Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] Rzezenie skrzyni biegow po wcisnieciu sprzegla


Sylwia BXL
26-09-2016, 21:13
Witam.
Mam problem ze skrzynia biegow w fiescie MK6 1.3 Duratec z 2005 roku.
Gdy silnik jest odpalony i auto stoi na luzie to wszystko jest ok,ale jak wcisne sprzeglo to zaczyna cos rzezic,nie slychac zadnych metalicznych dzwiekow tylko takie dziwne rzezenie.Nie wiem czy ten typ tak ma czy cos jest nie tak.

Poza tym gdy wciskam lub puszczam pedal sprzegla to gdzies tak w polowie czuc na pedale sprzegla takie "pukniecie" i jakby delikatne szarpniecie.Czuc to bardziej pod czas jazdy i zmiany biegow,na postoju nie jest to tak odczuwalne.
Takze pytanie do posiadaczy tego modelu czy maja u siebie tak samo czy cos jest nie tak z moja skrzynia lub sprzeglem.


Drugie pytanie dotyczy przedniego zawieszenia,ktore strasznie "halasuje i puka" na przyklad gdy jade po kostce brukowej z predkoscia 30-50 km/h. Auto swiezo po przegladzie i to rzetelnym,na ktorym nie wykazalo zadnych usterek zawieszenia poza uszkodzona jedna guma na jednym z drazkow stabilizatora.

Zdaje sobie sprawe z tego,ze ten model nie nalezy do aut z gornej polki,ale zeby az tak pukalo.......? Przy predkosci okolo 100km/h i zamknietych wszystkich szybach slychac taki dziwny "szum" zatykajacy uszy.Nie wiem jak to opisac.Jak ktos jezdzi autostrada i czasami w czasie jazdy otworzy tylko tylne szyby w aucie to wie o jaki szum mi chodzi.

To tyle,bede wdzieczna za wszelkie spostrzerzenia i sugestie.
Pozdrawiam serdecznie.

radek70
26-09-2016, 21:42
Sylwia :)
Problem pierwszy: zużyte łożysko oporowe/wyciskowe sprzęgła.
Problem drugi: zużyta guma na drążku stabilizatora sugeruje jego zużycie. Uwalony drążek stabilizatora nie będzie hałasował na prostej drodze. Służy do niwelowania wychyłów na zakrętach, więc zużyty będzie słyszalny na bruku, "kocich łbach", czy drobnych nierównościach.
Problem trzeci: nie wiem...

Sylwia BXL
27-09-2016, 18:28
Witam.
Slicznie dziekuje za odpowiedz.Rozumiem,ze siedzi tam wysprzeglik hydrauliczny? Jakiej firmy bedzie najlepszy i posluzy najdluzej (poza OEMowskim-fordowskim) ?
Znalazlam SRL,Valeo,Maxgear,LCC.....? Chyba,ze znacie jakis sklep internetowy,ktory ma lozyska innej/lepszej firmy?

A laczniki stabilizatora jakiej firmy polecacie?
Pozdrawiam serdecznie.

EW1
28-09-2016, 07:47
Sylwia BXL
Nie wysprzęglik a łożysko oporowe . Jak naciskasz pedał sprzęgła powoli najpierw kasując luz to zaczyna się pojawiać szum ,hałas łożyska oporowego
Diagnosta sprawdza elementy zawieszenia odpowiedzialne za bezpieczeństwo ale nie sprawdza wszystkich elementów zawieszenia ... w tym poduszek i łożysk amortyzatora (chodzi mi o górną część) i tym bardziej poduszek silnika czy skrzyni biegów. Ważne też są przeguby wewnętrzne półosi i ich zużycie
Wszelkie tłuczenia przy ruszaniu ,przenoszenie drgań podczas jazdy mogą te elementy powodować (mogą nie znaczy muszą)
Czy twoja fiesta nie jest po wypadkowa? Trzeci problem jest trudny do zdiagnozowania na odległość a potrzebny był by dobry tani i znajomy mechanik który zdiagnozuje ,poradzi i poleci co wymienić i za jaką kasę

arturek
28-09-2016, 09:38
Witam.
Slicznie dziekuje za odpowiedz.Rozumiem,ze siedzi tam wysprzeglik hydrauliczny? [...].

łożysko oporowe

https://www.youtube.com/watch?v=gDaOWBob2ps

http://autokult.pl/25410,lozysko-wyciskowe-sprzegla-zasada-dzialania-i-eksploatacji

pozdrawiam
Arturek

Pawel
28-09-2016, 10:43
Jak może skrzynia biegów rzęzić, jeżeli po wciśnięciu pedału sprzęgła, nic w skrzyni nie pracuje, nic sie nie obraca, żadne łożysko, ani wałek sprzęgłowy.To tak, jak by jej nie było.

Sylwia BXL
29-09-2016, 17:04
Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w blad. Rzezenie jest na luzie czy lia jak sprzeglo nie jest wcisniete,a po wcisnieniu sprzegla jest cisza.No i slychac rzezenie pod czas jazdy na wszystkich biegach.

Poczytalam troche w necie na ten temat i jedni pisza,ze to lozysko oporowe a inni,ze to lozysko na walku sprzeglowym.Tak czy inaczej bez wyjacia skrzyni nie da sie dokladnie okreslic co jest uszkodzone.

Postanowilam,ze poki co bede jezdzic az sie to "cos" rozsypie wtedy bedzie wiadomo co trzeba kupic i wymienic.Auto sluzy do jazdy po miescie raz na jakis czas bo jest drugie do jazdy na co dzien.

Nie daje mi spokoju tylko te zawieszenie bo czuje sie jakbym jakims zdezelowanym maluchem jezdzila.Bez obrazy dla "maluchow" i ich posiadaczy ;-)

Pawel
29-09-2016, 17:28
Może w tej skrzyni nie ma ani kropli oleju.
Ale nawet, gdyby była sucha, to i tak dolanie już nic nie da.

Sylwia BXL
29-09-2016, 17:53
Sylwia BXL
Nie wysprzęglik a łożysko oporowe . Jak naciskasz pedał sprzęgła powoli najpierw kasując luz to zaczyna się pojawiać szum ,hałas łożyska oporowego
Diagnosta sprawdza elementy zawieszenia odpowiedzialne za bezpieczeństwo ale nie sprawdza wszystkich elementów zawieszenia ... w tym poduszek i łożysk amortyzatora (chodzi mi o górną część) i tym bardziej poduszek silnika czy skrzyni biegów. Ważne też są przeguby wewnętrzne półosi i ich zużycie
Wszelkie tłuczenia przy ruszaniu ,przenoszenie drgań podczas jazdy mogą te elementy powodować (mogą nie znaczy muszą)
Czy twoja fiesta nie jest po wypadkowa? Trzeci problem jest trudny do zdiagnozowania na odległość a potrzebny był by dobry tani i znajomy mechanik który zdiagnozuje ,poradzi i poleci co wymienić i za jaką kasę

Dziekuje za odpowiedz.
Przeglad byl robiony w Belgii i byl to obowiazkowy przeglad "do sprzedazy auta" nie mylic z "przeglad na odpier....ol" W przeciwienstwie do klasycznego przegladu co rocznego na takim przegladzie do sprzedazy diagnosta sprawdza doslownie wszystko i otrzymujemy spis z wyszczegolnionymi wszystkimi elementami auta,przy kazdej pozycji sa 4 punkty dotyczace stanu danego elementu auta i tak:" do naprawy lub wymiany,stan sredni/wymaga uwagi,stan dobry.

Wszystko mam na "stan dobry" poza ta guma na drazku.Fakt,ze diagnoista moze cos przeoczyc lub zignorowac,ale auto przechodzi przez 3 diagnostow.Jedn sprawdza papiery,numery,silnik,spaliny,drugi karoserie,swiatla,amortyzatory i hamulce,trzeci podnosi auto na podnosniku i sprawdza podwozie,zawieszenie,kola.A o tym czy auto przeszlo przeglad czy nie dowiadujemy sie dopiero po wyjechaniu autem z hali przegladu,w biurze gdzie po oplaceniu przegladu wydaja nam dowod rejestracyjny i karte z przegladu "zielona-przeszedl przeglad" "czerwona-nie przeszedl przegladu".

Na sobote jestem umowiona z mechanikiem na sprawdzenie zawieszenia wiec okze sie co puka i szumi no i czy diagnosci rzetelnie wykonuja swoja prace ;-)

Fiesta nie miala wypadku,byl co prwda wymieniany blotnik i lampa,ale to po stluczce poprzedniego wlasciciela ze slupkiem przy chodniku.Od nowosci jeden wlasciciel,jest tez ksiazka serwisowa prowadzona do konca,ale sa tam tylko pieczatki i daty,nie ma nic wyszczegolnionego co dokladnie bylo robione.Mam zamiar przejechac sie do serwisu forda po wydruk wszystkich napraw serwisowych.
Jak bede juz wiedziala cos wiecej na temat zawieszenia czy skrzyni/sprzegla to tu napisze.
Dziekuje i pozdrawiam serdecznie.

Bump: Może w tej skrzyni nie ma ani kropli oleju.
Ale nawet, gdyby była sucha, to i tak dolanie już nic nie da.

Tak jak juz napisalam,podjade z ksiazka serwisowa do serwisu forda i bede wiedziala co bylo wymieniane czy naprawiane. Poza tym jezeli okaze sie,ze to lozysko na walku sprzeglowym to i tak raczej cala skrzynia bedzie wymieniona na inna bo nie znalazlam nigdzie w necie takiego lozyska walka sprzeglowego.Chyba,ze uda sie odczytac z niego dane i wtedy poszukac po numerze/oznaczeniu na lozysku.

aurerum
29-09-2016, 18:45
obstawiam łożysko na wałku sprzęgłowym

Pawel
29-09-2016, 18:56
A w Belgii do skrzyni napewno nie zajrzeli, bo pewnie by napisali, że OK, olej w normie, albo został wymieniony na nowy, albo uzupełniony.
A łożysko, nawet wałka sprzęgłowego nie zaciera się z nadmiaru oleju, tylko jego braku.
Kto nie smaruje, ten nie jedzie.

Basra
29-09-2016, 19:15
Witam

A może po prostu słychać pracę skrz.biegów.Musiałby ją osłuchać skrzyniowiec.

pozdrawiam