Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Koło jednomasowe zamiast dwumasy w silniku 2.5T
Hej.
Powoli zbliża się moment, kiedy to będę musiał wymienić sprzęgło wraz z kołem dwumasowym w swoim samochodzie. I stąd mam pytanie. Na rynku dostępny jest cały zestaw LUK'a (dwumas+sprzęgło+wysprzęglik) w cenie wahającej się od 2600 - 3200 zł. Ostatnio zauważyłem też, że dostępne w sprzedaży jest również zestaw VALEO w cenie około 1800 zł z tym, że koło dwumasowe zastąpione jest zwykłym kołem zamachowym. Stąd też pytanie czy warto zamienić dwumas na zwykłe koło?
Tutaj jest też link do takiej tabelki (oczywiście stworzonej przez Valeo), która w sposób bardzo subiektywny przedstawia wady i zalety takiego rozwiązania:
http://www.valeoservice.com/html/poland/pl/produits.focusdetail.php?wid=1996003284486CDA5CDD8 4C
A może już ktoś z Was użytkuje już taki zestaw i może się pochwalić odczuciami z użytkowania?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Przy wadze S-Maxa lepsze jest dwumasowe.No,ale jak moc jest z tobą.. poczytaj na fordtuning.pl,trochę mają doświadczenia w temacie.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
W przeszłym tygodniu czeka mnie wymiana kompletu też długo się zastanawiałem nad tym czy zamienić na sztywne.
W sklepie gdzie zamawiam części zestaw z dwumasą i łożyskiem kosztuje 1780, zestawów ze sztywnym nie mojego nie mają, ale są dostępne na rynku za ok.1350-1550 zł więc różnica nie nie taka straszna.
W jednym ze sklepów sprzedający powiedział że nie mają już tych zestawów, ponieważ miały wadę fabryczną i Valeo wycofała ten model... do kiedy nie wiem.
Co do odczuć, miałem taki zestaw w pasku B5 + program 150km 350Nm, inny samochód, komfort itd. ale po mimo tego po zmianie na jednomasowe koło jeszcze się ten komfort pogorszył :). Za to szybciej zbierał się na obroty
W chwili obecnej mam takie wrażenie, jakby przy szybszym puszeniu sprzęgła z wyższych obrotów (chęci szybszego ruszenia z miejsca) przyspieszenie jakby rozciągało się w czasie. Dzięki temu już dwa razy udało mi się nieco przydymić tarczę sprzęgła. Po prostu nie mogę dobrze wyczuć momentu zasprzęglenia. Podejrzewam, że po zmianie mógłbym odczuwać bardziej moment, w który zaczyna brać sprzęgło. Sprzęgło powinno chyba się zrobić takie bardziej zerojedynkowe :)
Daj sprzęgło od Focusa RS(komplet) lub https://www.sachsperformance.com/zestaw-sprzega-sachs-performance-Ford-SMAX-WA6-25-ST-162-kW-05/2006-
cliner też o tym myślałem, ale nie za bardzo mogę znaleźć zamiennika jeśli chodzi o dwumas, sprzęgło, docisk i wysprzeglik. Czy zostaje tylko ASO?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
http://www.dreamscience-automotive.co.uk/product/products/ford-focus-st225-mk2/focus-st225-mk2-transmission/dsci-st225-clutch-full-kit.html
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Genuine-FORD-FOCUS-RS-MK2-2005-2011-Flywheel-Clutch-Kit-Bearing-ST-UPGRADE-/121277685082?fits=Car+Make%3AFord%7CModel%3AFocus% 7CPlat_Gen%3AMK+II%7CCars+Type%3A2.5+RS&hash=item1c3cb69d5a:g:e6EAAOSwLVZV3FcR
Ta druga opcja to angielska wersja ASO.
O dzięki za linki.
Przejrzałem, koła i sprzęgła zacne, ale tanie nie są. W końcu to do RS'a. Zastanowię się jeszcze co wsadzić do mojego, na oryginalnym nalatane 200 tys km i dopiero lekko zaczyna się tłuc. Gorzej chyba z tarczą sprzęgła, chociaż jakiś uślizgów wielkich nie ma, za to bierze już dość wysoko.
Polecam zestaw od RS'a - dwumas jest taki sam jak dla S-Maxa i Foki ST, a tylko docisk i tarcza sie różnią.
MAG a jak z wysprzęglikiem? Od RS'a czy od ST'ka?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Saucerhead 31-08-2016, 10:18 MAG a jak z wysprzęglikiem? Od RS'a czy od ST'ka?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Mi jak padł wysprzęglik to kupiłem cały zestaw sprzęgła LUK'a dla RS'a.
Zestaw numer LuK 624325633. Pasuje bez problemu. Koszt zestawu 1000 zł
A ok to za takim będę się rozglądał. Dzięki.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
|