Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 2.0 TDCI dodatek do paliwa
Czy dolewacie do swoich DW10C jakieś dodatki do paliwa? W szczególności interesuje mnie dodatek polepszający smarowanie pompy paliwa. W MK3 TDCi, gdzie jest duży problem z wytrzymałością układu wtryskowego wyczytałem na tym forum, że najlepiej dolewać mixol (nie pamiętam ile, 50ml na bak?). Czy taka dolewka do DW10C jest wskazana? Pewnie smarowanie poprawi ale co z DPF itd? Co sami dolewacie (jeśli dolewacie)?
Poza tym osobnym tematem jest to w jaki sposób to dolać łatwo na stacji. Chyba najlepiej wyciągnąć sobie ten fabryczny lejek spod koła zapasowego i trzymać go w łatwo dostępnym miejscu i tak dolewać przed tankowaniem...
Ja mam 2.2 w mk4 i dolewam co tankowanie. Zacząłem dodawać gdy miałem Mazdę 6 2003 CiTD, później Yaris 1.4 D4-D a teraz 2.2 TDCi ... silnik trochę ciszej i kulturalniej pracuje
Ja nigdy niczego nie dolewałem i nigdy nie miałem z MK IV problemów a MK III rozpadał się nawet mimo dolewania polepszaczy.Złej ,niedopracowanej techniki niczym nie zastąpisz,pompy i wtryski Delphi to był i jest złom.Jak może się pompa łuszczyć?Delphi narobiło szajsu który po wprowadzeniu silników PSA nie istnieje
W wielu autogazetach testowane też te,,polepszacze" i dodatki np.do olejów i zawsze był negatywny wynik.Prawdy się nie dowiemy
Pamiętaj, że od 2011 w MK4 mamy z powrotem Delphi ;) Z tym, że ponoć to Delphi nie ma nic wspólnego z Delphi z lat 2000-2006. To już nie wiem czy mam coś dolewać, dwie sprzeczne opinie ;)
Producenci samochodów zabraniają dodawania czegoś do paliwa czy oleju,oczywiście zaraz wypowiedzą się mądrzejsi.Wypróbuj sam,dolewaj i zobaczysz co będzie,jako że opinie się różnią.
W Niemczech jest zabronione jeżdżenie na opale i przestrzegają przed zatarciem silnika.Sytuacja jest odwrotna ,to na dieslu można silnik prędzej zajechać gdyż odsiarczono go i może maksymalnie mieć do 50 mg/L a opał ma 500mg/L i wiadomo że siarka smaruje.Mówię o opale czystym i przefiltrowanym nie o syfie.
Krążą nawet opowiastki że jazda na opale powoduje że spaliny są czerwone(Dodatek chemiczny)
Nie wierz tylko dlatego że wszyscy wierzą
Nie wierz tylko dlatego że coś jest święte
Nie wierz tylko dlatego że coś powiedział mędrzec
Nie wierz dlatego że coż zostało napisane
wierz tylko w to co sam uznałeś za prawdę
Tylko w Niemczech masz paliwo klasy I a u nas niestety IV :(
To co wrzuciłem, to nie tylko czyści wtryski, ale również je smaruje - silnik chodzi zauważalnie ciszej - sami wypróbujcie.
Na wielu forach jest dyskusja o tym jak to dodawać olej do 2sówów do napędu diesla...
Powiem tak, ja używam już długo i nigdy nic się nie działo. Jak wymieniałem w maździe podkładki pod wtryskami (samochód miał wtedy 8 lat) to w serwisie byli mocno zdziwieni jak czyste i dobrze pracujące wtryski mam w aucie.
Fakt, co głowa to opinia - jak we wszystkim
"Swoop" a co konkretnie dodajesz?
jak tak czytałem po różnych forach to do diesla np liquy moly 1052 jest polecany, ale raczej do silników bez dpf
Ja od dawna dawna leję STP do Diesla( co 3-5 tyś) i jest OK ... :) do poprzedniego diesla(JTD)dolewałem jeszcze liquy moly 1052 , ale tutaj rzeczywiście nie wiem jak jest z DPF :)
"Swoop" a co konkretnie dodajesz?
W drugim wpisie masz zdjęcie :)
Smar do silników Diesel Lubricant Kleen-flo (953) choć jest też w małej butelce 952
Psilocke 28-08-2016, 10:39 Ja swego czasu lalem liqui moly ale jakoś większej różnicy nie zauważyłem, więc teraz leje tylko on. Czasem dolewam trochę od ruskich. Dużo bardziej tłusta jest.
maniunio 29-08-2016, 10:10 Ja leję do swojego Liqui moly w proporcjach 1:200 i nie mam żadnych problemów z DPF. Autko pracuje delikatnie ciszej
pawelforduser 29-08-2016, 11:12 Mam w rodzinie sporo diesli w tym fordów i mercedesa rocznik 2002 w dieslu który nigdy nie widział żadnych ulepszaczy i nastukał 850 tyś, jeździ dalej. Cały czas jest eksploatowany na autostradzie, trasa do niemiec. Jeśli chodzi to chodzi nie ma co lać, a jak zalejesz i narobisz bigosu to będzie żal do siebie.
Jeśli chodzi to chodzi nie ma co lać, a jak zalejesz i narobisz bigosu to będzie żal do siebie.
ha ha ha ... niby jakiego bigosu ma narobić jakiś preparat smarujący?
pawelforduser 29-08-2016, 14:41 Taki przyjacielu, ze moze to przyniesc efekt odwrotny jak wszystko co zalewasz ,, extra "
slider2002 29-08-2016, 16:03 Liqui Moly 1052 albo ravenol scooter 2T. Stosunek 1:250 i o żadnych negatywnych skutkach nie ma mowy. DPF w niczym nie przeszkadza.
Taki przyjacielu, ze moze to przyniesc efekt odwrotny jak wszystko co zalewasz ,, extra "
nigdy nie słyszałem, a siedzę na różnych forach motoryzacyjnych, żeby komukolwiek zaszkodziło
Do opelka cdti kiedyś dolewałem Millers Oils Diesel Power ECOMAX 500ml.Auto chodziło żwawiej i ciszej.
Robert 68 12-10-2016, 16:11 nigdy nie słyszałem, a siedzę na różnych forach motoryzacyjnych, żeby komukolwiek zaszkodziło
A słyszałeś żeby komukolwiek pomogło? Jeżeli tak to w jaki sposób?
Tak jak z olejami.Pisze gość że zalał jakimś tam olejem i że ten olej jest dobry i jest zadowolony.Jak dobry?kosztował go ?i jak zadowolony?
A słyszałeś żeby komukolwiek pomogło? Jeżeli tak to w jaki sposób?
a wystarczy choćby cofnąć się stronę wstecz:
Ja mam 2.2 w mk4 i dolewam co tankowanie. Zacząłem dodawać gdy miałem Mazdę 6 2003 CiTD, później Yaris 1.4 D4-D a teraz 2.2 TDCi ... silnik trochę ciszej i kulturalniej pracuje
Robert 68 13-10-2016, 08:59 silnik trochę ciszej i kulturalniej pracuje
To żadna rewelacja, każdy sprawny silnik na dobrym paliwie tak pracuje. A co do czyszczenia wtrysków to nie ma na to dowodów, jak dla mnie to czysta reklama jak w wielu przypadkach.
A tak to określa producent w instrukcji obsługi samochodu
JAKOŚĆ PALIWA - DIESEL
Wskazówka: Zalecamy stosowanie wyłącznie paliwa wysokiej jakości bez żadnych dodatkowych składników.
OSTRZEŻENIE
Nie mieszaj oleju napędowego z olejem, benzyną lub innymi płynami. Może to powodować reakcje chemiczne.
UWAGA
Nie dodawaj nafty, parafiny lub benzyny do oleju napędowego. Może to powodować uszkodzenie układu paliwowego
Robert 68, rozumiem, że wiesz, po co to jest napisane i że każdemu producentowi nie zależy zupełnie aby twój i mój samochód jeździł bezawaryjnie wiele lat. Jeśli wiesz, to nie muszę tłumaczyć twoich cytatów z instrukcji obsługi
pawelforduser 13-10-2016, 15:26 Robert 68, rozumiem, że wiesz, po co to jest napisane i że każdemu producentowi nie zależy zupełnie aby twój i mój samochód jeździł bezawaryjnie wiele lat. Jeśli wiesz, to nie muszę tłumaczyć twoich cytatów z instrukcji obsługi
Nie przesadzaj, co byś chciał zobaczyć w tym zapisie? Proporcje zalewania 2T w stosunku do oleju napędowego? No proszę Cię..
To za zapytam: Robert 68, pawelforduser dodawaliście coś do paliwa? jeśli tak, to co?
pawelforduser 13-10-2016, 15:39 To za zapytam: Robert 68, pawelforduser dodawaliście coś do paliwa? jeśli tak, to co?
To ja na za zapytanie odpowiem, :) nic nie zalewałem.
No właśnie... to tak jak by nie dać dziecku lizaka i pytać, czy jest smaczny.
Wybacz porównanie, ale tak mi się skojarzyło. Ten dodatek, co ja stosuje, dużo nie kosztuje, a i pod koniec października będą w białym, więc mogę podrzucić trochę. Choć po 1 zalaniu różnicy pewnie nie zauważysz, to jakaś "praktyka" będzie ;)
pawelforduser 13-10-2016, 16:17 Hehe, ok dzieki bardzo za troske :D
Foczka 23 13-10-2016, 18:42 Panowie tu nie chodzi o żadne udowadnianie. Koledzy mówią co dolewaja i jakie maja spostrzeżenia. Nikt nikomu nie każe niczego lać to jest dobrowolny wybór. Ale jedno jest pewne niech wypowiadają się ludzie którzy to stosują a nie wypowiadacie się skoro nic nie próbowaliście. Ja dolewam co jakiś czas Stp największą różnice czułem za pierwszym razem, są i lepsze środki których nie stosowalem jeszcze ale wypróbuję w przyszłości. Na forum Peugeota jest dużo o dodawaniu oleju 2 T i wielu sobie chwali a ja ich nie neguje bo nie mam doświadczenia z tym. Pozdrawiam
Ja tam ostatnio dolałem 2T po raz pierwszy. 200ml na bak, zgodnie z zaleceniami. Chyba faktycznie trochę bardziej gładko pracuje, nie ma na niskich obrotach tak mocnego stukotu. Ale różnica jest subtelna i może to też być efekt placebo :) Zobaczymy, na pewno bańkę 1 litrową zużyję, czyli 5 tankowań z rzędu. Negatywnych efektów nie zauważyłem. Moc ta sama, dym nie pojawił się.
Robert 68 13-10-2016, 22:21 dodawaliście coś do paliwa?
Nic nie dolewam, jeżdżę na paliwie premium, silnik pracuje cicho i równo.
Dziś po raz pierwszy odpaliłem go na zimno po dolaniu 2T. Efekt jest znaczny, nie ma już takiego dość mocnego klekotu do 2 tys. RPM. Na razie wydaje się, że silnik pracuje tak... po prostu lżej, łagodniej, lepiej :) Jest to trudne do opisania. Osoba nie znająca się na samochodach może nie zauważyć różnicy. Z kolei maniak motoryzacji zauważy ogromną różnicę i do końca życia będzie lał 2T do paliwa - przynajmniej na teraz tak twierdzę ;) Zobaczymy co dalej ale na razie na pewno będę to zalewał. Tylko muszę sobie lepszy specyfik załatwić. Zamówię chyba Liquy Moly czy jak mu tam.
EDIT:
Zamówiłem właśnie to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5605325136
Z tym, że ciekawi mnie trochę to:
http://allegro.pl/kleen-flo-smar-do-silnikow-diesla-1-92l-953-promo-i6368440161.html
Aczkolwiek tylko jedna osoba o tym oleju wspomniała. Na wielu forach, a już przejrzałem forum Hyundai'a, Alfy i Audi A6 polecany jest Liquy Moly 1052. Stąd na ten moment decyduję się na to co sprawdzone.
A tak to określa producent w instrukcji obsługi samochodu
ten sam producent mówi że w durashift nie wymienia się oleju. :mrgreen:
Robert 68 15-10-2016, 22:34 kogut22 tak napisali w instrukcji obsługi samochodu?
z jakiegoś forum ktoś pisał do tego kleen flo i odpowiedzieli, że "smar do dizla" nie poprawia smarności ON
na LM szkoda przepłacać, od kiedy dizlowcy zaczęli to lać cena wzrosła chyba 3x, ja leję sok z gumijagód http://allegro.pl/elf-scooter-2t-street-sae-30-semi-synthetic-1l-i6212960940.html
maniunio 17-10-2016, 06:16 Tylko muszę sobie lepszy specyfik załatwić. Zamówię chyba Liquy Moly czy jak mu tam.
Spróbuj z Mannolem:
http://allegro.pl/olej-2-t-motocyklowy-mannol-2-takt-plus-api-tc-i6517604949.html
Jest tani i opinie na forach dot. dolewania 2T do diesla są pozytywne.
Sam taki leję i jest w porządku.
Dziś odebrałem Liquy Moly:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5605325136
Także na następnych 5 tankowań jestem wyposażony :)
Przemol1974 20-10-2016, 18:44 Także na następnych 5 tankowań jestem wyposażony
Ile tego dodajesz na bak?
200 ml zgodnie z zaleceniami. Dlatego napisałem, że na 5 tankowań jestem wyposażony bo na tyle wystarczy 1 litrowa bańka. Opierałem się na tym:
http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.htm l
Poza tym w innych miejscach jest mowa również o mniej więcej takich ilościach. Tzn przy dużym baku MK4 (tankuję zazwyczaj 60 litrów, gdy 10 litrów jeszcze w baku jest) to te 200 ml jest nawet poniżej zaleceń przedstawionych na zacytowanym forum, ale nie chcę przegiąć. A Wy ile wlewacie?
Ojciec do MK3 zaczął też zalewać ale po 100 ml na bak, bo się boi ;)
Przemol1974 20-10-2016, 19:56 Dzięki za odpowiedz, sam mam problem jaki dodatek wybrać. W zwszłym roku dolewałem to http://allegro.pl/millers-oils-diesel-power-eco-max-0-5l-poprawia-i6472937757.html
WyszyN88 20-10-2016, 20:09 Dzięki za odpowiedz, sam mam problem jaki dodatek wybrać. W zwszłym roku dolewałem to http://allegro.pl/millers-oils-diesel-power-eco-max-0-5l-poprawia-i6472937757.html
Mi wlasnie przy ostatnim tankowaniu też skończył się ten dodatek i głowie się co zakupić... idzie zima więc trzeba będzie się na coś zdecydować.
Dziś odebrałem Liquy Moly:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5605325136
Także na następnych 5 tankowań jestem wyposażony :)
Podziel się wrażeniami, także później po większym przebiegu.
Bump: Mi wlasnie przy ostatnim tankowaniu też skończył się ten dodatek i głowie się co zakupić... idzie zima więc trzeba będzie się na coś zdecydować.
Paliwo zimowe akurat jest pozbawione dodatków bio lub jest ich znacznie mniej. Jego właściwości smarne są lepsze niż paliwa letniego.
Jeśli chcesz coś na zimę to warto zastosować jakiś deprasator.
Np.:
http://sklep.millersoils.pl/premium-do-samochodow-osobowych/425-millers-oils-zeroflo-two-1l-depresator-do-on.html
Marino166 21-10-2016, 09:29 Dzięki za odpowiedz, sam mam problem jaki dodatek wybrać. W zwszłym roku dolewałem to http://allegro.pl/millers-oils-diesel-power-eco-max-0-5l-poprawia-i6472937757.html
A ten dodatek co dolewałeś nic nie wart skoro szukasz innego?
A ten dodatek co dolewałeś nic nie wart skoro szukasz innego?
Skuteczność działania takiego środka nie jesteś w stanie ocenić organoleptycznie. Nie odczujesz różnic. Ma on za zadanie długotrwale polepszać warunki smarowania. Można wierzyć, że wydłuży czas pracy układu paliwowego. Co innego agresywne środki typu booster, które mają dać odczuć wzrost mocy.
Ten środek Millersa jest dopuszczoną, aprobowaną alternatywą dla stosowania oleju 2T.
Czy skuteczniejszą, bezpieczniejszą tego nie wiem. Stosowanie oleju 2T nigdy nie było oficjalnie zalecane przez przemysł motoryzacyjny.
Ja osobiście nie mam odwagi użyć oleju 2T do stosunkowo nowego, w pełni sprawnego samochodu z DPF. Tutaj zastosowałbym łagodny dodatek do ciągłego stosowania np. ten Millers lub na zimę deprasator.
Nie ukrywam, że rozważam użycie oleju 2T do mojego drugiego samochodu Skody Fabii z poczciwym silnikiem 1.9 SDI bez turbiny, commonraila, pompowtryskiwaczy, DPF i EGR. Z drugiej strony podobno ta technologia nie potrzebuje ingerencji.
Marino166 21-10-2016, 13:11 Dzięki Bierut za odpowiedź. Ja właśnie zamówiłem tego Millersa i chcę go stosować. Wcześniej nigdy nic nie dolewałem. I tak czytam teraz po różnych forach o tych dodatkach i sam nie wiem co tu o tym myśleć. No ale skoro niemcy dolewają... może coś w tym jest.
Dzięki Bierut za odpowiedź. Ja właśnie zamówiłem tego Millersa i chcę go stosować. Wcześniej nigdy nic nie dolewałem. I tak czytam teraz po różnych forach o tych dodatkach i sam nie wiem co tu o tym myśleć. No ale skoro niemcy dolewają... może coś w tym jest.
Przy stosowaniu tego środka niczym nie ryzykujesz. Nawet jeśli nie zadziała tak jak powinien to szkody nim nie wyrządzisz. Najwyżej stracisz kilka złotych. Jeśli natomiast ma korzystny wpływ to przedłużysz żywotność elementów. Z olejem 2T natomiast jest jakieś ryzyko, że te wszystkie pomysły na dłuższą metę są szkodliwe.
Ja na razie się wstrzymuję.
P.S.
Poprzednim MKIII TDDI jeździłem do przebiegu ok 285 tyś.km. Na czas wymieniałem filtry, tankowałem tylko i wyłącznie na firmowych stacjach i nigdy nie stosowałem żadnych dodatków do paliwa i oleju. Samochód odsprzedałem znajomemu.
Po roku czasu przy przebiegu 300 tyś. km zaczął mu gasnąć po rozgrzaniu. Dokonał regeneracji pompy (VP44). Pytanie brzmi czy awaria przy takim przebiegu to norma, czy stosując wcześniej dodatki mógłbym wydłużyć jej żywotność. Tego nie wiem.
Ja stosuję Ecomax od Millersa od ok 70 tys km (3 lata) w Fieście mojej żony (silnik 1.6 TDCi). Raz w roku, również preparatem od Millersa, czyszczę wtyski (jednorazowa dolewka do baku). Z autem kompletnie żadnych problemów (aktualny przebieg 190 tys. km), spalanie ciągle niskie, brak objawów zużycia wtryskiwaczy.
Znajomy, pracujący w chemii motoryzacyjnej, poleca właśnie produkty tej firmy (w swoich autach używam również olejów Millersa Longlife). Twierdzi, że jako jedna z nielicznych, opracowuje własne technologie, inwestując w to mnóstwo środków (w przeciwieństwie np. do takiego Castrola).
Przemol1974 21-10-2016, 14:07 A ten dodatek co dolewałeś nic nie wart skoro szukasz innego?
Zużyłem jedną butelkę, więc trudno jest stwierdzić! Na pewno kultura pracy silnika jest cichsza.
Ja stosuję Ecomax od Millersa od ok 70 tys km (3 lata) w Fieście mojej żony (silnik 1.6 TDCi). Raz w roku, również preparatem od Millersa, czyszczę wtyski (jednorazowa dolewka do baku). Z autem kompletnie żadnych problemów (aktualny przebieg 190 tys. km), spalanie ciągle niskie, brak objawów zużycia wtryskiwaczy.
Znajomy, pracujący w chemii motoryzacyjnej, poleca właśnie produkty tej firmy (w swoich autach używam również olejów Millersa Longlife). Twierdzi, że jako jedna z nielicznych, opracowuje własne technologie, inwestując w to mnóstwo środków (w przeciwieństwie np. do takiego Castrola).
Myślę, że taki przebieg jeszcze o niczym nie mówi.
Ja też mam taki silnik, prawie 190 tyś. km, nic nie stosuję i też nie mam żadnych problemów.
Pisząc to nie mam zamiaru negować tych dodatków.
Zastanawiam się tylko na ile i o ile one pomagają.
WyszyN88 21-10-2016, 17:36 Ja chyba ponownie zakupię tego Millersa EcoMax. Troszkę boje się dolewac dodatku 2t.
Od zakupu auta dolewałem tego Millersa więc ciężko mi powiedzieć czy coś pomaga czy też nie.
Czy zimowo do takiego EcoMax dodaje się jeszcze coś przeciw wydzielaniu oarafiny czy EcoMax w zupełności wystarczy?
Z olejem 2T natomiast jest jakieś ryzyko, że te wszystkie pomysły na dłuższą metę są szkodliwe.
No właśnie w teorii na dłuższą metę to ma pomagać. Nie wiem, mnie przekonała znaczna poprawa akustyki silnika, jego wyciszenie. Mówią, że to jest subiektywne odczucie ale powie Ci to każdy kto zrobił dolewkę 2T do ON. Na razie jestem po jednym zalaniu więc wniosków długoterminowych szybko nie wyciągnę. Być może za rok będę w stanie coś powiedzieć. No ale zalałem 2T do dość nowoczesnego silnika z DPF itd. Moim zdaniem ryzyko jest tylko jedno - osad / nagar związany z tym olejem. Na 100% olej pomaga w smarowaniu wtrysków i pompy. Pytanie tylko brzmi czy nie szkodzi właśnie na nagar w silniku jak również czy nie doprowadzi do szybszego zatkania DPFu. W teorii nie. A w praktyce? Zawsze będzie trudno powiedzieć. Nikt z nas, nawet jak leje 2T do silnika latami to nie będzie 100% pewien, czy gdyby go nie lał byłoby lepiej lub gorzej. Trzeba byłoby wziąć dwa identyczne, najlepiej nowe auta, użytkować je identycznie, najlepiej jeździć razem i to przez minimum 300 tys. km to wtedy można byłoby porównać zużycie silnika, nagary, kiedy gdzie padły wtryski i kiedy gdzie zatkał się DPF...
Z tym, że tego zatkania DPF raczej się nie boję, bo uważam, że tutaj dużo więcej złego można zrobić złym stylem jazdy (mulenie silnika w niskim zakresie obrotów tak jak zielona strzałka każe), niż ten 2T...
A w kwestii tego co producenci zalecają lub nie. Wierzymy w to? Na czym bardziej zależy producentowi, czy na tym żeby silnik padł po 200 tys i żeby polecieć do salonu po następne auto czy na tym, żeby nam auto jak najdłużej służyło?
Twoja racja może być bardziej twojsza niż mojsza. Nie neguję stosowania oleju 2T. Szkoda tylko, ze nikt z branży motoryzacyjnej nie ma odwagi (czyt. interesu) wypowiedzieć się w tej sprawie. A tak kto zastosuje może żałować gdy coś się zepsuje a kto nie zastosuje też może żałować gdy się zepsuje. Moje źródło informacji mówi mi żebym to olał, a ja i tak mam wątpliwości.
Marino166 26-10-2016, 08:24 Koledzy, czy ten dodatek do paliwa Millers Oils Diesel Power ECOMAX, zabezpieczy mi paliwo przed zamarznięciem? Pytam bo nie mogę tego nigdzie doczytać a na butelce tego specyfiku pisze aby nie stosować go równolegle z innymi dodatkami.
Nie, ecomax nie ma takich właściwości.
Marino166 26-10-2016, 11:31 Nie, ecomax nie ma takich właściwości.
No właśnie niby nie ma... ale zadzwoniłem do Millersa i tam gościu to potwierdził, choć opowiedział mi o kliencie który zrobił test zamrażając dwie próbki paliwa w -30*C. W jednej był dodatek ECO MAXA a w drugiej nie. Okazało się że ta z dodatkiem nie zamarzła. No i teraz nie wiem, chyba muszę sam przeprowadzić taki test
WyszyN88 26-10-2016, 11:39 No właśnie niby nie ma... ale zadzwoniłem do Millersa i tam gościu to potwierdził, choć opowiedział mi o kliencie który zrobił test zamrażając dwie próbki paliwa w -30*C. W jednej był dodatek ECO MAXA a w drugiej nie. Okazało się że ta z dodatkiem nie zamarzła. No i teraz nie wiem, chyba muszę sam przeprowadzić taki test
Jak zrobisz testy to daj znać ponieważ sam się zastanawiam czy na zimę dalej lać Millersa ECOMAX czy zmienić na coś innego :)
maniunio 27-10-2016, 18:10 Moim zdaniem ryzyko jest tylko jedno - osad / nagar związany z tym olejem.
Co do osadu z powodu oleju. Podobno zależy to od tego jaki olej używasz. Jeśli nie kupujesz zwykłego mixola itp to osadu/nagaru będziesz miał mniej niż jeżdżąc tylko na ON. Użytkownicy potwierdzają również to, że cykle wypalania DPFa im się zwiększyły co oznacza tyle, że osadu do filtra DPF trafia mniej niż w przypadku nieużywania oleju do 2T. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz fora, na których ludzie robili zrzutę i wysyłali próbki do laboratorium na badania gdzie potwierdzają to co napisałem wyżej odpowiednimi dokumentami.
Pozdrawiam.
slider2002 27-10-2016, 19:31 Np. Forum toyoty. Chyba najlepszy wątek. Kilka godzin poświęcisz na czytanie i wszystko będzie wiedział. Ja leje w 1.9 jtd unijet i 2.0 tdci 163km. Tylko zalety widzę. Ale każdy robi jak chce.
WyszyN88 27-10-2016, 22:13 A czy ktoś z Was stosował taki dodatek KLEEN-FLO?
tomaszjan31 27-10-2016, 23:13 Twoja racja może być bardziej twojsza niż mojsza. Nie neguję stosowania oleju 2T. Szkoda tylko, ze nikt z branży motoryzacyjnej nie ma odwagi (czyt. interesu) wypowiedzieć się w tej sprawie. A tak kto zastosuje może żałować gdy coś się zepsuje a kto nie zastosuje też może żałować gdy się zepsuje. Moje źródło informacji mówi mi żebym to olał, a ja i tak mam wątpliwości.
Współpracuje z firmą X gdzie mają kilkadziesiąt pojazdów, które latają na ON. Firma obdarowuje kierowców 2T semisyntetykami od lat, samochody lekko tam nie mają a rzadko który ma mniej niz 300-400 tysi na liczydle. Czy pomaga to nie wiem, ale nie słyszałem by któryś padł przez ten specyfik.
Sam od wielu lat dodaje 2T i nie zauważyłem w zadnym moim pojeździe skutków ubocznych jak i lepszych osiągów, a kilometrów trochę naczaskałem. Na pewno rano jak włączam motor pracuje ładnie, nie klepie jak na samym paliwie ON
Bump: Producenci samochodów zabraniają dodawania czegoś do paliwa czy oleju
Bump: rozumiem, że wiesz, po co to jest napisane i że każdemu producentowi nie zależy zupełnie aby twój i mój samochód jeździł bezawaryjnie wiele lat. Jeśli wiesz, to nie muszę tłumaczyć twoich cytatów z instrukcji obsługi
Bump: A tak to określa producent w instrukcji obsługi samochodu
Tak dbają o nasze silniki ze zalecają przeglądy /wymiany olejów/ co 50000 km gdzie po 25-30 tyś olej nie nadaje sie juz do niczego.
Robert 68 28-10-2016, 07:35 tomaszjan31 nie wiem kto Ci zaleca wymianę po 50 000 km ale mi zalecają wymianę co 20 000 km. Jak na razie 215 000 km przebiegu, wymiana co 20 000 km i wszystko w oryginale :D
Kiedyś w niemieckim Auto Bildzie był test olejów syntetycznych.Wzięli olej ,już nie wiem jakiej marki wlali do samochodu i pojechali.Co 5 tys km brali próbkę i sprawdzali w laboratorium stan tego oleju.Okazało się że dopiero od przejechanych 60 tys.km olej zaczął powoli tracić swoje właściwości.Producenci zalecają wymianę pomiędzy 20-30tys a właściwie można by jeździć jeszcze raz tyle.W VW nie trzeba robić wogóle wymiany,tam trzeba tyle dolewać(do 1L na 1000km)że olej jest zawsze świeży
tomaszjan31 28-10-2016, 10:08 tomaszjan31 nie wiem kto Ci zaleca wymianę po 50 000 km ale mi zalecają wymianę co 20 000 km. Jak na razie 215 000 km przebiegu, wymiana co 20 000 km i wszystko w oryginale :D
Samochód 2015r silnik tdci W instrukcji jest co 50000 tyś lub dwa lata
Bump: Kiedyś w niemieckim Auto Bildzie był test olejów syntetycznych.Wzięli olej ,już nie wiem jakiej marki wlali do samochodu i pojechali.Co 5 tys km brali próbkę i sprawdzali w laboratorium stan tego oleju
Kiedyś w tvp testowano starego poloneza ile przejedzie bez oleju i pokonał trase 200 km.
Twierdzili ze bez większych zmian.
Tez tak mozna
A tu na szybko znalazłem
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/oleje-long-life-nie-ma-olejow-wytrzymujacych-30-tys-km/e6q0k1
W rubryce:Jazda po mieście gość pisze:nie należy wyłączać rozgrzanego silnika trzeba pozwolić mu się ochłodzić???????????????????
Jak mam ochłodzić silnik nie wyłączając go?gaśnicą
Oleje syntetyczna wytrzymują obroty 17 tys.jak w Formule 1 a nasze normalne silniki to dla nich śmiech
W rubryce:Jazda po mieście gość pisze:nie należy wyłączać rozgrzanego silnika trzeba pozwolić mu się ochłodzić???????????????????
Jak mam ochłodzić silnik nie wyłączając go?gaśnicą
Oleje syntetyczna wytrzymują obroty 17 tys.jak w Formule 1 a nasze normalne silniki to dla nich śmiech
Z tym, że w Formule mają po 5 silników na sezon. I to jest im za mało. Słaby argument :)
Niech każdy leje co mu pasuje i będzie ok.Mój sasiad przejechał 200tys.na opale w Renault 1,9 Dci bez żadnych problemów a niby olej opałowy szkodzi
Kiedyś w niemieckim Auto Bildzie był test olejów syntetycznych.Wzięli olej ,już nie wiem jakiej marki wlali do samochodu i pojechali.Co 5 tys km brali próbkę i sprawdzali w laboratorium stan tego oleju.Okazało się że dopiero od przejechanych 60 tys.km olej zaczął powoli tracić swoje właściwości.Producenci zalecają wymianę pomiędzy 20-30tys a właściwie można by jeździć jeszcze raz tyle.W VW nie trzeba robić wogóle wymiany,tam trzeba tyle dolewać(do 1L na 1000km)że olej jest zawsze świeży
To dlatego nie dziwi taka ilość VW z zatartymi rozrządami itp.
Dalej wierzcie w te bzdury.
30 tyś. (a nawet więcej) w turbodieslu to proszenie się o kłopoty.
Czy naprawdę bańka oleju raz na 15 tyś. przy wszystkich kosztach eksploatacji to tak dużo?
hamertbu 28-10-2016, 10:48 właśnie dotarła do mnie litróweczka LM 1052 i mam pytanie. w okresie letnim zacząłem dolewać w proporcji 1:200, czy w okresie zimowym trzeba może zwiększyć dawkę?
Robert 68 28-10-2016, 13:35 Samochód 2015r silnik tdci W instrukcji jest co 50000 tyś lub dwa lata
2.0 TDCi (150 KM i 180 KM)
Wymiana oleju co 30.000 km lub 2 lata.
1.6 TDCi
Wymiana oleju co 20.000 km lub 1 rok
Źródło: http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/4601-ford-mondeo-mk5-20-tdci-180km.html
W instrukcji samochodu brak info co ile wymiana.
tomaszjan31 28-10-2016, 14:40 2.0 TDCi (150 KM i 180 KM)
Wymiana oleju co 30.000 km lub 2 lata.
1.6 TDCi
Wymiana oleju co 20.000 km lub 1 rok
Źródło: http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/4601-ford-mondeo-mk5-20-tdci-180km.html
W instrukcji samochodu brak info co ile wymiana.
Zapis z karty gwarancyjnej 50000 lub dwa lata
Robert 68 28-10-2016, 14:42 tomaszjan31 wrzuć skan bo aż nie chce mi się wierzyć. Może się ktoś pomylił. Nawet tutaj koledzy piszą o 30 000 km http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=230682&page=2
maniunio 28-10-2016, 15:56 właśnie dotarła do mnie litróweczka LM 1052 i mam pytanie. w okresie letnim zacząłem dolewać w proporcji 1:200, czy w okresie zimowym trzeba może zwiększyć dawkę?
Nie widziałem, żadnego info o zwiększaniu dawki na zimę dlatego ja bym ciągle się trzymał 1:200.
hamertbu 28-10-2016, 15:58 Nie widziałem, żadnego info o zwiększaniu dawki na zimę dlatego ja bym ciągle się trzymał 1:200.
thx
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Marino166 02-11-2016, 16:17 Zrobiłem test ON LOTOSu w -23*C z różnymi dodatkami. Myślicie że samochód z taką ropą będzie normalnie jechał i odpalał? https://www.youtube.com/watch?v=pW7wYPmsKmU&feature=youtu.be
Zrobiłem test ON LOTOSu w -23*C z różnymi dodatkami. Myślicie że samochód z taką ropą będzie normalnie jechał i odpalał? https://www.youtube.com/watch?v=pW7wYPmsKmU&feature=youtu.be
Jeśli robiłeś test teraz to na paliwie przejściowym. Wiec ja nie widzę problemu. Teraz takie temperatury nie występują. Zimowe paliwo będzie dostępne od grudnia.
Jeśli robiłeś test teraz to na paliwie przejściowym. Wiec ja nie widzę problemu. Teraz takie temperatury nie występują. Zimowe paliwo będzie dostępne od grudnia.
Obowiązek sprzedaży zimowego paliwa reguluje ustawa i zaczyna się on w PL 15 listopada. O ile dobrze pamiętam trwa do końca marca.
Może to nie jest najbardziej opiniotwórcza gazeta, ale ...
http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/czy-preparat-do-czyszczenia-wtryskiwaczy-jest-skuteczny-test/
Może to nie jest najbardziej opiniotwórcza gazeta, ale ...
http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/czy-preparat-do-czyszczenia-wtryskiwaczy-jest-skuteczny-test/
Nie lubię testów tego typu, gdzie jest test jednej marki.
Cześć,
Pękły blisko 3 lata - proszę użytkowników dolewających 2T do paliwa o podzielenie się swoimi długoterminowymi doświadczeniami - czy zaszkodziło ? czy dalej jest ok ? Jak zachowują się filtry DPF ?
u mnie ze 6 lat peklo, jeszcze chyba nie zaszkodzilo ;) przed sokiem z gumijagod dpf wypalal sie co 650km, na 2T wypala sie co 1000, wczesniej mk3 tez ciagnelo na 2T tylko podlejszej jakosci (brak dpf), mialo sporo najechane jak sprzedawalem i nie zaznalo objawow choroby ukladu paliwowego popularnej w tych modelach ;)
Speedo - ten sok z gumijagód to co konkretnie ? - link z Twojego poprzedniego posta już nie działa.
Elf Scooter 2 Street 2T -> https://allegro.pl/oferta/olej-elf-scooter-street-2t-polsyntetyk-1l-8470800768
Ok dzięki, czas przetestować ;) Ale najpierw porządny dodatek na przeczyszczenie hehe :D
Panowie korekty słabe. 1,3 1,3 0,9 0,6 ten 0,6 jest na 4 cylindrze( tak forscan podaje). Chcę go wymienić to jest ten od strony skrzyni?
Chcę go wymienić to jest ten od strony skrzyni?
tak, cylindry liczy się od rozrządu to ten od skrzyni będzie 4
lukasek85 03-10-2019, 11:31 Koledzy a co myślicie o tym oleju:
https://www.leroymerlin.pl/maszyny-ogrodnicze/oleje-filtry-swiece-zaplonowe/oleje-smary/olej-silnikowy-1-l-2t-orlen-oil-semisynthetic,p184784,l88.html
Na innych forach jest polecany, a czy ktoś z Was dolewał go do ON?
pono dużo popiołu, do auta bez DPF można lać śmiało ;)
patryk9527 11-02-2020, 19:07 Witam Panowie. Czy stosujecie jakieś dodatki do paliw (chodzi mi konkretnie do diesla) typowo do wtryskiwaczy, czy czyszczeniu całego układu paliwowego? Ja osobiście stosuje oleje 2t półsyntetyczne z małą ilością popiołów z racji tego że posiadam DPF. Jestem ciekawy co wy sądzicie o dodatkach i czy macie jakiś swoje sprawdzone "złote środki", które stosujecie czy może lepiej nic nie dolewać, po prostu lać dobre paliwo na sprawdzonych stacjach..? ;)
Ja się zacząłem tankować we wtorki na shellu, vpower jest w cenie zwykłego paliwa wtedy :D
Garbojad 11-02-2020, 20:45 Jedi napiszą że lać tylko paliwo premium inni dolewają olej 2t inni jeszcze dodatki premium według mnie każdy coś wnosi sam osobiście stosuje 2t
Tak szczególnie do starego tddi;)
No a twój to jest szczególnie szczytem techniki. g:D
patryk9527 11-02-2020, 21:31 Na forum jest tyle tematów z olejami 2t do diesla i wydaje mi się ze ponad 90%
forumowiczów zazwyczaj jest na tak, wiadomo że trafią się jakieś osoby, którzy będą to krytykować, odradzać stosowania bo coś... ja leje w swoim mondziaku odkąd kupiłem tj. ok 6kkm i wcześniej w Vectrze C 1.9cdti stosowałem przez 50kkm i z wtryskami było wszystko git. Nawet jeden Tuner który zajmuje się chipami i itp. pytając go co o tym sądzi to powiedział że warto dolewać na przesmarowanie i wtryskiwaczy..
całe życie jeżdżę dieslami
dolewam 2T prawie do każdego tankowania i czasem środki do czyszczenia wtrysków
do tej pory w żadnym aucie nie wymieniałem ani nie naprawiałem ani wtrysków ani układów paliwowych
i nadal będę dolewał koniec i kropka :D
Python013 11-02-2020, 22:34 Każde paliwo ma w sobie polepszacze i dodatki czyszczące silnik, a reklamy o paliwach premium kłamią ponieważ tyle samo dodatków mają. Regulują to odpowiednie przepisy z tego co pamiętam. Niestety w Polsce nadal jakość paliw nie jest taka jak na zachodzie i dodawanie polepszaczy niewiele wnosi, ale to temat rzeka. Prawdą jest to iż przesadzenie z polepszaczami może jedynie zaszkodzić silnikowi, a na kiepskiej jakości podzespoły nic nie pomoże bo i tak się zajadą szybko. Na zimę przy dużych mrozach zamiast ekstra dodatków do ON aby tak nie gęstniał lepiej dolać litr benzyny na zbiornik i efekt będzie lepszy.
Garbojad 11-02-2020, 22:45 Tak szczególnie do starego tddi;)Z sentymentu zostawiłem sobie w opisie TDDi ale stosuje to w silniku psa z 2015 roku i też działa
luckyboy 11-02-2020, 22:57 Co tankowanie dodaję Archoil AR6900D-MAX, a teraz zacząłem tankować diesla bez biokomponentów.
Efekt: po czwartym baku paliwa z dodatkiem Archoil zniknęły szarpania silnika na niskich obrotach - najwidoczniej przeczyścił się i nasmarował zawór SCV. Poza tym zaczęły ciszej pracować wtryskiwacze. Mnie ten dodatek przekonał.
Przed Archiolem też coś lałeś ?
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
hamertbu 12-02-2020, 08:41 ja też leje Archoil AR6900-D MAX. wcześniej lałem olej 2T liqui moly 1052. potwierdzam pozytywny wpływ na pracę silnika, odpalanie zimą (choć ta zima to chyba bardziej włoska niż nasza...)
stan wtryskiwaczy z forscana :
cylbal_1 - 1,02345768
cylbal_2 - 1,05178024
cylbal_3 - 1,01744524
cylbal_4 - 0,90964860
przebieg ok. 330 kkm
może ktoś się wypowie co do tych wartości?
niestety nie mogę znaleźć danych archiwalnych bo można by porównać czy jest jakaś zmiana. jak się na nie natknę to podrzucę
patryk9527 12-02-2020, 08:56 Jeśli chodzi o dodatki w paliwach to powiem tak - pracowałem kiedyś na stacji BP i rzeczywiście ze źródeł wiem że każde stacje mają swoje dodatki, a jeżeli mówimy o paliwach premium, to miałem tam koleżkę, który wcześniej pracował na Orlenie i widział przy dostawie paliwa, że przed zlaniem paliw z cysterny, kierowca do zbiornika z Verva wlał konewką coś do środka i tam miały właśnie być te dodatki :)
Bump: ja też leje Archoil AR6900-D MAX. wcześniej lałem olej 2T liqui moly 1052. potwierdzam pozytywny wpływ na pracę silnika, odpalanie zimą (choć ta zima to chyba bardziej włoska niż nasza...)
stan wtryskiwaczy z forscana :
cylbal_1 - 1,02345768
cylbal_2 - 1,05178024
cylbal_3 - 1,01744524
cylbal_4 - 0,90964860
przebieg ok. 330 kkm
może ktoś się wypowie co do tych wartości?
niestety nie mogę znaleźć danych archiwalnych bo można by porównać czy jest jakaś zmiana. jak się na nie natknę to podrzucę
Korekty wydają się w porządku przy tym przebiegu... Nie ma jakiś odskoczni, porównywalnie wartości są w miarę równe, +/- 1 nie ma się o co martwić.
A jeśli chodzi o ten środek Archoil AR6900-D MAX to jaka jest Twoja opinia czy lepiej auto pracuje na tym środku czy tak jak wcześniej pisałeś na oleju 2t?
luckyboy 12-02-2020, 09:16 Przed Archiolem też coś lałeś ?
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu TapatalkaNie, nic i przez 6000-7000km po zakupie auta z przebiegiem 270.000km miałem szarpania silnika przy minimalnym wciśnięciu pedału gazu oraz głośne granie wtryskiwaczy na pełnym gazie powyżej 3000obr/min.
Teraz jeszcze zauważyłem, że zniknął jeszcze jeden objaw, mianowicie czasami podczas rozruchu silnika było takie bujnięcie/stuk silnika, jakby nie palił na jeden cylinder z którego akurat startował, a teraz zawsze odpala gładko jak benzyna.
Brzmi to niewiarygodnie, ale takie są fakty. Wcześniej jak sam szukałem opinii, to chyba na elektrodzie znalazłem podobną opinię użytkownika Toyoty 1.4d, że po zastosowaniu Archoil minął problem z zaworem SCV, który miał do wymiany.
Ostatnio nawet ojcu zamówiłem butelkę, bo nakręcił się widząc moje rezultaty chociaż nie ma żadnych problemów z silnikiem [emoji38] Jedyne co zauważyliśmy to też działanie "cetane boostera" tak samo jak u mnie zaraz po pierwszym użyciu.
Wcześniej jak zatankowałem raz Verve to nie było takich różnic w pracy silnika, nie było żadnych. Stosowanie dodatku podnosi koszt litra paliwa o 16gr czyli wychodzi taniej jak diesel premium.
bartecki92 12-02-2020, 09:23 Nie, nic i przez 6000-7000km po zakupie auta z przebiegiem 270.000km miałem szarpania silnika przy minimalnym wciśnięciu pedału gazu oraz głośne granie wtryskiwaczy na pełnym gazie powyżej 3000obr/min.
Teraz jeszcze zauważyłem, że zniknął jeszcze jeden objaw, mianowicie czasami podczas rozruchu silnika było takie bujnięcie/stuk silnika, jakby nie palił na jeden cylinder z którego akurat startował, a teraz zawsze odpala gładko jak benzyna.
Brzmi to niewiarygodnie, ale takie są fakty. Wcześniej jak sam szukałem opinii, to chyba na elektrodzie znalazłem podobną opinię użytkownika Toyoty 1.4d, że po zastosowaniu Archoil minął problem z zaworem SCV, który miał do wymiany.
Ostatnio nawet ojcu zamówiłem butelkę, bo nakręcił się widząc moje rezultaty chociaż nie ma żadnych problemów z silnikiem [emoji38] Jedyne co zauważyliśmy to też działanie "cetane boostera" tak samo jak u mnie zaraz po pierwszym użyciu.
Wcześniej jak zatankowałem raz Verve to nie było takich różnic w pracy silnika, nie było żadnych. Stosowanie dodatku podnosi koszt litra paliwa o 16gr czyli wychodzi taniej jak diesel premium.
Ile tego lejesz na bak?
hamertbu 12-02-2020, 09:26 70ml na bak 70 litrów to chyba 1:1000
Tomas_zg 12-02-2020, 12:08 Panowie czyli konkretyzujac, bo widze tutaj rozne dawki. Jakis "miksol" 2t okolo szklanki na bak i zadnych negatywnych skutkow to nie przyniesie, a pozytywne moze?
bartecki92 12-02-2020, 12:14 Chodzą słuchy, że niektóre oleje 2T mają zły skład i mogą bardziej zapychać DPF. Gdzieś tam po przerobieniu parudziesięciu stron tematu wyszło na to, że najlepiej kupować oleje 2T półsyntetyczne, to chyba dotyczyło zawartości popiołów w oleju.
Jedni leją po kieliszku na bak inni po szklance ale nic bardzo złego jeszcze się nie stało po tych zabiegach, więc do stosowania zapobiegawczego wydaje się, że małe ilości można dawać.
Tomas_zg 12-02-2020, 12:19 Czyli wychodzi, ze najlepiej gdzies w polowie, czyli kolo 125ml
Ok dziekuje za podpowiedz, sprobuje:)
Co do samych paliw premium kiedys slyszalem opinie, ze nie jest to super sprawa w przypadku starszych jednostek - jak np moja. Cos tam bylo o wypalaniu sie uszczelek, wyzszej temperaturze, ale to bylo dobrych 10 lat temu, gdzie cala moja kariera przed Mondeo opierala sie na benzynach, wiec jakos nie przywiazywalem uwagi do tamtych opinii. Co do Vpower we wtorki...dzieki za informacje o promo. Nie mialem pojecia ze cos takiego na Shellu sie dzieje:)
patryk9527 12-02-2020, 12:36 Jeżeli chodzi o 2t to najlepiej półsyntetyczne, z zawartością popiołów do max 1% zawartości i z temperaturą zapłonu zbliżoną do ON czyli ok.60 stopni..
Dawkowanie polecane to 1:250/1:200 i przy takim stosowaniu nie ma opcji że coś złego się wydarzy
Fiesta Mk8 ST Line 12-02-2020, 13:03 Ciekawy artykuł dotyczący stosowania oleju 2T w przypadku silników z DPF, obala kilka mitów...
https://klinikasilnika.vxm.pl/olej-2t-do-oleju-napedowego-ropy-diesla/
Polecane oleje to elf scooter 2t, Ravenol scooter 2t, LM, 1052. Tylko półsyntetyczny, pełen syntetyk szkodzi, zbyt wysoka temperatura spalania. Generalnie dawka 1:200
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
luckyboy 12-02-2020, 13:09 Olej dolewa się do paliwa w dwusuwach. Olej w dieslu koksuje wtryskiwacze. Ale Janusz wie najlepiej co dolać do paliwa.
patryk9527 12-02-2020, 13:12 No mówiłem ze zawsze znajdzie się ktoś kto skrytykuje to, ten materiał powyżej też już kiedyś czytałem... To co powiecie na to że po dłuższym stosowaniu oleju 2t korekty wtryskiwaczy w wielu przypadkach polepszyły się i sięgały ok. 0 czyli tak jak powinno być...? Przypadek...?
Bump: Po drugie jak tam nikogo nie namawiam żeby dolewał to czy tamto...
Ja dolewałem, dolewam i będę dolewać bo widzę pozytywne efekty tak jak 90% ludzi na różnych forach, a Ci co nie chcą dolewać to niech nie dolewają a potem płaczą że wtryski popadały od suchego paliwa ;)
Pewnie, że koksuje jak doleje się pierwszego lepszego i 1:50 jak w dwusuwie. Osobiście leję już prawie 10 lat i moje wtryski i silnik mają się bardzo dobrze. Tak na marginesie to pierwsi zaczeli lać chyba Niemcy w 2005 r. jak zaczęły padać wtryski w Mercedesach.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
patryk9527 12-02-2020, 13:58 Dokładnie dokładnie, wszystko się zgadza :D
Fiesta Mk8 ST Line 12-02-2020, 14:09 Co do wtrysków i pompy CR się zgodzę, a co powiecie Panowie o DPF? Czy jesteście pewni że 2T mu nie szkodzi? W Citroenie C5 2.0 hdi z wykastrowanym DPF też lałem 2T i sobie chwaliłem, ale przy sprawnym DPF bym się raczej nie zdecydował.
Niektórzy nie rozróżniają sadzy (którą DPF dopala) od popiołu siarczanowego (który pozostaje w filtrze na stałe), a właśnie wynikiem spalania 2T jest popiół siarczanowy.
Jesteśmy dorośli, każdy podejmuje decyzje we własnym zakresie i ponosi ryzyko we własnym samochodzie. Wystarczy pomyśleć.
Jeżeli lejesz olej, który podałem to nie ma problemu. Użytkownicy Peugota, toyoty i pewnie innych marek przerabiali temat. Testowano różne oleje właśnie pod kątem wpływu na DPF i FAP. Z tych najbardziej dostępnych elf i Ravenol są dobre i najtańsze. Leję do insigni i do e-hdi. Auta i filtry mają się dobrze.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
koval1980 13-02-2020, 06:50 Co do wtrysków i pompy CR się zgodzę, a co powiecie Panowie o DPF? Czy jesteście pewni że 2T mu nie szkodzi? W Citroenie C5 2.0 hdi z wykastrowanym DPF też lałem 2T i sobie chwaliłem, ale przy sprawnym DPF bym się raczej nie zdecydował.
Niektórzy nie rozróżniają sadzy (którą DPF dopala) od popiołu siarczanowego (który pozostaje w filtrze na stałe), a właśnie wynikiem spalania 2T jest popiół siarczanowy.
Jesteśmy dorośli, każdy podejmuje decyzje we własnym zakresie i ponosi ryzyko we własnym samochodzie. Wystarczy pomyśleć.
Dokładnie tak samo uważam, więc od początku, od zakupu leję Archoil 6900D-max + zwykły ON, nie wierzę w te dodatki w paliwach premium, więc wolę lać swój dodatek. Wystarczy poczytać co daje 2T, a co Archoil. Zimą natomiast zamieniam Archoil na Amsoil All-in-One.
marcinmg2 13-02-2020, 07:03 U mnie 270 tys przebiegu i raz w roku wlewam 2T bo zaczyna pracować głośniej i pojawia się sprężyna przy bardzo ostrym przyspieszaniu. Po dodaniu wycisza się i nie ma błędów ale ma już 16 lat na oryginalnym układzie wtryskowym. Tak więc pozytywny wpływ na pewno jest.
luckyboy 13-02-2020, 07:33 Zalepia go [emoji38] Kiedyś odsiarczanie paliwo mogło być "suche" ale odkąd zawiera biokomponenty, które poprawiają smarnosc już dodane w ilości 5%, problemu suchego paliwa nie ma.
patryk9527 13-02-2020, 08:23 A ten nadal swoje z zalepianiem... widzisz że ludzie sobie chwalą 2T i nie piszą że wtryski zalepiło..
Bump: No nie bym byl taki pewny czy nie ma problemu z suchym paliwem...
Robert 68 13-02-2020, 08:34 raz w roku wlewam 2T bo zaczyna pracować głośniej i pojawia się sprężyna przy bardzo ostrym przyspieszaniu. Po dodaniu wycisza się i nie ma błędów
Normalnie cud, wystarczy raz w roku dolać i po problemie :) Litości....
luckyboy 13-02-2020, 09:00 A ten nadal swoje z zalepianiem... widzisz że ludzie sobie chwalą 2T i nie piszą że wtryski zalepiło..
Bump: No nie bym byl taki pewny czy nie ma problemu z suchym paliwem...https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/redo/resources/34140/file/suwFiles/OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf
patryk9527 13-02-2020, 09:29 Okey no to jeśli już tak piłujesz do tego zalepiania wtryskiwaczy, to Twoim zdaniem po jakim czasie te wtryski się powinny "zalepić" po regularnym stosowaniu oleju 2t? Ja w swojej Vectrze C 1.9Cdti z układem Common Rail stosowałem różne oleje 2t przez ponad 50tyś km i jakoś nigdy nie miałem problemu z wtryskiwaczami, a tym bardziej z zalepieniem wtrysków i jeśli chodzi o dawkowanie to nie żałowałem oleju, często szła dawka większa niż zalecająca i nic się nie działo, więc jak to jest? Najpierw lepiej samemu doświadczyć różne rzeczy żeby sie na ten temat wypowiedzieć, a nie czytać różne źródła i sugerować się w 100% to co piszą...
luckyboy 13-02-2020, 10:43 Mądry uczy się na cudzych błędach [emoji38]
Fiesta Mk8 ST Line 13-02-2020, 11:09 Ale Polak mądry dopiero po szkodzie :)
Bump: Dokładnie tak samo uważam, więc od początku, od zakupu leję Archoil 6900D-max + zwykły ON, nie wierzę w te dodatki w paliwach premium, więc wolę lać swój dodatek. Wystarczy poczytać co daje 2T, a co Archoil. Zimą natomiast zamieniam Archoil na Amsoil All-in-One.
Namówiłeś mnie na tego Archoila, kupiłem i spróbuję. Ciekawe czy cokolwiek odczuję na nowym silniku. Ale z tego co czytałem to zaszkodzić, nie zaszkodzi, zwłaszcza jeżeli chodzi o DPF. Lubię tego typu dodatki sam dozować, też uważam że paliwa premium to ściema, a na pewno nie uzyskamy nimi takich efektów jak po dodaniu środka z wysokiej półki do paliwa. Z tego co wiem, to paliwa premium (poza Shell V-power Racing) na naszych stacjach są z tej samej beczki co zwykłe, tylko każda stacja dodaje do nich jakieś tam dodatki we własnym zakresie, oczywiście według zaleceń koncernu. Ale czy jesteśmy w stanie zweryfikować czy pan kierownik Staszek dodał tyle dodatku do zbiornika ile trzeba, a może w ogóle go nie dodał? Paliwa mamy różne, czasem ok, czasem nie. Jeżdżąc po trasach nie zawsze masz możliwość zatankowania na "pewnej" stacji. Dodatek do paliwa powoduje że mam spokojniejszą głowę i to jest dla mnie ważne.
Do oleju tez stosuję dodatki, od kilku lat Xado, wcześniej Modyfikator plus. W obydwu moich nowych fordach po pierwszej wymianie oleju po 2kkm dodałem Xado New Car i żyją. Mam też świadomość że może je tam coś dodatkowo chroni przy zimnych startach. Nie wiem czy silnik bez Xado chodziłby teraz inaczej czy nie, ale teraz jestem bardzo zadowolony z pracy obydwu, a zwłaszcza poranne zimne starty są bezbolesne.
Xado ma bardzo dobre dodatki. Dodawałem do wspomagania bo zaczęło buczeć. Po dodaniu xado nastała cisza przez kolejne lata. Do silnika też jak najbardziej, zwłaszcza do tych gdzie olej może być z dawką ON. Oleje 2T leję już prawie 10 lat i nic złego się nie stało. W starych silnikach czasami dawka szokowa 1l na zbiornik powodowała, że ludzie jednak nie wyciągali wtrysków.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
patryk9527 13-02-2020, 12:30 Mądry uczy się na cudzych błędach [emoji38]
Aha czyli znasz taki przypadek, że komuś zakleiło wtryskiwacze przez olej 2T i dlatego tak piszesz tak? Czy tylko wzorujesz się z tego co wyczytales w tych mądrych źródłach i juz masz taką wiedze na ten temat?
Tomas_zg 13-02-2020, 14:04 Kupilem na sproowanie ten Archoil ale 100ml
to jest dawka na plus minus jeden bak w Mondziaku?
tomaszjan31 13-02-2020, 15:54 jestem raczej z tej starszej grupu użytkowników diesla. Leje do różnych silników ropnych 2T już prawie 30lat i pierwszy raz słysze o zatkanych wtryskach przez 2T. Oczywiście dolewam 2T do ON, nigdy odwrotnie:lol:
jestem raczej z tej starszej grupu użytkowników diesla. Leje do różnych silników ropnych 2T już prawie 30lat i pierwszy raz słysze o zatkanych wtryskach przez 2T. Oczywiście dolewam 2T do ON, nigdy odwrotnie:lol:
wszystko w temacie :D:D:one:
ja teraz mam głupi dpf i ponad rok leję 2T
zrobiłem prawie 30tys km i nic się nie dzieje
patryk9527 13-02-2020, 18:06 No czyli tak jak mówiłem... 90% ludzi, którzy stosują olej 2t polecają taką "kuracje". Jest grupka ludzi, która odradza stosowanie 2t do diesla bo zalepi wtryski czy zapcha DPF-a a tak naprawdę Ci co są na "NIE" to zapewne sami nigdy nie zastosowali takowego oleju do paliwa tylko sugerują się co piszą negatywnego na różnych źródłach a potem podają dalej :D :D oczywiście tak jak mówiłem, że ja nikogo nie namawiam na stosowanie ale takie negatywne sugestie mnie troche śmieszą :P
luckyboy 13-02-2020, 18:44 Aha czyli znasz taki przypadek, że komuś zakleiło wtryskiwacze przez olej 2T i dlatego tak piszesz tak? Czy tylko wzorujesz się z tego co wyczytales w tych mądrych źródłach i juz masz taką wiedze na ten temat?http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.php
Garbojad 14-02-2020, 09:40 trochę za krótki ten test aby wyciągać takie wnioski
luckyboy 14-02-2020, 10:07 trochę za krótki ten test aby wyciągać takie wnioskiKilka stron opowieści na forum lepsze [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Garbojad 14-02-2020, 10:20 Chcesz oprzeć wnioski na kilkugodzinnym teście wobec lat faktycznych testów przez użytkowników no to się pośmiejmy.
luckyboy 14-02-2020, 10:29 Testy użytkowników? Popsuć auto i sprzedać [emoji23]
2% zaklejenia po 16 godzinach, to mój po 7 latach 2SO 200:1 za każdym tankowaniem bez wyjątku to w ilu ma zaklejone, 140897502374% ? ide sie obwiesić... ;) dobrze, że chociaż chodzi jak pszczółka, przynajmniej wiem, że nie umiera w męczarniach ;)
Garbojad 14-02-2020, 11:07 Speedo lepiej nie mogłeś tego ująć [emoji106][emoji16]
patryk9527 14-02-2020, 12:58 Testy użytkowników? Popsuć auto i sprzedać [emoji23]
Sorry ale ja odkąd dolewam 2t nie popsułem żadnego auta, wręcz przeciwnie, korekty na wtryskach się polepszyły więc można rzec że się troche "naprawiły" :D No ale dobra nie chce mi się dyskutować na ten temat więcej... Niech Ci będzie że "psujemy" swoje auta dolewając tego dziadostwa.... >.<
luckyboy 14-02-2020, 13:42 Ja przeciwko smarowaniu układu wtryskowego nie mam nic, tylko nie olejem silnikowym. Są do tego celu inne substancje chemiczne (węglowodory aromatyczne). Rozumiem że po butelkę oleju najłatwiej i najtaniej jest sięgnąć.
Ja dodaje MasMix i je dobrze
luckyboy 14-02-2020, 14:11 olej roślinny ? :DEstry dobrze smarują ale też zalepiają wtryskiwacze.
luckyboy 14-02-2020, 14:12 Ja dodaje MasMix i je dobrzeDelma lepsza.
patryk9527 14-02-2020, 14:39 Ja proponuje smalec ze skwarkami :lol::lol:
Garbojad 14-02-2020, 14:59 Temat do zamknięcia bo zaczyna się ciężkostrawny robic
patryk9527 14-02-2020, 15:00 Temat do zamknięcia bo zaczyna się ciężkostrawny robic
Też tak myśle.. :D
Tomas_zg 27-02-2020, 08:04 Kupielm ten Archoil i szczerze jestem poki co zadowolony. spalilem ok 50 litrow paliwa ( 50 ml tego srodka wlalem wg instrukcji ). Moje spostrzezenia : w forscanie ( pomimo niedawnej regeneracji wtryskow ) cymbale sie poprawiły na cylindrach. Silnik chodzi rzeczywiscie troche ciszej i nie wiem jak to okreslic - płynniej, delikatniej. Na zimnym nie ma takiego klekotu z rana. Nie robie pseudo reklamy, sam bylem sceptycznie do tego nastawiony, ale w moim odczuciu troche poprailo to prace silnika.
Taki dolewam w sezonie jesienno/zimowym
https://allegro.pl/oferta/millers-oils-diesel-power-ecomax-500ml-8921812708?snapshot=MjAyMC0wMi0yMFQyMTo1NDo1OC4xOT FaO2J1eWVyO2RmOTVkMmVmYTljYzFmNjY3OWQ2OGVkODRiMGQ1 NjZjYTJkZDVkMmNlOTBlZWRlNDhjNzIyZjlkNDFiMmVlNzc%3D
Tomas_zg 27-02-2020, 09:14 Ten archoil patrzylem to nie ma jakis wskazan czy lato czy zima. Kupilem na probe buteleczke 100ml. dzisiaj zamowilem pol litra - na jakis czas starczy.
Ja przedwczoraj zalałem do baku Archoil AR6900-D MAX i jestem w szoku ;) pozytywnym.
Auto od razu zaczęło jakby ciszej chodzić i mam wrażenie, że lepiej się rozpędza, tzn poprawiła się kultura pracy i to przyśpieszenie jest jakby bardziej delikatne dla ucha.
Na razie nie poparłem tej tezy jeszcze w wymierny sposób i chyba już tego nie zrobię, bo nie wrócę do momentu z przed zalania tego środka, ale pozytywnie zaskoczyła mnie reakcja Mondka na ten produkt.
Nigdy wcześniej nie stosowałem takich środków, bo byłem dość sceptyczny, ale jak już sie raz wyłoży na regeneracje wtrysków to chce sie zastosować jakąś profilaktyke żeby polepszyć działanie/ przedłużyć żywotność.
Maciej78 04-03-2020, 21:08 A jak jest lepiej, dodatek przed tankowaniem czy po tankowaniu?
Przed tankowaniem.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Maciej78 04-03-2020, 21:11 Dzięki za pomoc.
Tomas_zg 05-03-2020, 09:21 Nigdy wcześniej nie stosowałem takich środków, bo byłem dość sceptyczny, ale jak już sie raz wyłoży na regeneracje wtrysków to chce sie zastosować jakąś profilaktyke żeby polepszyć działanie/ przedłużyć żywotność.
I o to chodzi...Ja regenerowalem wtryski pol roku temu i mialem z tym przeboje ( chyba 2 albo 3 reklamacje ). Profilaktycznie nie zaszkodzi, a w moim odczuciu rzeczywiscie poprawilo to prace auta ( plus potwierdzone forscanem w przypadku parametrow na cylindrach - cymbal )
Ja najpierw tankowałem, pozniej dolewalem Archoil.
Ja lałem przez spory okres czasu Archoil 6900D i również byłem zadowolony z tego środka, ale kolega z forum lemon od którego kupowałem ten środek polecił mi coś innego i tu jestem w szoku bo silnik pracuje tak jak na Archoil-u czyli równiej, ciszej a do tego jest znacznie mniejsze spalanie około 8-10%. Sprawdzone na trzech zbiornikach paliwa więc około 3000 km. Jeżdżę w sumie do pracy więc trasa ta sama, styl jazdy również. Środek zwie się : Oilem Hybrogen Road. Warto spróbować moim zdaniem chociaż profilaktycznie zalać.
luckyboy 07-03-2020, 19:52 Ta sama butelka - zwała.
110909
Bo to jest powiązane z Archiolem. Środek bardziej wydajny bo 1:3000 . Czyli 2 ml na 60l.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Meniumeh 07-03-2020, 20:14 No ok dolewamy dodatek ale ile km wg Was powinna trwać taka kuracja ? Z tego tez wynika jaka duza butelke kupić
Jak weźmiemy tego 60ml preparatu Oilem Hybrogen Road na 180 litrów paliwa to przy spalaniu 7l/100 daje jakieś 2500km. Chyba wystarczy.
Fiesta Mk8 ST Line 07-03-2020, 21:20 Bo to jest powiązane z Archiolem. Środek bardziej wydajny bo 1:3000 . Czyli 2 ml na 60l.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka20ml na bak
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Racja, mój błąd.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
luckyboy 07-03-2020, 22:51 https://www.oilem.com/blog/difference-between-hybrogen-and-ar6900-d/
Wolę jednak Archoila
Najlepsza kombinacja to najpierw stosowanie butelki 6900P (benzyna) lub D (diesel) max dla szybszego wyczyszczenia układu wtryskowego, komory spalania z dpf/katalizatorem włącznie . Po zużyciu butelki stosować Oilem Hybrogen - wtedy pojawią się dalsze spadki w spalaniu ale nie od pierwszego zbiornika. Największa różnica jest widoczna po 2-4 zbiornikach paliwa. 6900 to bardzo dobry środek jednakowoż 500ml wystarcza na 500l paliwa a niewiele droższy Oilem wystarcza na 1500l paliwa więc dla mnie wybór jest oczywisty. Poza tym Hybrogen stosuje się zarówno do benzyny jak i diesla i praktycznie nie śmierdzi w porównaniu do 6900 który capi jak cholera.
Przetestuje, cały czas 2T. Teraz dołożymy nowy środek i zobaczymy reakcję.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Tylko nie wszystko można mieszać ze sobą. Radzę stosować jeden środek na raz.
Tankuje paliwo B0, czyli coś do smarowania musi być.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Meniumeh 15-03-2020, 22:41 Ktoś stosował może KLEEN-FLO DIESEL INJECTOR KLEEN 795 ?
luckyboy 15-03-2020, 22:56 Tankuje paliwo B0, czyli coś do smarowania musi być.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu TapatalkaWłaśnie z punktu widzenia smarnosci, to B7 gwarantuje odpowiedni poziom smarowania.
danek7902 30-03-2020, 23:27 https://www.oilem.com/blog/difference-between-hybrogen-and-ar6900-d/
Wolę jednak Archoila
Jeżeli jest DPF to nie wolno przy tym dodatku tankować paliwa premium stacja Shell, bo ja tak zrobiłem i zauważyłem że po używaniu dodatku do paliwa ARCHOIL AR6900-D MAX DIESEL ON CETANE BOOST który miał być taki zajebisty, częstość wypaleń DPF wzrosła nawet do 80km w mieście. Wyjeździłem 2 pełne baki i odstawiłem ten dodatek. Teraz wypalanie w mieście ok. 300-350km wróciło do normy. Sprawdzę jeszcze ten dodatek do zwykłego oleju napędowego.
Wyobraź sobie że masz nagar w komorze spalania i na turbinie. Archoil będzie to czyścił przez kilka zbiorników. To wszystko trafia do DPFa szybciej go napełniając stąd częste wypalania. Gdy wszystko się oczyści częstotliwość wypalania powinna wrócić do normy łącznie z niższym spalaniem. Można zapodać na 1szy zbiornik Archoil 6400D-Max to wtedy wszystko wyczyści na 1 zbiorniku i po problemie. Częstotliwość wypalania DPFa po dolaniu Archoila zależy od tego jak bardzo cały układ od tłoka do DPFa był zanieczyszczony sadzą.
Jeżeli jest DPF to nie wolno przy tym dodatku tankować paliwa premium stacja Shell, bo ja tak zrobiłem i zauważyłem że po używaniu dodatku do paliwa ARCHOIL AR6900-D MAX DIESEL ON CETANE BOOST który miał być taki zajebisty, częstość wypaleń DPF wzrosła nawet do 80km w mieście. Wyjeździłem 2 pełne baki i odstawiłem ten dodatek. Teraz wypalanie w mieście ok. 300-350km wróciło do normy. Sprawdzę jeszcze ten dodatek do zwykłego oleju napędowego.
kolego ja na tym dodatku jezdze od 4 lat i efekt jest taki ze jak mi sie ywpala dpf srednio ok 500 zkm to po 4 latach wypala sie srednie 750 km. u CIbie nie dodatek jest problem a dpf.nie pisz bzdur ze dodatek Ci zmniejsza interwal do 80 km bo to nie od dodatku zalezy
Bump: Wyobraź sobie że masz nagar w komorze spalania i na turbinie. Archoil będzie to czyścił przez kilka zbiorników. To wszystko trafia do DPFa szybciej go napełniając stąd częste wypalania. Gdy wszystko się oczyści częstotliwość wypalania powinna wrócić do normy łącznie z niższym spalaniem. Można zapodać na 1szy zbiornik Archoil 6400D-Max to wtedy wszystko wyczyści na 1 zbiorniku i po problemie. Częstotliwość wypalania DPFa po dolaniu Archoila zależy od tego jak bardzo cały układ od tłoka do DPFa był zanieczyszczony sadzą.
podzielam zdanie Loemona!!!
a nie jakies 80km i ze to wina archoila
danek7902 13-04-2020, 11:37 kolego ja na tym dodatku jezdze od 4 lat i efekt jest taki ze jak mi sie ywpala dpf srednio ok 500 zkm to po 4 latach wypala sie srednie 750 km. u CIbie nie dodatek jest problem a dpf.nie pisz bzdur ze dodatek Ci zmniejsza interwal do 80 km bo to nie od dodatku zalezy
Bump:
podzielam zdanie Loemona!!!
a nie jakies 80km i ze to wina archoila
Nie żadne bzdury tylko ten dodatek i paliwo premium to bomba. Mam dwa tekie same siliniki 2.0 163KM w Mondeo mk4 i s-maxie, taki efekt był w dwóch samochodach. Wcześniej bez dodatku jeździłem i wypalanie było na poziomie (300-350km w mieśćie krótkie dojazdy) trasa nawet do 700-800km. Nagle po zastosowaniu super dodatku oraz paliwa Shell Premium drastycznie spadło wypalanie DPF nawet co 80km w mieście. Odstawiłem dodatek i wypalanie na tym samym paliwie unormowało się do 300-400km w mieście. Dziwnie że w 2 samochodach identyczny efekt stosowania tego cudownego dodatku oraz paliwa premium. Może na zwykłym paliwie nie ma tego efektu, nie wiem bo jeszcze nie próbowałem. Dodam również, że nie zauważyłem jeżdząc na tym cudownym dodatku jakiś cudownych wyciszeń silnika i przyrostu mocy. Silnik czy przed dodatkiem czy na dodatku czy po dodatku pracuje cicho i równo, przebieg ORYGINALNY 230tyś. Dla mnie te dodatki są całkowicie zbędne a wręćz NIEBEZPIECZNE dla silnika. Jeżeli jeździmy na dobrym paliwie to nie potrzebujemy żadnych dodatków.
Piotrek Wielos 13-04-2020, 15:25 . Jeżeli jeździmy na dobrym paliwie to nie potrzebujemy żadnych dodatków.
Słowo klucz dobre paliwo a gdzie takie masz? Bo u nas w kraju takiej samej jakości są paliwa jak i jakość piwa (nie licząc małych browarów)
Paliwo jest różnej jakości a czasami wrecz wątpliwej i to nawet na markowych stacjach. Przy przebiegu 230k jest masę nagaru w całym układzie wydechowym począwszy od komory splania. Widać niektórym ciężko pojąć że oczyszanie zajmuje trochę czasu a po 2gie ten cały syf nie wyparuje tylko się wypali i zatrzyma w dpfie a to oznacza jego szybsze napełnienie a w efekcie czeste wypalanie. Dodatek działa jak należy i przy takim przebiegu to norma.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Piotrek Wielos 13-04-2020, 20:10 Paliwo jest różnej jakości a czasami wrecz wątpliwej i to nawet na markowych stacjach. Przy przebiegu 230k jest masę nagaru w całym układzie wydechowym począwszy od komory splania. Widać niektórym ciężko pojąć że oczyszanie zajmuje trochę czasu a po 2gie ten cały syf nie wyparuje tylko się wypali i zatrzyma w dpfie a to oznacza jego szybsze napełnienie a w efekcie czeste wypalanie. Dodatek działa jak należy i przy takim przebiegu to norma.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
To jest oczywiste dla kogoś kto widział silnik nie tylko w komorze a raczej nakładkę na silnik z tworzywa a reszta i tak nie pojmie jakiś byś nie użył argumetqow
Nie żadne bzdury tylko ten dodatek i paliwo premium to bomba. Mam dwa tekie same siliniki 2.0 163KM w Mondeo mk4 i s-maxie, taki efekt był w dwóch samochodach. Wcześniej bez dodatku jeździłem i wypalanie było na poziomie (300-350km w mieśćie krótkie dojazdy) trasa nawet do 700-800km. Nagle po zastosowaniu super dodatku oraz paliwa Shell Premium drastycznie spadło wypalanie DPF nawet co 80km w mieście. Odstawiłem dodatek i wypalanie na tym samym paliwie unormowało się do 300-400km w mieście. Dziwnie że w 2 samochodach identyczny efekt stosowania tego cudownego dodatku oraz paliwa premium. Może na zwykłym paliwie nie ma tego efektu, nie wiem bo jeszcze nie próbowałem. Dodam również, że nie zauważyłem jeżdząc na tym cudownym dodatku jakiś cudownych wyciszeń silnika i przyrostu mocy. Silnik czy przed dodatkiem czy na dodatku czy po dodatku pracuje cicho i równo, przebieg ORYGINALNY 230tyś. Dla mnie te dodatki są całkowicie zbędne a wręćz NIEBEZPIECZNE dla silnika. Jeżeli jeździmy na dobrym paliwie to nie potrzebujemy żadnych dodatków.
ziomek jaki przyrost mocy??czego Ty oczekujesz po tym dodtaku??? na jakim Ty paliwie jezdzisz wogle? bo moj mndeo nigdy nie jezdzil napaliwie najtanszym tylko zawsze jedzil na bp ultimate albo zimowe paliwo circul k. zz tego co widze jezdzis po miesci duzo. ja malo teraz jedze po miescie duzo ale regularnie wale do pulaw i spowrotem po 200 i auto zyje normalnie. regularnie plucze silnik olej wymienam co 10 tys km filtr paliwa co drugi rok badz co 30 tys kma moze to kwestia kto przed Toba uzytkowal i jak auto
A to http://datacol.pl/produkt/z350250-srodek-do-czyszczenia-instalacji-zasilanej-olejem-napedowym/
jak stosować? Jednorazowo, jak piszą na stronie, czy dzielić dawki?
Witajcie,
Nigdzie nie znalazłem takiego tematu, dlatego postanowiłem zapytać was, czy dolewacie jakieś dodatki do ON przy tankowaniu.
Moją ciekawość wzbudziła propozycja mechanika który powiedział żeby dolewać do ON oleju do dwusuwów. Ponoć nic złego to autu nie zrobi a przesmaruje cały układ łącznie z wtryskami.Jeśli ktoś tak robi to bardzo proszę o informację, ile tego oleju, jaki a może coś innego.
Pozdrawiam.
Proporcja 1:200, oleje Ravenol 2T scuter, elf 2T scuter, LM 1052. Te są sprawdzone z innymi nie kombinuj. Żadnych full syntetyków. W sieci jest pełno informacji, forum peugeot, Toyoty i inne.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Proporcja 1:200, oleje Ravenol 2T scuter, elf 2T scuter, LM 1052. Te są sprawdzone z innymi nie kombinuj. Żadnych full syntetyków. W sieci jest pełno informacji, forum peugeot, Toyoty i inne.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
A możesz powiedzieć co zmienia w pracy silnika taka dolewka?
Smaruje cały układ wtryskowy, czyści wtryski, poprawia ich korekcje. Oczywiście nie odrazu. Silnik pracuje bardziej miękko i ciszej. Dpf wypala się żadziej. Pierwsi zaczeli dołować Niemcy w 2005 r. jak wtryski w mercedesach zaczęły padać. Są jeszcze inne dodatki typu Archiol i inne.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
bartecki92 06-11-2020, 06:53 No to ja polecę coś w mojej opinii lepszego. Stosowałem Elf 2t w focusie, ale nie było DPF. W mondeo z tym samym silnikiem stwierdziłem, że nie będę ryzykował bo nie wiem w jakim stanie może DPF być i za radą chłopaków z forum kupiłem ARCHOIL AR6900-D. Korekcje wtryskiwaczy się poprawiły, silnik pracuje ciszej i największa zmiana jest zauważalna przy odpalaniu rano w zimne dni. Silnik tak nie klekocze, ja jestem zadowolony i raczej nie będę tego specyfiku zmieniał. Leje 1ml na każdy litr zatankowanego paliwa i jest git, żadnych skutków ubocznych, a dpf się wypala co +- 650km.
Tomek 07 06-11-2020, 09:06 Ja dolewałem LM1052 bez DPF na pewno bardziej dymił z komina 😂 ale czy to coś daje tego niewiem
mondi2020 07-11-2020, 07:57 A do 2,0 TDCi 2006 r. też można dodawać ? Dodam że EGR mam zaślepiony.
Do każdego z dpf, fap i bez. Przetestowane od lat na dużej ilości marek.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Ja leje orlen czerwony i zero problemow, cicho, mniej dymi i jest ok
luckyboy 07-11-2020, 17:18 Archoil AR6900-DMAX , Mannol Diesel Ester Additive
Garbojad 07-11-2020, 21:35 Orlen czerwony i wszystko ładnie działa
Ktoś poleci sprawdzonego dostawcę Archoil AR6900-DMAX
Cześć, ja kupuję na alle...o od: oryginalneoleje.
Archoil AR6900-DMAX zakupiony, czas na test. Trochę mi zejdzie, robię 5000 km. rocznie.:D
Fiesta Mk8 ST Line 09-12-2020, 17:07 Najlepsza kombinacja to najpierw stosowanie butelki 6900P (benzyna) lub D (diesel) max dla szybszego wyczyszczenia układu wtryskowego, komory spalania z dpf/katalizatorem włącznie . Po zużyciu butelki stosować Oilem Hybrogen - wtedy pojawią się dalsze spadki w spalaniu ale nie od pierwszego zbiornika. Największa różnica jest widoczna po 2-4 zbiornikach paliwa. 6900 to bardzo dobry środek jednakowoż 500ml wystarcza na 500l paliwa a niewiele droższy Oilem wystarcza na 1500l paliwa więc dla mnie wybór jest oczywisty. Poza tym Hybrogen stosuje się zarówno do benzyny jak i diesla i praktycznie nie śmierdzi w porównaniu do 6900 który capi jak cholera.
Właśnie skończyła mi się butelka AR6900-D, zalałem 1 bak "na czysto" i od następnego tankowania zalewam Oilem Hybrogen. Zobaczymy czy odczuję coś na spalaniu, choć i tak nie mogę na nie narzekać. Ja jestem zwolennikiem dodatków do paliwa we własnym zakresie i lepiej się czuję jak dodam coś porządnego. Pewnie i tak nie poczuję różnicy, ale siła podświadomości jest ogromna :) Acha, przebieg 23 tys., średnia z całości 6,9l 100/km, BOX od Heko...
Witam. Nie robię dużych przebiegów, mondeo mam od 5 lat w tym czasie z 250 dojechałem do 310tyś. od początku leję 2T aktualnie Ravenol + kiedyś wyczytałem na forum że do maszyn rolniczych lało się butanol. Żeby było taniej pół na pół z metanolem, 1/100 z ON. Też tak zalewam od 60 tyś ... nie wiem co to wypalanie DPF. Sprawdzałem na kompie średnio wypala mi się co 650km, zero błędów, a jeżdżę 90% po mieście. Sprawdzone w różnych silnikach. Zalewasz i zero kopcenia. Kiedyś miałem focus-a tddi który kopcił przy deptaniu. Zalałem butanol, kolega jechał za mną a ja katowałem auto jak się dało. Zero dymu czy smrodu. Spalanie nie spada, ale turbina, dpf i cała reszta pracują bez nagaru. Aktualnie wlewam też OR tak na próbę - ciężkie czasy idą ;)
czy coś takiego jako dodatek do paliwa będzie ok:
https://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-paliwa/liqui-moly/liqui-moly-diesel-spulung-na-wtryski-2666#w1408505839
?
Do wtrysków ok.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
jak to wlać do baku? ostatecznie kupiłem stp na orlenie. ale przy próbie wlania wszystko zatrzymuje się przy wlewie bo tam głębiej chyba jest jakaś blokada której ta butelka mimo wsadzenia do końca nie sięga. w dodatku nie idzie ją wyjąc bo pierwsza klapka blokuje się na gwincie tej butelki. ostatecznie poradziłem sobie wlewając pól butelki, następnie wsadziłem do końca dystrybutor by odblokował przepływ i ciecz wlała się do baku, następnie znów wlałem drugą połowę i powtórzyłem proces. A aby wyjąć plastikową butelkę to musiałem tą pierwszą zapadkę podważać scyzorykiem. to tak to ma wyglądać?
bartecki92 10-05-2021, 11:50 jak to wlać do baku?
Pewnie masz Easy Fuel i nie masz korka. Do tego potrzebny jest lejek:
https://allegro.pl/oferta/lejek-wlewu-paliwa-ford-easy-fuel-diesel-oryginal-8940897520?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Wyposa%C5%BCenie+i+akcesoria+samochodowe+-+Kanistry,+lejki+i+pompki+do+paliwa&gclid=EAIaIQobChMIx4zJxvi-8AIVgtayCh28WADQEAQYBCABEgL11PD_BwE
Wsadzasz ten ORI lejek i otwiera się pierwsza klapka - lejesz ile chcesz, mam to samo u siebie...
nie mam lejka i nie miałem świadomości że jest potrzebny bo to pierwszy raz jak coś dolewałem w tym aucie. teraz wszystko jasne. dzięki.
Ktoś może miał VERYLUBE Cetane + ? Cena podobna co Archoil AR6900-DMAX czyli ok 140zł za porcje na 1000l ale podnosi liczbę cetanową o 7 a Archoil tylko o 4.
Tomasz121 17-11-2021, 01:27 Ja od początku jak go z salonu wyrwałem (DW10) jakieś 300tyś temu 150-200ml magnateca co drugie tankowanie. Chodzi płynniej elastyczniej, ciszej i ostatnie 13 lat zero problemów z pompą, wtryskami itd... Wszystkie te elementy są fabryczne,
Bez magnateca wraca do pracy typowo dizlowskiej, po jakimś czasie.
|
|