Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jaki GAZ do 2.5T 2008r
Witam
Jak w temacie. Zamierzam zrobić kuchenkę gazową z MAXA i chciałbym się dopytać co polecacie za instalkę do tego autka??
Kilku proponuje mi instalkę STAG z najnowszej gamy, wtryski hana,
Polecam brc p&d
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Hana jest ok, ale ma problemy z trwałością (u mnie Hana wytrzymała ~65 kkm, ale i tak założyłem je jeszcze raz).
Lepszym rozwiązaniem będzie baracuda.
Komp od lpg to taki jak gazmistrzowi się lepiej się stroi, lpg-tech, kme, stag... wszystko będzie ok.
Reduktor z imho najlepszym stosunkiem cena/jakość to kme twin.
Najważniejsze w S-Maxie to butla, jak ma być toroidalna to jest konieczna radykalne potraktowanie podłogi (cięcie i spawanie) i przeróbka końcowych tłumików, jak to Cię nie zraziło to pytaj dalej, są na forum zdjęcia jak to ma wyglądać. Drugi wariant to założenie walca....
Najważniejsze to jednak majster, który to wszystko w profesjonalny sposób ogarnie.
co do butli to mam jeszcze lepsze rozwiązanie które podsunął mi gazownik co będzie gaz montował. Mianowicie wycięcie i wstawienie podłogi z miejscem na koło zapasowe tak jak tj w np autach typu kombi czy sedan. Biorąc pod uwagę fakt iż mam rampę na zakupy u siebie w aucie, która to przykryje wystającą ku górze butlę. O etapach prac będę informował.
(Nawiasem mówiąc, mój gazownik powiedział, że nie ma sumienia wstawiać bojlera do tak ładnego auta i trzeba o innym rozwiązaniu myśleć. Wpadł właśnie na taki pomysł jak wyżej. Bo co za różnica dla blacharza czy będzie wycinał schowek na rękawiczki czy będzie wstawiał dziurę na koło.)
Mianowicie wycięcie i wstawienie podłogi z miejscem na koło zapasowe tak jak tj w np autach typu kombi czy sedan
No właśnie to miałem na myśli pisząc: "radykalne potraktowanie podłogi (cięcie i spawanie) i przeróbka końcowych tłumików"
... Bo co za różnica dla blacharza czy będzie wycinał schowek na rękawiczki czy będzie wstawiał dziurę na koło.)
Samo wycięcie schowka to żaden problem.
Wspawanie wypraski z innego auta z miejscem na koło zapasowe na pierwszy rzut oka wydaje sie ciekawym pomysłem, ale nie zapomnij że tam z tyłu są również podłuznice ...
Samo wycięcie schowka to żaden problem.
Wspawanie wypraski z innego auta z miejscem na koło zapasowe na pierwszy rzut oka wydaje sie ciekawym pomysłem, ale nie zapomnij że tam z tyłu są również podłuznice ...
No wlasnie komus sie udalo ominac podluznice?? U mnie w 2 serwisach to robia ale nie zaglebiali sie czy tna je czy nie. Tam gdzie mam.prowadzic powiedzial gazownik ze absolutnie mi tego nie potnie bo sie samochod zrobi jak guma i sie rozjada krawedzie. Powiedzial ze COS wymysli bo na bojler sie nie zgodze bo mam 7 miejsc i mi na tym zalezy.
SebaRog: jakiś postęp w temacie zagazowania maszyny? Jeśli tak - proszę podziel się spostrzeżeniami i oczywiście fotami. ;O)
witam
Sorki że tak późno ale jak założyłem gaz to nie mam czasu na siedzenie przed kompem:)
Więc tak:
Instalacja STAG QMAX PLUS
Wtryski HANA złote
Parownik AC R1
Zbiornik 46litrów
Ogólne prace:
Wycięta podłoga bagażnika, zaspawana, zmienione tłumiki(jeśli miałbym to robić raz jeszcze dałbym zrobić na zamówienie tłumiki), przerobione rury od wydechu.
Butla podwieszona w miejscu wycięcia. Rozmiar butli (580/225/46). Jeśli miałbym tłumiki na zamówienie weszłaby butla min 600/250.
Ogólne wnioski:
Auto bardzo szybko i płynnie przechodzi na Gaz. Ciągnie na GAZie do odcięcia.
Spokojnie można zapier... 240km/h i nie braknie mu gazu.
Ogólne spalanie z przejechanych 3tyś km 14litrów/100km. Rekord 11l/100km, maks 15l/100km. Jazda ogólnie mieszana i nie boję się wcisnąć na GAZ aby "za dużo nie spalił".
Butla 37litrów starcza na przejechanie z dobrym wiatrem 300km.
Fotki jak będę miał chwilę aby wjechać gdzieś na kanał.
witam
Sorki że tak późno ale jak założyłem gaz to nie mam czasu na siedzenie przed kompem:)
I o to chodzi! :one:
... zmienione tłumiki(jeśli miałbym to robić raz jeszcze dałbym zrobić na zamówienie tłumiki),
Wolałbyś tłumiki na zamówienie ze względu na pojemność butli tylko czy jeszcze coś nie pasi? Np.: komfort akustyczny?
Butla podwieszona w miejscu wycięcia.
MAG wspominał o problemie podłużnic, (jeśli dobrze zrozumiałem dotyczy to kwestii wycięcia schowka) czy masz coś do dodania w tym temacie?
Fotki jak będę miał chwilę aby wjechać gdzieś na kanał.
Dzięki za odpowiedź na posta, powiało optymizmem i ostatecznie przypieczętowało decyzję o gazowaniu auta. Pozdrawiam
schalker 07-04-2017, 21:27 Wycięta podłoga bagażnika, zaspawana, zmienione tłumiki.
Jak rozumiem wycinałeś całą podłogę ?
Czy wiesz jaka butla weszłaby gdyby wycięto tylko schowek ?
Schowek tylko zrobił wypad i dodatkowo zmiana tłumików
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
Przesunięcie rozgałęzinika do tylu i przeprowadzenie rur
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
Butla weszła 45l
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
Dzisiaj jeśli miałbym to robić zleciłem to firmie i przerobił wydech na kwasowy a tłumiki na zamówienie
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
Weszła butla ok 50 kilka litrów
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
schalker 07-04-2017, 22:02 Napisz jeszcze ile cała zabawa cię kosztowała razem z przeróbkami ? Ile przebiegu miał samochód gdy montowałeś gaz ?
Ja zaczynam szukać Mondeo albo S-maxa 2.5T. Trochę obawiam się czy wkopię się w "skarbonkę" ... niestety wszystkie auta z tego rocznika to przebieg min 150-200 tyś .. a ja chciałbym na gazie zrobić jeszcze z 70-80 tyś ...
Mój S-max miał 240tys org przebiegu. Jak go kupiłem to po jakiś 2tys km wstawiłem gaz. Koszt instalacji 3800zl instalacja stag qmax
Koszt przerobienia wydechow to jakieś 1000zl
Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
Witam . Aktualnie szukam s maxa z tym silnikiem , z myślą o zagazowaniu go. Tobie się udało zamontować butle 46 l . Mi panowie z energy gaz polska zaproponowali bultle 37 l , podobno maksymalnie duża jaka tam się zmieści. Chciałbym zobaczyć zdjęcia jak to u ciebie wygląda . Pozdrawiam
planeta58 21-05-2018, 19:39 Tylko jedna puszka została zmniejszona , butla weszła 46 l.
Bump: Witam .Chciałbym zobaczyć zdjęcia jak
U mnie jest tak.
https://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1480
Witam
Też podobnie zrobiłem, ale zastanawiam się ile to wytrzyma takie sprawnie tłumika?
planeta58 23-10-2018, 22:00 Witam
zastanawiam się ile to wytrzyma takie sprawnie tłumika?
U mnie trzy lata , ale już szykuję się na wymianę , może z kwasówki tak jak inni mają przerobiony.
Spoko rzadko kiedy trzymam auto trzy lata, zobaczymy jak to się będzie trzymało, oglądałem wczoraj tłumiki ultera gotowe.
planeta58 24-10-2018, 09:12 Spoko rzadko kiedy trzymam auto trzy lata.
Był sens dokładać lpg?
Pewnie zwróci się po roku i kolejny rok drugi raz i szukamy nowszego s-maxa, bo póki co jeno z lepszych aut jakim jeździłem oczywiście biorąc pod uwagę osiągi.
Choć do końca nie wiem na co zmienić szukać tego samego z 2009, zobaczymy jakie opinie będą o 2.0 240KM
Bump: A jeszcze podpytam co do przeglądu technicznego, nie masz problemów, wiesz jak to wygląda w praktyce, bo u mnie między tłumikami jest ok trochę więcej miejsca niż u Ciebie, ale rura z przodu, gdzie rozdziela się wydech to jakieś 3 cm?
planeta58 24-10-2018, 09:29 2.0 240KM
Też mnie ciekawi jak z tym motorem +lpg będzie ,bo jak narazie instalacja z dotryskiem pb mnie nie interesuje.
Bump:
A jeszcze podpytam co do przeglądu technicznego, nie masz problemów, wiesz jak to wygląda w praktyce, bo u mnie między tłumikami jest ok trochę więcej miejsca niż u Ciebie, ale rura z przodu, gdzie rozdziela się wydech to jakieś 3 cm?
Nie wiem jak u Ciebie , ale ja mam osłony termiczne no odległość też nie jest większa niż 3 cm .
Zawsze przegląd robię na tej samej stacji i bez problemu
Tak też wrzuciłem osłony z każdej strony, niby mam znajomego diagnostę do którego jeżdżę, ale w tych czasach toi nic nie wiadomo.
Dzięki za informację, jakbyś coś modził z tłumikami w okolicy chętnie poznam szczegóły.
Pozdrawiam
planeta58 24-10-2018, 09:39 Będę dzwonił do Przemocar.
stasiek180958 25-11-2018, 19:10 witam prosze o porade jakiej firmy gaz wybrac do ford mondeo mk4 2.0 benz 2011 r
Nie wiemy jaki masz silnik, jeżeli 145 KM to bez problemu możesz włożyć co chcesz spotkasz zwolenników staga i brc i podobno jedno i drugie śmiga, byle monter miał pojęcie co robi i jak to zestroić, osobiście mam:
sterownik staga q-max,
parowmnik złoty ktm do 300 KM,
wtryski baracuda
Cały zestaw póki co pięknie lata choć zrobiłem niecałe 10 000 km.
planeta58 11-02-2019, 21:37 Model: S max
Silnik: 2.5 T +lpg
Od jakiegoś czasu ciężko palił po dłuższym postoju.
Oto przyczyna ciężkiego odpalania po dłuższym postoju winowajca to wtryskiwacze lpg ,,hanki" wytrzymały raptem 60 tyś.
https://youtu.be/S9fzEDYSRMY
Test reduktora wyszedł negatywnie.
,,hanki" wytrzymały raptem 60 tyś.
Witam.
U mnie tez niedawno padły hany, ale po około 90 tys. Objawy to nierówna praca na początku tylko na wolnych obrotach , potem czek i wypadanie zapłonów, wtrysk na 4 cylindrze umarl . Gazownik wymienił wszystkie na nowe i wtryskiwacz na 1 cylindrze po 1600 km powiedział papa :( . Chętnie bym to wymienił na coś innego ale w mojej sytuacji nie za bardzo mogę ( wpis w dowód rejestracyjny).
darmodziej 16-03-2019, 21:52 ( wpis w dowód rejestracyjny)A konkretnie, to co masz tam napisane? Bo ja zawsze miałem napisane tylko: Gaz LPG i data.
A kolego dokładnie wszytko , reduktor, butla , wtryski, wszystko oczywiście z homologacją.
Ps. Auto jak w profilu, z DE dowodem.
planeta58 16-03-2019, 22:48 Robiąc TUW diagnosta jest w stanie ocenić jakie masz zamontowane wtryskiwacze ?
Witam.
Sprawdza po prostu numery homologacji, czy się zgadzają z tym co jest w dowodzie rejestracyjnym ,dwa razy robiłem,i dwa razy diagnosta leciał po kolei reduktor, wtryski ,butla. teraz przy wymianie wtrysków też był mały problem bo nie było już na rynku hana zielonych , zastąpiły je Hana złote , ale na szczęście miał ten sam numer homologacyjny więc się udało. Zmiana na inne wtryski wiązałoby by się z wpisaniem w dowód ( wizytą w urzędzie komunikacji) i znowu trzeba byłoby załatwiać pisemko ,że robił to niemieckii warsztat ( polskie nie nie mogą wystawić jakiegoś dokumentu, nie pamiętam już nazwy) , oczywiście wtryski muszę mieć homologację na Niemcy, co jak powiedział mi mój gazownik, polecane przez niego barakudy nie mają.
planeta58 17-03-2019, 07:24 No to rzeczywiście alternatywy chyba brak.
A sprawdzaleś może czy Yety mają homologację bo to też dobry wtryskiwacz?
darmodziej 17-03-2019, 09:59 A kolego dokładnie wszytko , reduktor, butla , wtryski, wszystko oczywiście z homologacją.No to bulba.
Jako nowy na forum mówię wszystkim Dzień Dobry !! !! !! ;D
Sprawa wygląda tak, chciałbym zakupić s max`a coś do 2008 roku 2.5t i pytanie o butle LPG ? usłyszałem że max wchodzi 24l???? czy to prawda :>??
Osobiście coś takiego mam do sprzedania jest na forum, wchodzi do oporu 34 litry.
Zapraszam do przejrzenia sprzedam lub
https://www.olx.pl/oferta/ford-s-max-2-5-turbo-220-km-7-osob-bardzo-ladny-CID5-IDBctj0.html
Pozdrawiam
Witam serdecznie.
Przymierza się powoli do zakupu s-maksa i w sumię jedyny słuszny silnik do tej budy to 2,5T. Planuję kupić auto bez LPG i dołożyć do niego gaz ale widzę, że jest tam problem z sensownym zbiornikiem. I teraz mam kilka pytań po przeczytaniu tego wątku.
1. Czy jak kupię wersję 7-os, czy opcja wycinania schowka też wchodzi w grę czy tylko dot. do wersji 5 osobowej?
2. Czy w 2,5T potrzebne są te dwa tłumiki? Z tego co widzę, przez całe auto idzie jedna rura ok 60mm i potem się zwęża na te dwa tłumiki do 55 mm? Czy nie można prawego tłumika olać a dać jedną puszkę, jakiegoś kwasa na zamówienie z rurą 60mm (przynajmniej się obudzi trochę gang r5) i wtedy mamy trochę miejsca z prawej strony na większą butlę?
3. Ktoś pisał, by wspawać w miejsce podłogi wnękę na koło zapasowe, ktoś to tak przerabiał?
4. Czy jest możliwość uzyskania większej ilość fotek podłogi, jak dokładnie to wygląda?
Dzięki z góry za odpowiedź.
PZDR>
Cześć
A wiec w wersji 5 i 7 osób podłoga jest taka sama więc i tu i tu schowek, jeżeli nie chcesz przerabiać wrzuć butle do środka, ja przerabiałem ale nie do końca mi się ta robota podobała za słabo to było zabezpieczone przed korozją trochę jakbym sam to zrobił. Foty to ciężki temat, sam szukałem i są tylko te na forum. Co do tłumika się nie wypowiem, bo też podcialem jeden tylko.
Pamiętaj nie kupuj przed 2008 r, bo to rdzewiuchy.
Nie kupię chyba więcej s maca celem wrzucania LPG chyba że z butla w środku, ale jazda tym autem była super wspominam bardzo dobrze. Do tego fachowca od gazu musisz mieć dobrego, żeby Ci podłączył odpowiednio elektrykę do kompa żebyś przygód z checkiem nie miał.
Hej.
S-maks, to jest jedyny vanowaty pojazd, który akceptuje wizualnie. Nie chciałbym butli w środku, ale też nie chce jakieś butelki na 24 litry gazu, bo nie lubie co godzinę tankować. Najważniejsze, że zostaje mi te 7 miejsc, bo czasami używam. Nic, muszę pomierzyć, sprawdzić cenę zrobienia wydechu i zobaczymy. Najpierw trzeba coś znaleść niedojechane. A sam silnik, hmmm motor Volvo, ponoć ideał do gazu, mimo ręcznej regulacji luzu. Dzięki za odpowiedź.
PZDR>
U mnie wchodziło 34litry na trasie 300 km w mieście 220-230.
planeta58 24-01-2020, 12:19 Kilka fotek .
https://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=1480
Taka rzeźba wytrzyma około dwa lata ;-)
Witam.
Podepnę się pod temat....
Zamierzam do mojego maxa wrzucic instalacje gazową. Powiedzmy, że w mojej okolicy tj. Piła - Złotów jest dwóch gazowników, którzy są polecani. Ten o lepszej opinii zaproponował mi całą instalacje firmy STAG. o konkrety nie dopytywałem, bo jeszcze i nie zgłębiłem do końca tematu. Czy instalacja Staga jest ok? Cena jaka mi podał za tą instalacje to ok 3500pln - 3600 PLN +ewentualnie lubryfikator jeśli byłby potrzebny. Do tego jeszcze koszt przeróbki podłogi.
Drugi gaziarz podał mi cenę za instalacje BRC i wyniosła ona 4500pln z tym, że to koszt podstawowy. ( Wydaje mi się trochę dużo doliczając jeszcze koszt przeróbki podłogi. I teraz sam nwm. Czy szukać jeszcze innych fachowców...
Pierwszy nie zna się na robocie, skoro proponuje lubryfikację, drugi też nie, bo montuje brc :P Poza tym, jaką instalację stag? Jakie wtryski, reduktor?
BRC złe? W trzecim aucie śmigam i zero problemów :-) widocznie w Legnicy wiedzą jak założyć
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Cześć, widzisz BRC śmiga bez problemu, ale po co przepłacać, jeżeli założysz porządny parownik, wtryski baracudy to koło 3500 musisz zapłacić. Elektronika staga śmigała u mnie bez problemu. Żadnej lubryfikacji szukaj dalej masz możliwości to nie dziki Wschód. Tłumik możesz zrobić z kwasowki od 1000 w górę.
Pewnie - jeśli może być taniej i tak samo dobrze to nie ma co przepłacać. Po prostu zareagowałem na informację, że skoro ktoś zakłada BRC to się nie zna :-)
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Poprosiłem o konkretne dane odnośnie instalacji... Otrzymałem taka:
Sterownik q-max plus, wtryskiwacze AC W 031 bfc, reduktor ac r 01 250km, zbiornik 630 / 229 podwieszany.(ten z tego co wyczytałem raczej nie wejdzie, chyba że po przeróbce tłumika)
Z ta lubryfikacja on sam nie wiedział czy będzie potrzebna w tym aucie, ale mu podpowiedziałem, że nie ma takiej potrzeby;)
Witam,
polecicie jakiegos dobrego gazownika?
Okoloice: Piła lub Bydgoszcz?
Pacjent: S-MAX 2.5T 220KM, zbiornik gazu bym widział pod podłogą - chyba sie nazywa to: toroid pełny i bez modyfikacji wydechów.
A orientujecie sie czy mozna zrobic 'chipa' ale tylko 'na gazie' - zeby nie ruszać ustawień oryg na banzynie - lub czy trzeba na benzynie i gaz sie 'dostosuje'?
konieczko5 06-06-2023, 07:12 ...
dzieki za info juz tam sie rejestruje
davidss5 27-01-2024, 18:15 Ja posiadam SMAX-a 2.5T z LPG:
sterownik: ALEX OPTIMA
wtryski: Barracuda
butle: wchodzi 40-41litrow jak jest pusta
do "piknięcia" robie 260-300km w trybie miasto-s5-s11
w trasie bez dzieci gaz zdecydowanie za szybko sie kończy
|
|