Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2008-2012] Zapalanie świateł mijania z przekręceniem zapłonu.
Witam serdecznie
Mam problem a mianowicie moja fiesta zostala sprowadzona z francji i nie posiadala halogenow jednak wiazke przekaznik miala.
Dokupilem nowy zderzak halogeny wlacznik swiatel i niestety nic :(
Odwiedzilem kilku okolicznych mechanikow i ich komputerami nic sie nie udalo i odeslali jedynie do Aso.
Czy moze ktorys z kolegow z moich okolic zna sie na tym i umie to zrobic ?
Dodarkowo chcialbym aktywowac swiatla skandynawskie
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
klonpak , o skandynawskich masz do poczytania tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=229583 . Trzeba uruchamiać kompem, może kolega mayak Ci pomoże. Z halogenami nie podpowiem, mam, działają, nie musiałem aktywować bo były :)
Dzieki za rade moze kolega pomoze ? A jakies inne podpowiedzi :)
Do działania halogenów potrzebny jest przekaźnik R10 i bezpiecznik F23 w skrzynce komory silnika. Jeżeli są i światła nie działają, to raczej znaczy, że trzeba aktywować. Przekaźnikiem R10 steruje GEM, czyli komputer w kabinie.
impresja 13-07-2016, 08:43 Może zadzwoń do ASO i zapytaj czy samochód z fabryki wyjechał z halogenami czy bez, jeśli bez - trzeba aktywować.
Samochod wyjechal z fabryki bez halogenow bo sam je dokladalem mam problem z ich uaktywnieniem w mojej okolicy nikt nie umie tego zrobic odsylaja do aso.
Ja mam interfejs ale focomem nic nie mozna zrobic !!!
Trzeba uruchamiać kompem
nie ma problemu, ale wydaje mi się, że poza aktywacją to trzeba coś dołożyć (bezpiecznik, przekaźnik, zworę)
nie ma problemu, ale wydaje mi się, że poza aktywacją to trzeba coś dołożyć Marcin, być może. Kolega klonpak napisał, że ma wiązki halogenów i przekaźnik, nie napisał który. Dopisałem, że musi to być R10 i F23... Motałem się kiedyś ze skandynawskimi. Po korespondencji z Robertem SRS okazało się, że R6, F25, zwora/przewód oporowy jest na pokładzie i Tadeusz aktywował dzienne/skandynawskie w 5min. Jeżeli dla kolegi Pawła Warszawa jest jego okolicą, to polecam kontakt z kolegą mayak :)
Bede probowal sie spotkac z kolega jezeli znajdzie czas !
Ale widze ze to ciezki temat :(
W ForScan jest opcja halogenów Jeśli masz ELM327 to sam to ogarniesz
Temat zamykam kolega mayak rozwiazal problem
omeniusz22 13-09-2016, 10:51 Witam:Jak zrobić żeby światła mijania zapalały mi się razem z przekręceniem zapłonu a nie z przełącznika?
Posiadam interfejs Euroscan 2015 ELM327 v3 USB FORD STN1170.
Czy i jak mogę zmienić tym interfejsem i jakim oprogramowaniem?
15jokasta 13-09-2016, 15:45 siema
Powinieneś zaprogramować funkcję świateł automatycznych i wymienić włącznik świateł na taki z funkcją auto. Nie daje 100% pewności, bo dopiero będę się przymierzał do tego manewru u siebie jak tylko naprawie swoją biedną fiestę :( Może też być różnica w wiązkach elektrycznych. Dajmy się wypowiedzieć tym co już przez to przebrneli. Ale na początek zaprogramuj funkcje auto, jak moduł da rade przyjąć taka puncje to wtedy można inwestować w przełącznik.
omeniusz22 , najprościej aktywować światła skandynawskie, bo może się okazać, że wszystko masz na pokładzie. Nie musi być "auto". Poczytaj sobie te tematy: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=247456 , http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=229583 .
omeniusz22 13-09-2016, 18:16 Jakim programem diagnostycznym mogę zmienić światła mijania na tryb skandynawski?
IDS, kolega EW1 ogarnął to FOSCan-em...
omeniusz22 14-09-2016, 10:31 Dziś podłaczyłem auto pod ids-a i program ForScan.
Nie mogę znaleść opcji gdzie się przestawia swiatła na trym skandynawski .
Proszę o pomoc moze ktoś z kolegów już to robił tym programem.
bartoszek 14-09-2016, 10:56 W forscanie musisz mieć dodatkową licencję aby aktywować ta funkcję.
omeniusz22 14-09-2016, 15:26 Jakim innym programem diagnostycznym mogę zmienić ustawienia świateł mijania?
omeniusz22 15-09-2016, 12:11 witam; przeprogramowałem moduł na -zawsze światła mijania .
Teraz przełącznik od świateł gdy jest w pozycji 0 światła się nie świecą ale na kokpicie świeci mi się symbol od włączonych świateł.
Co jeszcze muszę zmienić lub przeprogramować na świecenie świateł mijania?
A przekaźnik R6 i bezpiecznik F25 jest, ewenualnie aktywne piny w tych gniazdach?
omeniusz22 15-09-2016, 16:45 Nie ma bezpiecznika i przekaźnika. Nie ma styków w tych miejscach.
omeniusz22
Też nie miałem ni przekaźnika ni styków i dokupowałem drugą skrzynkę by przełożyć potrzebne elementy plus jeszcze kabel oporowy za 55 zł z serwisu Forda. Więc czeka cię to samo jak to zamierzasz ogarnąć i nie jest to coś trudnego . Sama obsługa ForScan to masz co nieco na wiadomości prywatnej ale tam nie napisałem że mam licencję rozszerzoną ... i nie jest problemem byś sam o nią wystąpił (wystarczył mail i podanie danych.... patrz forum ForScan ) Dodam tylko że w moim przypadku zostało mi jeszcze ogarnięcie podłączenia masy do wtyczki w gem która steruje światłami dziennymi (tryb skandynawski) Resztę pomocy myślę otrzymasz tu na forum ... jak co pytaj !
[...]
wymienić włącznik świateł na taki z funkcją auto.
[...]
Witam
1) Absolutnie NIE
Aby poprawnie działał wyłacznik z funkcją AUTO, trzeba mieć czujnik zmierzchu
Jeśli nie mamy czujnika zmierzchu, to pozycja AUTO nic nie da
2) Trzeba aktywować / dołożyć, to co koledzy nazywają "światła skandynawskie"
a) nie trzeba mieć wyłącznika z funkcją AUTO
b) w pozycji 0 wyłącznika - zapalają się światła zewnętrzne samochodu po przekręceniu kluczyka
Miałem to aktywne w poprzednich Fordach, bez funkcji AUTO
3) Jeśli nie ma fabrycznej instalacji, to można dołożyć osobny moduł który włączy światła zewnętrzne po przekręceniu kluczyka
Mnie to dokładał serwis
pozdrawiam
Arturek
omeniusz22 19-09-2016, 18:14 Mam czujnik zmierzchu i włącznik z funkcją auto.
Co mam kupić moduł?
http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-nr-1-i6152010693.html?bi_s=ads&bi_m=p2,1&bi_c=133534
czy ten?
http://allegro.pl/modul-automat-wlacznik-do-swiatel-dziennych-tanio-i5120145360.html
Do fabrycznych dziennych brakuje ci zatem tylko uzupełnić styki a skrzynce przekaźników wraz z kablem oporowym który kupisz w serwisie forda za ok 55 zł i przekaźnik . Jedynie nie mam pojęcia gdzie w GEM podpiąć masę która steruje dziennymi . Schemat podłączenia mam ... jest on dostępny na rosyjskim forum i masz tak jak w oryginale i bez tych modułów z allegro. Jedynie można by się pokusić o przekaźnik sterowany napięciem by dzienne włączały się po uruchomieniu silnika
Mając czujnik zmierzchu masz tę przewagę że nie musisz pamiętać o włączaniu świateł mijania bo uruchamiają się automatycznie po zmierzchu czy przy wjechaniu w tunel
Jeśli pisałeś o fabrycznym rozwiązaniu, to powinieneś napisać, że włączają się automatycznie na pełną moc, bo i tak się palą jako "dzienne". ;)
Swoja drogą jak ktoś z miasta nie wyjeżdża to automat jest zbędny, jedynie panel klimy nie jest podświetlony nocą.
boncio
Włączają się z mocą 70%, fabrycznie idą przez kabel oporowy FINIS: 1684288 do kupienia w serwisie ..ja płaciłem 55 pln ale można też zwykłym kablem 0.50 mm i długości około 5.20 m z odpowiednimi końcówkami by wytracić te 30% mocy żarówek na powstające ciepło.
Jeśli pisałeś o fabrycznym rozwiązaniu, to powinieneś napisać, że włączają się automatycznie na pełną moc, bo i tak się palą jako "dzienne". ;)
Swoja drogą jak ktoś z miasta nie wyjeżdża to automat jest zbędny, jedynie panel klimy nie jest podświetlony nocą.
no i knefle na kierownicy /radio,tempomat/...:razz:
Wiem, że na 70%, bo tak mam w Fieście, nawet miałem akcję serwisową przewodu oporowego. Dlatego napisałem, że jak ktoś się nie rusza z miasta to jest ok.
Odniosłem się do tego co pisałeś o nocy i tunelu, wtedy przełączają się na pełną moc.
Włącznik świateł też jest tylko częściowo podświetlony. Nie pamiętam już co tam się jeszcze nie świeci na "dziennych", ale przyciski w kierownicy można obsługiwać bez patrzenia. W sumie klimę też :) Przydatne jest za to ściemnianie wyswietlaczy :D
Dokładałem dzienne do focusa ...a tam było prosto bo tylko przekaźnik i bezpiecznik załatwiał mi sprawę
Dokładam też do fiesty a tu wciąż mi brak rozpiski wtyczek w GEM bo nie wiem gdzie masę podłączyć która steruje dziennymi Dokładnie ma to być wtyczka C4 8-my pin
15jokasta 23-09-2016, 23:39 Dokładałem dzienne do focusa ...a tam było prosto bo tylko przekaźnik i bezpiecznik załatwiał mi sprawę
Dokładam też do fiesty a tu wciąż mi brak rozpiski wtyczek w GEM bo nie wiem gdzie masę podłączyć która steruje dziennymi Dokładnie ma to być wtyczka C4 8-my pin
Dlaczego GEM? a nie BCM? w fieście chyba nie ma GEM tylko jest BCM bodajże, mylę się??
Po aktywacji tych pożądanych przez wszystkich światełek w przypadku wybrakowanego osprzętu, przekaźniki wiązki itp pojawia się magiczny komunikat ,,B1092" Przekaźnik światła dziennego
Dlaczego nikt nie wspominał o tym? Tak z ciekawości pytam.
A odnośnie C4-8... hmm.. pochwalić się, czy się nie pochwalić?
Tu masz rację ... na schematach widnieje jako BCM . A ja używam terminologii z focusa gdzie był GEM (general electric module) . Na złość padła mi płyta główna w lapku gdzie miałem opisane schematy i czekam na przesyłkę z Azji :) Wiem że C4= "D" ale olerka nie mam opisanych wtyczek i mogę jedynie kombinować po kablach i kolorach
Nie miałem instalacji ni przekaźnika i nie miałem też komunikatu jak powyżej . Teraz mam wszystko oprócz tej masy sterującej i dalej nie ma komunikatu o jakichś nieprawidłowościach. Dopiero jak wszystko będzie książkowo to pomyślę co dalej ...
Znalazłem .... Niebieska wtyczka to jest właśnie C4 ..... Zostaje mi teraz problem czujnika zmierzchu bo na 8 mym pinie nie mam masy i muszę zamknąć obwód czujnika zmierzchu by takowa masa się pojawiła ...
15jokasta 24-09-2016, 21:13 A masz te światła aktywowane? Zapewne dopiero po aktywacji i po przekreceniu zapłonu pojawia się tam masa, tylko która niebieska wtyczka, lewy dół czy prawa góra? Wg mnie prawa góra.
15jokasta
Aktywowane mam ... Masa niestety nie pojawia się ... logika mi podpowiada że steruje nią czujnik zmierzchu . Podając masę na krótko światła z mocą 70 % świecą mi w pozycji 0 i pozycyjnych a w mijania i auto świecą 100% mocy ,, czyli BCM powinien sterować wyłączenie masy w pozycyjnych i włączeniem jej w pozycji auto.
Sygnał od czujnika zmierzchu w/g schematu idzie na pin 11 wtyczka C 7 (szara mała poniżej niebieskiej małej) więc od razu powiem że mała niebieska wtyczka ,, tak jak piszesz prawa góra to jest właśnie C4
Miał bym do ciebie prośbę byś zmierzył czy na tę małą szarą wtyczkę C7 pin 11 idzie masa czy prąd ???
15jokasta 24-09-2016, 23:41 Zmierze niedzielnym wieczorem albo w poniedziałek bo prędzej nie będę miał dostępu do mojego multimetra, a jakie masz ustawienia w module wprowadzone odnośnie świateł? bo jest tam kilka opcji żeby to wszystko skonfigurować. Ja muszę właśnie pociągnąć przewód z c4-8 na cewke przekaźnika. Tylko muszę gdzieś nabyć fragment wiązki żeby w c4 ładnie wmontowac nowy przewód za pomocą oryginalnego konektora bo nie lubię,, pahudractwa". Jak kilka dni temu sprawdzałem to po aktywacji (nie pamiętam jak mam to ustawione, bym musiał sprawdzić) tych świateł po zapłonie na c4-8 pojawia mi się masa. Tylko nie mam wyłącznika z funkcją auto. I zobaczę jeszcze to c7-11
Skąd masz schematy? Z rosyjskiego forum czy innego źródła? Czy z obydwu opcji?
Tak, schematy mam z forum rosyjskiego i gdzieś dawałem link na forum a jaką mam opcję w module ustawioną musiał bym sprawdzić bo z pamięci pisząc mogę być niedokładny . Przewód do C4-8 też jeszcze nie ma u mnie małej wsuwki ale mam trochę kabli z końcówkami do fiesty, focusa i escorta to coś chyba dobiorę.
Czytałem trochę o dokładaniu czujnika zmierzchu (choć nie do fiesty) i na czujnik powinno iść zasilanie i masa a wychodzi chyba tylko zasilanie w/g schematu na C7-11 (FROM AUTOLAMP/RAINSENSOR) brązowo żółty kabel
15jokasta 27-09-2016, 19:17 C7-11 sprawdziłem, nie pojawia się ani masa ani jakiekolwiek napięcie, też mam u siebie ten przewód. Zakładam bez patrzenia w schematy że kończy on się na wtyczce w lewym słupku. Nie mam też czujnika deszczu/zmierzchu ani włącznika świateł z funkcją auto. Lecz u mnie na c4-8 pojawia się masa po zapłonie. Aktywne masz te światła w IPC i BCM? obydwa moduły masz skonfigurowane tak samo?
15jokasta 30-09-2016, 15:16 U mnie proces aktywacji/ instalacji świateł do jazdy dziennej zakończony sukcesem.
spraktor 30-09-2016, 19:57 Opisz kolego jak ci się to udalo
15jokasta 30-09-2016, 20:27 Nie mam włącznika z funkcja auto oraz czujnika deszcze/ zmierzchu. W moim egzemplarzu były już przekaźnik, bezpiecznik i przewód oporowy, musiałem aktywować tą opcję oraz pociągnąć przewód z c4-8 do złącza w okolicy nóg kierowcy. Bo do tego złącza miałem pociągnięty przewód z cewki przekaźnika a dokładniej masę. Masą tą steruje BCM za pomocą przewodu z c4-8 który musiałem domontować. I tak teraz po zapłonie światła świecą mi na 70% i gasną w położeniu stacyjki na 0. Jak chce światła na 100% to muszę przełącznika świateł użyć. Świetna sprawa do poruszania się za dnia, szczególnie w mieście. W końcu światła do jazdy dziennej. Polecam.
W końcu światła do jazdy dziennej.
Bynajmniej. To są nadal światła do jazdy nocnej. Tak zostały stworzone, a wypaczenie przepisów niektórych krajów to odrębna kwestia.
Moje światła dalej nie aktywne . ForScan zapisał mi i w BCM i w IPC światła dzienne jako(normalne światła mijania) ale dalej masa C4-8 nie steruje tymi światłami a tym bardziej BCM nie obsługuje tej funkcji (takie jest moje zdanie) masując przewód który idzie na C4-8 światła świecą 70% mocy w pozycji 0 i pozycji postojówek (nawet po wyłączeniu zapłonu co świadczy że zasilanie idzie poza zapłonem) a na mijania i P świecą zwykłe mijania. Zapisując opcje dziennych jako normalne mijania z wyjątkiem P na włączniku mam w DTC błąd że konfiguracja jest nieprawidłowa co chyba świadczy że BCM jednak nie obsłuży mi dziennych
Kolego wuek myślę że nie jest to kwestia wypaczenia przepisów niektórych krajów a normalna procedura forda który dopuszcza tylko światła mijania z przodu z mocą 70% jako dzienne zgodnie z przepisami w całej EU przynajmniej
Bynajmniej. To są nadal światła do jazdy nocnej. Tak zostały stworzone, weuek , nawet tu dotarłeś? Światła na 70% na pewno nie są nocnymi...Peace.
15jokasta radek70
Mój BCM ma nr 8V51-15K600-CG ... jaki jest u was ?
EW1 , mam 8V51-15K600-CJ.
15jokasta 01-10-2016, 22:22 Chyba mam taką samą wersję BCMa, EW1 prosiłem żebyś mi wysłał kopie konfiguracji auta to bym porównał z swoją i zobaczył różnice, coś mi mówi że to nie tylko kwestia konfiguracji samych świateł lecz innych opcji także, chociażby takich jak wersja konfiguracji IPC. Dla chętnych dodam że jestem posiadaczem IDSa, oraz elektrykiem z wykształcenia oraz doświadczenia. Nie wszystko elm327 da radę uciagnać. (to nie focus albo mondeo) Potrzebna jest też wiedza praktyczna w dziedzinie aktywacji itp. Już mi się znudziło opisywanie tematu świateł do jazdy dziennej. Jak miałem poważniejszy problem u siebie a mianowicie PATS to tylko jeden user któremu wiszę dobra flache mi pomógł. Lecz był to topic wyższego lvla niż takie popierdulki jak te światła. Także dla chętnych nawet i dojadę lecz CCC.
Dobrze .... daj sobie spokój ,sam dojdę do przyczyny i ogarnę ten temat . Być może wersja ipc jest starsza (chyba u mnie 01.30) być może także wersja bcm nie obsłuży mi świateł dziennych .Temat nigdzie nie jest dopracowany i wyjaśniony w każdym szczególe ,więc mam pole do popisu
Dziś podpinałem się do innej fiesty też z moją wersją bcm 8V51-15K600-CG i ForScan pokazał mi wiele więcej opcji ipc niż u mnie ale tam też nie ma świateł dziennych ani nawet styków w ejb. Niby fiesta uboższa ale po aktywacji komputera pokładowego okazało się że ma termometr zewnętrznej temperatury
omeniusz22 05-10-2016, 16:29 Witam: mam prośbę czy może ktoś z was powiedzieć jak podłączyć przekaźnik od świateł dziennych w skrzynce bezpieczników bo nie mam instalacji do świateł dziennych.
15jokasta 05-10-2016, 17:38 Na rosyjskim forum są schematy, link jest gdzieś na forum.
Jest to trochę zabawy jak nie masz instalacji i puste piny w miejscu przekaźnika R6.
Ja musiałem wyjąć górę skrzynki przekaźników z komory silnika by mieć dostęp i uzupełniałem brakujące okablowanie z drugiej skrzynki kupionej na portalu aukcyjnym. Odnośnie schematów dawałem link ale sam już się pogubiłem w którym temacie
http://ffclub.ru/forum/index.php?download=86
Trzeba się zalogować
A poniżej objaśnienie co i jak odpowiada za oświetlenie .. jeśli w czymś się pomyliłem proszę o poprawienie mnie Skrzynka EJB (komora silnika) przekaźnik R5 jest od świateł mijania i zasilanie biegnie
z głównej szyny zasilającej na nóżkę 1 i 5 przekaźnika.Styk roboczy (sterujący) 2
przekaźnika biegnie do skrzynki BCM (moduł centralny) wtyczka C4-5 bn-bu wa 0.50
(mała niebieska) sterowanie się odbywa masą poprzez jej podanie na R5 zwiera się styk 3 z 5
i prąd płynie do lamp przednich. R5 ma jeszcze jeden styk 4 i on w stanie spoczynku jest połączony
z stykiem 3 przekaźnika R5 oraz z przekaźnikiem R6 styk 5 (oczywiście jeśli go mamy)
R6 to jest nasze dtrl a połączenie między R5 styk 4 a R6 styk 5 jest ralaizowane poprzez kabel oporowy.
Zasilanie R6 styków 1 i 3 jest z bezpiecznika F25 z EJB zaś styk roboczy jest sterowany
masą z BCM C4 -8 (też mała niebieska wtyczka gn-og wa 0.50
Reasumując jeśli mamy podłączone (aktywne) dtrl , po włączeniu zapłonu włącznik
świateł w położeniu 0 masa pokazuje nam się na C4 - 8 powodując zwarcie styków 3 i 5
przekaźnika R6 i prąd płynie na styk 4 przekaźnika R5 poprzez kabel oporowy
,czyli bezpośrednio na przednie reflektory z mocą 70% . W momencie gdy włącznik świateł
przełączamy w pozycję postojowych czy mijania masa sterująca na C4-8 zanika powodując
rozwarcie styków 3 i 5 przekaźnika R6. W pozycji włącznika świateł na mijania masa sterująca
pojawia się na C4-5 powodując zwarcie styków 3 i 5 przekaźnika R5 i prąd płynie na reflektory
już z mocą 100%
Do sprawdzenia
kabel niebiesko biały z włącznika świateł na BCM C5-13 kostka zielona mała musi mieć
masę po włączeniu w pozycję świateł mijania i wtedy pojawia się masa na C4-5 kabel
brązowo niebieski
Na C4-8 pojawia się masa po włączeniu zapłonu i zanika po wyłączeniu zapłonu bądź po
włączeniu swiateł postojowych lub mijania
C5-9 odpowiada za światła pozycyjne i masa na tym pinie powinna się pojawić po
ich włączeniu
W pozycji P na włączniku masa pojawia się na C6-7
omeniusz22 12-10-2016, 19:56 Ja zastanawiam się nad kupnem takich ledów.
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-flex-led-drl-super-white-12wat-i6276358505.html
Tylko nie wiem jak je podłączyć i zamontować w lampach. Może ktoś z was montował sobie ledy to proszę o pomoc.
Za takie LEDy należy się brak DR oraz odmowa pieczątki z badania technicznego.
15jokasta 12-10-2016, 21:56 Chyba że jakimś cudem mają odpowiednią homologacje, lecz powątpiewam.
Nieważne co tam mają, bo do środka reflektora nie możesz wkładać żadnych dodatkowych świecidełek.
Hooch180 24-03-2017, 09:02 Witam.
Gdzie mogę kupić mostek/zworę (FINIS 1684288)? Chciałbym zrobić sobie światła do jazdy dziennej w moim samochodzie.
Chciałbym zrobić sobie światła do jazdy dziennej w moim samochodzie. to jest przewód oporowy , a dostaniesz go w ASO za jedyne 55 zł
swampshark 24-03-2017, 19:37 Ciekawe czy nie wystarczyłby rezystor o oporze 0,33 Ohm i mocy 5W :)
swampshark , chyba że schładzany w ciekłym azocie :) Standardowo moc obcina 5,5m linki miedzianej 0,75mm/2 wplecionej w wiązkę. Nie ma żadnego rezystora, czy przewodu oporowego. Finis 1684288 jest powiązany z akcją serwisową, bo przewód potrafił się przegrzewać.
marion6660 03-05-2017, 16:54 Czy ktoś z kolegów instalował w Fieście światła do jazdy dziennej LAQ010 firmy Magneti Marelli ?
Panowie u mnie po aktywacji świateł skandynawskich świecą się pozycje zamiast mijania. Wspomniany przekaźnik i bezpiecznik są na miejscu.
Jak rozwiązać problem?
Pozdrawiam
Artur
artur_n
A masz kabel oporowy pomiędzy przekaźnikami dziennych i mijania ??
Najprościej zajrzyj do skrzynki w komorze silnika czy masz wszystkie pola obsadzone konektorakmi jak wyjmiesz oba przekaźniki . Jeśli tam nic nie ma to kup kabel oporowy w serwisie forda koszty około 55 zł(nie pamiętam FINIS) ale jest do odszukania na tym forum
Bump:
W przekaźnikach R5 i R6 mam wszystkie piny. Po zwarciu pinów 3 i 5 w przekazniku R6 mijania zapalają się na 70%. Jak dalej podejść do tematu?
artur_n , poczytaj tu: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=229583 , szczególnie post #35.
Wszystko się zgadza. Nie mam właśnie tej masy z GEM sterującej cewka przekaźnika świateł dziennych.
Panowie wszystko wskazuje na brak masy z BCM i teraz pytanie w czym upatrywać winę w BCM?
Który przewód w BCM odpowiada za podanie masy na styk przekaźnika?
Witam,
Problem nadal jest nie rozwiązany, ciągle mam brak masy z BCM. Po włączeniu świateł skandynawskich świecą się jedynie postojówki.
Ktoś ma jakiś pomysł?
jacekratownik 13-12-2018, 21:18 Witam. Prosze o podpowiedz gdzie jest GEM i ktora to dokladnie wtyczka? Tez nie mam instalacji DRL, jednak aktywowalem ta opcje w gem. Teraz w pozycji 0 swieca mi postojowki wiec reszte trzeba zbudowac. Prosze o podpowiedz gdzie szukac tej wtyczki c4. Jesli sie uda to obiecuje zrobienie fotoporady.
A wiec DRL zrobione. Bez drutu oporowego. Wszystko smiga.
marcin1311 17-12-2018, 15:19 ... Tez nie mam instalacji DRL, jednak aktywowalem ta opcje w gem. Teraz w pozycji 0 swieca mi postojowki wiec reszte trzeba zbudowac. ..., . Jesli sie uda to obiecuje zrobienie fotoporady.
A wiec DRL zrobione. Bez drutu oporowego. Wszystko smiga.
Opiszesz jak tego dokonałeś? Może wrzucisz obiecane fotoporady :wink:
Miałem taki sam problem, że po aktywacji świeciły mi tylko postojówki :(, więc z powrotem wróciłem do wcześniejszych ustawień.
jacekratownik 20-12-2018, 21:09 Za schowkiem masz GEM. Ujzysz niebieska wtyczke po wypięciu schowka. Ma ona dwa rzędy pinow. Pin 8 wtyczki c4 to pin w lewym rzędzie liczony od góry. Ja tam wsadzilem szpilke i badalem czy pojawia sie masa. U mnie byl tam kabel zielono pomarańczowy. Biegnie on do złaczki przy owtwieraniu maski. Tam musisz go odszukac. Beda chyba ze 3 sztuki podobne. Od tej wtyczki pociaglem kabelek do skrzynki bezpiecznikow. Podlaczenie wg opisu w tym watku. Przekaznik mialem akurat od Mondeo mk4. A fotki wstawie jak bede robil to tak jak ma byc, bo narazie w skrzynce bezpiecznikow mam na krótko popodpinane kable.
marcin1311 21-12-2018, 16:36 Dzięki za odpowiedź jacekratownik. U mnie jest bezpiecznik i przekaźnik do świateł skandynawskich tylko że po aktywacji świateł skandynawskich nie działały światła mijania z mniejszą mocą. Świeciły tylko postojówki. Przy jakieś wolniejszej chwili muszę sprawdzić czy jest doprowadzone sterowanie przekaźnikiem, albo jak wcześniej koledzy pisali może to kwestia wersji BCM.
swampshark 23-12-2018, 08:28 Mam fieste z tego samego roku co twoja i BCM nie obslugiwal tej funkcji i juz. Ja przerobilem w skrzynce przekaznikow zasilanie CEWKI ptzekaznika od drl w ten sposob ze znalazlem w skrzynce kabel z plusem po stacyjce i tam je wpialem a staly plus tej cewki odcialem. Kabel przy BCM odcialem i przylutowalem przez zwykla diode prostownicza do kabla od tylnej pozycji (ten byl chyba najlatwiej dostepny, ale nie pamietam kolorow) i dzialaja dzienne jak trzeba. Wada tego rozwiazania jest to ze jak spali sie zarowka od tej pozycji to dzienne przestaja swiecic, a ciekawa cecha ze ten plus pod ktory sie wpialem w skrzynce dziala jeszcze przez 10 sekund od zgaszenia silnika i tak tez swieca dzienne
jacekratownik 25-12-2018, 21:14 Tez tak chcialem zrobic, ale wlasnie ta wada jak się żarówka przepali. A kolego marcinie. Jak masz przekaznik to go wyciagnij i zobacz czy masz mase na sterowaniu przekaznikiem. Ona biegnie z GEM. Jesli jest to sprawdz czy na sterowaniu cewki jest plus. A moze brakuje drutu oporowego pomiędzy przekaźnikami? Wystarczy dolożyc kawalek kabelka i beda swiecily na 100% mocy. Nie wiem jak wrzucić fotke bo bym narysowal schemat.
marcin1311 02-01-2019, 07:17 Mam fieste z tego samego roku co twoja i BCM nie obslugiwal tej funkcji i juz. ...
Tego się obawiałem i chyba bez wymiany BCM się nie obejdzie.
... Jak masz przekaznik to go wyciagnij i zobacz czy masz mase na sterowaniu przekaznikiem. Ona biegnie z GEM. Jesli jest to sprawdz czy na sterowaniu cewki jest plus. A moze brakuje drutu oporowego pomiędzy przekaźnikami? ...
Instalacja jest chyba kompletna. Po zmostkowaniu pinów przekaźnika odpowiedzialnych za załączenie świateł, żarówki świecą słabiej niż po włączeniu świateł mijania. Plus na zasilanie cewki jest. Masy nie było. Nie mam pewności co do kabelka między przekaźnikiem a BCM (tego nie sprawdziłem), ale jeśli jest to pozostaje wymiana BCM. Nie chcę się bawić w przeróbki instalacji.
Koledzy jacekratownik i swampshark dziękuję za odpowiedzi.
jacekratownik 04-01-2019, 16:57 No to brak kabla miedzy BCM, a przekaznikiem, albo tylko kawalka kabla od wtyczki kolo dzwigienki otwierania maski do przekaznika.
pappagiorgio 27-02-2019, 19:46 Panowie, jestem już po skompletowaniu części. Kupiłem skrzynkę z przekaźnikiem i kablami żeby przełożyć to co potrzebne. Mam też kabel "oporowy", który jest troche długi. Teraz moje pytanie:jak ten kabel jest ułożony w skrzynce, czy jest zwinięty w samej skrzynce czy nadmiar rozciągnięty
jest gdzieś po instalacji i wraca do przekaźników?
I jeszcze pytanie, dzisiaj zaglądałem pod maskę i jest tam bardzo mało miejsca, żeby wyciągnąć skrzynkę bezpieczników czy ktoś kto montował może powiedzieć czy udało mu się dołożyć instalacje świateł bez wyciągania akumulatora?
buczu920 06-03-2020, 07:48 Cześć, walczę ze światłami dziennymi, ponieważ zależy mi na tym żeby po przekręceniu kluczyka włączały się światła mijania. Podłączyłem forscana i włączyłem światła skandynawskie. Niestety działają mi tylko światła postojowe.. Otworzyłem klapę silnika i zajrzałem do bezpieczników. Bezpiecznik f25 na miejscu zaś przekaźnika R5 nie było, więc wziąłem wpiąłem i zonk.. nie ma w skrzynce w ogóle blaszek pod ten przekaźnik.. wiecie może co zrobić w takiej sytuacji? Czy trzeba przeciągnąć nową wiązkę z bcm i kupić nową skrzynkę? I gdzie znajduje się BCM w tych fiestach?
swampshark 06-03-2020, 15:55 BCM jest za schowkiem po stronie pasazera. Musisz się tam dostać i zobaczyć czy tam też tych kabli brakuje
roberts64 07-03-2020, 18:41 Trochę to dziwne, przekaźnik R5 jest od świateł mijania ( które pewnie posiadasz:D) a światła skandynawskie obsługuje przekaźnik R6
bluewolfik 17-03-2020, 12:00 Jaki u kolegów kolor kabla miała masa ( C4-8 )?
EDIT:
Lepsze zdjęcia.
Czy to będzie ten zaznaczony, a może to puste miejsce?
bluewolfik 22-03-2020, 18:49 Myślę, że kompletna instalacja będzie wyglądać tak:
żółto-zielony - masa z GEM
żółto-niebieski - kabel oporowy
Teraz szukam tej masy we wtyczce przy słupku...
MARIANELLO3 03-02-2021, 17:15 Panowie odgrzeję kotlet :)
Jest może tutaj ktoś z Bydgoszczy lub okolicy co by ogarnął światełka do jazdy dziennej ?Kompletnie nie moja bajka. Fiesta 2011 rok jeśli ma to w czymś pomóc.
Ja mam więcej opcji w ForScan'ie, ale żadna nie uruchamia przekaźnika R6.
swampshark 18-07-2021, 10:38 bo pewnie nie masz tej opcji w BCM. U mnie było to samo więc podpiąłem sterowanie przekaźnikiem R6 do zasilania tylnej pozycji, a zasilanie cewki pod jakiegoś plusa co pojawia się po przekręceniu zapłonu i znika kilka sekund po zgaszeniu. Inna opcja to zmiana BCM
bo pewnie nie masz tej opcji w BCM ...
Po podłączeniu miernika - jedną końcówkę do masy, a drugą do konektora zasilającego cewkę przekaźnika R6 (pin 2) - i wykonaniu ForScan'em testu BCM okazało się, że z minus ("-") dochodzi z modułu do cewki R6 w skrzynce bezpieczników.
Z powyższego wynika, że moduł BCM przygotowany jest do włączenia programowo DRL, tylko w ForScanie coś jeszcze należy zmienić, ale nie wiem gdzie. Zapewne używając IDS'a (jak zrobił Tedi_k u Radka70) zmieniane są w BCM'ie jeszcze jakieś inne parametry, które w ForScanie należało-by też dodatkowo ustawić.
I tutaj prośba do Radka70, czy mógłbyś podesłać wszystkie parametry inżynieryjne + ukryte Twojego modułu BCM dla porównania?
swampshark 22-07-2021, 16:41 wykonaniu ForScan'em testu BCM okazało się, że z minus ("-") dochodzi z modułu do cewki R6 w skrzynce bezpieczników
a czy przy tym teście bez multimetru załącza się przekaźnik lub widzisz, że światła "dzienne" zapalają się?
Tak, załączają się na moment krótkie bez postojówek.
swampshark 22-07-2021, 20:27 Ciekawe. U mnie nic się nie działo. A wszystko w instalacji było
A robiłeś test modułu BCM?
swampshark 23-07-2021, 08:15 Robiłem i przekaźnik nie ruszał. Myślałem o wymianie BCM, ale uznałem to za zbyt duża ingerencję na moje chęci. Po za tym na tych dziennych świecą się też pozycje a mi to niepotrzebne więc przerobiłem instalację po swojemu. Wadą tej przeróbki jest to, że przekaźnik R6 nie załączy się gdy przepali mi się prawa tylna pozycja :)
bluewolfik 27-07-2021, 05:53 Może to tylko zdjęcie poglądowe, ale na mierniku masz opór poza skalą, nie ma tam przejścia. A w teście BCM zapalały się nie światła dzienne, a po prostu mijania. Masz u siebie automatyczne światła?
Miernik nastawiony jest z dźwiękiem na pojawienie się zwarcia, czyli potencjału masy ("-") na obydwu wejściach miernika. Zapalały się krótkie, ale z obniżoną mocą.
Tak mam automatyczne światła.
bluewolfik 27-07-2021, 08:21 U mnie na mierniku w czasie zwarcia pokazuje wartości w Ohmah, nawet na brzęczyku.
Może to ślepy strzał, ale próbowałeś światła w garażu i było za ciemno na dzienne?
W forscanie też miałem 6 opcji świateł, poprawnie działało tylko na jednej. Bodajże opcja 01.
swampshark 27-07-2021, 08:52 Ja wyjąłem przekaźnik od świateł mijania w czasie testu i się nie zapalały żarówki mijania nawet w zmniejszonej mocy, za to gdy przekaźnik był w skrzynce to zapalały się normalne mijania
bluewolfik 27-07-2021, 10:32 Przekaźnik R5 musi być włożony, żeby dzienne świeciły.
EDIT:
A tak na marginiesie, przekaźnik R5 prawidłowy? Tj. ma wszystkie piny? Bo R6 ma ucięty pin 4.
Test z miernikiem robiłem przy wypiętym przekaźniku R6 i dlatego wartość oporności była nieskończona. Dodatkowo sprawdzałem jeszcze przy wyjętym przekaźniku R5 i zwartych jego konektorach 3 i 4 w skrzynce bezpieczników i wpiętym przekaźniku R6 przez co sprawdziłem działanie przekaźnika R6 i świecenie świateł mijania poprzez drut oporowy, czyli 70%.
bluewolfik 27-07-2021, 13:50 No i jak rozumiem nie świeciły światła w czasie testu?
Mrugały, bo potencjał masy podczas testu BCM pojawia się na chwilę.
bluewolfik 28-07-2021, 07:46 Może masz jeszcze światła automatyczne wyłączone w Forscanie?
Zmierzyłem jeszcze opór przy załączonych światłach skandynawskich.
Pomiędzy masą akumulatora, a pinem 2 w gnieździe przekaźnika R6 powinno być 10 Ohm.
Może masz jeszcze światła automatyczne wyłączone w Forscanie?...
Nie pamiętam jak jest w Forscan'ie, ale krótkie włączają się automatycznie po zmierzchu, jak przełącznik jest na pozycji "A".
... załączonych światłach skandynawskich...
Jak to zrobiłeś ?
... Pomiędzy masą akumulatora, a pinem 2 w gnieździe przekaźnika R6 powinno być 10 Ohm.
Na pinie 1 przekaźnika R6 jest "+" z akumulatora, a na pinie 2 przy aktywnych i włączonych światłach DRL "leci" "-" z modułu BCM, więc pomiar w Ohm'ach nie jest miarodajny, bo to kwestia półprzewodników w ww. module i napięcia 12V.
bluewolfik 28-07-2021, 15:00 Światła mam już aktywowane i prawidłowo działające.
Wyjechałem w dobrze oświetlone miejsce, włączyłem zapłon, wyciągnąłem przekaźnik R6 (światła mijania zgasły bo były w trybie skandynawskim) i mierzyłem.
Z tego co pamiętam to forscanie jest dużo opcji związanych z reflektorami. Pojutrze znajdę czas i porobię ci zdjęcia jak są u mnie ustawione.
... Pojutrze znajdę czas i porobię ci zdjęcia jak są u mnie ustawione.
Super.
swampshark 29-07-2021, 07:16 pomiar w Ohm'ach nie jest miarodajny,
A to niby czemu? Multimetr w trybie "pomiaru diody" po prostu piszczy gdy rezystancja jest niższa niż 70 Ohm, a w skazania liczbowe to napięcie przejścia złącza NP. Właśnie pomiar omomierzem jest bardzie miarodajny, bo pokazuje co się dokładnie dzieje pomiędzy konektorami multimetru. Ja używałem woltomierza. Plus miernika do + akumulatora a minus do pinu przekaźnika i jeżeli pokazało się 12V to wiedziałem, że jest podana masa przez mosfet w module
Z prawa Ohma.
Występują dwa napięcia - z miernika i z pojazdu.
swampshark 29-07-2021, 15:08 A jak miernik jest ustawiony na test diody to nie podaje napięcia tak?
Kolego,
masz dwa napięcia - z miernika i z pojazdu. Jak miernik prawidłowo ma dokonać poprawnego pomiaru jak dostaje z zewnątrz (spoza miernika - to z pojazdu) "obce napięcie".
swampshark 30-07-2021, 07:24 Przecież bluewolfik mierzy rezystancję na wyjętym przekaźniku R6 pomiędzy pinem 2 a masą więc skąd tu napięcie skoro dostaje się poprzez cewkę przekaźnika, który jest wyjęty. To tak jakby mierzył rezystancję pomiędzy pinem C4-8 w BCM a masą + rezystancja kabla zielono-pomarańczowego. Czyli mierzy rezystancję mosfeta (lub darlingtona, nie wiadomo co tam jest :)) plus kabel. Jednak uważam, że najlepszy byłby taki próbnik z żaróweczką pomiędzy plusem aku a tym pinem sterującym
bluewolfik 03-08-2021, 19:13 Konfiguracja IPC u mnie:
bluewolfik,
a czy przełącznik świateł masz automatyczny z pozycją "P" ?
Zrobiłem ustawienia jak ma bluewolfik (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3359870&postcount=110) i kicha - dzienne nie świecą.
bluewolfik 08-08-2021, 08:44 Przełącznik standardowy dla manuala, pewnie taki sam jak u ciebie.
A wgrywasz do ipc czy bmcii?
BMCii
No i zabanglało.
Robiłem jeden błąd - zamiast uruchomić silnik jak ForScan sugerował to przekręcałem kluczyk w stacyjce tylko do zapalenia się kontrolek.
|