Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] 1.6 TDCI 115KM Procedura uczenia wtrysków
autostop 04-10-2016, 21:17 Koledzy potrzebuję informacji jak stworzyć warunki do uruchomienia procedury uczenia sterownika wartości korekcyjnych wtryskiwaczy podczas jazdy po zresetowaniu nauczonych wartości.
ASO twierdzi, że proces douczenia wymaga stworzenia specyficznych warunków (zakres obrotów i obciążenia) by sterownik dokończył adaptację podczas jazdy.
Chodzi o wtryskiwacze Siemens/Continental.
Adaptacja wtrysków w 1.6TDCi z lat 2010-2012 wymaga jazdy "miejskiej" - 3-4 bieg, wielokrotne "odpuszczanie" od ok. 2.500obr/min do ok. 1.500obr/min (potrzebne jest minimum ok. 20 cykli takiego "odpuszczenia"). Czyli przyspieszamy i następnie puszczamy gaz. I tak w kółko... Co ważne - właściwa adaptacja wtrysków odbywa się w czasie puszczania gazu a nie przyspieszania. Zwykle da się to wykonać na odcinku ok. 40km jazdy. i tyle na ten temat.
autostop 05-10-2016, 07:49 Wielkie dzięki.
Mam namierzone wtryskiwacze jak nowe ale o numerze 9802448680, myslicie że można nimi zastąpić numer 9674973080? Ten sam silnik, ta sama moc, konstrukcyjnie to samo, gdzie tkwi różnica?
W dawce paliwa.
Można zastąpić, ale wymaga to również przeprogramowania w sterowniku.
autostop 05-10-2016, 15:58 Masz na myśli zmianę w w konfiguracji np ELMconfigiem czy raczej ingerencję ala tuning?
ministerq 05-10-2016, 17:11 Jeśli chcesz wymienić komplet - nie będzie problemu.
autostop 06-10-2016, 07:24 Wymieniam komplet. Czyli można zastosować te wtryski jeśli założę 4?
patiomkin11 06-10-2016, 10:54 Czy aby nie trzeba kodować tych wtrysków? Z tego co pamiętam numery opisują charakterystykę wtryskiwacza. W starszych tak się robiło, w nowych nie mam wiedzy zbytniej więc mogę się mylić :).
Coś w tym stylu:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=87754
ministerq 06-10-2016, 11:06 Można je zakodować, można też przyuczyć do nich sterownik. Wpisać kody wtrysków można nawet zwykłym ELMem. Więc albo to, albo procedura samoadaptacji opisana powyżej.
autostop 06-10-2016, 11:29 Z dokumentacji w citroen service dla tego silnika i sterownika trzeba i wkodować wpisując numery z wtryskiwaczy i przyuczać jazdą. Tak też zrozumiałem w ASO Forda. Bez tego ten motor się pogubi jak nie wiem, przerabiałem. Ale do sedna, nie chce wywalić 1000 i przekonać się że wtryskiwacze z tymi numerami jednak nie zadziałają z jakiegoś powodu i dlatego to pytanie. Mamy pewność? :D
autostop 24-10-2016, 07:43 Po zabiegu. Może komuś się przyda. Można je zamieniać, tyle że ja wymieniłem kpl. Nie wiem jak będzie z jednym, ale wydaje mi się że bez problemu. By było ok koniecznie wpisać kody korekcyjne i uczenie jazdą. U mnie szarpanie na zimno i metaliczny dźwięk przy przyśpieszaniu zniknęły po wymianie wtrysków. Dziękuję za pomoc.
grabarz1 18-07-2018, 15:31 Witam serdecznie.
Samochód to co prawda nie Ford a Peugeot 5008 ale z tym samym silnikiem 1.6 HDi i tymi samymi problemami. Po wymianie 4 uszkodzonych wtryskiwaczy Siemens 9674973080 na nowe wtryskiwacze Conti 9802448680 samochód nierówno pracuje, póki zimny pracuje ok jednak już po paru minutach szczególnie na wolnych obrotach zaczyna się tak "rozbiegać", rozmaicie reagować na gaz i przy przyśpieszaniu przy ok 2000 obrotów potrafi tak strzelić jakby bieg wypadł. Sytuacja się nieco poprawia przy np. włączonej klimatyzacji. Błędów brak. Po wymianie wtryskiwaczy na stare - bez kodowania silnik pracuje idealnie równo. Nowe wtryski sprawdzone na stole probierczym i są w 100% sprawne...
Macie Panowie jakieś pomysły o co może chodzić? Czy problemem jest teoretyczna różnica w rodzaju wtryskiwaczy. Katalog Conti dla tego samochodu pokazuje wtryski te które kupiłem...
spenser696969 18-07-2018, 16:45 Nowe po wymianie też zakodowane?
No brzmi jak niezakodowane wtryski skoro przywrócenie starych sprawia, że silnik chodzi dobrze.
grabarz1 18-07-2018, 20:01 No właśnie zakodowane w KTSie tak samo przez 2 mechaników...
To wyglada tak jakby za malo paliwa podawaly po rozgrzaniu, moze jednak nie sa kompatybilne do konca albo jakies inne mapy musi miec pcm dla nich.
tomibaranek 27-10-2020, 08:33 Panowie odgrzeję trochę temat i zapytam z drugiej strony: co może być przyczyną "rozprogramowania" wtrysków ? Spotkałem się z komentarzem, że kiepskiej jakości paliwo w PL powoduje taką przypadłość i często jest to spotykane w Fokach z 1.6TDCI. Macie może jakieś inne info albo coś ze swojego doświadczenia?
Obecnie mam "problem" z błędami: "Programowanie odchylenia wartości wtryskiwacza na granicy maksymalnej" na 4 wtryskach, pojawiło mi się to po 3 miesiącach od podniesienia mocy ze 115KM na 141KM (Mondeo mk4 2011).
|