Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] Czy można pogodzić koło zapasowe i hak holowniczy?


bronekw
20-09-2016, 21:25
Witam

Mam pytanie które mnie dręczy a które gdy zadaję u dilerów to jestem odganiany kijem:

Czy do S-MAXa z kołem dojazdowym można zamontować hak holowniczy?
Nie musi to byc oryginalny wyrób fordowski - w zupełności wystarczy mi hak nie firmowy - byle dobrej jakości.

Subiekci w trzech salonach które odwiedziłem po zadaniu tego pytania stali sie niemili i wyburczeli, ze takiej możliwości nie ma. U jednego z nich pomacałem sobie jak wygląda zamocowanie koła pod bagażnikiem i rzeczywiście jest ono wysunięte bardzo do tyłu.

W sumie duży zawód. Szkod by mi było z powodu takiej drobnostki rezygnować z zakupu takiego fajnego autobusu. :-)

Dzieki
Bronek

tedi_k
20-09-2016, 21:40
....Czy do S-MAXa z kołem dojazdowym można zamontować hak holowniczy?
...

Pytanie w rodzaju: Czy S-max benzynowy może być koloru czarnego?:027:
Czyli - "a co ma piernik do wiatraka"?
Hak holowniczy montuje się zamiast wzmocnienia tylnego znajdującego się w tylnym zderzaku. Wchodzi on w podłużnice.
To na prawdę nie te czasy gdy pod hak wierciło się jakieś dziury w podłodze do śrub...

Alx
20-09-2016, 22:23
Witajcie, też się tym tematem od jakiegoś czasu interesuję - a bardziej zestawienia koła dojazdowego + czujnik otwarcia tylnej klapy + hak demontowalny montowany fabrycznie.

Odpowiedź z centrali rozwiewa wszelkie wątpliwości, że kombinacja demontowalnego haka i elektrycznej pokrywy bagażnika jest dostępna od produkcji 10 października 2016. Natomiast koło zapasowe nie ogranicza możliwości zamawiania tych opcji.

Więc można zamawiać :)

Jeżeli ktoś chciałby montować hak w serwisie, to wiem, że koło nie przeszkadza, natomiast czujnik klapy jest wówczas wyłączany (i przestawiany w inne miejsce).


Pozdrawiam

kingotb
21-09-2016, 12:16
Mi też sprzedawcy wciskali, że nie da się zamówić haka, jak zamawiam koło zapasowe.

arki
21-09-2016, 17:54
Zależy jaki hak holowniczy chcesz, jeżeli elektryczny to bez koła zapasowego, normalny można z kołem.

Pozdrawiam

bronekw
23-09-2016, 15:32
Dzięki za odpowiedzi. Uderzam do sklepu.
:one:

Alx
22-10-2016, 16:52
Słuchajcie, centrala rozesłała do salonów informację, że jednak nie będzie możliwości fabrycznego montowania haków demontowanych z elektryczną pokrywą bagażnika z czujnikiem otwarcia...
Pozostaje opcja elektrycznie chowanego haka - ale nie może być koła zapasowego, albo... instalacja haka w serwisie, ale tutaj prawdopodobnie czujnik otwarcia klapy bagażnika nie będzie działać, ale za to nie koliduje to z kołem zapasowym.

No cóż, najwyraźniej wg Forda nie można mieć wszystkiego :-/

jasiu48
10-02-2017, 19:26
w samochodzie który sprowadziałem z niemiec był już zamontowany hak nie elektryczny, jest koło zapasowe i jest klapa elektryczna. Hak jest oryginalny Forda. Czujnik otwiernia klapy nie zawsze działa poprawnie za sprawą haka.

Cinek78
17-02-2018, 17:00
Dwa pytania w temacie - kupiłem s-maxa2 już ze stałym hakiem :
1.jak podpinam przyczepkę to mam całą litanie komunikatów ( info o braku świateł w przyczepie) - poprzednik zaoszczędził i nie dodał jakiegoś modułu?, czy przyczyny w przyczepie szukać?
2. Jak ktoś wcześniej wspomniał "otwieranie nogą" nie zawsze złapie. Może można lekko przesunąć czujnik pod zderzakiem i np. zawsze machnięcie noga po prawej stronie aktywuje klapę??

stingerA6
17-02-2018, 20:01
Wygląda na to że masz zamontowany niefabryczny hak, dodatkowo bez odpowiedniego modułu i dlatego są problemy

drtz
17-02-2018, 21:12
Nie spotkałem jeszcze auta z klapą na kujawiaczka, niezależnie od marki, gdzie kujawiaczek działałby zawsze niezawodnie.
U mnie hak zamontowany w ASO przed odbiorem. Czujniki kujawiaczka działają. Chyba, że akurat czasem nie zadziałaja i zamiast kujawiaczka trzeba odwalić kozaczoka. Koło zapasowe podobno mogę sobie bez problemu dokręcić (mimo AWD i haka). Obecność dojazdowki przekreśla jedynie hak elektryczny.

koszak
18-02-2018, 06:52
Tak jak kolega DRTZ powiedział. Ja mam hak demontowalny, mam koło zapasowe pełnowymiarowe i otwieranie klapy noga, które rzeczywiście nie zawsze zadziała. Tylko hak elektryczny eliminuje koło zapasowe. I też chcę dodać, że mam AWD.

Didus
24-02-2018, 17:20
Witam,
Mam dość nowy nabytek i planuje z czasem zrobi kilka ulepszeń.
Mam wersje AWD i koło zapasowe pod autem z tyłu.
Auto jest bez haka.
Zawsze w autach miałem hak i jak dla mnie jest bardzo dobra rzecz.
Chciałbym doposażyć moje auto w hak ale nie wiem jaki i czy wogóle się da i na ile jest to nie skomplikowane.

Na zdjęciu wygląda to tak i teaz pytanie czy to będzie pasować ? i warto się w angażować.

Didus
02-03-2018, 20:48
Odpowiedam sobie sam :)
Hak na zdjęciu jest elektryczny a więc nie pogodzę tego z kołem zapasowym a nie chcę rezygnować z koła w zamian za jakieś smarki wpuszczane do koła.
Czyli w takie sytuacji będę szukał haka ręcznego... zdejmowanego.


Czy ktoś może polecić coś dobrego cenowo i jakościowo?

A i jeszcze jedna kwestia czy potrzebny jest jakiś moduł do haka? ewentualnie jaki?

Oczywiście należy go zaprogramować w aucie?

drtz
06-03-2018, 21:58
w aso forda montują westfalie lub brink. oba dobre i wygodne w uzyciu. system brinka bardzo podobny do polskiego steinhofa (tez godny polecenia). do obu trzeba przyciąć zderzak. cena lekko ponad 2000. z dedykowana wiazka i wprogramowaniem w CAN. mysle ze to cena porownywalna lub nieco wyzsza niż w dobrym warsztacie nieASO. można tez się zawsze potargować. jeśli bardzo zależy ci na parametrach uciągowych i naciskowych musisz się dokładnie wczytać w specyfikacje bo zdaje się, ze ciut się roznia

Didus
06-03-2018, 22:09
Dziekuje za informację.
Zastanawiam się czy sam nie mogę tego zrobić.
Widziałem znaczny wybór haków w graniach 1000 zł. Została by kwestia modułu i doprogramowania.

lsulima
06-03-2018, 22:57
Ja też dołożyłem do swojego S-Maxa hak. Niestety nie ma rozwiązania idealnego. Nawet bardzo dobrego nie ma. Mój samochód ma "pakiet sport", żeby nie ciąć dyfuzora tylnego zderzaka założyłem hak elektryczny. Fajna sprawa, ale niestety po jego zamontowaniu nie mieści się koło zapasowe pod podłogą. Ponieważ nie chciałem zrezygnować z wożenia koła, kupiłem pokrowiec i koło trafiło do bagażnika. Rozwiązanie ma kilka wad, ale nie znalazłem lepszego.
Hak po zamontowaniu (bez konfiguracji) działa w podstawowym zakresie - światła działają. Natomiast nie są wyłączane czujnik cofania po podpięciu przyczepy.

woro_woro
07-03-2018, 09:08
Ja polecam Oris / Bosal.
Sam mam taki i jakościowo można go porównać z Westfalia. Montowałem samodzielnie, na ziemi, bez podnoszenia samochodu.

Didus
07-03-2018, 09:53
Czyli ja już wszystko wiem jak dla mnie temat jest zamknięty jeżeli chodzi o hak i koło zapasowe
Co można włożyć a co się nie zmieści.

Boss233
18-03-2019, 17:58
Witam Was serdecznie,
noszę się z zamiarem montażu haka aby bezpiecznie i wygodnie przewozić rowery. Szukam opcji haka który montowany bedzie tylko i wylacznie na potrzeby wycieczek rowerowych. Na codzień bedzie odczepiany.
Mozecie cos polecic?
Pozdrawiam
Marcin

lsulima
18-03-2019, 18:12
Ja montowałem u siebie automatyczny hak. Ma wiele zalet i jedna wadę: nie można go mieć razem z kołem zapasowym podwieszonym pod bagażnikiem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

buk07
19-03-2019, 06:51
Przejrzyj wątek o hakach. Opcja szukaj pomoże. W moim wątku (link w stopce) jest też lista moich zakupów, jak montowałem hak wiosną zeszłego roku. Sam montaż też opisałem.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Speedo
19-03-2019, 07:15
Sam montaż też opisałem.


aaaale wiesz, że ten temat dotyczy 2015-> ?

buk07
19-03-2019, 13:58
Taa. Pisałem na smartfonie i nie zauważyłem tego szczegółu.

hryna76
21-03-2019, 08:00
Ja montowałem u siebie automatyczny hak. Ma wiele zalet i jedna wadę: nie można go mieć razem z kołem zapasowym podwieszonym pod bagażnikiem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie prawda.
Mam hak automatyczny Westfalia, wypinany pionowo z podwieszanym kołem zapasowym i jeszcze z klapą bagażnika zamykaną zbliżeniowo „na nogę”.
Zakładany w Germaz Wrocław, tylko trzeba dopilnować serwisantów żeby dokładnie i starannie docieli otwór i zapytać czy jest dostępna już zaślepka na zderzak gdy hak jest wyjęty.
S-Max 12/2015, 4x4, 180KM, automat.

lsulima
21-03-2019, 09:01
To żeśmy się kolego nie zrozumieli. Automatyczny w moim rozumieniu to taki, że otwieram bagażnik i przyciskiem rozkładam hak. :D Dla tego haka nic nie trzeba przycinać. Nawet dodatkowego "dyfuzora" w pakiecie sport. :570:

nazarko1984
02-04-2019, 19:27
Witam,
Czy zamontował ktos już hak elektryczny?
Ja zamontowalem u siebie w Galaxy ale mam jeden problem- mianowicie po naciśnieciu przycisku od wysuwania przycisk miga na czerwono kilka razy i nic sie nie dzieje.
Czy to kwestia problemu haka czy moze programowania?
Moduł aktywowałem Forscanem (as build). Jakiś pomysł co może byc nie tak?

lsulima
02-04-2019, 19:59
Bez aktywacji tez działa. Sprawdź, czy moduł jest widoczny na sieci.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

nazarko1984
02-04-2019, 21:07
Jest widoczny. Najpierw pokazywał się jako nie skonfigurowany (czy jakoś tak) a po wgraniu "as build" już pokazuje się jak normalnie działający.
Zastanawiam się, czy problem nie jest w samym haku, czy jest kompatybilny z moją wiązką jaką kupiłem w ASO.
Mam następujący konfig hardware:
DS7J-14F546-AF - Moduł Haka
DG9T-19H378-DG - Moduł przyczepy
EM2J-19J203-AC - Hak
EM2J-15A417-DG Wiązka.

W Forscan widoczny jest moduł TRM czyli przyczepy ale nie kojarzę czy jest moduł Haka, jak powinien być opisany?

Co może oznaczać miganie przycisku?

lsulima
02-04-2019, 22:29
Drugi moduł nie jest widoczny na sieci. Połączony jest z TRM po Linie. Rozumiem, ze przyciskasz 2 razy przycisk szybko.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

nazarko1984
02-04-2019, 22:35
Dokładnie, naciskam dwa razy ale juz przy pierwszym zaczyna migac na czerwono.
Dodam ze nie mam zamontowanego buzzera ale to chyba nie jest problemem?

Mała korekta, mam wiązkę EM2J-15A417-FC.

Podłączyłem do testu głośniczek od komputera i przy pierwszym naciśnięciu pojawia sie przerywany sygnał dźwiękowy 5 krótkich- 1 długi i 5 krótkich.

be_rcik
05-04-2019, 22:16
Witam Was serdecznie,
noszę się z zamiarem montażu haka aby bezpiecznie i wygodnie przewozić rowery. Szukam opcji haka który montowany bedzie tylko i wylacznie na potrzeby wycieczek rowerowych. Na codzień bedzie odczepiany.
Mozecie cos polecic?
Pozdrawiam
Marcin

Ja zamontowałem jesienią STEINHOF, wypinany.
Nie mam uwag. W poprzednim smaxie miałem westafila. Był super. Ten wydaje się troszkę mniej ergonomiczny przy wypinaniu, ale do ogarnięcia.

jubi-tom
09-04-2019, 08:51
Czyli masz ten sam problem co ja miałem.
Zobacz czy masz caly oslone przewodu do haka , bo ja mialem wode w wiazce, ktora spowodowala korozje w mechanizmie.Nie chciał wysuwac sie a jak mu pomoglem to sie zebatka zmielila .


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

robitak
09-04-2019, 15:29
Ja zamontowałem jesienią STEINHOF, wypinany.
Nie mam uwag. W poprzednim smaxie miałem westafila. Był super. Ten wydaje się troszkę mniej ergonomiczny przy wypinaniu, ale do ogarnięcia.

Mozesz podac dokladny model haka i wrzucic zdjecie z podpietym i bez podpietego? Chcialbym zobaczyc czy z wypietym hakiem cos widac.

Pozdr
Robert

nazarko1984
18-04-2019, 22:27
Witam,
Problem rozwiązany.
Trzeba było zakodować hak do BCM i innych modułów. Bez tego nie chciał ruszyć.
Ale dzięki koledze mayak wszystko śmiga aż miło i hak się wysuwa i wsuwa bez problemu:)
Zestaw haka z dwoma nowymi modulami, ori wiązką z ASO, przyciskiem i hakiem z Allegro kosztowało łącznie delikatnie ponad 2 tysiaki.

misiek0623
24-04-2019, 19:28
Witam
Także rozważam montaż haka.
A pytanie z innego kalibru.Czy po odpięciu akumulatora i ponownie podpięciu czy sync 2 poprosi o kod pin bo nigdzie nie mogę znaleźć czy ma czy posiada takie zabezpieczenie

totek2
28-04-2019, 20:58
Sync2 nie ma żadnego zabezpieczenia pinem.

Alecki
20-03-2020, 16:07
Ja zamontowałem jesienią STEINHOF, wypinany.
Czy wycięcie w zderzaku jest duże? Widać je?
Jaki moduł zainstalowałeś?

djremo
21-03-2020, 11:03
Jak sobie kupisz zaślepke i wytniesz zgodnie z szablonem to nie widać https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200321/c3ee58ee3dc2ec5788e6a95d44cd7e92.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200321/d12b387f816d9fff3488c269bd6951ca.jpg

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

Alecki
21-03-2020, 13:22
Jak sobie kupisz zaślepke i wytniesz zgodnie z szablonem to nie widać

Do Westfalii trzeba wychapać kawał zderzaka ale niektóre haki mają wycięcie na zaledwie 2,5 cm (np. Tow Trust https://tow-trust.s3.amazonaws.com/instructions/TFD13SN.pdf).

Jestem ciekawy, jak pod tym względem wygląda STEINHOF.

djremo
21-03-2020, 13:50
Ale to stały hak no i gdzie wtyczka?

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

Alecki
21-03-2020, 16:13
W wypinanym wycięcie jest szersze (jest miejsce na wtyczkę) ale równie płytkie:
https://tow-trust.s3.amazonaws.com/instructions/TFD13VK.pdf

Pogrzebałem w necie w poszukiwaniu haka wypinanego z jak najmniejszą dziurą w zderzaku.
Puki co #1 jest Tow-Trust.

krzyspvfr
05-04-2020, 17:38
Nie prawda.
Mam hak automatyczny Westfalia, wypinany pionowo z podwieszanym kołem zapasowym i jeszcze z klapą bagażnika zamykaną zbliżeniowo „na nogę”.
Zakładany w Germaz Wrocław, tylko trzeba dopilnować serwisantów żeby dokładnie i starannie docieli otwór i zapytać czy jest dostępna już zaślepka na zderzak gdy hak jest wyjęty.
S-Max 12/2015, 4x4, 180KM, automat.

Kolego, pamiętasz może ile ta przyjemność kosztowała?
Jaki moduł Ci założyli do tego haka?

djremo
06-04-2020, 17:47
Kolego, pamiętasz może ile ta przyjemność kosztowała?

Jaki moduł Ci założyli do tego haka?Oferta z Germaz

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200406/4c1c696463debda97bab6e7c44a292e0.jpg

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

Alecki
06-04-2020, 20:26
Cena montażu zabija (...i to jest chyba netto).

elgeniusz
21-05-2020, 22:08
Parę dni temu zamontowałem hak Westfalia (https://www.westfalia-automotive.com/de/en/product-overview/towbar/ford-s-max/307497900113-547) i sam montaż poszedł całkiem gładko, za wyjątkiem światła stop.

Sterownik z Westfalii bierze sygnał STOP bezpośrednio z wiązki i wymaga podpięcia się pod kabel żółto-szary (https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/307/e307499391101.pdf str. 18, zdj. 3 oraz str. str. 23, zdj. 17).

Niestety w moim przypadku żaden żółto szary (znalazłem trzy) to nie jest światło stop (mierzone miernikiem).

Światło stop się włącza jak czarno/żółty kabel ze sterownika podepnie się pod zapalniczkę, także sterownik działa poprawnie. Wszystkie inne światła (kierunki, pozycyjne) też.

Czy może mi ktoś podesłać zdjęcia jak czarno/żółty kabel jest podpięty u was (powinien się znajdować w lewej wnęce nad nadkolem)?

djremo
22-05-2020, 06:12
U mnie też 3 żółto-szare. Podpięcie się pod który kolwiek powodowało, że po naciśnięciu hamulca, stop się zapalał ale już nie gasł i świecił cały czas. No i okazało się, że niepodpinanie kabla nigdzie rozwiązało sprawę. Wszystko działa jak powinno. Wygląda na to, że moduł normalnie obsługuje stop, a ten dodatkowy kabel to jakby opcja. Instrukcja mówi też, że nie trzeba kodować innych modułów auta aby poinformować o tym, że jest hak, a jednak trzeba.

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

elgeniusz
23-05-2020, 22:14
U mnie też 3 żółto-szare. Podpięcie się pod który kolwiek powodowało, że po naciśnięciu hamulca, stop się zapalał ale już nie gasł i świecił cały czas. No i okazało się, że niepodpinanie kabla nigdzie rozwiązało sprawę. Wszystko działa jak powinno. Wygląda na to, że moduł normalnie obsługuje stop, a ten dodatkowy kabel to jakby opcja. Instrukcja mówi też, że nie trzeba kodować innych modułów auta aby poinformować o tym, że jest hak, a jednak trzeba.


Dzięki za odpowiedź. W moim przypadku, jeżeli kabel jest niepodpięty, to stop nie świeci :( Na sterowniku ten kabel jest oznaczony jako STOP-IN, więc raczej powinien być podpięty.

APJ007
24-05-2020, 08:31
Ja podłączyłem zgodnie z instrukcją (tzn. w miejscu pokazanym na instrukcji) i działa idealnie - sprawdzone w piątek na bagażniku rowerowym. U mnie tylko jeden kabel wiązki przypominał żolto-szary, ale jako typowy facet mam problemy z rozróżnianiem subtelnych różnic w kolorach[emoji6], więc zasięgnąłem porady Koleżanki Małżonki i upewniła mnie, że jest tylko jeden żółto-szary, więc bez dalszych ceregieli typu sprawdzanie miernikiem wpiąłem szybkozlączkę. Nie robiłem niestety zdjęć i nie mam siły ponownie odrywać boczku, by to udokumentować

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Qs1
27-05-2020, 12:42
Cześć, a czy ktos z Was montował do MK2 hak odkręcany? Widzę zestawy na Allegro po Ok 600pln (z uniwersalną) wiązką, a korzystając z niego 2-3x w roku dwie śruby dałbym rade przy/odkręcić.
Zastanawiam się tez nad hakiem ortogonalnym elektrycznym - uzywki z demontażu dostępne są za kilka stow - dochodzi moduł No i ryzyko ze nie działa..

djremo
27-05-2020, 13:37
Co znaczy uniwersalna wiązka? Jakiś moduł czy wpinasz się w instalacje?

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

Qs1
27-05-2020, 14:20
Na alledrogo: Zobacz ofertę: Hak holowniczy Ford S-Max 2 MK2 od 15 MODUŁ https://allegro.pl/oferta/hak-holowniczy-ford-s-max-2-mk2-od-15-modul-8977612736?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Napisane ze wiązka uniwersalna 7pin z modułem przyczepy. Czyli nie jest to pług And play..

djremo
27-05-2020, 14:34
To mocowanie kuli chyba nie będzie zbyt estetycznie wyglądać. No i ta wiązka. Widzę, że spora ingerencja w instalacje auta. Chyba lepiej rozważyć dedykowaną

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

tombalt
27-05-2020, 19:50
Olej Panie te 7 pin i bierz 13.
Co do haka to czy takie odkręcanie i przykrecanie kuli do tego nie przystosowanej jest bezpieczne?

Qs1
27-05-2020, 21:01
Olej Panie te 7 pin i bierz 13.
Co do haka to czy takie odkręcanie i przykrecanie kuli do tego nie przystosowanej jest bezpieczne?

Głośno myślę;)
Sam hak jest dedykowany tyle ze glowa przykręcana co jest z pewnoscià mniej wygodne, mniej poraża 10proc różnicy ceny. Zakładam żebro przedecwszystkim kwestia elektryki pod model zatem.

Rysiek5
31-05-2020, 18:13
Witam. Jestem w trakcie montowania haka wypinanego Westwalii. Zakończyłem montaż mechaniczny i pozostała mi elektryka.
W instrukcji wiązki dedykowanej Westwalii jest informacja, aby przed wykonaniem połączeń elektrycznych odłączyć akumulator. Na co zwrócić uwagę. Jakie to niesie skutki? Potrzebne są jakieś kody?
Pozdrawiam Rysiek

lsulima
31-05-2020, 18:53
Nie są potrzebne kody.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

djremo
31-05-2020, 19:22
Ja aku nie odłączałem. Potrzebne jest programowanie. Ja robiłem to forscanem

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

tombalt
31-05-2020, 19:46
Bez programowania wiązka dedykowana westfalia też działa
Programowanie wyłącza tylne czujniki parkowania

Michał Z.
31-05-2020, 21:24
Witam,

Czy ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał może temat montażu haka mając zderzak z atrapą dyfuzora?

Ze względu na wygodę przymierzałem się do automatu. Gdy jednak przeanalizowałem schematy podcięcia to wyszło mi że w tej opcji ów "pseudo-dyfuzor" zostanie doszczętnie zdewastowany a gniazdo i tak będzie widoczne od tyłu auta.

W tej sytuacji zastanawiam się czy najprostsza odkręcana kula (i wystające jej mocowanie) nie będzie bardziej estetycznym rozwiązaniem. Dodam że mam koło zapasowe, którego wnęka kończy się praktycznie od razu skosem dyfuzora więc nie bardzo widzę tam przestrzeń na pionową belkę haka (tym bardziej gniazdo automatu).

Wszelkie sugestie i ew. zdjęcia podcięć dyfuzora będą nieocenioną pomocą.

Alecki
31-05-2020, 22:16
Właśnie zamontowałem brytyjski hak Tow-Trust TFD13VK.
Wycięcie w zderzaku jest minimalne - antenę od gestu nogą musiałem przesunąć w sąsiedztwie gniazda o około 2cm.
Wycięcia zupełnie nie widać - obecność haka zdradza jedynie delikatnie wystające oczko do przypięcia zabezpieczenia.

Michał Z.
01-06-2020, 08:11
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź!

Masz może zdjęcie od dołu? Ciekawy jestem jak gniazdo haka się tam zmieściło - widzę, że skos zderzaka jest nieco inny niż u mnie, nie masz koła zapasowego, a może w Vignale cały spód urządzony jest jakoś inaczej?

Na zdjęciu dyfuzor taki jak mój - zdjęcie od dołu - ten łuk to brzeg wnęki na koło zapasowe.

113064

Alecki
01-06-2020, 14:50
Masz może zdjęcie od dołu?

Podcięcie jest za załamaniem. Po prawej stronie zaczepu jest wycięte miejsce aby można było swobodnie operować pokrętłem od kuli.
Ja mam wersję bez koła zapadowego i złącze elektryczne mogłem odsunąć w głąb, aby nie zawadzało o zderzak przy otwieraniu.

Zrobiłem tutorial montażu haka:
https://youtu.be/z2min91T72A

bzyszek
26-07-2020, 07:18
Jest widoczny. Najpierw pokazywał się jako nie skonfigurowany (czy jakoś tak) a po wgraniu "as build" już pokazuje się jak normalnie działający.
Zastanawiam się, czy problem nie jest w samym haku, czy jest kompatybilny z moją wiązką jaką kupiłem w ASO.
Mam następujący konfig hardware:
DS7J-14F546-AF - Moduł Haka
DG9T-19H378-DG - Moduł przyczepy
EM2J-19J203-AC - Hak
EM2J-15A417-DG Wiązka.

W Forscan widoczny jest moduł TRM czyli przyczepy ale nie kojarzę czy jest moduł Haka, jak powinien być opisany?

Co może oznaczać miganie przycisku?

Witam
A do czego kolego jest moduł przyczepy? Kompletuję elementy do elektrycznego i tak mnie to zastanowiło...

Bump: Jest widoczny. Najpierw pokazywał się jako nie skonfigurowany (czy jakoś tak) a po wgraniu "as build" już pokazuje się jak normalnie działający.
Zastanawiam się, czy problem nie jest w samym haku, czy jest kompatybilny z moją wiązką jaką kupiłem w ASO.
Mam następujący konfig hardware:
DS7J-14F546-AF - Moduł Haka
DG9T-19H378-DG - Moduł przyczepy
EM2J-19J203-AC - Hak
EM2J-15A417-DG Wiązka.

W Forscan widoczny jest moduł TRM czyli przyczepy ale nie kojarzę czy jest moduł Haka, jak powinien być opisany?

Co może oznaczać miganie przycisku?

Witam
A do czego kolego jest moduł przyczepy? Moduł haka brzmi ok, ale przyczepy nie bardzo wiem. Kompletuję elementy do elektrycznego i tak mnie to zastanowiło...
I czy wiązkę kupowałeś w ASO?

lsulima
26-07-2020, 07:21
Do wypracowania sygnałów dla świateł przyczepy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bzyszek
31-07-2020, 07:12
Jest widoczny. Najpierw pokazywał się jako nie skonfigurowany (czy jakoś tak) a po wgraniu "as build" już pokazuje się jak normalnie działający.
Zastanawiam się, czy problem nie jest w samym haku, czy jest kompatybilny z moją wiązką jaką kupiłem w ASO.
Mam następujący konfig hardware:
DS7J-14F546-AF - Moduł Haka
DG9T-19H378-DG - Moduł przyczepy
EM2J-19J203-AC - Hak
EM2J-15A417-DG Wiązka.

W Forscan widoczny jest moduł TRM czyli przyczepy ale nie kojarzę czy jest moduł Haka, jak powinien być opisany?

Co może oznaczać miganie przycisku?

Witam
Masz może wiedzę czy mogę zastosować zamiast modułu
DG9T-19H378-DG
taki
DG9T-19H378-DE
lub
DG9T-19H378-DD
Pozdrawiam

krolikPL
02-08-2020, 08:10
To ja mam pytanie o zachowanie samochodu po zaprogramowaniu haka. Czy samochód powinien odciąć tylne czujniki? Tak, że po wrzuceniu wstecznego nie "trąbi"?

djremo
02-08-2020, 08:14
Tak, powinien.

Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

lsulima
02-08-2020, 08:16
Tak powinien, jak masz podpięte coś do gniazda.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Alecki
03-08-2020, 08:59
Witam
Masz może wiedzę czy mogę zastosować zamiast modułu
DG9T-19H378-DG
taki
DG9T-19H378-DE
lub
DG9T-19H378-DD


W swoim smaxie mam moduł DG9T-19H378-DE z mondeo i jest ok.

mara.gill
02-03-2021, 20:16
Zainstalowałem wysuwany elektrycznie hak holowniczy w moim S-Max 2015.
Zaraz po montażu, również bez kodowania ECU, otwieranie i zamykanie działało OK. Ale po 4 dniach pozostał otwarty i nie można go już zamknąć.
Miga na czerwono tylko po naciśnięciu przycisku.
Potem zakodowałem w Forscan hak holowniczy w BCM, PAM i IPC, ale nadal się nie zamyka.
Czy jest potrzeba jakiejś inicjalizacji modułu, czy coś w tym stylu?

Czy ktoś może mi doradzić, gdzie jest problem z chmurą?

krzyspvfr
08-03-2021, 20:29
Zrobiłem tutorial montażu haka:
https://youtu.be/z2min91T72A

Fajny ten Tow-Trust, szkoda, że w PL nie można go kupić... a sprowadzanie teraz to chyba słaby pomysł. Mam pytanie o kodowanie: te zmiany, które opisałeś w swoim filmie, są wystarczające? Są wszystkie funkcjonalności haka?

Alecki
09-03-2021, 08:25
Ja sprowadzałem TowTrusta w zeszłym roku na wiosnę - hak miał dwutygodniową kwarantannę zanim go zamontowałem :)

Kodowanie jest wystarczające - wszytko działa, jak powinno.

krzyspvfr
09-03-2021, 08:53
Ja sprowadzałem TowTrusta w zeszłym roku na wiosnę - hak miał dwutygodniową kwarantannę zanim go zamontowałem :)

A możesz napisać jak to załatwiłeś i jakie były koszty?
Teraz po Brexicie to może i tak być trudniej, ale chciałbym się zorientować w temacie.

Alecki
09-03-2021, 10:50
Kupiłem na stronie:
https://www.towbarandtrailercentre.com/
Zapłaciłem przez paypal z optymalizacją spreadu: http://www.alecki.pl/trzy-kroki-aby-szybko-ominac-spread-w-paypal/

Hak wysłałem do znajomego, który akurat gościł w UK, i dałem zlecenie przewozu haka do Polski w http://transvoyager.pl/ (160 zł).

Po kilku dniach od zakupu przesyłka była u mnie.

art01
28-06-2021, 17:52
Czy ktoś z was montował hak steinhoff > Zastanawia mnie czy wejdzie on z kołem zapasowym ...

Michał Z.
07-07-2021, 20:37
Zamontowałem Steinhoff F-204 (automat - z wypinaną kulą) - idealnie pasuje z kołem zapasowym 18".

O moich przed-montażowych wątpliwościach pisałem w tym wątku w poście #60: Obawiałem się ogromnego wycięcia, które - gdyby je wykonać wg instrukcji montażu - pozostawiłoby ogromną dziurę w zderzaku (oprócz wątpliwej estetyki, podcięcie osłabiło by jego konstrukcję).
W ASO dowiedziałem się w ogóle, że posiadany przeze mnie "pseudo-dyfuzor" (nietypowy kształt zderzaka w wersji Titanium S) całkowicie wyklucza montaż haka (wg. VIN).

Steinhoff-a doradzili mi panowie z Auto-Mont (Kraków) po wnikliwych oględzinach auta. Wybór okazał się strzałem w 10-tkę - hak jest tak zgrabnie zaprojektowany, że udało się go w praktyce dopasować z minimalnym tylko podcięciem dyfuzora - tył wygląda estetycznie, zderzak nie stracił na sztywności a mechanizm wypinania kuli jest bardzo wygodny - wart swojej ceny - polecam.

Alecki
08-07-2021, 08:20
udało się go w praktyce dopasować z minimalnym tylko podcięciem dyfuzora - tył wygląda estetycznie
Michał, wrzuć fotę wyciętego zderzaka, pls

Michał Z.
09-07-2021, 21:31
Mam nadzieję, ze poniższe zdjęcia wystarczająco dokumentują wykonane podcięcie (celowo wypiąłem kulę).

Gniazdo elektryczne (widoczne na trzecim zdjęciu) jest założone na obrotowej osi - wysuwa się je spod zderzaka.

W przypadku standardowego zderzaka całe podcięcie zmieściłoby się w obrębie jego rantu, który nie jest skośny jak u mnie lecz równoległy do podłoża - w takim wypadku podcięcie byłoby całkowicie niewidoczne z tyłu.

eclipse
10-07-2021, 07:46
No .... szansa że będzie teraz pękać nakładka zderzaka . Wcięcie na rogach powinno być zaokrąglone . Od spodu takiej nakładki często jest wytłoczony wzór jak wyciąć.

Michał Z.
10-07-2021, 10:48
Na razie nic nie pęka ani się nie odkształca, nakładka trzyma się solidnie.

Zgadzam się co do zaokrągleń cięcia - wyglądałoby to ciut lepiej - ale monterów usprawiedliwia fakt, że musieli na przemian ciąć po kawałku i przymierzać ;-)

W przypadku tego dyfuzora (foto poniżej) nie ma żadnego wytłoczonego wzoru. Wszyscy producenci haków dostarczają schematy cięcia dla standardowego zderzaka, który jest przygotowany pod hak. Np. rzeczony Steinhof rekomenduje podcięcie głębokie na 86mm - po przyłożeniu załączonego szablonu do dyfuzora zostałoby z niego jakieś 2-3cm do tej struktury plastra miodu. Dlatego konieczne było niestandardowe podcinanie "na czuja, po kawałku".

majim
06-02-2022, 21:03
U mnie hak już zamontowany, wszystko robiłem sam więc podzielę się spostrzeżeniami dla potomnych :)

1. Wg. mnie nie ma znaczenia producent haka: czy to Westfalia, czy TowTrust, czy inna. Ja kupiłem "Umbra Rimorchi" - najtańszy hak wypinany poziomo za 564 zł na znanym portalu aukcyjnym. Ważne, że hak ma homologację Exx i tyle w temacie. Każdy waży mniej więcej tyle samo około 25kg, każdy jest pomalowany proszkowo, każdy ma komplet śrub do zamontowania, tu były śruby 8.8 i każdy jest montowany w fabryczne otwory podłużnic. Patrząc na grubości blach (na oko 8 mm) i grubość samej belki (na oko 4 mm) na pewno jest to mega bezpieczne. Pół życia zawodowego liczę wytrzymałość konstrukcji i jestem głęboko przekonany, że prędzej powyrywają się podłużnice, niż takie przekroje, ale nie zachwalam tutaj swojego haka, tylko piszę generalnie, że jest tam tyle stali, że nie ma co się martwić bezpieczeństwem jeżeli ktoś ma obawy, że tańsze haki są pod tym względem gorsze. Dane haka:

Model haka: Hak holowniczy wypinany poziomo [C]
Marka samochodu: FORD
Model samochodu: S-MAX
Wersja samochodu: KOMBI, bez koła zapasowego pod samochodem
Kod wersji: WA6
Rocznik samochodu: 09/2015+
Kod haka: 14098/C
Homologacja europejska: E50 55R-01 0026
Demontaż zderzaka: tak
Cięcie zderzaka: Tak - cięcie w niewidocznej - poziomej, spodniej części zderzaka
Uciąg max: 2338 kg
Nacisk na kulę: 90 kg

2. Ewentualne różnice mogą wystąpić może w tym ile hak wystaje i jak dużego wycięcia w zderzaku wymaga. Mój hak do samego montażu nie wymagał w ogóle wycięcia, natomiast aby schować złącze elektryczne (obrócić do góry) wyciąłem około 10cmx3cm. Wycięcie było poniżej dolnego załamania haka i w ogóle nie jest widoczne. Cięcie robiłem bez żadnego szablonu po montażu za pomocą wyrzynarki stopniowo poszerzając otwór tak, aby elektryka się schowała. Całość zaokrągliłem pilnikiem do metalu i wg. mnie jest to akceptowalne, a nawet estetyczne i taką metodę polecam innym. Początkowo chciałem to zrobić nożycami do blachy i to odradzam - za grube tworzywo.

3. Jeśli chodzi o koło zapasowe proszę nie słuchać generalnych rad, że jeśli hak nie jest elektryczny to koło zapasowe zawsze się zmieści. Nie prawda/półprawda. W opisie z pkt. 1 można zauważyć opis "Wersja samochodu: KOMBI, bez koła zapasowego pod samochodem". U mnie koło zapasowe po montażu haka nadal jest pod autem, ale: oryginalny zapas był w rozmiarze 155/70 R17 - nie ma najmniejszych szans, aby takie koło się zmieściło po montażu haka. Może, jeżeli ktoś się pofatyguje i przesunie bardziej w głąb metalową osłonę koła, ale jest ryzyko że będzie ona dotykać rury wydechowej. Przy wciąganiu do góry oryginalnego rozmiaru prędzej zadziała sprzęgło śruby wciągającej lub pognie się osłona metalowa niż to koło wejdzie ;). Ja zostawiłem oryginalną felgę i zmieniłem koło na 125/55 R17. Wchodzi idealnie z leciutkim pasowaniem, tzn. jak odkręca się śrubę to koło wisi w powietrzu i trzeba je delikatnie pociągnąć siłą max 1kG = 10N. Ogólnie pasuje to bardzo dobrze. Jednak minus jest taki, że ja mam koła 235/55 R17, czyli jeśli coś się zdarzy i założę zapas to trzeba mieć świadomość, że koło zapasowe jest mniejsze o (235-125)x0,55 = około 60 mm na promieniu i jest to dużo, a sam zapas wygląda już niemal jak koło do motoru. Nośność zapasu to co prawda 750 kg i prędkość maksymalna ponad 200 km/h. Liczę się jednak z tym, że przy próbie użycia zapasu mogą wystąpić błędy np. ABS, które później będę musiał wykasować. Mechanicznie z tego co się orientowałem nic sie nie stanie - czyli nawet z Chorwacji do Polski można wracać na zapasie. Po prostu mechanizm różnicowy, który jest stworzony do pracy będzie pracował zgodnie ze swoim przeznaczeniem ;)

4. Wiązka, ahhh to jest temat ;) Ja kupiłem wiązkę dedykowaną Hak-system dane poniżej. Zakupiłem też 2 dodatkowe wiązki i tutaj uwaga nie wiem czy w każdej wiązce tak jest, ale wygląda na to że każda wiązka 13 pin bez zakupu dodatkowych wiązek niewiele się różni od wiązki 7 pin. Te dodatkowe piny wychodzą około 1m od złącza do haka (wypada to w lewym boku od strony kierowcy w bagażniku) i są to gołe kable do niczego nie podłączane. Aby zapewnić ich działanie trzeba przeciągnąć do komory silnika 2 dodatkowe wiązki (1: stały plus - zapewnia 12V w przyczepie bez włączania silnika przydatne np. na postoju z kempingiem na dziko, gdy kemping jest niepodłączony do sieci, jak odpoczywamy w przyczepie i chcemy podłączyć laptop, ładowarkę do tel; 2: wiązka ładowania: jeżeli kamping ma swoje akumulatory, to będą ładowane podczas jazdy, co jest przydatne w długich podróżach - chyba przydatne?). Co ważne te kable TRZEBA było przeciągnąć. Ja miałem już kostkę w bagażniku, ale te dodatkowe piny należy podłączyć bezpośrednio pod akumulator, ich łączna obciążalność to 40A, nie ma w bagażniku kabla o takim przekroju i z takim zabezpieczeniem - podpinanie się pod zapalniczkę odpada ze względów bezpieczeństwa. Jeżeli się tego nie zrobi to w sumie funkcjonalność wiązki jest taka jak wiązki 7 pin.

Producent: Hak-System
Typ wiązki: dedykowana
Gniazdo: 13-PIN
Moduł: tak
Aktywacja wiązki: wymagana
Długość przewodów: dopasowana do samochodu
Funkcja wyłączenia czujników parkowania: tak - wyłączanie czujników cofania przyciskiem na desce rozdzielczej samochodu
Funkcja ładowania akumulatora przyczepy: opcja - wymagany zestaw dodatkowy 22400509
Funkcja stałego plusa (+) przyczepy: opcja - wymagany zestaw dodatkowy 22400001
Czas montażu: 30-60 minut
Nr katalogowy: 21060552

5. Porada techniczna, którędy ciągnąć kabel: Hak->wejście gumową osłoną -> lewa strona bagażnika (lewa = od strony kierowcy)-> pod plastikami nad progiem tylne drzwi i przednie drzwi -> lewy słupek -> tam gdzie bezpieczniki -> pod kolumną kierowniczą za plastikami -> przez środek jest delikatny prześwit pod radiem z lewej strony na prawą (nic tu nie trzeba demontować) -> za schowkiem -> za wentylatorem nawiewu -> oryginalna guma od wiązki elektrycznej (i już jesteśmy w komorze silnika) -> podszybie -> klema akumulatora. Kabel starczył 7m, zalecam 7,5m i będzie pół metra zapasu, a 8m to już zbędny luksus. Ten sposób prowadzenia wymagał wywiercenia w podszybiu 2 otworów w plastikach, jak się to zrobi w dobrym miejscu nie ma ryzyka zalewania komory silnika przez wodę. Ogólnie jak już kabel się dociągnie do komory silnika to niech każdy sobie radzi jak chce i jak mu wygodniej, to już detale. Najgorsze jest przejście przez oryginalną gumę osłony. Trzeba z każdej strony przegrody urwać opaskę zaciskową i rozsznurować taśmę izolacyjną na długość około 15cm. Zajmuje to 30 min od strony silnika i 30 min od strony schowka pasażera. Dostęp jest fatalny, działanie na ślepo i na czuja, ręce poszarpane od blachy, ale da się to rozsznurować. potem potrzebujecie pilot do przepychania przewodów w peszlach, wazelinę techniczną (lub olej słonecznikowy) i 2 osoby jedna pcha, druga ciągnie i zapewniam, że da się przeciagnąć tak kabel. Ja od razu przeciągnąłem spawalniczy 16mm2 (średnica z izolacją 11 mm i wydaje mi się, że przeszedł by i dużo grubszy nawet do średnicy 20mm). Drugie miejsce to druga wiązka za kolumną kierowniczą - tam jest 2x gorszy dostęp, lub można kombinować, niektórzy robią to nadkolem. Dla mnie jedyne akceptowalne metody to jedna lub druga oryginalna guma i z dwojga złego ta od strony pasażera jest o niebo lepsza.

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Bump: I jedno pytanie: czy jest ktoś w okolicach Wrocławia, kto pomoże mi z zaprogramowaniem wiązki proszę o jakiś namiar.

jtdci
10-09-2022, 17:12
Mam kilka pytań odnośnie oryginalnego fordowskiego haka wysuwanego.

Czy jest różnica między hakami o numerach EM2J-19J203-xx a AMEM2J-19D520-xx?

Jakie jest dopuszczalne obciążenie tego haka, bo znalazłem jedynie zdawkowe informacje typu - udźwig trzy rowery.

Czy montaż tego haka wymaga podcięcia zderzaka?

Czy dokodowanie modułu haka i modułu przyczepy jest możliwe z forscan? Co i w których modułach trzeba zmienić?

Czy ktoś posiada instrukcje montażu tego haka w pdf? Chodzi mi głównie o momenty dokręcania śrub ale generalnie przydała by się cała.

tombalt
10-09-2022, 17:35
oryginalny zapas był w rozmiarze 155/70 R17 - nie ma najmniejszych szans, aby takie koło się zmieściło po montażu haka.

Mam dojazdowe...
Opona zapas.T155/70R17 110M
oryginalne i hak Westfalia - wszystko się mieści bez kombinowania

Wegrzyn1
30-01-2023, 11:16
Czy S-Max ze skrzynia automatyczna ma jakies dodatkowe chlodnice oleju itp, czy wychodzi tak samo z fabryki jak wersja bez haka? Chodzi mi o ten model z 8 biegowa skrzynia hydrokinetyczna.

Speedy_xx
09-03-2023, 22:26
Czy ktoś może ma numer zaślepki do zderzaka? ASO padają na tym pytaniu jak muchy....

saymon45
09-03-2023, 22:59
Czy o to chodziło?
s-max II - 2006344,
galaxy III - 2006345 (zaślepka zderzaka)

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Speedy_xx
10-03-2023, 06:12
Tak. Dzięki bardzo.

castrol
10-03-2023, 06:55
Czyli wychodzi na to, że w MK2, nawet z fabrycznym hakiem Westfalii można zamontować ten uchwyt do koła jak i samo koło?

Ktoś ma jakiś namiar na ten uchwyt? Jak to wygląda?

bukox
10-03-2023, 09:13
Czyli wychodzi na to, że w MK2, nawet z fabrycznym hakiem Westfalii można zamontować ten uchwyt do koła jak i samo koło?

Ktoś ma jakiś namiar na ten uchwyt? Jak to wygląda?

O to ci chodzi?
https://allegro.pl/oferta/winda-kola-zapasowego-ford-s-max-mk2-12234049846
https://allegro.pl/oferta/s-max-mk2-winda-kola-zapasowego-e1gc-1a131-ac-13242479435

castrol
10-03-2023, 10:05
Dzięki. Muszę sprawdzić u siebie czy da radę to zamontować

Nipsu
11-08-2024, 20:31
Witam Panów,
chciałbym odgrzać temat
Zamontowałem hak Tow-Trust - (dzięki instrukcji na Youtube - autor Alecki) i mam dwa pytania w związku z tym :
1 - czy do montażu modułu przyczepy muszę odpinać akumulator ?
2 - gdzie jest fabrycznie przygotowane miejsce na moduł przyczepy? (ma może ktoś zdjęcie z montażu?)
mam tylko rysunek i miejsce dla Galaxy . uchyliłem od góry boczek ale nie znalazłem tego miejsca.
wiązka i moduł są oryginalne fordowskie

Alecki
12-08-2024, 20:01
gdzie jest fabrycznie przygotowane miejsce na moduł przyczepy?

Zerknij tu:
https://www.motor-talk.de/bilder/ahk-am-galaxy-nachruesten-die-x-te-g88193601/daemmmatte-i210714770.html

Przy grzebaniu w elektryce zawsze warto odpiąć aku.
Nie daj Boże zaiskrzy przy wpinaniu wtyczek i moduł w plecy.