Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Głośna turbina
Od jakiegoś czasu zaczęła mi gwizdać turbina czy auto zimne czy cieple tak samo gwiazda. Po wymianie oleju wydaje mi się, że jest trochę ciszej ale może mi się wydawać. Mam pytanie czy układ może być nieszczelny czy walnięta turbina?? Dodam że auta przyspiesza normalnie, nie dymi.
Poniżej film:
https://youtu.be/FbBeJX0M9M0
gunter2079 09-10-2016, 18:41 Mam to samo. Cisnienie doladowania sprawdzone. Jest ok. Tłumika nie zmieniałeś? Nie przywaliłeś czymś w tłumik? Niektorzy jeżdżą z tym dlugo i nic sie nie dzieje. Trzeba polibic, albo zdiagnozować czy to turbo i jeżeli tak to regenerować. Ale regeneracja może świstu nie usunąć
Poczytaj na forum. Temat częsty.
tap from eldżi
U mnie tak samo gwizda ale tylko na zimnym. W którymś temacie o rozruszniku koledze mechanik wymienił jakąś opaskę na turbinie ponoć w trudno dostępnym miejscu i sowa odleciała
A co może być z tłumikiem?? nie patrzyłem na niego na co zwrócić uwagę??
gunter2079 09-10-2016, 20:02 Z tego co mi turbomechanicy powiedzieli to świst może postawać od niewłaściwego przepływu powietrza. Np. coś sie dostało do turbo i spowodowało rysy na wewnętrznej obudowie i świszcze. Tłumik ma gdzies załamanie czy nieszczelność i swiszcze. Powietrze krąży nie tak jak powinno. Ktos na forum pisał że polaczenie tłumika z turbo czy dolotem jest kielichowe i jak masz nie rowno połączone to moze świstac. Sam szukam kanału zeby to zbadać
tap from eldżi
To będę musiał sprawdzić łączenia, rozumie że przy gazowaniu powinno być to słyszalne?!
Jak jest z dostępem do turbiny ??? ciężko jest ją wymontować??
Tak jak koledzy piszą i ja obstawiam układ wydechowy. W mondeo mam to samo. Wymieniłem jakiś czas temu turbo i odgłosy były zarówno przed wymianą i zostały po wymianie. Jak już kiedyś gdzieś pisałem wydaje mi się, że sowa jest gdzieś w okolicach połączenia turbiny z katalizatorem lub samym katalizatorze
Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery
Aha ta sowa:) w tygodniu postaram się wejść i sprawdzić bo szkoda inwestować w turbinę jak jest ok. Znajomy podpowiada mi że miał podobny problem ale to była wina uszczelnienia, po wymianie wszystko było ok i sowa odleciała.
Dobierał się ktoś do turba jak z dostępem / wymontowaniem???
Też poszedłem za poradą i mechanik wymienił mi uszczelke między turbo o kolektorem i nic to nie zmieniło
Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery
Nie uszczelka tylko opaska. Ktoś już pisał o tym że mechanik mu wymienił i sowa odleciała. Tylko w jakimś trudno dostępnym miejscu bo dużo rozbierania było
Opaska łącząca turbo z wydechem??
Ktoś pisał o uszczelce między turbo a kolektorem bo fabrycznie nie występuje, tam jest trudny dostep i trzeba trochę rozebrać. Wymiana opaski między turbo, a wydechem to pikuś i 10min roboty
Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery
woro_woro 10-10-2016, 12:49 Widzę że Eldżi Gie Cztery umiędzynaradawia opaski turbo.
Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.
Czyli może być to przyczyna gwizdu SoWy??
Może, coś ją przecież wywołuje
Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery
Zaglądałem pod auto i nic nie widać sowy. Szukałem tematu na forum dot gwizdu i nic konkretnego nie ma, czy komuś udało się to zlokalizować i usunąć??
Podobno to jest jakaś opaska w trudno dostępnym miejscu. Trzeba dużo rozbierać żeby się dostać. Komuś z forumowiczów mechanik to robił
Może powodem jest samo turbo??
Jak już pisałem jestem po wymianie i sowa jest dalej
Wytaptalkowane z Eldżi Gie Cztery
Dzisiaj udało mi się zdemontować rurę łączącą intercooler z turbiną, sprawdziłem ją jest szczelna. Podczas demontażu odwiedził mnie znajomy który miał podobny problem z turbo i okazało się ze powodem gwizdu były łopatki od turbiny, co o tym myślicie?
Niestety nie miałem za dużo czasu i nie udało mi se zdemontować turbiny w całości, może za tydzień ponownie wezmę się za to.
gunter2079 06-11-2016, 10:16 Tak jak juz pisalem jest to możliwe . Wystarczy że łopatki są delikatnie wyszczerbione. Co wiecej coś mogło dostać się do turbiny i zarysować obudowę od wewnątrz i też może świstać. Można spróbować rozebrać turbine ale trzebaby naprawdę dobry warsztat zbaleźć. Ja przyjąłem taktyke zeby polubić jak nic więcej sie nie dzieje.
Ps. Tak mnie nurtuje jedna sprawa. Filtr turbo jest kiepskiej jakosci i podobno po paru latach rozpada sie. Często sie go nie wymienia. Może paprochy z tego filtra trafiają do turbo i takie numery się dzieją ?
tap from eldżi
Swój wymieniałem przy wymianie oleju i przy próbie przetarcia go rozpadł się mi w rękach
To coś takiego jak w Peugeot 407https://www.peugeot-club.com/uploads/monthly_09_2014/post-40028-1410963126089.jpg
http://ford.sklep.pl/pol_pl_filtr-oleju-turbosprezarki-2-0-TDCi-1336616-17478_1.jpg
Gdzie ten filtr się znajduje??
Mam jeszcze jeden problem po nocy jak auto odpalam to cięzko odpala i nierowno pracuje ok 3 sek. co może być przyczyną?? czy egr ??
Zacznij od doładowania akumulatora , sprawdzenia wtryskiwaczy czy nie leją itd.
powodów może być wiele .
Qba ja miałem podobnie ale poradziłem sobie z tym w bardzo prosty sposób:)
zobacz tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=232306
Ok sprawdze bezpiecznik i świece jeżeli bedzie wszystko ok to zaleje Liqui Moly Diesel Spulung 2666
Jeżli chodzi o turbo sprawdziłem połączenie pomiędzy intercomem a turbo i wszystko jest szczelne. Po zdemontowaniu odcinka intercooler - turbo odpaliłem auto i turbo gwizda dalej, a dźwięk wydobywa się z okolic turbiny przy gazowaniu i puszczaniu gazu. Pozostał mi jedynie demontaż turbiny i chyba ona będzie problemem bo zostało jedno połączenie, które uszczelnia metalowa uszczelka pomiedzy turbo a drogą do egr'a i nie wydaje mi się ze tam coś bedzie nie tak.
Sowa odleciała po wymianie turbiny
Ile cię kosztowała ta przyjemność? Regenerowałeś czy nowa?
Qba jaki byl stan turbiny?
Nie wiem czy nie przepłaciłeś, bo mi przy mocnym gwizdaniu, sowie i hałasie jakby łopatki tarły o obudowę - mechanik dołożył uszczelkę między kolektorem wydechowym a turbiną (fabrycznie tam nie ma uszczelki) i .... nastała cisza, żadnych efektów dźwiękowych.
Turbina z demontażu - auto 60tyś. km. Robocizna 4h, koszt uszczelek z allegro z wysyłka ok 60zł a turbina po kosztach..
Zdemontowana turbina wyglądała ok, łopatki bez uszkodzeń, luz minimalny, ale sowa aktywna wiec wymieniłem....
Ja też kupiłem turbinę używkę, która została mi w garażu bo moja nie miała większego luzu od zakupionej.
Luzy podobne ale w nowej* nie ma sowy, jedno ca zauważyłem podczas przyspieszania na starej turbinie zmienna geometria chyba blokowała się wiec też może być przyczyną?!
|