Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] 1.5EB 150KM - 182KM wymiana oleju, z ASO lub innego producenta


Kris_Poland
06-09-2016, 07:09
witam

jaki olej lejecie do tego silnika, olej z ASO czy zalewacie lepszym
przegladajac watek o zatartym silniku 1,6
mam pewne obawy odnosnie 1,5 , choc uzytkowuje grzecznie i nie katuje na zimno

co w aso leja do tego silnia? zmiana co 10tys to gwarant dobrego smarowania czy juz przesadna ostroznosc?

no i ostatecznie czy 1,5 to samo co 1,6 ?

Banny
06-09-2016, 08:26
Jestem ze Słowacji, a tutaj ASO leje do 1.5EB Castrol 5w20 :570:

ciafka
06-09-2016, 09:47
Lej cokolwiek z odpowiednią normą Forda, byle nie z beczki w ASO. A najlepiej kup z pewnego źródła i zabierz własny na wymianę.

edmun
06-09-2016, 12:04
Sam zalałem Mobil F1 3000 Super 5W30. Zawsze lałem do MK2FL 1.6 16V 100KM, teraz taki sam poszedł do MK3 1.6EB 182KM.
Następnym razem będę chyba jednak lał Castrol Edge 5W30 tego zgodnego z Fordowską normą i coś czuję że będzie wymiana co 10-15 tyś km, nie co 20-25 tyś km jak zrobiłem ostatnio :)

Kris_Poland
06-09-2016, 12:11
Lej cokolwiek z odpowiednią normą Forda, byle nie z beczki w ASO. A najlepiej kup z pewnego źródła i zabierz własny na wymianę.

no wlasnie w ASO bede lali zadzownie do dwoch i dowiem sie co tam wlewaja

Kris_Poland
06-09-2016, 19:39
no wlasnie w ASO bede lali zadzownie do dwoch i dowiem sie co tam wlewaja

wiec w ASO 5w30 castrol i po vinie powiedza jaki olej byl zalany
koszt 420, materialy + przelicznik jakis roboczo godziny 0,6

pracownik nie mniej potwierdził że najlepiej zmieniac przy 15tys....
czyli zatem na przegladzie formalnie juz nie ?

z kolei w drugim aso babka zakrzyczała 500-1000
bez vinu...

Szmiko
18-10-2020, 11:55
Duży wątek o wymianie oleju został zamknięty, więc napiszę tutaj.
Mam Focusa MK3 2017 r. przebieg 35tys. km.

Wychodzi, że powinien być trzeci przegląd. Do tego na pewno wymiana oleju.
Biorę po uwagę:
https://www.czesciauto24.pl/castrol/9044483

https://www.czesciauto24.pl/castrol/15503447 - nie wiem czym się różni od pierwszego (pierwszy jest pełnym syntetykiem?)

https://www.czesciauto24.pl/valvoline/13625554

https://www.czesciauto24.pl/liqui-moly/7897879

i ostatni jakby dedykowany https://www.czesciauto24.pl/castrol/13644728

Co polecacie, dzięki!
Pozdrawiam

Fulara
18-10-2020, 12:10
niech sobie ktoś zada trochę trudu i pomyśli, dlaczego toyota zrezygnowala z tego producenta oleju i ma teraz olej świetnego koncernu eneos

myślenie nie boli ale wymaga skupienia

Szmiko
18-10-2020, 13:06
Cóż, ironii i sarkazmu się nie spodziewałem. Można się zaskoczyć, że nawet po zadaniu tak prostego pytania zawsze się znajdzie Pan serdeczny, który sobie nie potrafi odmówić wyżycia się. Polecam specjalistę w dziedzinie neurologii.
Jestem świeży, jeżeli chodzi o Forda. Gdybym posiadał takie informację, to by jaśnie Pana nie kłopotał.


edit. dziękuję gibaj

gibaj
18-10-2020, 13:08
np nr 3

Fulara
18-10-2020, 13:08
nie było żadnej ironii. chyba nie wiesz co to jest ironia ?
podałem fakty. czyste.

3 albo 4

pawel182
18-10-2020, 13:16
witam

jaki olej lejecie do tego silnika, olej z ASO czy zalewacie lepszym
przegladajac watek o zatartym silniku 1,6
mam pewne obawy odnosnie 1,5 , choc uzytkowuje grzecznie i nie katuje na zimno

co w aso leja do tego silnia? zmiana co 10tys to gwarant dobrego smarowania czy juz przesadna ostroznosc?

no i ostatecznie czy 1,5 to samo co 1,6 ?

W ASO leją Castrol Magnatec 5W20

Marek
18-10-2020, 14:57
Na oleju z ASO castrol mam zrobione 226.000 i silnik pracuje wzorowo.
Nie wierz zatem w bajki o cudownych olejach.

W hurtowniach i na allegro pełno podróbek zza wschodu ale będą Ci polecać bo ASO jest be.
Prawda jest taka, że za dwa trzy lata sprzedasz to auto i zapomnisz.
Wymień po prostu ten olej i nie słuchaj ludzi co robią z tego ceremonie jak wizyta Papieża.

Szmiko
18-10-2020, 15:49
Wiem, grunt żeby wymieniali tak jak należy ;)
Jest gdzieś na forum lista czynności serwisowych przy danych przebiegach?


https://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do


Wielkie dzięki! :)

TomekM_1983
18-10-2020, 19:21
U kolejny temat o wymianie oleju. Idę zrobić popcorn i zasiadam do lektury :D
Jest gdzieś na forum lista czynności serwisowych przy danych przebiegach?
https://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do
Wymień po prostu ten olej i nie słuchaj ludzi co robią z tego ceremonie jak wizyta Papieża.
Nic dodać, nic ująć :)

wasi69
18-10-2020, 22:54
Ok. Wracając do tematu podpowiedzcie mi proszę czy w moim 1.5 EB należy wymienić korek spustu oleju lub są podkładki?

pawel182
19-10-2020, 18:20
Ok. Wracając do tematu podpowiedzcie mi proszę czy w moim 1.5 EB należy wymienić korek spustu oleju lub są podkładki?

Z tego co pamiętam podkładki nie ma. Ja korka osobiście nie wymieniałem - ciągle mam oryginalny.

wasi69
19-10-2020, 19:55
Z tego co pamiętam podkładki nie ma. Ja korka osobiście nie wymieniałem - ciągle mam oryginalny.

Super. Dzięki bracie. Jak usłyszałem cenę 90 zł za wymianę oleju to wolę sam się nauczyć.. tym bardziej że widziałem na zdjęciu silnika, że dostęp do filtra jest chyba spoko. Pozdro

36ha
19-10-2020, 20:02
A ja już trzecia wymiana Milers 5w30 ee

http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/ee-longlife-eco-5w30/

wasi69
19-10-2020, 20:09
Ja raczej się zdecyduje na Motul 948B 50w20

pawel182
19-10-2020, 21:05
Super. Dzięki bracie. Jak usłyszałem cenę 90 zł za wymianę oleju to wolę sam się nauczyć.. tym bardziej że widziałem na zdjęciu silnika, że dostęp do filtra jest chyba spoko. Pozdro

Dostęp mógłby być lepszy ale źle nie jest. Spokojnie dasz radę.

konieczko5
20-10-2020, 14:37
...

pawel182
20-10-2020, 18:04
W ASO, czy u mechanika?

W ASO to za taki zwykły przegląd z wymianą oleju i filtra to raczej zapłacisz ok 600-650zł (części + robocizna)

wasi69
20-10-2020, 19:54
W ASO, czy u mechanika?

W ASO.. wlasny olej i filtr.. 90 zl to robocizna.. teraz maja jakas promocje dla aut 4+ i 329zl wymiana oleju.. ale jaki to ma sens? Olej 170 zl kosztuje + 17 filtr OEM w sklepie.. 140 zl zdzieraja i tak w "wielkiej promocji"

TomekM_1983
21-10-2020, 05:37
Dawaj namiar na to ASO, bo 90 zł za wymianę oleju i filtra w ASO to jak za darmo :)

konieczko5
21-10-2020, 14:34
...

wasi69
21-10-2020, 15:08
Lepiej u mechanika zostawić te 30zł.

Dokładnie. Żadna łaska te 90 zł.

TomekM_1983
22-10-2020, 05:35
Lepiej u mechanika zostawić te 30zł.
Żaden szanujący się mechanik nie wymieni ci oleju i filtra za 30 zł :)
Każdy Cię skasuje za 1 roboczogodzinę, co oznacza minimum 60 zł.
Za trzy dychy to się nie opłaca śrubokręta w ręce brać.
Ja płaciłem 80 zl netto poza ASO, dlatego uważam że 90 zł brutto w ASO to bardzo dobra cena. Żadne Poznańskie ASO niestety nie chciało mi tego zrobić za żadne pieniądze...

marey
22-10-2020, 07:44
Dokładnie, załóż firmę i wymieniaj olej za 30 zł ....

konieczko5
22-10-2020, 08:19
...

TomekM_1983
22-10-2020, 09:09
W Polsce "B" to widzę jednak inna rzeczywistość... :D Widać, że nigdy nie prowadziłeś działalności :)
Może robić i 5 minut, ale pracę rozlicza się na roboczogodziny i płacisz za każdą rozpoczętą. Więc czy wymienia 5 minut, czy 15, i tak płacisz za całą godzinę. I tak jest w każdej branży, gdzie rozliczasz się stawką godzinową, a nie ryczałtem.
3. Możesz płacić i 200zł na swojej wiosce - mnie to nie interesuje.
To po co się odzywasz? Pytanie było, które ASO wymienia za 90 zł, a ty wyjeżdzasz ze swoimi mądrościami "lepiej u mechanika"...

Andrzej_K
22-10-2020, 13:01
W Polsce "B" to widzę jednak inna rzeczywistość... :D (...)

Ciekawe z jakiej części Polski Ty jesteś? Czy z takiego zadupia, że wstydzisz się to wpisać w swój profil?

Jakoob
22-10-2020, 15:31
Widać, że nigdy nie prowadziłeś działalności :)
Może robić i 5 minut, ale pracę rozlicza się na roboczogodziny i płacisz za każdą rozpoczętą. Więc czy wymienia 5 minut, czy 15, i tak płacisz za całą godzinę

Kolega z kolei chyba nigdy nie widział faktury choćby z ASO :) Przykładowe pozycje: przegląd 4+ 1,6 rbg (roboczogodziny), wymiana płynu hamulcowego 0,6 rbg, wymiana świec 0,4 rbg.

Marek
22-10-2020, 16:52
Dzisiaj w firmowej foce kolegi wymiana oleju i filtrów u zwykłego mechanika. Koszt 100zl

Jak się już chcecie o Polskę B kłócić to na czasie jest Kraśnik :D

janek072
22-10-2020, 17:22
Gdzieś między Wwa a Piasecznem jak masz swój olej i filtr, to biorą 60-70 zł.
Jak ktoś sam wymienia jego prawo, ale starego oleju niech nie wylewa na trawnik przy płocie somsiada lub do kanalizacji, tylko trzeba oddać do PSZOK lub jakiegoś warsztatu.

konieczko5
22-10-2020, 21:20
...

luckyboy
22-10-2020, 22:05
Mydlenie oczu, liczy się kwota ostateczna.

Marek
23-10-2020, 05:44
W serwisie boscha to nawet płyn chłodniczy rozliczają na ml, a nie rozpoczęty baniak 1l (w Białymstoku). Widać, że tu dba się o klienta, a nie oszukuje na każdym kroku.


Faktycznie dbają :D
Tu masz opinie o pierwszym co mnie w google wyskoczył. Ja mam z innym podobne doświadczenia...
https://dobrymechanik.pl/mechanicy/wroclaw/bosch-service-speed-auto-service.html#comments

konieczko5
23-10-2020, 15:20
...

hasos
23-02-2021, 16:48
Cześć, do tej pory lałem olej Castrola 5w20 zalecany przez producenta. Chciałbym ten olej zmienić na coś lepszego/innego.

Biorę pod uwagę 3 marki: Millers, Motul, Valvoline. Najbardziej interesuje mnie Millers. Jest jakiś zaufany sprzedawca? Ten jest ok? https://sklep.millersoils.pl/
I pytanie: który z Millersów wybrać, bo jest ich od groma. Brać 5w20 czy lepiej 5w30 (który?).

A jeśli chodzi o Valvo i Motul, to które będą odpowiednie do tego silnika?

Valvo ma Syntpower (bo ta linia jest odpowiednia?) opcję 5w20 i kilka wersji 5w30 https://www.valvoline.com/pl-poland/our-products/engine-oil/synpower. Są tam jakieś C1 itd. Co to oznacza? Który będzie odpowiedni i zgodny z normą?

Czy można w Ecoobost 1.5 zastosować olej w30 z normy WSS-M2C913-C? Czy to w30 jest lepsze niż w20?

Podobnie Motul https://www.motul.com/pl/pl/landings/car-engine-lubricants
Tu to już w ogóle nie wie, na co patrzeć. Ale chyba seria 8100? Tam są różne w20 i w30. Ale który właściwy.

Warto zrobić płukankę przed zmianą? Np. https://www.millersoils.pl/produkt/engine-flush/
Przebieg 35 tys. Mało jeżdżę, a wymieniam olej co roku.

Będę wdzięczny za pomoc.

Bracie
23-02-2021, 16:59
Witam tak szczerze to może być castrol wymiana co 10 tyś zrobiłem 273tyś z dpf w mk 4 z chipem na 180 km i w silniku nic nie robione turbina jak dzwon

sylwesterz
23-02-2021, 20:17
Do 1.5 EB masz 5W-30 wg specyfikacji WSS-M2C913-D lub 5W-20 w specyfikacji WSS-M2C948-B.

Valvoline Synpower, Motul czy Millers to lepsze półsyntetyki (technologia syntetyczna HC). Którykolwiek z nich wybierzesz, będziesz zadowolony (lub nie ;)).

Jak wybrać? Przeglądasz sobie każdy ze sklepów/ofert i patrzysz na specyfikacje/dopuszczenia/normy OEM. Jak tak poprzeglądasz, to znajdziesz np.:
https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-eco-nergy-5w30
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-synpower-fe-5w-20
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-synpower-fe-5w-30
https://sklep.millersoils.pl/millers-oils-trident-professional/594-1-trident-longlife-fuel-economy-5w30.html#/2-opakowanie-5l
https://sklep.millersoils.pl/millers-oils-trident-professional/719-191-trident-professional-c5-5w20.html#/2-opakowanie-5l

hasos
24-02-2021, 07:44
Do 1.5 EB masz 5W-30 wg specyfikacji WSS-M2C913-D lub 5W-20 w specyfikacji WSS-M2C948-B.

Valvoline Synpower, Motul czy Millers to lepsze półsyntetyki (technologia syntetyczna HC). Którykolwiek z nich wybierzesz, będziesz zadowolony (lub nie ;)).

Jak wybrać? Przeglądasz sobie każdy ze sklepów/ofert i patrzysz na specyfikacje/dopuszczenia/normy OEM. Jak tak poprzeglądasz, to znajdziesz np.:
https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-eco-nergy-5w30
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-synpower-fe-5w-20
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-synpower-fe-5w-30
https://sklep.millersoils.pl/millers-oils-trident-professional/594-1-trident-longlife-fuel-economy-5w30.html#/2-opakowanie-5l
https://sklep.millersoils.pl/millers-oils-trident-professional/719-191-trident-professional-c5-5w20.html#/2-opakowanie-5l

Dziękuję za odpowiedź.
Czy taki 5w30 będzie w czymś lepszy dla silnika od 5w20?
Jak rozumiem, nie zaszkodzi silnikowi? Ta różnica w20 a w30 nie ma chyba wielkiego znaczenia?

Piszesz, że to półsyntetyki. Czy obecnie nie ma na runku pełnych syntetyków? Jak rozumiem, to taka sztuczka, że producenci piszą o pełnym syntetyku, a wszystkie te oleje to jednak półsynetyki?

Jeszcze pytanie do olejów Millers: która z linii jest najlepsza? Bo są:
ENERGY EFFICIENT z technologią NANODRIVE to najwyższa półka dla silników użytkowanych w skrajnie ciężkich warunkach, także tych poddanych modyfikacjom
XF PREMIUM z technologią DFT – do samochodów seryjnych, z oficjalnymi aprobatami OEM
TRIDENT PROFESSIONAL – uniwersalne oleje, idealne dla flot i warsztatów, o znakomitej relacji ceny do jakości.

chloras
24-02-2021, 08:35
Lepszym rozwiązaniem jest 5w30. Olej wymieniaj max co 15tys / 1 rok.
Millers, Ravenol to bardzo dobre oleje.
Do normalnej jazdy spokojnie można lać Total lub Valvoline.

sylwesterz
24-02-2021, 08:55
Moja lista priorytetów względem oleju:
a) częstość wymian,
b) spełnia normy producenta,
c) skład przeciwdziałający LSPI - normy API SN+, a lepiej API SP,
d) smak i zapach :diabel2:.

Z powyższych olejów podpunkt b+c zapewnia tylko:
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-synpower-fe-5w-20

Jeśli pominąć podpunkt b, to znajdzie się więcej olejów.
Aczkolwiek są inni producenci nowszych formulacji olejów z normami SN+ lub SP. Z łatwiej dostępnych Ravenol.

--------------
To, że jest półsyntetyk, to tylko zwrócenie uwagi na reklamy producentów, które czysty HC bez ani grama oleju wyprodukowanego syntetycznie nazywają olejem syntetycznym. Owszem, HC i tak jest większościową bazą olejów syntetycznych (i może być lepszy użytkowo od czystego PAO), ale lepiej nazywać rzeczy po imieniu.

hasos
24-02-2021, 10:36
Dzięki za wyjaśnienie.
W takim razie muszę pomyśleć, czy lepiej zastosować się do normy i wybrać 5w20, czy nie i wybrać 5w30 z zyskiem, jak rozumiem, dla silnika.

U mnie częstość wymiany jest bardzo duża. W ciągu 5 lat zrobiłem 35 tys., a olej wymieniałem 4 razy :)

Czyli rozumiem, że Valvoline to jednak niższa półka niż taki Motul czy Millers?
A płukankę zrobić?

--------------

Tak wygląda lista olejów poszczególnych producentów z podziałem na w30 i w 20 (WSS-M2C913-C i WSS-M2C948-B).
Millers i Revanol mają po dwie serie w30, Revanol w20 też. Która lepsza?
Z tych zaprezentowanych który najbardziej polecacie?

Motul
5w20
https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-948b-5w20
5w30
https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-913c-5w30

Millers
5w20
https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-c5-eco-5w20/
5w30
https://www.millersoils.pl/produkt/ee-longlife-eco-5w30/
https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-eco-5w30/

Ravenol
5w20
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1171-RAVENOL-SFE-SAE-5W-20-USVO-4014835722514.html
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/2507-RAVENOL-VFE-SAE-5W-20-CleanSynto-4014835846036.html
5w30
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1302-RAVENOL-FDS-SAE-5W-30-USVO-4014835795617.html
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1181-RAVENOL-FO-SAE-5W-30-CleanSynto-4014835722613.html

Valvoline
5w20
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-synpower-fe-5w-20
5w30
https://pisheets.valvoline.com/#/valvoline-synpower-fe-5w-30

sylwesterz
24-02-2021, 13:39
Zapewne z każdego będziesz zadowolony, ale ja wybrałem Ravenol SFE SAE 5W-20 ze względu na formułę przeciwdziałającą LSPI, w tym klasę API SP.
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1171-RAVENOL-SFE-SAE-5W-20-USVO-4014835722514.html

grzechu913
24-02-2021, 13:54
Też taki zamówiłem na teraz(ravenol), wcześniej miałem Amsoila. API SN plus, a na ravenol pisze SP

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

hasos
24-02-2021, 14:17
Gdzie kupujecie? Macie jakieś sprawdzone sklepy?

sylwesterz
24-02-2021, 14:29
Gdzieś czytałem (chyba na forum niemieckim), że to ten sam olej (ta sama formulacja), tylko sprzedawane opakowania są sprzed uzyskania certyfikatu API SN+ (opakowanie 5 l miało API SN) i SP (opakowanie 1 l miało API SN+), oleje kupowałem z datami produkcji z sierpnia i września 2020. Poniekąd potwierdzeniem mogą być zdjęcia na Ravenol.pl, które przedstawiają stare etykiety.

Z ciekawości, można sobie popatrzeć co obiecują dane normy:
https://www.google.com/search?q=api+sn+vs+sp&tbm=isch
https://www.google.com/search?q=gf-5+vs+gf-6&tbm=isch

PS. Gdzie kupować? U dobrego sprzedawcy :one:.
Ja kupuję na znanym portalu aukcyjnym, bo przesyłkę do paczkomatów mam w cenie (tak, mam pakiet kupiony).

hasos
24-02-2021, 15:35
Zdecyduję się chyba na tego: https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-c5-eco-5w20/
Po pierwsze cena, a po drugie sklep dystrybutora, więc jest pewność oryginału.
Ravenol to szaleństwo cenowe, a jak pisałem, zrobiłem 35 tys. w 5 lat, więc wlewam i wylewam nowy olej :)

TomekM_1983
24-02-2021, 16:27
U mnie częstość wymiany jest bardzo duża. W ciągu 5 lat zrobiłem 35 tys., a olej wymieniałem 4 razy

Według tego co piszesz, to nie robisz nawet 10 tys km pomiędzy wymianami. Przy takich przebiegach lej Castrola 5W20 dedykowanego do silników EB i nie wymyślaj :)

hasos
24-02-2021, 16:39
Według tego co piszesz, to nie robisz nawet 10 tys km pomiędzy wymianami. Przy takich przebiegach lej Castrola 5W20 dedykowanego do silników EB i nie wymyślaj :)

No tak jest, niestety. Ale za tego Castrola też płacę w ok 200 zł, bo kupuję w ASO. Więc wolałbym dostać coś lepszego za tę cenę :)
Wybiorę między:
https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-c5-eco-5w20/
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1171-RAVENOL-SFE-SAE-5W-20-USVO-4014835722514.html

TomekM_1983
26-02-2021, 14:17
Więc wolałbym dostać coś lepszego za tę cenę
Mam w rękach ulotkę Castrola z ASO Forda a w niej jest napisane, cytuję:

"Jest to olej stosowany na pierwsze fabryczne zalanie wszystkich nowych silników Ford Ecoboost oraz jedyny olej, jaki Ford rekomenduje"

Pytanie więc, czy zalanie Millersem lub Ravenolem będzie lepsze dla silnika, czy dla samopoczucia właściciela ;)

grzechu913
26-02-2021, 15:21
Pewnie po części dla samopoczucia. Ale jedno co zauważyłem, jeżdżąc na castrolu, jak sprawdzałem odczyty występowania spalania stukowego na danym cylindrze, to się pojawiały w jakiejs niewielkiej liczbie. Wiem, ktoś powie, niski oktan beni. Ale odkąd mam auto po chipie, Śmigam na pb98. Ostatnie 13tys km przejeździłem na Amsoilu, i może miałem 3 szt, po jednym na każdym cyl. Nie wiem czy jak występuje lspi, to jest rejestrowane, jako stukowe przez czujniki, ale na castrolu na pewno miałem ich więcej. Innych pozytywow nie zanotowałem. Z minusów, cena Amsoila, nie mówiąc o ravenol, dużo większą. Ale jak faktycznie w jakimś stopniu chroni przed LSPI, to warte wydania tych kilku dziecięciu złotych więcej.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

karloss
26-02-2021, 18:25
Wg mnie wystarczy porównać jak się zlewa olej jaka zupa jest po castrolu. Tutaj nie trzeba się nad tym dokroryzowac. Z doświadczenia wiem jak to wyglądało przy okazji dwóch fordow i przechodzeniu na inny olej niż castrol. Nawet kiedyś stosowany ford formula e (nie f) wypadal o niebo lepiej niż ten castrol.

langolier
27-02-2021, 07:57
Wg mnie wystarczy porównać jak się zlewa olej jaka zupa jest po castrolu. Tutaj nie trzeba się nad tym dokroryzowac. Z doświadczenia wiem jak to wyglądało przy okazji dwóch fordow i przechodzeniu na inny olej niż castrol. Nawet kiedyś stosowany ford formula e (nie f) wypadal o niebo lepiej niż ten castrol.Szczerze mówiąc to zupę olejową mam zawsze, bo trudno mi odróżnić czarny strumień od tego czy innego oleju. Zwłaszcza że zdarza się to raz do roku. Zawsze stosuję płukankę ale to chyba nie ma na to wpływu.

Wysłane z mojego SM-P605 przy użyciu Tapatalka

langolier
27-02-2021, 08:02
Pewnie po części dla samopoczucia. Ale jedno co zauważyłem, jeżdżąc na castrolu, jak sprawdzałem odczyty występowania spalania stukowego na danym cylindrze, to się pojawiały w jakiejs niewielkiej liczbie. Wiem, ktoś powie, niski oktan beni. Ale odkąd mam auto po chipie, Śmigam na pb98. Ostatnie 13tys km przejeździłem na Amsoilu, i może miałem 3 szt, po jednym na każdym cyl. Nie wiem czy jak występuje lspi, to jest rejestrowane, jako stukowe przez czujniki, ale na castrolu na pewno miałem ich więcej. Innych pozytywow nie zanotowałem. Z minusów, cena Amsoila, nie mówiąc o ravenol, dużo większą. Ale jak faktycznie w jakimś stopniu chroni przed LSPI, to warte wydania tych kilku dziecięciu złotych więcej.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu TapatalkaPrzy obecnych cenach paliwa to kilkadziesiąt złotych więcej raz w roku (jak u mnie) nie robi różnicy. Dodatkowo płacę za płukankę do silnika. A samopoczucie lepsze, rzeczywiście... :)
Z drugiej strony na klapce wlewu paliwa mam "Ford zaleca paliwa BP" (to nie cytat dosłowny tylko sens) ale stacje BP jakoś kompletnie mam nie po drodze...

Wysłane z mojego SM-P605 przy użyciu Tapatalka

karloss
27-02-2021, 08:32
Szczerze mówiąc to zupę olejową mam zawsze, bo trudno mi odróżnić czarny strumień od tego czy innego oleju. Zwłaszcza że zdarza się to raz do roku. Zawsze stosuję płukankę ale to chyba nie ma na to wpływu.

Wysłane z mojego SM-P605 przy użyciu Tapatalka

Miałem Focusa a teraz Mondeo, oba od nowości jezdzily na Castrolu. Przy pierwszej wymianie (robione samodzielnie) i w obu przypadkach czegoś takiego jewzcze nie widziałem. O ile olej może być czarny, przepalony itp. to w tym przypadku była jakaś rdzawa zawiesina. Nawet mój ojciec się zdziwił jak ten olej wyglądał. Wcześniej stosowalem przez wiele lat fordowski Formula E, potem Mobil 1, teraz Ravenol i nigdy nie miałem takiego efektu jak powyżej.
Kiedyś nie wierzyłem w to co inni pisali o castrolu, ale jeżeli olej po 5-6 tys. km wygląda jak rdzawa zupa to coś jest nie tak.

grzechu913
27-02-2021, 08:36
Też będę teraz serwował płukanke. Ale, pierwsze muszę wyjeździć paliwo z Tunap 978,do usowania nagarów. Raz przed wymiana oleju, taki środek stosuje. Paliwo tankuje na Lotosie, bo mam 15gr taniej za 98. Ale na BP też tankowałem. Orlen omijam szerokim łukiem, choć mam najbliżej. Tylko flotę tam tankujemy, ale nie ma wyjścia.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

langolier
27-02-2021, 08:46
Miałem Focusa a teraz Mondeo, oba od nowości jezdzily na Castrolu. Przy pierwszej wymianie (robione samodzielnie) i w obu przypadkach czegoś takiego jewzcze nie widziałem. O ile olej może być czarny, przepalony itp. to w tym przypadku była jakaś rdzawa zawiesina. Nawet mój ojciec się zdziwił jak ten olej wyglądał. Wcześniej stosowalem przez wiele lat fordowski Formula E, potem Mobil 1, teraz Ravenol i nigdy nie miałem takiego efektu jak powyżej.

Kiedyś nie wierzyłem w to co inni pisali o castrolu, ale jeżeli olej po 5-6 tys. km wygląda jak rdzawa zupa to coś jest nie tak.Pierwsza wymiana w nowym aucie chyba może taka być. Zawsze w nowych autach wymieniam olej z płukanką po 2000km. Oczywiście nie w ASO.

langolier
27-02-2021, 09:08
Też będę teraz serwował płukanke. Ale, pierwsze muszę wyjeździć paliwo z Tunap 978,do usowania nagarów. Raz przed wymiana oleju, taki środek stosuje. Paliwo tankuje na Lotosie, bo mam 15gr taniej za 98. Ale na BP też tankowałem. Orlen omijam szerokim łukiem, choć mam najbliżej. Tylko flotę tam tankujemy, ale nie ma wyjścia.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu TapatalkaJa jestem ciekaw zawsze - jak czytam o środkach dodawanych do paliwa czyszczących elementy silnika podczas jego pracy - co się dzieje z produktami tego czyszczenia ?
Czy nie muszą wylecieć przez katalizator, który będzie się starał wychwycić ten syf ?

grzechu913
27-02-2021, 09:13
Nie wiem, na pewno po tym zabiegu spada u mnie trochę spalanie. Pewnie cześć idzie w kata, może reszta rozpuszczona do oleju. Wiesz, nowy silnik, to dużo tego nie będzie, mam dopiero 48 tys, a 13 tys temu było też stosowane. Więc myślę że temp w katalizatorze powinna dać radę z tym. Wlałem przed wymiana oleju, aby potem był swierzy, po wszystkich zabiegach.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

langolier
28-02-2021, 11:40
Niestety, nie sądzę by dużo szło do oleju a na pewno nie więcej niż podczas normalnej - w sumie - pracy.
Większość więc musi przechodzić przez katalizator... choć w sumie pewnie i tak przechodzi, bo wielkie warstwy nie narastają przecież w ciągu życia silnika...
Ciekawe też jak działa takie czyścidło - w komorze pojawia się razem z paliwem i nie wiem czy cokolwiek daje radę "wyczyścić" - może więc tylko podnosi temperaturę spalania i w ten sposób "wypala" te pozostałości ? tylko czy to bezpieczne dla silnika jest ?
Ehhh, dużo pytań....

sylwesterz
28-02-2021, 13:19
Warto poczytać forum oilclub.pl, a szczególnie komentarze @wlyszkow, który co prawda ma związek z Archoil (pracownik?), ale sporo wyjaśnia.

grzechu913
28-02-2021, 14:07
Niestety, nie sądzę by dużo szło do oleju a na pewno nie więcej niż podczas normalnej - w sumie - pracy.
Większość więc musi przechodzić przez katalizator... choć w sumie pewnie i tak przechodzi, bo wielkie warstwy nie narastają przecież w ciągu życia silnika...
Ciekawe też jak działa takie czyścidło - w komorze pojawia się razem z paliwem i nie wiem czy cokolwiek daje radę "wyczyścić" - może więc tylko podnosi temperaturę spalania i w ten sposób "wypala" te pozostałości ? tylko czy to bezpieczne dla silnika jest ?
Ehhh, dużo pytań....Możliwe że w małej części idzie do oleju, ale wolę zastosować przed wymiana oleju. Ogólnie sądzą robi się od eko jazdy, wtedy katalizatora ma niska temp i wogole temp w komorze. Jak patrzyłem, przy ostrzejszej jeździe, temp według forscan na katalizatorze była w okolicy 850-900 st. Wtedy na pewno ulega samoczyszczeniu, tak samo jak stosowanie świec o innej ciepłocie, je oczyszcza. Możliwe że ten specyfik coś tam podnosi temp, muszę włączyć kiedy forscan i zobaczyć. Wiadome te pomiary są trochę obarczone błędem, ale zawsze to coś widać. Przy normalnej jeździe temp była 600-800, a czasem delikatnie jadąc poniżej 600 st.

A może, tylko samopoczucie poprawione i portfel odchudzony.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

langolier
28-02-2021, 14:14
Możliwe że w małej części idzie do oleju, ale wolę zastosować przed wymiana oleju. Ogólnie sądzą robi się od eko jazdy, wtedy katalizatora ma niska temp i wogole temp w komorze. Jak patrzyłem, przy ostrzejszej jeździe, temp według forscan na katalizatorze była w okolicy 850-900 st. Wtedy na pewno ulega samoczyszczeniu, tak samo jak stosowanie świec o innej ciepłocie, je oczyszcza. Możliwe że ten specyfik coś tam podnosi temp, muszę włączyć kiedy forscan i zobaczyć. Wiadome te pomiary są trochę obarczone błędem, ale zawsze to coś widać. Przy normalnej jeździe temp była 600-800, a czasem delikatnie jadąc poniżej 600 st.

A może, tylko samopoczucie poprawione i portfel odchudzony.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalkalubisz eksperymenty, jak ja [emoji41][emoji6][emoji56]
a jeśli chodzi o świece to jeszcze nie miałem brudnych czy zużytych (używam zalecanych zwykłych dostępnych Motorcrafta) ale jak już kupiłem nowe i się biorę za to, to... wymieniam i tyle... [emoji848] tylko stare żal wyrzucać.... [emoji55]
oczywiście teraz kuszą mnie np. irydowe Denso, tylko... 1 kosztuje tyle co komplet zwykłych.... [emoji848]

grzechu913
28-02-2021, 14:50
Akurat świec nie wymieniałem, pewnie niedługo to zrobię, i filtr paliwa.

Zawsze starałem się dbać o samochody, dlatego nie oszczędzam na olejach itp. A co z tego wyjdzie, czy się nie rozpadnie silnik, tego nie wiem. Teraz robią, po najniższej Lini oporu. Dawno, miałem używane auta, więc jak coś padło, to zalałem na wcześniejsze zaniedbania poprzedniego właściciela. A pewnie było tak, że też miały swoje wady, tylko tak ludzie tego nie nagłaśniali.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

hasos
03-03-2021, 15:09
Mam w rękach ulotkę Castrola z ASO Forda a w niej jest napisane, cytuję:

"Jest to olej stosowany na pierwsze fabryczne zalanie wszystkich nowych silników Ford Ecoboost oraz jedyny olej, jaki Ford rekomenduje"

Pytanie więc, czy zalanie Millersem lub Ravenolem będzie lepsze dla silnika, czy dla samopoczucia właściciela ;)

To masz starą ulotkę :) Obecnie oleje 5w-20 innych firm mają certyfikat OEM. A że Ford tak pisze? Umowa biznesowo-marketingowa o współpracy. Za jakiś czas będą rekomendować inną markę.

I tak, będę miał lepsze samopoczucie na oleju od pewniejszego producenta :)

---------

A jak by chceć do 1.5 EB zalać olej 5w30 ze specyfikacji Ford WSS-M2C913-C to będzie ok?
Taki: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1302-RAVENOL-FDS-SAE-5W-30-USVO-4014835795617.html
Bo się zastanawiam, czy w20 czy w30.

lukeros
03-03-2021, 18:39
A jak by chceć do 1.5 EB zalać olej 5w30 ze specyfikacji Ford WSS-M2C913-C to będzie ok?
Taki: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1302-RAVENOL-FDS-SAE-5W-30-USVO-4014835795617.html
Bo się zastanawiam, czy w20 czy w30.

Ja leje do swojego Castrol Magnatec Professional FORD E 5W20 i wymiana co 10 tys. Miałem okazje obejrzeć jak wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów wałki i krzywki jak nowe wszystko, a byłem na początku sceptycznie nastawiony do tego oleju. Proszę o dowody, że ten olej jest taki zły…

hasos
03-03-2021, 19:03
Ja leje do swojego Castrol Magnatec Professional FORD E 5W20 i wymiana co 10 tys. Miałem okazje obejrzeć jak wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów wałki i krzywki jak nowe wszystko, a byłem na początku sceptycznie nastawiony do tego oleju. Proszę o dowody, że ten olej jest taki zły…

Mi nie chodzi o to, czy jest zły, czy nie. Castrol bierze olej z różnych źródeł, od podwykonawców. Kto zrobi taniej olej wg danej specyfikacji. To jak z przetargiem, nie ma być dobrze, ale tanio :) Nigdy nie wiesz, na co trafisz. Więc jak mam zapłacić 200 zł w ASO z prawie mineralnego Castrola, to wolę za prawdziwy syntetyk Revanola zapłacić 230 zł.

slawek-kali
03-03-2021, 19:14
To masz starą ulotkę :) Obecnie oleje 5w-20 innych firm mają certyfikat OEM. A że Ford tak pisze? Umowa biznesowo-marketingowa o współpracy. Za jakiś czas będą rekomendować inną markę.

I tak, będę miał lepsze samopoczucie na oleju od pewniejszego producenta :)

---------

A jak by chceć do 1.5 EB zalać olej 5w30 ze specyfikacji Ford WSS-M2C913-C to będzie ok?
Taki: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1302-RAVENOL-FDS-SAE-5W-30-USVO-4014835795617.html
Bo się zastanawiam, czy w20 czy w30.

RAVENOL SFE SAE 5W-20
RAVENOL VFE SAE 5W-20

FDS leje do diesla 5w30 ;)

firlej
03-03-2021, 19:40
Ravenol FDS 5W30 jest bardzo dobry do 1.6 EB.

slawek-kali
03-03-2021, 20:05
moze i jest ale wyszukiwarka ravenola go nie poleca do tego silnika, tylko te dwa wyżej ;)

sylwesterz
03-03-2021, 20:27
Wyszukiwarka Ravenol.de do 1.6 EB poleca 3, w tym RAVENOL FDS SAE 5W-30, a do 1.5 EB już tylko dwa 5W-20.

PS. Tak czy siak, to z tych 3 na dzień dzisiejszy tylko SFE, bo VFE kończy się na API SN RC, a FDS na API CF i API SL.

langolier
03-03-2021, 22:12
Ja leje do swojego Castrol Magnatec Professional FORD E 5W20 i wymiana co 10 tys. Miałem okazje obejrzeć jak wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów wałki i krzywki jak nowe wszystko, a byłem na początku sceptycznie nastawiony do tego oleju. Proszę o dowody, że ten olej jest taki zły…a jaki masz zalecany interwał wymiany ?
bo lepiej zmieniać gorszy olej co 10tys. niż lepszy co 20tys. km czy nawet 30tys. km.

lukeros
03-03-2021, 22:38
a jaki masz zalecany interwał wymiany ?.

Mnie nie interesuje interwał wymiany producenta. Ja wymieniam w każdym swoim samochodzie co 10 tys.

A według ciebie olej castrol jest gorszy? Po czym stwierdzasz? Po tym, że ktoś napisał na forum jakąś bajkę co wyciągną ją tak naprawdę z du… niczym nie podpartą a drugi powtarza to za nim? Człowiek z tego forum robił test tego oleju i nie wypada źle.

https://www.youtube.com/watch?v=jbYkECEh0fE

langolier
03-03-2021, 23:38
Chodzi mi o to, że przy częstej wymianie olej ma mniejsze szanse odcisnąć swoje piętno na silniku (zakładając, że w ogóle spełnia normy producenta).
Nie wiem czy Castrol jest gorszy, ponieważ osobiście nie prowadzę badań porównawczych. Wierzę w to, co piszą ludzie na forach. Zapewne można znaleźć opinie w każdą stronę ale jakoś tych negatywnych opinii o Castrolu jest więcej.
A nie chcę tego sprawdzać na sobie. Tak więc wierzę w "te lepsze" oleje i na razie się nie zawiodłem. Nie chcę eksperymentować z tańszymi olejami, ponieważ jak się okażą nie za dobre, to już jest za późno. A mam zamiar trzymać moje auto długo.
Tak więc podejmuję świadomie ryzyko, że przepłacam ale czuję się z tym dobrze.

marey
04-03-2021, 07:46
Użytkownik auta chce być mądrzejszy od producenta i później płacze, że pasek mu się rozpuścił w oleju, itd.
Producent zaleca olej na jakiejś podstawie, na której został skonstruowany silnik, skrzyni.
Na tych olejach silnik był testowany przed wejściem do produkcji.
Mitem jest, że każdy inny olej niż Castrol jest lepszy.

Piotr..
04-03-2021, 08:09
Ja zalewam do mojego 1.5 EB olej AMSOIL 5W20 OE Synthetic Motor Oil, przy każdej wymianie płukanka Liqui Moly i oczywiście wymieniam co 10 tys. km. Ostatnio wlałem też Ceratec do nowego oleju.

langolier
04-03-2021, 08:47
Użytkownik auta chce być mądrzejszy od producenta i później płacze, że pasek mu się rozpuścił w oleju, itd.
Producent zaleca olej na jakiejś podstawie, na której został skonstruowany silnik, skrzyni.
Na tych olejach silnik był testowany przed wejściem do produkcji.
Mitem jest, że każdy inny olej niż Castrol jest lepszy.Ależ "te inne" oleje spełniają normę producenta samochodów. Jeśli olej nie jest sfałszowany to czemu miałby szkodzić silnikowi ?

sylwesterz
04-03-2021, 08:52
A według ciebie olej castrol jest gorszy?
[...]
https://www.youtube.com/watch?v=jbYkECEh0fE
No właśnie choćby z tego filmu wynika, że jest gorszy, niewiele, ale jednak. g:P

hasos
04-03-2021, 09:15
RAVENOL SFE SAE 5W-20
RAVENOL VFE SAE 5W-20

FDS leje do diesla 5w30 ;)

Dzięki. W takim razie nie kombinuję i wezmę ten RAVENOL SFE SAE 5W-20 USVO: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1171-RAVENOL-SFE-SAE-5W-20-USVO-4014835722514.html

Czy płukankę też wziąć z Revanola, czy może jakąś inną polecisz?
https://www.ravenol.pl/dodatki/2105-RAVENOL-Professional-Engine-Cleaner-300ml-4014835862869.html

Widziałem, że Millers też ma płukankę bez rozpuszczalników. Polecają też Liqui Molly.
https://www.petrostar.pl/chemia/plukanki/liqui-moly/liqui-moly-engine-flush-2640#w1981926253
https://www.petrostar.pl/chemia/plukanki/millers-oils/millers-engine-flush-plukanka#w559199738

konieczko5
04-03-2021, 12:36
...

sylwesterz
04-03-2021, 20:08
Na płukankę ktoś mi polecił Mitasu MJ-731, nawet mechanik był zaskoczony (chociaż nie wiem czy skutecznością, czy łatwością użycia, czy czymkolwiek innym ;)).
http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/256766568/japonski-plyn-do-plukania-silnika-mj-731-mitasu-flush-fluid,p1687422506

Fulara
04-03-2021, 20:41
Mitem jest, że każdy inny olej niż Castrol jest lepszy.

oczywiście że jest to mit.
natomiast jest wiele olejów klasę wyżej i takie należy wyszukiwać

hasos
07-04-2021, 13:18
Jakiś czas temu pytałem tu o polecany olej. Jeździłem na Castrolu. Ostatecznie wybrałem RAVENOL SFE SAE 5W-20. Bardzo polecam. Silnik chodzi znacząco ciszej, dźwięk jest bardziej gładki, jakby silnik był smarowany czymś gęstym. Nie słychać niemal pracy silnika na wolnych obrotach. Ciekawe uczucie. W każdym razie zmiana na plus.
Przy kolejnej wymianie zrobię jeszcze płukankę, bo teraz weszło mi 3,5 litra po zlaniu starego.
Zrobiłem na nim jakieś 400 KM od wymiany.

konieczko5
07-04-2021, 13:20
...

Blue66
14-04-2021, 21:13
Ja robie krotkie odcinki stoje teraz przed wyborem lepkosci 5w20 vs 5w30 gdyz pod korkiem czuje benzyne.z pkt widzenia tech.5w30 bedzie lepszym wyborem ze wzgledu na to ze bezyna rozrzedzi olej. Z tym ze producent zaleca 5w20 i jest teraz dylemat.

Fulara
14-04-2021, 21:46
Ja robie krotkie odcinki stoje teraz przed wyborem lepkosci 5w20 vs 5w30 gdyz pod korkiem czuje benzyne.z pkt widzenia tech.5w30 bedzie lepszym wyborem ze wzgledu na to ze bezyna rozrzedzi olej. Z tym ze producent zaleca 5w20 i jest teraz dylemat.

jak Ci benzyna rozrzedza olej to lej 10w-60 będziesz miał zapas....

a poważnie - Twój wywód jest nieskończenie błędny.

lej taki jak zaleca producent. uwierz mi, że już się leje 0w-8 rzadkie jakbyś wodę z wiadra lał i jest gicior

lać to co ma być. dla mnie dla obecnych silników 5w-30 vs 5w-20 to wybiorę 5w-20 a jeszcze lepiej 0w-20

sylwesterz
14-04-2021, 21:54
Lepkość oleju to nie gęstość, a dolanie innych płynów (jak paliwo) po prostu pogarsza właściwości smarne oleju, czyli go degraduje. W jaki sposób/jak szybko właściwości smarne się pogorszą zależy bardziej od danego produktu niż lepkości w klasyfikacji SAE.

W skrócie pisząc, przejrzyj wątek i dobierz dobry olej wedle własnego uznania.