Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] 1.8 TDCI rozrząd: pasek czy łańcuch ?


grzecho
18-05-2007, 23:11
Jaki rodzaj rozrządu ma focus tdci ? Pasek czy łańcuch ?

maticomp
19-05-2007, 08:05
Pasek. Dodam, że pierwszy wg książki serwisowej powinno się wymienić po 160kkm, ale liczne podania na tym forum sugerują, żeby robić to jednak wcześniej.

sweet23
20-05-2007, 00:41
zdecydowanie pasek - zalecam wymianę przy 120 tyś

krism
21-05-2007, 08:36
witam
silniki 1,8 endura w focusach maja pasek rozrzadu oraz lancuch, pompa wtryskowa napedzana jest lancuchem a walek rozrzadu paskiem
pozdrawiam

katemolan
27-05-2007, 10:26
odwrotnie pompa paskiem a rozrząd łanc.

Nurek 76
27-05-2007, 13:22
silniki 1,8 endura w focusach maja pasek rozrzadu oraz lancuch

grzecho, pytał o silnik TDCi czyli Duratorq a Ty mu podajesz dane odnośnie silnika Endura czyli TDDi a i też nieprawdziwe. Silnik TDDi ma 2 paski, jeden zrozrządu zębaty -wał korbowy, pompa wtryskowa i wałek rozrządu oraz tzw wieloklinowy -wał korbowy, pompa wspomagania kierownicy, pompa chłodzenia, alternator, sprężarka klimatyzacji(opcja).

A i nie słyszałem aby TDCi miały łańcuch w rozrządzie.

kuba
27-05-2007, 16:27
Silnik TDDi ma 2 paski, jeden zrozrządu zębaty -wał korbowy, pompa wtryskowa i wałek rozrządu oraz tzw wieloklinowy -wał korbowy, pompa wspomagania kierownicy, pompa chłodzenia, alternator, sprężarka klimatyzacji(opcja).

Tylko że ten drugi pase który podałeś ma się do rozrządu jak piernik do wiatraka...

Zarówno w silniku TDCi jak i w TDDi jest jeden pasek rozrządu!!

Nurek 76
27-05-2007, 16:36
Tylko że ten drugi pase który podałeś ma się do rozrządu jak piernik do wiatraka...

Bądź łaskaw czytać watek nieco uważniej.

kuba
27-05-2007, 16:38
Nurek 76, a może Ty przeczytaj najpierw pierwszy post oraz treść tematu...

pozdrawiam

Nurek 76
27-05-2007, 17:30
Nurek 76, a może Ty przeczytaj najpierw pierwszy post oraz treść tematu...


witam
silniki 1,8 endura w focusach maja pasek rozrzadu oraz lancuch, pompa wtryskowa napedzana jest lancuchem a walek rozrzadu paskiem
pozdrawiam
_________________
kris

odwrotnie pompa paskiem a rozrząd łanc.


kuba, czy teraz wiesz o co chodzi? Jak nie to i odpalenie Twoich halogenów niewiele pomoże. Czy zastanawiałeś się nad faktem, że to nie respekt wobec Ciebie dzięki halogenom tylko wszyscy spier.... z drogi wariatowi :fcp2 Szkoda mi Ciebie

kuba
27-05-2007, 17:35
kuba, czy teraz wiesz o co chodzi? Jak nie to i odpalenie Twoich halogenów niewiele pomoże. Czy zastanawiałeś się nad faktem, że to nie respekt wobec Ciebie dzięki halogenom tylko wszyscy spier.... z drogi wariatowi :fcp2 Szkoda mi Ciebie

Jeśli to miał być żart,to był kiepski, jeśli nie to powiem krótko: ssij i s........j :fcp27

P.S. Jesli nie zauważyłes to obok mojego podpisu jest taka magiczna ikonka :fcp4 -mam nadzieje ze wiesz co ona oznacza....

Amen, EOT

Nurek 76
27-05-2007, 17:41
:fcp2 a propos ikonek.
ssij i s........j to zaś świadczy o poziomie Twojej kultury a raczej jej braku.

Kierujesz sie logiką Kaliego?

piotr278
27-05-2007, 22:52
Mogę tylko powiedzieć, że silnik 1.8 TDCI ma rozrząd na pasek. Łańcuch napędza wał korbowy i pompę wtryskową . Wymieniałem jedno i drugie. Koszt łańcucha wraz z wymianą 1000 zł.

Nurek 76
28-05-2007, 06:25
Wymieniałem jedno i drugie. Koszt łańcucha wraz z wymianą 1000 zł.

Czy mógłbyś powiedzieć dlaczego wymieniałeś łańcuch? Czy powodem była usterka? Bo tak na zaś to chyba nie ma sensu narażać się na niepotrzebne koszta. Np w Mercedesach (nie jestem pewien czy wszystkich) rozrząd jest całkowicie oparty na łańcuchu i to nie wymaga serwisowania czy wymiany co ileś tam km.

piotr278
28-05-2007, 09:14
Pisałem już kiedyś o tym na forum.
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=3128&highlight=%B3a%F1cuch+rozrz%B1du
Po wymianie tego łańcucha ustało głośne terkotanie silnika po nagrzaniu.

Nurek 76
28-05-2007, 09:37
piotr278, czyli wniosek jest jeden, Ford znowu dał du.... Widzę że coraz więcej wad wychodzi w tej marce. A cholera równolegle z Fokusem szukałem Toyoty Avensis, że tez trafiłem najpierw na fokusa spełniającego moje wymagania :fcp24 A i tak go lubię.

piotr278
28-05-2007, 12:49
Co do tego łańcucha to chyba miałem pecha. W sklepie powiedzieli mi, że łańcuch powinien wytrzymać cały okres użytkowania samochodu. Byłem drugą osobą, która to kupowała. Powiedzieli mi, że przyszedł do nich klient bo łańcuch mu się urwał :fcp20 . Ja po wyciągnięciu starego nie zauważyłem żadnych uszkodzeń, ale po wymianie na nowy, silnik pracuje wyraźnie ciszej. Może bym go nie wymieniał, ale ze względu na to, że miałem trochę kasy więcej przy kupnie samochodu to wolałem go wymienić i spać spokojnie.

Nurek 76
28-05-2007, 12:50
Rozumiem.

Życzę bezstresowej i bezawaryjnej jazdy.

Pozdrawiam

marcinrednose
04-06-2007, 22:09
witam
generalnie jestem zagubiony w tych tematach
mam forda focusa 1.8 TDDI z 2003 - kombi jesli to roznica
wlasnie go kupilem, zakladam ze nic nie bylo w nim robione
poradzono mi zeby zrobic cos z tym rozrządem - wymenic
z tego co tutaj wyczytałem to mam łańcuch (chyba ze się myle bo nic nie zrozumiałem???)
czy musze coś jednak z tym rozrządem robić???? PRZEBIEG 139 tyś
pozdrawiam

kuba
04-06-2007, 22:54
marcinrednose, masz pasek rozrządu, który dobrze byłoby wymienić wraz z napinaczem.

Nurek 76
05-06-2007, 06:05
marcinrednose, masz pasek rozrządu, który dobrze byłoby wymienić wraz z napinaczem.

marcinrednose, kuba dobrze mówi, zrób to jak możesz najszybciej, a możliwie, że sie uchronisz od dużych i kosztownych problemów.

marcinrednose
06-06-2007, 12:03
dzięki wielkie
:fcp29

skazo
17-11-2016, 11:07
Więc jak to jest panowie, bo już się pogubiłem. Mam Forda Focusa MK1 2003 TDCI combi. Gdy chciałem wymienić rozrząd, mechanik powiedział mi, że mam tam łańcuch, i że nie muszę go wymieniać. Dodał, że pasek jest od czegoś innego i że jak pęknie, tylko auto stanie i szkód nie narobi. Dobrze powiedział, czy muszę szukać innego mechanika?

weuek
17-11-2016, 11:29
Szukaj innego. Na górze masz pasek (napędzający wałek), a na dole łańcuch (napędzający pompę wtryskową). Ten dolny łańcuch został zastąpiony drugim paskiem na przełomie 2007/8, stąd to zamieszanie.

A mechanikowi pewnie chodziło o pasek osprzętu, czyli ten od alternatora.

zmulim
17-11-2016, 11:44
TDDi jest silnikiem kolizyjnym więc zerwanie paska rozrządu wiadomo czym się kończy. W silnikach TDDi i TDCi w mk1 napęd rozrządu przekazywany jest dwuetapowo - łańcuchem dwurzędowym z napinaczem hydraulicznym od koła zębatego wału korbowego w kierunku pompy wtryskowej a dalej za pomocą paska zębatego od pompy wtryskowej do głowicy zaworowej. W praktyce wymienia się tylko pasek i napinacz, warto kupić oryginał bo i cena śmieszna, a że nie ma tam pompy wody to koszt jeszcze spada. Co do łańcucha to jest bardzo mocny i lekko powinien wytrzymać 500tys km, ślizgi mogą sie wyrobić i wtedy słychać metaliczne rzężenie. Ja zaobserwowałem że łańcuch głośniej pracował mi na fordowskiej formule a ciszej na Mobil 5w30 hc. W nowszych modelach zastąpiono łańcuch (uwaga) paskiem zalanym w kasecie olejowej... co nie grzeszy już trwałością. Także żeby doprecyzować jeśli ktoś znów zapyta: Mk1 diesel ma i pasek i łańcuch rozrządu.

J@colo
17-11-2016, 12:05
Silniki tddi/tdci do roku 2007 mają łańcuch z paskiem, po 2007 są dwa paski.

skazo
18-11-2016, 00:01
Dzięki, za odpowiedzi. Czyli tak: o łańcuch nie mam co się bać, zostaje kwestia paska i napinacza. Ogólnie chodzi mi o to, iż jak już w poprzednim temacie pisałem, jestem w Holandii do 11 grudnia, auto musiałem kupić "na gwałt" w lipcu, i padło właśnie na Fokusa TDCi mk1 2003. Niestety nie wiem, kiedy pasek był wymieniany, nie ma o tym informacji, a w Holandii nie chcę tego robić, bo tutaj za mechanika płaci się słono. I chciałbym się dowiedzieć, co ile km ten pasek powinno się wymieniać, i czy będzie się działo coś poważniejszego, jak zaryzykuję powrót do Polski na tym starym pasku i mi pęknie ? Czy po prostu, tak jak mówił mechanik z Holandii, auto stanie i do momentu wymiany paska nie ruszę ?

ministerq
18-11-2016, 06:36
Pęknięty pasek w tym silniku = pogięte zawory w głowicy, a czasem wałek rozrządu w częściach, albo nawet powyginane korby.

cezarg1410
18-11-2016, 08:33
Pasek się wymienia co 160 tysięcy albo 10 lat. Przy wymianie zakladasz oryginały części za 200 zł i masz spokój na długi czas.
Jak pęknie to praktycznie silnik do wymiany.

mishi93
24-01-2017, 14:23
Cześć, jakiś czas temu stałem się dumnym posiadaczem foki. Przede wszystkim chce zadbać żeby auto się nie rozłożyło na najbliższych kilometrach, a z tego co sprawdziłem, rozrząd wymieniany był +100 tyś temu.
W związku z tym szukam zestawu z pompą wody w zestawie na allegro i wpadły mi takie dwie oferty w oko:

allegro.pl/bosch-rozrzad-pompa-ford-focus-i-mk1-1-8-tddi-tdci-i6667711957.html

http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-ford-focus-mk1-1-8-tddi-tdci-i6500778353.html

Który zestaw z własnego doświadczenia wybralibyście?
Jeśli są jeszcze jakieś inne opcje cenowo zbliżone to zamieniam się w słuch :)

Pozdrawiam,
Michał

cezarg1410
24-01-2017, 14:33
Jest pewien problem z tymi zestawiami które podałeś... W układzie rozrządu silnika 1.8 TDDI nie ma pompy wody :D
Ja polecam wziąć
1. Oryginalny zestaw: http://ford.sklep.pl/product-pol-14999-1-8-TDCI-TDDI-zestaw-rozrzadu-1201255.html
2. Nie oryginalny, ale też dobry zestaw: http://ford.sklep.pl/product-pol-17499-1-8-TDCI-TDDI-zestaw-rozrzadu-Ruville.html

Pompa wody w tym silniku jest napędzana od paska osprzętu, także nie musi być wymieniana z rozrządem.
Generalnie to nawet nie wiem jaka jest jej trwałość: moja foka zaliczyła złomowania po wypadku przy przebiegu 250 tysięcy i pompa wody była fabryczna :P

mishi93
24-01-2017, 14:38
Haha, to ciekawe. Dzięki za odpowiedź, chyba skuszę się na tańszą opcję jednak :D
Moja ma przejechane 320 tysięcy, dlatego zastanawiam się nad jej wymianą (nie wiem czy była wymieniana wcześniej).

zmulim
24-01-2017, 14:43
Po pierwsze. W tym samochodzie nie zachodzi potrzeba by wymieniać rozrząd razem z pompą wody - jest ona na pasku osprzętu i możesz ją wymienić kiedy chcesz. Jeśli nie cieknie i nie ma luzów na kole pasowym to spokojnie można jeździć. Po drugie te zestawy zawierają pompę Kraft, firmy która jeśli by produkowała papier toaletowy to nawet bym nie kupił... Proponuję Ci albo ori http://ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.8-TDCi-TDDi-komplet-oryginalny-FORD-1201255/159
albo tańszy http://ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.8-TDCi-TDDi-komplet-DAYCO-HT-wzmocniony/1597
Dayco produkuje właśnie paski dla Forda więc jakość oryginału. Rolki jeśli się nie mylę to INA.

cezarg1410
24-01-2017, 14:43
Stawiam, że nie była nigdy jeśli przebieg realny :P
Generalnie ta popa niezłej firmy kosztuje około 200 zł więc te zestawy z allegro które podałeś to musi być jakaś ściema

mishi93
24-01-2017, 14:45
A przypadkiem Ruville to nei jest Dayco? TO są chyba te same zestawy.

Bump: Czyli rozumiem, że płynu chłodniczego też nie muszę kupować.

zmulim
24-01-2017, 14:46
Tak jak napisałem wyżej, firmę Kraft i jej wynalazki omijałbym szerokim łukiem. Ale na allegro to częsta praktyka że dają przykładowo 2 dobre elementy a jeden to dorzucą jakąś padakę. Ja swoją pompę wody wymieniłem profilaktycznie przy 250kkm i zero objawów zużycia. Przyoszczędziłem i kupiłem pompę oryginał i święty spokój.

Do wymiany rozrządu nie musisz płynu kupować ;)

aurerum
24-01-2017, 14:50
Czyli rozumiem, że płynu chłodniczego też nie muszę kupować.

Jeśli masz nowy to nie ,ale jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany to możesz wymienić.Normalnie płyn wymienia się co 5 lat chyba że masz fordowski to co 10 lat

cezarg1410
24-01-2017, 14:52
A przypadkiem Ruville to nei jest Dayco? TO są chyba te same zestawy.

Bump: Czyli rozumiem, że płynu chłodniczego też nie muszę kupować.
Dobrze rozumiesz. Ogólnie ten silnik ma chyba najprostszą konstrukcję rozrządu na świecie :P No nie licząc części łańcuchowej, która też tam jest ;)
Ruville to Dayco, a np. taka INA to głównie firma zajmująca się pakowaniem i wrzucaniem do środka tego co akurat mają na półce (ofc z tych lepszych produktów). Także co nie kupisz (Ruville, Ina, Dayco) będzie spoko.

zmulim
24-01-2017, 14:54
Ja zawsze kupuję ten oryginał, generalnie ceny śmieszne jak za rozrząd więc na nim nie oszczędzam ;)

mishi93
24-01-2017, 14:57
Dzięki naprawdę koledzy :) Super pomocną społeczność tworzycie.
Gdybym mógł jeszcze spytać o mały off top:
na stronie http://ford-esklep.pl/ mam zamiar kupić ten rozrząd Dayco. Przy okazji oczwyiście dodatkowe zakupy zrobię :D
1. Nie mogę znaleźć nakładki na pedał gazu (hamulca i sprzęgła mam), a chciałbym komplet :)
2. Jest na tej stronie zapalniczka do gniazdka 12V? W rozsądnej cenie
3. http://ford-esklep.pl/pl/p/Zarowka-oswietlenia-tablicy-rozdzielczej-1028433-Zielona-FORD/654 - te żarówki będą ok pod zegary?
-żarówki niedostępne :(
edit2: znalazłem takie http://ford-esklep.pl/pl/p/Zarowka-z-oprawka-3009344-FORD/1989 tylko sporo jak za sztukę chyba?


Dzięki raz jeszcze

zmulim
24-01-2017, 15:05
Pewnie dlatego nakładki nie możesz znaleźć bo pedał takowej nie posiadał - był cały z plastiku - jest to elektroniczny pedał gazu. Zapalniczkę czyli samego wkładu szukasz? Te żarówki po rozbiórce z tej plastikowej osłony to zwyczajna bańka i dwa druty, może będą mieli w jakimś motoryzacyjnym.

mishi93
24-01-2017, 15:06
Potrzebuję sam wkład do odpalania/rozżarzenia, gniazdo 12v mam sprawne (nawet dwa :D )

Ok, popytam w motoryzacyjnych. Dzięki! :)

zmulim
24-01-2017, 15:08
Znalazłem na stronie sklepu ale cenę ma absurdalnie dużą... http://ford-esklep.pl/pl/p/Zapalniczka-wklad-zapalniczki-zarnik-1135280-FORD/2622
Lepiej poszukaj na allegro, są raczej uniwersalne :)

mishi93
24-01-2017, 15:09
Haha, już lepiej papierosy rzucić :) Dzięki, to chyba wszystko w tym temacie. Pewnie od usłyszenia. Pozdrawiam

Toni999
25-01-2017, 18:07
Witam, gdy czytam wasze opinie nt. paska, pasków, łańcucha rozrządu w silnikach Diesla to naprawdę głowa boli ale częściowo jest to zrozumiałe dlatego że ludzie mylą różne silniki produkowane przez Forda w ciągu ostatnich 30 lat, ale zacznę od początku, stary silnik Diesla 1,8 produkowany w latach 80-90 i stosowany np. w Escorcie miał 2 paski rozrządu, osobny napędzający pompę wtryskową i osobny napędzający wałek rozrządu, natomiast silniki 1,8 TDDi oraz 1,8 TDCi z Focusa to nowa klasa silników mająca niewiele wspólnego z tym stosowanym w Escorcie i tutaj sytuacja wygląda tak że napęd z wału korbowego na pompę wtryskową w TDDi oraz napęd z wału korbowego na pompę CR w TDCi jest przekazywany za pomocą łańcucha który uchodzi za trwały dlatego 90% mechaników radzi aby go wcale nie ruszać, natomiast napęd z pompy na wałek rozrządu jest przekazywany za pomocą paska który to zazwyczaj się wymienia co określony interwał dlatego wielu kierowców nawet nie wie że w swoim silniku oprócz paska mają także łańcuch, ale aby jeszcze bardziej skomplikować zagadnienie Ford w okolicach 2008 roku zmodernizował silnik 1,8TDCi w miejsce łańcucha wprowadzając kasetę z tzw. mokrym paskiem czyli paskiem pracującym w oleju i tutaj nastąpiło pogorszenie sytuacji serwisowej dlatego że ten mokry pasek nie wytrzymuje tak długo jak łańcuch dlatego jeśli ktoś ma taki silnik to powinien wymieniać obydwa paski a od strony kosztów to już nie wygląda tak kolorowo dlatego że przy wymianie jest znacznie więcej pracy i komponenty rozrządu kosztują znacznie drożej.

shiwu
22-01-2018, 12:45
Witam,
generalnie jest problem z określeniem czy pomiędzy wałem korbowym a pompą wtrysków w silniku 1.8 TDCi jest łańcuch czy tzw. mokry pasek. Na podstawie wszystkich rozmów mam takie spostrzeżenia, które fajnie jeśli jeszcz ine osoby mogłyby potwierdzić lub zaprzeczyć:


1. Generalnie problem ten dotyczy przede wszystkim roczników 2007/2008. Samochodzy po 2008 po tym okresie to prawie pewne że mają mokry pasek.
2. Po numerze VIN nie można jednoznacznie stwierdzić co jest zamontowane. Próby podejrzenia czy jest pasek czy łańcuch bez zdejmowania pokrywy nie jest możliwe. Po zdjęciu pokrywy należy zmienić uszczelkę. Samo sprawdzenie generuje więc już koszt uszczelki i robocizny, który w przypadku stwierdzenia że jest mokry pasek jest oczywiście do zaakceptowania. Ale jak jest łańcuch to powstaje dylemat czy już go robić (wymiana na pasek) czy nie.
3. Łańcuchy też potrafią pękać :), chociaż wcześniej zaczynają hałasować co już jest oznaką konieczności odwiedzenia serwisu.
4. Podobno łańcuch można wymienić na pasek. Słyszałem o przypadku, że do serwisowanego silnika zamówiono mokry pasek, a po rozebraniu ukazał się łańcuch. Pojawia się dylemat czy wymieniać na pasek czy nie. Pasek z reguły jest cichszy.
5. WAŻNE: Jeśli jest mokry pasek, to konieczna jest jego bezwzględna okresowa wymiana. Nie dajcie sobie wmówić, że jest inaczej. Jeśli tak jest to lepiej poszukać innego mechanika.
6. Coraz więcej jest samochodów z przebiegem 180kkm, które docierają do warsztatów po awariach dolnego paska. Siłą rzeczy mechanicy zdobywają wtedy doświadczenie i widzą co jest grane. Świadomość mechaników rośnie, ale tylko tych co nie stoją w miejscu i są na bieżąco.

To na razie tyle. Jak czegoś się jeszcze dowiem to napiszę.
Pozdrawiam

rostex
22-01-2018, 13:26
Wg. Forda pasek na dole jest w:

Ford Focus Mk2
rocznik od 03/01/2008 do 15/01/2008

- Ford Focus Mk2 FL
rocznik od 10/01/2008 do 29/07/2011

- Ford C-Max
rocznik od 03/01/2008 do 23/07/2010

- Ford Mondeo Mk4
rocznik od 08/10/2007 do 22/12/2014

- Ford Galaxy / S-Max
rocznik od 08/10/2007 do 08/04/2015

- Ford Transit Connect
rocznik od 31/03/2008 ->

weuek
22-01-2018, 17:17
2. Po numerze VIN nie można jednoznacznie stwierdzić co jest zamontowane. Próby podejrzenia czy jest pasek czy łańcuch bez zdejmowania pokrywy nie jest możliwe. Po zdjęciu pokrywy należy zmienić uszczelkę. Samo sprawdzenie generuje więc już koszt uszczelki i robocizny, który w przypadku stwierdzenia że jest mokry pasek jest oczywiście do zaakceptowania.

To nieprawda (wytłuszczone). Wystarczy wykręcić sam napinacz hydrauliczny i spojrzeć na jego końcówkę:
a) płaska to pasek
b) wypukła to łańcuch.

Dodatkowo, góra napinacza montowanego fabrycznie byłą z czarnego metalu w wersji dla łańcucha i ze srebrnego w wersji dla paska (tyle, że po latach to jeden siusiak może być z powodu zabrudzenia).

shiwu
24-01-2018, 23:18
To nieprawda (wytłuszczone).

Dzięki wielkie że chciało ci się sprostować wypociny amatora :). Doceniam...

Wystarczy wykręcić sam napinacz hydrauliczny i spojrzeć na jego końcówkę:
a) płaska to pasek
b) wypukła to łańcuch.

Dodatkowo, góra napinacza montowanego fabrycznie byłą z czarnego metalu w wersji dla łańcucha i ze srebrnego w wersji dla paska

Ta uwaga jest szczególnie cenna. Wykorzystam tą wiedzę do upewnienia się, czy w mondeo ojca (silnik również 1.8 tdci) jest pasek czy łańcuch bez narażania na koszty. No chyba że wyjdzie, że jest pasek... :(

Ja niestety nie wytrzymałem i dla świętego spokoju zdecydowałem się na sprawdzenie przez rozebranie, bo niestety mechanik nie miał tej szczególnej wiedzy o napinaczu. Niestety poniosłem koszt takiej weryfikacji, ale w sumie nie żałuję z dwóch powodów:
1. Górny pasek wymieniałem rok temu (09.2017). Teraz (01.2018) okazało się, że rolka paska pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową była tak mocno skręcona, że sprężyna nie mogła pracować i tłumić gwałtownych napięć paska. Układ był zbyt sztywny co nie wpływało dobrze na żywotność paska. Decyzja krótka: WYMIENIAMY. Tu mała dygresja: poprzedniego mechanika będę omijał szerokim łukiem, bo to druga rzecz która spieprzyli.
2. Po zdjęciu obudowy mechanik stwierdził, ze jest łańcuch i powstał dylemat czy go wymieniać. Powiedział, że wykonał jeszcze pomiary (nie znam niestety szczegółów, czy chodziło o pomiar rozciągnięcia, ugięcia łańcucha czy coś innego). Z pomiarów wyszło, że łańcuch jest zużyty w ~70%. Decyzję o wymianie zostawił mi. Stwierdziłem, że jeśli przy 180kkm jest zapas to szkoda ładować kasę w nowy łańcuch, który pojeździ jeszcze parę lat.

Pozdrawiam,

Bump: Wystarczy wykręcić sam napinacz hydrauliczny i spojrzeć na jego końcówkę

Czy po wykręceniu i sprawdzeniu końcówki można taki napinacz ponownie użyć i wkręcić? Są jakieś szczególne środki ostrożności przy tej operacji?

weuek
25-01-2018, 06:33
Tego już nie wiem. Ale na chłopski rozum, patrząc na konstrukcję tego napinacza, to jego wykręcenie i wkręcenie nie powinno mieć wpływu na jego dalszą pracę. Pogrzebiesz w sieci, to się dowiesz.

Jeśli twój focus został wyprodukowany w 2007 roku, to samo sprawdzanie czy łańcuch czy pasek było niepotrzebne, bo tylko wyprodukowany w okolicy granicznej daty 03.01.2008 byłby "niepewny".

ministerq
25-01-2018, 09:19
4. Podobno łańcuch można wymienić na pasek.

Jeśli się da w tym kierunku, to i powinno się dać w odwrotnym. Osobiście wolałbym tam mieć łańcuch.

weuek
25-01-2018, 09:25
Jasne, że się da. Ten film dostarczył mi najważniejszych informacji o "kasecie" w 1.8 tdci:

https://www.youtube.com/watch?v=goxwu9EzjiY

I własnie zamianę paska na łańcuch polecał ten pan. Od niego tez się dowiedziałem o różnicy w napinaczach.

kumpel Fordzika
25-01-2018, 09:48
I własnie zamianę paska na łańcuch polecał ten pan. Od niego tez się dowiedziałem o różnicy w napinaczach. Jaki to orientacyjnie finans taki myk, aby przy zmianie rozrządu kompletnego zmienić ten pasek na nowy łańcuch ?

weuek
25-01-2018, 09:50
A taki sam jak na pasek. Tylko zestaw z łańcuchem i inny napinacz do niego trzeba kupić. I tyle różnic.

Nie zdecydowałem się na to, bo nie zamierzam jeździć tym autem do kolejnej wymiany.

kumpel Fordzika
25-01-2018, 09:59
U mnie za dwa lata jakby termin wymiany, ale z racji małego przebiegu i dobrego oleju z rok da się przeciągnąć ;) temat z łańcuchem do rozważenia. Ciekawi czy mechaniki z ASO by dali radę ogarnąć :) i z którego ASO :)

aurerum
25-01-2018, 10:21
tylko koszt łańcucha dwa razy większy i do tego napinacz.

weuek
25-01-2018, 10:38
Jasne, że będzie drożej (i towar gorzej dostępny, bo tego ludzie nie wymieniają, podobnie jak aluminiowej obudowy termostatu w tym silniku), ale nie dwa razy:

https://ford.sklep.pl/product-pol-18436-naped-pompy-wtryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-lancuchem-rozrzadu.html

A napinacz i tak kupiłem nowy do wersji z paskiem.

aurerum
25-01-2018, 10:54
Jeśli nie zamiennik tylko oryginał to jest 2 razy drożej bo sam łańcuch z kołami 1750 pln. Ten zamiennik co podałeś to jakaś dobra firma?

weuek
25-01-2018, 11:06
Gdzie 1750? W aso?

aurerum
25-01-2018, 11:11
Nie w aso w sklepie http://ford-esklep.pl/pl/p/Naped-kaseta-rozrzadu-pompy-wtryskowej-rozrzad-dolny-1.8-TDCi-TDDi-1198056-FORD/206

weuek
25-01-2018, 11:30
Około 500 zł z napinaczem:

https://www.ebay.ie/itm/FORD-S-MAX-1-8D-Timing-Chain-Kit-2006-on-QYWA-BGA-1105977-1198056-Quality-New-/332234052893

780 zł bez napinacza:

http://sklep.autofocus.com.pl/lancuch-i-kola-pompy-wtr-ld18,4,8538,8872

Nie jest tak dramatycznie, jak z "oryginałem" (nie wiem kto to produkuje, może ta sama właska firma , co wersję z paskiem), który nie ma żadnego sensu ekonomicznego.

aurerum
25-01-2018, 11:45
a nie trzeba jeszcze zmienić kółka które jest na pompie?.Przy wymianie paska mokrego koło zębate odkręca się nakrętką i jest na stożku, a w łańcuchu to samo koło przykręcone jest 4 śrubami

weuek
25-01-2018, 12:27
Nie zdecydowałem się na to, bo nie zamierzam jeździć tym autem do kolejnej wymiany.
Więc szczegółów nie drążyłem.