Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Pękająca metalowa rura powietrza
Witam Mam problem z rurą dolotową do Forda Focusa dwójki mianowicie chodzi o jedną z rur dolotowych prowadzących od turbiny do intercoolera mianowicie chodzi mi o metalową rurę pękła mi ona przy uchwycie i zamówiłem 2, ta znów troche pobyla i kolejna pękła. Teraz zamówiłem i niedoczytałem i okazało się że ta ma mniejszą średnice. Czy jest jakiś problem by zamontować rurę o mniejszej średnicy? czy będzie to kolidowało z czymś na przykład z mniejszym przepływem powietrza czy coś w tym stylu?
Gdzieś słyszałem że Ford zmodyfikował tą rurę bo często pękała, ale nie mogę nigdzie znaleźć żadnego posta na ten temat.
Druga sprawa, pęka mi też co róż rura dolotowa z czujnikiem. Taki króciec plastikowy z harmonijką (przed samym wlotem do silnika) I też kilka mi pękło.
Czy można coś na to poradzić? czy jest to wada tego modelu że to tak pęka.
To norma w tym motorze, metalową spawałem ze 3 razy, plastikową ostatnio wymieniałem.
Raz spawałem, jak kupiłem C-Maxa, i już mam zrobione 120tyś i nic , pewnie coś ciągnie na uchwytach i oryginalnie może jest przesunięcie, często te metalowe rury pękają przy uchwytach. Z mniejszą średnicą ograniczysz dolot powietrza, poszukaj starej i pospawaj. ( jak jej nie wywaliłeś :) )
Mariusz
stare mam 3, byly spawane ale kazda peka.
kurde, lipa ze to tak peka nonstop
Thombike 21-09-2016, 16:47 Na górny, główny dolot do filtra proponuje zakupić po prostu normalną tuningową rure silikonową, sa tez odpowiedniki tej dolnej.
1. na pewno nie pęknie i nie połamie się.
2. Materiał raczej wieczny
3. Podobno (ale trudno to jakoś potwierdzić) łatwiej doprowadzają 9szybciej) powietrze, więc efektywność wzrasta.
Jedyny minus - cena. Komplet do mojego, to był koszt ok 500 Euro, ale to GGF. Można taniej.
krzys1968 21-09-2016, 19:53 Na górny, główny dolot do filtra proponuje zakupić po prostu normalną tuningową rure silikonową, sa tez odpowiedniki tej dolnej.
1. na pewno nie pęknie i nie połamie się.
.
Chętnie bym zobaczył rurę silikonowa zamiast metalowej do 1,6 tdci, bo o niej mowa, bo jakoś nie znalazłem na necie, no i do filtra powietrza jak napisałeś. Może link?
Thombike 21-09-2016, 21:07 Linki do niemieckich sklepów raczej Ci nie pomogą :D Szukaj, dla chcącego nic trudnego. Górna raczej specjalnie sie nie różni i mozna przypasować każdą. Z dolną to juz nie wiem, nie widziałem.
krzys1968 21-09-2016, 21:34 Bump:
Gdzieś słyszałem że Ford zmodyfikował tą rurę bo często pękała, ale nie mogę nigdzie znaleźć żadnego posta na ten temat.
Druga sprawa, pęka mi też co róż rura dolotowa z czujnikiem. Taki króciec plastikowy z harmonijką (przed samym wlotem do silnika) I też kilka mi pękło.
Czy można coś na to poradzić? czy jest to wada tego modelu że to tak pęka.
Czesta przyczyna pekania na spawach jest to ze po wymianie filtra oleju mechanikowi nie chce sie przykrecic spowrotem dolnej lapy u mnie tez tak bylo lecz teraz tego pilnuje przy kazdej wymianie . Co do 2 rury to moze slabe zamienniki czy na orginalne zamieniles ? troche to dziwne ja na swojej zrobilem 190tys i ani razu nie pekla
Bump: Górna raczej specjalnie sie nie różni i mozna przypasować każdą.
Widze ze nabiles sobie posta ktory nic nie wnios do tematu nawet nie zadales sobie trudu i niesprawdziles jaki jest dolot w 1.6 tdci a ruzni sie calkowicie od Twojego w ST2
Thombike twój post poleciał bo jest nie na miejscu plus kolejny wulgaryzm. Masz już za nie dwa ostrzeżenia więc się pilnuj trzeci mandat oznacza odpoczynek od pisania na forum przemyśl to sobie. :!!: :!!:
Jak dzwonilem do forda do aso we Wrocławiu to powiedzieli mi ze te rury pękały i ford dokonał modyfikacji i potem były rury o mniejszej srednicy, ale one tez pekaly przy uchwycie. To wprowadził kolejna modyfikacje i zamiast jednej metalowej rury jest jakos zmodyfikowana ze jest metal-guma-metal czy cos w tym stylu. ale na necie nic na ten temat nei znalazlem, cos ktos sie wypowie albo na necie moze ktos znalazl to prosilbym o linka.
ps. czy ta peknieta rura moze byc powodem kopcenia? czy powodu szukac gdzie indziej.
Nie spotkałem się, żeby ta rura była w innej formie niż metalowa. Jest chyba poprawione rozwiązanie i wydaje mi się, że rura trochę idzie inaczej i jest dodatkowy element gumowy (harmonijka), przed kolankiem wejściowym do chłodnicy powietrza. Pęknięta rura potrafi robić cuda z samochodem :).
Dobrze pospawana, zamalowana i porządnie przykręcona za każdym razem zmiany oleju i nic się nie powinno dziać.
Mariusz
krzys1968 24-09-2016, 14:33 Wygląda to tak po lewej starsze rozwiązanie po prawej nowe plus chłodnica intercooler inaczej ma krucice.
to ja wlasnie mam ten pierwszy schemat, ale nie widze sensu zmiany na drugi ze harmonijka przed kolankiem, gdyz rura peka przy srodkowym uchwycie, tym przy filtrze oleju
krzys1968 25-09-2016, 11:53 to ja wlasnie mam ten pierwszy schemat, ale nie widze sensu zmiany na drugi ze harmonijka przed kolankiem, gdyz rura peka przy srodkowym uchwycie, tym przy filtrze oleju
Dostałeś odpowiedź dlaczego uchwyt pęka . Przy wymianie oleju odkręca się górna łapę, a dolna się tylko luzuje żeby
odkręcić pokrywę od filtra oleju. Po wymianie najczęściej dokręcają mechanicy górna zapominając o dolnej i to powoduje przez wibracje pekanie górnej łapy. Niema zamiennika metalowej na gumowa Co do rury z harmonika została zastąpiona gumowa.
nie hcodzi mi o rure z harmonijka ta tylko ta z czujnikiem
co do metalowej rury to sam zmieniam olej i dokrecam tak jak bylo wszystko,
nawet raz probowalem troche wyzej rure podciagnac i przykrecic ale po kilku tysiacach km i tak rura peka i tak.
krzys1968 25-09-2016, 12:47 Soory moje nie dopatrzenie, pytanie zamieniasz uszkodzona na oryginał czy zamiennik, bo różnią się trochę wykonaniem. A masz 90 czy 109 Ps . Pytanie w innym poście piszesz, że masz problem z turbina czy objawy pękającej rury zaczęła się przed wymiana turbiny czy przed?
mam 109 ps,
znaczy powiem tak, takie efekty jakbym puszczal gaz byly tez wczesniej, ale teraz tez zobaczylem na postoju ze mi faluje turbo,
kurcze i nie pamietam czy pierwszy raz zdazylo mi sie na starej turbinie czy na tej,
a to ma cos do tego ?
krzys1968 26-09-2016, 19:05 Mozliwe ze przez nieprawidlowa prace turbiny rozwala Tobie rury .Nagraj pracująca turbina i sztanga. Tu masz jak pracuje u mnie.https://www.youtube.com/watch?v=hoCwoDXlG04
a do jakich obrotow ciskac gaz?
krzys1968 26-09-2016, 22:38 ja mialem 2.5 tys
pozniej nagram.
jest jakis sposob żeby zmniejszyc ryzyko pekniecia kolejnej rury?
nie wiem moze mniej dokręcić albo nie dokręcać tej śruby tak czy co ?
kozunio12 25-06-2021, 20:56 Czy ktoś jest w stanie podać jakiś namiar na rurę metalową wychodzącą z intercoolera albo jakiś zamiennik? Niestety u mnie również jest pęknięcie przy uchwycie i nie mam jak zaspawać, a wolałbym wymienić
|
|