Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Moduł do jazdy dziennej - prośba o opinię


Majson
31-08-2016, 10:24
Witam,
Chciałbym poznać Waszą opinię na temat modułu do jazdy dziennej http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-dlugie-30-mocy-drl-canbus-i5441152238.html
Czy warto coś takiego instalować? Chodzi mi o oszczędzanie nie tyle samych żarówek,co podświetlenia deski rozdzielczej,kierownicy i całego kokpitu.
PS Apropo kokpitu i zegarów. Jakie żarówki tam siedzą? Takie same jak w MK3? Czy zastosowano inną technologię?

cattani75
31-08-2016, 10:29
A czy po zastosowaniu tego ustrojstwa światła są nadal homologowane?

Majson
31-08-2016, 10:31
Nie wiem. Stąd pytam.

cattani75
31-08-2016, 10:36
Możesz zapytać dzwoniąc do Wydziału Ruchu Drogowego. Ja tak kiedyś zrobiłem i dostałem wytyczne, co i jak.

piotrfocustdci
31-08-2016, 10:58
Widziałem program na tvn turbo jak montowal coś takiego w aucie, czyli powinno być bez problemu. To chyba był Focus, program 101 napraw.

qrczakos
31-08-2016, 12:16
Ja mam u siebie taki modul od jakis 1.5 roku. Bez problemu przy kontrolach, przegladach

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

lsulima
31-08-2016, 12:39
A dlaczego światła miały by utracić homologację?

Marino166
31-08-2016, 12:45
Taki bajer jest niezgodny z prawem. Jeśli policaje się skapną mandat masz pewny + zatrzymanie dowodu. Sam chciałem takie coś założyć, w końcu założyłem ledy

Bump: A dlaczego światła miały by utracić homologację?

Bo nie są przystosowane do tego,by mogły być używane jako światła dzienne

Swoop
31-08-2016, 13:14
Ja idę w zupełnie inną stronę. W duzym halogenie po wyjęciu plastiku trzymającego żarówkę jest dziura na szerokość 70mm zatem wystarczy kupić homologowną lampkę o tejże średnicy i zainstalować w halogenie.

Ja wybrałem DLR+FOG za 599 zł i będę miał dzienne i halogeny razem :)

cattani75
31-08-2016, 14:10
To może być jeszcze bardziej nielegalne, bo ingerujesz w reflektor.

lsulima
31-08-2016, 14:12
Taki bajer jest niezgodny z prawem. Jeśli policaje się skapną mandat masz pewny + zatrzymanie dowodu. Sam chciałem takie coś założyć, w końcu założyłem ledy

Bump:

Bo nie są przystosowane do tego,by mogły być używane jako światła dzienne

Gdzie to sprawdzałeś?

djremo
31-08-2016, 14:14
Mam xenony, jeżdżę z innym modelem i też nigdy żadnych problemów. Takie rozwiązania są tez fabrycznie stosowane, a różnica między fabryką, a dokładanym modułem to wybite oznaczenie na lampie. Moim zdaniem najlepsze i najtańsze rozwiązanie do mk4 przedlift. Myślałem też nad led w halogeny ale cena dla mnie mało atrakcyjna, a inne dokładne mi się nie podobają

Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery

ccLot
31-08-2016, 14:32
a różnica między fabryką, a dokładanym modułem to wybite oznaczenie na lampie

Dokładnie chodzi o te brakujące literki.
Jak już było wspomniane jest to podstawa do zabrania dowodu...

tedi_k
31-08-2016, 14:51
Mam xenony...

No ale do xenonów to po co jakiś moduł? Sama konfiguracja wystarcza...:568:
Xenony nie mają prawa działać z napięciem "obniżonym o 30%" na przykład...
A poza tym światła drogowe chyba w żadnym samochodzie nie są homologowane dodatkowo na światła do jazdy dziennej...
Jak patrol jest "w potrzebie" to widząc samochód "z przyciemnionymi długimi" bez zbytecznego badania czegokolwiek może od razu zabrać się za zabieranie dowodu rejestracyjnego...
Taki pojazd legalnie nie powinien się znaleźć na drodze i nie trzeba tu niczego sprawdzać...

djremo
31-08-2016, 14:53
No ale do xenonów to po co jakiś moduł? Sama konfiguracja wystarcza...:568:
Xenony nie mają prawa działać z napięciem "obniżonym o 30%" na przykład...
A poza tym światła drogowe chyba w żadnym samochodzie nie są homologowane dodatkowo na światła do jazdy dziennej...
Jak patrol jest "w potrzebie" to widząc samochód "z przyciemnionymi długimi" bez zbytecznego badania czegokolwiek może od razu zabrać się za zabieranie dowodu rejestracyjnego...
Taki pojazd legalnie nie powinien się znaleźć na drodze i nie trzeba tu niczego sprawdzać...
Nie sprecyzowałem bo oczywiście chodzi o podpięcie pod światła drogowe czyli długie

Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery

djremo
31-08-2016, 15:00
Nie sprecyzowałem bo oczywiście chodzi o podpięcie pod światła drogowe czyli długie

Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery
W golfie 6, oraz niektórych modelach audi jest takie rozwiązanie jako fabryczne

Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery

maniunio
31-08-2016, 15:16
Ja np. u siebie zmieniłem przeciwmgłowe na jakieś tam ledy H11 i pod to podpiąłem ten moduł do dziennych, a że mam u siebie czujnik zmierzchu to wszystko fajnie działa. Żadnych problemów z policją oczywiście. Niestety wtedy raczej nie uda się korzystać z przeciwmgłowych ale tak naprawdę to ile razy w roku się z nich korzysta :)

MaXyM
31-08-2016, 15:59
Poza tym ze to tak samo nielegalne, to w przypadku rozwiazania w halogenach, jest ono mniej zauwazalne. Natomiast swiecace dlugie swiatlo, nawej jesli o obnizonej mocy, jest widoczne dla jadacego z naprzeciwka co najmniej jako zle ustawione swiatla (wlasciwie jako calkowicie rozregulowane).

marco102
31-08-2016, 16:31
Ja mam u siebie moduł SD-2 podpięty pod przeciwmgłowe. Wszystko działa automatycznie dzięki czujnikowi na szybie. Problemów przez to nie miałem, przegląd przeszedł bez problemów.

Marino166
31-08-2016, 17:40
Gdzie to sprawdzałeś?

Mam teścia policaja :diabel2:

Swoop
31-08-2016, 19:13
To może być jeszcze bardziej nielegalne, bo ingerujesz w reflektor.

Pewnie policja widząc lampę która wygląda na ori i dobrze świeci będzie kładła się pod auto i sprawdzać czy jest to legalne czy nie.

Z tego co wiem, policjanty nie czepiają się DRLi tylko zenonów

weuek
31-08-2016, 19:14
W golfie 6, oraz niektórych modelach audi jest takie rozwiązanie jako fabryczne

Pewnie masz na myśli żarówki H15, czyli 15W dzienne i 55W mijania. A nie długie.

djremo
31-08-2016, 19:33
Pewnie masz na myśli żarówki H15, czyli 15W dzienne i 55W mijania. A nie długie.
Na forum golfa jest mowa o H15 w dlugich tak samo jak i w skodzie rapid

Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery

Rafal3
31-08-2016, 23:37
Nie mam tego modułu o który pytasz, więc nie potrafię go ocenić. Osobiście założyłbym taki:
http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-swiatla-dzienne-homologacj-i6013578829.html
Oczywiście zaraz znajdą się wpisy, że ta homologacja jest nic nie warta, bo nie jest wybita na reflektorach, ale myślę że jak ją pokażesz policjantowi podczas kontroli to cię puści. Na przegląd należy moduł wyłączyć (np. wyjąć bezpiecznik), żeby nie dawać diagnoście dylematu. Wadą jego jest, że musi być w strefie suchej auta (np. w kokpicie).
Jeżeli nie masz ksenonów ani srętnych soczewek, to polecam taki moduł:
http://www.c4.com.pl/produkty.php?id_produktu=407&id=236
Moduł ma homologację jak poprzedni. Również musi być w strefie suchej. Mam go zainstalowanego i jestem zadowolony. Mam zamontowany dodatkowy wyłącznik emulujący hamulec ręczny, który wyłącza dzienne. Firma ta sprzedaje również na Allegro po tej samej cenie. Podczas zamawiania wskazujesz do jakiego modelu auta ma być zaprogramowany.

Pzdr.
Rafał

weuek
31-08-2016, 23:45
Na forum golfa jest mowa o H15 w dlugich tak samo jak i w skodzie rapid
A rzeczywiście - masz rację! Żarówka H15 jest dla dziennych i dla długich.

Do tego mały wybór i wysoka cena.

dziku999
01-09-2016, 03:58
Oczywiście taka przeróbka będzie nielegalna, jednak nigdy nie słyszałem żeby ktoś przez to stracił dowód, czy miał inne problemy.

Paramedyk
01-09-2016, 09:26
Musimy odróżnić dwie rzeczy (jak to często bywa): teorię i praktykę.
W teorii każda ingerencja w układ samochodu, który jest homologowany i przeznaczony do pracy jako taki a nie inny będzie niezgodne z prawem. Chyba nie myślicie, że urzędnicy, mało tego - urzednicy UE wymyślają sobie homologacje i każą za nią płacić po to, żeby każdy mógł sobie pózniej wpiąć jakieś kabelki i zmienić specyfikację tego czegoś? Nie. Nie można. To są drogowe, to są mijania a te przeciwmgielne. Tu muszą się palić światła razem z tyłem a od roku X nie muszą. Tu są numerki wybite i koniec (dla jasności- nie twierdzę, że to złe, nie ma miejsca na samowolkę).
A praktyka? No cóż. Zapał naszej Policji jest wystarczający do tego żeby w społeczeństwie wyrobiło się przekonanie, że przeróbka świateł jest spoko. "Jeżdzę dwa lata, nikt się nie czepia" to dość powszechne myślenie. A przywoływanie faktu, że auto przeszło przegląd jest niepoważne. Dzisiaj w ciągu godziny jestem w stanie podbić przegląd samochodu, który będę miał w częściach w garażu na półce. Więc o czym mowa. Kumaty policjant z pół kilometra widząc MK4 któremu w dzień swieci się coś w reflektorach w miejscu żarówki drogowych będzie wiedział, że jak kierowca w czasie kontroli zacznie kozaczyć to jest jego. A że rzadko z tego korzysta? No może nie chce mu się wypełniać papierków itp. To widać podczas programów typu "Drogówka" itp. Tam przed kamerą zabierane są dowody za rzeczy, które w mniemaniu większości są "spoko". Przerabiane światła, ciemne szyby, przerabiane tłumiki w motocyklach. I nagle zdziwienie kierowcy... "Jak to, panie władzo...ale...".

Majson
01-09-2016, 10:02
Dziekuje Wam za dotychczasowe odpowiedzi. A co jesli chodzi o drugą część pytania, co do podświetlenia zegarów i kokpitu?

marco102
01-09-2016, 15:38
Na dziennych (pozycja 0 świateł) świeci się tylko mały ekran na radiu, wskazówki na Conversie i sam ekran główny Conversu (najjaśniej jak się da). Po włączeniu świateł mijania dochodzi do tego podświetlenie cyfr na zegarach, klawiszy tempomatu, przełączników na kierownicy, submarine pod sufitem, włącznika grzania foteli przednich i tylnych, przycisków otwierania okien i guzików na radiu ;)

GH_Stargard
02-09-2016, 07:12
Witam,
Chciałbym poznać Waszą opinię na temat modułu do jazdy dziennej http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-dlugie-30-mocy-drl-canbus-i5441152238.html
Czy warto coś takiego instalować? Chodzi mi o oszczędzanie nie tyle samych żarówek,co podświetlenia deski rozdzielczej,kierownicy i całego kokpitu.
PS Apropo kokpitu i zegarów. Jakie żarówki tam siedzą? Takie same jak w MK3? Czy zastosowano inną technologię?

Zakupiłem ten właśnie model i juz go zamontowałem.
Działa wyśmienicie z oryginalnym czujnikiem zmierzchu.

Mam bi-ksenony i drogowe H7 i własnie do drogowych podłączyłem moduł.

Wszystkie poniższe przewody podłączyłem w kostce lampy lewej
+12V po stacyjce; masa; +12V postojowe; dwa przewody jako wyjście DRL na drogowe;

+12V aku podłączyłem poprzez bezpiecznik do skrzynki bezpiecznikowej.


Wiedz tylko (bo w opisie u sprzedawcy nie ma) że jest tam przewód +12V po stacyjce.
Oba przewody wyjścia DRL możesz podłaczyć do jednego przewodu lampy, wykorzystasz wtedy org przewód intalacji do drugiej lampy.

Juzek
02-09-2016, 07:39
GH .... radzę Ci odłączyć +12V po stacyjce z lampy i poszukaj tego napięcia w skrzynce bezpieczników. Ja przez takie połączenie popsułem silniczek poziomowania lampy. Trudne do uwierzenia ale tak było.

Tapnięte z Szajsunga MkIV

kordyl
02-09-2016, 09:12
wykorzystasz wtedy org przewód intalacji do drugiej lampy.

Drugiej ? Wystarczy podłączyć jedną i wszystko śmiga.

Bump: GH .... radzę Ci odłączyć +12V po stacyjce z lampy i poszukaj tego napięcia w skrzynce bezpieczników.

Hmm, to może przypadek, albo coś źle wpiąłeś...
Ja tak śmigam 4 lata i jest ok.

Juzek
02-09-2016, 09:47
Tylko lojalnie ostrzegam :) u mnie to było powodem

Tapnięte z Szajsunga MkIV

robert LC
02-09-2016, 10:10
tu masz fotorelacje z montażu modułu
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=226589

GH_Stargard
02-09-2016, 10:16
Drugiej ? Wystarczy podłączyć jedną i wszystko śmiga.



Dwa przewody z modułu do jednego przewodu lampy - o to mi chodziło, że do drugiej lampy prąd z modułu idzie po org przewodzie.

Bump: Hmm, to może przypadek, albo coś źle wpiąłeś...
Ja tak śmigam 4 lata i jest ok.
ja do tego przewodu miałem podłączone LEDY jako główne zasilanie i tez nic się nie stało.

Miralon
02-09-2016, 15:45
Nie mam tego modułu o który pytasz, więc nie potrafię go ocenić. Osobiście założyłbym taki:
http://allegro.pl/modul-swiatel-dzie...013578829.html
Oczywiście zaraz znajdą się wpisy, że ta homologacja jest nic nie warta, bo nie jest wybita na reflektorach, ale myślę że jak ją pokażesz policjantowi podczas kontroli to cię puści.
To nie tak że ta homologacja jest nic nie warta. To ważna homologacja...tylko dotycząca Regulaminu nr 10 EKG - czyli homologacja w zakresie tzw. kompatybilności elektromagnetycznej. I ona jest potrzebne ale nie wystarczy. Bo to jest homologacja MODUŁU a nie reflektorów. Sam Regulamin dla ciekawych: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=CELEX%3A42010X0508(01)

Deryll
02-09-2016, 16:01
Zamontowałem podobny moduł W Focusie żony. Szkoda mi było ksenonów do jazdy w dzień i masy zużywanego płynu do spryskiwaczy lamp. W komplecie był kabelek do podłączenia zasilania po stacyjce. Ale była też możliwość podłączenia tylko do aku do + i -. Po pojawieniu się ładowania lampy się włączały. Mam taki z linku:

http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-nr-1-i6152010693.html