przy minusowej klemie nie ma żadnego czujnika od BMSu.
Dlatego się zastanawiam czy ten system jest w moim Mondeo.
Panowie, a czy system BMS występował tylko w Mondeo z systemem Start-Stop czy w zwykłych wersjach także? BMS zostaw wprowadzony dopiero w polifcie.
A jak wykonać procedurę "zerowania" dla auta z US, które to nie ma fizycznie światła przeciwmgłowego ?
pzdr Nix
Danielo_82 11-07-2018, 11:33 Forscan, ids.
Forscan, ids.
Forscanem dysponuję, ale nie potrafię znaleźć odpowiedniego modułu i ciągu, aby to zmienić...
Może Bywalcy podpowiedzą ?
pzdr Nix
Danielo_82 13-07-2018, 13:16 Forscan. Ilona klucza i BCM system reset
nie chce mi się pisać od nowa więc zacytuje sam siebie z tematu o S-max , ale w tym przypadku nie ma znaczenia , http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=253439
@szczerba (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=28579) zobacz jaki będzie wpis po wykonaniu tej proceduryPlp
Witam kolegów.
Pytanie moje jest takie czy trzeba włączyć światła do procedury resetu BMS.
Danielo_82 26-09-2018, 21:03 W wątku nr 5 masz przecież wszystko opisane.
Nie trzeba włączać świateł.
blockout 09-11-2018, 21:53 Czyli przed FL nic nie można zresetować po wymianie aku ?
Tomi1000 10-11-2018, 09:29 Czwarta strona a widzę że kolega wciąż nie widzi wzmianki że ta operacja dostępna tylko w poliftach...
sanczo17 10-08-2019, 21:33 A jak wykonać procedurę "zerowania" dla auta z US, które to nie ma fizycznie światła przeciwmgłowego ?
pzdr Nix
wiem że tem trochę stary ale może się komu przyda
Opis
Note: Only reset the sensor if the battery was replaced.
Vehicles without rear fog light key:
Perform steps 1-3 within 10 seconds
1. Ignition ON, Engine OFF
2. Activate the headlight flasher 5 times.
3. Fully depress the brake pedal 3 times.
4. If the battery charge indicator lamp in the instrument cluster flashes 3 times in 15 seconds,
then the reset was successful.
Czy może mi ktoś przetłumaczyć punkt 2 :) z góry dzięki
OK sam se już sprawdziłem:P
Opcja dla wszystkich Fusionów z USA z kluczykiem mój jest 2016 przed lift.
W ciągu 10 sek wykonaj czynność
1. Włącz zapłon
2. Manetką od długich świateł zamrugaj 5 razy
3. 3 razy wciśnij hamulec (ręczny wyłączony musi być)
4. w ciągu 15 sek. powinna 3 razy zamrugać ikonka akumulatora
Jeżeli się nie powiedzie powtórzyć czynność po min.20 sek. po wyłączeniu
stacyjki :P
Mondeo mk4 - 11 rocznik FL 2.0 TDCI
Wymiana aku - przed resetem napięcie ładowania 15.4 - 15.6V
Tuż po resecie - 14.4V. Czyli system coś jednak zmienił w sterowaniu ładowaniem.
Jak pojechałem do ASO, żeby to zrobili, to ich elektryk stwierdził, że nic się nie robi, tylko wymiana i do boju, bo moduł może podawać nawet 18V na akumulator, jeśli uzna że trzeba szybko doładować. Ehhh...
Temat cholernie przydatny.
kenczorf 25-11-2019, 22:54 SRS lub ktokolwiek inny...jak zresetować ten wiek w aucie z przyciskiem? Robił ktoś?
Robiłem w poliftowym wg 5 postu (SRS)- przycisk bez sprzęgła- zadziałało
jak zresetować ten wiek w aucie z przyciskiem?
tak jak jest napisane , :)
Metoda zerowania czujnika BMS
1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s.
2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II).
3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy.
4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy.
5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza układu ładowania w zestawie wskaźników zamiga trzy razy w ciągu następnych 15 s.
6. Zerowanie czujnika BMS zostało zakończone.
jacekm74 26-11-2019, 19:45 witam mam roczny akumulator po montażu restartpwalem i system start stop działał ale od jakiegoś czasu nie działa ładowanie prawidłowe trasy min 30 km a rano przed odpalenie Aku ma 12.1v .Jakies sugestie
Pytanie bo nie mogę znaleźć - a wydaje mi się że kiedyś to robiłem MK4 czy kasowało się kombinacją przycisków na desce rozdzielczej wyładowanego akumulatora lub przy wymianie? Dałbym sobie rękę uciąć że to robiłem kiedyś ale nigdzie nie mogę znaleźć. Dzięki
Dałbym sobie rękę uciąć że to robiłem kiedyś ale nigdzie nie mogę znaleźć. Dzięki
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2722766&postcount=5
Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić czy mój Mondeo MK4, rocznik 2011 ma czujnik BMS?
to co o nim wiem to:
- VIN WF0EXXGBBEBK68227
- 2.0L Duratorq TDCI
- rok produkcji 2011 (kierunkowskazy w lusterkach, bez anteny zewnętrznej)
- od klemy "+" odchodzą dwa grube kable i jeden cienki
Po 9-ciu latach padł oryginalny akumulator, zamierzam zainstalować nowy o tych samych parametrach (80Ah, 700A).
- czy mam resetować "battery age" w sposób opisany poniżej??
- czy coś jeszcze mam zrobić?
Dodam, że ostatnimi czasy kilka razy go odłączałem aby naładować.
Z góry dzięki,
P.
...czy mój Mondeo MK4, rocznik 2011 ma czujnik BMS? ...
Każdy ma, więc dlaczego ten miałby być wyjątkiem????
Danielo_82 24-09-2020, 14:31 Pytanie czy zmieniając typ akumulatora w elmconfigu wyzeruje się także battery age?
Tomi1000 24-09-2020, 23:43 nie..
Witam Kolegów,
mam pytanie, czy jest gdzieś opcja wyboru wielkości akumulatora? Chodzi mi o to, że fabrycznie miałem 52Ah/500A, wymieniłem 6-letni oryg. na ciut większy 60Ah/600.
Przed wymianą zgłaszał się komunikat o rozładowaniu, ładowanie było na poziomie ok. 14,7-14,8V. Jeżdżę w większości b. krótkie odcinki, ale po wymianie i resecie ładowanie spadło do ok. 13,6V. Zakładam więc, że 'algorytm' wieku akumulatora zadziałał, ale zastanawiam się czy jest jeszcze możliwość gdzieś 'w systemie' wprowadzenia/wyboru większej poj., żeby ładowanie było lepiej dostosowane.
Nie mam dostępu (okablowania, oprogram.), żeby móc poszukać, ale może ktoś z Was wie - czy w MK4 po FL jest to dostępne, czy tylko 'zerowanie' wieku akum.
orion512 06-11-2020, 12:19 W centralnej konfiguracji mk4 jest 10 różnych typów akumulatorów do wyboru.
W tym 3 o pojemności 60Ah.
Ale aby to zmienić trzeba mieć kabelek.
Dzięki za szybką odp.
Chyba będę w takim razie musiał rozejrzeć się za czymś 'amatorskim' :)
Ewent. gdyby Ktoś z okolic Legionowa miał możliwość pomocy w takim ustawieniu to proszę o wiadomość.
kenczorf 06-11-2020, 12:43 Witam Kolegów,
mam pytanie, czy jest gdzieś opcja wyboru wielkości akumulatora? Chodzi mi o to, że fabrycznie miałem 52Ah/500A, wymieniłem 6-letni oryg. na ciut większy 60Ah/600.
Przed wymianą zgłaszał się komunikat o rozładowaniu, ładowanie było na poziomie ok. 14,7-14,8V. Jeżdżę w większości b. krótkie odcinki, ale po wymianie i resecie ładowanie spadło do ok. 13,6V. Zakładam więc, że 'algorytm' wieku akumulatora zadziałał, ale zastanawiam się czy jest jeszcze możliwość gdzieś 'w systemie' wprowadzenia/wyboru większej poj., żeby ładowanie było lepiej dostosowane.
Nie mam dostępu (okablowania, oprogram.), żeby móc poszukać, ale może ktoś z Was wie - czy w MK4 po FL jest to dostępne, czy tylko 'zerowanie' wieku akum.
Jest mozliwośc zmiany wielkości aku w forscann np. Generalnie musisz mieć kabel i soft
Jest mozliwośc zmiany wielkości aku w forscann np. Generalnie musisz mieć kabel i soft
Podłączę się pod pytanie, auto kupiłem w styczniu i od początku wyświetlał się komunikat o rozładowanym aku. Wydaje mi się, że może to być spowodowane właśnie złą konfiguracją ładowania, ewentualnie złym aku. Na tabliczce osłonowej aku widnieje napis że maks pojemność to 80Ah i 700CCA, podobnie wyszukuje wyszukiwarka aku np Varty. Kupiłem auto z akumulatorem Bannera 84 Ah-po innych "akcjach" jakie zrobił poprzedni włąsciel wydaje mi się, że po prostu włożył tylko nową baterię i nic nie zmieniał w parametrach itp...
Pytanie gdzie w forscanie znajdę akumulatory i jaki wybrać w obecnej sytuacji? Nadmienię, że na razie auto pali od strzał, nie zauważyłem, żeby brakowało prądu poza komunikatem o rozładowanej baterii i utratą komunikacji radia (wtedy pomaga tylko odłączenie klemy na chwilę). Wydaje mi się, że problemy mogą właśnie być spowodowane niedoładowanym akumulatorem...
kenczorf 06-11-2020, 22:29 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM
Niestety u mnie nawet n nowym aku i poprawnym ustawieniu ciąglw wali tym komunikatem z powodu krótkich tras.
Problemem jest to, że on z racji swierzego aku ładuje małym prądem, ale nie bierze pod uwagę, że jeśli robie krótkie odcinki o takie ładowanie tylko pogorsza sprawę.
Walcząc tym w rózny sposób np oszukjuąc rozmiarem baterii by wymusić większy prąd ładowania - poddałem się i wypiałem kabel odpowiadający za informacje o stanie aku.
Teraz radio na postoju mi się nie wyłącza po 5 min, nie wali informacją, że aku jest słaby. Laduje stałym prądem 14.4V i jest ok
Niestety u mnie nawet n nowym aku i poprawnym ustawieniu ciąglw wali tym komunikatem z powodu krótkich tras.
Czy tak od początku, po zainstalowaniu nowego?
U mnie już rok temu, jak był 5-letni wyświetlał czasami komunikat, ale nie było żadnych innych objawów rozładowania. Wymieniłem teraz asekuracyjnie, żeby nie było ewent. kłopotu jak przyjdzie chłód. Pomiarowo ten oryg. nie był chyba jeszcze taki kiepski, pokazał przy ~12,6V prąd ok. 360A więc jak na 6-letnią 500-kę chyba znośnie. Może ze 2 lata by jeszcze podziałał.
Jeżdżę w dużej części b. krótkie odcinki więc dobre byłoby co jakiś czas po prostu doładowanie prostownikiem (jak jest jeszcze 'dobrze'). Zresztą takie są chyba generalne zalecenia producentów, ale z drugiej strony chyba mało kto to robi.
System tej fordowskiej 'inteligencji' może działa i OK skoro 'wiekowy' akum. uruchamia silnik, ale priorytety jak np. odłączanie radia na postoju może być uciążliwe. Tym b., jeśli jest to na podstawie wieku a nie faktycznej kondycji akumulatora.
Jeśli byłoby to możliwe to wolałbym ustawienia mniej eko pod wzgl. spalania, ale lepsze dla samej baterii. Może więc właściwsze jest wybranie w opcjach większej pojemności Ah niż jest zamontowany, aby wg 'krzywych' ;) ładowany był bardziej intensywnie. To już chyba dywagacje.
Na szczęście nowy aku to koszt ok. baku paliwa ;)
ciąglw wali tym komunikatemWymieniłem teraz asekuracyjnie,
nie śledzę tematu , ale czy po wymianie akumulatora był resetowany BMS ???
U mnie był resetowany. Tak jak pisałem nap. ładowania spadło o ok. 1V
kenczorf 07-11-2020, 20:39 U mnie też. Tydzień po zmianie aku walił już niskim stanem. Kombinowałem z wielkością baterii by wymusić wyższy prąd ładowania ale komunikat nie dawał za wygraną. W końcu wypiąłem bms i mam spokoj
Danielo_82 08-11-2020, 06:56 A takie czysto teoretyczne pytanie - co jak przy aucie z bms podłączę przyczepę kempingową, co wtedy z ustawieniem wielkości akumulatora?
doberman74 20-11-2020, 15:59 witam po wymianie akumulatora pad i system stop start to znaczy nie wyłącza się jak stoi akumulatora rozładuje się co jaki czas
Tomi1000 21-11-2020, 20:11 witam po wymianie akumulatora pad i system stop start to znaczy nie wyłącza się jak stoi akumulatora rozładuje się co jaki czas
A teraz po polsku...
Pytanko, w forscanie pojawila sie opcja zmiany docelowego naladowania aku w bms. Standardowo wpis jest na 80%, probowaliscie to moze zmienic na 90%? Jesli tak faktycznie jest roznica?
|
|